abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133682411
ARNHEM - Een electronicabedrijf in Arnhem heeft een sollicitant voor een stageplek afgewezen vanwege zijn huidskleur. Een medewerker stuurde de mail met de reden van de afwijzing per abuis door naar sollicitant Jeffrey Koorndijk, die de mail online plaatste.

"Heb nog even gekeken, is niks. Ten eerste een donker gekleurde (een neger). En op zijn cv weinig tot geen ervaring met computers", mailt een medewerker van het electronicabedrijf aan zijn baas.

De mail werd vervolgens gepupliceerd op Facebook en Twitter, waar een rel is ontstaan. Veel mensen spreken schande van de discriminatie. Koorndijk heeft inmiddels aangifte gedaan.

http://www.telegraaf.nl/b(...)s__een_neger___.html

Ik zou zeggen, laat dit een waarschuwing zijn voor werkgevers. Een racistische medewerker kan je hele bedrijf naar de verdoemenis helpen. :')
-
pi_133682443
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 16:06 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Gelukkig maar dat negers een homogene groep en hechte gemeenschap zijn die elkaar onderling allemaal dienen aan te spreken op het gedrag van hun mede-negers! ^O^
Eh, ja! Nee, het is geen homogene groep en de gemeenschap is ook niet overal even hecht, maar JA ik vind dat mensen elkaar wat meer mogen aanspreken. Ik weet dat dat heel eng is in deze geïndividualiseerde maatschappij, maar neem maar je verantwoordelijkheid. Net zoals, vind ik, de Nederlandse maatschappij verantwoordelijkheid moet nemen voor racisme.

Volgens mij weet men heus wel welke families zonen hebben die slecht bezig zijn.

Vanuit de gemeenschap kan je druk op deze families uitoefenen. Je kan organisaties oprichten die er wat aan doen (dat gebeurt gelukkig ook wel) en ten slotte kan je -nu wordt het echt eng- melding maken bij de politie.

De Nederlandse overheid lukt het maar matig in ieder geval, niet met geld, niet met maatregelen. Dus dan moet je zelf maar ook in actie komen. What's in it for you? Je krijgt als gemeenschap een betere naam en dat is weer van invloed op de publieke opinie over je gemeenschap.

Ik keur racisme af, maar oververtegenwoordiging in statistieken beïnvloedt de publieke opinie. Mensen vergeten dat overvallen en geweld echte slachtoffers maakt. Familie en vrienden krijgen er over te horen en leven mee. En dan heb je nog wangedrag dat niet in de statistieken komt: het is niet erg genoeg voor aangifte, ze denken dat aangifte geen zin heeft of de daders worden nooit gepakt.

Mensen onthouden het echter wel en zij zijn ook werkgevers. Dus het wangedrag beïnvloedt de publieke opinie. Heb je daar als gemeenschap last van, neem dan ook actie om die oorzaak weg te nemen.
pi_133682482
Give a fuck :N
pi_133682532
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 18:26 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Eh, ja! Nee, het is geen homogene groep en de gemeenschap is ook niet overal even hecht, maar JA ik vind dat mensen elkaar wat meer mogen aanspreken.
Jij spreekt zelf ook de blanke criminelen aan op hun gedrag?
pi_133682596
quote:

[..]

Eh, ja! Nee, het is geen homogene groep en de gemeenschap is ook niet overal even hecht, maar JA ik vind dat mensen elkaar wat meer mogen aanspreken. Ik weet dat dat heel eng is in deze geïndividualiseerde maatschappij, maar neem maar je verantwoordelijkheid. Net zoals, vind ik, de Nederlandse maatschappij verantwoordelijkheid moet nemen voor racisme.

Volgens mij weet men heus wel welke families zonen hebben die slecht bezig zijn.

Vanuit de gemeenschap kan je druk op deze families uitoefenen. Je kan organisaties oprichten die er wat aan doen (dat gebeurt gelukkig ook wel) en ten slotte kan je -nu wordt het echt eng- melding maken bij de politie.

De Nederlandse overheid lukt het maar matig in ieder geval, niet met geld, niet met maatregelen. Dus dan moet je zelf maar ook in actie komen. What's in it for you? Je krijgt als gemeenschap een betere naam en dat is weer van invloed op de publieke opinie over je gemeenschap.

Ik keur racisme af, maar oververtegenwoordiging in statistieken beïnvloedt de publieke opinie. Mensen vergeten dat overvallen en geweld echte slachtoffers maakt. Familie en vrienden krijgen er over te horen en leven mee. En dan heb je nog wangedrag dat niet in de statistieken komt: het is niet erg genoeg voor aangifte, ze denken dat aangifte geen zin heeft of de daders worden nooit gepakt.

Mensen onthouden het echter wel en zij zijn ook werkgevers. Dus het wangedrag beïnvloedt de publieke opinie. Heb je daar als gemeenschap last van, neem dan ook actie om die oorzaak weg te nemen.
Hoe meer verantwoordelijkheid we bij een ander leggen hoe minder we zelf hoeven te ondernemen. Lekker achterover leunen en dat gepolariseer lost zich vanzelf wel op. Toch?
pi_133682630
Die neger kan niet tegen een grapje.
  woensdag 27 november 2013 @ 18:34:35 #7
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_133682658
Hoor net de directeur van het bedrijf op de radio zeggen dat de medewerker op non actief is gezet.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_133682674
quote:
Negers en kut Marokkanen

Witte mensen kunnen zichzelf en andere witte mensen feilloos in 1 van de vele (sub)groepjes plaatsen.
Zo heb je 'volkswijktypes' aka Tokkies, kakkers, yuppen, alternatievelingen, intellectuelen, corpsballen, rechts, links etc. etc.
Om het iets makkelijker te definiëren: onderklasse, middenklasse en bovenklasse.
Geen van deze klassen voelt zich verantwoordelijk voor de gehele witte groep. We maken tenslotte onderscheid

De zwarte mensen, in de volksmond (en gedachten) de negers, worden door een grote meerderheid van alle witte mensen, in slechts twee groepen onderverdeeld.

Groep 1: de typische neger. dwz. lui, dom, asociaal, ghetto, crimineel etc. etc.
Dit is in principe de groep waar iedere neger in begint.

Groep 2: de 'verNederlandste' neger. 'Vernederlandst' staat dan voor goed.
Als neger ben je goed wanneer je netjes Nederlands spreekt en je je niet te zwart gedraagt.
Praten (lees; zeiken) over ongelijkheid, slavernij en racisme zijn voorbeelden van dat zwarte gedrag. Niet goed dus.
Gewoon lekker meedoen en meelachen met wit Nederland en je vooral niet zo snel op je (naar men zegt) grote pik getrapt voelen.

Zij die zich aanpassen en realiseren dat ze hier te gast zijn maken dus uiteindelijk kans te promoveren van neger naar verNederlandste neger. Althans, voor de witte mensen in je omgeving. Voor onbekende witte mensen blijf je gewoon de neger uit groep 1. In ieder geval tot het tegendeel (wederom) is bewezen.

Wat betreft (kut)Marokkanen en alles wat daar, voor de witte Nederlander, op lijkt geldt in principe hetzelfde.
Allemaal tuig behalve zij die 'verwesterd' zijn.
Verwesterd, het Westen (lees; wit) betekent in dit geval hetzelfde als verNederlandst voor de neger, namelijk goed.
Het Westen is immers het toonbeeld van de beschaving, alles wat daarbuiten valt vinden we (stiekem) toch een tikkeltje minderwaardig en achterlijk.

Nederland oh Nederland, het braafste jongetje van de klas. Zo ontwikkeld, zo tolerant.
Vingertjes wijzend naar andere landen, van keurigheid uit elkaar vallend.
Het land van de windmolens, de tulp, de klompen en de kaas.
Het land van de regeltjes en geweldig diepgaande tradities.

Nederland. Een land om trots op te zijn.
w/
-
  woensdag 27 november 2013 @ 18:37:52 #9
321876 Cherna
Fuck the System
pi_133682747
Facebook en Twitter maken het mogelijk
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_133682900
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 18:34 schreef controlaltdelete het volgende:
Hoor net de directeur van het bedrijf op de radio zeggen dat de medewerker op non actief is gezet.
Als ie die mail niet had verneukt was er niks met em gebeurd waarschijnlijk.
pi_133683007
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 18:34 schreef controlaltdelete het volgende:
De medewerker kon niet met het mail programma overweg?
  woensdag 27 november 2013 @ 18:48:43 #12
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_133683053
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2013 18:35 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

w/
Niet mee eens. At all.

Mijn wereldbeeld:
Er zijn 3 groepen mensen op de wereld:
Groep 1: Fout.
Groep 2: Ongeclassificeerd.
Groep 3: Goed.

Iedereen start in groep 3. Gefeliciteerd allemaal ^O^.

Dan zijn er 2 soorten 'foute' mensen:
1. Mensen die willens en wetens er een godsflikkerseteringbende van proberen te maken (of alleen aan zichzelf denken).
2. Mensen die het goed bedoelen maar dingen verkeerd zeggen/uiten. Sociale fouten maken. Geindoctrineerd zijn door rare mensen. Rare mensen zelf. Politici. (zaken)mensen in pakken. Clowns.

De eerste groep valt wat mij betreft in groep 1. Die komen daar ook nooit meer uit, tenzij ze mijn leven redden. Nu is dat (gelukkig) niet zo vaak nodig, dus het kost wel wat moeite.
De tweede groep mensen valt onder de noemer 'ongeclassificeerd'. "Waarom, weledelgestrenge heer n00b13, zou je dat willen?", hoor ik je denken! Nou. van die mensen weet ik niet zo goed of ze het nou goed bedoelen of niet. Ik zal een licht wantrouwen handhaven, totdat die persoon zich werkelijk bloot geeft en ik een goed en objectief beeld heb kunnen vormen.
Dan gaat die naar groep 1 of 3.

Mensen in groep 1 probeer ik buiten mijn leven te houden. Die mensen merken dat zelf niet (of ik probeer ze het niet te laten merken), maar ik zal nooit initiatief nemen en zij ook niet, want zo rollen die lui nou eenmaal. Moet ik met mensen in groep 1 samenwerken? Prima. Geen probleem. Kan. Maar sociaal doe ik niet...

Zo werkt mijn systeempje ongeveer. Nu moet ik weg.
pi_133683290

PLUS is niet racistisch, die neemt dit soort mens wel aan en zet ze in de etalage.

[ Bericht 13% gewijzigd door Specularium op 27-11-2013 19:15:36 ]
pi_133683487
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2013 18:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Anders beoordeel je iemand op basis van zijn/haar merites.
A: Dat vraagt meer hersenactiviteit.
B: Dan staat hij er zelf zo slecht op.

Het is echt geen toeval dat racisme het zo goed doet in de onderste regionen, het is heel sneu maar voor veel mensen is hun huidskleur het enige wat ze hebben om zich beter te voelen dan een ander.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_133683496
Interview met de eigenaar van het bedrijf:
http://www.omroepgelderla(...)riminerende-mail.htm
-
  woensdag 27 november 2013 @ 19:11:07 #16
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_133683701
Je zal zo iemand in het bedrijf hebben. Heb je jaren geïnvesteerd iets op te bouwen. Komt zo een malloot even je bedrijf naar de kloten helpen.
pi_133683736
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:11 schreef n00b13 het volgende:
Je zal zo iemand in het bedrijf hebben. Heb je jaren geïnvesteerd iets op te bouwen. Komt zo een malloot even je bedrijf naar de kloten helpen.
Ik neem aan dat de baas van het bedrijf ook niets van donkere mensen moet hebben, anders zou de medewerker nooit zo een bericht naar hem sturen.
pi_133683949
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:12 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de baas van het bedrijf ook niets van donkere mensen moet hebben, anders zou de medewerker nooit zo een bericht naar hem sturen.
Dat is logisch, maar dat houd je binnenskamers.
pi_133684042
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:18 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Als dat de heersende bedrijfscultuur is dan kan ik er geen medelijden mee hebben dat het op een gegeven moment fout gaat.
  woensdag 27 november 2013 @ 19:21:39 #20
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_133684089
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:20 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

Als dat de heersende bedrijfscultuur is dan kan ik er geen medelijden mee hebben dat het op een gegeven moment fout gaat.
Wie wel.
The Art Of Lying
pi_133684107
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:18 schreef DrDentz het volgende:
Je wacht op het goede moment, tot Hitler 2.0 aan de macht komt, dan mag je openlijk racistisch zijn.
-
pi_133684158
quote:
3s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:22 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Je wacht op het goede moment, tot Hitler 2.0 aan de macht komt, dan mag je openlijk racistisch zijn.
Maar negers hadden in Nazi Duitsland een grotere kans om te overleven dan een ariër, ze hoefden zich niet eens aan het front te melden.
pi_133684581
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:12 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_133684701
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 18:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe meer verantwoordelijkheid we bij een ander leggen hoe minder we zelf hoeven te ondernemen. Lekker achterover leunen en dat gepolariseer lost zich vanzelf wel op. Toch?
Nee hoor, alle stimuleringsprojecten, fondsen voor minderheden, reclamecampagnes, enz gaan gewoon rustig door. We vragen alleen ook een stapje extra van de gemeenschappen waar bepaalde problemen zijn.

Wat dat betreft kunnen we hier nog wel een Obama gebruiken. Die was het toonbeeld van wat ik bepleit: een communityorganiser.
pi_133684817
quote:
10s.gif Op woensdag 27 november 2013 18:30 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

Jij spreekt zelf ook de blanke criminelen aan op hun gedrag?
Als binnen mijn gemeenschap rottugheid gebeurt, dan doe ik dat ja. Ik spreek me er ten minste over uit en als ik er achter kom dat iemand in mijn vriendengroep aan zijn geld komt door overal in te breken dan weet ik niet of hij nog welkom is op mijn verjaardag. Ik zou in ieder geval uitspreken dat ik het er niet mee eens ben met wat hij doet. En hoe jammer ook, maar als ik hem kan linken aan allerlei overvallen dan zal ik dat waarschijnlijk melden bij Meld Misdaad Anoniem.

En verder als ik racistische opmerkingen hoor dan zeg ik daar ook wat van.
pi_133685140
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:37 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Als binnen mijn gemeenschap rottugheid gebeurt, dan doe ik dat ja.
Die "mijn gemeenschap", reken je daar dan ook alle blanken in Nederland toe, zelfs als het geen Nederlanders zijn, puur op grond van hun huidskleur?
pi_133685387
quote:

[..]

Want stel, jij bent een blanke autochtone Nederlander, dan hoor jij ook verantwoordelijkheid te nemen voor het gedrag van een criminele blanke Rus of Pool? :')

Denkt je nou echt dat er een 'neger-gemeeschap' is ofzo? _O-
Krekker is de bom!
pi_133685985
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:50 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Want stel, jij bent een blanke autochtone Nederlander, dan hoor jij ook verantwoordelijkheid te nemen voor het gedrag van een criminele blanke Rus of Pool? :')

Denkt je nou echt dat er een 'neger-gemeeschap' is ofzo? _O-
Nee, laat het rassendenken maar gaan: verantwoordelijkheid nemen voor de gemeenschap waarin je leeft. Ik noem maar iets: Amsterdam Zuid Oost, Nieuw West, religieuze gemeenschappen waarbij de jongeren naar de Moskee komen op Vespa's.
pi_133686019
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Die "mijn gemeenschap", reken je daar dan ook alle blanken in Nederland toe, zelfs als het geen Nederlanders zijn, puur op grond van hun huidskleur?
Nee, bijvoorbeeld de flat waarin ik leef of de verenigingen waar ik lid van ben. Mijn familie en vriendengroep. Maar, ik doe het trouwens enigszins wél voor Nederland. Op facebook heb ik dit bericht gepost, ik schrijf af en toe op internet waarom ik Wilders een flapdrol vind..
pi_133686224
Bleh, wat een misselijkheid. Nee, er heerst geen racistische bedrijfscultuur, een medewerker typt zomaar een racistisch mailtje naar zijn baas, heel logisch. We bieden even onze excuses aan en stellen de betreffende medewerker op non-actief om ons imago te redden. Voortaan nemen we negers gewoon niet aan met een of andere vage kutsmoes. ^O^
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_133686256
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:03 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Nee, laat het rassendenken maar gaan: verantwoordelijkheid nemen voor de gemeenschap waarin je leeft. Ik noem maar iets: Amsterdam Zuid Oost, Nieuw West, religieuze gemeenschappen waarbij de jongeren naar de Moskee komen op Vespa's.
Ah. Dat is wel wat anders dan waarmee je begon:
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 14:47 schreef Poolbal het volgende:
Helaas doen 'negers' (een racistische benaming, mocht je dat nog niet meegekregen hebben) het ook niet fantastisch in de statistieken. En in sommige steden als Den Helder en Rotterdam is er met hen ook een levensgroot probleem met jeugdbendes.
Maar goed, des te beter dat je blijkbaar intussen door hebt dat je negers ook in alle soorten en maten hebt, net als blanken. :)
pi_133686540
Daarmee bedoelde ik: binnen die steden heb je allerlei gemeenschappen. Die jongeren leven niet allemaal individueel, ze zijn vaak onderdeel van allerlei gemeenschappen: familie, vereniging, school, vriendengroepen, buurten...

Goed, bij jeugdbendes wordt het een zaak van de politie. Maar als je vanuit scholen signalen krijgt dat het niet lekker loopt met sommige kinderen, of je ziet ze tot laat op straat hangen, dan zou je daar als gemeenschap wat aan kunnen doen. De buurtvaders was zo'n project en dat vond ik echt klasse.
pi_133686833
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:35 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Nee hoor, alle stimuleringsprojecten, fondsen voor minderheden, reclamecampagnes, enz gaan gewoon rustig door. We vragen alleen ook een stapje extra van de gemeenschappen waar bepaalde problemen zijn.
Zolang de rest van Nederland de boel lekker kapot aan het polariseren is zal dat weinig zoden aan de dijk zetten.
pi_133687051
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:14 schreef Poolbal het volgende:
Daarmee bedoelde ik: binnen die steden heb je allerlei gemeenschappen. Die jongeren leven niet allemaal individueel, ze zijn vaak onderdeel van allerlei gemeenschappen: familie, vereniging, school, vriendengroepen, buurten...

Goed, bij jeugdbendes wordt het een zaak van de politie. Maar als je vanuit scholen signalen krijgt dat het niet lekker loopt met sommige kinderen, of je ziet ze tot laat op straat hangen, dan zou je daar als gemeenschap wat aan kunnen doen. De buurtvaders was zo'n project en dat vond ik echt klasse.
Zover ik weet zijn we niet bekend met de afkomst van deze neger. Je hebt dus geen flauw idee in hoeverre er problemen zijn binnen de gemeenschap waarin deze neger leeft, voor zover hij uberhaupt binnen een '(negroide) gemeenschap' leeft.
Krekker is de bom!
pi_133687096
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:11 schreef n00b13 het volgende:
Die werknemer had natuurlijk nooit een dergelijke intern mailtje verstuurd als hij er niet zeker van was geweest dat zijn werkgever waarde hecht aan de etniciteit/ras van een sollicitant c.q. potentieel werknemer. Dat hij nu plots de website en Facebookpagina van zijn bedrijf uit de lucht heeft gehaald spreekt ook boekdelen.
pi_133687349
Deel 3 alweer over deze futiliteit :N
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 27 november 2013 @ 20:34:13 #37
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_133687385
=

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 27-11-2013 21:07:06 ]
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_133687537
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:34 schreef Opa2012 het volgende:

. Dat hij alles uit de lucht heeft gehaald komt waarschijnlijk door z'n slechte geweten. Immers, iemand die overtuigd is van zijn gelijk en het ongelijk van zijn werknemer, durft gewoon openbaar c.q. publiekelijk 'deze futiliteit' te duiden.

[ Bericht 10% gewijzigd door paddy op 27-11-2013 21:07:36 ]
pi_133687575
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:26 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Zover ik weet zijn we niet bekend met de afkomst van deze neger. Je hebt dus geen flauw idee in hoeverre er problemen zijn binnen de gemeenschap waarin deze neger leeft, voor zover hij uberhaupt binnen een '(negroide) gemeenschap' leeft.
Verwijs je met 'deze neger' naar jezelf? :D Ik heb het namelijk ook niet over de donkere jongen die solliciteerde. Mijn stelling was: er is een oververtegenwoordiging in de statistieken. Er is ook racisme. Een deel van het racisme ontstaat doordat mensen slachtoffer worden van de misdaden die gepleegd zijn en wangedrag op straat. Het lukt de Nederlandse staat maar matig om de problemen effectief aan te pakken. Ik wil gemeenschappen vragen om ook bij te dragen, oa omdat zij misschien weten wat wél effectief is.
pi_133687583
Hij speelt de slachtofferrol met verve:

quote:
Jeffrey Koorndijk werd afgewezen voor een stageplek op basis van zijn huidskleur. Telegraaf TV sprak met de zwaar aangeslagen Deventenaar. filmpje: http://www.telegraaf.nl/t(...)l_racistisch___.html
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_133687614
quote:
13s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:33 schreef eight het volgende:
Deel 3 alweer over deze futiliteit :N
Racisme op de arbeidersmarkt is anders een redelijk groot maatschappelijk probleem. Bij dit incident hebben we enkel het 'geluk' gehad dat er iemand zo slim is geweest om dergelijk racisme, door het foutief versturen van een mailtje, naar buiten te brengen. Hoeveel van dit soort gevallen komen niet naar buiten?
pi_133687625
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:38 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Jouw soort, niet zo frisse, mensen? Lekker suggestief, generaliserend en proletarisch weer. Dat hij alles uit de lucht heeft gehaald komt waarschijnlijk door z'n slechte geweten. Immers, iemand die overtuigd is van zijn gelijk en het ongelijk van zijn werknemer, durft gewoon openbaar c.q. publiekelijk 'deze futiliteit' te duiden.
Of hij had even geen zin in de boze menigte boeren die met een riek en een fakkel in de hand allerlei verwensingen aan hun adres zou spuien.
pi_133687630
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:39 schreef eight het volgende:

[..]

Wat een droeftoeter.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_133687739
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:39 schreef eight het volgende:

[..]

Uit het filmpje komt naar voren dat het een fout is en dat het bedrijf zich distantieert van iedere vorm van racisme. De zaak is daarmee opgelost.
pi_133687745
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:40 schreef Xa1pt het volgende:
Of hij had even geen zin in de boze menigte boeren die met een riek en een fakkel in de hand allerlei verwensingen aan hun adres zou spuien.
Wees een man. Leg het uit. Biedt zonodig je excuses aan, maar loop niet weg. Zeker niet als eigenaar van een bedrijf. Is allemaal niet zo moeilijk.
pi_133687793
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:42 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Wees een man. Leg het uit. Biedt zonodig je excuses aan, maar loop niet weg. Zeker niet als eigenaar van een bedrijf. Is allemaal niet zo moeilijk.
Als je er zelf niet in zit is het makkelijk om principes hoog te houden inderdaad.
pi_133687892
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:40 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Racisme op de arbeidersmarkt is anders een redelijk groot maatschappelijk probleem. Bij dit incident hebben we enkel het 'geluk' gehad dat er iemand zo slim is geweest om dergelijk racisme, door het foutief versturen van een mailtje, naar buiten te brengen. Hoeveel van dit soort gevallen komen niet naar buiten?
Ja, dat gebeurt nu eenmaal. Een werkgever bepaald nog steeds zelf wie hij aanneemt en niet. En als werkgever x geen boeren/negers/polen/vrouwen wil aannemen doet hij dat niet.

Dat het nu toevallig een keer naar buiten komt. Tja.
pi_133687919
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:43 schreef Xa1pt het volgende:
Als je er zelf niet in zit is het makkelijk om principes hoog te houden inderdaad.
Dat geldt net zo min voor de mensen die het 'slachtoffer' een droeftoeter vinden. Met het verschil dat Jeffrey wel zijn verhaal durft te doen, maar Mike daarentegen verstoppertje speelt.
pi_133687963
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:42 schreef DrDentz het volgende:
Uit het filmpje komt naar voren dat het een fout is en dat het bedrijf zich distantieert van iedere vorm van racisme. De zaak is daarmee opgelost.
Onzin. Er is aangifte gedaan tegen die racist. De zaak is nog verre van opgelost.
-
pi_133688016
Moet de rechter dan bepalen dat Mike voor straf drie negers stage moet laten lopen ofzo? Hoe kun je dit bestraffen..
pi_133688047
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:45 schreef znarch het volgende:
Ja, dat gebeurt nu eenmaal. Een werkgever bepaald nog steeds zelf wie hij aanneemt en niet. En als werkgever x geen boeren/negers/polen/vrouwen wil aannemen doet hij dat niet.
Wettenlijk gezien is het discriminatie, indien men het kan aantonen en in dit geval lijkt mij dat niet zo moeilijk. Dus de veelgehoorde excuus dat men nog altijd zelf bepaalt wie men aanneemt is complete lariekoek.

quote:
Dat het nu toevallig een keer naar buiten komt. Tja.
Niets tja. Dit soort nonsens moet men niet accepteren.
pi_133688066
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:48 schreef DrDentz het volgende:
Moet de rechter dan bepalen dat Mike voor straf drie negers stage moet laten lopen ofzo? Hoe kun je dit bestraffen..
Boete. Zoals de ook wel eens gebeurt via de commissie gelijke behandeling als een bedrijf per ongeluk in de advertentie zet dat ze alleen mannen/vrouwen/of mensen van een bepaalde leeftijd zoeken.
pi_133688103
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:49 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Wettenlijk gezien is het discriminatie, indien men het kan aantonen en in dit geval lijkt mij dat niet zo moeilijk. Dus die veelgehoorde excuus dat men nog altijd zelf bepaalt wie men aanneemt is complete lariekoek.

[..]

Niets tja. Dit soort nonsens moet men niet accepteren.
Dit soort onzin is gewoon niet boeiend. Elk bedrijf doet het. Dat het nu naar buiten komt is pech.
pi_133688163
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:08 schreef Fascination het volgende:
Bleh, wat een misselijkheid. Nee, er heerst geen racistische bedrijfscultuur, een medewerker typt zomaar een racistisch mailtje naar zijn baas, heel logisch.
Dat mailtje zegt al genoeg over de bedrijfscultuur daar.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_133688178
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:50 schreef znarch het volgende:
Dit soort onzin is gewoon niet boeiend. Elk bedrijf doet het. Dat het nu naar buiten komt is pech.
Dit soort onzin is wel boeiend, en dat bewijst de publieke contestatie dus ook. Dat elk bedrijf het doet is een drogreden. Jij bent niet echt de slimste neem ik aan?
pi_133688266
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:51 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Dit soort onzin is wel boeiend, en dat bewijst de publieke contestatie dus ook. Dat elk bedrijf het doet is een drogreden. Jij bent niet echt de slimste neem ik aan?
Ik kan me simpelweg niet druk maken om onbenulligheden. Wat hij ook doet met deze media aandacht gaat geen fuck uitmaken.

Discriminatie/racisme is er op de arbeidsmarkt en zal er altijd zijn. Je moet alleen niet zo dom zijn om het hardop te zeggen zoals nu wel zo was.
pi_133688321
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:39 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Verwijs je met 'deze neger' naar jezelf? :D
Groot licht ben je ook niet he? |:(

Ik vind het een erg rare opmerking van je, zeker voor iemand die een opmerking maakt als "laat het rassendenken maar gaan"...

quote:
Ik heb het namelijk ook niet over de donkere jongen die solliciteerde.
Wat heeft je post verder dan te maken met dit topic.

quote:
Mijn stelling was: er is een oververtegenwoordiging in de statistieken. Er is ook racisme. Een deel van het racisme ontstaat doordat mensen slachtoffer worden van de misdaden die gepleegd zijn en wangedrag op straat. Het lukt de Nederlandse staat maar matig om de problemen effectief aan te pakken. Ik wil gemeenschappen vragen om ook bij te dragen, oa omdat zij misschien weten wat wél effectief is.
Open er een topic over. Het heeft, ook gezien jouw eigen latere beweringen ("laat het rassendenken maar gaan") verder totaal geen betrekking op dit topic.
Krekker is de bom!
pi_133688356
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:49 schreef znarch het volgende:

[..]

Boete. Zoals de ook wel eens gebeurt via de commissie gelijke behandeling als een bedrijf per ongeluk in de advertentie zet dat ze alleen mannen/vrouwen/of mensen van een bepaalde leeftijd zoeken.
En smartengeld natuurlijk. Die jongen kan de komende 3 jaar niet meer aan de slag vanwege psychische klachten.
pi_133688366
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:34 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Dat komt meer door jouw, niet zo frisse, soort mensen.
Over welke soort heb je het nu pecies?
Krekker is de bom!
pi_133688383
quote:
18s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:55 schreef eight het volgende:

[..]

En smartengeld natuurlijk. Die jongen kan de komende 3 jaar niet meer aan de slag vanwege psychische klachten.
Durft ook nooit meer te solliciteren waarschijnlijk.
pi_133688434
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:53 schreef znarch het volgende:
Ik kan me simpelweg niet druk maken om onbenulligheden. Wat hij ook doet met deze media aandacht gaat geen fuck uitmaken.
Maar beste user, niemand geeft een flying fuck wat jij ervan vindt. Discriminatie op de arbeidsmarkt is strafbaar, en gezien de contestatie die het heeft veroorzaakt op de sociale media en daarbuiten, weergeeft dat ook hoe gevoelig het ligt.

quote:
Discriminatie/racisme is er op de arbeidsmarkt en zal er altijd zijn. Je moet alleen niet zo dom zijn om het hardop te zeggen zoals nu wel zo was.
Nu praat je het weer goed. Het valt niet goed te praten. Die onverschilligheid van jouw kant komt waarschijnlijk door een gebrek aan empathie c.q. het niet kunnen inleven in de frustraties van de mensen die te lijden hebben onder dit soort racisme.
pi_133688512
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:46 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Dat geldt net zo min voor de mensen die het 'slachtoffer' een droeftoeter vinden.
Ik heb niet zoveel met die mensen te maken. Jij suggereert dat de eigenaar een laffe hond is die zich nu terugtrekt, lijkt me de meest negatieve en een nogal voorbarige lezing.
pi_133688554
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:58 schreef Xa1pt het volgende:
Ik heb niet zoveel met die mensen te maken. Jij suggereert dat de eigenaar een laffe hond is die zich nu terugtrekt, lijkt me de meest negatieve en een nogal voorbarige lezing.
Ik constateer slechts dat de eigenaar zich verstopt. Dat vind ik laf.
pi_133688555
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:56 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Maar beste user, niemand geeft een flying fuck wat jij ervan vindt. Discriminatie op de arbeidsmarkt is strafbaar, en gezien de contestatie die het heeft veroorzaakt op de sociale media en daarbuiten, geeft dat ook aan hoe gevoelig het ligt.

[..]

0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:56 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Maar beste user, niemand geeft een flying fuck wat jij ervan vindt. Discriminatie op de arbeidsmarkt is strafbaar, en gezien de contestatie die het heeft veroorzaakt op de sociale media en daarbuiten, geeft dat ook aan hoe gevoelig het ligt.

[..]

Nu praat je het weer goed. Het valt niet goed te praten. Die onverschilligheid van jouw kant komt waarschijnlijk door een gebrek aan empathie c.q. het niet kunnen inleven in de frustraties van de mensen die te lijden hebben onder dit soort racisme.
Ja, een boete, de wereld gaat verder zoals hij was en thats it.

Alsof alleen negers hier onder te lijden hebben? Ik wordt minstens zo vaak gediscrimineerd op basis van mijn leeftijd/geslacht/komaf. Ik been alleen niet zon huilie.
pi_133688585
quote:
18s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:55 schreef eight het volgende:

[..]

Waarom loop je er nu bij voorbaat van alles bij te bedenken? Hoe vaak is het voorgekomen dat mensen in dergelijke situaties smartengeld hebben geeisd en hebben toegekend? Heb je daar uberhaupt enig idee van?
Krekker is de bom!
pi_133688604
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:58 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

huh? hij heeft toch de pers te woord gestaan?
pi_133688677
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:59 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Waarom loop je er nu bij voorbaat van alles bij te bedenken? Hoe vaak is het voorgekomen dat mensen in dergelijke situaties smartengeld hebben geeisd en hebben toegekend? Heb je daar uberhaupt enig idee van?
Doe niet zo naief.
pi_133688701
quote:
Wat betreft (kut)Marokkanen en alles wat daar, voor de witte Nederlander, op lijkt geldt in principe hetzelfde.
Allemaal tuig behalve zij die 'verwesterd' zijn.
Verwesterd, het Westen (lees; wit) betekent in dit geval hetzelfde als verNederlandst voor de neger, namelijk goed.
Het Westen is immers het toonbeeld van de beschaving, alles wat daarbuiten valt vinden we (stiekem) toch een tikkeltje minderwaardig en achterlijk.
En ziet de schrijver dan zelf niet dat hij nog meer aan het generaliseren is dan de mensen die hij er van beticht?
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

A: Dat vraagt meer hersenactiviteit.
B: Dan staat hij er zelf zo slecht op.

Het is echt geen toeval dat racisme het zo goed doet in de onderste regionen, het is heel sneu maar voor veel mensen is hun huidskleur het enige wat ze hebben om zich beter te voelen dan een ander.
Mja, en dan maak je geen verschil in groepen neem ik aan. Rotte appels heb je nl in elke groep. Pik ze er op tijd uit, zodat het zich niet gaast uitbreiden zeg maar. Doe er iets mee.

Maar zolang we dat niet erkennen gaat er niets gebeuren. Dit voorval is gewoon niet goed te praten.

[ Bericht 20% gewijzigd door paddy op 27-11-2013 21:10:55 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_133688710
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:58 schreef znarch het volgende:
Een boete, en wellicht sluiting, door al die negatieve publiciteit, van de zaak. Dat lijkt mij niet verkeerd.

quote:
Alsof alleen negers hier onder te lijden hebben? Ik wordt minstens zo vaak gediscrimineerd op basis van mijn leeftijd/geslacht/komaf. Ik been alleen niet zon huilie.
Onderzoek toont aan dat een significant deel van de werkzoekenden dus wel lijdt onder discriminatie c.q. racisme op de arbeidersmarkt. En geweigerd worden op basis van je leeftijd ligt natuurlijk, mede door historische gebeurtenissen, niet zo gevoelig als geweigerd worden op basis van je leeftijd.
pi_133688793
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:58 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Een constatering die gebaseerd is op invullingen van jouw kant.
pi_133688816
quote:
10s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:59 schreef eight het volgende:
huh? hij heeft toch de pers te woord gestaan?
Website is uit de lucht gehaald, net zoals de Facebookpagina van de zaak en eigenaar weigert om verder op de zaak in te gaan.
pi_133688820
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:00 schreef eight het volgende:

[..]

Doe niet zo naief.
Geen dingen erbij bedenken noem jij naief? Dat is lekker makkelijk... ipv jouw bewering te onderbouwen de ander naief noemen :') :'(
Krekker is de bom!
pi_133688848
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:01 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Een boete, en wellicht sluiting, door al die negatieve publiciteit, van de zaak. Dat lijkt mij niet verkeerd.

[..]

Onderzoek toont aan dat een significant deel van de werkzoekenden dus wel lijdt onder discriminatie c.q. racisme op de arbeidersmarkt. En geweigerd worden op basis van je leeftijd ligt natuurlijk, mede door historische gebeurtenissen, niet zo gevoelig als geweigerd worden op basis van je leeftijd.
Dat zeg ik toch? Ik als blanke hollander heb er ook last van. Mij hoor je er gewoon niet over.

Paar maanden geleden had een oosters restaurant letterlijk in de vacature staan dat je een "oosters" uiterlijk moest hebben.

Ik doe daar verder niet moeilijk om. Het is dom, en miss triest ja. Maar je kunt hoog of laag springen. Ze gaan je daar alsnog niet aannemen als je blank bent.
pi_133688859
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:02 schreef Xa1pt het volgende:
Een constatering die gebaseerd is op invullingen van jouw kant.
Een constatering is altijd subjectief.
pi_133688922
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:48 schreef DrDentz het volgende:
wetgeving inclusief strafmaten

Zoals ik in het vorige deel al zei, vind ik dat je daar gewoon geen stage moet willen lopen als autochtoon of allochtoon als je niet gediend bent van racisme. Er zijn bedrijven die je wel een kans willen geven. Houd hoop en blijf uitgaan van je eigen kracht.

Maar op zich zou de door jouw aangedragen straf interessant kunnen zijn. Een beetje hetzelfde concept als die programma's waar kinderen of vrouwen tijdelijk van familie wisselen. Het is maar tijdelijk dus als je elkaar echt niet kan uitstaan dan zeg je elkaar aan het einde van de stageperiode gedag. De stagiair heeft in ieder geval zijn opleiding kunnen afmaken.
pi_133688925
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:03 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Een constatering is altijd subjectief.
Leuk, maar je bedenkt er nu duidelijk dingen bij.
pi_133688940
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:03 schreef znarch het volgende:
Dat zeg ik toch? Ik als blanke hollander heb er ook last van. Mij hoor je er gewoon niet over.
Waar heb je precies last van? Je vergelijkt appels met peren.

quote:
Paar maanden geleden had een oosters restaurant letterlijk in de vacature staan dat je een "oosters" uiterlijk moest hebben.
Bron?

quote:
Ik doe daar verder niet moeilijk om. Het is dom, en miss triest ja. Maar je kunt hoog of laag springen. Ze gaan je daar alsnog niet aannemen als je blank bent.
Dat poogt hij toch ook helemaal niet? Hij wilt er gewoon een zaak van maken. Dat is zijn goed recht.
pi_133688961
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:05 schreef Xa1pt het volgende:
Leuk, maar je bedenkt er nu duidelijk dingen bij.
Niet dus.
pi_133688970
Wat een fucking retard die dat mailtje heeft gestuurd. Hoop dat ie ontslagen wordt en nog even in een cel mag zitten.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_133688984
Het wordt een leuke zaak als die werknemer het (eventuele) ontslag gaat aanvechten.
pi_133689013
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:05 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Waar heb je precies last van? Je vergelijkt appels met peren.

[..]

Bron?

[..]

Dat poogt hij toch ook helemaal niet? Hij wilt er gewoon een zaak van maken. Dat is zijn goed recht.
Station Breda, stationshal. Oosterse toko. Ga zelf maar kijken of ze hem nog hebben hangen. Of geloof je daadwerkelijk niet dat dit soort dingen gebeuren? En dat alleen allochtonen/negers de dupe zijn?
pi_133689127
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:06 schreef znarch het volgende:
Station Breda, stationshal. Oosterse toko. Ga zelf maar kijken of ze hem nog hebben hangen. Of geloof je daadwerkelijk niet dat dit soort dingen gebeuren? En dat alleen allochtonen/negers de dupe zijn?
Procentueel zijn allochtonen veel vaker slachtoffer van een dergelijk soort discriminatie op de arbeidsmarkt. Nogmaals, jij als blanke hollander hebt helemaal niets te klagen.
  woensdag 27 november 2013 @ 21:08:48 #83
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_133689160
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:58 schreef znarch het volgende:

[..]

Dit dus, en het wordt er echt niet beter op om de hele tijd weer zo'n dicriminatie heisa te maken. Integendeel, dit versterkt alleen maar mensen in hun vooroordelen.
Sneu voor die man die een stage zocht. Maar zoals ik het lees kwam hij sowieso niet in aanmerking omdat hij te weinig ervaring had. Die nare opmerking over zijn huidskleur is niet de reden geweest dat hij deze stageplek niet kreeg. Ik begrijp best dat het heel rot overkomt als je zoiets leest. Maar eerlijk gezegd verliest hij wel mijn medeleven door de heisa die hij er over maakt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_133689243
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:04 schreef Matamalam het volgende:

[..]

wetgeving inclusief strafmaten

Zoals ik in het vorige deel al zei, vind ik dat je daar gewoon geen stage moet willen lopen als autochtoon of allochtoon als je niet gediend bent van racisme. Er zijn bedrijven die je wel een kans willen geven. Houd hoop en blijf uitgaan van je eigen kracht.

Maar op zich zou de door jouw aangedragen straf interessant kunnen zijn. Een beetje hetzelfde concept als die programma's waar kinderen of vrouwen tijdelijk van familie wisselen. Het is maar tijdelijk dus als je elkaar echt niet kan uitstaan dan zeg je elkaar aan het einde van de stageperiode gedag. De stagiair heeft in ieder geval zijn opleiding kunnen afmaken.
Maarja dan krijg je dat affirmative action positieve discriminatie gedoe. Een bedrijf moet van de overheid minderheden aannemen zonder dat deze mensen beter gekwalificeerd zijn. Daar had Johnny Rebel ook een bescheiden hitje mee.

Now I went looking for a new job the very next day.
I got an interview and things were surely going my way..
I was asked a lot of questions,
I was giving it my best
My qualifications were impeccable,
I could tell he was impressed
Then a nigger walked in and said
"yo, what's up
You need a man, well here I be. Say bro, you're in luck"
The bossman looked at me and said "what can I do?
Uncle Sam says I've got to hire the nigger instead of you"
Oh affirmative action,
what's this country coming to?
Affirmative action,
what's the white man gonna do?
It's another government handout and simply said
"You've got to hire the nigger instead"
  woensdag 27 november 2013 @ 21:10:29 #85
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_133689255
Discriminatie is een heel breed begrip
Check voor de grap deze brochure eens, dan zal je waarschijnlijk zelf ook wel eens gediscrimineerd zijn/hebben
http://www.rijksoverheid.(...)mineer-jij-zelf.html
  woensdag 27 november 2013 @ 21:11:09 #86
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_133689293
Ruben de racist :D

Mooi dat die Mike de werknemer in kwestie met naam en toenaam noemt op de Radio :')
pi_133689348
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:10 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Maarja dan krijg je dat affirmative action positieve discriminatie gedoe. Een bedrijf moet van de overheid minderheden aannemen zonder dat deze mensen beter gekwalificeerd zijn. Daar had Johnny Rebel ook een bescheiden hitje mee.

Now I went looking for a new job the very next day.
I got an interview and things were surely going my way..
I was asked a lot of questions,
I was giving it my best
My qualifications were impeccable,
I could tell he was impressed
Then a nigger walked in and said
"yo, what's up
You need a man, well here I be. Say bro, you're in luck"
The bossman looked at me and said "what can I do?
Uncle Sam says I've got to hire the nigger instead of you"
Oh affirmative action,
what's this country coming to?
Affirmative action,
what's the white man gonna do?
It's another government handout and simply said
"You've got to hire the nigger instead"

In dit geval is het meer in het kader van een strafbepaling.
pi_133689386
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:02 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Website is uit de lucht gehaald, net zoals de Facebookpagina van de zaak en eigenaar weigert om verder op de zaak in te gaan.
Hoe vaak moet hij zijn verhaaltje dan nog herhalen volgens jou?
Zo diep gaat het niet

quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:03 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Geen dingen erbij bedenken noem jij naief? Dat is lekker makkelijk... ipv jouw bewering te onderbouwen de ander naief noemen :') :'(
Er zijn toch voldoende voortekenen. Je gaat echt niet met een zwaar aangeslagen kop voor de camera's staan om landelijk je verhaal te doen als je daar achteraf geen slaatje uit kunt slaan.
pi_133689470
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:08 schreef deedeetee het volgende:
Maar zoals ik het lees kwam hij sowieso niet in aanmerking omdat hij te weinig ervaring had. Die nare opmerking over zijn huidskleur is niet de reden geweest dat hij deze stageplek niet kreeg. Ik begrijp best dat het heel rot overkomt als je zoiets leest. Maar eerlijk gezegd verliest hij wel mijn medeleven door de heisa die hij er over maakt.
Toch vond die werknemer het nodig om als eerste te vermelden dat sollicitant een neger is, daarmee te impliceren dat het uiterlijk vertoont c.q. ras van een sollicitant een wezenlijk rol speelt. Dat hij niet jouw medeleven heeft, zegt denk ik meer over jouw onverschilligheid, dan zijn publieke klacht.

Klaarblijkelijk vinden sommige mensen hier dat hij dit helemaal niet naar buiten had moeten brengen, zijn mond had moeten houden en gewoon doen alsof er niets aan de hand is. Alsof geweigerd worden op basis van je huidskleur helemaal geen issue is, of hoort te zijn.

Sommige mensen hier zijn nog te dom om te peopen. Maar goed, that's life.
pi_133689589
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:11 schreef RamboDirk het volgende:
Ruben de racist :D

Mooi dat die Mike de werknemer in kwestie met naam en toenaam noemt op de Radio :')
Stond al in dat mailtje hoor, het was/is de bedrijfsleider binnendienst.
pi_133689617
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:16 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Ja maar Albert Einstein kon ook voor geen meter spellen hè, hij kan nog best een intellectueel zijn.
I doubt it: holle vaten klinken altijd het hardst.
pi_133689629
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:14 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Toch vond die werknemer het nodig om als eerste te vermelden dat sollicitant een neger is, daarmee te impliceren dat het uiterlijk vertoont c.q. ras van een sollicitant een wezenlijk rol speelt. Dat hij niet jouw medeleven heeft, zegt denk ik meer over jouw onverschilligheid, dan zijn publieke klacht.

Klaarblijkelijk vinden sommige mensen hier dat hij dit helemaal niet naar buiten had moeten brengen, zijn mond had moeten houden en gewoon doen alsof er niets aan de hand is. Alsof geweigerd worden op basis van je huidskleur helemaal geen issue is, of hoort te zijn.

Sommige mensen hier zijn nog te dom om te peopen. Maar goed, that's life.
Sommige mensen hier weten niet eens hoe ze poepen moeten schrijven.
pi_133689672
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:16 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Een spelfout. Kan de beste overkomen.
Een mailtje naar de verkeerde persoon sturen ook.

[ Bericht % gewijzigd door paddy op 27-11-2013 21:24:52 ]
pi_133689790
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:17 schreef Wespensteek het volgende:
Een mailtje naar de verkeerde persoon sturen ook.
Klopt. Maar zelfs wanneer hij het mailtje correct had verstuurd, dan zou de inhoud hetzelfde zijn geweest.
pi_133690090
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:05 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Niet dus.
Feit: eigenaar haalt e.e.a. offline. Jouw verzinsels: eigenaar is een laffe hond, loopt weg en verstopt zich. Zou zomaar kunnen zijn, maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat de eigenaar geen zin heeft in allerhande doodsbedreigingen en verwensingen van tokkies. Maar allez, dat zou je dan ook weer kunnen zien als weglopen. :+
pi_133690401
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:25 schreef Xa1pt het volgende:
Feit: eigenaar haalt e.e.a. offline. Jouw verzinsels: eigenaar is een laffe hond, loopt weg en verstopt zich. Zou zomaar kunnen zijn, maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat de eigenaar geen zin heeft in allerhande doodsbedreigingen en verwensingen van tokkies.
Ik heb eigenaar nooit een laffe hond genoemd. Wel vind ik het enigszins getuigen van laf gedrag. En dat eigenaar geen zin heeft in doodsbedreigingen is natuurlijk complete lariekoek; een duidelijk uitleg, op TV, zijn website of op de sociale made, had PR-technisch, maar ook persoonlijk, de schade veel beperkter kunnen houden.
pi_133690477
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:30 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Ik heb eigenaar nooit een laffe hond genoemd. Wel vind ik het enigszins getuigen van laf gedrag. En dat eigenaar geen zin heeft in doodsbedreigingen is natuurlijk complete lariekoek; een duidelijk uitleg, op TV, zijn website of op de sociale made, had PR-technisch, maar ook persoonlijk, de schade enigszins beperkt kunnen houden.
Onzin. Niet iedereen is voor rede vatbaar, er is al een interview geweest en sowieso is de vermeende betrokkenheid van de werkgever iets wat nog vrij onduidelijk was en is.
pi_133690486
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:54 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Groot licht ben je ook niet he? |:(

Ik vind het een erg rare opmerking van je, zeker voor iemand die een opmerking maakt als "laat het rassendenken maar gaan"...

[..]

Wat heeft je post verder dan te maken met dit topic.

[..]

Open er een topic over. Het heeft, ook gezien jouw eigen latere beweringen ("laat het rassendenken maar gaan") verder totaal geen betrekking op dit topic.
Oh ik dacht dat het over racisme ging.
pi_133690609
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:31 schreef Xa1pt het volgende:
Onzin. Niet iedereen is voor rede vatbaar, er is al een interview geweest en sowieso is de vermeende betrokkenheid van de werkgever iets wat nog vrij onduidelijk was.
De vermeende betrokkenheid blijkt uit het feit dat werknemer genoeg vertrouwen had in het versturen van een dergelijk mailtje. Zoiets noemt men ook wel een 'bedrijfscultuur'.
pi_133690799
- doe ik het zelf wel-

[ Bericht 44% gewijzigd door Misty_eyes op 27-11-2013 21:49:04 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')