Oh ja joh? Van wie moet dat precies? Er zijn zoveel mensen die niet aangenomen worden, daar ontstaat geen ophef over. Moet iemand nog aan jou uitleggen wat precies het probleem is hier? Iemand niet aannemen omdat hij een bepaalde huidskleur heeft. Dát is het probleem. Niet dat ze hem niet aan hebben genomen.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:41 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het wordt nog erger als ze hem gewoon aangenomen hadden terwijl ze hem liever niet willen.
Killing voor die donkere knaap, de werksfeer en het bedrijf.
Maar dat moet toch van Nederland. Raarrrr.
hij wordt niet afgewezen puur omdat hij neger is. Maar ook omdat hij nauwelijks ervaring heeft met computers.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:23 schreef Peunage het volgende:
[..]
Oh ja joh? Van wie moet dat precies? Er zijn zoveel mensen die niet aangenomen worden, daar ontstaat geen ophef over. Moet iemand nog aan jou uitleggen wat precies het probleem is hier? Iemand niet aannemen omdat hij een bepaalde huidskleur heeft. Dát is het probleem. Niet dat ze hem niet aan hebben genomen.
Niet puur nee, maar dat speelt zeker wel mee...?quote:Op donderdag 28 november 2013 13:27 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
hij wordt niet afgewezen puur omdat hij neger is. Maar ook omdat hij nauwelijks ervaring heeft met computers.
De baas deed het niet zo tactisch in de vermelding, al is dat tot daar aan toe. Mailtje ging waarschijnlijk aan iemand waarmee hij nog niet zolang werkt anders zou die hem niet zo hard naaienquote:Op donderdag 28 november 2013 13:27 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
hij wordt niet afgewezen puur omdat hij neger is. Maar ook omdat hij nauwelijks ervaring heeft met computers.
Vergeet je voor het gemak even dat ie ook weinig tot geen ervaring met computers had? Of telt dat ineens niet meer mee?quote:Op donderdag 28 november 2013 13:23 schreef Peunage het volgende:
[..]
Oh ja joh? Van wie moet dat precies? Er zijn zoveel mensen die niet aangenomen worden, daar ontstaat geen ophef over. Moet iemand nog aan jou uitleggen wat precies het probleem is hier? Iemand niet aannemen omdat hij een bepaalde huidskleur heeft. Dát is het probleem. Niet dat ze hem niet aan hebben genomen.
Het neger zijn is wel de belangrijkste reden aan dat mailtje te zienquote:Op donderdag 28 november 2013 13:27 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nee dat vergeet ik niet, maar dat is dan ook een hele goede reden om iemand niet aan te nemen. Dat hij een bepaalde huidskleur heeft, dat is helemaal geen goede reden, want daar kan hij niks aan doen. Dus vergeet jij het 'het is een neger' stukje, of vind je dat gewoon niet belangrijk?quote:Op donderdag 28 november 2013 13:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Vergeet je voor het gemak even dat ie ook weinig tot geen ervaring met computers had? Of telt dat ineens niet meer mee?
Hoezo naaien? Er staat 'per abuis'. Foutje dus.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:29 schreef Haque het volgende:
[..]
De baas deed het niet zo tactisch in de vermelding, al is dat tot daar aan toe. Mailtje ging waarschijnlijk aan iemand waarmee hij nog niet zolang werkt anders zou die hem niet zo hard naaien
oh je hebt gelijk, excuus verkeerd gelezenquote:Op donderdag 28 november 2013 13:31 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Hoezo naaien? Er staat 'per abuis'. Foutje dus.
Dus jij verwacht een objectief oordeel van iemand die als eerste begint over de afkomst als reden om iemand niets te vinden?quote:Op donderdag 28 november 2013 13:27 schreef IkStampOpTacos het volgende:
hij wordt niet afgewezen puur omdat hij neger is. Maar ook omdat hij nauwelijks ervaring heeft met computers
Waar heb je het over? Rare conclusies trek je. Ik zeg alleen dat die chef 2 redenen geeft en iedereen doet alsof hij alleen is afgewezen omdat hij neger is terwijl hij schijnbaar ook niet met computers overweg kan.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dus jij verwacht een objectief oordeel van iemand die als eerste begint over de afkomst als reden om iemand niets te vinden?
Het is de primaire reden dat hij is afgewezen.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Rare conclusies trek je. Ik zeg alleen dat die chef 2 redenen geeft en iedereen doet alsof hij alleen is afgewezen omdat hij neger is terwijl hij schijnbaar ook niet met computers overweg kan.
Ja, maar 1 van de 2 redenen is een racistische reden. Snap je dat of niet?quote:Op donderdag 28 november 2013 13:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Rare conclusies trek je. Ik zeg alleen dat die chef 2 redenen geeft en iedereen doet alsof hij alleen is afgewezen omdat hij neger is terwijl hij schijnbaar ook niet met computers overweg kan.
Volgens dezelfde persoon die hem als eerste afwijst omdat het een neger is. Het spijt me erg maar dat diskwalificeert die hele persoon als beoordelaar van geschiktheid. De rest van de mail vind ik dus helemaal niet meer relevant.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:
terwijl hij schijnbaar ook niet met computers overweg kan.
Dat ontken ik verder toch ook niet?quote:Op donderdag 28 november 2013 13:36 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja, maar 1 van de 2 redenen is een racistische reden. Snap je dat of niet?
Al gaf hij 1000 goede redenen om hem niet aan te nemen, hij zegt eerst 'het is een neger'. Dat is dus racisme, hoe je het ook wendt of keert.
Ervaring opdoen is juist het hele idee achter een stageplaats slimmerik.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Vergeet je voor het gemak even dat ie ook weinig tot geen ervaring met computers had? Of telt dat ineens niet meer mee?
Point being?quote:Op donderdag 28 november 2013 13:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ben jij traag van begrip? De eerst opgenoemde reden is huidskleur.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:34 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ervaring opdoen ook het idee achter een stage.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:38 schreef 2Happy4U het volgende:
Niets meer dan terecht, hij had geen ervaring.
Dat is dus niet waar.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:38 schreef 2Happy4U het volgende:
Zet dan niet in het doorstuur mailtje 'het is die neger die dat andere bedrijf aanklaagde'quote:Op donderdag 28 november 2013 13:43 schreef Ultralaser het volgende:
Het hele probleem nu is dat hij een aanklacht gaat indienen. Als zo'n knaap in de toekomst bij mij komt solliciteren en ik vind dat soort berichten op internet dan is het ook helaas laat maar zitten. Reden is dat hij blijkbaar om het minst of geringste naar het gerecht toe stapt.
Als jij als werkgever van plan bent om hem te discrimineren, dan is het wel handig dat je dit van te voren weet ja.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:43 schreef Ultralaser het volgende:
Het hele probleem nu is dat hij een aanklacht gaat indienen. Als zo'n knaap in de toekomst bij mij komt solliciteren en ik vind dat soort berichten op internet dan is het ook helaas laat maar zitten. Reden is dat hij blijkbaar om het minst of geringste naar het gerecht toe stapt.
Dat zegt dan ook wel weer veel over jou. Als ik om mijn ras werd afgewezen zou ik dat hele bedrijf failliet proberen te maken.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:43 schreef Ultralaser het volgende:
Reden is dat hij blijkbaar om het minst of geringste naar het gerecht toe stapt.
Aantoonbaar racisme kwalificeer jij als het minste of geringste?quote:Op donderdag 28 november 2013 13:43 schreef Ultralaser het volgende:
Hij is wel iemand met karakter en hij laat niet met zich fucken. Geen slechte eigenschappen.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:43 schreef Ultralaser het volgende:
Jup, een jankerd is het. Mensen wordt eens wakker we leven in een cultuur die niet warm en aardig is naar elkaar.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
Aantoonbaar racisme kwalificeer jij als het minste of geringste?
Bizar. En treurigmakend, zo'n schouderophalende houding.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:48 schreef Ultralaser het volgende:
Jup, een jankerd is het. Mensen wordt eens wakker we leven in een cultuur die niet warm en aardig is naar elkaar.
Zeg dat wel ja.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:48 schreef Copycat het volgende:
[..]
Bizar. En treurigmakend, zo'n schouderophalende houding.
Inderdaad, de wereld is niet lief en zacht. Het is een koude en harde wereld. Deal with it en ga verder.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:48 schreef Copycat het volgende:
[..]
Bizar. En treurigmakend, zo'n schouderophalende houding.
Als hij onder 'huisjas' ook al mensen gaat aanklagen....quote:Op donderdag 28 november 2013 13:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
Aantoonbaar racisme kwalificeer jij als het minste of geringste?
Onzin, als "wij" willen dat "ze" Zwarte Piet accepteren moeten "wij" niet toestaan dat er daadwerkelijk mensen gediscrimineerd worden op deze manier.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:48 schreef Ultralaser het volgende:
[..]
Jup, een jankerd is het. Mensen wordt eens wakker we leven in een cultuur die niet warm en aardig is naar elkaar.
Daarom moet dat bedrijf nu ook niet zeuren, die gaan straks lekker allemaal een uitkering trekken. Lesje geleerd: als je een racist bent moet je zorgen dat je niet betrapt wordt. En je kunt maar beter geen mensen in dienst hebben die niet weten wat de normale omgangsvormen zijn en dan ook nog eens niet kunnen omgaan met e-mails.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:48 schreef Ultralaser het volgende:
[..]
Leer hoaxes herkennen ...quote:Op donderdag 28 november 2013 13:50 schreef Red_85 het volgende:
Als hij onder 'huisjas' ook al mensen gaat aanklagen....
Ik ben wel benieuwd op basis waarvan. Hij loopt een stage mis, maar die had hij toch niet gekregen wegens gebrek aan ervaring zo blijkt uit het stuk. Discriminatie-"schade" lijkt me niet op geld waardeerbaar. Ben trouwens wel benieuwd wat ik moet betalen voor zoveel media-exposure.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:33 schreef KingKloon het volgende:
http://nos.nl/artikel/580153-schadevergoeding-voor-negermail.html
Jeffrey Koorndijk wil een schadevergoeding omdat hij vanwege zijn huidskleur werd afgewezen bij een Arnhems elektronicabedrijf. In dagblad Metro zegt hij een advocaat te zoeken om een zaak aan te spannen.
Van die kneusjes die over zich heen laten lopen zijn inderdaad heel waardevol voor een bedrijfquote:Op donderdag 28 november 2013 13:48 schreef Ultralaser het volgende:
[..]
Nou ja, als jij bij een computerbedrijf aan de slag wil is het wel handig dat je daar mee om kan gaan. Maar dat staat er verder los van hier.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:56 schreef Copycat het volgende:
Bij welke stageplek is ervaring een pre? Bijt dat juist niet het hele idee achter een stage?
Hij zal 0,0 affiniteit met computers hebben gehad.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:56 schreef Copycat het volgende:
Bij welke stageplek is ervaring een pre? Bijt dat juist niet het hele idee achter een stage?
Meestal zoek je toch een stageplek in de richting van je opleiding? Maar inderdaad, dat discussiepunt is van ondergeschikt belang.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:59 schreef HeatWave het volgende:
Nou ja, als jij bij een computerbedrijf aan de slag wil is het wel handig dat je daar mee om kan gaan. Maar dat staat er verder los van hier.
quote:Racistische mail was 'interne grap'
ARNHEM -
De mail waarin de 23-jarige Jeffrey Koorndijk voor een stageplek bij een Arnhems bedrijf werd afgewezen vanwege zijn huidskleur („neger“), was een interne bedrijfsgrap.
Dat heeft directeur Mike de Wilde van het gelijknamige bedrijf in auto-elektronica donderdag via een woordvoerster laten weten. „Er was niets discriminerends mee bedoeld”, zegt de woordvoerster
.
De medewerker die de mail per ongeluk naar Koorndijk stuurde, is ondergedoken wegens bedreigingen. "Is niks, is een donker gekleurde (een neger)", was te lezen in de mail. Nadat het beledigende deel van de mail op Facebook was geplaatst, ontstond woensdag grote ophef.
Volgens De Wilde is er mondeling en schriftelijk excuses gemaakt richting de jongeman uit Deventer. Deze eist op zijn beurt een schadevergoeding van het elektronicabedrijf.
Hun is niet juist, voor die racist die het eerste feit erg belangrijk vond en dat maakt dus gewoon het hele oordeel onbetrouwbaar.quote:
quote:Op donderdag 28 november 2013 13:59 schreef Cara het volgende:
[..]
Hij zal 0,0 affiniteit met computers hebben gehad.
Zoals al eerder omschreven, het feit dat hij een foto maakt van zijn beeldscherm zegt daarover wel genoeg. Iemand die je moet uitleggen hoe je een printscreen moet maken, wil je niet in je IT-zaak willen hebben.
Maar het tweede punt is niet discriminatoir, tenzij je een impliciet verband ziet met het eerste oordeel.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hun is niet juist, voor die racist die het eerste feit erg belangrijk vond en dat maakt dus gewoon het hele oordeel onbetrouwbaar.
Daar was ik dus al bang voor, een interne "grap". Alleen is het helemaal niet grappig en het geeft inderdaad aan dat de hele bedrijfscultuur daar verziekt was.quote:
Het verband is dat het oordeel van dezelfde persoon komt. Ik verwacht niet van een racist dat die een objectief oordeel gaat vellen.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:03 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Maar het tweede punt is niet discriminatoir, tenzij je een impliciet verband ziet met het eerste oordeel.
Toch denk ik dat er in heel veel bedrijven dit soort "grappen" worden gemaakt, als vrienden/collega's onder elkaar... zonder dat de leiding het weet of dat die dus mee doet... etc etc... Maar goed, dit lijkt anderzijds ook op een uitvlucht in een zeer serieuze aangelegenheidquote:Op donderdag 28 november 2013 14:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daar was ik dus al bang voor, een interne "grap". Alleen is het helemaal niet grappig en het geeft inderdaad aan dat de hele bedrijfscultuur daar verziekt was.
Volgens deze logica is die aanklacht ook geen probleem toch? Het is een koude en harde wereld. Als je iemand discrimineert wordt je aangeklaagd. Simpel.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:49 schreef Ultralaser het volgende:
[..]
Inderdaad, de wereld is niet lief en zacht. Het is een koude en harde wereld. Deal with it en ga verder.
Dan hoop ik dat die mensen zich nu gaan realiseren wat de gevolgen van die "grapjes" kunnen zijn, mogelijk wordt er vanaf nu ook eens opgetreden tegen dit soort interne "grapjes".quote:Op donderdag 28 november 2013 14:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Toch denk ik dat er in heel veel bedrijven dit soort "grappen" worden gemaakt, als vrienden/collega's onder elkaar... zonder dat de leiding het weet of dat die dus mee doet... etc etc... Maar goed, dit lijkt anderzijds ook op een uitvlucht in een zeer serieuze aangelegenheid
Dat doet die Jeffrey toch? Hij dealt ermee door het bedrijf kapot proberen te krijgen. Zijn goed recht. Het is tenslotte geen aardige wereld.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:49 schreef Ultralaser het volgende:
[..]
Inderdaad, de wereld is niet lief en zacht. Het is een koude en harde wereld. Deal with it en ga verder.
Hij mag wel uitkijken dat hij zelf geen schadevergoeding moet betalen door deze lastercampagne.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat doet die Jeffrey toch? Hij dealt ermee door het bedrijf kapot proberen te krijgen. Zijn goed recht. Het is tenslotte geen aardige wereld.
De meeste bedrijven die ik ken hebben gewoon gedragsregels waarin staat dat dit soort dingen niet mogen.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat die mensen zich nu gaan realiseren wat de gevolgen van die "grapjes" kunnen zijn, mogelijk wordt er vanaf nu ook eens opgetreden tegen dit soort interne "grapjes".
Wat is er laster aan?quote:Op donderdag 28 november 2013 14:11 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Hij mag wel uitkijken dat hij zelf geen schadevergoeding moet betalen door deze lastercampagne.
Het is maar een grapje kan hij dan toch zeggen.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:11 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Hij mag wel uitkijken dat hij zelf geen schadevergoeding moet betalen door deze lastercampagne.
Ja, vanaf nu doen ze alleen in witgoed.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:12 schreef Ulx het volgende:
Ik ken trouwens ook wel een leuke (matige) grap voor in een electronicazaak.
Welke lastercampagnequote:Op donderdag 28 november 2013 14:11 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Nee een aanklacht is geen lastercampagne. Maar hij beperkt zich niet tot een aanklacht, hij schreeuwt het in elk medium.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:13 schreef Peunage het volgende:
[..]
Welke lastercampagne
Hij werd gediscrimineerd en klaagt vervolgens degene aan die hem gediscrimineerd heeft. Wat is het probleem precies? Is een aanklacht een lastercampagne?
Nee. Nou en? Hij krijgt een mailtje binnen. Maakt dit mailtje openbaar en doet een aanklacht. Wat is daar niet aan toegestaan?quote:Op donderdag 28 november 2013 14:14 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Er is nog niemand veroordeeld.
Hij wordt uitgenodigd door allerlei mensen om zijn verhaal bij hun te komen doen. Zo simpel is het.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:16 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Nee een aanklacht is geen lastercampagne. Maar hij beperkt zich niet tot een aanklacht, hij schreeuwt het in elk medium.
Je ziet aan de emotie-icoon die ik gebruikte dat ik niet serieus was.
Dat mag hij absoluut doen ja, maar hij wil een schadevergoeding en dáár stak ik de draak mee.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee. Nou en? Hij krijgt een mailtje binnen. Maakt dit mailtje openbaar en doet een aanklacht. Wat is daar niet aan toegestaan?
Hij kan er zelf niets aan doen, maar er is nav. die email wel weer een hele naming and shaming machine op gang gekomen. Dat vind ik kwalijk.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:18 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hij wordt uitgenodigd door allerlei mensen om zijn verhaal bij hun te komen doen. Zo simpel is het.
Het zou laster zijn geweest als hij leugens verspreidde. Maar hij openbaart simpelweg een e-mail.
Die schadevergoeding slaat nergens op.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:20 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Dat mag hij absoluut doen ja, maar hij wil een schadevergoeding en dáár stak ik de draak mee.
Tjah, naming and shaming doet het heel erg goed de laatste tijd.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:21 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Hij kan er zelf niets aan doen, maar er is nav. die email wel weer een hele naming and shaming machine op gang gekomen. Dat vind ik kwalijk.
"Ten eerste...."quote:Op donderdag 28 november 2013 13:27 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Is het niet waar dan?quote:Op donderdag 28 november 2013 14:11 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Daar ga jij niet over.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:23 schreef Ultralaser het volgende:
[..]
Die schadevergoeding slaat nergens op.
Jep.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:23 schreef Cracka-ass het volgende:
Is er al een bedrijf opgestaan die hem een stage heeft aangeboden?
Voor hem gelukkig niet want dan had hij toch echt bot gevangen. Wat voor schade financieel of emtioneel heeft hij nou gelopen? Ze nemen hem niet aan omdat hij een neger is? Ik heb rood haar hoe vaak ik daar niks overgehoord heb nou zeg als ik toen iedereen had aangeklaagd en geld had gehad had ik al klaar geweest.quote:
Hoe vaak is dat al gebeurd dan, dat iemand zegt jou niet aan te nemen omdat je een ginger bent?quote:Op donderdag 28 november 2013 14:28 schreef Ultralaser het volgende:
[..]
Voor hem gelukkig niet want dan had hij toch echt bot gevangen. Wat voor schade financieel of emtioneel heeft hij nou gelopen? Ze nemen hem niet aan omdat hij een neger is? Ik heb rood haar hoe vaak ik daar niks overgehoord heb nou zeg als ik toen iedereen had aangeklaagd en geld had gehad had ik al klaar geweest.
I'm a ginger i have no soul!
Als jij kunt aantonen dat je daardoor schade hebt geleden heb je recht op een schadevergoeding, zeker als de tegenpartij het met opzet deed.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:28 schreef Ultralaser het volgende:
[..]
Voor hem gelukkig niet want dan had hij toch echt bot gevangen. Wat voor schade financieel of emtioneel heeft hij nou gelopen? Ze nemen hem niet aan omdat hij een neger is? Ik heb rood haar hoe vaak ik daar niks overgehoord heb nou zeg als ik toen iedereen had aangeklaagd en geld had gehad had ik al klaar geweest.
I'm a ginger i have no soul!
Als ze in hun kleine lettertjes over het personeelsbeleid hebben staan dat ze streven naar een afspiegeling van de samenleving hadden ze er misschien mee weg kunnen komen.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:34 schreef waht het volgende:
Misschien was de vacature nadrukkelijk voor een blanke IT-medewerker. Dan is het opeens minder opmerkelijk.
Geen idee in 97 was email nog niet gemeengoedquote:Op donderdag 28 november 2013 14:30 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hoe vaak is dat al gebeurd dan, dat iemand zegt jou niet aan te nemen omdat je een ginger bent?
Omdat ze hem een geschikte kandidaat vinden of speelt het zieligheidsgehalte mee??quote:
In the picture ermee komen speelt ook mee.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:39 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Omdat ze hem een geschikte kandidaat vinden of speelt het zieligheidsgehalte mee??
Vraag het ze anders.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:39 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Omdat ze hem een geschikte kandidaat vinden of speelt het zieligheidsgehalte mee??
Ben jij op school ook zo verzuurd? Kolere zeg.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:41 schreef 3-voud het volgende:
[..]
In the picture ermee komen speelt ook mee.
Maar we doen net alsof dat 2de bedrijf de beste bedoelingen heeft. Ok?
Vet zielig voor zo'n racist idd, waar is de tijd gebleven dat je gewoon prive mensen voor minderwaardig kon uitmakenquote:Op donderdag 28 november 2013 14:21 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Hij kan er zelf niets aan doen, maar er is nav. die email wel weer een hele naming and shaming machine op gang gekomen. Dat vind ik kwalijk.
Naievelingquote:Op donderdag 28 november 2013 14:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ben jij op school ook zo verzuurd? Kolere zeg.
http://www.alternet.org/p(...)hly-miserable-people
De medewerker zelf maakte het mailtje openbaar door het naar buiten te sturen.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:58 schreef Mint_Clansell het volgende:
En het is natuurlijk wel allemaal normaal om zo'n medewerker en zijn gezin te bedreigen dat ze moeten onderduiken? Dat heeft Jeffrey ook op zijn geweten door de mail openbaar te publiceren.
Die tijd heeft, net als de tijd van volksnuance, nooit bestaan.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:51 schreef kingmob het volgende:
[..]
waar is de tijd gebleven dat je gewoon prive mensen voor minderwaardig kon uitmaken
Nopequote:Op donderdag 28 november 2013 15:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
De medewerker zelf maakte het mailtje openbaar door het naar buiten te sturen.
Het mailtje werd pas bekend toen meneer de kleurling besloot om de mail op zijn facebook en twitter te publiceren. Hij had het ook intern kunnen oplossen met het bedrijf en pas over kunnen gaan tot publicatie bij uitblijven van excuses.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
De medewerker zelf maakte het mailtje openbaar door het naar buiten te sturen.
Een afspiegeling van werkend Nederland, ja zo hou je velen buiten de deur.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als ze in hun kleine lettertjes over het personeelsbeleid hebben staan dat ze streven naar een afspiegeling van de samenleving hadden ze er misschien mee weg kunnen komen.
Maar gezien het paniekvoetbal van de baas lijkt dat niet het geval te zijn.
Verkeerd. Hij heeft zijn neef erover vertelt en die neef heeft het gepubliceerd.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:02 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Het mailtje werd pas bekend toen meneer de gekleurde besloot om de mail op zijn facebook en twitter te publiceren. Hij had het ook intern kunnen oplossen met het bedrijf en dan pas over kunnen gaan tot publicatie bij uitblijven van excuses.
Dit is idd van groot belang, eigenlijk is hij de eikel! Hoe durft hij een neger te zijn, bewijs te hebben van racisme en dan ook nog eens te klagen.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:58 schreef Mint_Clansell het volgende:
En het is natuurlijk wel allemaal normaal om zo'n medewerker en zijn gezin te bedreigen dat ze moeten onderduiken? Dat heeft Jeffrey ook op zijn geweten door de mail openbaar te publiceren.
Het geeft in ieder geval wel aan dat die de ballen verstand heeft van ICT. Welke idoot maakt er nou een foto van zijn beeldscherm?
Nee. Dat mailtje verlaat het bedrijf en komt bij iemand aan die niet bij dat bedrijf werkt. Dat deed de versturende partij. Dat zoiets een eigen leven gaat leiden is heel jammer, maar toch echt niet de schuld van de ontvanger.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:02 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Het mailtje werd pas bekend toen meneer de kleurling besloot om de mail op zijn facebook en twitter te publiceren. Hij had het ook intern kunnen oplossen met het bedrijf en pas over kunnen gaan tot publicatie bij uitblijven van excuses.
Ga toch fietsen, schijnheiligerd. Dit gebeurt al jaren en echt niet alleen bij negers. Ouderen, moslims, christelijken, ateisten, buitenlanders worden allemaal om dubieuze redenen afgewezen. Ophef om niets. Storm in een glas chocomel.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:04 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dit is idd van groot belang, eigenlijk is hij de eikel! Hoe durft hij een neger te zijn, bewijs te hebben van racisme en dan ook nog eens te klagen.
De medewerker is op non-actief gesteld. Wat wil je nog meer dan? Het is normaal om na een racistische uitlating internetdetective te worden, de man zijn adres te achterhalen en zijn gezin te bedreigen, want meneer heeft per ongeluk een verkeerde grap gemaakt? Randdebiel.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:05 schreef Ulx het volgende:
Waarom zou je als je zo gepiepelt wordt door een bedrijf nog medelijden met ze moeten hebben?
Precies, eigenlijk zouden we het moeten omarmen. Zeker wanneer het duidelijk te bewijzen is, dat is immers ijzersterke logica. En omdat het ook bij anderen gebeurd zou hij zich eigenlijk moeten schamen, hoe moeten die arme christenen zich nu wel niet voelen!quote:Op donderdag 28 november 2013 15:06 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ga toch fietsen, schijnheiligerd. Dit gebeurt al jaren en echt niet alleen bij negers. Ouderen, moslims, christelijken, ateisten, buitenlanders worden allemaal om dubieuze redenen afgewezen. Ophef om niets. Storm in een glas chocomel.
Ophef om echt wel iets.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:06 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ga toch fietsen, schijnheiligerd. Dit gebeurt al jaren en echt niet alleen bij negers. Ouderen, moslims, christelijken, ateisten, buitenlanders worden allemaal om dubieuze redenen afgewezen. Ophef om niets. Storm in een glas chocomel.
Wie zegt dat die Jeffrey dat deed? Die postte (of zijn neef) gewoon een mailtje dat door de het bedrijf werd verzonden. Is hij verantwoordelijk voor overspannen reacties? Dan is de medewerker zelf het ook omdat die dat mailtje schreef en verstuurde.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:08 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
De medewerker is op non-actief gesteld. Wat wil je nog meer dan? Het is normaal om na een racistische uitlating internetdetective te worden, de man zijn adres te achterhalen en zijn gezin te bedreigen, want meneer heeft per ongeluk een verkeerde grap gemaakt? Randdebiel.
... en je doet er alles aan dat actueel te houden.quote:
Was die mail trouwens niet vertrouwelijk?quote:Op donderdag 28 november 2013 15:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wie zegt dat die Jeffrey dat deed? Die postte (of zijn neef) gewoon een mailtje dat door de het bedrijf werd verzonden. Is hij verantwoordelijk voor overspannen reacties? Dan is de medewerker zelf het ook omdat die dat mailtje schreef en verstuurde.
De medewerker is door het bedrijf op non-actief gesteld en het bedrijf heeft excuses gemaakt. Is dat niet voldoende? Is dat een aanleiding om die man alsnog het leven zuur te maken voor een verkeerde uitlating en dat bedrijf ten gronde te richten, ook al is Jeffrey ook afgewezen op zijn kennis van ict? Leuk man.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wie zegt dat die Jeffrey dat deed? Die postte (of zijn neef) gewoon een mailtje dat door de het bedrijf werd verzonden. Is hij verantwoordelijk voor overspannen reacties? Dan is de medewerker zelf het ook omdat die dat mailtje schreef en verstuurde.
Joh, heb je wat tegen assertieve negers of zo? Of ben je gewoon fan van de grote electronicaconcerns? Wat is je probleem? Dat bedrijf gaat goed de fout in, en nu maakt men gehakt van hun gedraai en gelul. Don't shoot the messenger.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:11 schreef 3-voud het volgende:
[..]
... en je doet er alles aan dat actueel te houden.
Ga eens gezond eten ofzo.
Dat bedrijf ging niet de fout in, maar de medewerker. Je doet net alsof er allemaal KKK-clanleden werken en er brandende kruizen voor het gebouw staan. Doe eens normaal man.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Joh, heb je wat tegen assertieve negers of zo? Of ben je gewoon fan van de grote electronicaconcerns? Wat is je probleem? Dat bedrijf gaat goed de fout in, en nu maakt men gehakt van hun gedraai en gelul. Don't shoot the messenger.
Nu wordt het helemaal een Topshow.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:15 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Dat bedrijf ging niet de fout in, maar de medewerker. Je doet net alsof er allemaal KKK-clanleden werken en er brandende kruizen voor het gebouw staan. Doe eens normaal man.
Soms zie je dat men bij onterechte ontvangst van een mailtje verzocht wordt het mailtje te wissen. Maar goed, dit gaat over de sollicitatie van die Jeffrey. Probeer dan maar vol te houden dat hij had moeten weten dat het mailtje niet voor hem was. Het gaat toch over hem? Kans is aanwezig dat hij gewoon dacht dat dit een echte afzegging was. Probeer maar wat anders te bewijzen.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:12 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Was die mail trouwens niet vertrouwelijk?
Je ziet vaak als "handtekening" bij mailadressen van bedrijven dat de inhoud vertrouwelijk is..
Nou, als dit soort teksten blijkbaar kunnen is het toch niet alleen die ene medewerker hoor. Ik hoef zulke dingen echt niet in een mail te tikken naar een collega.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:15 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Dat bedrijf ging niet de fout in, maar de medewerker. Je doet net alsof er allemaal KKK-clanleden werken en er brandende kruizen voor het gebouw staan. Doe eens normaal man.
Dat doe ik helemaal niet. Alleen het gedraai van die directeur maakt het allemaal niet geloofwaardiger. Nu is het weer een "grapje". Dat zegt genoeg over de bedrijfscultuur. En waarom is de medewerker op non-actief gesteld als het slechts een "grapje" was?quote:Op donderdag 28 november 2013 15:15 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Laat staan aan de directeur...quote:Op donderdag 28 november 2013 15:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou, als dit soort teksten blijkbaar kunnen is het toch niet alleen die ene medewerker hoor. Ik hoef zulke dingen echt niet in een mail te tikken naar een collega.
Lekkere logica. Een bedrijf moet kapot omdat één individu er naderhand een racistische mening op nahoudt. Dan zullen we weinig bedrijven overhouden in Nederland.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:16 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nu wordt het helemaal een Topshow.
En daarom ben je ook niet goed wijs.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:25 schreef Ulx het volgende:
Als iemand mij zo zou fucken zoals dat bedrijf bij die Jeffrey deed, dan zou ik ook geen moeite hebben met de ondergang van die BV.
Amen!quote:Op donderdag 28 november 2013 15:27 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
En daarom ben je ook niet goed wijs.
Je hebt veel te veel vrij tijd merk ik.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Joh, heb je wat tegen assertieve negers of zo? Of ben je gewoon fan van de grote electronicaconcerns? Wat is je probleem? Dat bedrijf gaat goed de fout in, en nu maakt men gehakt van hun gedraai en gelul. Don't shoot the messenger.
Jij bent degene met de afwijkende mening, niet andersom.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:27 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Moeten ze lekker zelf weten waarover ze grapjes maken. Heb jij en de rest geen bal mee te maken, moraalridder.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:32 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Jij bent degene met de afwijkende mening, niet andersom.
Kennelijk kon die werknemer zo'n grap maken met zijn baas, dus er zijn meerdere mensen daar die het allemaal oké vinden. Dat bedrijf moet zichzelf verontschuldigen en verdedigen en ze moeten met iets beters komen dan "het was een grapje".
De medewerker is op non-actief gesteld en ze hebben zich verontschuldigd, dus wat zeur je nou, Quincy?quote:Op donderdag 28 november 2013 15:32 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Jij bent degene met de afwijkende mening, niet andersom.
Kennelijk kon die werknemer zo'n grap maken met zijn baas, dus er zijn meerdere mensen daar die het allemaal oké vinden. Dat bedrijf moet zichzelf verontschuldigen en verdedigen en ze moeten met iets beters komen dan "het was een grapje".
Hoi Quinsy.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:33 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Racisme met racisme bestrijden.
Dat jij je lekker slaafs laat naaien wil nog niet zeggen dat iedereen dat lekker vindt.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:27 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik heb zeker wat mee te maken, ik ben ook donker gekleurd (neger) en zo ga je niet met mensen om. Geef maar gewoon toe dat jij een racist bent en eigenlijk vind dat bedrijven mensen mogen afwijzen vanwege hun huidskleur.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:33 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Moeten ze lekker zelf weten waarover ze grapjes maken. Heb jij en de rest geen bal mee te maken, moraalridder.
Ik word niet genaaid want ik ben blank.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat jij je lekker slaafs laat naaien wil nog niet zeggen dat iedereen dat lekker vindt.
Juist wel joh! Weet je niet dat er een grote Joodse complot is om de blanke ras te onderdrukken en uiteindelijk uit te roeien?quote:Op donderdag 28 november 2013 15:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik word niet genaaid want ik ben blank.
quote:Op donderdag 28 november 2013 15:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik word niet genaaid want ik ben blank zolderkamerautist.
Wut? Ben je zo'n verzuurde die tegen de hele wereld vecht?quote:Op donderdag 28 november 2013 15:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat jij je lekker slaafs laat naaien wil nog niet zeggen dat iedereen dat lekker vindt.
Een theatershow is niet hetzelfde als een bedrijfsbeleid.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik word niet genaaid want ik ben blank.
Zullen we Hans Teeuwen ook maar kapotmaken voor zijn negergrappen in zijn shows?
quote:Op donderdag 28 november 2013 15:41 schreef Specularium het volgende:
[..]
Een theatershow is niet hetzelfde als een bedrijfsbeleid.
Je weet dat dit een domme opmerking is... hoop ik?quote:Op donderdag 28 november 2013 15:41 schreef Specularium het volgende:
[..]
Een theatershow is niet hetzelfde als een bedrijfsbeleid.
Inderdaad, 3-voud. En dan nu speciaal voor jou: Een theatershow is precies hetzelfde als een bedrijfsbeleid.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je weet dat dit een domme opmerking is... hoop ik?
Nee, dat is gewoon zoquote:Op donderdag 28 november 2013 15:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 28 november 2013 15:43 schreef Ultralaser het volgende:
[..]
DISCRIMINATIE! Hij gaat je aanklagen doordat je hem voor autist uitmaakt!
Inderdaad, ik heb al een topicreport gedaan. Ik ben blank, geen autist en ik heb ook geen zolder, laat staan een zolderkamer. Daarbij kent deze user mij niet persoonlijk dus gaat hij er gemakshalve maar van uit dat ik minderwaardig ben.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:43 schreef Ultralaser het volgende:
[..]
DISCRIMINATIE! Hij gaat je aanklagen doordat je hem voor autist uitmaakt!
Moet je even uitleggen hoe dat precies een domme opmerking is.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik noem je gewoon een zolderkamerautist omdat je overkomt als een zolderkamerautist. Dat is alles. Als ik mij vergist heb, hey, je weet goed te doen alsof je er één bent. No hard feelings.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:52 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Inderdaad, ik heb al een topicreport gedaan. Ik ben blank, geen autist en ik heb ook geen zolder, laat staan een zolderkamer. Daarbij kent deze user mij niet persoonlijk dus gaat hij er gemakshalve maar van uit dat ik minderwaardig ben.
Maar het mooiste is nog wel dat Ulx precies dezelfde mentaliteit laat zien als de getroffen 'racistische' medewerker van het electronikabedrijf door mij voor een autist uit te maken. Derhalve is deze user dan ook totaal niet serieus te nemen in zijn opmerkingen en opvattingen.
Helaas we hebben je al op noactief gesteld maar we klagen de rest van de familie aan want die heeft er vast iets mee te maken.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik noem je gewoon een zolderkamerautist omdat je overkomt als een zolderkamerautist. Dat is alles. Als ik mij vergist heb, hey, je weet goed te doen alsof je er één bent. No hard feelings.
Resultaat is gelijk.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
Moet je even uitleggen hoe dat precies een domme opmerking is.
Ow, je staat dus aan mijn kant?quote:Op donderdag 28 november 2013 15:59 schreef Mint_Clansell het volgende:
Geef maar gewoon toe dat jij en Ruben W. twee handen op één buik zijn.
Mwah, een individu wegzetten op basis van zijn raciale achtergrond vind ik wel wat anders dan een beetje spelen met stereotypen.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ach, het is maar net wie zich dan beledigd "voelt" en hoe hard ie schreeuwt. Dan schreeuwen de bekende figuren op Fok wel mee.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:02 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Mwah, een individu wegzetten op basis van zijn raciale achtergrond vind ik wel wat anders dan een beetje spelen met stereotypen.
Misschien kwam Jeffrey bij zijn stagegesprek of in zijn brief ook wel over als een luie neger. Weet jij veel. We horen nu maar één kant van het verhaal. Het probleem is dat een bedrijf zoiets niet meer kan zeggen, want iedereen heeft zijn mening toch al klaar.quote:Op donderdag 28 november 2013 15:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik noem je gewoon een zolderkamerautist omdat je overkomt als een zolderkamerautist. Dat is alles. Als ik mij vergist heb, hey, je weet goed te doen alsof je er één bent. No hard feelings.
en ten tweede... wat is nu je punt?quote:
Ik hoor de directeur eerst roepen dat dit "absoluut niet kan" en dat de medewerker op non-actief staat. En vervolgens dat de medewerker maar een grapje maakte. Het komt allemaal nogal zwak over. Als gedraai. Erg onoprecht. Waarom zet je iemand op non-actief die een grapje maakt? Waarom ontsla je iemand die je bedrijf zo voor lul zet niet op staande voet? Racistische uitlatingen op de werkvloer zijn goede redenen voor ontslag.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:04 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Misschien kwam Jeffrey bij zijn stagegesprek of in zijn brief ook wel over als een luie neger. Weet jij veel. We horen nu maar één kant van het verhaal. Het probleem is dat een bedrijf zoiets niet meer kan zeggen, want iedereen heeft zijn mening toch al klaar.
Vandaar de excuses.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:04 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Misschien kwam Jeffrey bij zijn stagegesprek of in zijn brief ook wel over als een luie neger. Weet jij veel. We horen nu maar één kant van het verhaal. Het probleem is dat een bedrijf zoiets niet meer kan zeggen, want iedereen heeft zijn mening toch al klaar.
Dat probleem zie ik helemaal niet als probleem maar als uiterst wenselijk, nog beter is als zo ook niet meer gedacht wordt. Ik ben erg blij met dit voorval in elk geval en hoop dat ze binnen een paar maanden failliet zijn, een goede les.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:04 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het probleem is dat een bedrijf zoiets niet meer kan zeggen, want iedereen heeft zijn mening toch al klaar.
Omdat de werkgever de medewerker persoonlijk kent. Hoe moeilijk is dat om te begrijpen? Jij ziet gewoon een racist. Hoe moeilijk is het om je te verplaatsen in iemand waar je al jaren mee werkt? Die schop je er niet zomaar uit.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik hoor de directeur eerst roepen dat dit "absoluut niet kan" en dat de medewerker op non-actief staat. En vervolgens dat de medewerker maar een grapje maakte. Het komt allemaal nogal zwak over. Als gedraai. Erg onoprecht. Waarom zet je iemand op non-actief die een grapje maakt? Waarom ontsla je iemand die je bedrijf zo voor lul zet niet op staande voet? Racistische uitlatingen op de werkvloer zijn goede redenen voor ontslag.
Hij weet van gekkigheid niet meer wat ie moet. In elk geval wordt de medewerker ontslaan nu een stuk lastiger zonder dat het geld kost maar waarschijnlijk weet hij ook al wel dat bij de ontslagaanvraag de hele vuile was naar buiten komt. Kort gezegd hij is grandioos de lul omdat men daar "grapjes" maakt.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik hoor de directeur eerst roepen dat dit "absoluut niet kan" en dat de medewerker op non-actief staat. En vervolgens dat de medewerker maar een grapje maakte. Het komt allemaal nogal zwak over. Als gedraai. Erg onoprecht. Waarom zet je iemand op non-actief die een grapje maakt? Waarom ontsla je iemand die je bedrijf zo voor lul zet niet op staande voet? Racistische uitlatingen op de werkvloer zijn goede redenen voor ontslag.
Hey. Linkse politiestaat?quote:Op donderdag 28 november 2013 16:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Inderdaad want weet ik veel hoeveel mensen die straks geen baan meer is zoveel beter om te leren dat een collega niet had mogen discrimineren.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat probleem zie ik helemaal niet als probleem maar als uiterst wenselijk, nog beter is als zo ook niet meer gedacht wordt. Ik ben erg blij met dit voorval in elk geval en hoop dat ze binnen een paar maanden failliet zijn, een goede les.
Jeffrey werd niet eens uitgenodigd op sollicitatie-gesprek, hij werd afgewezen vanwege zijn facebookprofiel.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:04 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 28 november 2013 16:16 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Jeffrey werd niet eens uitgenodigd op sollicitatie-gesprek, hij werd afgewezen vanwege zijn facebookprofiel.
Dat is wat ik ook zie. Helaas zijn de rechts-racistische Calimero's in dit topic nog niet zover. Maar ja, dan moet je intern maar gewoon je zaken op orde hebben. Dat is niet de schuld van die Jeffrey. Dit zou hoe dan ook wel een keer verkeerd zijn gegaan. Één boze werknemer die even een stapel mailtjes lekt en de rapen zijn ook gaar.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hij weet van gekkigheid niet meer wat ie moet. In elk geval wordt de medewerker ontslaan nu een stuk lastiger zonder dat het geld kost maar waarschijnlijk weet hij ook al wel dat bij de ontslagaanvraag de hele vuile was naar buiten komt. Kort gezegd hij is grandioos de lul omdat men daar "grapjes" maakt.
Als jij een racistische collega hebt weet je nu wat je moet doen: Hem of haar even flink corrigeren, want voor je het weet ben je je baan kwijt dankzij die Nederlanders.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:14 schreef Ultralaser het volgende:
[..]
Inderdaad want weet ik veel hoeveel mensen die straks geen baan meer is zoveel beter om te leren dat een collega niet had mogen discrimineren.
Hou eens op met rechts te schande te maken, veel rechtse mensen zijn net zo hard tegen racisme en discriminatie.quote:
Nee, het hele bedrijf moet kapot!quote:Op donderdag 28 november 2013 16:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als jij een racistische collega hebt weet je nu wat je moet doen: Hem of haar even flink corrigeren, want voor je het weet ben je je baan kwijt dankzij die Nederlanders.
Okay. Als jij dat wilt.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:25 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Nee, het hele bedrijf moet kapot!
Ja inderdaad en dat lukt ze helemaal zelf door erg grappig te zijn zonder oog te hebben voor wetten, mensenrechten en gevoelens van andere mensen.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:25 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Nee, het hele bedrijf moet kapot!
Of er sprake is van laster zal de rechter dan ook beoordelen.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:32 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Dat mag de rechter beoordelen.
Het invididu trad op namens het bedrijf.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:29 schreef Mint_Clansell het volgende:
Jij ziet duidelijk het verschil niet tussen een individu en een bedrijf.
Het blijven uitspraken van een individu in een interne mail.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:29 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het invididu trad op namens het bedrijf.
Hij heeft in ieder geval geen sollicitatiegesprek gehad, dus zij hebben hem niet eens gezien. En aan zijn naam kun je ook niet zien wat z'n huidskleur is. Zijn eigen theorie is dat ze hem op facebook hebben opgezocht, maar dat is verder ook helemaal niet belangrijk.quote:
Tijdens werktijd. Over werk, namens het bedrijf.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:30 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Het blijven uitspraken van een individu.
Dat verschil is er inderdaad nauwelijks meer in dit geval omdat het duidelijk de bedrijfscultuur was, hiervoor kon het nog een erg domme actie van een mens zijn. Als dit echter gangbare interne grapjes zijn dan is het hele bedrijf schuldig en zeker de eigenaar/directeur.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:29 schreef Mint_Clansell het volgende:
Jij ziet duidelijk het verschil niet tussen een individu en een bedrijf.
Het is overigens algemeen bekend dat bij sollicitaties de naam eerst op de sociale netwerken erdoor wordt gehaald..quote:Op donderdag 28 november 2013 16:30 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hij heeft in ieder geval geen sollicitatiegesprek gehad, dus zij hebben hem niet eens gezien. En aan zijn naam kun je ook niet zien wat z'n huidskleur is. Zijn eigen theorie is dat ze hem op facebook hebben opgezocht, maar dat is verder ook helemaal niet belangrijk.
Intern.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Tijdens werktijd. Over werk, namens het bedrijf.²
De mail begint ook met "heb nog even gekeken"quote:Op donderdag 28 november 2013 16:33 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Het is overigens algemeen bekend dat bij sollicitaties de naam eerst op de sociale netwerken erdoor wordt gehaald..
Jah. Alles wat jij hier neer pleurt is Fok ook verantwoordelijk voor.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Tijdens werktijd. Over werk, namens het bedrijf.²
Ik breng mijn zaak te ruste.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:34 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Jah. Alles wat jij hier neer pleurt is Fok ook verantwoordelijk voor.
Je hoopt dat ze het niet menen maar het is gewoon niet goed te praten.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Maar ik weet dat ze het niet menen
Context vriend. Context.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je hoopt dat ze het niet menen maar het is gewoon niet goed te praten.
Goeie vergelijking.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:34 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Jah. Alles wat jij hier neer pleurt is Fok ook verantwoordelijk voor.
De context is nu dat je je dommer voordoet dan goed is voor de discussie.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De context is toch de afkomst of ben je een luie donder die steelt?
Met als verschil dat mijn beschuldiging geen serieuze was.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Of er sprake is van laster zal de rechter dan ook beoordelen.
Ja.²
Nee, de context is dat er grapjes worden gemaakt omdat jij blijkbaar Marokkaan bent en dat zijn geen positieve uitingen over Marokkanen. Waarom moet iemand dat maar accepteren en als grapje zien?quote:Op donderdag 28 november 2013 16:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De context is nu dat je je dommer voordoet dan goed is voor de discussie.²
Dat laat ik aan de rechters over.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:39 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Met als verschil dat mijn beschuldiging geen serieuze was.
En bij elk bedrijf is het meestal niet gewenst. De reden zal nu hopelijk duidelijk zijn.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:34 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Intern.
Bij elk bedrijf worden grappen gemaakt over de rug van klanten/sollicitanten/medewerkers.
Dat juich ik alleen maar toe.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat laat ik aan de rechters over.²
Als er extreem gechargeerd wordt en er bij wordt gelachen als het wordt gezegd ben ik daarentegen niet zo dom om het niet als grapje te zien.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee, de context is dat er grapjes worden gemaakt omdat jij blijkbaar Marokkaan bent en dat zijn geen positieve uitingen over Marokkanen. Waarom moet iemand dat maar accepteren en als grapje zien?
Daarom. Een zaak als deze kent alleen maar verliezers.quote:
Sorry ik vind je wel erg dom, je wordt gewoon belachelijk gemaakt omdat jij toevallig Marokkaan bent door een stel die zich blijkbaar beter voelen dan een Marokkaan.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:42 schreef BansheeBoy het volgende:
het wordt gezegd ben ik daarentegen niet zo dom
Zo zie ik het niet. Ik kan er zelfs om lachen. Zie het als zelfspot.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:44 schreef Wespensteek het volgende:
Sorry ik vind je wel erg dom, je wordt gewoon belachelijk gemaakt omdat jij toevallig Marokkaan bent door een stel die zich blijkbaar beter voelen dan een Marokkaan.
We zijn het zowaar met elkaar eens.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daarom. Een zaak als deze kent alleen maar verliezers.²
Zekers.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:46 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
We zijn het zowaar met elkaar eens.
Zelfspot heb ik ook maar dat is juist de kern dat gaat over jou en niet over jouw afkomst. Het is gewoon erg denigrerend als je als homoseksueel constant "grappig" bedoelde opmerkingen daarover krijgt, of als vrouw/blondje constant met grappen over domme blondjes wordt geconfronteerd.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zo zie ik het niet. Ik kan er zelfs om lachen. Zie het als zelfspot.²
Klopt, dus als ze hem al hadden afgeschreven vanwege zijn huidskleur dan hadden ze ook verder niet gekeken naar ervaring m.b.t. computerquote:Op donderdag 28 november 2013 16:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De mail begint ook met "heb nog even gekeken"
Ach ik snap je, ik ben ook bruin en kan ook lachen als mensen neger/latino grappen makenquote:Op donderdag 28 november 2013 16:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zo zie ik het niet. Ik kan er zelfs om lachen. Zie het als zelfspot.²
Ik kan ook lachen om een homograpje, maar als mijn seksuele geaardheid aan mijn geschiktheid voor een baan gekoppeld wordt vind ik het een stuk minder grappig. Ik neem aan dat jij dat ook hebt bij neger/latino-grappen, en daar gaat het in dit geval om.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:56 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Ach ik snap je, ik ben ook bruin en kan ook lachen als mensen neger/latino grappen maken.
Dat soort mensen die klagen van "oh hij heeft gezegd dat ik zeker veel naar de kfc ga! BoohooRACIST" hebben allemaal van die tere zieltjes die niet tegen een grapje kunnen..
Ja leuk vooral als het de bedrijfscultuur is om daar constant grapjes over te maken, helemaal leuk als iemand gaat klagen want dat bevestigt weer dat die xxxx-en helemaal geen gevoel voor humor hebben.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:56 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Ach ik snap je, ik ben ook bruin en kan ook lachen als mensen neger/latino grappen maken.
Dat soort mensen die klagen van "oh hij heeft gezegd dat ik zeker veel naar de kfc ga! BoohooRACIST" hebben allemaal van die tere zieltjes die niet tegen een grapje kunnen..
Dat snorretje van Humbertoquote:Op donderdag 28 november 2013 17:00 schreef KingKloon het volgende:
Hey een video reactie van Jeffrey:
https://www.facebook.com/photo.php?v=3517561754621
Ik kan hem alleen vinden op facebook, maar als iemand meer tijd heeft kan hij ook de link plaatsten van RTL gemist.
Ik denk dat het probleem gewoon komt omdat ze veel slechte ervaring hebben met donkere mensen (wat ik ze niet kwalijk neem) veel van die gasten hebben namelijk schijt aan alles en iedereen.. (NIET ALLEMAAL HOOR)quote:Op donderdag 28 november 2013 16:58 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Ik kan ook lachen om een homograpje, maar als mijn seksuele geaardheid aan mijn geschiktheid voor een baan gekoppeld wordt vind ik het een stuk minder grappig. Ik neem aan dat jij dat ook hebt bij neger/latino-grappen, en daar gaat het in dit geval om.
Rustig aan meid, dalijk slaap je niet wegens drukte in je hoofdquote:Op donderdag 28 november 2013 17:09 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Bij dit onderwerp had beter een ander snorretje gepast.
Vlak na mijn studie ben ik in Zuid-Afrika en Zimbabwe geweest. In Zimbabwe sprak ik een blanke boer op zijn enorme boerderij. "Alle zwarten waren lui en wilden niet werken tenzij je ze keihard aanpakte en gewoon willekeurig op straat schopte". We stonden te praten terwijl overal om hem heen keihard werd gewerkt, tot één de rug rechte. "Zie je wel, zei de boer, die luie donders."quote:Op donderdag 28 november 2013 17:07 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Natuurlijk neemt dat niet weg dat racisme fout is, ze hadden hem gewoon een kans moeten geven en als hij toch bleek te zijn zoals ze dachten gewoon lekker ontslaan.
Slecht voorbeeld.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vlak na mijn studie ben ik in Zuid-Afrika en Zimbabwe geweest. In Zimbabwe sprak ik een blanke boer op zijn enorme boerderij. "Alle zwarten waren lui en wilden niet werken tenzij je ze keihard aanpakte en gewoon willekeurig op straat schopte". We stonden te praten terwijl overal om hem heen keihard werd gewerkt, tot één de rug rechte. "Zie je wel, zei de boer, die luie donders."
Het nadeel van vooroordelen is dat men vaak bevestiging van het vooroordeel zoekt.
Klinkt racistisch.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:07 schreef Just_some_random_dude het volgende:
ze verwachten dat ik zo een straat type ben maar ik ben eigenlijk gewoon blank van binnen
Ik denk dat hij wel menig donkere heeft laten werken en daarop zijn ervaring heeft gebaseerd..quote:Op donderdag 28 november 2013 17:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vlak na mijn studie ben ik in Zuid-Afrika en Zimbabwe geweest. In Zimbabwe sprak ik een blanke boer op zijn enorme boerderij. "Alle zwarten waren lui en wilden niet werken tenzij je ze keihard aanpakte en gewoon willekeurig op straat schopte". We stonden te praten terwijl overal om hem heen keihard werd gewerkt, tot één de rug rechte. "Zie je wel, zei de boer, die luie donders."
Het nadeel van vooroordelen is dat men vaak bevestiging van het vooroordeel zoekt.
Ik ook racistisch. Alsof een allochtoon meteen 'verkaasd' is wanneer hij zich op een bepaalde manier gedraagt, en 'Nederlandse' gedragingen zo uniek zijn....quote:Op donderdag 28 november 2013 17:23 schreef Just_some_random_dude het volgende:
"verkaasde" allochtonen
Ik durf wel te zeggen dat er alleen donkeren echt werkten, hij was meer de slavendrijver met zijn zoons.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:22 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Ik denk dat hij wel menig donkere heeft laten werken en daarop zijn ervaring heeft gebaseerd..
Ja, maar als je zegt ik ben blank van binnen, dan zeg je dus dat een Latino per definitie een straattype is, en je alleen maar goed kunt zijn als je "blank bent van binnen". Bob Marley met zijn rasta was een tuigneger, of niet?quote:Op donderdag 28 november 2013 17:23 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Ging gewoon bijna alleen maar met Nederlanders om of "verkaasde" allochtonen.
Ik kan wel merken wanneer iemand echt Nederlandse normen en waarden heeft, en de nuchterheid van Nederlanders.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:25 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ik ook racistisch. Alsof een allochtoon meteen 'verkaasd' is wanneer hij zich op een bepaalde manier gedraagt, en 'Nederlandse' gedragingen zo uniek zijn....
Ja ik zeg ook niet dat alle donkere niet werken of zo hoor, ik heb genoeg donkere gasten gezien op mijn verschillende baantjes die gewoon net zo hard werkten als ieder ander, maar ik heb ook vaak genoeg gezien dat die gasten echt totale schijt hadden vandaar dat ik vaak wel kan begrijpen waarom sommige mensen zo reageren. Ik vind dat het aan jou als persoon is om je te bewijzen, en ik heb daar totaal geen problemen mee.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik durf wel te zeggen dat er alleen donkeren echt werkten, hij was meer de slavendrijver met zijn zoons.
Dat is toch ook gewoon een belediging toch, niet van jou maar eigenlijk worden alle anderen met dat kleurtje neergehaald.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:30 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Vrienden van mij zeggen wel vaker tegen mij dat ik het verkeerde kleurtje heb gekregen..
Veel latinos die ik ken zijn idd van die straattypes, maar er zijn ook die zich naar MIJN gevoel gewoon normaal gedragen.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:26 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ja, maar als je zegt ik ben blank van binnen, dan zeg je dus dat een Latino per definitie een straattype is, en je alleen maar goed kunt zijn als je "blank bent van binnen". Bob Marley met zijn rasta was een tuigneger, of niet?
Ik vind ook dat dat moet maar je hoort mensen niet vooraf al op achterstand te zetten omdat ze een bepaalde huidskleur hebben., van een bepaald geslacht zijn of een bepaalde seksuele voorkeur hebben. Je moet mensen beoordelen op relevante punten.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:30 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Ik vind dat het aan jou als persoon is om je te bewijzen, en ik heb daar totaal geen problemen mee.
Ik denk dat je onterecht bepaalde dingen als 'Nederlandse normen en waarden' omschrijft. Verder praat je sowieso onzin wanneer je het over 'de nuchterheid van Nederlanders' hebt.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:30 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Ik kan wel merken wanneer iemand echt Nederlandse normen en waarden heeft, en de nuchterheid van Nederlanders.
Je weet niet wat daar het achterliggende verhaal achter is. Een paar weken geleden had je dat racisme experiment van BNN. Nu vond ik dat niet echt geweldig, maar de manier waarop jij kijkt ('je hebt ze die zus en zo zijn, dus ik begrijp de mening wel') wordt wèl prima aangesproken.quote:maar ik heb ook vaak genoeg gezien dat die gasten echt totale schijt hadden
Iedereen moet zichzelf bewijzen, maar de een meer dan de ander, en als het gaat om een andere huidskleur, is dat verschil niet klein.quote:Ik vind dat het aan jou als persoon is om je te bewijzen, en ik heb daar totaal geen problemen mee.
Zo vat jij het op, ik niet.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is toch ook gewoon een belediging toch, niet van jou maar eigenlijk worden alle anderen met dat kleurtje neergehaald.
"Jij hebt het verkeerde kleurtje want je werkt wel hard." Ha, ha, lachen man....
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik vind ook dat dat moet maar je hoort mensen niet vooraf al op achterstand te zetten omdat ze een bepaalde huidskleur hebben., van een bepaald geslacht zijn of een bepaalde seksuele voorkeur hebben. Je moet mensen beoordelen op relevante punten.
Er is ook niet zoveel mis met af en toe wat grapjes maken en dat is ook niet erg maar als het beledigend is voor een bevolkingsgroep of er is gewoon sprake van discriminatie of het is echt stelselmatig dan loop je als bedrijf een groot risico en dat moet je niet willen nemen. Het moet wel grappig blijven en "Jij krijgt geen promotie want negers werken er niet hard genoeg voor.", zul jij ook geen leuk grapje vinden.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:35 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Zo vat jij het op, ik niet.
ik kan er ook om lachen als collegas tegen me zeiden van "hey waar is je pistool?" dan zei ik gewoon lachend terug van "ja zit in de kluis man, gasten vinden het denk ik niet zo fijn om mijn Glock te zien".
Het is heel moeilijk om mijn punten duidelijk te maken... ik wou echt dat ik al mijn ervaringen had gefilmt, dan zouden veel mensen wel inzien waarom ik en met mij nog redelijk wat mensen op een bepaalde manier denken.
Nou, ik vind dat Nederlanders echt makkelijker in de omgang zijn, veel makkelijker kunnen accepteren als iemand de leiding heeft, minder snel problemen maken om iets kleins, minder snel agressief (maar je hebt ook Nederlanders die dat niet kunnen, net zoals dat je wel donkere mensen hebt die dat wel kunnen).quote:Op donderdag 28 november 2013 17:35 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ik denk dat je onterecht bepaalde dingen als 'Nederlandse normen en waarden' omschrijft. Verder praat je sowieso onzin wanneer je het over 'de nuchterheid van Nederlanders' hebt.
[..]
Je weet niet wat daar het achterliggende verhaal achter is. Een paar weken geleden had je dat racisme experiment van BNN. Nu vond ik dat niet echt geweldig, maar de manier waarop jij kijkt ('je hebt ze die zus en zo zijn, dus ik begrijp de mening wel') wordt wèl prima aangesproken.
[..]
Iedereen moet zichzelf bewijzen, maar de een meer dan de ander, en als het gaat om een andere huidskleur, is dat verschil niet klein.
hahaha ik moest serieus wel lachen om die grapquote:Op donderdag 28 november 2013 17:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er is ook niet zoveel mis met af en toe wat grapjes maken en dat is ook niet erg maar als het beledigend is voor een bevolkingsgroep of er is gewoon sprake van discriminatie of het is echt stelselmatig dan loop je als bedrijf een groot risico en dat moet je niet willen nemen. Het moet wel grappig blijven en "Jij krijgt geen promotie want negers werken er niet hard genoeg voor.", zul jij ook geen leuk grapje vinden.
Eigenlijk waarom de werkgevers nu Polen en Oost-Europeanen willen want die Nederlanders, maar ach dan wordt men wel weer heel boos. Feit blijft dat mensen op ras beoordelen gewoon fout blijft hoeveel slechte voorbeelden er ook zijn geweest.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:54 schreef Just_some_random_dude het volgende:
"wat is het nou altijd met mensen van die cultuur dat ze altijd zo moeilijk doen?"
Klopt, ik denk dat racisme nooit zal ophouden met bestaan maar dat je het wel kan terugdringen mits je mensen daar bewust over maakt.. ik had toen ik jonger was ook haat aan Surinamers/Antilianen omdat ik altijd problemen met ze kreeg als ik tijdens het langslopen even naar ze keek, Later had ik me zelf aangeleerd dat niet iedereen het zelfde is maar dat ik bij dat soort mensen meer op me hoede ben.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Eigenlijk waarom de werkgevers nu Polen en Oost-Europeanen willen want die Nederlanders, maar ach dan wordt men wel weer heel boos. Feit blijft dat mensen op ras beoordelen gewoon fout blijft hoeveel slechte voorbeelden er ook zijn geweest.
Komt op hetzelfde neer.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er is ook gewoon een verschil tussen mensen van een bepaald ras/ met een bepaalde cultuur niet aannemen vanwege rasistische motieven of vanwege negatieve ervaringen. Dat laatste zal bij heel veel bedrijven gebeuren.
Maar wat wil jij dan dat ze doen?.quote:
Ik weiger vrouwen altijd. Een week per maand strontchagerijnig en anders willen ze zwangerschapsverlof.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er is ook gewoon een verschil tussen mensen van een bepaald ras/ van een bepaalde cultuur niet aannemen vanwege rasistische motieven of vanwege negatieve ervaringen. Dat laatste zal bij heel veel bedrijven gebeuren.
De meeste zelfstandige ondernemers hebben vooral hart voor hun eigen bedrijf. Bij het aannemen van sollicitanten zijn persoonlijke ervaringen erg belangrijk. Als ze dan sollicitanten met een bepaalde achtergrond minder snel aannemen vanwege persoonlijke ervaringen, dan vind jij zo'n ondernemer racistisch?quote:
Als ze geen donkere mensen meer aannemen of daar heel moeilijk over doen dan ís zo'n ondernemer racistisch.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De meeste zelfstandige ondernemers hebben vooral hart voor hun eigen bedrijf. Bij het aannemen van sollicitanten zijn persoonlijke ervaringen erg belangrijk. Als ze dan sollicitanten met een bepaalde achtergrond minder snel aannemen vanwege persoonlijke ervaringen, dan vind jij zo'n ondernemer racistisch?
maar wat nou als ze het wel hebben geprobeerd en keer op keer teleurgesteld werden.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als ze geen donkere mensen meer aannemen of daar heel moeilijk over doen dan ís zo'n ondernemer racistisch.
Wil je zeggen dat je geen vrouwenquotum voert?quote:Op donderdag 28 november 2013 18:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik weiger vrouwen altijd. Een week per maand strontchagerijnig en anders willen ze zwangerschapsverlof.
Jij vind bij deze bijna iedere ondernemer racistisch/discriminerend. Iedere ondernemer die meerdere malen slechte ervaringen heeft gehad met iemand uit een bepaalde doelgroep of een bepaalde achtergrond zal extra nadenken om weer zo iemand bij zijn bedrijf aan te nemen.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als ze geen donkere mensen meer aannemen of daar heel moeilijk over doen dan ís zo'n ondernemer racistisch.
Nee, dan is bij deze bijna iedere ondernemer racistisch.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jij vind bij deze bijna iedere ondernemer racistisch/discriminerend.
Dit zeg je vanuit je eigen kader. Dat laatste is het internationaal algemeen van bekend dat Nederlanders geen goede volgers zijn. Vaak zelfs positief uitgelegd ook.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:50 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Nou, ik vind dat Nederlanders echt makkelijker in de omgang zijn, veel makkelijker kunnen accepteren als iemand de leiding heeft
En hop weer donkere mensen generaliseren als één groep. Je hebt het kennelijk echt niet door, of denkt dat je een legitieme constatering doet. En 'net als donkere mensen die dat wèl kunnen'? Bij de Nederlanders is het dus een minderheid die dat niet kan, en bij donkere mensen is het een minderheid die dat wel kan kennelijk...quote:minder snel problemen maken om iets kleins, minder snel agressief (maar je hebt ook Nederlanders die dat niet kunnen, net zoals dat je wel donkere mensen hebt die dat wel kunnen).
Ik kan er niets aan doen dat jij je in domme tuig-kringen bevind. Er zijn probleemgroepen, maar 'donkere mensen' zijn niet één etnische groep mensen. Verder is waarschijnlijk de meest criminele allochtone groep blank (Oost Europeanen). Overigens is het ook een misvatting dat allochtonen crimineler zijn, zelfs met het argument van de sociale achterstand. Het is ander type criminaliteit waar autochtonen zich schuldig aan maken.quote:Het probleem is dat ze zelf die vooroordelen waarmaken, en daarom moeten de goede zich net even wat meer bewijzen, ik heb daar geen problemen mee omdat ze uiteindelijk toch wel zien dat ik wel eerlijk ben en hard werk en met mij zijn er nog vele andere donkere die het doen.
De meeste ondernemers die ik ken doen heel goed hun best om de beste kandidaat te vinden en kijken totaal niet naar ras, afkomst, geloof. Daarna krijg je een proeftijd met tijdelijke contracten en dan heb je tijd genoeg kritisch te kijken aar de praktijk. Mensen die op basis van ras iemand afwijzen zijn gewoon erg dom bezig als dat op papier de beste kandidaat lijkt te zijn. Ik ken ook eigenlijk nauwelijks ondernemers die geen "blanke" probleem gevallen hebben gehad onder hun personeel.quote:
Dan nog kan je iemand discrimineren louter op huidskleur. Louter.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:43 schreef sp3c het volgende:
kan een donker persoon ook niet gewoon een Nederlander zijn?
zo heb je ook roomblanke Antillianen waar het stereotype zichzelf nog voor zou schamen
Mijn vriendin werd meer dan regelmatig (door vreemden) eerst in het Nederlands aangesproken terwijl ze er gewoon erg aziatisch uitziet. Vond dat ergens wel fijn.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:43 schreef sp3c het volgende:
zo heb je ook roomblanke Antillianen waar het stereotype zichzelf nog voor zou schamen
Zorg maar dat je Gordon nooit tegenkomt.quote:Op donderdag 28 november 2013 19:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Mijn vriendin werd meer dan regelmatig (door vreemden) eerst in het Nederlands aangesproken terwijl ze geen woord Nederlands spreekt. Vond dat ergens wel gewoon fijn.
Even afgezien van enkele marokboyz die het leuk vinden karatemoves te doen als ze langslopen en haar voor chinese kuthoer uitmaken. Leuk volk.
Ik zeg dat ook allemaal vanuit mijn eigen belevingswereld.. ik zeg niet dat het feiten zijn maar het zijn dingen die voor MIJ waar zijn!.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:39 schreef Kenju het volgende:
[..]
Dit zeg je vanuit je eigen kader. Dat laatste is het internationaal algemeen van bekend dat Nederlanders geen goede volgers zijn. Vaak zelfs positief uitgelegd ook.
[..]
En hop weer donkere mensen generaliseren als één groep. Je hebt het kennelijk echt niet door, of denkt dat je een legitieme constatering doet. En 'net als donkere mensen die dat wèl kunnen'? Bij de Nederlanders is het dus een minderheid die dat niet kan, en bij donkere mensen is het een minderheid die dat wel kan kennelijk...
Een geen probleem maken van iets kleins? Zwarte Piet discussie gemist? Of de ontzettende drama die geschreeuwd wordt wanneer iemand vermoord wordt en er meteen een schuldige groep moet worden aangewezen en we met een pan en lepel op De Dam moeten gaan staan voor een lawaai demonstratie?
[..]
Ik kan er niets aan doen dat jij je in domme tuig-kringen bevind. Er zijn probleemgroepen, maar 'donkere mensen' zijn niet één etnische groep mensen. Verder is waarschijnlijk de meest criminele allochtone groep blank (Oost Europeanen). Overigens is het ook een misvatting dat allochtonen crimineler zijn, zelfs met het argument van de sociale achterstand. Het is ander type criminaliteit waar autochtonen zich schuldig aan maken.
Dat ervaart iedereen anders. Sowieso als het constant gebeurt valt het meer onder treiteren.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zelfspot heb ik ook maar dat is juist de kern dat gaat over jou en niet over jouw afkomst. Het is gewoon erg denigrerend als je als homoseksueel constant "grappig" bedoelde opmerkingen daarover krijgt, of als vrouw/blondje constant met grappen over domme blondjes wordt geconfronteerd.
Snuggere,quote:Op donderdag 28 november 2013 13:38 schreef 2Happy4U het volgende:
Dit is het verschil tussen jou en mij. Ik ben niet racistisch. Dat jij ook maar enigszins in staat bent iemand klem te lullen kan ik me moeilijk voorstellen.quote:Op donderdag 28 november 2013 19:50 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Wees jij maar lekker open tegen iedereen, dan doe ik voorzichtig met bepaalde mensen, zou geen probleem moeten zijn toch?
Je kan al de 3e generatie zijn die in Nederland is geboren en getogen, maar zelfs dan zou je volgens sommige (opvallend veel) Nederlanders weleens terug naar je "eigen land" moeten omdat je bijv. zwarte piet racistisch vind.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:43 schreef sp3c het volgende:
nou zoveel vind ik het er niet eens, ze zijn op internet wel wat mondiger maar ik kom ze zelf zelden tegen gelukkigquote:Op donderdag 28 november 2013 21:41 schreef Asgard het volgende:
[..]
Je kan al de 3e generatie zijn die in Nederland is geboren en getogen, maar zelfs dan zou je volgens sommige (opvallend veel) Nederlanders weleens terug naar je "eigen land" moeten omdat je bijv. zwarte piet racistisch vind.
Maar een Nederlander die in het buitenland is geboren is puur natuur Nederlander.quote:Op donderdag 28 november 2013 21:41 schreef Asgard het volgende:
[..]
Je kan al de 3e generatie zijn die in Nederland is geboren en getogen, maar zelfs dan zou je volgens sommige (opvallend veel) Nederlanders weleens terug naar je "eigen land" moeten omdat je bijv. zwarte piet racistisch vind.
dit zijn dingen die mensen vaak alleen op internet durven te zeggenquote:Op donderdag 28 november 2013 22:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou zoveel vind ik het er niet eens, ze zijn op internet wel wat mondiger maar ik kom ze zelf zelden tegen gelukkig
laatste tijd wat meer
Meen je dit serieus?quote:Op donderdag 28 november 2013 13:27 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Er waren 2 redenen inderdaad, niet alleen dat ie een kleurtje had maar ook omdat hij niet over de juiste vaardigheden beschikt.quote:
En de reden dat deze topicreeks bestaat gaat om de eerste reden wat nooit moet gebeuren, maar blijkbaar wel vaak gebeurt.quote:Op donderdag 28 november 2013 22:50 schreef kawotski het volgende:
[..]
Er waren 2 redenen inderdaad, niet alleen dat ie een kleurtje had maar ook omdat hij niet over de juiste vaardigheden beschikt.
Okequote:Op donderdag 28 november 2013 20:27 schreef Kenju het volgende:
[..]
Dit is het verschil tussen jou en mij. Ik ben niet racistisch. Dat jij ook maar enigszins in staat bent iemand klem te lullen kan ik me moeilijk voorstellen.
Hij kan verdomme niet eens een screenshot makenquote:Op donderdag 28 november 2013 20:19 schreef DjinN het volgende:
[..]
Snuggere,
dat is nou juist het idee van een stage. Ervaring opdoen
Ja, ga het nog een beetje voor 'm opnemen ookquote:Op donderdag 28 november 2013 22:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of hij vond een telefoonfoto makkelijker op Twitter
Nee, is goed. Geen koffiekoeken meer voor jouquote:Op donderdag 28 november 2013 23:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, voor je het weet word ik beticht van racisme
Slippery slopequote:Op donderdag 28 november 2013 23:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maakt niet uit, ik heb nog moorkoppen in de koelkast staan
Oeps![]()
Maar in verhouding tot iemand die niet weet hoe mail werkt komt hij er niet slecht af. De vacature was o.a. om meer aandacht voor de website te krijgen, dat is hem al gelukt zonder die stage.quote:Op donderdag 28 november 2013 22:55 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Hij kan verdomme niet eens een screenshot maken
Waarbij je ervan uitgaat dat het wel zo is, hence het woordje 'niet'. Dat maakt je wel degelijk een racist. Maar mensen begrijpen niet dat je daarvoor geen deel uit hoeft te maken van de KKK.quote:Op donderdag 28 november 2013 22:53 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Oke![]()
ik vind me zelf ook niet racistisch, ik kijk gewoon of ze hun vooroordelen niet waar maken.
Nja dan ben ik maar een "racist"quote:Op donderdag 28 november 2013 23:27 schreef Kenju het volgende:
[..]
Waarbij je ervan uitgaat dat het wel zo is, hence het woordje 'niet'. Dat maakt je wel degelijk een racist. Maar mensen begrijpen niet dat je daarvoor geen deel uit hoeft te maken van de KKK.
Twee ontzettende dooddoeners die nietszeggend zijn. Maar goed, het type mensen dat zichzelf 'kritisch op allochtonen' noemt valt sowieso zelden serieus te nemen. En al helemaal niet wanneer ze niet kritisch kunnen zijn omtrent de normen van correct taalgebruik.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:29 schreef Just_some_random_dude het volgende:
ik heb heus wel donkere vrienden hoor..
maar ja blijkbaar mag je toch niet meer iets opletten op een bepaalde bevolkingsgroep ach tjah..
is goed mijn extreem linkse maat!.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:34 schreef Kenju het volgende:
[..]
Twee ontzettende dooddoeners die nietszeggend zijn. Maar goed, het type mensen dat zichzelf 'kritisch op allochtonen' noemt valt sowieso zelden serieus te nemen. En al helemaal niet wanneer ze niet kritisch kunnen zijn omtrent de normen van correct taalgebruik.
Met links en rechts heeft dit niets te maken. Maar ik kan van iemand als jij ook niet verwachten dat je dat begrijpt. Werkelijke alle kleinburgelijke gewoonte-spraken komen in je posts terug.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:35 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
is goed mijn extreem linkse maat!.
jij hebt gelijk!
quote:Op donderdag 28 november 2013 23:42 schreef Kenju het volgende:
[..]
Met links en rechts heeft dit niets te maken. Maar ik kan van iemand als jij ook niet verwachten dat je dat begrijpt. Werkelijke alle kleinburgelijke gewoonte-spraken komen in je posts terug.
Het gaat niet over anders denken door jou, maar nièt denken, of iig op een laag niveau. En wie kan er nu iets niet accepteren? Mijn observatie is dat je een kleinburgerlijk persoon bent die de wereld om zich heen niet helemaal snapt en daarom gekozen heeft voor een simpel verhaal dat het allemaal een beetje kloppend maakt. Dit heb ik 4 posts geleden al gedaan. Maar jij blijft reageren, waarmee jij degene bent die niet kan hebben dat ik dergelijk gedrag als dusdanig omschrijf,quote:Op donderdag 28 november 2013 23:45 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]ok.
Blijkbaar kan jij moeilijk accepteren dat iemand anders denkt over bepaalde zaken. Zoals ik al zei doe jij je ding, dan doe ik dat ook.
Freek de Jonge is jouw voorland.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:48 schreef Kenju het volgende:
[..]
Het gaat niet over anders denken door jou, maar nièt denken, of iig op een laag niveau. En wie kan er nu iets niet accepteren? Mijn observatie is dat je een kleinburgerlijk persoon bent die de wereld om zich heen niet helemaal snapt en daarom gekozen heeft voor een simpel verhaal dat het allemaal een beetje kloppend maakt. Dit heb ik 4 posts geleden al gedaan. Maar jij blijft reageren, waarmee jij degene bent die niet kan hebben dat ik dergelijk gedrag als dusdanig omschrijf,
Echt wel. Jonge allochtonen hebben geen behoefte aan linkse betutteling en kunnen uitstekend voor zichzelf opkomen.quote:
geenstijl had daar wel een scherp artikel over. Een van hun laatste artikelenquote:Op vrijdag 29 november 2013 05:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
Die donker gekleurde (neger) is de boel nu wel aan het uitmelken (waarschijnlijk op aandringen van zijn advocaat). Eerst wilde hij alleen excuses van het bedrijf en daarmee zou de kous verder af zijn, maar nu wil hij toch een schadevergoeding en ontslag voor de desbetreffende medewerker, terwijl de bedrijven ondertussen in de rij staan om hem nu een stageplek aan te bieden om er zelf beter van te worden, ook al heeft 'ie geen benul van ict.
Onze zwarte medemens is tegenwoordig wel erg snel op de tenen getrapt.
Deze bedoel je? Jeffrey wil geld zien voor grap over huisjas Of deze? Jeffrey wil LALALAGELD zien voor negermail?quote:Op vrijdag 29 november 2013 05:36 schreef hugecooll het volgende:
[..]
geenstijl had daar wel een scherp artikel over. Een van hun laatste artikelen
deze http://www.geenstijl.nl/m(...)an_handophouden.htmlquote:Op vrijdag 29 november 2013 05:40 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Deze bedoel je? Jeffrey wil geld zien voor grap over huisjas
Erg scherp inderdaad en legt de vinger precies op de zere plek.
En door zo in de slachtofferrol te kruipen voldoet Jeffrey nu prima aan het stereotype neger.
Ja, ik had mijn bericht net aangepast.quote:Op vrijdag 29 november 2013 05:44 schreef hugecooll het volgende:
[..]
deze http://www.geenstijl.nl/m(...)an_handophouden.html
ja, tuurlijkquote:Op vrijdag 29 november 2013 05:48 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ja, ik had mijn bericht net aangepast.
Maar het is nu natuurlijk wel volstrekt ongeloofwaardig geworden dat het een 'principekwestie' voor Jeffrey is, zoals hij in verschillende media verklaart. Het is nu gewoon een 'luie neger wil makkelijk geld'-kwestie geworden.
Dat van die huisjas is uiteraard niet echt he.quote:Op vrijdag 29 november 2013 05:53 schreef hugecooll het volgende:
[..]
ja, tuurlijk
ik heb ook geen idee wat er discriminatoir/racistisch is aan spotten met iemand die in huis met zijn jas aan zit
De mode afzeiken van een neger is indirecte discriminatie. Daar moet geld voor gevangen worden.quote:Op vrijdag 29 november 2013 05:53 schreef hugecooll het volgende:
[..]
ik heb ook geen idee wat er discriminatoir/racistisch is aan spotten met iemand die in huis met zijn jas aan zit
En jij noemt voor de grap je collega's wel eens niggers / nigga's.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, dan is bij deze bijna iedere ondernemer racistisch.
Context.quote:Op vrijdag 29 november 2013 11:43 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
En jij noemt voor de grap je collega's wel eens niggers / nigga's.
Dit.quote:Op vrijdag 29 november 2013 07:02 schreef kipknots het volgende:
Op de site van de rijksoverheid staat dat bij discriminatie bij een sollicitatie (op bv leeftijd, geloof of ras) een gegronde reden kan zijn om naar de rechter te stappen voor een schadevegoeding.
Het bedrijf is nog steeds degene die fout zit. Jeffrey maakt gewoon gebruik van zij. Rechten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |