abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133682411
ARNHEM - Een electronicabedrijf in Arnhem heeft een sollicitant voor een stageplek afgewezen vanwege zijn huidskleur. Een medewerker stuurde de mail met de reden van de afwijzing per abuis door naar sollicitant Jeffrey Koorndijk, die de mail online plaatste.

"Heb nog even gekeken, is niks. Ten eerste een donker gekleurde (een neger). En op zijn cv weinig tot geen ervaring met computers", mailt een medewerker van het electronicabedrijf aan zijn baas.

De mail werd vervolgens gepupliceerd op Facebook en Twitter, waar een rel is ontstaan. Veel mensen spreken schande van de discriminatie. Koorndijk heeft inmiddels aangifte gedaan.

http://www.telegraaf.nl/b(...)s__een_neger___.html

Ik zou zeggen, laat dit een waarschuwing zijn voor werkgevers. Een racistische medewerker kan je hele bedrijf naar de verdoemenis helpen. :')
-
pi_133682443
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 16:06 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Gelukkig maar dat negers een homogene groep en hechte gemeenschap zijn die elkaar onderling allemaal dienen aan te spreken op het gedrag van hun mede-negers! ^O^
Eh, ja! Nee, het is geen homogene groep en de gemeenschap is ook niet overal even hecht, maar JA ik vind dat mensen elkaar wat meer mogen aanspreken. Ik weet dat dat heel eng is in deze geïndividualiseerde maatschappij, maar neem maar je verantwoordelijkheid. Net zoals, vind ik, de Nederlandse maatschappij verantwoordelijkheid moet nemen voor racisme.

Volgens mij weet men heus wel welke families zonen hebben die slecht bezig zijn.

Vanuit de gemeenschap kan je druk op deze families uitoefenen. Je kan organisaties oprichten die er wat aan doen (dat gebeurt gelukkig ook wel) en ten slotte kan je -nu wordt het echt eng- melding maken bij de politie.

De Nederlandse overheid lukt het maar matig in ieder geval, niet met geld, niet met maatregelen. Dus dan moet je zelf maar ook in actie komen. What's in it for you? Je krijgt als gemeenschap een betere naam en dat is weer van invloed op de publieke opinie over je gemeenschap.

Ik keur racisme af, maar oververtegenwoordiging in statistieken beïnvloedt de publieke opinie. Mensen vergeten dat overvallen en geweld echte slachtoffers maakt. Familie en vrienden krijgen er over te horen en leven mee. En dan heb je nog wangedrag dat niet in de statistieken komt: het is niet erg genoeg voor aangifte, ze denken dat aangifte geen zin heeft of de daders worden nooit gepakt.

Mensen onthouden het echter wel en zij zijn ook werkgevers. Dus het wangedrag beïnvloedt de publieke opinie. Heb je daar als gemeenschap last van, neem dan ook actie om die oorzaak weg te nemen.
pi_133682482
Give a fuck :N
pi_133682532
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 18:26 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Eh, ja! Nee, het is geen homogene groep en de gemeenschap is ook niet overal even hecht, maar JA ik vind dat mensen elkaar wat meer mogen aanspreken.
Jij spreekt zelf ook de blanke criminelen aan op hun gedrag?
pi_133682596
quote:

[..]

Eh, ja! Nee, het is geen homogene groep en de gemeenschap is ook niet overal even hecht, maar JA ik vind dat mensen elkaar wat meer mogen aanspreken. Ik weet dat dat heel eng is in deze geïndividualiseerde maatschappij, maar neem maar je verantwoordelijkheid. Net zoals, vind ik, de Nederlandse maatschappij verantwoordelijkheid moet nemen voor racisme.

Volgens mij weet men heus wel welke families zonen hebben die slecht bezig zijn.

Vanuit de gemeenschap kan je druk op deze families uitoefenen. Je kan organisaties oprichten die er wat aan doen (dat gebeurt gelukkig ook wel) en ten slotte kan je -nu wordt het echt eng- melding maken bij de politie.

De Nederlandse overheid lukt het maar matig in ieder geval, niet met geld, niet met maatregelen. Dus dan moet je zelf maar ook in actie komen. What's in it for you? Je krijgt als gemeenschap een betere naam en dat is weer van invloed op de publieke opinie over je gemeenschap.

Ik keur racisme af, maar oververtegenwoordiging in statistieken beïnvloedt de publieke opinie. Mensen vergeten dat overvallen en geweld echte slachtoffers maakt. Familie en vrienden krijgen er over te horen en leven mee. En dan heb je nog wangedrag dat niet in de statistieken komt: het is niet erg genoeg voor aangifte, ze denken dat aangifte geen zin heeft of de daders worden nooit gepakt.

Mensen onthouden het echter wel en zij zijn ook werkgevers. Dus het wangedrag beïnvloedt de publieke opinie. Heb je daar als gemeenschap last van, neem dan ook actie om die oorzaak weg te nemen.
Hoe meer verantwoordelijkheid we bij een ander leggen hoe minder we zelf hoeven te ondernemen. Lekker achterover leunen en dat gepolariseer lost zich vanzelf wel op. Toch?
pi_133682630
Die neger kan niet tegen een grapje.
  woensdag 27 november 2013 @ 18:34:35 #7
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_133682658
Hoor net de directeur van het bedrijf op de radio zeggen dat de medewerker op non actief is gezet.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_133682674
quote:
Negers en kut Marokkanen

Witte mensen kunnen zichzelf en andere witte mensen feilloos in 1 van de vele (sub)groepjes plaatsen.
Zo heb je 'volkswijktypes' aka Tokkies, kakkers, yuppen, alternatievelingen, intellectuelen, corpsballen, rechts, links etc. etc.
Om het iets makkelijker te definiëren: onderklasse, middenklasse en bovenklasse.
Geen van deze klassen voelt zich verantwoordelijk voor de gehele witte groep. We maken tenslotte onderscheid

De zwarte mensen, in de volksmond (en gedachten) de negers, worden door een grote meerderheid van alle witte mensen, in slechts twee groepen onderverdeeld.

Groep 1: de typische neger. dwz. lui, dom, asociaal, ghetto, crimineel etc. etc.
Dit is in principe de groep waar iedere neger in begint.

Groep 2: de 'verNederlandste' neger. 'Vernederlandst' staat dan voor goed.
Als neger ben je goed wanneer je netjes Nederlands spreekt en je je niet te zwart gedraagt.
Praten (lees; zeiken) over ongelijkheid, slavernij en racisme zijn voorbeelden van dat zwarte gedrag. Niet goed dus.
Gewoon lekker meedoen en meelachen met wit Nederland en je vooral niet zo snel op je (naar men zegt) grote pik getrapt voelen.

Zij die zich aanpassen en realiseren dat ze hier te gast zijn maken dus uiteindelijk kans te promoveren van neger naar verNederlandste neger. Althans, voor de witte mensen in je omgeving. Voor onbekende witte mensen blijf je gewoon de neger uit groep 1. In ieder geval tot het tegendeel (wederom) is bewezen.

Wat betreft (kut)Marokkanen en alles wat daar, voor de witte Nederlander, op lijkt geldt in principe hetzelfde.
Allemaal tuig behalve zij die 'verwesterd' zijn.
Verwesterd, het Westen (lees; wit) betekent in dit geval hetzelfde als verNederlandst voor de neger, namelijk goed.
Het Westen is immers het toonbeeld van de beschaving, alles wat daarbuiten valt vinden we (stiekem) toch een tikkeltje minderwaardig en achterlijk.

Nederland oh Nederland, het braafste jongetje van de klas. Zo ontwikkeld, zo tolerant.
Vingertjes wijzend naar andere landen, van keurigheid uit elkaar vallend.
Het land van de windmolens, de tulp, de klompen en de kaas.
Het land van de regeltjes en geweldig diepgaande tradities.

Nederland. Een land om trots op te zijn.
w/
-
  woensdag 27 november 2013 @ 18:37:52 #9
321876 Cherna
Fuck the System
pi_133682747
Facebook en Twitter maken het mogelijk
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_133682900
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 18:34 schreef controlaltdelete het volgende:
Hoor net de directeur van het bedrijf op de radio zeggen dat de medewerker op non actief is gezet.
Als ie die mail niet had verneukt was er niks met em gebeurd waarschijnlijk.
pi_133683007
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 18:34 schreef controlaltdelete het volgende:
De medewerker kon niet met het mail programma overweg?
  woensdag 27 november 2013 @ 18:48:43 #12
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_133683053
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2013 18:35 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

w/
Niet mee eens. At all.

Mijn wereldbeeld:
Er zijn 3 groepen mensen op de wereld:
Groep 1: Fout.
Groep 2: Ongeclassificeerd.
Groep 3: Goed.

Iedereen start in groep 3. Gefeliciteerd allemaal ^O^.

Dan zijn er 2 soorten 'foute' mensen:
1. Mensen die willens en wetens er een godsflikkerseteringbende van proberen te maken (of alleen aan zichzelf denken).
2. Mensen die het goed bedoelen maar dingen verkeerd zeggen/uiten. Sociale fouten maken. Geindoctrineerd zijn door rare mensen. Rare mensen zelf. Politici. (zaken)mensen in pakken. Clowns.

De eerste groep valt wat mij betreft in groep 1. Die komen daar ook nooit meer uit, tenzij ze mijn leven redden. Nu is dat (gelukkig) niet zo vaak nodig, dus het kost wel wat moeite.
De tweede groep mensen valt onder de noemer 'ongeclassificeerd'. "Waarom, weledelgestrenge heer n00b13, zou je dat willen?", hoor ik je denken! Nou. van die mensen weet ik niet zo goed of ze het nou goed bedoelen of niet. Ik zal een licht wantrouwen handhaven, totdat die persoon zich werkelijk bloot geeft en ik een goed en objectief beeld heb kunnen vormen.
Dan gaat die naar groep 1 of 3.

Mensen in groep 1 probeer ik buiten mijn leven te houden. Die mensen merken dat zelf niet (of ik probeer ze het niet te laten merken), maar ik zal nooit initiatief nemen en zij ook niet, want zo rollen die lui nou eenmaal. Moet ik met mensen in groep 1 samenwerken? Prima. Geen probleem. Kan. Maar sociaal doe ik niet...

Zo werkt mijn systeempje ongeveer. Nu moet ik weg.
pi_133683290

PLUS is niet racistisch, die neemt dit soort mens wel aan en zet ze in de etalage.

[ Bericht 13% gewijzigd door Specularium op 27-11-2013 19:15:36 ]
pi_133683487
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2013 18:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Anders beoordeel je iemand op basis van zijn/haar merites.
A: Dat vraagt meer hersenactiviteit.
B: Dan staat hij er zelf zo slecht op.

Het is echt geen toeval dat racisme het zo goed doet in de onderste regionen, het is heel sneu maar voor veel mensen is hun huidskleur het enige wat ze hebben om zich beter te voelen dan een ander.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_133683496
Interview met de eigenaar van het bedrijf:
http://www.omroepgelderla(...)riminerende-mail.htm
-
  woensdag 27 november 2013 @ 19:11:07 #16
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_133683701
Je zal zo iemand in het bedrijf hebben. Heb je jaren geïnvesteerd iets op te bouwen. Komt zo een malloot even je bedrijf naar de kloten helpen.
pi_133683736
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:11 schreef n00b13 het volgende:
Je zal zo iemand in het bedrijf hebben. Heb je jaren geïnvesteerd iets op te bouwen. Komt zo een malloot even je bedrijf naar de kloten helpen.
Ik neem aan dat de baas van het bedrijf ook niets van donkere mensen moet hebben, anders zou de medewerker nooit zo een bericht naar hem sturen.
pi_133683949
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:12 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de baas van het bedrijf ook niets van donkere mensen moet hebben, anders zou de medewerker nooit zo een bericht naar hem sturen.
Dat is logisch, maar dat houd je binnenskamers.
pi_133684042
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:18 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Als dat de heersende bedrijfscultuur is dan kan ik er geen medelijden mee hebben dat het op een gegeven moment fout gaat.
  woensdag 27 november 2013 @ 19:21:39 #20
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_133684089
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:20 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

Als dat de heersende bedrijfscultuur is dan kan ik er geen medelijden mee hebben dat het op een gegeven moment fout gaat.
Wie wel.
The Art Of Lying
pi_133684107
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:18 schreef DrDentz het volgende:
Je wacht op het goede moment, tot Hitler 2.0 aan de macht komt, dan mag je openlijk racistisch zijn.
-
pi_133684158
quote:
3s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:22 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Je wacht op het goede moment, tot Hitler 2.0 aan de macht komt, dan mag je openlijk racistisch zijn.
Maar negers hadden in Nazi Duitsland een grotere kans om te overleven dan een ariër, ze hoefden zich niet eens aan het front te melden.
pi_133684581
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:12 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_133684701
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 18:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe meer verantwoordelijkheid we bij een ander leggen hoe minder we zelf hoeven te ondernemen. Lekker achterover leunen en dat gepolariseer lost zich vanzelf wel op. Toch?
Nee hoor, alle stimuleringsprojecten, fondsen voor minderheden, reclamecampagnes, enz gaan gewoon rustig door. We vragen alleen ook een stapje extra van de gemeenschappen waar bepaalde problemen zijn.

Wat dat betreft kunnen we hier nog wel een Obama gebruiken. Die was het toonbeeld van wat ik bepleit: een communityorganiser.
pi_133684817
quote:
10s.gif Op woensdag 27 november 2013 18:30 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

Jij spreekt zelf ook de blanke criminelen aan op hun gedrag?
Als binnen mijn gemeenschap rottugheid gebeurt, dan doe ik dat ja. Ik spreek me er ten minste over uit en als ik er achter kom dat iemand in mijn vriendengroep aan zijn geld komt door overal in te breken dan weet ik niet of hij nog welkom is op mijn verjaardag. Ik zou in ieder geval uitspreken dat ik het er niet mee eens ben met wat hij doet. En hoe jammer ook, maar als ik hem kan linken aan allerlei overvallen dan zal ik dat waarschijnlijk melden bij Meld Misdaad Anoniem.

En verder als ik racistische opmerkingen hoor dan zeg ik daar ook wat van.
pi_133685140
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:37 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Als binnen mijn gemeenschap rottugheid gebeurt, dan doe ik dat ja.
Die "mijn gemeenschap", reken je daar dan ook alle blanken in Nederland toe, zelfs als het geen Nederlanders zijn, puur op grond van hun huidskleur?
pi_133685387
quote:

[..]

Want stel, jij bent een blanke autochtone Nederlander, dan hoor jij ook verantwoordelijkheid te nemen voor het gedrag van een criminele blanke Rus of Pool? :')

Denkt je nou echt dat er een 'neger-gemeeschap' is ofzo? _O-
Krekker is de bom!
pi_133685985
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:50 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Want stel, jij bent een blanke autochtone Nederlander, dan hoor jij ook verantwoordelijkheid te nemen voor het gedrag van een criminele blanke Rus of Pool? :')

Denkt je nou echt dat er een 'neger-gemeeschap' is ofzo? _O-
Nee, laat het rassendenken maar gaan: verantwoordelijkheid nemen voor de gemeenschap waarin je leeft. Ik noem maar iets: Amsterdam Zuid Oost, Nieuw West, religieuze gemeenschappen waarbij de jongeren naar de Moskee komen op Vespa's.
pi_133686019
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Die "mijn gemeenschap", reken je daar dan ook alle blanken in Nederland toe, zelfs als het geen Nederlanders zijn, puur op grond van hun huidskleur?
Nee, bijvoorbeeld de flat waarin ik leef of de verenigingen waar ik lid van ben. Mijn familie en vriendengroep. Maar, ik doe het trouwens enigszins wél voor Nederland. Op facebook heb ik dit bericht gepost, ik schrijf af en toe op internet waarom ik Wilders een flapdrol vind..
pi_133686224
Bleh, wat een misselijkheid. Nee, er heerst geen racistische bedrijfscultuur, een medewerker typt zomaar een racistisch mailtje naar zijn baas, heel logisch. We bieden even onze excuses aan en stellen de betreffende medewerker op non-actief om ons imago te redden. Voortaan nemen we negers gewoon niet aan met een of andere vage kutsmoes. ^O^
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_133686256
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:03 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Nee, laat het rassendenken maar gaan: verantwoordelijkheid nemen voor de gemeenschap waarin je leeft. Ik noem maar iets: Amsterdam Zuid Oost, Nieuw West, religieuze gemeenschappen waarbij de jongeren naar de Moskee komen op Vespa's.
Ah. Dat is wel wat anders dan waarmee je begon:
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 14:47 schreef Poolbal het volgende:
Helaas doen 'negers' (een racistische benaming, mocht je dat nog niet meegekregen hebben) het ook niet fantastisch in de statistieken. En in sommige steden als Den Helder en Rotterdam is er met hen ook een levensgroot probleem met jeugdbendes.
Maar goed, des te beter dat je blijkbaar intussen door hebt dat je negers ook in alle soorten en maten hebt, net als blanken. :)
pi_133686540
Daarmee bedoelde ik: binnen die steden heb je allerlei gemeenschappen. Die jongeren leven niet allemaal individueel, ze zijn vaak onderdeel van allerlei gemeenschappen: familie, vereniging, school, vriendengroepen, buurten...

Goed, bij jeugdbendes wordt het een zaak van de politie. Maar als je vanuit scholen signalen krijgt dat het niet lekker loopt met sommige kinderen, of je ziet ze tot laat op straat hangen, dan zou je daar als gemeenschap wat aan kunnen doen. De buurtvaders was zo'n project en dat vond ik echt klasse.
pi_133686833
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:35 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Nee hoor, alle stimuleringsprojecten, fondsen voor minderheden, reclamecampagnes, enz gaan gewoon rustig door. We vragen alleen ook een stapje extra van de gemeenschappen waar bepaalde problemen zijn.
Zolang de rest van Nederland de boel lekker kapot aan het polariseren is zal dat weinig zoden aan de dijk zetten.
pi_133687051
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:14 schreef Poolbal het volgende:
Daarmee bedoelde ik: binnen die steden heb je allerlei gemeenschappen. Die jongeren leven niet allemaal individueel, ze zijn vaak onderdeel van allerlei gemeenschappen: familie, vereniging, school, vriendengroepen, buurten...

Goed, bij jeugdbendes wordt het een zaak van de politie. Maar als je vanuit scholen signalen krijgt dat het niet lekker loopt met sommige kinderen, of je ziet ze tot laat op straat hangen, dan zou je daar als gemeenschap wat aan kunnen doen. De buurtvaders was zo'n project en dat vond ik echt klasse.
Zover ik weet zijn we niet bekend met de afkomst van deze neger. Je hebt dus geen flauw idee in hoeverre er problemen zijn binnen de gemeenschap waarin deze neger leeft, voor zover hij uberhaupt binnen een '(negroide) gemeenschap' leeft.
Krekker is de bom!
pi_133687096
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:11 schreef n00b13 het volgende:
Die werknemer had natuurlijk nooit een dergelijke intern mailtje verstuurd als hij er niet zeker van was geweest dat zijn werkgever waarde hecht aan de etniciteit/ras van een sollicitant c.q. potentieel werknemer. Dat hij nu plots de website en Facebookpagina van zijn bedrijf uit de lucht heeft gehaald spreekt ook boekdelen.
pi_133687349
Deel 3 alweer over deze futiliteit :N
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 27 november 2013 @ 20:34:13 #37
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_133687385
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 27-11-2013 21:07:06 ]
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_133687537
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:34 schreef Opa2012 het volgende:

. Dat hij alles uit de lucht heeft gehaald komt waarschijnlijk door z'n slechte geweten. Immers, iemand die overtuigd is van zijn gelijk en het ongelijk van zijn werknemer, durft gewoon openbaar c.q. publiekelijk 'deze futiliteit' te duiden.

[ Bericht 10% gewijzigd door paddy op 27-11-2013 21:07:36 ]
pi_133687575
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:26 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Zover ik weet zijn we niet bekend met de afkomst van deze neger. Je hebt dus geen flauw idee in hoeverre er problemen zijn binnen de gemeenschap waarin deze neger leeft, voor zover hij uberhaupt binnen een '(negroide) gemeenschap' leeft.
Verwijs je met 'deze neger' naar jezelf? :D Ik heb het namelijk ook niet over de donkere jongen die solliciteerde. Mijn stelling was: er is een oververtegenwoordiging in de statistieken. Er is ook racisme. Een deel van het racisme ontstaat doordat mensen slachtoffer worden van de misdaden die gepleegd zijn en wangedrag op straat. Het lukt de Nederlandse staat maar matig om de problemen effectief aan te pakken. Ik wil gemeenschappen vragen om ook bij te dragen, oa omdat zij misschien weten wat wél effectief is.
pi_133687583
Hij speelt de slachtofferrol met verve:

quote:
Jeffrey Koorndijk werd afgewezen voor een stageplek op basis van zijn huidskleur. Telegraaf TV sprak met de zwaar aangeslagen Deventenaar. filmpje: http://www.telegraaf.nl/t(...)l_racistisch___.html
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_133687614
quote:
13s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:33 schreef eight het volgende:
Deel 3 alweer over deze futiliteit :N
Racisme op de arbeidersmarkt is anders een redelijk groot maatschappelijk probleem. Bij dit incident hebben we enkel het 'geluk' gehad dat er iemand zo slim is geweest om dergelijk racisme, door het foutief versturen van een mailtje, naar buiten te brengen. Hoeveel van dit soort gevallen komen niet naar buiten?
pi_133687625
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:38 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Jouw soort, niet zo frisse, mensen? Lekker suggestief, generaliserend en proletarisch weer. Dat hij alles uit de lucht heeft gehaald komt waarschijnlijk door z'n slechte geweten. Immers, iemand die overtuigd is van zijn gelijk en het ongelijk van zijn werknemer, durft gewoon openbaar c.q. publiekelijk 'deze futiliteit' te duiden.
Of hij had even geen zin in de boze menigte boeren die met een riek en een fakkel in de hand allerlei verwensingen aan hun adres zou spuien.
pi_133687630
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:39 schreef eight het volgende:

[..]

Wat een droeftoeter.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_133687739
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:39 schreef eight het volgende:

[..]

Uit het filmpje komt naar voren dat het een fout is en dat het bedrijf zich distantieert van iedere vorm van racisme. De zaak is daarmee opgelost.
pi_133687745
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:40 schreef Xa1pt het volgende:
Of hij had even geen zin in de boze menigte boeren die met een riek en een fakkel in de hand allerlei verwensingen aan hun adres zou spuien.
Wees een man. Leg het uit. Biedt zonodig je excuses aan, maar loop niet weg. Zeker niet als eigenaar van een bedrijf. Is allemaal niet zo moeilijk.
pi_133687793
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:42 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Wees een man. Leg het uit. Biedt zonodig je excuses aan, maar loop niet weg. Zeker niet als eigenaar van een bedrijf. Is allemaal niet zo moeilijk.
Als je er zelf niet in zit is het makkelijk om principes hoog te houden inderdaad.
pi_133687892
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:40 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Racisme op de arbeidersmarkt is anders een redelijk groot maatschappelijk probleem. Bij dit incident hebben we enkel het 'geluk' gehad dat er iemand zo slim is geweest om dergelijk racisme, door het foutief versturen van een mailtje, naar buiten te brengen. Hoeveel van dit soort gevallen komen niet naar buiten?
Ja, dat gebeurt nu eenmaal. Een werkgever bepaald nog steeds zelf wie hij aanneemt en niet. En als werkgever x geen boeren/negers/polen/vrouwen wil aannemen doet hij dat niet.

Dat het nu toevallig een keer naar buiten komt. Tja.
pi_133687919
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:43 schreef Xa1pt het volgende:
Als je er zelf niet in zit is het makkelijk om principes hoog te houden inderdaad.
Dat geldt net zo min voor de mensen die het 'slachtoffer' een droeftoeter vinden. Met het verschil dat Jeffrey wel zijn verhaal durft te doen, maar Mike daarentegen verstoppertje speelt.
pi_133687963
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:42 schreef DrDentz het volgende:
Uit het filmpje komt naar voren dat het een fout is en dat het bedrijf zich distantieert van iedere vorm van racisme. De zaak is daarmee opgelost.
Onzin. Er is aangifte gedaan tegen die racist. De zaak is nog verre van opgelost.
-
pi_133688016
Moet de rechter dan bepalen dat Mike voor straf drie negers stage moet laten lopen ofzo? Hoe kun je dit bestraffen..
pi_133688047
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:45 schreef znarch het volgende:
Ja, dat gebeurt nu eenmaal. Een werkgever bepaald nog steeds zelf wie hij aanneemt en niet. En als werkgever x geen boeren/negers/polen/vrouwen wil aannemen doet hij dat niet.
Wettenlijk gezien is het discriminatie, indien men het kan aantonen en in dit geval lijkt mij dat niet zo moeilijk. Dus de veelgehoorde excuus dat men nog altijd zelf bepaalt wie men aanneemt is complete lariekoek.

quote:
Dat het nu toevallig een keer naar buiten komt. Tja.
Niets tja. Dit soort nonsens moet men niet accepteren.
pi_133688066
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:48 schreef DrDentz het volgende:
Moet de rechter dan bepalen dat Mike voor straf drie negers stage moet laten lopen ofzo? Hoe kun je dit bestraffen..
Boete. Zoals de ook wel eens gebeurt via de commissie gelijke behandeling als een bedrijf per ongeluk in de advertentie zet dat ze alleen mannen/vrouwen/of mensen van een bepaalde leeftijd zoeken.
pi_133688103
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:49 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Wettenlijk gezien is het discriminatie, indien men het kan aantonen en in dit geval lijkt mij dat niet zo moeilijk. Dus die veelgehoorde excuus dat men nog altijd zelf bepaalt wie men aanneemt is complete lariekoek.

[..]

Niets tja. Dit soort nonsens moet men niet accepteren.
Dit soort onzin is gewoon niet boeiend. Elk bedrijf doet het. Dat het nu naar buiten komt is pech.
pi_133688163
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:08 schreef Fascination het volgende:
Bleh, wat een misselijkheid. Nee, er heerst geen racistische bedrijfscultuur, een medewerker typt zomaar een racistisch mailtje naar zijn baas, heel logisch.
Dat mailtje zegt al genoeg over de bedrijfscultuur daar.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_133688178
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:50 schreef znarch het volgende:
Dit soort onzin is gewoon niet boeiend. Elk bedrijf doet het. Dat het nu naar buiten komt is pech.
Dit soort onzin is wel boeiend, en dat bewijst de publieke contestatie dus ook. Dat elk bedrijf het doet is een drogreden. Jij bent niet echt de slimste neem ik aan?
pi_133688266
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:51 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Dit soort onzin is wel boeiend, en dat bewijst de publieke contestatie dus ook. Dat elk bedrijf het doet is een drogreden. Jij bent niet echt de slimste neem ik aan?
Ik kan me simpelweg niet druk maken om onbenulligheden. Wat hij ook doet met deze media aandacht gaat geen fuck uitmaken.

Discriminatie/racisme is er op de arbeidsmarkt en zal er altijd zijn. Je moet alleen niet zo dom zijn om het hardop te zeggen zoals nu wel zo was.
pi_133688321
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:39 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Verwijs je met 'deze neger' naar jezelf? :D
Groot licht ben je ook niet he? |:(

Ik vind het een erg rare opmerking van je, zeker voor iemand die een opmerking maakt als "laat het rassendenken maar gaan"...

quote:
Ik heb het namelijk ook niet over de donkere jongen die solliciteerde.
Wat heeft je post verder dan te maken met dit topic.

quote:
Mijn stelling was: er is een oververtegenwoordiging in de statistieken. Er is ook racisme. Een deel van het racisme ontstaat doordat mensen slachtoffer worden van de misdaden die gepleegd zijn en wangedrag op straat. Het lukt de Nederlandse staat maar matig om de problemen effectief aan te pakken. Ik wil gemeenschappen vragen om ook bij te dragen, oa omdat zij misschien weten wat wél effectief is.
Open er een topic over. Het heeft, ook gezien jouw eigen latere beweringen ("laat het rassendenken maar gaan") verder totaal geen betrekking op dit topic.
Krekker is de bom!
pi_133688356
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:49 schreef znarch het volgende:

[..]

Boete. Zoals de ook wel eens gebeurt via de commissie gelijke behandeling als een bedrijf per ongeluk in de advertentie zet dat ze alleen mannen/vrouwen/of mensen van een bepaalde leeftijd zoeken.
En smartengeld natuurlijk. Die jongen kan de komende 3 jaar niet meer aan de slag vanwege psychische klachten.
pi_133688366
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:34 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Dat komt meer door jouw, niet zo frisse, soort mensen.
Over welke soort heb je het nu pecies?
Krekker is de bom!
pi_133688383
quote:
18s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:55 schreef eight het volgende:

[..]

En smartengeld natuurlijk. Die jongen kan de komende 3 jaar niet meer aan de slag vanwege psychische klachten.
Durft ook nooit meer te solliciteren waarschijnlijk.
pi_133688434
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:53 schreef znarch het volgende:
Ik kan me simpelweg niet druk maken om onbenulligheden. Wat hij ook doet met deze media aandacht gaat geen fuck uitmaken.
Maar beste user, niemand geeft een flying fuck wat jij ervan vindt. Discriminatie op de arbeidsmarkt is strafbaar, en gezien de contestatie die het heeft veroorzaakt op de sociale media en daarbuiten, weergeeft dat ook hoe gevoelig het ligt.

quote:
Discriminatie/racisme is er op de arbeidsmarkt en zal er altijd zijn. Je moet alleen niet zo dom zijn om het hardop te zeggen zoals nu wel zo was.
Nu praat je het weer goed. Het valt niet goed te praten. Die onverschilligheid van jouw kant komt waarschijnlijk door een gebrek aan empathie c.q. het niet kunnen inleven in de frustraties van de mensen die te lijden hebben onder dit soort racisme.
pi_133688512
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:46 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Dat geldt net zo min voor de mensen die het 'slachtoffer' een droeftoeter vinden.
Ik heb niet zoveel met die mensen te maken. Jij suggereert dat de eigenaar een laffe hond is die zich nu terugtrekt, lijkt me de meest negatieve en een nogal voorbarige lezing.
pi_133688554
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:58 schreef Xa1pt het volgende:
Ik heb niet zoveel met die mensen te maken. Jij suggereert dat de eigenaar een laffe hond is die zich nu terugtrekt, lijkt me de meest negatieve en een nogal voorbarige lezing.
Ik constateer slechts dat de eigenaar zich verstopt. Dat vind ik laf.
pi_133688555
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:56 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Maar beste user, niemand geeft een flying fuck wat jij ervan vindt. Discriminatie op de arbeidsmarkt is strafbaar, en gezien de contestatie die het heeft veroorzaakt op de sociale media en daarbuiten, geeft dat ook aan hoe gevoelig het ligt.

[..]

0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:56 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Maar beste user, niemand geeft een flying fuck wat jij ervan vindt. Discriminatie op de arbeidsmarkt is strafbaar, en gezien de contestatie die het heeft veroorzaakt op de sociale media en daarbuiten, geeft dat ook aan hoe gevoelig het ligt.

[..]

Nu praat je het weer goed. Het valt niet goed te praten. Die onverschilligheid van jouw kant komt waarschijnlijk door een gebrek aan empathie c.q. het niet kunnen inleven in de frustraties van de mensen die te lijden hebben onder dit soort racisme.
Ja, een boete, de wereld gaat verder zoals hij was en thats it.

Alsof alleen negers hier onder te lijden hebben? Ik wordt minstens zo vaak gediscrimineerd op basis van mijn leeftijd/geslacht/komaf. Ik been alleen niet zon huilie.
pi_133688585
quote:
18s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:55 schreef eight het volgende:

[..]

Waarom loop je er nu bij voorbaat van alles bij te bedenken? Hoe vaak is het voorgekomen dat mensen in dergelijke situaties smartengeld hebben geeisd en hebben toegekend? Heb je daar uberhaupt enig idee van?
Krekker is de bom!
pi_133688604
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:58 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

huh? hij heeft toch de pers te woord gestaan?
pi_133688677
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:59 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Waarom loop je er nu bij voorbaat van alles bij te bedenken? Hoe vaak is het voorgekomen dat mensen in dergelijke situaties smartengeld hebben geeisd en hebben toegekend? Heb je daar uberhaupt enig idee van?
Doe niet zo naief.
pi_133688701
quote:
Wat betreft (kut)Marokkanen en alles wat daar, voor de witte Nederlander, op lijkt geldt in principe hetzelfde.
Allemaal tuig behalve zij die 'verwesterd' zijn.
Verwesterd, het Westen (lees; wit) betekent in dit geval hetzelfde als verNederlandst voor de neger, namelijk goed.
Het Westen is immers het toonbeeld van de beschaving, alles wat daarbuiten valt vinden we (stiekem) toch een tikkeltje minderwaardig en achterlijk.
En ziet de schrijver dan zelf niet dat hij nog meer aan het generaliseren is dan de mensen die hij er van beticht?
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

A: Dat vraagt meer hersenactiviteit.
B: Dan staat hij er zelf zo slecht op.

Het is echt geen toeval dat racisme het zo goed doet in de onderste regionen, het is heel sneu maar voor veel mensen is hun huidskleur het enige wat ze hebben om zich beter te voelen dan een ander.
Mja, en dan maak je geen verschil in groepen neem ik aan. Rotte appels heb je nl in elke groep. Pik ze er op tijd uit, zodat het zich niet gaast uitbreiden zeg maar. Doe er iets mee.

Maar zolang we dat niet erkennen gaat er niets gebeuren. Dit voorval is gewoon niet goed te praten.

[ Bericht 20% gewijzigd door paddy op 27-11-2013 21:10:55 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_133688710
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:58 schreef znarch het volgende:
Een boete, en wellicht sluiting, door al die negatieve publiciteit, van de zaak. Dat lijkt mij niet verkeerd.

quote:
Alsof alleen negers hier onder te lijden hebben? Ik wordt minstens zo vaak gediscrimineerd op basis van mijn leeftijd/geslacht/komaf. Ik been alleen niet zon huilie.
Onderzoek toont aan dat een significant deel van de werkzoekenden dus wel lijdt onder discriminatie c.q. racisme op de arbeidersmarkt. En geweigerd worden op basis van je leeftijd ligt natuurlijk, mede door historische gebeurtenissen, niet zo gevoelig als geweigerd worden op basis van je leeftijd.
pi_133688793
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:58 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Een constatering die gebaseerd is op invullingen van jouw kant.
pi_133688816
quote:
10s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:59 schreef eight het volgende:
huh? hij heeft toch de pers te woord gestaan?
Website is uit de lucht gehaald, net zoals de Facebookpagina van de zaak en eigenaar weigert om verder op de zaak in te gaan.
pi_133688820
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:00 schreef eight het volgende:

[..]

Doe niet zo naief.
Geen dingen erbij bedenken noem jij naief? Dat is lekker makkelijk... ipv jouw bewering te onderbouwen de ander naief noemen :') :'(
Krekker is de bom!
pi_133688848
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:01 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Een boete, en wellicht sluiting, door al die negatieve publiciteit, van de zaak. Dat lijkt mij niet verkeerd.

[..]

Onderzoek toont aan dat een significant deel van de werkzoekenden dus wel lijdt onder discriminatie c.q. racisme op de arbeidersmarkt. En geweigerd worden op basis van je leeftijd ligt natuurlijk, mede door historische gebeurtenissen, niet zo gevoelig als geweigerd worden op basis van je leeftijd.
Dat zeg ik toch? Ik als blanke hollander heb er ook last van. Mij hoor je er gewoon niet over.

Paar maanden geleden had een oosters restaurant letterlijk in de vacature staan dat je een "oosters" uiterlijk moest hebben.

Ik doe daar verder niet moeilijk om. Het is dom, en miss triest ja. Maar je kunt hoog of laag springen. Ze gaan je daar alsnog niet aannemen als je blank bent.
pi_133688859
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:02 schreef Xa1pt het volgende:
Een constatering die gebaseerd is op invullingen van jouw kant.
Een constatering is altijd subjectief.
pi_133688922
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:48 schreef DrDentz het volgende:
wetgeving inclusief strafmaten

Zoals ik in het vorige deel al zei, vind ik dat je daar gewoon geen stage moet willen lopen als autochtoon of allochtoon als je niet gediend bent van racisme. Er zijn bedrijven die je wel een kans willen geven. Houd hoop en blijf uitgaan van je eigen kracht.

Maar op zich zou de door jouw aangedragen straf interessant kunnen zijn. Een beetje hetzelfde concept als die programma's waar kinderen of vrouwen tijdelijk van familie wisselen. Het is maar tijdelijk dus als je elkaar echt niet kan uitstaan dan zeg je elkaar aan het einde van de stageperiode gedag. De stagiair heeft in ieder geval zijn opleiding kunnen afmaken.
pi_133688925
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:03 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Een constatering is altijd subjectief.
Leuk, maar je bedenkt er nu duidelijk dingen bij.
pi_133688940
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:03 schreef znarch het volgende:
Dat zeg ik toch? Ik als blanke hollander heb er ook last van. Mij hoor je er gewoon niet over.
Waar heb je precies last van? Je vergelijkt appels met peren.

quote:
Paar maanden geleden had een oosters restaurant letterlijk in de vacature staan dat je een "oosters" uiterlijk moest hebben.
Bron?

quote:
Ik doe daar verder niet moeilijk om. Het is dom, en miss triest ja. Maar je kunt hoog of laag springen. Ze gaan je daar alsnog niet aannemen als je blank bent.
Dat poogt hij toch ook helemaal niet? Hij wilt er gewoon een zaak van maken. Dat is zijn goed recht.
pi_133688961
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:05 schreef Xa1pt het volgende:
Leuk, maar je bedenkt er nu duidelijk dingen bij.
Niet dus.
pi_133688970
Wat een fucking retard die dat mailtje heeft gestuurd. Hoop dat ie ontslagen wordt en nog even in een cel mag zitten.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_133688984
Het wordt een leuke zaak als die werknemer het (eventuele) ontslag gaat aanvechten.
pi_133689013
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:05 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Waar heb je precies last van? Je vergelijkt appels met peren.

[..]

Bron?

[..]

Dat poogt hij toch ook helemaal niet? Hij wilt er gewoon een zaak van maken. Dat is zijn goed recht.
Station Breda, stationshal. Oosterse toko. Ga zelf maar kijken of ze hem nog hebben hangen. Of geloof je daadwerkelijk niet dat dit soort dingen gebeuren? En dat alleen allochtonen/negers de dupe zijn?
pi_133689127
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:06 schreef znarch het volgende:
Station Breda, stationshal. Oosterse toko. Ga zelf maar kijken of ze hem nog hebben hangen. Of geloof je daadwerkelijk niet dat dit soort dingen gebeuren? En dat alleen allochtonen/negers de dupe zijn?
Procentueel zijn allochtonen veel vaker slachtoffer van een dergelijk soort discriminatie op de arbeidsmarkt. Nogmaals, jij als blanke hollander hebt helemaal niets te klagen.
  woensdag 27 november 2013 @ 21:08:48 #83
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_133689160
quote:

[..]

Dit dus, en het wordt er echt niet beter op om de hele tijd weer zo'n dicriminatie heisa te maken. Integendeel, dit versterkt alleen maar mensen in hun vooroordelen.
Sneu voor die man die een stage zocht. Maar zoals ik het lees kwam hij sowieso niet in aanmerking omdat hij te weinig ervaring had. Die nare opmerking over zijn huidskleur is niet de reden geweest dat hij deze stageplek niet kreeg. Ik begrijp best dat het heel rot overkomt als je zoiets leest. Maar eerlijk gezegd verliest hij wel mijn medeleven door de heisa die hij er over maakt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_133689243
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:04 schreef Matamalam het volgende:

[..]

wetgeving inclusief strafmaten

Zoals ik in het vorige deel al zei, vind ik dat je daar gewoon geen stage moet willen lopen als autochtoon of allochtoon als je niet gediend bent van racisme. Er zijn bedrijven die je wel een kans willen geven. Houd hoop en blijf uitgaan van je eigen kracht.

Maar op zich zou de door jouw aangedragen straf interessant kunnen zijn. Een beetje hetzelfde concept als die programma's waar kinderen of vrouwen tijdelijk van familie wisselen. Het is maar tijdelijk dus als je elkaar echt niet kan uitstaan dan zeg je elkaar aan het einde van de stageperiode gedag. De stagiair heeft in ieder geval zijn opleiding kunnen afmaken.
Maarja dan krijg je dat affirmative action positieve discriminatie gedoe. Een bedrijf moet van de overheid minderheden aannemen zonder dat deze mensen beter gekwalificeerd zijn. Daar had Johnny Rebel ook een bescheiden hitje mee.

Now I went looking for a new job the very next day.
I got an interview and things were surely going my way..
I was asked a lot of questions,
I was giving it my best
My qualifications were impeccable,
I could tell he was impressed
Then a nigger walked in and said
"yo, what's up
You need a man, well here I be. Say bro, you're in luck"
The bossman looked at me and said "what can I do?
Uncle Sam says I've got to hire the nigger instead of you"
Oh affirmative action,
what's this country coming to?
Affirmative action,
what's the white man gonna do?
It's another government handout and simply said
"You've got to hire the nigger instead"
  woensdag 27 november 2013 @ 21:10:29 #85
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_133689255
Discriminatie is een heel breed begrip
Check voor de grap deze brochure eens, dan zal je waarschijnlijk zelf ook wel eens gediscrimineerd zijn/hebben
http://www.rijksoverheid.(...)mineer-jij-zelf.html
  woensdag 27 november 2013 @ 21:11:09 #86
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_133689293
Ruben de racist :D

Mooi dat die Mike de werknemer in kwestie met naam en toenaam noemt op de Radio :')
pi_133689348
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:10 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Maarja dan krijg je dat affirmative action positieve discriminatie gedoe. Een bedrijf moet van de overheid minderheden aannemen zonder dat deze mensen beter gekwalificeerd zijn. Daar had Johnny Rebel ook een bescheiden hitje mee.

Now I went looking for a new job the very next day.
I got an interview and things were surely going my way..
I was asked a lot of questions,
I was giving it my best
My qualifications were impeccable,
I could tell he was impressed
Then a nigger walked in and said
"yo, what's up
You need a man, well here I be. Say bro, you're in luck"
The bossman looked at me and said "what can I do?
Uncle Sam says I've got to hire the nigger instead of you"
Oh affirmative action,
what's this country coming to?
Affirmative action,
what's the white man gonna do?
It's another government handout and simply said
"You've got to hire the nigger instead"

In dit geval is het meer in het kader van een strafbepaling.
pi_133689386
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:02 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Website is uit de lucht gehaald, net zoals de Facebookpagina van de zaak en eigenaar weigert om verder op de zaak in te gaan.
Hoe vaak moet hij zijn verhaaltje dan nog herhalen volgens jou?
Zo diep gaat het niet

quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:03 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Geen dingen erbij bedenken noem jij naief? Dat is lekker makkelijk... ipv jouw bewering te onderbouwen de ander naief noemen :') :'(
Er zijn toch voldoende voortekenen. Je gaat echt niet met een zwaar aangeslagen kop voor de camera's staan om landelijk je verhaal te doen als je daar achteraf geen slaatje uit kunt slaan.
pi_133689470
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:08 schreef deedeetee het volgende:
Maar zoals ik het lees kwam hij sowieso niet in aanmerking omdat hij te weinig ervaring had. Die nare opmerking over zijn huidskleur is niet de reden geweest dat hij deze stageplek niet kreeg. Ik begrijp best dat het heel rot overkomt als je zoiets leest. Maar eerlijk gezegd verliest hij wel mijn medeleven door de heisa die hij er over maakt.
Toch vond die werknemer het nodig om als eerste te vermelden dat sollicitant een neger is, daarmee te impliceren dat het uiterlijk vertoont c.q. ras van een sollicitant een wezenlijk rol speelt. Dat hij niet jouw medeleven heeft, zegt denk ik meer over jouw onverschilligheid, dan zijn publieke klacht.

Klaarblijkelijk vinden sommige mensen hier dat hij dit helemaal niet naar buiten had moeten brengen, zijn mond had moeten houden en gewoon doen alsof er niets aan de hand is. Alsof geweigerd worden op basis van je huidskleur helemaal geen issue is, of hoort te zijn.

Sommige mensen hier zijn nog te dom om te peopen. Maar goed, that's life.
pi_133689589
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:11 schreef RamboDirk het volgende:
Ruben de racist :D

Mooi dat die Mike de werknemer in kwestie met naam en toenaam noemt op de Radio :')
Stond al in dat mailtje hoor, het was/is de bedrijfsleider binnendienst.
pi_133689617
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:16 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ja maar Albert Einstein kon ook voor geen meter spellen hè, hij kan nog best een intellectueel zijn.
I doubt it: holle vaten klinken altijd het hardst.
pi_133689629
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:14 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Toch vond die werknemer het nodig om als eerste te vermelden dat sollicitant een neger is, daarmee te impliceren dat het uiterlijk vertoont c.q. ras van een sollicitant een wezenlijk rol speelt. Dat hij niet jouw medeleven heeft, zegt denk ik meer over jouw onverschilligheid, dan zijn publieke klacht.

Klaarblijkelijk vinden sommige mensen hier dat hij dit helemaal niet naar buiten had moeten brengen, zijn mond had moeten houden en gewoon doen alsof er niets aan de hand is. Alsof geweigerd worden op basis van je huidskleur helemaal geen issue is, of hoort te zijn.

Sommige mensen hier zijn nog te dom om te peopen. Maar goed, that's life.
Sommige mensen hier weten niet eens hoe ze poepen moeten schrijven.
pi_133689672
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:16 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Een spelfout. Kan de beste overkomen.
Een mailtje naar de verkeerde persoon sturen ook.

[ Bericht % gewijzigd door paddy op 27-11-2013 21:24:52 ]
pi_133689790
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:17 schreef Wespensteek het volgende:
Een mailtje naar de verkeerde persoon sturen ook.
Klopt. Maar zelfs wanneer hij het mailtje correct had verstuurd, dan zou de inhoud hetzelfde zijn geweest.
pi_133690090
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:05 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Niet dus.
Feit: eigenaar haalt e.e.a. offline. Jouw verzinsels: eigenaar is een laffe hond, loopt weg en verstopt zich. Zou zomaar kunnen zijn, maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat de eigenaar geen zin heeft in allerhande doodsbedreigingen en verwensingen van tokkies. Maar allez, dat zou je dan ook weer kunnen zien als weglopen. :+
pi_133690401
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:25 schreef Xa1pt het volgende:
Feit: eigenaar haalt e.e.a. offline. Jouw verzinsels: eigenaar is een laffe hond, loopt weg en verstopt zich. Zou zomaar kunnen zijn, maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat de eigenaar geen zin heeft in allerhande doodsbedreigingen en verwensingen van tokkies.
Ik heb eigenaar nooit een laffe hond genoemd. Wel vind ik het enigszins getuigen van laf gedrag. En dat eigenaar geen zin heeft in doodsbedreigingen is natuurlijk complete lariekoek; een duidelijk uitleg, op TV, zijn website of op de sociale made, had PR-technisch, maar ook persoonlijk, de schade veel beperkter kunnen houden.
pi_133690477
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:30 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Ik heb eigenaar nooit een laffe hond genoemd. Wel vind ik het enigszins getuigen van laf gedrag. En dat eigenaar geen zin heeft in doodsbedreigingen is natuurlijk complete lariekoek; een duidelijk uitleg, op TV, zijn website of op de sociale made, had PR-technisch, maar ook persoonlijk, de schade enigszins beperkt kunnen houden.
Onzin. Niet iedereen is voor rede vatbaar, er is al een interview geweest en sowieso is de vermeende betrokkenheid van de werkgever iets wat nog vrij onduidelijk was en is.
pi_133690486
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:54 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Groot licht ben je ook niet he? |:(

Ik vind het een erg rare opmerking van je, zeker voor iemand die een opmerking maakt als "laat het rassendenken maar gaan"...

[..]

Wat heeft je post verder dan te maken met dit topic.

[..]

Open er een topic over. Het heeft, ook gezien jouw eigen latere beweringen ("laat het rassendenken maar gaan") verder totaal geen betrekking op dit topic.
Oh ik dacht dat het over racisme ging.
pi_133690609
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:31 schreef Xa1pt het volgende:
Onzin. Niet iedereen is voor rede vatbaar, er is al een interview geweest en sowieso is de vermeende betrokkenheid van de werkgever iets wat nog vrij onduidelijk was.
De vermeende betrokkenheid blijkt uit het feit dat werknemer genoeg vertrouwen had in het versturen van een dergelijk mailtje. Zoiets noemt men ook wel een 'bedrijfscultuur'.
pi_133690799
- doe ik het zelf wel-

[ Bericht 44% gewijzigd door Misty_eyes op 27-11-2013 21:49:04 ]
pi_133691286
Ach, niet handig natuurlijk maar al die ophef is eigenlijk nog belachelijker. Net als die zwarte pieten discussie. Gaat nergens over.
pi_133691391
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:45 schreef tompsv18 het volgende:
Ach, niet handig natuurlijk maar al die ophef is eigenlijk nog belachelijker. Net als die zwarte pieten discussie. Gaat nergens over.
inderdaad ophef over racisme en andere discriminatie gaat nergens over :')
pi_133691563
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:47 schreef Casiotone het volgende:

[..]

inderdaad ophef over racisme en andere discriminatie gaat nergens over :')
Het wordt gewoon zwaar overdreven, dat is het.
pi_133691607
quote:

dat komt omdat jij als blanke man de privilege hebt om je hier niet zo druk om te maken/dit naast je neer te leggen. Voor anderen is dit soort discriminatie een veel groter en tastbaarder probleem
pi_133692025
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:50 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Het wordt gewoon zwaar overdreven, dat is het.
Man waar praten we over, mensenrechten wat maakt dat nou uit.
  woensdag 27 november 2013 @ 22:14:19 #106
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_133692974
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 18:09 schreef 3-voud het volgende:
Tja, ze hebben een stempel op zichzelf gedrukt als onbetrouwbare, luie werknemers.
Nu janken voor de naam die bij de stempel hoort is een beetje mosterd na de maaltijd.
Naast de mensen die wel gewoon een realistisch beeld van de situatie kunnen schetsen heb je de mensen die roepen dat racisme niet of nauwelijks voorkomt en dat het alleen wordt misbruikt door gemene niet-blanken :')

Daarnaast heb je ook mensen die er (doorgaans) ook geen racisme in zien, omdat die 'luie onbetrouwbare negers' het aan zichzelf hebben te danken :')
Krekker is de bom!
pi_133693099
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:45 schreef tompsv18 het volgende:
Nu gaat het over echt racisme, toch best een verschil.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_133694132
Die jongen zit nu bij Humberto.
pi_133694171
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Poolbal op 28-11-2013 00:20:57 ]
  woensdag 27 november 2013 @ 22:47:38 #110
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_133694630
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 22:36 schreef Specularium het volgende:
Dat wordt niks dan. Ten eerste twee negers.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_133694683
Hij is dus niet eens op sollicitatiegesprek geweest.
  woensdag 27 november 2013 @ 23:19:48 #112
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_133696064
Slecht aangepakt van die gast (negert), ik had een schadevergoeding geëist (buiten de media om natuurlijk). Onder het mom van: vraag je faillissement maar vast aan want ik maak je bedrijf stuk m.b.v. de media.

De reden dat je niet zo communiceert binnen een bedrijf is dat er altijd een kans is dat het uitlekt.
pi_133696134
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 22:36 schreef Specularium het volgende:
Die jongen gaat dit hele gebeuren volledig uitmelken.
pi_133696165
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 23:21 schreef eight het volgende:

[..]

Wie zou dat niet doen dan?

Ik zou ook alles aangrijpen om te fucken met dat bedrijf.
pi_133696729
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 23:19 schreef Drakire het volgende:
Slecht aangepakt van die gast (negert), ik had een schadevergoeding geëist (buiten de media om natuurlijk). Onder het mom van: vraag je faillissement maar vast aan want ik maak je bedrijf stuk m.b.v. de media.

De reden dat je niet zo communiceert binnen een bedrijf is dat er altijd een kans is dat het uitlekt.
Wat wil hij dan gaan doen? Facebook spammen? Ik denk dat sowieso zat mensen er geen enkel probleem mee hebben, aangezien zat werkgevers en mensen in een andere context dezelfde redenatie aanhouden. Verder heb je zat mensen die het juist heerlijk vinden om zeker te weten geen negers tegen te komen (of andere donker gekleurde personen).

Het valt mij persoonlijk erg mee dat ik amper reacties zie in de trend van "waarom mag dit bedrijf dit niet zelf bepalen wie ze binnen willen??!!"

Maar goed, het is nu erg concreet natuurlijk.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 22:47 schreef Rica het volgende:

[..]

Dat wordt niks dan. Ten eerste twee negers.
Drie zelfs. Alan Clarke zit er ook. Die negers zoeken elkaar allemaal op. Ze provoceren moedwillig Nederlanders en zetten zichzelf van ons af. Stelletje Protest-Pieten....

[ Bericht 19% gewijzigd door Kenju op 27-11-2013 23:40:55 ]
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_133698486
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Poolbal op 28-11-2013 00:21:32 ]
pi_133698491
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 11:53 schreef Oud_student het volgende:

[..]

U bent een Gutmensch en lid van de Pol. correcte linkse kerk :)
Nee hoor. Ik ben gewoonweg niet zo conservatief als u.
Het beoordelen op huidskleur doen we anno 2013 niet meer.

Dat jij het normaal vindt, zegt genoeg over jou als persoon. Je moet je werkelijk kapot schamen.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_133698495
.

edit 3: telkens op quoten klikken als je een post wil editen :')
pi_133698571
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 23:22 schreef expans het volgende:

[..]

Wie zou dat niet doen dan?

Blanken.
  donderdag 28 november 2013 @ 01:22:45 #120
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_133699831
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 23:34 schreef Kenju het volgende:

[..]

Wat wil hij dan gaan doen? Facebook spammen? Ik denk dat sowieso zat mensen er geen enkel probleem mee hebben, aangezien zat werkgevers en mensen in een andere context dezelfde redenatie aanhouden. Verder heb je zat mensen die het juist heerlijk vinden om zeker te weten geen negers tegen te komen (of andere donker gekleurde personen).

Het valt mij persoonlijk erg mee dat ik amper reacties zie in de trend van "waarom mag dit bedrijf dit niet zelf bepalen wie ze binnen willen??!!"

Maar goed, het is nu erg concreet natuurlijk.

[..]

Drie zelfs. Alan Clarke zit er ook. Die negers zoeken elkaar allemaal op. Ze provoceren moedwillig Nederlanders en zetten zichzelf van ons af. Stelletje Protest-Pieten....
Facebook spammen :')? nee herhaaldelijk de media opzoeken zorg dat je een artikel schrijft dat wordt gepubliceerd in een een landelijk dagblad ondertussen het bedrijf natuurlijk met naam en toenaam vermelden.

Zorg dat het internet vol komt te staan met deze nieuwsgeving zo'n manier dat als men googelt de eerste 10 resultaten alleen negatief zijn.

Zo moeilijk is het niet hoor..
pi_133700856
Moet eerlijk zeggen, dat sinds de zwarte piet discussie, ik plots negers zie in zwarte pieten op straat, daarvoor niet.

King dingus nog bedankt voor je fijne pb.
Lief hoor, je snapt hem dus duidelijk niet, maar goed, zal aan je iq liggen.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  donderdag 28 november 2013 @ 03:06:15 #122
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_133700864
matig dat ze bij De Telegraaf niet weten hoe je elektronica spelt btw
pi_133701097
Ik vraag mij af; Is het gewoon niet een dagelijkse gang, dat persoonlijke voorkeur voorkomt binnen elke organisatie?
Bedrijven hebben nu eenmaal de vrijheid om aan te nemen, wie zij het beste vinden tussen de groep collega's. Denk niet dat dit alleen voor racisme geldt, maar ook voor leeftijd, gezondheid, persoonlijke verzorging, geslacht tot aan geaardheid. Pas je niet in het beeld, dan kom je echt niet in aanmerking voor de baan. Triest dat het nu zo pijnlijk naar boven komt, maar ik lees niks nieuws en weet dat dit vrijwel bij elk bedrijf gebeurd.
  donderdag 28 november 2013 @ 05:11:20 #124
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_133701117
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 04:49 schreef MakkieR het volgende:
Ik vraag mij af; Is het gewoon niet een dagelijkse gang, dat persoonlijke voorkeur voorkomt binnen elke organisatie?
Bedrijven hebben nu eenmaal de vrijheid om aan te nemen, wie zij het beste vinden tussen de groep collega's. Denk niet dat dit alleen voor racisme geldt, maar ook voor leeftijd, gezondheid, persoonlijke verzorging, geslacht tot aan geaardheid. Pas je niet in het beeld, dan kom je echt niet in aanmerking voor de baan. Triest dat het nu zo pijnlijk naar boven komt, maar ik lees niks nieuws en weet dat dit vrijwel bij elk bedrijf gebeurd.
Natuurlijk gebeurt dit dagelijks. En uiterlijk (denk aan gewicht ed.) en leeftijd nog veel meer dan huidskleur of afkomst gok ik zo. Alleen in dit geval krijgen betrokkenen het bewijs in de schoot geworpen. En in het huidige klimaat van racisme dit en racisme dat is het gelijk een groot nieuwsitem.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_133702199
quote:
Als hij de klok kon terugdraaien, zou hij geen moment twijfelen, zegt eigenaar Mike de Wilde van de gelijknamige elektronicawinkel. Het besef dat zijn bedrijfsleider stagiair Jeffrey Koorndijk afwees vanwege diens donkere huidskleur, vindt hij bijna ondraaglijk. De student is woedend en heeft aangifte gedaan.

Jeffrey Koorndijk (23) uit Deventer staat perplex als een mysterieus mailtje in zijn postvak ploft en hij het volgende leest: 'Heb nog even gekeken is niks. Ten eerste een donker gekleurde (neger). En op zijn cv weinig tot geen ervaring met computers enz. Met hartelijke groet.'

Het bericht is duidelijk niet voor zijn ogen bestemd. 'Ik dacht eerst dat het een grap was, maar toen ik goed keek zag ik dat deze mail naar zijn baas moest. Dit ging gewoon over mij,' laat de gedesillusioneerde student weten.

De bedrijfsleider van Mike de Wilde Electronics laat in niet mis te verstane bewoordingen aan zijn leidinggevende weten hoe hij over stagiair Koorndijk denkt. Puur racisme, noemt Koorndijk het. 'Ik heb er geen woorden voor, was in shock. En ze hadden nog niet eens contact met mij gehad voordat ze mij afwezen. Ik denk dat ze mij op internet hebben opgezocht.'

Stotteren
Koorndijk onderneemt direct actie en belt het bedrijf. De bedrijfsleider neemt op, maar doet of zijn neus bloedt. 'Ik zei dat ik die neger was. Toen begon hij te stotteren en zei dat hij de boodschap zou doorgeven.'

Kort daarop krijgt Koorndijk een excuusmail. 'Daarin stond dat het niet racistisch was en zo niet was bedoeld. En dat ze er al een donkere jongen hebben werken.'

Koorndijk neemt echter geen genoegen met de 'luchtige reactie.' De student zet de mail op internet zodat de wereld kan zien hoe er in het bedrijfsleven met mensen met een kleurtje wordt omgegaan. Een een storm van verontwaardiging steekt op.

'Iemand op dergelijke gronden afwijzen kan absoluut niet,' zegt staatssecretaris Jette Klijnsma, die gaat over discriminatie op de arbeidsmarkt. 'Het is onverteerbaar dat mensen die hun best doen om aan het werk te komen op dergelijke wijze worden geconfronteerd met racisme.'

De medewerker die de mail verstuurde, ontvangt bedreigingen en duikt onder. Inmiddels is hij op non-actief gezet. 'Dit is de grootste fout van zijn leven. Het is duidelijk een racistische opmerking. Hij heeft even snel naar het cv gekeken en deze belachelijke reactie aan mij gegeven. Hij heeft diepe spijt,' zegt De Wilde.

Volgens Klijnsma komt racisme op de werkvloer nog te vaak voor. Volgend jaar komt de Sociaal-Economische Raad met een advies hoe dit probleem kan worden aangepakt. Student Koorndijk heeft wel een idee hoe. Ontslag van de betrokken medewerker. Op staande voet, laat hij weten.
Die reactie van die staatssecretaris vind ik trouwens ook weer zo typisch.
Zoals al eerder aangehaald zijn er ontelbare vormen van racisme, maar alleen voor deze vorm is het nodig om even geschokt te reageren in de media.
Net alsof ze denken dat iedereen te debiel is om te begrijpen dat dit soort dingen gewoon elke dag plaats vinden.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_133702390
Dhr. Koorndijk is onder de streep terecht geweigerd. Wat een kwal ben je als je meteen uit bent op ontslag van die medewerker en schadevergoeding.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 28 november 2013 @ 09:19:02 #127
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_133702484
Hij zorgt er nu zelf voor dat hij helemaal geen stage meer zal vinden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_133702749
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 09:19 schreef MichaelScott het volgende:
Hij zorgt er nu zelf voor dat hij helemaal geen stage meer zal vinden.
Nu gaat hij juist wel een stageplek vinden. Hij zei gisteren bij Latenight dat hij al 1 of meerdere emails daarover heeft gekregen. Allemaal bedrijven die hem juist hierom wel aan willen nemen. Als een soort statement, "wij zijn niet racistisch/kleur maakt bij ons niet uit" etc.
pi_133702805
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 00:23 schreef Trebo het volgende:

[..]

Blanken.
En waarom niet?

Is dit weer zo'n nuchtere - doe maar normaal dan ben je al gek genoeg gedachtegang die Nederlanders altijd hebben?

Elke keer de racismekaart trekken ben ik ook op tegen maar als het een keer wel echt gebeurt (ookal lijkt het ook op een smakeloze grap) is het de ultieme manier om als allochtoon zijnde je gelijk te halen en nog even flink te etteren met dat bedrijf.

Denk je dat die gasten nu nog zo iets durven te flikken? :D
  donderdag 28 november 2013 @ 09:40:52 #130
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133702875
quote:
13s.gif Op donderdag 28 november 2013 09:14 schreef DS4 het volgende:
Dhr. Koorndijk is onder de streep terecht geweigerd. Wat een kwal ben je als je meteen uit bent op ontslag van die medewerker en schadevergoeding.
Ik kan me zijn woede goed voorstellen. En als dan iemand je expliciet vraagt wat jij een passende oplossing vindt, vind ik 'ontslag' een logisch antwoord. En lees ik nu over die schadevergoeding heen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 28 november 2013 @ 09:43:46 #131
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_133702939
quote:
8s.gif Op donderdag 28 november 2013 09:34 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nu gaat hij juist wel een stageplek vinden. Hij zei gisteren bij Latenight dat hij al 1 of meerdere emails daarover heeft gekregen. Allemaal bedrijven die hem juist hierom wel aan willen nemen. Als een soort statement, "wij zijn niet racistisch/kleur maakt bij ons niet uit" etc.
Heeft hij ook gezegd welke bedrijven dat zijn? Goed idee om die te vermijden, iemand weigeren om zijn kleur is net zo verwerpelijk als iemand aannemen om zijn kleur.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_133703006
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 09:40 schreef Copycat het volgende:

Ik kan me zijn woede goed voorstellen.
Ik ook, maar na alle ophef mag die wel gezakt zijn lijkt mij.

quote:
En als dan iemand je expliciet vraagt wat jij een passende oplossing vindt, vind ik 'ontslag' een logisch antwoord.
Nu je het zo zegt realiseer ik mij dat het een krantenartikel is en dat zijn mening wellicht niet goed weergegeven wordt, maar verder vind ik het geen logisch antwoord.

quote:
En lees ik nu over die schadevergoeding heen?
Ik heb dat deze ochtend gelezen, maar het staat idd niet in deze berichtgeving.
pi_133703045
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 09:47 schreef DS4 het volgende:

Ik heb dat deze ochtend gelezen, maar het staat idd niet in deze berichtgeving.
Schadevergoeding voor 'negermail'
pi_133703074
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 09:43 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Heeft hij ook gezegd welke bedrijven dat zijn? Goed idee om die te vermijden, iemand weigeren om zijn kleur is net zo verwerpelijk als iemand aannemen om zijn kleur.
Nope, geen namen genoemd.
  donderdag 28 november 2013 @ 09:52:11 #135
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133703106
quote:
Bedankt. Lijkt mij persoonlijk ook geen vreemde actie. Maar dit zal wel worden gezien als ' een slaatje slaan uit'.
  donderdag 28 november 2013 @ 09:55:43 #136
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_133703169
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2013 09:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

Bedankt. Lijkt mij persoonlijk ook geen vreemde actie. Maar dit zal wel worden gezien als ' een slaatje slaan uit'.
Sja, een schadevergoeding ter compensatie van wat? Een niet gekregen onbetaalde stageplek? ;).

Mij lijkt gewoon ontslag van de medewerker logisch, die zat fout met discrimineren, maar er is verder nergens bewijs dat hij de plek als blanke wel had gekregen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 28 november 2013 @ 10:00:37 #137
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133703253
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 09:55 schreef HeatWave het volgende:

Sja, een schadevergoeding ter compensatie van wat? Een niet gekregen onbetaalde stageplek? ;).

Mij lijkt gewoon ontslag van de medewerker logisch, die zat fout met discrimineren, maar er is verder nergens bewijs dat hij de plek als blanke wel had gekregen.
Een beetje advocaat weet daar vast wel een goede grond voor. Aantasting van je eer of zo.
Je bent onheus bejegend, op laakbare gronden afgewezen. Of het kans van slagen heeft, is een tweede, maar als signaal vind ik het wel goed.
pi_133703450
quote:

Ik vind het bovenal zwaar overtrokken. Als hij nou gewoon aangifte gedaan had en dan tevens in die procedure ook had gevraagd om een schadevergoeding, maar niet zo aan de grote klok hangen... Ok. Dat is een keuze.

Echter koos hij voor de schandpaal. Ook prima. Maar niet en-en-en. Dat slaat nergens op gelet op de aanleiding.

Het bedrijf heeft al een dreun gehad, die werknemer ook (via google zal zijn naam voor eeuwig gelinkt zijn hieraan, wat hij aan zichzelf te danken heeft, maar dat neemt niet weg dat dat vrij naar is).

Genoeg is genoeg.

Die afrekencultuur die we tegenwoordig kennen slaat nergens op. Elkaar aanspreken is prima, maar hallo... een beetje proportionaliteit mag ook wel.
pi_133703468
quote:
11s.gif Op donderdag 28 november 2013 10:00 schreef Copycat het volgende:

Een beetje advocaat weet daar vast wel een goede grond voor. Aantasting van je eer of zo.
Je bent onheus bejegend, op laakbare gronden afgewezen. Of het kans van slagen heeft, is een tweede, maar als signaal vind ik het wel goed.
Spong geeft er wel een draai aan.
  donderdag 28 november 2013 @ 10:11:40 #140
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_133703961
Jeffrey gooit zijn eigen ruiten in en bevestigd alle vooroordelen weer.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  donderdag 28 november 2013 @ 10:41:04 #142
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133704124
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 10:34 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Jeffrey gooit zijn eigen ruiten in en bevestigd alle vooroordelen weer.
Oh? Welke dan? Het is trouwens bevestigt. Maar ik zal mijn vooroordelen maar voor me houden.
pi_133704247
quote:
De medewerker is inmiddels op non-actief gezet. Volgens eigenaar Mike de Wilde van het bedrijf wordt er in overleg met een advocaat nog gekeken naar verdere maatregelen. "Dit tolereer ik van niemand.
Het mailtje suggereert toch echt dat dit binnen het bedrijf de normale gang van zaken is, neem aan dat je dergelijke mailtjes niet naar je leidinggevende stuurt als je dit van niemand tolereert.

Beetje paniekreactie om de medewerker op non-actief te stellen natuurlijk en zwaar hypocriet...
pi_133704293
Verrek, de neger wil geld zien.
pi_133704337
quote:
5s.gif Op donderdag 28 november 2013 10:41 schreef Copycat het volgende:

[..]

Oh? Welke dan? Het is trouwens bevestigt. Maar ik zal mijn vooroordelen maar voor me houden.
Oww, god..een foutje :') door daar over te beginnen geef je maar weer eens aan dat je een triest
wijf bent en dat is geen vooroordeel maar een feit.
pi_133704348
quote:
11s.gif Op donderdag 28 november 2013 10:51 schreef Scorpie het volgende:
quote:
Ja, wie had dat ooit kunnen denken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_133704352
quote:
Niets doen en toch geld krijgen. Wie wil dat nou niet??
pi_133704383
quote:

[..]

Donder toch op joh, wat is in godsnaam de schade die hij heeft geleden?
Dit is gewoon proberen maximaal te profiteren van de huidige situatie.
  donderdag 28 november 2013 @ 10:57:24 #149
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133704423
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 10:53 schreef Serieus_Persoon het volgende:
Oww, god..een foutje :') door daar over te beginnen geef je maar weer eens aan dat je een triest
wijf bent en dat is geen vooroordeel maar een feit.
Hierbij heb je mijn punt nog duidelijker gemaakt ...
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2013 @ 10:57:54 #150
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_133704436
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 23:21 schreef eight het volgende:

[..]

Gelijk heeft hij. Waarom niet? Het bedrijf naait hem en is zo stom het in een email te zetten en dat ook nog eens uit te laten lekken.

Leermomentje voor die firma.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2013 @ 11:00:55 #151
3928 Ulx
pi_133704501
quote:
Dat bedrijf staat met de broek op de enkels. Nou. Buk dan ook maar even.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_133704655
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 10:55 schreef Cara het volgende:
Dit is gewoon proberen maximaal te profiteren van de huidige situatie.
Hij is in ieder geval efficiënt.
pi_133704673
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 04:49 schreef MakkieR het volgende:
Tuurlijk. Maar op tv komen en racisme roepen is leuk.
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2013 @ 11:11:01 #154
3928 Ulx
pi_133704735
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:08 schreef znarch het volgende:

[..]

Tuurlijk. Maar op tv komen en racisme roepen is leuk.
Nou ja, in een afwijzingsmail zetten dat je iemand niet wilt omdat hij zwart is, is natuurlijk gewoon racisme. En dat mag je dus niet doen. Dus dat je daarvoor op je vingers wordt getikt is logisch. En het bedrijf heeft het blijkbaar bij de verkeerde persoon geflikt.
pi_133704840
quote:

[..]

Ik vind die Jeffrey maar een vervelend mannetje.
pi_133704892
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:11 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nou ja, in een afwijzingsmail zetten dat je iemand niet wilt omdat hij zwart is, is natuurlijk gewoon racisme. En dat mag je dus niet doen. Dus dat je daarvoor op je vingers wordt getikt is logisch. En het bedrijf heeft het blijkbaar bij de verkeerde persoon geflikt.
De sollicitant is gewoon per ongeluk in de CC gezet oid, heeft niets met een afwijzingsmail te maken.
Er is gewoon zoals altijd iets achter iemands rug om gezet en nu heeft die iemand dat per ongeluk gehoord.
Prima, daar moet je dan voor op de blaren zitten, maar dat wil niet zeggen dat die andere persoon gelijk een zak geld verdient.
pi_133705008
quote:
8s.gif Op donderdag 28 november 2013 09:34 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dus iemand met een andere huidskleur aannemen vanwege die andere huidskleur (ook nog om de goede reclame ws) is geen racisme ????

Overigens gaat het bij die bedrijven net zo hoor, wie zullen we nu aannemen. laten we nu maar een Turk aannemen bv. Zelf meegemaakt (Ik werkte bij dat bedrijf toen)
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2013 @ 11:24:50 #158
3928 Ulx
pi_133705019
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:19 schreef Cara het volgende:

[..]

De sollicitant is gewoon per ongeluk in de CC gezet oid, heeft niets met een afwijzingsmail te maken.
Er is gewoon zoals altijd iets achter iemands rug om gezet en nu heeft die iemand dat per ongeluk gehoord.
Prima, daar moet je dan voor op de blaren zitten, maar dat wil niet zeggen dat die andere persoon gelijk een zak geld verdient.
Hij mag het eisen. Of hij het krijgt is een tweede.

Verder ben ik wel nieuwsgierig naar de beweegredenen om de man die het verstuurde niet op staande voet te ontslaan wegens het in ernstig diskrediet brengen van de goede naam van het bedrijf en het versturen van racistische emails.
pi_133705036
Vooropgesteld dat deze uitlating absoluut niet kan, vindt ik gezien het feit dat de eigenaar excuus heeft gemaakt en de betreffende werknemer diciplinair heeft gestraft, dat daarmee de zaak klaar is.

Er zal ook wel eens zoiets gebeuren bij een witte medelander en daar wordt dan niet zo een ophef over gemaakt.

Het lijkt wel of we het racisme willens en wetens in stand willen houden door er elke keer weer een enorm (media)circus van te maken. Mensen, relativeer en wordt eens iets ruimdenkender en maak niet van iedere mug een enorme olifant.

[ Bericht 0% gewijzigd door Misty_eyes op 28-11-2013 11:32:56 ]
pi_133705088
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:25 schreef Misty_eyes het volgende:
Voorop gesteld dat deze uitlating absoluut niet kan, vindt ik gezien het feit dat de eigenaar excuus heeft gemaakt en de betreffende werknemer diciplinair heeft gestraft, lijkt mij dat daarmee de zaak klaar is.

Er zal ook wel eens zoiets gebeuren bij een witte medelander en daar wordt dan niet zo een ophef over gemaakt.

Het lijkt wel of we het rascisme willens en wetens in stand willen houden door er elke keer weer een enorm (media)circus van te maken, mensen relativeer en wordt eens iets ruimdenkender en maak niet van iedere mug een enorme olifant.
Dit gebeurt dagelijks, sollicitant A is te oud, sollicitant B is een vrouw, dus die nemen we niet.
Geen enkele werkgever kijkt alleen naar competenties (waarop deze jongen mede is afgewezen)

Misschien hebben ze wel hele slechte ervaringen gehad met zo'n type.
pi_133705096
quote:
Voorop gesteld dat deze uitlating absoluut niet kan, vindt ik gezien het feit dat de eigenaar excuus heeft gemaakt en de betreffende werknemer diciplinair heeft gestraft, dat daarmee de zaak klaar is.
Nvm. :')
  donderdag 28 november 2013 @ 11:31:23 #162
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_133705170
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een soort doofpot zeg maar.
Sja, als misdrijven door allochtonen altijd een incident is, waarom is dit het dan niet? Of scheer je nu alle blanke werkgevers over 1 kam en zijn ze allemaal racistisch?

Man zat fout, berispen of ontslaan oid en klaar idd. Waarom heb je recht op geld voor zoiets als dit?
Get woke, go broke!
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2013 @ 11:32:02 #163
3928 Ulx
pi_133705186
quote:

[..]

Een soort doofpot zeg maar.
Nou ja, mocht het wèl schering en inslag zijn en de baas wist ervan en deed niks of deed mee.... Dan kan ik me voorstellen dat een medewerker die op staande voet ontslagen wordt wegens het uitkomen daarvan, een boekje open zal doen.
pi_133705200
quote:
Voorop gesteld dat deze uitlating absoluut niet kan, vindt ik gezien het feit dat de eigenaar excuus heeft gemaakt en de betreffende werknemer diciplinair heeft gestraft, dat daarmee de zaak klaar is.

Het lijkt wel of we het racisme willens en wetens in stand willen houden door er elke keer weer een enorm (media)circus van te maken, mensen relativeer en wordt eens iets ruimdenkender en maak niet van iedere mug een enorme olifant.
Ja, maar die neger moet toch ergens geld vandaan halen, mooie aanleiding voor hem. Lalala geld.
60 HRC
pi_133705212
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:24 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hij mag het eisen. Of hij het krijgt is een tweede.

Verder ben ik wel nieuwsgierig naar de beweegredenen om de man die het verstuurde niet op staande voet te ontslaan wegens het in ernstig diskrediet brengen van de goede naam van het bedrijf en het versturen van racistische emails.
Omdat het een foutje was. Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die niet als een dramaqueen reageren.
pi_133705216
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:32 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Ja, maar die neger man moet toch ergens geld vandaan halen, mooie aanleiding voor hem. Lalala geld.
  donderdag 28 november 2013 @ 11:34:11 #167
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_133705244
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:33 schreef Misty_eyes het volgende:

[..]

Waarom?

Iemand een neger noemen is geen racisme, iemand niet aannemen omdat hij een neger is wel.
Get woke, go broke!
pi_133705272
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Waarom?

Iemand een neger noemen is geen racisme, iemand niet aannemen omdat hij een neger is wel.
In deze context heeft het woord 'neger' een nare bijklank, imho.
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2013 @ 11:36:15 #169
3928 Ulx
pi_133705294
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:33 schreef Cara het volgende:

[..]

Omdat het een foutje was. Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die niet als een dramaqueen reageren.
Tja. Containers vol vuurwerk laten ontploffen in een woonwijk in Enschede is ook "een foutje". Een verpleegster de schuld geven van allerlei sterfgevallen is ook "een foutje".
pi_133705352
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:36 schreef Ulx het volgende:

[..]

Tja. Containers vol vuurwerk laten ontploffen in een woonwijk in Enschede is ook "een foutje". Een verpleegster de schuld geven van allerlei sterfgevallen is ook "een foutje".
Wat een kulargument.
Zet je nou het per ongeluk uitlekken van een interne mail gelijk aan alle veiligheidsregels aan je laars lappen en massamoord?
pi_133705376
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:33 schreef Cara het volgende:

[..]

Omdat het een foutje was.
Om de e-mail naar buiten te sturen, ja. Bummer, maar het verandert weinig aan de afwijzing om z'n huidskleur.
pi_133705408
quote:
Vooropgesteld dat deze uitlating absoluut niet kan, vindt ik gezien het feit dat de eigenaar excuus heeft gemaakt en de betreffende werknemer diciplinair heeft gestraft, dat daarmee de zaak klaar is.
Waarom is de zaak hiermee klaar? De afgewezen sollicitant heeft aangifte gedaan. Ik ben erg benieuwd naar de afloop van deze zaak.

Verder: wat een hoop treurige onverbloemd racistische posts in dit topic. Als je hoop in de mensheid niet al...
pi_133705417
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:16 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik vind die Jeffrey maar een vervelend mannetje.
Zo'n eentje die de kwestie helemaal gaat uitmelken :')

Ik vind het gedoe ver doorgeschoten.
pi_133705452
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Om de e-mail naar buiten te sturen, ja. Bummer, maar het verandert weinig aan de afwijzing om z'n huidskleur.
Ik vind dit echt zo'n onzin.
Stel je voor dit is de email:
'Ten eerste hij was veel te oud,
Ten tweede hij had geen ervaring met computers'

Dan is het afwijzing om zijn leeftijd, dus leeftijdsdiscriminatie.
Had de persoon dan ook moeten worden ontslagen? Is de ene discriminatiesoort erger dan de ander?
pi_133705462
quote:
Precies.
pi_133705476
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Precies.
Beurt niet vaak hè? ;)
pi_133705478
quote:

[..]

Nvm. :')
Huh?
pi_133705487
quote:
9s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:42 schreef Webschip het volgende:

[..]

Zo'n eentje die de kwestie helemaal gaat uitmelken :')

Ik vind het gedoe ver doorgeschoten.
Als ik lees hoeveel mensen vinden dat het nu eenmaal zo is gaat het nog lang niet vergenoeg. Discriminatie op afkomst mag nooit normaal worden gevonden in mijn ogen.
pi_133705502
quote:
15s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:41 schreef Rens_Wilders het volgende:

Waarom is de zaak hiermee klaar?
Het zou klaar moeten zijn. Iets met proportionaliteit.
pi_133705517
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:45 schreef Wespensteek het volgende:
Discriminatie op afkomst mag nooit normaal worden gevonden in mijn ogen.
Op andere gronden dan wel?
pi_133705527
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het zou klaar moeten zijn. Iets met proportionaliteit.
Het is toch aan de rechter om te bepalen of het klaar is of niet?
pi_133705532
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als ik lees hoeveel mensen vinden dat het nu eenmaal zo is gaat het nog lang niet vergenoeg. Discriminatie op afkomst mag nooit normaal worden gevonden in mijn ogen.
Waarom eigenlijk?

Het gebeurt gewoon, en ja natuurlijk vallen wij ook een keer uit de boot. En dat gebeurt ook dagelijks. En nu met drogredenen om geen gedonder met de wet te krijgen...

Ik vind dat mensen vrij zijn in het maken van eigen keuzes.
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2013 @ 11:47:55 #183
3928 Ulx
pi_133705548
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:38 schreef Cara het volgende:

[..]

Wat een kulargument.
Zet je nou het per ongeluk uitlekken van een interne mail gelijk aan alle veiligheidsregels aan je laars lappen en massamoord?
Degenen die zorgden dat Lucia de Berk in de cel kwam vonden dat waarschijnlijk ook een "foutje". Net als de directie van SE Fireworks het een "foutje" vond dat de boel ontplofte. Of die van dat ene bedrijf in Moerdijk dat een flinke puinhoop veroorzaakte door in de fik te vliegen. Ook een "foutje".

Allemaal "foutjes" als je het zult vragen aan de verantwoordelijken.
pi_133705552
quote:
Ik zou eerst wel eens uitgezocht willen hebben of die niet past in de bedrijfscultuur daar. Het is in mijn ogen ongeloofwaardig dat deze mail zomaar is verstuurd, ik denk dat het past in de cultuur die daar heerst op dit onderwerp.
pi_133705571
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:47 schreef Rens_Wilders het volgende:

Ik mag toch vinden dat het hiermee klaar hoort te zijn?

Dat het feitelijk niet klaar is weet ik ook wel. Dit emmert nog ik weet niet hoe lang na... En daar word ik een beetje moe van.
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2013 @ 11:49:13 #186
3928 Ulx
pi_133705583
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:44 schreef Cara het volgende:

[..]

Had de persoon dan ook moeten worden ontslagen? Is de ene discriminatiesoort erger dan de ander?
Dan was het leeftijdsdiscriminatie geweest en ook dat hoort te worden aangepakt.
pi_133705592
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:48 schreef DS4 het volgende:
En daar word ik een beetje moe van.
Dan ga je toch slapen.
pi_133705597
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:48 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik zou eerst wel eens uitgezocht willen hebben of die niet past in de bedrijfscultuur daar. Het is in mijn ogen ongeloofwaardig dat deze mail zomaar is verstuurd, ik denk dat het past in de cultuur die daar heerst op dit onderwerp.
Dat gevoel heb ik ook. Als ik een dergelijke email naar mijn manager stuur heb ik een groot probleem in ieder geval :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_133705604
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:47 schreef Ulx het volgende:

[..]

Degenen die zorgden dat Lucia de Berk in de cel kwam vonden dat waarschijnlijk ook een "foutje". Net als de directie van SE Fireworks het een "foutje" vond dat de boel ontplofte. Of die van dat ene bedrijf in Moerdijk dat een flinke puinhoop veroorzaakte door in de fik te vliegen. Ook een "foutje".

Oftewel, je vergelijkt het verkeerd versturen van een interne mail met alle veiligheidsregels aan je laars lappen en massamoord. :')
pi_133705613
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:47 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

Ik denk dat de jongen sympathieker zou worden gevonden en meer kans op een stage elders zal maken, als hij de zaak verder liet rusten. Aan janken heb je niets!

Het bedrijf heeft netjes excuus gemaakt en diep door het stof gegaan. En de medewerker disciplinair gestraft.

Genoeg is genoeg.
pi_133705626
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:44 schreef Cara het volgende:

[..]

Ook laakbaar, ja.
pi_133705642
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:47 schreef Ulx het volgende:

De gevolgen zijn in genoemde voorbeelden wel wat ernstiger. Als hij was mishandeld vanwege zijn huidskleur was een excuus m.i. ook niet voldoende geweest.

Maar hallo zeg. Moet nu alles wat mensen fout doen maximaal bestraft worden? Daar wordt het echt niet gezelliger van.

Racisme is een groot probleem. Pak dat eens bij de kiem aan ipv dit incident als bliksemafleider gebruiken.
pi_133705653
Als in het mailtje alleen stond dat hij te oud was geweest ipv over het neger zijn, dan was het nieuws niet eens gehaald.

Geeft aan hoe overtrokken eea is.
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2013 @ 11:51:41 #194
3928 Ulx
pi_133705654
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:49 schreef Cara het volgende:

[..]

Oftewel, je vergelijkt het verkeerd versturen van een interne mail met alle veiligheidsregels aan je laars lappen en massamoord. :')
Nee. Ik vergelijk gewoon zaken die volgens de wet niet mogen met elkaar. Je kunt ze allemaal wel afdoen als "foutje". Vooral als je verantwoordelijk bent.
pi_133705664
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dus iemand met een andere huidskleur aannemen vanwege die andere huidskleur (ook nog om de goede reclame ws) is geen racisme ????

Overigens gaat het bij die bedrijven net zo hoor, wie zullen we nu aannemen. laten we nu maar een Turk aannemen bv. Zelf meegemaakt (Ik werkte bij dat bedrijf toen)
Ze nemen hem ook niet aan vanwege die huidskleur, ze nemen hem aan omdat het goede reclame is("wij doen niet aan discriminatie").
pi_133705672
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:49 schreef Ulx het volgende:

Dan was het leeftijdsdiscriminatie geweest en ook dat hoort te worden aangepakt.
En toch was de ophef m.i. veel minder geweest. Misschien ook wel een beetje terecht, maar dat terzijde.
pi_133705676
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:49 schreef Wespensteek het volgende:

Dan ga je toch slapen.
Nee.
pi_133705683
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:49 schreef Webschip het volgende:
Het bedrijf heeft netjes excuus gemaakt en diep door het stof gegaan. En de medewerker disciplinair gestraft
Het bedrijf heeft niet netjes excuses gemaakt, netjes was geweest om dat te doen voordat het in het nieuws kwam. Achteraf schade beperking noem ik de huidige actie en dan de medewerker slachtofferen vind ik ook niet netjes. Netjes is als de baas gewoon toegeeft dat hij ernstige fouten heeft gemaakt en de sfeer op zijn bedrijf niet goed heeft aangestuurd.
pi_133705688
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

En toch was de ophef m.i. veel minder geweest. Misschien ook wel een beetje terecht, maar dat terzijde.
Nee natuurlijk niet. Het zou hypocriet zijn.
pi_133705718
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:52 schreef Wespensteek het volgende:

Het bedrijf heeft niet netjes excuses gemaakt, netjes was geweest om dat te doen voordat het in het nieuws kwam.
Dat hebben ze dan ook gedaan, zo las ik toch echt...

quote:
Achteraf schade beperking noem ik de huidige actie en dan de medewerker slachtofferen vind ik ook niet netjes. Netjes is als de baas gewoon toegeeft dat hij ernstige fouten heeft gemaakt en de sfeer op zijn bedrijf niet goed heeft aangestuurd.
Dat is weer een iets te snelle conclusie.
pi_133705719
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:52 schreef Webschip het volgende:

[..]

Waarom?
pi_133705734
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:52 schreef Webschip het volgende:

Nou, er is eerder een goede reden om op leeftijd te selecteren dan afkomst. Zo wil ik altijd een juiste mix van jong, middel en oud.
pi_133705750
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarom?
Waarom zou discriminatie op leeftijd minder erg zijn dan discriminatie op ras?
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2013 @ 11:54:56 #204
3928 Ulx
pi_133705760
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

De gevolgen zijn in genoemde voorbeelden wel wat ernstiger. Als hij was mishandeld vanwege zijn huidskleur was een excuus m.i. ook niet voldoende geweest.

Maar hallo zeg. Moet nu alles wat mensen fout doen maximaal bestraft worden? Daar wordt het echt niet gezelliger van.

Racisme is een groot probleem. Pak dat eens bij de kiem aan ipv dit incident als bliksemafleider gebruiken.
Het aanpakken gaat men in dit geval denk ik wel doen. De persoon die dit mailtje verstuurde heeft een heel groot probleem, maar als het binnen dat bedrijf schering en inslag was, dan klapt hij bij een verhoor wel uit de school.

En maximaal straffen? We hebben een VVD regering, en de PVV staat hoog in de peilingen. Wil men in Nederland strenge straffen, of wil men het lachertje van Europa zijn? Volgens mij het eerste.
pi_133705782
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:53 schreef DS4 het volgende:
Dat is weer een iets te snelle conclusie.
Als een medewerker zo'n interne mail aan de baas stuurt is er gewoon iets grondig mis in het bedrijf.
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2013 @ 11:56:03 #206
3928 Ulx
pi_133705801
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:51 schreef Webschip het volgende:
Als in het mailtje alleen stond dat hij te oud was geweest ipv over het neger zijn, dan was het nieuws niet eens gehaald.

Geeft aan hoe overtrokken eea is.
Dat weet je niet. Leeftijdsdiscriminatiegevallen halen de media ook wel eens.
pi_133705813
quote:
9s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:54 schreef Webschip het volgende:

[..]

Waarom zou discriminatie op leeftijd minder erg zijn dan discriminatie op ras?
Omdat er voor discriminatie op leeftijd eerder een functionele reden is te bedenken dan discriminatie op ras.
pi_133705825
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou, er is eerder een goede reden om op leeftijd te selecteren dan afkomst. Zo wil ik altijd een juiste mix van jong, middel en oud.
Waarom zou een bedrijf dan een neger (of een ander ras) niet mogen weren, als er al genoeg negers in dat bedrijf zijn. Ivm de "juiste" mix?
pi_133705840
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat er voor discriminatie op leeftijd eerder een functionele reden is te bedenken dan discriminatie op ras.
Dude... seriously ...? :')
pi_133705854
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:56 schreef Webschip het volgende:

[..]

