Eh, ja! Nee, het is geen homogene groep en de gemeenschap is ook niet overal even hecht, maar JA ik vind dat mensen elkaar wat meer mogen aanspreken. Ik weet dat dat heel eng is in deze geïndividualiseerde maatschappij, maar neem maar je verantwoordelijkheid. Net zoals, vind ik, de Nederlandse maatschappij verantwoordelijkheid moet nemen voor racisme.quote:Op woensdag 27 november 2013 16:06 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat negers een homogene groep en hechte gemeenschap zijn die elkaar onderling allemaal dienen aan te spreken op het gedrag van hun mede-negers!
Jij spreekt zelf ook de blanke criminelen aan op hun gedrag?quote:Op woensdag 27 november 2013 18:26 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Eh, ja! Nee, het is geen homogene groep en de gemeenschap is ook niet overal even hecht, maar JA ik vind dat mensen elkaar wat meer mogen aanspreken.
Hoe meer verantwoordelijkheid we bij een ander leggen hoe minder we zelf hoeven te ondernemen. Lekker achterover leunen en dat gepolariseer lost zich vanzelf wel op. Toch?quote:Op woensdag 27 november 2013 18:26 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Eh, ja! Nee, het is geen homogene groep en de gemeenschap is ook niet overal even hecht, maar JA ik vind dat mensen elkaar wat meer mogen aanspreken. Ik weet dat dat heel eng is in deze geïndividualiseerde maatschappij, maar neem maar je verantwoordelijkheid. Net zoals, vind ik, de Nederlandse maatschappij verantwoordelijkheid moet nemen voor racisme.
Volgens mij weet men heus wel welke families zonen hebben die slecht bezig zijn.
Vanuit de gemeenschap kan je druk op deze families uitoefenen. Je kan organisaties oprichten die er wat aan doen (dat gebeurt gelukkig ook wel) en ten slotte kan je -nu wordt het echt eng- melding maken bij de politie.
De Nederlandse overheid lukt het maar matig in ieder geval, niet met geld, niet met maatregelen. Dus dan moet je zelf maar ook in actie komen. What's in it for you? Je krijgt als gemeenschap een betere naam en dat is weer van invloed op de publieke opinie over je gemeenschap.
Ik keur racisme af, maar oververtegenwoordiging in statistieken beïnvloedt de publieke opinie. Mensen vergeten dat overvallen en geweld echte slachtoffers maakt. Familie en vrienden krijgen er over te horen en leven mee. En dan heb je nog wangedrag dat niet in de statistieken komt: het is niet erg genoeg voor aangifte, ze denken dat aangifte geen zin heeft of de daders worden nooit gepakt.
Mensen onthouden het echter wel en zij zijn ook werkgevers. Dus het wangedrag beïnvloedt de publieke opinie. Heb je daar als gemeenschap last van, neem dan ook actie om die oorzaak weg te nemen.
quote:Negers en kut Marokkanen
Witte mensen kunnen zichzelf en andere witte mensen feilloos in 1 van de vele (sub)groepjes plaatsen.
Zo heb je 'volkswijktypes' aka Tokkies, kakkers, yuppen, alternatievelingen, intellectuelen, corpsballen, rechts, links etc. etc.
Om het iets makkelijker te definiëren: onderklasse, middenklasse en bovenklasse.
Geen van deze klassen voelt zich verantwoordelijk voor de gehele witte groep. We maken tenslotte onderscheid
De zwarte mensen, in de volksmond (en gedachten) de negers, worden door een grote meerderheid van alle witte mensen, in slechts twee groepen onderverdeeld.
Groep 1: de typische neger. dwz. lui, dom, asociaal, ghetto, crimineel etc. etc.
Dit is in principe de groep waar iedere neger in begint.
Groep 2: de 'verNederlandste' neger. 'Vernederlandst' staat dan voor goed.
Als neger ben je goed wanneer je netjes Nederlands spreekt en je je niet te zwart gedraagt.
Praten (lees; zeiken) over ongelijkheid, slavernij en racisme zijn voorbeelden van dat zwarte gedrag. Niet goed dus.
Gewoon lekker meedoen en meelachen met wit Nederland en je vooral niet zo snel op je (naar men zegt) grote pik getrapt voelen.
Zij die zich aanpassen en realiseren dat ze hier te gast zijn maken dus uiteindelijk kans te promoveren van neger naar verNederlandste neger. Althans, voor de witte mensen in je omgeving. Voor onbekende witte mensen blijf je gewoon de neger uit groep 1. In ieder geval tot het tegendeel (wederom) is bewezen.
Wat betreft (kut)Marokkanen en alles wat daar, voor de witte Nederlander, op lijkt geldt in principe hetzelfde.
Allemaal tuig behalve zij die 'verwesterd' zijn.
Verwesterd, het Westen (lees; wit) betekent in dit geval hetzelfde als verNederlandst voor de neger, namelijk goed.
Het Westen is immers het toonbeeld van de beschaving, alles wat daarbuiten valt vinden we (stiekem) toch een tikkeltje minderwaardig en achterlijk.
Nederland oh Nederland, het braafste jongetje van de klas. Zo ontwikkeld, zo tolerant.
Vingertjes wijzend naar andere landen, van keurigheid uit elkaar vallend.
Het land van de windmolens, de tulp, de klompen en de kaas.
Het land van de regeltjes en geweldig diepgaande tradities.
Nederland. Een land om trots op te zijn.
Als ie die mail niet had verneukt was er niks met em gebeurd waarschijnlijk.quote:Op woensdag 27 november 2013 18:34 schreef controlaltdelete het volgende:
Hoor net de directeur van het bedrijf op de radio zeggen dat de medewerker op non actief is gezet.
De medewerker kon niet met het mail programma overweg?quote:Op woensdag 27 november 2013 18:34 schreef controlaltdelete het volgende:
Hoor net de directeur van het bedrijf op de radio zeggen dat de medewerker op non actief is gezet.
Niet mee eens. At all.quote:
A: Dat vraagt meer hersenactiviteit.quote:Op woensdag 27 november 2013 18:09 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Anders beoordeel je iemand op basis van zijn/haar merites.
Ik neem aan dat de baas van het bedrijf ook niets van donkere mensen moet hebben, anders zou de medewerker nooit zo een bericht naar hem sturen.quote:Op woensdag 27 november 2013 19:11 schreef n00b13 het volgende:
Je zal zo iemand in het bedrijf hebben. Heb je jaren geïnvesteerd iets op te bouwen. Komt zo een malloot even je bedrijf naar de kloten helpen.
Dat is logisch, maar dat houd je binnenskamers.quote:Op woensdag 27 november 2013 19:12 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de baas van het bedrijf ook niets van donkere mensen moet hebben, anders zou de medewerker nooit zo een bericht naar hem sturen.
Als dat de heersende bedrijfscultuur is dan kan ik er geen medelijden mee hebben dat het op een gegeven moment fout gaat.quote:Op woensdag 27 november 2013 19:18 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dat is logisch, maar dat houd je binnenskamers.
Wie wel.quote:Op woensdag 27 november 2013 19:20 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Als dat de heersende bedrijfscultuur is dan kan ik er geen medelijden mee hebben dat het op een gegeven moment fout gaat.
Je wacht op het goede moment, tot Hitler 2.0 aan de macht komt, dan mag je openlijk racistisch zijn.quote:Op woensdag 27 november 2013 19:18 schreef DrDentz het volgende:
Dat is logisch, maar dat houd je binnenskamers.
Maar negers hadden in Nazi Duitsland een grotere kans om te overleven dan een ariër, ze hoefden zich niet eens aan het front te melden.quote:Op woensdag 27 november 2013 19:22 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Je wacht op het goede moment, tot Hitler 2.0 aan de macht komt, dan mag je openlijk racistisch zijn.
Dat lijkt mij ook.quote:Op woensdag 27 november 2013 19:12 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de baas van het bedrijf ook niets van donkere mensen moet hebben, anders zou de medewerker nooit zo een bericht naar hem sturen.
Nee hoor, alle stimuleringsprojecten, fondsen voor minderheden, reclamecampagnes, enz gaan gewoon rustig door. We vragen alleen ook een stapje extra van de gemeenschappen waar bepaalde problemen zijn.quote:Op woensdag 27 november 2013 18:32 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoe meer verantwoordelijkheid we bij een ander leggen hoe minder we zelf hoeven te ondernemen. Lekker achterover leunen en dat gepolariseer lost zich vanzelf wel op. Toch?
Als binnen mijn gemeenschap rottugheid gebeurt, dan doe ik dat ja. Ik spreek me er ten minste over uit en als ik er achter kom dat iemand in mijn vriendengroep aan zijn geld komt door overal in te breken dan weet ik niet of hij nog welkom is op mijn verjaardag. Ik zou in ieder geval uitspreken dat ik het er niet mee eens ben met wat hij doet. En hoe jammer ook, maar als ik hem kan linken aan allerlei overvallen dan zal ik dat waarschijnlijk melden bij Meld Misdaad Anoniem.quote:Op woensdag 27 november 2013 18:30 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Jij spreekt zelf ook de blanke criminelen aan op hun gedrag?
Die "mijn gemeenschap", reken je daar dan ook alle blanken in Nederland toe, zelfs als het geen Nederlanders zijn, puur op grond van hun huidskleur?quote:Op woensdag 27 november 2013 19:37 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Als binnen mijn gemeenschap rottugheid gebeurt, dan doe ik dat ja.
Want stel, jij bent een blanke autochtone Nederlander, dan hoor jij ook verantwoordelijkheid te nemen voor het gedrag van een criminele blanke Rus of Pool?quote:Op woensdag 27 november 2013 18:26 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Eh, ja! Nee, het is geen homogene groep en de gemeenschap is ook niet overal even hecht, maar JA ik vind dat mensen elkaar wat meer mogen aanspreken. Ik weet dat dat heel eng is in deze geïndividualiseerde maatschappij, maar neem maar je verantwoordelijkheid. Net zoals, vind ik, de Nederlandse maatschappij verantwoordelijkheid moet nemen voor racisme.
Volgens mij weet men heus wel welke families zonen hebben die slecht bezig zijn.
Vanuit de gemeenschap kan je druk op deze families uitoefenen. Je kan organisaties oprichten die er wat aan doen (dat gebeurt gelukkig ook wel) en ten slotte kan je -nu wordt het echt eng- melding maken bij de politie.
De Nederlandse overheid lukt het maar matig in ieder geval, niet met geld, niet met maatregelen. Dus dan moet je zelf maar ook in actie komen. What's in it for you? Je krijgt als gemeenschap een betere naam en dat is weer van invloed op de publieke opinie over je gemeenschap.
Ik keur racisme af, maar oververtegenwoordiging in statistieken beïnvloedt de publieke opinie. Mensen vergeten dat overvallen en geweld echte slachtoffers maakt. Familie en vrienden krijgen er over te horen en leven mee. En dan heb je nog wangedrag dat niet in de statistieken komt: het is niet erg genoeg voor aangifte, ze denken dat aangifte geen zin heeft of de daders worden nooit gepakt.
Mensen onthouden het echter wel en zij zijn ook werkgevers. Dus het wangedrag beïnvloedt de publieke opinie. Heb je daar als gemeenschap last van, neem dan ook actie om die oorzaak weg te nemen.
Nee, laat het rassendenken maar gaan: verantwoordelijkheid nemen voor de gemeenschap waarin je leeft. Ik noem maar iets: Amsterdam Zuid Oost, Nieuw West, religieuze gemeenschappen waarbij de jongeren naar de Moskee komen op Vespa's.quote:Op woensdag 27 november 2013 19:50 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Want stel, jij bent een blanke autochtone Nederlander, dan hoor jij ook verantwoordelijkheid te nemen voor het gedrag van een criminele blanke Rus of Pool?![]()
Denkt je nou echt dat er een 'neger-gemeeschap' is ofzo?
Nee, bijvoorbeeld de flat waarin ik leef of de verenigingen waar ik lid van ben. Mijn familie en vriendengroep. Maar, ik doe het trouwens enigszins wél voor Nederland. Op facebook heb ik dit bericht gepost, ik schrijf af en toe op internet waarom ik Wilders een flapdrol vind..quote:Op woensdag 27 november 2013 19:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Die "mijn gemeenschap", reken je daar dan ook alle blanken in Nederland toe, zelfs als het geen Nederlanders zijn, puur op grond van hun huidskleur?
Ah. Dat is wel wat anders dan waarmee je begon:quote:Op woensdag 27 november 2013 20:03 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Nee, laat het rassendenken maar gaan: verantwoordelijkheid nemen voor de gemeenschap waarin je leeft. Ik noem maar iets: Amsterdam Zuid Oost, Nieuw West, religieuze gemeenschappen waarbij de jongeren naar de Moskee komen op Vespa's.
Maar goed, des te beter dat je blijkbaar intussen door hebt dat je negers ook in alle soorten en maten hebt, net als blanken.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:47 schreef Poolbal het volgende:
Helaas doen 'negers' (een racistische benaming, mocht je dat nog niet meegekregen hebben) het ook niet fantastisch in de statistieken. En in sommige steden als Den Helder en Rotterdam is er met hen ook een levensgroot probleem met jeugdbendes.
Zolang de rest van Nederland de boel lekker kapot aan het polariseren is zal dat weinig zoden aan de dijk zetten.quote:Op woensdag 27 november 2013 19:35 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Nee hoor, alle stimuleringsprojecten, fondsen voor minderheden, reclamecampagnes, enz gaan gewoon rustig door. We vragen alleen ook een stapje extra van de gemeenschappen waar bepaalde problemen zijn.
Zover ik weet zijn we niet bekend met de afkomst van deze neger. Je hebt dus geen flauw idee in hoeverre er problemen zijn binnen de gemeenschap waarin deze neger leeft, voor zover hij uberhaupt binnen een '(negroide) gemeenschap' leeft.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:14 schreef Poolbal het volgende:
Daarmee bedoelde ik: binnen die steden heb je allerlei gemeenschappen. Die jongeren leven niet allemaal individueel, ze zijn vaak onderdeel van allerlei gemeenschappen: familie, vereniging, school, vriendengroepen, buurten...
Goed, bij jeugdbendes wordt het een zaak van de politie. Maar als je vanuit scholen signalen krijgt dat het niet lekker loopt met sommige kinderen, of je ziet ze tot laat op straat hangen, dan zou je daar als gemeenschap wat aan kunnen doen. De buurtvaders was zo'n project en dat vond ik echt klasse.
Die werknemer had natuurlijk nooit een dergelijke intern mailtje verstuurd als hij er niet zeker van was geweest dat zijn werkgever waarde hecht aan de etniciteit/ras van een sollicitant c.q. potentieel werknemer. Dat hij nu plots de website en Facebookpagina van zijn bedrijf uit de lucht heeft gehaald spreekt ook boekdelen.quote:Op woensdag 27 november 2013 19:11 schreef n00b13 het volgende:
Je zal zo iemand in het bedrijf hebben. Heb je jaren geïnvesteerd iets op te bouwen. Komt zo een malloot even je bedrijf naar de kloten helpen.
. Dat hij alles uit de lucht heeft gehaald komt waarschijnlijk door z'n slechte geweten. Immers, iemand die overtuigd is van zijn gelijk en het ongelijk van zijn werknemer, durft gewoon openbaar c.q. publiekelijk 'deze futiliteit' te duiden.quote:
Verwijs je met 'deze neger' naar jezelf?quote:Op woensdag 27 november 2013 20:26 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Zover ik weet zijn we niet bekend met de afkomst van deze neger. Je hebt dus geen flauw idee in hoeverre er problemen zijn binnen de gemeenschap waarin deze neger leeft, voor zover hij uberhaupt binnen een '(negroide) gemeenschap' leeft.
quote:Jeffrey Koorndijk werd afgewezen voor een stageplek op basis van zijn huidskleur. Telegraaf TV sprak met de zwaar aangeslagen Deventenaar. filmpje: http://www.telegraaf.nl/t(...)l_racistisch___.html
Racisme op de arbeidersmarkt is anders een redelijk groot maatschappelijk probleem. Bij dit incident hebben we enkel het 'geluk' gehad dat er iemand zo slim is geweest om dergelijk racisme, door het foutief versturen van een mailtje, naar buiten te brengen. Hoeveel van dit soort gevallen komen niet naar buiten?quote:
Of hij had even geen zin in de boze menigte boeren die met een riek en een fakkel in de hand allerlei verwensingen aan hun adres zou spuien.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:38 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Jouw soort, niet zo frisse, mensen? Lekker suggestief, generaliserend en proletarisch weer. Dat hij alles uit de lucht heeft gehaald komt waarschijnlijk door z'n slechte geweten. Immers, iemand die overtuigd is van zijn gelijk en het ongelijk van zijn werknemer, durft gewoon openbaar c.q. publiekelijk 'deze futiliteit' te duiden.
Wat een droeftoeter.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:39 schreef eight het volgende:
Hij speelt de slachtofferrol met verve:
[..]
Uit het filmpje komt naar voren dat het een fout is en dat het bedrijf zich distantieert van iedere vorm van racisme. De zaak is daarmee opgelost.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:39 schreef eight het volgende:
Hij speelt de slachtofferrol met verve:
[..]
Wees een man. Leg het uit. Biedt zonodig je excuses aan, maar loop niet weg. Zeker niet als eigenaar van een bedrijf. Is allemaal niet zo moeilijk.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:40 schreef Xa1pt het volgende:
Of hij had even geen zin in de boze menigte boeren die met een riek en een fakkel in de hand allerlei verwensingen aan hun adres zou spuien.
Als je er zelf niet in zit is het makkelijk om principes hoog te houden inderdaad.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:42 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Wees een man. Leg het uit. Biedt zonodig je excuses aan, maar loop niet weg. Zeker niet als eigenaar van een bedrijf. Is allemaal niet zo moeilijk.
Ja, dat gebeurt nu eenmaal. Een werkgever bepaald nog steeds zelf wie hij aanneemt en niet. En als werkgever x geen boeren/negers/polen/vrouwen wil aannemen doet hij dat niet.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:40 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Racisme op de arbeidersmarkt is anders een redelijk groot maatschappelijk probleem. Bij dit incident hebben we enkel het 'geluk' gehad dat er iemand zo slim is geweest om dergelijk racisme, door het foutief versturen van een mailtje, naar buiten te brengen. Hoeveel van dit soort gevallen komen niet naar buiten?
Dat geldt net zo min voor de mensen die het 'slachtoffer' een droeftoeter vinden. Met het verschil dat Jeffrey wel zijn verhaal durft te doen, maar Mike daarentegen verstoppertje speelt.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:43 schreef Xa1pt het volgende:
Als je er zelf niet in zit is het makkelijk om principes hoog te houden inderdaad.
Onzin. Er is aangifte gedaan tegen die racist. De zaak is nog verre van opgelost.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:42 schreef DrDentz het volgende:
Uit het filmpje komt naar voren dat het een fout is en dat het bedrijf zich distantieert van iedere vorm van racisme. De zaak is daarmee opgelost.
Wettenlijk gezien is het discriminatie, indien men het kan aantonen en in dit geval lijkt mij dat niet zo moeilijk. Dus de veelgehoorde excuus dat men nog altijd zelf bepaalt wie men aanneemt is complete lariekoek.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:45 schreef znarch het volgende:
Ja, dat gebeurt nu eenmaal. Een werkgever bepaald nog steeds zelf wie hij aanneemt en niet. En als werkgever x geen boeren/negers/polen/vrouwen wil aannemen doet hij dat niet.
Niets tja. Dit soort nonsens moet men niet accepteren.quote:Dat het nu toevallig een keer naar buiten komt. Tja.
Boete. Zoals de ook wel eens gebeurt via de commissie gelijke behandeling als een bedrijf per ongeluk in de advertentie zet dat ze alleen mannen/vrouwen/of mensen van een bepaalde leeftijd zoeken.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:48 schreef DrDentz het volgende:
Moet de rechter dan bepalen dat Mike voor straf drie negers stage moet laten lopen ofzo? Hoe kun je dit bestraffen..
Dit soort onzin is gewoon niet boeiend. Elk bedrijf doet het. Dat het nu naar buiten komt is pech.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:49 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Wettenlijk gezien is het discriminatie, indien men het kan aantonen en in dit geval lijkt mij dat niet zo moeilijk. Dus die veelgehoorde excuus dat men nog altijd zelf bepaalt wie men aanneemt is complete lariekoek.
[..]
Niets tja. Dit soort nonsens moet men niet accepteren.
Dat mailtje zegt al genoeg over de bedrijfscultuur daar.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:08 schreef Fascination het volgende:
Bleh, wat een misselijkheid. Nee, er heerst geen racistische bedrijfscultuur, een medewerker typt zomaar een racistisch mailtje naar zijn baas, heel logisch.
Dit soort onzin is wel boeiend, en dat bewijst de publieke contestatie dus ook. Dat elk bedrijf het doet is een drogreden. Jij bent niet echt de slimste neem ik aan?quote:Op woensdag 27 november 2013 20:50 schreef znarch het volgende:
Dit soort onzin is gewoon niet boeiend. Elk bedrijf doet het. Dat het nu naar buiten komt is pech.
Ik kan me simpelweg niet druk maken om onbenulligheden. Wat hij ook doet met deze media aandacht gaat geen fuck uitmaken.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:51 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dit soort onzin is wel boeiend, en dat bewijst de publieke contestatie dus ook. Dat elk bedrijf het doet is een drogreden. Jij bent niet echt de slimste neem ik aan?
Groot licht ben je ook niet he?quote:Op woensdag 27 november 2013 20:39 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Verwijs je met 'deze neger' naar jezelf?
Wat heeft je post verder dan te maken met dit topic.quote:Ik heb het namelijk ook niet over de donkere jongen die solliciteerde.
Open er een topic over. Het heeft, ook gezien jouw eigen latere beweringen ("laat het rassendenken maar gaan") verder totaal geen betrekking op dit topic.quote:Mijn stelling was: er is een oververtegenwoordiging in de statistieken. Er is ook racisme. Een deel van het racisme ontstaat doordat mensen slachtoffer worden van de misdaden die gepleegd zijn en wangedrag op straat. Het lukt de Nederlandse staat maar matig om de problemen effectief aan te pakken. Ik wil gemeenschappen vragen om ook bij te dragen, oa omdat zij misschien weten wat wél effectief is.
En smartengeld natuurlijk. Die jongen kan de komende 3 jaar niet meer aan de slag vanwege psychische klachten.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:49 schreef znarch het volgende:
[..]
Boete. Zoals de ook wel eens gebeurt via de commissie gelijke behandeling als een bedrijf per ongeluk in de advertentie zet dat ze alleen mannen/vrouwen/of mensen van een bepaalde leeftijd zoeken.
Over welke soort heb je het nu pecies?quote:Op woensdag 27 november 2013 20:34 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Dat komt meer door jouw, niet zo frisse, soort mensen.
Durft ook nooit meer te solliciteren waarschijnlijk.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:55 schreef eight het volgende:
[..]
En smartengeld natuurlijk. Die jongen kan de komende 3 jaar niet meer aan de slag vanwege psychische klachten.
Maar beste user, niemand geeft een flying fuck wat jij ervan vindt. Discriminatie op de arbeidsmarkt is strafbaar, en gezien de contestatie die het heeft veroorzaakt op de sociale media en daarbuiten, weergeeft dat ook hoe gevoelig het ligt.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:53 schreef znarch het volgende:
Ik kan me simpelweg niet druk maken om onbenulligheden. Wat hij ook doet met deze media aandacht gaat geen fuck uitmaken.
Nu praat je het weer goed. Het valt niet goed te praten. Die onverschilligheid van jouw kant komt waarschijnlijk door een gebrek aan empathie c.q. het niet kunnen inleven in de frustraties van de mensen die te lijden hebben onder dit soort racisme.quote:Discriminatie/racisme is er op de arbeidsmarkt en zal er altijd zijn. Je moet alleen niet zo dom zijn om het hardop te zeggen zoals nu wel zo was.
Ik heb niet zoveel met die mensen te maken. Jij suggereert dat de eigenaar een laffe hond is die zich nu terugtrekt, lijkt me de meest negatieve en een nogal voorbarige lezing.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:46 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dat geldt net zo min voor de mensen die het 'slachtoffer' een droeftoeter vinden.
Ik constateer slechts dat de eigenaar zich verstopt. Dat vind ik laf.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:58 schreef Xa1pt het volgende:
Ik heb niet zoveel met die mensen te maken. Jij suggereert dat de eigenaar een laffe hond is die zich nu terugtrekt, lijkt me de meest negatieve en een nogal voorbarige lezing.
Ja, een boete, de wereld gaat verder zoals hij was en thats it.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:56 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Maar beste user, niemand geeft een flying fuck wat jij ervan vindt. Discriminatie op de arbeidsmarkt is strafbaar, en gezien de contestatie die het heeft veroorzaakt op de sociale media en daarbuiten, geeft dat ook aan hoe gevoelig het ligt.
[..]Op woensdag 27 november 2013 20:56 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Maar beste user, niemand geeft een flying fuck wat jij ervan vindt. Discriminatie op de arbeidsmarkt is strafbaar, en gezien de contestatie die het heeft veroorzaakt op de sociale media en daarbuiten, geeft dat ook aan hoe gevoelig het ligt.
[..]
Nu praat je het weer goed. Het valt niet goed te praten. Die onverschilligheid van jouw kant komt waarschijnlijk door een gebrek aan empathie c.q. het niet kunnen inleven in de frustraties van de mensen die te lijden hebben onder dit soort racisme.
Waarom loop je er nu bij voorbaat van alles bij te bedenken? Hoe vaak is het voorgekomen dat mensen in dergelijke situaties smartengeld hebben geeisd en hebben toegekend? Heb je daar uberhaupt enig idee van?quote:Op woensdag 27 november 2013 20:55 schreef eight het volgende:
[..]
En smartengeld natuurlijk. Die jongen kan de komende 3 jaar niet meer aan de slag vanwege psychische klachten.
huh? hij heeft toch de pers te woord gestaan?quote:Op woensdag 27 november 2013 20:58 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik constateer slechts dat de eigenaar zich verstopt. Dat vind ik laf.
Doe niet zo naief.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:59 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waarom loop je er nu bij voorbaat van alles bij te bedenken? Hoe vaak is het voorgekomen dat mensen in dergelijke situaties smartengeld hebben geeisd en hebben toegekend? Heb je daar uberhaupt enig idee van?
En ziet de schrijver dan zelf niet dat hij nog meer aan het generaliseren is dan de mensen die hij er van beticht?quote:Wat betreft (kut)Marokkanen en alles wat daar, voor de witte Nederlander, op lijkt geldt in principe hetzelfde.
Allemaal tuig behalve zij die 'verwesterd' zijn.
Verwesterd, het Westen (lees; wit) betekent in dit geval hetzelfde als verNederlandst voor de neger, namelijk goed.
Het Westen is immers het toonbeeld van de beschaving, alles wat daarbuiten valt vinden we (stiekem) toch een tikkeltje minderwaardig en achterlijk.
Mja, en dan maak je geen verschil in groepen neem ik aan. Rotte appels heb je nl in elke groep. Pik ze er op tijd uit, zodat het zich niet gaast uitbreiden zeg maar. Doe er iets mee.quote:Op woensdag 27 november 2013 19:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
A: Dat vraagt meer hersenactiviteit.
B: Dan staat hij er zelf zo slecht op.
Het is echt geen toeval dat racisme het zo goed doet in de onderste regionen, het is heel sneu maar voor veel mensen is hun huidskleur het enige wat ze hebben om zich beter te voelen dan een ander.
Een boete, en wellicht sluiting, door al die negatieve publiciteit, van de zaak. Dat lijkt mij niet verkeerd.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:58 schreef znarch het volgende:
Ja, een boete, de wereld gaat verder zoals hij was en thats it.
Onderzoek toont aan dat een significant deel van de werkzoekenden dus wel lijdt onder discriminatie c.q. racisme op de arbeidersmarkt. En geweigerd worden op basis van je leeftijd ligt natuurlijk, mede door historische gebeurtenissen, niet zo gevoelig als geweigerd worden op basis van je leeftijd.quote:Alsof alleen negers hier onder te lijden hebben? Ik wordt minstens zo vaak gediscrimineerd op basis van mijn leeftijd/geslacht/komaf. Ik been alleen niet zon huilie.
Een constatering die gebaseerd is op invullingen van jouw kant.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:58 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik constateer slechts dat de eigenaar zich verstopt. Dat vind ik laf.
Website is uit de lucht gehaald, net zoals de Facebookpagina van de zaak en eigenaar weigert om verder op de zaak in te gaan.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:59 schreef eight het volgende:
huh? hij heeft toch de pers te woord gestaan?
Geen dingen erbij bedenken noem jij naief? Dat is lekker makkelijk... ipv jouw bewering te onderbouwen de ander naief noemenquote:
Dat zeg ik toch? Ik als blanke hollander heb er ook last van. Mij hoor je er gewoon niet over.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:01 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Een boete, en wellicht sluiting, door al die negatieve publiciteit, van de zaak. Dat lijkt mij niet verkeerd.
[..]
Onderzoek toont aan dat een significant deel van de werkzoekenden dus wel lijdt onder discriminatie c.q. racisme op de arbeidersmarkt. En geweigerd worden op basis van je leeftijd ligt natuurlijk, mede door historische gebeurtenissen, niet zo gevoelig als geweigerd worden op basis van je leeftijd.
Een constatering is altijd subjectief.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:02 schreef Xa1pt het volgende:
Een constatering die gebaseerd is op invullingen van jouw kant.
wetgeving inclusief strafmatenquote:Op woensdag 27 november 2013 20:48 schreef DrDentz het volgende:
Moet de rechter dan bepalen dat Mike voor straf drie negers stage moet laten lopen ofzo? Hoe kun je dit bestraffen..
Leuk, maar je bedenkt er nu duidelijk dingen bij.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:03 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Een constatering is altijd subjectief.
Waar heb je precies last van? Je vergelijkt appels met peren.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:03 schreef znarch het volgende:
Dat zeg ik toch? Ik als blanke hollander heb er ook last van. Mij hoor je er gewoon niet over.
Bron?quote:Paar maanden geleden had een oosters restaurant letterlijk in de vacature staan dat je een "oosters" uiterlijk moest hebben.
Dat poogt hij toch ook helemaal niet? Hij wilt er gewoon een zaak van maken. Dat is zijn goed recht.quote:Ik doe daar verder niet moeilijk om. Het is dom, en miss triest ja. Maar je kunt hoog of laag springen. Ze gaan je daar alsnog niet aannemen als je blank bent.
Niet dus.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:05 schreef Xa1pt het volgende:
Leuk, maar je bedenkt er nu duidelijk dingen bij.
Station Breda, stationshal. Oosterse toko. Ga zelf maar kijken of ze hem nog hebben hangen. Of geloof je daadwerkelijk niet dat dit soort dingen gebeuren? En dat alleen allochtonen/negers de dupe zijn?quote:Op woensdag 27 november 2013 21:05 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Waar heb je precies last van? Je vergelijkt appels met peren.
[..]
Bron?
[..]
Dat poogt hij toch ook helemaal niet? Hij wilt er gewoon een zaak van maken. Dat is zijn goed recht.
Procentueel zijn allochtonen veel vaker slachtoffer van een dergelijk soort discriminatie op de arbeidsmarkt. Nogmaals, jij als blanke hollander hebt helemaal niets te klagen.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:06 schreef znarch het volgende:
Station Breda, stationshal. Oosterse toko. Ga zelf maar kijken of ze hem nog hebben hangen. Of geloof je daadwerkelijk niet dat dit soort dingen gebeuren? En dat alleen allochtonen/negers de dupe zijn?
Dit dus, en het wordt er echt niet beter op om de hele tijd weer zo'n dicriminatie heisa te maken. Integendeel, dit versterkt alleen maar mensen in hun vooroordelen.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:58 schreef znarch het volgende:
[..]
Ja, een boete, de wereld gaat verder zoals hij was en thats it.
Alsof alleen negers hier onder te lijden hebben? Ik wordt minstens zo vaak gediscrimineerd op basis van mijn leeftijd/geslacht/komaf. Ik been alleen niet zon huilie.
Maarja dan krijg je dat affirmative action positieve discriminatie gedoe. Een bedrijf moet van de overheid minderheden aannemen zonder dat deze mensen beter gekwalificeerd zijn. Daar had Johnny Rebel ook een bescheiden hitje mee.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:04 schreef Matamalam het volgende:
[..]
wetgeving inclusief strafmaten
Zoals ik in het vorige deel al zei, vind ik dat je daar gewoon geen stage moet willen lopen als autochtoon of allochtoon als je niet gediend bent van racisme. Er zijn bedrijven die je wel een kans willen geven. Houd hoop en blijf uitgaan van je eigen kracht.
Maar op zich zou de door jouw aangedragen straf interessant kunnen zijn. Een beetje hetzelfde concept als die programma's waar kinderen of vrouwen tijdelijk van familie wisselen. Het is maar tijdelijk dus als je elkaar echt niet kan uitstaan dan zeg je elkaar aan het einde van de stageperiode gedag. De stagiair heeft in ieder geval zijn opleiding kunnen afmaken.
In dit geval is het meer in het kader van een strafbepaling.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:10 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maarja dan krijg je dat affirmative action positieve discriminatie gedoe. Een bedrijf moet van de overheid minderheden aannemen zonder dat deze mensen beter gekwalificeerd zijn. Daar had Johnny Rebel ook een bescheiden hitje mee.
Now I went looking for a new job the very next day.
I got an interview and things were surely going my way..
I was asked a lot of questions,
I was giving it my best
My qualifications were impeccable,
I could tell he was impressed
Then a nigger walked in and said
"yo, what's up
You need a man, well here I be. Say bro, you're in luck"
The bossman looked at me and said "what can I do?
Uncle Sam says I've got to hire the nigger instead of you"
Oh affirmative action,
what's this country coming to?
Affirmative action,
what's the white man gonna do?
It's another government handout and simply said
"You've got to hire the nigger instead"
Hoe vaak moet hij zijn verhaaltje dan nog herhalen volgens jou?quote:Op woensdag 27 november 2013 21:02 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Website is uit de lucht gehaald, net zoals de Facebookpagina van de zaak en eigenaar weigert om verder op de zaak in te gaan.
Er zijn toch voldoende voortekenen. Je gaat echt niet met een zwaar aangeslagen kop voor de camera's staan om landelijk je verhaal te doen als je daar achteraf geen slaatje uit kunt slaan.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Geen dingen erbij bedenken noem jij naief? Dat is lekker makkelijk... ipv jouw bewering te onderbouwen de ander naief noemen![]()
Toch vond die werknemer het nodig om als eerste te vermelden dat sollicitant een neger is, daarmee te impliceren dat het uiterlijk vertoont c.q. ras van een sollicitant een wezenlijk rol speelt. Dat hij niet jouw medeleven heeft, zegt denk ik meer over jouw onverschilligheid, dan zijn publieke klacht.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:08 schreef deedeetee het volgende:
Maar zoals ik het lees kwam hij sowieso niet in aanmerking omdat hij te weinig ervaring had. Die nare opmerking over zijn huidskleur is niet de reden geweest dat hij deze stageplek niet kreeg. Ik begrijp best dat het heel rot overkomt als je zoiets leest. Maar eerlijk gezegd verliest hij wel mijn medeleven door de heisa die hij er over maakt.
Stond al in dat mailtje hoor, het was/is de bedrijfsleider binnendienst.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:11 schreef RamboDirk het volgende:
Ruben de racist
Mooi dat die Mike de werknemer in kwestie met naam en toenaam noemt op de Radio![]()
I doubt it: holle vaten klinken altijd het hardst.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:16 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ja maar Albert Einstein kon ook voor geen meter spellen hè, hij kan nog best een intellectueel zijn.
Sommige mensen hier weten niet eens hoe ze poepen moeten schrijven.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:14 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Toch vond die werknemer het nodig om als eerste te vermelden dat sollicitant een neger is, daarmee te impliceren dat het uiterlijk vertoont c.q. ras van een sollicitant een wezenlijk rol speelt. Dat hij niet jouw medeleven heeft, zegt denk ik meer over jouw onverschilligheid, dan zijn publieke klacht.
Klaarblijkelijk vinden sommige mensen hier dat hij dit helemaal niet naar buiten had moeten brengen, zijn mond had moeten houden en gewoon doen alsof er niets aan de hand is. Alsof geweigerd worden op basis van je huidskleur helemaal geen issue is, of hoort te zijn.
Sommige mensen hier zijn nog te dom om te peopen. Maar goed, that's life.
Een mailtje naar de verkeerde persoon sturen ook.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:16 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Een spelfout. Kan de beste overkomen.
Klopt. Maar zelfs wanneer hij het mailtje correct had verstuurd, dan zou de inhoud hetzelfde zijn geweest.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:17 schreef Wespensteek het volgende:
Een mailtje naar de verkeerde persoon sturen ook.
Feit: eigenaar haalt e.e.a. offline. Jouw verzinsels: eigenaar is een laffe hond, loopt weg en verstopt zich. Zou zomaar kunnen zijn, maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat de eigenaar geen zin heeft in allerhande doodsbedreigingen en verwensingen van tokkies. Maar allez, dat zou je dan ook weer kunnen zien als weglopen.quote:
Ik heb eigenaar nooit een laffe hond genoemd. Wel vind ik het enigszins getuigen van laf gedrag. En dat eigenaar geen zin heeft in doodsbedreigingen is natuurlijk complete lariekoek; een duidelijk uitleg, op TV, zijn website of op de sociale made, had PR-technisch, maar ook persoonlijk, de schade veel beperkter kunnen houden.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:25 schreef Xa1pt het volgende:
Feit: eigenaar haalt e.e.a. offline. Jouw verzinsels: eigenaar is een laffe hond, loopt weg en verstopt zich. Zou zomaar kunnen zijn, maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat de eigenaar geen zin heeft in allerhande doodsbedreigingen en verwensingen van tokkies.
Onzin. Niet iedereen is voor rede vatbaar, er is al een interview geweest en sowieso is de vermeende betrokkenheid van de werkgever iets wat nog vrij onduidelijk was en is.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:30 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik heb eigenaar nooit een laffe hond genoemd. Wel vind ik het enigszins getuigen van laf gedrag. En dat eigenaar geen zin heeft in doodsbedreigingen is natuurlijk complete lariekoek; een duidelijk uitleg, op TV, zijn website of op de sociale made, had PR-technisch, maar ook persoonlijk, de schade enigszins beperkt kunnen houden.
Oh ik dacht dat het over racisme ging.quote:Op woensdag 27 november 2013 20:54 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Groot licht ben je ook niet he?
Ik vind het een erg rare opmerking van je, zeker voor iemand die een opmerking maakt als "laat het rassendenken maar gaan"...
[..]
Wat heeft je post verder dan te maken met dit topic.
[..]
Open er een topic over. Het heeft, ook gezien jouw eigen latere beweringen ("laat het rassendenken maar gaan") verder totaal geen betrekking op dit topic.
De vermeende betrokkenheid blijkt uit het feit dat werknemer genoeg vertrouwen had in het versturen van een dergelijk mailtje. Zoiets noemt men ook wel een 'bedrijfscultuur'.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:31 schreef Xa1pt het volgende:
Onzin. Niet iedereen is voor rede vatbaar, er is al een interview geweest en sowieso is de vermeende betrokkenheid van de werkgever iets wat nog vrij onduidelijk was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |