Het aanpakken gaat men in dit geval denk ik wel doen. De persoon die dit mailtje verstuurde heeft een heel groot probleem, maar als het binnen dat bedrijf schering en inslag was, dan klapt hij bij een verhoor wel uit de school.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
De gevolgen zijn in genoemde voorbeelden wel wat ernstiger. Als hij was mishandeld vanwege zijn huidskleur was een excuus m.i. ook niet voldoende geweest.
Maar hallo zeg. Moet nu alles wat mensen fout doen maximaal bestraft worden? Daar wordt het echt niet gezelliger van.
Racisme is een groot probleem. Pak dat eens bij de kiem aan ipv dit incident als bliksemafleider gebruiken.
Als een medewerker zo'n interne mail aan de baas stuurt is er gewoon iets grondig mis in het bedrijf.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:53 schreef DS4 het volgende:
Dat is weer een iets te snelle conclusie.
Dat weet je niet. Leeftijdsdiscriminatiegevallen halen de media ook wel eens.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:51 schreef Webschip het volgende:
Als in het mailtje alleen stond dat hij te oud was geweest ipv over het neger zijn, dan was het nieuws niet eens gehaald.
Geeft aan hoe overtrokken eea is.
Omdat er voor discriminatie op leeftijd eerder een functionele reden is te bedenken dan discriminatie op ras.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:54 schreef Webschip het volgende:
[..]
Waarom zou discriminatie op leeftijd minder erg zijn dan discriminatie op ras?
Waarom zou een bedrijf dan een neger (of een ander ras) niet mogen weren, als er al genoeg negers in dat bedrijf zijn. Ivm de "juiste" mix?quote:Op donderdag 28 november 2013 11:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, er is eerder een goede reden om op leeftijd te selecteren dan afkomst. Zo wil ik altijd een juiste mix van jong, middel en oud.
Dude... seriously ...?quote:Op donderdag 28 november 2013 11:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat er voor discriminatie op leeftijd eerder een functionele reden is te bedenken dan discriminatie op ras.
Noem eens een bedrijf wat al genoeg donkere mensen in dienst heeft.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:56 schreef Webschip het volgende:
[..]
Waarom zou een bedrijf dan een neger (of een ander ras) niet mogen weren, als er al genoeg negers in dat bedrijf zijn. Ivm de "juiste" mix?
Voor hooguit een beperkt aantal beroepen misschien.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat er voor discriminatie op leeftijd eerder een functionele reden is te bedenken dan discriminatie op ras.
In landen waar donkere mensen wonen? En denk je niet dat daar blanken niet gediscrimineerd worden?quote:Op donderdag 28 november 2013 11:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Noem eens een bedrijf wat al genoeg donkere mensen in dienst heeft.
Ik protesteer ook tegen die onzinnige wil.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het aanpakken gaat men in dit geval denk ik wel doen. De persoon die dit mailtje verstuurde heeft een heel groot probleem, maar als het binnen dat bedrijf schering en inslag was, dan klapt hij bij een verhoor wel uit de school.
En maximaal straffen? We hebben een VVD regering, en de PVV staat hoog in de peilingen. Wil men in Nederland strenge straffen, of wil men het lachertje van Europa zijn? Volgens mij het eerste.
Of met de medewerker.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als een medewerker zo'n interne mail aan de baas stuurt is er gewoon iets grondig mis in het bedrijf.
Ah, we gaan het nu ineens over problemen wereldwijd hebben? Maar goed, die zijn er dus inderdaad niet.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:58 schreef Webschip het volgende:
[..]
In landen waar donkere mensen wonen? En dank je niet dat daar blanken niet gediscrimineerd worden?
Zie ik niet zo snel.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:56 schreef Webschip het volgende:
Waarom zou een bedrijf dan een neger (of een ander ras) niet mogen weren, als er al genoeg negers in dat bedrijf zijn. Ivm de "juiste" mix?
Ja, dat lijkt mij wel.quote:
Dat laatste is ook niet goed.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:58 schreef Webschip het volgende:
In landen waar donkere mensen wonen? En denk je niet dat daar blanken niet gediscrimineerd worden?
Geloof ik daar niet in.quote:
Maar ja. Als men natuurlijk roept om streng straffen want die buitenlanders/negers/etc doen allemaal bladieblabla, moet je niet raar opkijken als een neger de rollen omdraait als hij de kans krijgt.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik protesteer ook tegen die onzinnige wil.
Dus is het niet hypocriet, want er zijn hier geen bedrijven die donkere mensen weren omdat ze er al 'teveel in dienst' hebben.quote:
Het is in sociologisch gezien nu eenmaal een verschijnsel. Net zo goed dat knappe mensen eerder op de eerste rang van de huwelijksmarkt zitten en lelijkers alleen blijven.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat laatste is ook niet goed.
Discriminatie is gewoon niet ok. Dat staat voorop.
Dan nog zijn de omgangsregels net erg duidelijk een aangezien de medewerker het hoofd van de binnendienst was mag je toch verwachten dat die weet wat de juiste omgangsvormen zijn.quote:
Daar gaat het niet om. Om het principe. Ga eens in op de casus.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus is het niet hypocriet, want er zijn hier geen bedrijven die donkere mensen weren omdat ze er al 'teveel in dienst' hebben.
Er zijn voor leeftijdsdiscriminatie eerder functionele redenen te bedenken dan bij discriminatie op ras.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:03 schreef Webschip het volgende:
[..]
Mijn punt was: wat maakt het ene nu erger dan de andere? Ga daar eens op in.
Eens, maar ik trek graag één lijn en ik ben altijd tegen dat afrekenen.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar ja. Als men natuurlijk roept om streng straffen want die buitenlanders/negers/etc doen allemaal bladieblabla, moet je niet raar opkijken als een neger de rollen omdraait als hij de kans krijgt.
Dus volgens jou is het discrimineren van mensen met een exotisch tintje of achtergrond érger dan bv. leeftijdsdiscriminatie, discriminatie gebaseerd op geloof of sexuele voorkeur?quote:Op donderdag 28 november 2013 11:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat klopt en ik wens het niet te accepteren.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:03 schreef Webschip het volgende:
Het is in sociologisch gezien nu eenmaal een verschijnsel.
Ik weet niet wat je nu nog meer wil horen. Ik ben duidelijk geweest...quote:Op donderdag 28 november 2013 12:03 schreef Webschip het volgende:
Mijn punt was: wat maakt het ene nu erger dan de andere? Ga daar eens op in.
Waarschijnlijk heb je gelijk, maar ik weet het liever eerst zeker.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:04 schreef Wespensteek het volgende:
Dan nog zijn de omgangsregels net erg duidelijk een aangezien de medewerker het hoofd van de binnendienst was mag je toch verwachten dat die weet wat de juiste omgangsvormen zijn.
Nee, hij zegt (m.i. volkomen terecht) dat leeftijd voor een functie sneller relevant is dan tint, geloof en/of seksuele voorkeur.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:06 schreef Misty_eyes het volgende:
Dus volgens jou is het dicscrimineren van mensen met een exotisch tintje of achtergrond érger dan bv. leeftijdsdiscriminatie, discriminatie gebasseerd op geloof of sexuele voorkeur?
Er is NOOIT een geldige reden voor discriminatie.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, hij zegt (m.i. volkomen terecht) dat leeftijd voor een functie sneller relevant is dan tint, geloof en/of seksuele voorkeur.
Het is de natuur. En de markt functioneert ook op het principe "in de gunst vallen". Gekozen en niet-gekozen worden. Het hoort bij de survival of the fittest.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat klopt en ik wens het niet te accepteren.
Je betrekt er nu ineens discriminatie op geloof of seksuele voorkeur bij waar ik het niet over heb gehad.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:06 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Dus volgens jou is het discrimineren van mensen met een exotisch tintje of achtergrond érger dan bv. leeftijdsdiscriminatie, discriminatie gebaseerd op geloof of sexuele voorkeur?
Als het gaat om een stage plek dan lijkt mij een voorkeur voor een jongere eigenlijk wel logisch.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:06 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Dus volgens jou is het discrimineren van mensen met een exotisch tintje of achtergrond érger dan bv. leeftijdsdiscriminatie, discriminatie gebaseerd op geloof of sexuele voorkeur?
Nee, wat maakt de ene vorm van discriminatie (ras) erger dan de andere vorm (leeftijd)?quote:Op donderdag 28 november 2013 12:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je nu nog meer wil horen. Ik ben duidelijk geweest...