Waarom zou een bedrijf dan een neger (of een ander ras) niet mogen weren, als er al genoeg negers in dat bedrijf zijn. Ivm de "juiste" mix?
Noem eens een bedrijf wat al genoeg donkere mensen in dienst heeft.
pi_133705858
quote:

[..]

Voor hooguit een beperkt aantal beroepen misschien.
pi_133705890
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:56 schreef Misty_eyes het volgende:

[..]

Nee joh, ik bedoelde heel iets anders.
pi_133705900
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Noem eens een bedrijf wat al genoeg donkere mensen in dienst heeft.
In landen waar donkere mensen wonen? En denk je niet dat daar blanken niet gediscrimineerd worden?
pi_133705916
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:54 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het aanpakken gaat men in dit geval denk ik wel doen. De persoon die dit mailtje verstuurde heeft een heel groot probleem, maar als het binnen dat bedrijf schering en inslag was, dan klapt hij bij een verhoor wel uit de school.

En maximaal straffen? We hebben een VVD regering, en de PVV staat hoog in de peilingen. Wil men in Nederland strenge straffen, of wil men het lachertje van Europa zijn? Volgens mij het eerste.
Ik protesteer ook tegen die onzinnige wil.
pi_133705925
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als een medewerker zo'n interne mail aan de baas stuurt is er gewoon iets grondig mis in het bedrijf.
Of met de medewerker.
pi_133705942
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:58 schreef Webschip het volgende:

[..]

In landen waar donkere mensen wonen? En dank je niet dat daar blanken niet gediscrimineerd worden?
Ah, we gaan het nu ineens over problemen wereldwijd hebben? Maar goed, die zijn er dus inderdaad niet.
pi_133705947
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:56 schreef Webschip het volgende:

Zie ik niet zo snel.
pi_133705961
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:56 schreef Misty_eyes het volgende:

Ja, dat lijkt mij wel.
pi_133705981
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:58 schreef Webschip het volgende:

In landen waar donkere mensen wonen? En denk je niet dat daar blanken niet gediscrimineerd worden?
Dat laatste is ook niet goed.

Discriminatie is gewoon niet ok. Dat staat voorop.
pi_133705988
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zie ik niet zo snel.
En, dus?
pi_133706027
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:01 schreef Webschip het volgende:

En, dus?
Geloof ik daar niet in.
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2013 @ 12:02:26 #222
3928 Ulx
pi_133706031
quote:

[..]

Ik protesteer ook tegen die onzinnige wil.
Maar ja. Als men natuurlijk roept om streng straffen want die buitenlanders/negers/etc doen allemaal bladieblabla, moet je niet raar opkijken als een neger de rollen omdraait als hij de kans krijgt.
pi_133706035
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:01 schreef Webschip het volgende:

[..]

En, dus?
Dus is het niet hypocriet, want er zijn hier geen bedrijven die donkere mensen weren omdat ze er al 'teveel in dienst' hebben.
pi_133706057
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat laatste is ook niet goed.

Discriminatie is gewoon niet ok. Dat staat voorop.
Het is in sociologisch gezien nu eenmaal een verschijnsel. Net zo goed dat knappe mensen eerder op de eerste rang van de huwelijksmarkt zitten en lelijkers alleen blijven.

Niet leuk, maar helaas waar.

Verder: mensen kiezen graag de mensen waar ze prettig voelen. Meestal zijn dat hun gelijken.

De macht van het rapport, de macht van de gelijkenis.
pi_133706072
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Geloof ik daar niet in.
Mijn punt was: wat maakt het ene nu erger dan de andere? Ga daar eens op in.
pi_133706086
quote:

[..]

Of met de medewerker.
Dan nog zijn de omgangsregels net erg duidelijk een aangezien de medewerker het hoofd van de binnendienst was mag je toch verwachten dat die weet wat de juiste omgangsvormen zijn.
pi_133706092
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus is het niet hypocriet, want er zijn hier geen bedrijven die donkere mensen weren omdat ze er al 'teveel in dienst' hebben.
Daar gaat het niet om. Om het principe. Ga eens in op de casus.
pi_133706103
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:03 schreef Webschip het volgende:

[..]

Er zijn voor leeftijdsdiscriminatie eerder functionele redenen te bedenken dan bij discriminatie op ras.
pi_133706133
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:02 schreef Ulx het volgende:

[..]

Maar ja. Als men natuurlijk roept om streng straffen want die buitenlanders/negers/etc doen allemaal bladieblabla, moet je niet raar opkijken als een neger de rollen omdraait als hij de kans krijgt.
Eens, maar ik trek graag één lijn en ik ben altijd tegen dat afrekenen.
pi_133706139
quote:

[..]

Dus volgens jou is het discrimineren van mensen met een exotisch tintje of achtergrond érger dan bv. leeftijdsdiscriminatie, discriminatie gebaseerd op geloof of sexuele voorkeur?
pi_133706151
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:03 schreef Webschip het volgende:

Het is in sociologisch gezien nu eenmaal een verschijnsel.
Dat klopt en ik wens het niet te accepteren.
pi_133706168
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:03 schreef Webschip het volgende:

Ik weet niet wat je nu nog meer wil horen. Ik ben duidelijk geweest...
pi_133706180
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:04 schreef Wespensteek het volgende:

Dan nog zijn de omgangsregels net erg duidelijk een aangezien de medewerker het hoofd van de binnendienst was mag je toch verwachten dat die weet wat de juiste omgangsvormen zijn.
Waarschijnlijk heb je gelijk, maar ik weet het liever eerst zeker.
pi_133706206
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:06 schreef Misty_eyes het volgende:

Dus volgens jou is het dicscrimineren van mensen met een exotisch tintje of achtergrond érger dan bv. leeftijdsdiscriminatie, discriminatie gebasseerd op geloof of sexuele voorkeur?
Nee, hij zegt (m.i. volkomen terecht) dat leeftijd voor een functie sneller relevant is dan tint, geloof en/of seksuele voorkeur.
pi_133706228
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, hij zegt (m.i. volkomen terecht) dat leeftijd voor een functie sneller relevant is dan tint, geloof en/of seksuele voorkeur.
Er is NOOIT een geldige reden voor discriminatie.
pi_133706280
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat klopt en ik wens het niet te accepteren.
Het is de natuur. En de markt functioneert ook op het principe "in de gunst vallen". Gekozen en niet-gekozen worden. Het hoort bij de survival of the fittest.

Dat begin op school al bij gymnastiek.

Een soortgelijke discussie hadden we al in een ander draadje, weet je nog, maar nu lijken de partijen een ander standpunt in te hebben genomen. ;)
pi_133706282
quote:

[..]

Dus volgens jou is het discrimineren van mensen met een exotisch tintje of achtergrond érger dan bv. leeftijdsdiscriminatie, discriminatie gebaseerd op geloof of sexuele voorkeur?
Je betrekt er nu ineens discriminatie op geloof of seksuele voorkeur bij waar ik het niet over heb gehad.
pi_133706288
quote:

[..]

Als het gaat om een stage plek dan lijkt mij een voorkeur voor een jongere eigenlijk wel logisch.
pi_133706296
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je nu nog meer wil horen. Ik ben duidelijk geweest...
Nee, wat maakt de ene vorm van discriminatie (ras) erger dan de andere vorm (leeftijd)?
pi_133706300
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:09 schreef Misty_eyes het volgende:

Er is NOOIT een geldige reden voor discriminatie.
Ik mag hopen dat jij mij niet helemaal goed begrijpt...
pi_133706311
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je betrekt er nu ineens discriminatie op geloof of seksuele voorkeur bij waar ik het niet over heb gehad.
Draai er maar omheen, je weet donders goed dat je volkomen fout zat met die opmerking.
  † In Memoriam † donderdag 28 november 2013 @ 12:12:35 #242
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_133706317
Neger wil ook geld zien van GS om "huisjas". :')
Wat een kansloos figuur.

http://www.geenstijl.nl/m(...)_aansteller_zeg.html
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_133706358
Lange tenen. Zie ook Zwarte Piet.

Maar nu beginnen ook de Chinezen om "nr 39 met rijst." :')

Ook smakeloos, maar om nou zo'n punt te maken? :')
pi_133706360
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:12 schreef Misty_eyes het volgende:

[..]

Draai er maar omheen, je weet donders goed dat je volkomen fout zat met die opmerking.
Nope. Leeftijd op discriminatie kan functioneel zijn, discriminatie om een huidskleur niet.
pi_133706383
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:11 schreef Webschip het volgende:

Het is de natuur. En de markt functioneert ook op het principe "in de gunst vallen". Gekozen en niet-gekozen worden. Het hoort bij de survival of the fittest.

Dat begin op school al bij gymnastiek.

Een soortgelijke discussie hadden we al in een ander draadje, weet je nog, maar nu lijken de partijen een ander standpunt in te hebben genomen. ;)
Ik kan mij niet voorstellen dat ik er destijds daadwerkelijk anders over dacht.

Maar ik wil het wel samen vatten: bij gelijke geschiktheid kies je gewoon obv voorkeur. Niets mis mee. Ook als de voorkeur uitgaat naar een lekker wijf met dikke tieten. Zo niet, neem je de beste kandidaat. Daarbij kunnen bepaalde zaken een rol spelen, zoals leeftijd, geslacht, geloofsovertuiging en zelfs huidskleur. Al is het bij de ene eigenschap wat sneller het geval dan bij de andere.
  donderdag 28 november 2013 @ 12:15:46 #246
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133706405
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:12 schreef 3-voud het volgende:
Neger wil ook geld zien van GS om "huisjas". :')
Wat een kansloos figuur.

http://www.geenstijl.nl/m(...)_aansteller_zeg.html
Dat je daar intrapt.
pi_133706416
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:11 schreef Webschip het volgende:

Nee, wat maakt de ene vorm van discriminatie (ras) erger dan de andere vorm (leeftijd)?
Het hangt een beetje van de definitie af. Als discriminatie voor jou in dezen betekent dat je selecteert op zaken die er niet toe doen is het even erg. Alleen zeg ik dat leeftijd eerder er toe doet dan ras.
  † In Memoriam † donderdag 28 november 2013 @ 12:17:23 #248
341203 3-voud
pi_133706453
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:15 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat je daar intrapt.
.... ssst
pi_133706485
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nope. Leeftijd op discriminatie kan functioneel zijn, discriminatie om een huidskleur niet.
Ik weet genoeg, je bent met deze opmerking voor mij volledig door het ijs gezakt. Discriminatie is namelijk nooit "functioneel", ongeacht, huidskleur, geloof, ras of leeftijd. Voor mij is iedereen gelijk, iets waar jij blijkbaar geheel anders over denkt.
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2013 @ 12:19:36 #250
3928 Ulx
pi_133706514
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:11 schreef Webschip het volgende:

[..]

Wie zegt dat de een erger is dan de ander? Er komt veel ruis in deze discussie als je allerlei whatif's bij dit topic haalt.
pi_133706525
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik kan mij niet voorstellen dat ik er destijds daadwerkelijk anders over dacht.
Je uitleg met overleven in de natuur met een dergelijke strekking.
quote:
Maar ik wil het wel samen vatten: bij gelijke geschiktheid kies je gewoon obv voorkeur. Niets mis mee. Ook als de voorkeur uitgaat naar een lekker wijf met dikke tieten.

Dan is het ineens geen discriminatie meer, als je daardoor de baan misloopt als een man zonder tieten?
quote:
Zo niet, neem je de beste kandidaat. Daarbij kunnen bepaalde zaken een rol spelen, zoals leeftijd, geslacht, geloofsovertuiging en zelfs huidskleur. Al is het bij de ene eigenschap wat sneller het geval dan bij de andere.
Dat valt onder de wet dus onder discriminatie!
pi_133706581
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het hangt een beetje van de definitie af. Als discriminatie voor jou in dezen betekent dat je selecteert op zaken die er niet toe doen is het even erg. Alleen zeg ik dat leeftijd eerder er toe doet dan ras.
Dat heet dus willekeur.

En dan komen we terug waar we mee begonnen. : hypocrisie. Dat toont aan dat het wetsartikel wmb gerust de prullenbak in kan. :)
pi_133706622
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:18 schreef Misty_eyes het volgende:

[..]

Ik weet genoeg, je bent met deze opmerking voor mij volledig door het ijs gezakt. Discriminatie is namelijk nooit "functioneel", ongeacht, huidskleur, geloof, ras of leeftijd.
Dus als directeur van Cirque Du Soleil maakt het je voor de vacature van circusartiest niet uit of iemand 25 of 55 is? Really?
pi_133706634
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus als directeur van Cirque Du Soleil maakt het je voor de vacature van circusartiest niet uit of iemand 25 of 50 is? Really?
Maakt het écht iets uit als beide partijen even vakbekwaam zijn...? Nee dus.
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2013 @ 12:23:51 #255
3928 Ulx
pi_133706652
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:18 schreef Misty_eyes het volgende:

[..]

Ik weet genoeg, je bent met deze opmerking voor mij volledig door het ijs gezakt. Discriminatie is namelijk nooit "functioneel", ongeacht, huidskleur, geloof, ras of leeftijd. Voor mij is iedereen gelijk, iets waar jij blijkbaar geheel anders over denkt.
Ik heb vorig jaar auditie gedaan voor de rol van een scholier in Spangaz of hoe die serie ook mag heten . Ik kreeg de klus niet omdat ze me me te oud vonden. Terwijl ik pas negenendertig was.

Kortom. Ik ben het met je eens dat leeftijdsdiscriminatie heel erg is. En nóóit terecht,
pi_133706663
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:23 schreef Misty_eyes het volgende:

[..]

Ik ken maar weinig mensen van 50 die dezelfde fysieke prestaties halen als iemand van 25 eigenlijk.
pi_133706684
quote:
11s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:19 schreef Webschip het volgende:

Je uitleg met overleven in de natuur met een dergelijke strekking.
Op die manier. Ja, misschien vind ik een deel van de natuur wel dienstig, ook al werkt het voor sommigen minder goed. Ik weet niet meer wat er toen precies is gezegd.

quote:
Dan is het ineens geen discriminatie meer, als je daardoor de baan misloopt als een man zonder tieten?
Nee. Het alternatief is een muntje opgooien. Dat lijkt mij nou echt idioot.

quote:
Dat valt onder de wet dus onder discriminatie!
Nee. Als jij voor de rol van Martin Luther King een blanke afwijst lachen ze zich helemaal wezenloos bij het meldpunt...
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2013 @ 12:24:56 #258
3928 Ulx
pi_133706688
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik ken maar weinig mensen van 50 die dezelfde fysieke prestaties halen als iemand van 25 eigenlijk.
Ik was op mijn vijfentwintigste even bedreven in het zitten aan een bureau als de gemiddelde vijftigplusser.
pi_133706754
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:23 schreef Misty_eyes het volgende:
Omdat leeftijd wel verschil maakt heeft de overheid natuurlijk wel regels voor oudere werknemers ingevoerd.
pi_133706777
Discriminatie volgens de wet is onderscheid maken op niet ter zake doende gronden. Zoals huidskleur terwijl de functie daar niet om vraagt. Het selecteren op een blanke huidskleur voor een acteur die een KKK lid moet spelen is dan weer functioneel en mag. Zo moeilijk is het toch niet ?
pi_133706794
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:23 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar auditie gedaan voor de rol van een scholier in Spangaz of hoe die serie ook mag heten . Ik kreeg de klus niet omdat ze me me te oud vonden. Terwijl ik pas negenendertig was.

Kortom. Ik ben het met je eens dat leeftijdsdiscriminatie heel erg is. En nóóit terecht,
Wat een onzin die afwijzing.

Aldert werkt ook op het Spangalis, volgens mij is hij 94.
  † In Memoriam † donderdag 28 november 2013 @ 12:29:07 #262
341203 3-voud
pi_133706824

Stigmatiserende negertje. Snel wegmoffelen. Komt slecht uit.
Blanken bashen is makkelijker en maakt zelfvoldaneschouderklopjes mogelijk.
pi_133706855
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee. Het alternatief is een muntje opgooien. Dat lijkt mij nou echt idioot.

En toch zou in dat theoretische geval wel moeten ;)

En daarom zeg ik nogmaals: het gebeurt "gewoon". Gewoon? Ja, omdat we mensen zijn, het is puur menselijk gedrag dat we keuzes maken van onze voorkeur. Zelf donkere dikke tieten. :)

quote:
[..]

Nee. Als jij voor de rol van Martin Luther King een blanke afwijst lachen ze zich helemaal wezenloos bij het meldpunt...
Ze zouden eens wat vaker moeten lachen bij dat meldpunt. Wat een gezeik zeg.
pi_133706868
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:29 schreef 3-voud het volgende:

Stigmatiserende negertje. Snel wegmoffelen. Komt slecht uit.
Blanken bashen is makkelijker en maakt zelfvoldaneschouderklopjes mogelijk.
Hier is een apart topic over.

NWS / Knock-outgame: willekeurige voorbijgangers bewusteloos slaan
pi_133706912
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:27 schreef gelly het volgende:
Discriminatie volgens de wet is onderscheid maken op niet ter zake doende gronden. Zoals huidskleur terwijl de functie daar niet om vraagt. Het selecteren op een blanke huidskleur voor een acteur die een KKK lid moet spelen is dan weer functioneel en mag. Zo moeilijk is het toch niet ?
Blijkbaar wel. :')
  † In Memoriam † donderdag 28 november 2013 @ 12:32:07 #266
341203 3-voud
pi_133706915
quote:
Irrelevant.
Ik toon ermee aan dat stigmatiseren en discriminatie ook uit een andere hoek kan komen. En dat mensen dat liever niet willen zien.
Filmpje kan dus in beide topics gebruikt worden.
pi_133706918
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:30 schreef Webschip het volgende:

En toch zou in dat theoretische geval wel moeten ;)
Ach welnee.

quote:
En daarom zeg ik nogmaals: het gebeurt "gewoon". Gewoon? Ja, omdat we mensen zijn, het is puur menselijk gedrag dat we keuzes maken van onze voorkeur. Zelf donkere dikke tieten. :)
Natuurlijk gebeurt het. Maar wat is er mis met een omslag in het denken zodat mensen dat veel minder gaan doen?

quote:
Ze zouden eens wat vaker moeten lachen bij dat meldpunt. Wat een gezeik zeg.
Dat ben ik met je eens.
pi_133706938
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:32 schreef 3-voud het volgende:

Irrelevant.
Ik toon ermee aan dat stigmatiseren en discriminatie ook uit een andere hoek kan komen. En dat mensen dat liever niet willen zien.
Filmpje kan dus in beide topics gebruikt worden.
Hullie doen het ook is niet zo sterk als argument.
  † In Memoriam † donderdag 28 november 2013 @ 12:33:49 #269
341203 3-voud
pi_133706972
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hullie doen het ook is niet zo sterk als argument.
Nope. Dat wegmoffelen wel. Want komt slecht uit. (dat bewijs je ter plekke)
De zaak verdraaien trap ik niet in. Doe nog eens een poging.
pi_133706988
En inmiddels al zoveel gezeur om iemand die toch niet geschikt was voor zon stage _O-
pi_133707031
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:33 schreef 3-voud het volgende:

Nope. Dat wegmoffelen wel. Want komt slecht uit. (dat bewijs je ter plekke)
De zaak verdraaien trap ik niet in. Doe nog eens een poging.
Jij kan dat andere draadje niet vinden of is het begrip wegmoffelen voor jou wat te hoog gegrepen?
  † In Memoriam † donderdag 28 november 2013 @ 12:37:13 #272
341203 3-voud
pi_133707046
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij kan dat andere draadje niet vinden of is het begrip wegmoffelen voor jou wat te hoog gegrepen?
Ik wil hem hier bijzetten als aanvulling. Wat zit je dwars?
pi_133707067
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:37 schreef 3-voud het volgende:

Ik wil hem hier bijzetten als aanvulling. Wat zit je dwars?
Mij zit niets dwars, ik reageer gewoon op jouw posts. Dat schijnt de bedoeling te zijn op een forum.
  † In Memoriam † donderdag 28 november 2013 @ 12:40:01 #274
341203 3-voud
pi_133707127
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mij zit niets dwars, ik reageer gewoon op jouw posts. Dat schijnt de bedoeling te zijn op een forum.
De bedoeling is eerder dat je weg blijft. Of heb je die memo niet gehad?
pi_133707131
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

[..]

Natuurlijk gebeurt het. Maar wat is er mis met een omslag in het denken zodat mensen dat veel minder gaan doen?

[..]

Met dwang bereik je niks. Geef mensen vrijheden. Mensen mogen denken en vinden wat ze willen. :)

Met verboden en geboden krijg je niet de meest plezierige samenleving geloof ik.

Als ik Pietje wil en niet die ander, dan mag ik Pietje toch gewoon?
pi_133707162
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:34 schreef Misty_eyes het volgende:

[..]

In deze context heeft het woord 'neger' een nare bijklank, imho.
Sorry, maar dat vind ik discriminatie. Alleen al het woord neger een nare bijbetekenis geven.
60 HRC
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2013 @ 12:41:30 #277
3928 Ulx
pi_133707172
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:24 schreef DS4 het volgende:
Je kunt als blanke echt wel Marten Luther King spelen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  † In Memoriam † donderdag 28 november 2013 @ 12:41:36 #278
341203 3-voud
pi_133707176
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:40 schreef Webschip het volgende:

[..]

Met dwang bereik je niks. Geef mensen vrijheden. Mensen mogen denken en vinden wat ze willen. :)

Met verboden en geboden krijg je niet de meest plezierige samenleving geloof ik.

Als ik Pietje wil en niet die ander, dan mag ik Pietje toch gewoon?
Het wordt nog erger als ze hem gewoon aangenomen hadden terwijl ze hem liever niet willen.
Killing voor die donkere knaap, de werksfeer en het bedrijf.

Maar dat moet toch van Nederland. Raarrrr.
  donderdag 28 november 2013 @ 12:42:02 #279
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133707189
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:40 schreef 3-voud het volgende:

Kun jij niet op GeenStijl in hoaxes blijven trappen?
pi_133707224
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dit gebeurt dagelijks, sollicitant A is te oud, sollicitant B is een vrouw, dus die nemen we niet.
Geen enkele werkgever kijkt alleen naar competenties (waarop deze jongen mede is afgewezen)
Ja precies. Niet dat het daarmee okay is maar de ophef is overdreven.
pi_133707294
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:40 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Daar ga jij niet over. Dus laat dit soort opmerkingen maar achterwege.
  † In Memoriam † donderdag 28 november 2013 @ 12:46:51 #282
341203 3-voud
pi_133707333
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:45 schreef Specularium het volgende:

[..]

Daar ga jij niet over. Dus laat dit soort opmerkingen maar achterwege.
Klopt. Maar mijn vrijheid van meningsuiting gebruik ik graag.
Nederland.
pi_133707413
Ik begrijp best dat die jongen ontdaan is als je zo'n mailtje krijgt...

Maar als hij het nou slimmer had aangepakt, dan had hij wat lacherig voor de camera gereageerd van hoe dom iemand kan zijn om per ongeluk zo'n mail te sturen. :D

Dit ipv zo'n halszaak ervan te maken met juridische stappen te dreigen tegen dat bedrijf.. :')

Ik denk dat hij, na uitgebreid op de TV te zijn geweest, en de oproep bij SBS6, dat hij een aanmerkelijk meer kans zou maken op alsnog een stage ipv te lopen dreigen met juridische stappen :')
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2013 @ 12:50:10 #284
3928 Ulx
pi_133707430
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:43 schreef eight het volgende:

[..]

Ja precies. Niet dat het daarmee okay is maar de ophef is overdreven.
Nou nee. Als die dolle mina's geen ophef hadden gemaakt dat vrouwen, nou ja, laat ook maar.
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2013 @ 12:51:55 #285
3928 Ulx
pi_133707479
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:49 schreef Webschip het volgende:
Ik begrijp best dat die jongen ontdaan is als je zo'n mailtje krijgt...

Maar als hij het nou slimmer had aangepakt, dan had hij wat lacherig voor de camera gereageerd van hoe dom iemand kan zijn om per ongeluk zo'n mail te sturen. :D

Dit ipv zo'n halszaak ervan te maken met juridische stappen te dreigen tegen dat bedrijf.. :')

Ik denk dat hij, na uitgebreid op de TV te zijn geweest, en de oproep bij SBS6, dat hij een aanmerkelijk meer kans zou maken op alsnog een stage ipv te lopen dreigen met juridische stappen :')
Jij zou het wel pikken? Jij zou je braaf laten nemen? Terwijl je degene die dat doet bij zijn ballen vast hebt?
pi_133707490
Het is wel een beetje apart dat figuren die zelf nauwelijks hinder ondervinden van discriminatie of racisme voor anderen wel even moeten bepalen dat ze zeuren of overdreven reageren. Of het nu in deze discussie is of de zwarte Pieten discussie.
pi_133707555
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 08:58 schreef Cara het volgende:

De medewerker die de mail verstuurde, ontvangt bedreigingen en duikt onder. Inmiddels is hij op non-actief gezet. 'Dit is de grootste fout van zijn leven. Het is duidelijk een racistische opmerking. Hij heeft even snel naar het cv gekeken en deze belachelijke reactie aan mij gegeven. Hij heeft diepe spijt,' zegt De Wilde.
De Wilde jokt hier. Alleen met het cv konden ze niet weten of de sollicitant donker is. Ze hebben wel degelijk even moeten speuren op het net (waarschijnlijk facebook).
Dit werd gisteren ook in de talkshow gezegd.
pi_133707565
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:51 schreef Ulx het volgende:

[..]

Jij zou het wel pikken? Jij zou je braaf laten nemen? Terwijl je degene die dat doet bij zijn ballen vast hebt?
Janken helpt niet. Wat wil hij dan? Schadevergoeding?

Of wil hij gewoon ergens lekker stage lopen. Om straks succesvol deel te nemen? :)

Tja.
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2013 @ 12:56:19 #289
3928 Ulx
pi_133707586
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:52 schreef gelly het volgende:
Het is wel een beetje apart dat figuren die zelf nauwelijks hinder ondervinden van discriminatie of racisme voor anderen wel even moeten bepalen dat ze zeuren of overdreven reageren. Of het nu in deze discussie is of de zwarte Pieten discussie.
De ZP discussie is hier niet mee vergelijkbaar. Dit is namelijk wèl een discussie over echt racisme.
  donderdag 28 november 2013 @ 12:57:14 #290
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133707628
Het is zoals het is en laat ik me maar gedeisd houden, want veranderen doet het toch nooit.

Wat een laffe houding.
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2013 @ 12:57:44 #291
3928 Ulx
pi_133707641
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:55 schreef Webschip het volgende:

[..]

Janken helpt niet. Wat wil hij dan? Schadevergoeding?

Of wil hij gewoon ergens lekker stage lopen. Om straks succesvol deel te nemen? :)

Tja.
Weet ik veel wat hij wil. Als hij kan aantonen dat hij schade heeft geleden door dit voorval zal de rechter hem gewoon een schadevergoeding toekennen.
  donderdag 28 november 2013 @ 12:58:09 #292
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_133707655
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:56 schreef Ulx het volgende:

[..]

De ZP discussie is hier niet mee vergelijkbaar. Deze discussie is namelijk wèl een discussie over echt racisme.
Idd, dit is met de intentie om iemand te benadelen op basis van zijn huidskleur. En dit moet dan ook gewoon aangepakt worden.
Get woke, go broke!
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2013 @ 12:59:25 #294
3928 Ulx
pi_133707696
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Idd, dit is met de intentie om iemand te benadelen op basis van zijn huidskleur. En dit moet dan ook gewoon aangepakt worden.
Dat lijkt me dus ook.
pi_133707704
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:57 schreef Ulx het volgende:

[..]

Weet ik veel wat hij wil. Als hij kan aantonen dat hij schade heeft geleden door dit voorval zal de rechter hem gewoon een schadevergoeding toekennen.
Hij zocht zelf de pers...

Schade: door afwijzing stageplaats?
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2013 @ 13:01:29 #296
3928 Ulx
pi_133707737
quote:
9s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:59 schreef Webschip het volgende:

Als hij dat kan aantonen, waarom zou dat niet kunnen? Msschien kost het hem een extra jaar. Dat is niet gratis.
pi_133707743
quote:
9s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:59 schreef Webschip het volgende:

[..]

Hij zocht zelf de pers...

Het zal hoe dan ook niet veel zijn, zo'n claimcultuur als in de VS kennen wij niet, en dat is maar goed ook.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Overall beste user 2022 donderdag 28 november 2013 @ 13:03:06 #298
3928 Ulx
pi_133707775
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het zal hoe dan ook niet veel zijn, zo'n claimcultuur als in de VS kennen wij niet, en dat is maar goed ook.
Het toont wel aan dat alles in regels en wetjes is verankerd door big government in dit land.
pi_133707853
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:01 schreef Ulx het volgende:

[..]

Als hij dat kan aantonen, waarom zou dat niet kunnen? Msschien kost het hem een extra jaar. Dat is niet gratis.
Er was nog een tweede reden van zijn afwijzing: te weinig computerkennis/ervaring op zijn cv... volgens dat mailtje...Dus los van het lullige argument had ie de plek denk ik ook niet gekregen. :)
pi_133708024
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:07 schreef Webschip het volgende:

[..]

Er was nog een tweede reden van zijn afwijzing: te weinig computerkennis/ervaring op zijn cv... volgens dat mailtje...Dus los van het lullige argument had ie de plek denk ik ook niet gekregen. :)
Ik zou gewoon dat hele bedrijf naar de kloten willen helpen als mij zoiets overkwam en ik denk dat het die jongen ook gaat lukken.
  donderdag 28 november 2013 @ 13:13:56 #301
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_133708036
Die jongen wil schadevergoeding van het bedrijf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')