Ik mag hopen dat jij mij niet helemaal goed begrijpt...quote:Op donderdag 28 november 2013 12:09 schreef Misty_eyes het volgende:
Er is NOOIT een geldige reden voor discriminatie.
Draai er maar omheen, je weet donders goed dat je volkomen fout zat met die opmerking.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je betrekt er nu ineens discriminatie op geloof of seksuele voorkeur bij waar ik het niet over heb gehad.
Nope. Leeftijd op discriminatie kan functioneel zijn, discriminatie om een huidskleur niet.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:12 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Draai er maar omheen, je weet donders goed dat je volkomen fout zat met die opmerking.
Ik kan mij niet voorstellen dat ik er destijds daadwerkelijk anders over dacht.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:11 schreef Webschip het volgende:
Het is de natuur. En de markt functioneert ook op het principe "in de gunst vallen". Gekozen en niet-gekozen worden. Het hoort bij de survival of the fittest.
Dat begin op school al bij gymnastiek.
Een soortgelijke discussie hadden we al in een ander draadje, weet je nog, maar nu lijken de partijen een ander standpunt in te hebben genomen.
Dat je daar intrapt.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:12 schreef 3-voud het volgende:
Neger wil ook geld zien van GS om "huisjas".![]()
Wat een kansloos figuur.
http://www.geenstijl.nl/m(...)_aansteller_zeg.html
Het hangt een beetje van de definitie af. Als discriminatie voor jou in dezen betekent dat je selecteert op zaken die er niet toe doen is het even erg. Alleen zeg ik dat leeftijd eerder er toe doet dan ras.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:11 schreef Webschip het volgende:
Nee, wat maakt de ene vorm van discriminatie (ras) erger dan de andere vorm (leeftijd)?
.... ssstquote:
Ik weet genoeg, je bent met deze opmerking voor mij volledig door het ijs gezakt. Discriminatie is namelijk nooit "functioneel", ongeacht, huidskleur, geloof, ras of leeftijd. Voor mij is iedereen gelijk, iets waar jij blijkbaar geheel anders over denkt.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nope. Leeftijd op discriminatie kan functioneel zijn, discriminatie om een huidskleur niet.
Wie zegt dat de een erger is dan de ander? Er komt veel ruis in deze discussie als je allerlei whatif's bij dit topic haalt.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:11 schreef Webschip het volgende:
[..]
Nee, wat maakt de ene vorm van discriminatie (ras) erger dan de andere vorm (leeftijd)?
Je uitleg met overleven in de natuur met een dergelijke strekking.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat ik er destijds daadwerkelijk anders over dacht.
Dan is het ineens geen discriminatie meer, als je daardoor de baan misloopt als een man zonder tieten?quote:Maar ik wil het wel samen vatten: bij gelijke geschiktheid kies je gewoon obv voorkeur. Niets mis mee. Ook als de voorkeur uitgaat naar een lekker wijf met dikke tieten.
Dat valt onder de wet dus onder discriminatie!quote:Zo niet, neem je de beste kandidaat. Daarbij kunnen bepaalde zaken een rol spelen, zoals leeftijd, geslacht, geloofsovertuiging en zelfs huidskleur. Al is het bij de ene eigenschap wat sneller het geval dan bij de andere.
Dat heet dus willekeur.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het hangt een beetje van de definitie af. Als discriminatie voor jou in dezen betekent dat je selecteert op zaken die er niet toe doen is het even erg. Alleen zeg ik dat leeftijd eerder er toe doet dan ras.
Dus als directeur van Cirque Du Soleil maakt het je voor de vacature van circusartiest niet uit of iemand 25 of 55 is? Really?quote:Op donderdag 28 november 2013 12:18 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Ik weet genoeg, je bent met deze opmerking voor mij volledig door het ijs gezakt. Discriminatie is namelijk nooit "functioneel", ongeacht, huidskleur, geloof, ras of leeftijd.
Maakt het écht iets uit als beide partijen even vakbekwaam zijn...? Nee dus.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus als directeur van Cirque Du Soleil maakt het je voor de vacature van circusartiest niet uit of iemand 25 of 50 is? Really?
Ik heb vorig jaar auditie gedaan voor de rol van een scholier in Spangaz of hoe die serie ook mag heten . Ik kreeg de klus niet omdat ze me me te oud vonden. Terwijl ik pas negenendertig was.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:18 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Ik weet genoeg, je bent met deze opmerking voor mij volledig door het ijs gezakt. Discriminatie is namelijk nooit "functioneel", ongeacht, huidskleur, geloof, ras of leeftijd. Voor mij is iedereen gelijk, iets waar jij blijkbaar geheel anders over denkt.
Ik ken maar weinig mensen van 50 die dezelfde fysieke prestaties halen als iemand van 25 eigenlijk.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:23 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Maakt het écht iets uit als beide partijen even vakbekwaam zijn...? Nee dus.
Op die manier. Ja, misschien vind ik een deel van de natuur wel dienstig, ook al werkt het voor sommigen minder goed. Ik weet niet meer wat er toen precies is gezegd.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:19 schreef Webschip het volgende:
Je uitleg met overleven in de natuur met een dergelijke strekking.
Nee. Het alternatief is een muntje opgooien. Dat lijkt mij nou echt idioot.quote:Dan is het ineens geen discriminatie meer, als je daardoor de baan misloopt als een man zonder tieten?
Nee. Als jij voor de rol van Martin Luther King een blanke afwijst lachen ze zich helemaal wezenloos bij het meldpunt...quote:Dat valt onder de wet dus onder discriminatie!
Ik was op mijn vijfentwintigste even bedreven in het zitten aan een bureau als de gemiddelde vijftigplusser.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik ken maar weinig mensen van 50 die dezelfde fysieke prestaties halen als iemand van 25 eigenlijk.
Omdat leeftijd wel verschil maakt heeft de overheid natuurlijk wel regels voor oudere werknemers ingevoerd.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:23 schreef Misty_eyes het volgende:
Maakt het écht iets uit als beide partijen even vakbekwaam zijn...? Nee dus.
Wat een onzin die afwijzing.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar auditie gedaan voor de rol van een scholier in Spangaz of hoe die serie ook mag heten . Ik kreeg de klus niet omdat ze me me te oud vonden. Terwijl ik pas negenendertig was.
Kortom. Ik ben het met je eens dat leeftijdsdiscriminatie heel erg is. En nóóit terecht,
En toch zou in dat theoretische geval wel moetenquote:Op donderdag 28 november 2013 12:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee. Het alternatief is een muntje opgooien. Dat lijkt mij nou echt idioot.
Ze zouden eens wat vaker moeten lachen bij dat meldpunt. Wat een gezeik zeg.quote:[..]
Nee. Als jij voor de rol van Martin Luther King een blanke afwijst lachen ze zich helemaal wezenloos bij het meldpunt...
Hier is een apart topic over.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:29 schreef 3-voud het volgende:
Stigmatiserende negertje. Snel wegmoffelen. Komt slecht uit.
Blanken bashen is makkelijker en maakt zelfvoldaneschouderklopjes mogelijk.
Blijkbaar wel.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:27 schreef gelly het volgende:
Discriminatie volgens de wet is onderscheid maken op niet ter zake doende gronden. Zoals huidskleur terwijl de functie daar niet om vraagt. Het selecteren op een blanke huidskleur voor een acteur die een KKK lid moet spelen is dan weer functioneel en mag. Zo moeilijk is het toch niet ?
Irrelevant.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:30 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hier is een apart topic over.
NWS / Knock-outgame: willekeurige voorbijgangers bewusteloos slaan
Ach welnee.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:30 schreef Webschip het volgende:
En toch zou in dat theoretische geval wel moeten![]()
Natuurlijk gebeurt het. Maar wat is er mis met een omslag in het denken zodat mensen dat veel minder gaan doen?quote:En daarom zeg ik nogmaals: het gebeurt "gewoon". Gewoon? Ja, omdat we mensen zijn, het is puur menselijk gedrag dat we keuzes maken van onze voorkeur. Zelf donkere dikke tieten.
Dat ben ik met je eens.quote:Ze zouden eens wat vaker moeten lachen bij dat meldpunt. Wat een gezeik zeg.
Hullie doen het ook is niet zo sterk als argument.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:32 schreef 3-voud het volgende:
Irrelevant.
Ik toon ermee aan dat stigmatiseren en discriminatie ook uit een andere hoek kan komen. En dat mensen dat liever niet willen zien.
Filmpje kan dus in beide topics gebruikt worden.
Nope. Dat wegmoffelen wel. Want komt slecht uit. (dat bewijs je ter plekke)quote:Op donderdag 28 november 2013 12:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hullie doen het ook is niet zo sterk als argument.
Jij kan dat andere draadje niet vinden of is het begrip wegmoffelen voor jou wat te hoog gegrepen?quote:Op donderdag 28 november 2013 12:33 schreef 3-voud het volgende:
Nope. Dat wegmoffelen wel. Want komt slecht uit. (dat bewijs je ter plekke)
De zaak verdraaien trap ik niet in. Doe nog eens een poging.
Ik wil hem hier bijzetten als aanvulling. Wat zit je dwars?quote:Op donderdag 28 november 2013 12:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij kan dat andere draadje niet vinden of is het begrip wegmoffelen voor jou wat te hoog gegrepen?
Mij zit niets dwars, ik reageer gewoon op jouw posts. Dat schijnt de bedoeling te zijn op een forum.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:37 schreef 3-voud het volgende:
Ik wil hem hier bijzetten als aanvulling. Wat zit je dwars?
De bedoeling is eerder dat je weg blijft. Of heb je die memo niet gehad?quote:Op donderdag 28 november 2013 12:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mij zit niets dwars, ik reageer gewoon op jouw posts. Dat schijnt de bedoeling te zijn op een forum.
Met dwang bereik je niks. Geef mensen vrijheden. Mensen mogen denken en vinden wat ze willen.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
[..]
Natuurlijk gebeurt het. Maar wat is er mis met een omslag in het denken zodat mensen dat veel minder gaan doen?
[..]
Sorry, maar dat vind ik discriminatie. Alleen al het woord neger een nare bijbetekenis geven.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:34 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
In deze context heeft het woord 'neger' een nare bijklank, imho.
Je kunt als blanke echt wel Marten Luther King spelen.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:24 schreef DS4 het volgende:
Nee. Als jij voor de rol van Martin Luther King een blanke afwijst lachen ze zich helemaal wezenloos bij het meldpunt...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het wordt nog erger als ze hem gewoon aangenomen hadden terwijl ze hem liever niet willen.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:40 schreef Webschip het volgende:
[..]
Met dwang bereik je niks. Geef mensen vrijheden. Mensen mogen denken en vinden wat ze willen.
Met verboden en geboden krijg je niet de meest plezierige samenleving geloof ik.
Als ik Pietje wil en niet die ander, dan mag ik Pietje toch gewoon?
Kun jij niet op GeenStijl in hoaxes blijven trappen?quote:Op donderdag 28 november 2013 12:40 schreef 3-voud het volgende:
De bedoeling is eerder dat je weg blijft. Of heb je die memo niet gehad?
Ja precies. Niet dat het daarmee okay is maar de ophef is overdreven.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dit gebeurt dagelijks, sollicitant A is te oud, sollicitant B is een vrouw, dus die nemen we niet.
Geen enkele werkgever kijkt alleen naar competenties (waarop deze jongen mede is afgewezen)
Daar ga jij niet over. Dus laat dit soort opmerkingen maar achterwege.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:40 schreef 3-voud het volgende:
[..]
De bedoeling is eerder dat je weg blijft. Of heb je die memo niet gehad?
Klopt. Maar mijn vrijheid van meningsuiting gebruik ik graag.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:45 schreef Specularium het volgende:
[..]
Daar ga jij niet over. Dus laat dit soort opmerkingen maar achterwege.
Nou nee. Als die dolle mina's geen ophef hadden gemaakt dat vrouwen, nou ja, laat ook maar.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:43 schreef eight het volgende:
[..]
Ja precies. Niet dat het daarmee okay is maar de ophef is overdreven.
Jij zou het wel pikken? Jij zou je braaf laten nemen? Terwijl je degene die dat doet bij zijn ballen vast hebt?quote:Op donderdag 28 november 2013 12:49 schreef Webschip het volgende:
Ik begrijp best dat die jongen ontdaan is als je zo'n mailtje krijgt...
Maar als hij het nou slimmer had aangepakt, dan had hij wat lacherig voor de camera gereageerd van hoe dom iemand kan zijn om per ongeluk zo'n mail te sturen.![]()
Dit ipv zo'n halszaak ervan te maken met juridische stappen te dreigen tegen dat bedrijf..
Ik denk dat hij, na uitgebreid op de TV te zijn geweest, en de oproep bij SBS6, dat hij een aanmerkelijk meer kans zou maken op alsnog een stage ipv te lopen dreigen met juridische stappen
De Wilde jokt hier. Alleen met het cv konden ze niet weten of de sollicitant donker is. Ze hebben wel degelijk even moeten speuren op het net (waarschijnlijk facebook).quote:Op donderdag 28 november 2013 08:58 schreef Cara het volgende:
De medewerker die de mail verstuurde, ontvangt bedreigingen en duikt onder. Inmiddels is hij op non-actief gezet. 'Dit is de grootste fout van zijn leven. Het is duidelijk een racistische opmerking. Hij heeft even snel naar het cv gekeken en deze belachelijke reactie aan mij gegeven. Hij heeft diepe spijt,' zegt De Wilde.
Janken helpt niet. Wat wil hij dan? Schadevergoeding?quote:Op donderdag 28 november 2013 12:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jij zou het wel pikken? Jij zou je braaf laten nemen? Terwijl je degene die dat doet bij zijn ballen vast hebt?
De ZP discussie is hier niet mee vergelijkbaar. Dit is namelijk wèl een discussie over echt racisme.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:52 schreef gelly het volgende:
Het is wel een beetje apart dat figuren die zelf nauwelijks hinder ondervinden van discriminatie of racisme voor anderen wel even moeten bepalen dat ze zeuren of overdreven reageren. Of het nu in deze discussie is of de zwarte Pieten discussie.
Weet ik veel wat hij wil. Als hij kan aantonen dat hij schade heeft geleden door dit voorval zal de rechter hem gewoon een schadevergoeding toekennen.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:55 schreef Webschip het volgende:
[..]
Janken helpt niet. Wat wil hij dan? Schadevergoeding?
Of wil hij gewoon ergens lekker stage lopen. Om straks succesvol deel te nemen?![]()
Tja.
Idd, dit is met de intentie om iemand te benadelen op basis van zijn huidskleur. En dit moet dan ook gewoon aangepakt worden.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
De ZP discussie is hier niet mee vergelijkbaar. Deze discussie is namelijk wèl een discussie over echt racisme.
Dat lijkt me dus ook.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, dit is met de intentie om iemand te benadelen op basis van zijn huidskleur. En dit moet dan ook gewoon aangepakt worden.
Hij zocht zelf de pers...quote:Op donderdag 28 november 2013 12:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Weet ik veel wat hij wil. Als hij kan aantonen dat hij schade heeft geleden door dit voorval zal de rechter hem gewoon een schadevergoeding toekennen.
Als hij dat kan aantonen, waarom zou dat niet kunnen? Msschien kost het hem een extra jaar. Dat is niet gratis.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:59 schreef Webschip het volgende:
Schade: door afwijzing stageplaats?
Het zal hoe dan ook niet veel zijn, zo'n claimcultuur als in de VS kennen wij niet, en dat is maar goed ook.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:59 schreef Webschip het volgende:
[..]
Hij zocht zelf de pers...
Schade: door afwijzing stageplaats?
Het toont wel aan dat alles in regels en wetjes is verankerd door big government in dit land.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het zal hoe dan ook niet veel zijn, zo'n claimcultuur als in de VS kennen wij niet, en dat is maar goed ook.
Er was nog een tweede reden van zijn afwijzing: te weinig computerkennis/ervaring op zijn cv... volgens dat mailtje...Dus los van het lullige argument had ie de plek denk ik ook niet gekregen.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als hij dat kan aantonen, waarom zou dat niet kunnen? Msschien kost het hem een extra jaar. Dat is niet gratis.
Ik zou gewoon dat hele bedrijf naar de kloten willen helpen als mij zoiets overkwam en ik denk dat het die jongen ook gaat lukken.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:07 schreef Webschip het volgende:
[..]
Er was nog een tweede reden van zijn afwijzing: te weinig computerkennis/ervaring op zijn cv... volgens dat mailtje...Dus los van het lullige argument had ie de plek denk ik ook niet gekregen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |