abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133672485
Denk je na de zwarte piet rel klaar te zijn met discussies over niks, staat de volgende alweer voor de deur, de domme medewerker van een tokkie MKB boer die een blunder maakt met een racistisch getint mailtje.

Eerst al die gare Nederlanders die ONS feest willen beschermen en daar niks aan willen veranderen! Zelfs FOK! nam stelling in deze door de zielige Pietitie te ondersteunen. Terwijl wanneer je je een beetje kunt verplaatsen in anderen en wat water bij de wijn doet de kwestie eenvoudig op kunt lossen.

Aan de andere kant staan de lange tenen mensen die niet snappen dat er helaas nog racisme plaatsvindt in de onderlaag van de samenleving zoals in het voorbeeld van vandaag of op menig voetbaltribune. Met een hoop bombarie wordt direct de 'race card' gespeeld op Facebook en andere sociale media. Accepteer dat het gewone volk niet bijster snugger is.

Het lijkt soms alsof we hier geilen op dit soort kleine relletjes en er dagen over willen praten, als er geen grotere problemen zijn komen we de winter wel door.

Klacht: Verplicht non-discussies aan moeten horen

[ Bericht 0% gewijzigd door Abed op 27-11-2013 12:59:14 ]
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_133672543
Ik vind het terecht, racisme gebeurt maar is natuurlijk wel fout. Dus als iemand een fout maakt zoals zo'n mailtje te versturen hoort die uitgelachen en beledigd te worden. Ik zou het niet raar vinden als hij ontslagen wordt, hij brengt zijn werkgever wel serieus in diskrediet.
  woensdag 27 november 2013 @ 12:56:08 #3
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_133672610
gewoon stelen van de rijke ^O^
Centrum van het universum ben ik..
pi_133672746
quote:
13s.gif Op woensdag 27 november 2013 12:51 schreef Abed het volgende:
de domme medewerker van een tokkie MKB boer die blunder maakt met een racistisch getint mailtje.
quote:
Eerst al die gare Nederlanders die ONS feest willen beschermen en daar niks aan willen veranderen!
quote:
Aan de andere kant staan de lange tenen mensen die niet snappen dat er helaas nog racisme plaatsvindt in de onderlaag van de samenleving zoals in het voorbeeld van vandaag of op menig voetbaltribune.
BOEHOEHOE die verschrikkelijke Nederlanders toch. :') Ik zal het mijn oma vertellen, die vorige maand hardhandig werd beroofd van haar nek-ketting door een Somaliër. DAT is de discriminatie waar wij Nederlanders dagelijks mee te maken hebben.
pi_133672787
Tja racisme en discriminatie zit nou eenmaal bij de mens ingebakken, dat krijg je er niet zomaar uit.
Mensen die (racistisch) discrimineren hadden (en hebben) een grotere overlevingskans.
Door de evolutie zit dit nu eenmaal in onze genen.
pi_133672788
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:01 schreef justanothercustomer het volgende:

[..]

[..]

[..]

BOEHOEHOE die verschrikkelijke Nederlanders toch. :') Ik zal het mijn oma vertellen, die vorige maand hardhandig werd beroofd van haar nek-ketting door een Somaliër. DAT is de discriminatie waar wij Nederlanders dagelijks mee te maken hebben.
Wat erg. :o ;(
Don't pull my strings.
pi_133672819
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:01 schreef justanothercustomer het volgende:

[..]

[..]

[..]

Hoe is dat discriminatie? :')

Het is heel vervelend voor je oma maar het is pas discriminatie als hij haar niet zou beroven juist omdat ze blank is. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 27 november 2013 @ 13:04:16 #8
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_133672820
Persoonlijk vind ik dat zwakbegaafde janktuig dat Zwarte Piet wil verbieden of aanpassen veel triester dan de pro-Pieten, maar goed.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_133672884
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:04 schreef Interloper het volgende:
Persoonlijk vind ik dat zwakbegaafde janktuig dat Zwarte Piet wil verbieden of aanpassen veel triester dan de pro-Pieten, maar goed.
Om eerlijk te zijn kan het mij niks boeien of Zwarte Piet er nu wel of niet zou zijn, maar het is overduidelijk dat het tokkievolk aan de kant van Zwarte Piet staat met een nogal ongenuanceerde mening en uitspraken die vrij racistische vormen hebben.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_133672885
Niemand verplicht je TS
pi_133672903
Alles is racistisch TS.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  woensdag 27 november 2013 @ 13:10:11 #12
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_133672959
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:06 schreef snakelady het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn kan het mij niks boeien of Zwarte Piet er nu wel of niet zou zijn, maar het is overduidelijk dat het tokkievolk aan de kant van Zwarte Piet staat met een nogal ongenuanceerde mening en uitspraken die vrij racistische vormen hebben.
Nee, dat is helemaal niet duidelijk. Heb je de anti-Pieten weleens in actie gezien?
  woensdag 27 november 2013 @ 13:11:16 #13
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_133672984
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:10 schreef Interloper het volgende:

[..]

Nee, dat is helemaal niet duidelijk. Heb je de anti-Pieten weleens in actie gezien?
Ik heb ze niet met zijn tientallen een oud vrouwtje zien belagen nee.
pi_133672987
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:04 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het is heel vervelend voor je oma maar het is pas discriminatie als hij haar niet zou beroven juist omdat ze blank is. :P
Als mensen echte discriminatie en racisme willen zien, laat ze dan meer eens kijken naar Opsporing Verzocht op dinsdagavond. 90% van de geweldsdelicten kan op conto van allochtone daders worden geschreven. Slachtoffers zijn bijna altijd blank.

Natuurlijk is dit mailtje triest en nodeloos kwetsend voor die jongen. Een sanctie of een goed gesprek zou er dan ook moeten volgen. Maar we moeten niet doen alsof al dat wantrouwen en vooroordelen zomaar uit de lucht komt vallen. Dat willen die discriminatie-roepers ons wel doen geloven.
pi_133672988
quote:

[..]

[..]

[..]

Want allochtonen worden nooit beroofd? :?

Of het werkelijk discriminatie was dat je oma beroofd is, dat weten we simpelweg niet. Dat het schandalig is wat gebeurde, mits het waar is, (heb je link naar een nieuwsberichtje erover?) dat staat vast
Krekker is de bom!
pi_133673015
Ik ben een racist
JenHermes is gisteren terug gekomen van de kermis en hij decht is wer ber mis
pi_133673017
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:11 schreef justanothercustomer het volgende:

[..]

Als mensen echte discriminatie en racisme willen zien, laat ze dan meer eens kijken naar Opsporing Verzocht op dinsdagavond. 90% van de geweldsdelicten kan op conto van allochtone daders worden geschreven. Slachtoffers zijn bijna altijd blank.

Volgens mij bedenk je dat laatste zinnetje er gewoon bij, want zo ver ik weet komen de slachtoffers niet vaak in beeld.
Krekker is de bom!
  woensdag 27 november 2013 @ 13:13:39 #18
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_133673038
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:11 schreef justanothercustomer het volgende:

[..]

Natuurlijk is dit mailtje triest en nodeloos kwetsend voor die jongen. Een sanctie of een goed gesprek zou er dan ook moeten volgen. Maar we moeten niet doen alsof al dat wantrouwen en vooroordelen zomaar uit de lucht komt vallen. Dat willen die discriminatie-roepers ons wel doen geloven.
Natuurlijk is dat niet zo en heeft het ook echt wel een reden ( hoewel ik geen idee heb wat voor afkomst de slachtoffers meestal hebben, en er zijn te veel mensen die het discriminatie kaartje aanhalen in bepaalde situaties die daar duidelijk niks mee te maken hebben.
Maar dat staat los van wat TS schrijft naar mijn mening.
  woensdag 27 november 2013 @ 13:14:39 #19
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_133673064
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:11 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik heb ze niet met zijn tientallen een oud vrouwtje zien belagen nee.
"Met z'n allen", lol. Welgeteld één man die iets deed.
pi_133673073
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:12 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Volgens mij bedenk je dat laatste zinnetje er gewoon bij, want zo ver ik weet komen de slachtoffers niet vaak in beeld.
Misschien moet je dan eens je oogkleppen afzetten? Je ziet bijna in iedere nagespeelde scene het slachtoffer!

Hier nog wat discriminatie en racisme van vorige week tegen autochtone scholieren:

quote:
Een groep criminele jongeren tussen de 15 en 18 jaar oud heeft maandenlang middelbare scholieren in Amsterdam-Zuid afgeperst. Vijf van de elf verdachten, van Surinaamse, Antilliaanse en Marokkaanse afkomst, konden maandagmorgen worden aangehouden.

De groep zou doormiddel van bedreiging, afpersing en geweld scholieren van onder meer hun iPhone, koptelefoon, geld, identiteitsbewijs en kleding hebben beroofd, weet het Parool.

De daders, waarvan enkele nog op school zitten en de rest schoolverlaters zijn, zouden hun slachtoffers zorgvuldig hebben uitgekozen en hen meerdere malen beroofd hebben. Soms werd de slachtoffers zelfs via Twitter gesommeerd geld of bepaalde spullen mee naar school te nemen.

Bron
  woensdag 27 november 2013 @ 13:16:53 #21
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_133673122
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:14 schreef Interloper het volgende:

[..]

"Met z'n allen", lol. Welgeteld één man die iets deed.
Ik weet niet over welke oude vrouw jij het hebt maar ik heb het over deze mevrouw.

En dat is toch overduidelijk meer dan een man.
  woensdag 27 november 2013 @ 13:18:11 #22
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_133673157
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:14 schreef justanothercustomer het volgende:

[..]

discriminatie en racisme

[..]

woensdag 27 november 2013 @ 13:20:43 #23
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_133673235
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:16 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik weet niet over welke oude vrouw jij het hebt maar ik heb het over deze mevrouw.

En dat is toch overduidelijk meer dan een man.
Uhm, nee? Er staan mensen om haar heen. Die kneus die haar uitscheldt en haar vlag vastpakt is de enige die zich misdraagt.
pi_133673310
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:18 schreef snakelady het volgende:

[..]

[img]http://cdn.meme.li/i/kbhak.jpg[img]
Oh jawel hoor. Het doelbewust bedreigen en mishandelen van welvarende blanken omdat ze niet tot je eigen etnische groep behoren. Dat is óók racisme. Of mogen allochtonen dit enkel gebruiken voor hun eigen gewin?

Vandaag de dag is het woord racisme eigenlijk een synoniem geworden voor anti-blank. Het is verworden tot een betekenisloos scheldwoord, met dank aan al die huillies die het te onpas misbruiken voor hun eigen (politieke) agenda.
  woensdag 27 november 2013 @ 13:23:26 #25
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_133673311
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:20 schreef Interloper het volgende:

[..]

Uhm, nee? Er staan mensen om haar heen. Die kneus die haar uitscheldt en haar vlag vastpakt is de enige die zich misdraagt.
Jij begrijpt de betekenis van het woord " belagen" niet?? ( hebben mmeerdere in dit topic last van geloof ik, die de betekenis van een woord niet geheel begrijpen)
Ik hoor duidelijk een vrouwenstem en meerdere mannen stemmen schreeuwen tegen de vrouw en daarnaast is met zijn tientallen om haar heen staan al genoeg.
  woensdag 27 november 2013 @ 13:25:02 #26
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_133673351
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:23 schreef justanothercustomer het volgende:

[..]

Oh jawel hoor. Het doelbewust bedreigen en mishandelen van welvarende blanken omdat ze niet tot je eigen etnische groep behoren. Dat is óók racisme. Of mogen allochtonen dit enkel gebruiken voor hun eigen gewin?

Vandaag de dag is het woord racisme eigenlijk een synoniem geworden voor anti-blank. Het is verworden tot een betekenisloos scheldwoord, met dank aan al die huillies die het te onpas misbruiken voor hun eigen (politieke) agenda.
Ik denk niet dat ze het doen omdat het blanken zijn om eerlijk te zijn, meer omdat het een makkelijjk prooi is, niet dat dat het goedpraat overigens, ik ben zeer zeker tegen deze praktijken, maar dat staat toch los van racisme.
pi_133673513
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:25 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze het doen omdat het blanken zijn om eerlijk te zijn, meer omdat het een makkelijjk prooi is, niet dat dat het goedpraat overigens, ik ben zeer zeker tegen deze praktijken, maar dat staat toch los van racisme.
Het doelbewust beroven van blanke jongeren, bejaarden en vrouwen door etnische minderheden is racisme. Hoe je het ook goedpraat wendt of keert. Ik begrijp dat je politiek-correcte gedachtegoed daar even aan moet wennen.

Mag ik vragen, ben je van allochtone afkomst?
pi_133673531
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:14 schreef justanothercustomer het volgende:

[..]

Misschien moet je dan eens je oogkleppen afzetten? Je ziet bijna in iedere nagespeelde scene het slachtoffer!
In de tijd dat ik het programma keek had je dat in ieder geval niet. Maar goed, ik neem het maar van je aan. Heeft verder weinig met oogkleppen te maken. Ik ken alleen de oude variant v/h programma.

quote:
Hier nog wat discriminatie en racisme van vorige week tegen autochtone scholieren:

[..]

Ten eerste zeg ik nergens dat er geen racisme vanuit allochtonen jegens anderen is. Ten tweede betekent een blanke die een neger in elkaar slaat niet per definitie racisme. Net zomin als jouw verhaal over de allochtonen die kinderen uit A'dam Zuidoost afpersten een kwestie van racisme geweest hoeft te zijn. Het kan ook straattuig vs rijkeluiskindjes geweest zijn.
Krekker is de bom!
pi_133673554
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:30 schreef justanothercustomer het volgende:

[..]

Het doelbewust beroven van blanke jongeren, bejaarden en vrouwen door etnische minderheden is racisme. Hoe je het ook goedpraat wendt of keert. Ik begrijp dat je politiek-correcte gedachtegoed daar even aan moet wennen.

:')

Ja hoor en meneertje gaat meteen zich op de persoon richten omdat zijn mening niet direct door iedereen als waarheid gezien wordt, hoe sneu :'(
Krekker is de bom!
  woensdag 27 november 2013 @ 13:34:34 #30
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_133673610
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:23 schreef snakelady het volgende:

[..]

Jij begrijpt de betekenis van het woord " belagen" niet?? ( hebben mmeerdere in dit topic last van geloof ik, die de betekenis van een woord niet geheel begrijpen)
Ik hoor duidelijk een vrouwenstem en meerdere mannen stemmen schreeuwen tegen de vrouw en daarnaast is met zijn tientallen om haar heen staan al genoeg.
Mijn gehanteerde definitie van 'belagen' was inderdaad nauwer en minder compleet dan de jouwe, excuus. Echter, mijn punt dat slechts die ene man zich verkeerd gedraagt blijft staan.
  woensdag 27 november 2013 @ 13:35:16 #31
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_133673630
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:30 schreef justanothercustomer het volgende:

[..]

Nee, Hollandser dan mij komen ze haast niet, blond haar, blauwe ogen en nog geen druppeltje buitenlands bloed in mijjn vaten te vinden.

En ik bedoel meer dat jij nu doet wat veel mensen met getinte huidkleur ook doen, je trekt het racisme kaart terwijl je helemaal niet weet of dat juist is.
Ze gaan waarschijnlijk voor het makkelijke slachtoffer, ongeacht huidskleur.
  woensdag 27 november 2013 @ 13:36:46 #32
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_133673667
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:34 schreef Interloper het volgende:

[..]

Mijn gehanteerde definitie van 'belagen' was inderdaad nauwer en minder compleet dan de jouwe, excuus. Echter, mijn punt dat slechts die ene man zich verkeerd gedraagt blijft staan.
Ik vind het uitschelden van een vrouw die daar om een hele andere reden staat dan zwarte piet ook verkeerd gedrag, maar daar zullen we dan inderdaad wel in mening van verschillen. :)
pi_133673696
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:32 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ja hoor en meneertje gaat meteen zich op de persoon richten omdat zijn mening niet direct door iedereen als waarheid gezien wordt, hoe sneu :'(
Dat vraag ik omdat ik dan misschien haar gedachtegang kan begrijpen. Het valt me gewoon op dat veel allochtonen fel uithalen in dit soort nieuwsberichten naar Nederlanders terwijl ze gelijkertijd hun eigen straatje schoonvegen. Vaak om te gebruiken als excuus om maar zelf helemaal geen verantwoordelijkheid te nemen.

[laat maar..ik ga sporten]

[ Bericht 14% gewijzigd door justanothercustomer op 27-11-2013 13:43:02 ]
pi_133673953
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:37 schreef justanothercustomer het volgende:

[..]

Dat vraag ik omdat ik dan misschien haar gedachtegang kan begrijpen.
Feit dat jij kennis over iemands afkomst nodig hebt om iets te kunnen begrijpen zegt meer over jouw eigen onvermogen dan over de realiteit. Snakelady praat namelijk niks goed, ze wijst jouw op de feiten, namelijk dat de mening die jij niet verkondigt (dat bij de voorbeelden die jij aanhaalt sprake was van racisme) geen feit is.

quote:
Het valt me gewoon op dat veel allochtonen fel uithalen in dit soort nieuwsberichten naar Nederlanders terwijl ze gelijkertijd hun eigen straatje schoonvegen.
Ook hier zit jij er redelijk naast. Zowel autochtonen als allochtonen zijn geen homogenen groep. Dat zag je ook goed bij de ZP-discussie (al schenen sommige FOK!kers dit niet te beseffen). Zowel onder de pro- als anti-ZP'ers waren allochtonen en autochtonen.

quote:
Vaak om te gebruiken als excuus om maar zelf helemaal geen verantwoordelijkheid te nemen.
Verantwoordelijkheid voor wat? Je plakt een totaal niet homogene groep een labeltje op en bent daarna van mening dat ze op basis van dat labeltje verantwoordelijkheid moeten nemen van criminelen die toevallig dit zelfde labeltje opgeplakt krijgen, maar behalve dit labeltje geen zak met de ander te maken hebben? :?

quote:
Je kunt het namelijk ook omdraaien. Hoe kan het namelijk zijn dat veel niet-westerse immigranten, die hier onderdak, uitkeringen, bescherming en werk hebben gekregen, zoveel felle kritiek leveren op het land dat zijn grenzen voor hen heeft opengesteld? Wat meer dankbaarheid zou sommige sieren. Bijt niet de hand die je voedt. Maar sommigen zijn helaas te dom om dat te beseffen..
Er zijn ook genoeg autochtonen met een uitkering die klagen.

Maar dat je spreekt over 'niet-westerse immigranten die werk hebben gekregen en 'niet de hand moeten bijten die ze voedt' geeft wel wat aan over jouw denkwijze. Ook opvallend dat je het hierbij specifiek hebt over niet-westerse immigranten. Dus westerse immigranten hoeven dan niet dankbaar te zijn? Sowieso de gedachte dat mensen die keihard werken dankbaar moeten zijn...

Alsof deze mensen geen bijdrage leveren aan de samenleving en door de overheid worden gevoedt |:( Wanneer je het over mensen met een uitkering hebt (allochtoon en autochtoon), had ik je punt nog begrepen (al heeft iedereen recht op een mening). Maar dat je dit ook zegt over (hard) werkende mensen van 'niet westerse afkomst', die zelf juist bijdragen aan de samenleving, dat vind ik vrij sneu.

Los daarvan zijn niet alle allochtonen immigranten.
Krekker is de bom!
pi_133674486
Ik zij laatst dat ik trots was om blank te zijn.
Nu vind iedereen me een racist :(

Maar mijn gekleurde buurman mag wel zeggen dat hij trots is dat hij zwart is.

Vind ik racistisch ! :'(
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
pi_133674636
quote:
10s.gif Op woensdag 27 november 2013 14:07 schreef imanidiot het volgende:
Ik zij laatst dat ik trots was om blank te zijn.
Nu vind iedereen me een racist :(

Maar mijn gekleurde buurman mag wel zeggen dat hij trots is dat hij zwart is.

Vind ik racistisch ! :'(
Verzonnen posts om een punt te maken :')
Krekker is de bom!
pi_133674825
White men can't jump. Nog nooit een blanke daar over horen klagen.
Moet je voor de gein een film uitbrengen met de naam "Black men can't swim".
Ik durf te wedden dat er dan petities komen, oproepen tot boycot, bedreigingen aan de maker etc etc.
En dit klinkt bevooroordeeld, maar je weet zelf ook wel dat het waarschijnlijk zou gebeuren.
People assume too much.
pi_133674852
Helemaal mee eens, ik haat gewoon IEDEREEN
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_133675074
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 14:19 schreef very het volgende:
White men can't jump. Nog nooit een blanke daar over horen klagen.
Moet je voor de gein een film uitbrengen met de naam "Black men can't swim".
Ik durf te wedden dat er dan petities komen, oproepen tot boycot, bedreigingen aan de maker etc etc.
En dit klinkt bevooroordeeld, maar je weet zelf ook wel dat het waarschijnlijk zou gebeuren.
De film gaat juist over een blanke die wel goed is in basketbal. Net zoals de film 'Cool Runnings' gaat over het Jamaicaanse bobslee team dat uiteindelijk wel wat bereikt:

Er zullen vast situaties te bedenken zijn waar men niet helemaal eerlijk is, maar ik vind jouw voorbeeld niet echt heel sterk om eerlijk te zijn.
Krekker is de bom!
pi_133675107
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 14:27 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

De film gaat juist over een blanke die wel goed is in basketbal. Net zoals de film 'Cool Runnings' gaat over het Jamaicaanse bobslee team:

[ afbeelding ]

Er zullen vast situaties te bedenken zijn waar men niet helemaal eerlijk is, maar ik vind jouw voorbeeld niet echt heel sterk om eerlijk te zijn.
Inhoud van de film maakt niet uit.
De titel alleen zou al genoeg zijn voor ophef.

En als de film zou gaan over 1 zwarte die wél goed is in zwemmen, dan insinueer je toch alsnog dat de rest van de zwarten dat niet is?
People assume too much.
pi_133675220
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 14:28 schreef very het volgende:

[..]

Inhoud van de film maakt niet uit.
De titel alleen zou al genoeg zijn voor ophef.

En als de film zou gaan over 1 zwarte die wél goed is in zwemmen, dan insinueer je toch alsnog dat de rest van de zwarten dat niet is?
Nee. Je insinueert dat er een algemene gedachte heerst dat zwarten niet kunnen zwemmen maar dat er in werkelijkheid blijkbaar toch wel zwarten zijn, of in ieder geval 1 zwarte is, die goed kan zwemmen.
Krekker is de bom!
pi_133675291
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 14:32 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Nee. Je insinueert dat er een algemene gedachte heerst dat zwarten niet kunnen zwemmen maar dat er in werkelijkheid blijkbaar toch wel zwarten zijn, of in ieder geval 1 zwarte is, die goed kan zwemmen.
Exact. Maar even los van de inhoud en diepgang van een fictieve film, het gaat om een dergelijke titel. Ik durf er dus op te wedden dan zo'n titel voor ophef zou zorgen, terwijl een exact gelijke titel maar dan richting witte mensen voor 0,0 ophef heeft gezorgd.
People assume too much.
pi_133675410
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 14:35 schreef very het volgende:

[..]

Exact. Maar even los van de inhoud en diepgang van een fictieve film, het gaat om een dergelijke titel. Ik durf er dus op te wedden dan zo'n titel voor ophef zou zorgen.
Zou kunnen, geen idee.

Verder vind ik dit soort films sowieso typisch Amerikaans, heb er weinig mee.
Krekker is de bom!
pi_133675696
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 14:39 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Zou kunnen, geen idee.
Denk je, als je heel eerlijk bent tegen jezelf, niet dat het waarschijnlijk zo zou zijn?

quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 14:39 schreef KreKkeR het volgende:
Verder vind ik dit soort films sowieso typisch Amerikaans, heb er weinig mee.
OK. Boeie.
People assume too much.
  † In Memoriam † donderdag 28 november 2013 @ 00:13:21 #45
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_133698286
Nu voelt die neger precies hetzelfde als wat de mensen voelden die een baan wilden bij de politie maar werden afgewezen omdat ze blank waren.
Geeneen neger kwam in opstand over die positieve discriminatie en blanke Nederlanders moesten het maar accepteren. Maar nu een neger om zijn huidskleur ergens wordt afgewezen is het ineens fout, foei en schandalig.

Ik word zo moe van die niet-blanke zeikstralen.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_133698441
Het valt me op dat KLB NWS een beetje begint in te halen qua rare, al dan niet verkapte racistische posts.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_133698525
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:04 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik heb nou zo'n beeld van Asterix in m'n hoofd met die oude man (Nestorix) die staat te springen en te schreeuwen "Ik eis neergeslagen te worden!!!" omdat Hoefnix beweerde dat ie toch moeilijk zo'n oud wrak kon neerslaan en daarom maar de bard uitkoos.

Topic gaat nu over Asterix toen Goscinny nog de schrijver was. *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door BlueMage op 29-11-2013 22:04:14 ]
Hallon!
pi_133701430
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2013 00:22 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Topic gaat nu over Asterix toen Goscinny nog de schrijver was. *O*
:D *O*
pi_133701442
á̧̙͉ͧ͐ͥ͑̍́̋͞ I̸̦̫ͭ̇͂̽͠
  donderdag 28 november 2013 @ 10:30:26 #50
10024 Barachem
Heb ik zelf in elkaar geflanst
pi_133703876
Topic gaat nu over walvissen.
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens
  donderdag 28 november 2013 @ 10:43:46 #51
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_133704172
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:06 schreef snakelady het volgende:

[..]

Volledig mee eens.
pi_133704231
Uiteraard niet goed te praten dat iemand op zo'n manier wordt afgewezen, maar dan gelijk een schadevergoeding gaan eisen tekent je karakter ook wel weer :')

Gediscrimineerde Jeffrey wil schadevergoeding

People assume too much.
pi_133704993
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 10:47 schreef very het volgende:
Uiteraard niet goed te praten dat iemand op zo'n manier wordt afgewezen, maar dan gelijk een schadevergoeding gaan eisen tekent je karakter ook wel weer :')

[ afbeelding ]
Heeft hij nu twee gouden tanden? Tja.....
pi_133709760
quote:

Denk je dat het onmogelijk is dat allochtone kinderen niet het slachtoffer waren van deze daders? Ik zie je veel voorbij komen in dit soort topics, en je lijkt het idee te hebben dat allochtoon een etniciteit is oid. Suriname, Marokko en de Antillen liggen dichter bij Nederland dan bijv. veel Aziatische landen. Moeten die dan ook zo naar ons kijken? Zo van 'die Abrahamistische cultuur'??

Er zijn probleemgroepen, maar die kun je niet allemaal onder de noemer 'allochtoon' plaatsen. Marokkanen lijken meer op ons dan op Chinezen of Indiërs...
quote:
Uiteraard niet goed te praten dat iemand op zo'n manier wordt afgewezen, maar dan gelijk een schadevergoeding gaan eisen tekent je karakter ook wel weer
Moet hij het dan gewoon slikken? Overigens had ik gisteren het idee dat hij het erbij wilde laten. Vervolgens is hij toch aangifte gaan doen, en ik kan me voorstellen dat inmiddels er iemand opgesprongen is die gezegd heeft dat hij voor een schadevergoeding moe gaan....

[ Bericht 28% gewijzigd door Kenju op 28-11-2013 14:32:05 ]
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_133710053
quote:

[ afbeelding ]
Over vooroordelen gesproken.. _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door justanothercustomer op 28-11-2013 14:37:28 ]
pi_133710085
quote:
13s.gif Op woensdag 27 november 2013 12:51 schreef Abed het volgende:
Denk je na de zwarte piet rel klaar te zijn met discussies over niks, staat de volgende alweer voor de deur, de domme medewerker van een tokkie MKB boer die een blunder maakt met een racistisch getint mailtje.

Eerst al die gare Nederlanders die ONS feest willen beschermen en daar niks aan willen veranderen! Zelfs FOK! nam stelling in deze door de zielige Pietitie te ondersteunen. Terwijl wanneer je je een beetje kunt verplaatsen in anderen en wat water bij de wijn doet de kwestie eenvoudig op kunt lossen.

Aan de andere kant staan de lange tenen mensen die niet snappen dat er helaas nog racisme plaatsvindt in de onderlaag van de samenleving zoals in het voorbeeld van vandaag of op menig voetbaltribune. Met een hoop bombarie wordt direct de 'race card' gespeeld op Facebook en andere sociale media. Accepteer dat het gewone volk niet bijster snugger is.

Het lijkt soms alsof we hier geilen op dit soort kleine relletjes en er dagen over willen praten, als er geen grotere problemen zijn komen we de winter wel door.

Klacht: Verplicht non-discussies aan moeten horen
Ik zap dan altijd weg om verdere irritatie te voorkomen.

Wat ik in dit geval wel apart blijf vinden is dat dit soort lieden altijd erg snel zijn in het wijzen/verwijten naar de Nederlandse (autochtone) maatschappij als men de zin niet krijgt of als zaken niet gaan zoals men vooraf hoopte. In deze vind ik het ook zijn goed recht dat hij n.a.v.dat mailtje zijn recht wil halen alleen in deze vergeet hij 1 ding, en wel dat we in Nederland zijn waar niet zo een cultuur heerst (zoals in de USA) waar je financieel heerlijk kan scoren als jij het gevoel hebt dat je wordt benadeelt.

In deze had hij beter kunnen nadenken of het dagvaarden en juridisch gekletter wel überhaupt zin heeft. Het baten en lasten verhaal dus. Beter was geweest als hij alleen ruchtbaarheid aan de kwestie had gegeven middels alle media zodat iedereen op de hoogte is van het beleid die dit bedrijf voert. Negatieve publicatie is soms al erg genoeg,helemaal in deze tijd waar alles op het web blijft staan. Opvallend dat zo iemand gelijk al een advocaat ter beschikking krijgt alsof die niets per uur kosten. Heel apart.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2013 14:33:36 ]
  donderdag 28 november 2013 @ 14:32:40 #57
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_133710089
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 12:53 schreef pikinhand het volgende:
Ik vind het terecht, racisme gebeurt maar is natuurlijk wel fout. Dus als iemand een fout maakt zoals zo'n mailtje te versturen hoort die uitgelachen en beledigd te worden. Ik zou het niet raar vinden als hij ontslagen wordt, hij brengt zijn werkgever wel serieus in diskrediet.
wat is dit dan voor onzin? brengt zijn werkgever wel in diskrediet :')
Die werkgever denkt er precies zo over anders had die werknemer dat echt niet naar hem gestuurd.
Je weet als manager echt wel wat je wel en niet kan zeggen tegen je baas.

Zouden zelfs instructies geweest kunnen zijn, maar het slimste is om te doen of je hem er nu op aanspreekt terwijl je de schade voor je bedrijf probeert te minimaliseren.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  donderdag 28 november 2013 @ 14:33:05 #58
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_133710096
quote:

[ afbeelding ]
ga je iedereen nu verwijzen naar jou topicje :')
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_133710128
quote:

[..]

Opsporing verzocht is natuurlijk ook gewoon racisme.
pi_133710136
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 10:30 schreef Barachem het volgende:
Topic gaat nu over walvissen.

Welke is de walvis?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Soms
pi_133710143
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 14:19 schreef Kenju het volgende:

[..]

Denk je dat het onmogelijk is dat allochtone kinderen niet het slachtoffer waren van deze daders? Ik zie je veel voorbij komen in dit soort topics, en je lijkt het idee te hebben dat allochtoon een etniciteit is oid. Suriname, Marokko en de Antillen liggen dichter bij Nederland dan bijv. veel Aziatische landen. Moeten die dan ook zo naar ons kijken? Zo van 'die Abrahamistische cultuur'??

Er zijn probleemgroepen, maar die kun je niet allemaal onder de noemer 'allochtoon' plaatsen. Marokkanen lijken meer op ons dan op Chinezen of Indiërs...
Natuurlijk niet. Waar zeg ik dat? Ook fatsoenlijke allochtonen kunnen de dupe worden van dit soort tuig. Het irriteert me echter dat men helemaal los gaat op de onschuldige Zwarte-Pieten traditie terwijl DAGELIJKS autochtone Nederlanders worden geconfronteerd met allochtoon tuig. Daar hoor je die idioten dan weer niet over, blijkbaar is dat al maatschappelijk geaccepteerd. 'Dat is nu eenmaal zo'. We zijn eraan gewend. Maar wanneer een neger wordt geweigerd op zijn van zijn afkomst dan is dit land te klein. Selectieve verontwaardigheid noem ik dat.
pi_133710197
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2013 14:35 schreef NietDoen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Welke is de walvis?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die zwarte :7 ?
pi_133710298
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 14:35 schreef justanothercustomer het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Waar zeg ik dat? Ook fatsoenlijke allochtonen kunnen de dupe worden van dit soort tuig. Het irriteert me echter dat men helemaal los gaat op de onschuldige Zwarte-Pieten traditie terwijl DAGELIJKS autochtone Nederlanders worden geconfronteerd met allochtoon tuig.
Wat is het verband tussen de twee? En wederom maak je dat verschil. Waarom niet gewoon 'mensen' ipv 'autochtone Nederlanders'? Of heb je het zelf niet door?

Er zijn minder allochtonen, en dus worden die minder vaak geraakt, maar het gebeurt net zo goed. Misschien dat Antillianen en Marokkanen minder vaak de eigen groep pakken, maar er zijn dan nog steeds het grootste deel aan allochtone groepen over. Je weet toch dat het buitenland groter is dan Marokko en de Antillen? En ook buiten Europa...
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_133710508
Het verband? Dat die subliminale boodschappen in de media als 'de blanke man is slecht', 'negers zijn zielig', 'zwarte piet is racisme', 'negers zijn werkloos omdat ze overal worden geweigerd' etc. me de keel uithangen.

Blijkbaar heeft die gozer van dat ICT-bedrijf al die Jeffrey ontmoet, anders kon hij niet ruiken dat het een neger was. Als je die foto bekijkt van die Jeffrey en hij zou zo op sollicitatiegesprek zijn gegaan met die kleding en gouden tanden, dan begrijp ik wel waarom hij niet werd aangenomen. Het kwam er wellicht ongelukkig uit in die interne mail, maar begrijp ook dat die mail niet voor de buitenwereld bedoeld was. Men praat nu eenmaal informeler met goede collega's.

Overigens vindt racisme dagelijks plaats in Nederland, niet enkel door nerdige blanken die een neger afwijzen, maar ook door Antilliaanse jeugdbendes die doelbewust dat blanke oma'tje van haar tas beroven omdat ze er geen empathie mee voelen. Maar dat wordt niet als racisme gezien.
pi_133710548
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 14:19 schreef Kenju het volgende:
Moet hij het dan gewoon slikken? Overigens had ik gisteren het idee dat hij het erbij wilde laten. Vervolgens is hij toch aangifte gaan doen, en ik kan me voorstellen dat inmiddels er iemand opgesprongen is die gezegd heeft dat hij voor een schadevergoeding moe gaan....
Nee, hij hoeft het niet te slikken, en dat heeft hij ook niet gedaan. Hij heeft het publiekelijk gemaakt.
Daarbij, je kan alsnog aangifte doen en kijken wat daar uitkomt. Maar een schadevergoeding is gewoon geld ruiken en proberen eruit te halen wat er in zit. Sowieso...dat had hij zich moeten bedenken voordat hij het publiekelijk maakte, want nu gaat het hem toch niet meer worden.
People assume too much.
pi_133710591
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 14:49 schreef very het volgende:

[..]

Nee, hij hoeft het niet te slikken, en dat heeft hij ook niet gedaan. Hij heeft het publiekelijk gemaakt.
Daarbij, je kan alsnog aangifte doen en kijken wat daar uitkomt. Maar een schadevergoeding is gewoon geld ruiken en proberen eruit te halen wat er in zit. Sowieso...dat had hij zich moeten bedenken voordat hij het publiekelijk maakte, want nu gaat het hem toch niet meer worden.
Nederland is natuurlijk niet de V.S. qua schadeclaims.

En zaken openbaar maken help je jezelf ook niet mee natuurlijk.
pi_133710936
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 14:33 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

ga je iedereen nu verwijzen naar jou topicje :')
klik eens op de link, nerd :')
People assume too much.
pi_133711495
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 14:49 schreef very het volgende:

[..]

Een schadevergoeding hoeft geen geld te zijn. En verder weet je niet wat er uit komt en moet je er snel genoeg bij zijn. Maar zoals gezegd, gezien zijn eerste reactie waarin hij het genoeg vond om het bekend te maken en er verder niets meer mee wilde doen, heeft hij waarschijnlijk reacties gehad van mensen die gezegd hebben dat hij dat wel moet doen misschien zelfs een advocaat die er een leuk slaatje in ziet of zelfs pr-mogelijkheden.

Het openbaar maken is in deze overigens niet relevant. Immers zou het anders niet anders betreffen dan chantage...
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_133711769
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:28 schreef Kenju het volgende:

Het openbaar maken is in deze overigens niet relevant.
Yeah right :')
Eerst publiekelijk een heel bedrijf aan de schandpaal nagelen na een mailtje van 1 werknemer, en vervolgens opeens serieuzere ideeën krijgen. En of zoiets relevant is.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:28 schreef Kenju het volgende:
Immers zou het anders niet anders betreffen dan chantage...
8)7

Dus als hij het NIET op internet had gezet maar direct naar de politie was gegaan, dan was het chantage? Owkeeeee :')
People assume too much.
pi_133711888
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:37 schreef very het volgende:
Eerst publiekelijk een heel bedrijf aan de schandpaal nagelen na een mailtje van 1 werknemer, en vervolgens opeens serieuzere ideeën krijgen. En of zoiets relevant is.
Wat in deze maakt dat hij minder gekwetst is? Die schadevergoeding gaat over schade die hem is aangedaan, niet om de schade die het bedrijf zichzelf heeft aangedaan. Overigens heeft de directeur al contact met hem over een vergoeding. Nogmaals, dat hoeft niet over geld te gaan.

quote:
Dus als hij het NIET op internet had gezet maar direct naar de politie was gegaan, dan was het chantage? Owkeeeee :')
Nee, als hij direct om die schadevergoeding had gevraagd.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_133711926
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 00:13 schreef Ratelslangetje het volgende:
Nu voelt die neger precies hetzelfde als wat de mensen voelden die een baan wilden bij de politie maar werden afgewezen omdat ze blank waren.
Geeneen neger kwam in opstand over die positieve discriminatie en blanke Nederlanders moesten het maar accepteren. Maar nu een neger om zijn huidskleur ergens wordt afgewezen is het ineens fout, foei en schandalig.

Dit.
pi_133712389
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:23 schreef snakelady het volgende:

[..]

Heeft hij nu twee gouden tanden? Tja.....
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_133715302
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 16:00 schreef Lithia het volgende:

[..]

Dat is toch niet representatief, als ik op sollicitatiegesprek ga zorg ik ook dat je in tattoeages niet ziet en mijn neuspiercing gaat uit.
  donderdag 28 november 2013 @ 18:07:30 #74
10024 Barachem
Heb ik zelf in elkaar geflanst
pi_133715668
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2013 14:35 schreef NietDoen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Welke is de walvis?

SPOILER
Geen van alleen, je moeder zit er niet bij. _O-
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens
pi_133716995
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:42 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Dit.
Onzin. Bij de politie draagt die kleur bij. Het is een maatschappelijke functie die publiekelijk gebruikt wordt. Het is vreemd wanneer daar geen mensen bij zitten met een kleur. Verder is het ook belangrijk om een bepaald bewustzijn te hebben binnen een organisatie als de politie, aangezien ze ook beleid moeten voeren over mensen die een andere etnische achtergrond hebben. Een agent doet namelijk wel meer dan het handhaven van regeltjes...

Overigens heb ik nog nooit gehoord van iemand die afgewezen is omdat hij blank is. Dit buiten het gegeven dat deze twee zaken in hoeveelheid zeker niet gelijk zijn aan elkaar, net als de intentie erachter...
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_133744573
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:07 schreef Barachem het volgende:

[..]

Geen van alleen, je moeder zit er niet bij. _O-
Goeie garp.
Soms
pi_133755630
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:51 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is toch niet representatief, als ik op sollicitatiegesprek ga zorg ik ook dat je in tattoeages niet ziet en mijn neuspiercing gaat uit.
Sorry, maar die dingen kan je meestal niet zomaar eruit halen wanneer je het wil zoals piercings. :')
pi_133755898
quote:

Waarom moeten negers overal in opstand komen? Voel jij je gediscrimineerd, dan kom je voor jezelf op. Vecht je eigen strijd. Dat andere mensen ook gediscrimineerd worden bij andere situaties heeft niets met hemzelf te maken.
Ik ben moe van alle zeikstralen.
  vrijdag 29 november 2013 @ 22:01:41 #79
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_133757934
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 21:18 schreef Lithia het volgende:

[..]

Sorry, maar die dingen kan je meestal niet zomaar eruit halen wanneer je het wil zoals piercings. :')
Dan niet doen dus als je voor zo'n baan wil gaan.
pi_133758004
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 22:01 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dan niet doen dus als je voor zo'n baan wil gaan.
Al had hij zijn hele lichaam vol met tatoeages, feit blijft wel dat een van de dingen waardoor hij afgewezen werd is het feit dat hij neger is.
Dan maar geen neger zijn als je voor " zo'n " baan wil gaan.
  vrijdag 29 november 2013 @ 22:50:40 #81
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_133760262
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 22:02 schreef Lithia het volgende:

[..]

Al had hij zijn hele lichaam vol met tatoeages, feit blijft wel dat een van de dingen waardoor hij afgewezen werd is het feit dat hij neger is.
Dan maar geen neger zijn als je voor " zo'n " baan wil gaan.
Iemand om zijn huidskleur afwijzen is altijd not done, maar het bedrijf heeft meerdere mensen in dienst met een een donkere huidskleur en in hogere functies ook, dus lijkt me sterk dat dat de enige reden is geweest.
Hoe het verwoord is in de mail en dan nog naar de verkeerde sturen is natuurlijk te debiel voor woorden, had nooit mogen gebeuren.

Het enige wat ik wil zeggen is, wil je je kansen vergroten op de arbeidsmarkt zul je toch representatief moeten zijn.
pi_133761167
Bij PowNews waren ze daarnet ook weer lekker bezig. :O
pi_133762318
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 12:56 schreef Jv1994 het volgende:
gewoon stelen van de rijke ^O^
ik steelde van die rijke niggaz, die rijke tata's

steelde :')
pi_133762925
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 22:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

Iemand om zijn huidskleur afwijzen is altijd not done, maar het bedrijf heeft meerdere mensen in dienst met een een donkere huidskleur en in hogere functies ook, dus lijkt me sterk dat dat de enige reden is geweest.
Hoe het verwoord is in de mail en dan nog naar de verkeerde sturen is natuurlijk te debiel voor woorden, had nooit mogen gebeuren.

Het enige wat ik wil zeggen is, wil je je kansen vergroten op de arbeidsmarkt zul je toch representatief moeten zijn.
Of het de enige reden is of niet is totaaaaal niet relevant. Iemand afwijzen waaronder een reden 'neger' is, is simpelweg not done. Ook dat er meerdere mensen met een andere huidskleur in zitten is ook niet relevant, want het kan aan de racistische instelling van onze meneertje die de brief heeft gestuurd en niet zozeer het bedrijf zelf. Wat klote zou zijn voor het bedrijf overigens.

En ik snap wat je wil zeggen, alleen vind ik het vreselijk als mensen extra redenen gaan verzinnen waarom het 'logisch' is dat hij niet aangenomen is. Terwijl er een grote kans is dat die gast er niet eens op gelet heeft. Blaming the victim noem ik dat.
pi_133763504
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 14:48 schreef justanothercustomer het volgende:
Het verband? Dat die subliminale boodschappen in de media als 'de blanke man is slecht', 'negers zijn zielig', 'zwarte piet is racisme', 'negers zijn werkloos omdat ze overal worden geweigerd' etc. me de keel uithangen.
Ja want er wordt nooit negatief over allochtonen gesproken in de media :')

quote:
Blijkbaar heeft die gozer van dat ICT-bedrijf al die Jeffrey ontmoet, anders kon hij niet ruiken dat het een neger was. Als je die foto bekijkt van die Jeffrey en hij zou zo op sollicitatiegesprek zijn gegaan met die kleding en gouden tanden, dan begrijp ik wel waarom hij niet werd aangenomen. Het kwam er wellicht ongelukkig uit in die interne mail, maar begrijp ook dat die mail niet voor de buitenwereld bedoeld was. Men praat nu eenmaal informeler met goede collega's.
Het is jou niet bekend dat sommige CV's ook een foto bevatten? En daarnaast kan men iemand in veel gevallen ook opzoeken op internet. Geen idee of er wel/geen sprake was van een sollicitatiegesprek, maar jouw 'blijkbaar'-opmerking is in ieder geval gebaseerd op foute aannames.

quote:
Overigens vindt racisme dagelijks plaats in Nederland, niet enkel door nerdige blanken die een neger afwijzen, maar ook door Antilliaanse jeugdbendes die doelbewust dat blanke oma'tje van haar tas beroven omdat ze er geen empathie mee voelen. Maar dat wordt niet als racisme gezien.
Het kan best zijn dat racistische motieven in enkele/meerdere van dat soort gevallen een rol spelen. Maar in de meeste gevallen kun je dit helemaal niet vaststellen. Net zoals bij andere sollicitatie-afwijzingen afkomst wellicht ook een rol speelt, maar dit niet te bewijzen is wanneer dit niet expliciet vermeld wordt.

Daarnaast betwijfel ik of Antilliaanse jeugdbendes alleen blanke mensen overvallen. Daarnaast doe je nu alsof aan de lopende band blanke omaatjes worden overvallen door Antillianen. Er zijn absoluut problemen, maar om deze nu samen te vatten onder 'blanke omaatjes overvallen' alsof dit aan de lopende band gebeurd, dat is wel erg kort door de bocht.
Krekker is de bom!
pi_133763779
quote:
Wat versta jij onder 'in opstand komen' ?

Genoeg negers/allochtonen/vrouwen die niet blij zijn met positieve discriminatie.

quote:
Ook allochtonen zijn niet blij met voortrekkerij, aldus Jonge Socialisten.

[...]

'Excuusvrouw'
Bovendien, zegt Emmelkamp, willen allochtonen en vrouwen zelf ook helemaal niet worden voorgetrokken: 'Zij hebben er geen behoefte aan om als 'excuusvrouw of -allochtoon' te worden beschouwd.'

http://www.elsevier.nl/Po(...)tie-ELSEVIER153763W/
Los daarvan, waarom zouden mensen tegen alles in opstand moeten komen?

Wanneer jij (ik noem maar wat) iemand helpt, wordt toch ook niet de vraag gesteld: "je helpt nu die persoon, waarom niet de rest v/d wereld?" Mensen kunnen zich nu eenmaal niet met alles tegelijk bezig houden.
Krekker is de bom!
  † In Memoriam † zaterdag 30 november 2013 @ 00:19:29 #87
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_133763985
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:52 schreef Kenju het volgende:

[..]

Onzin. Bij de politie draagt die kleur bij. Het is een maatschappelijke functie die publiekelijk gebruikt wordt. Het is vreemd wanneer daar geen mensen bij zitten met een kleur. Verder is het ook belangrijk om een bepaald bewustzijn te hebben binnen een organisatie als de politie, aangezien ze ook beleid moeten voeren over mensen die een andere etnische achtergrond hebben. Een agent doet namelijk wel meer dan het handhaven van regeltjes...
Genoeg kleur bij de politie, dus wat bedoel je met bovenstaande lofzang?
quote:
Overigens heb ik nog nooit gehoord van iemand die afgewezen is omdat hij blank is.
http://forums.marokko.nl/(...)-autochtone-man.html
http://www.telegraaf.nl/b(...)tochtone_man___.html
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)ver-vacature-politie

Er zijn nog vele andere sites hierover en tig PDF files.

quote:
Dit buiten het gegeven dat deze twee zaken in hoeveelheid zeker niet gelijk zijn aan elkaar
Autochtone mannen zijn blank en als ze door die kleur geen kans maken op een baan is dat precies hetzelfde als wat die neger nu overkomt. Dus gelijke zaken.
quote:
net als de intentie erachter...
O? Leg uit.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_133764469
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 00:19 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Autochtone mannen zijn blank en als ze door die kleur geen kans maken op een baan is dat precies hetzelfde als wat die neger nu overkomt. Dus gelijke zaken.

[..]

Ondanks dat ik fel tegenstander ben van positieve discriminatie is er nog altijd wel een verschil tussen iemand per definitie niet aannemen vanwege zijn afkomst/huidskleur/geslacht, of het onder gelijke omstandigheden / bij gelijke geschiktheid afkomst/huidskleur/geslacht de doorslaggevende factor laten zijn.

Nogmaals, ook dit laatste vind ik schandalig. Het is echter wel iets anders dan 'ten eerste willen die persoon al liever niet niet vanwege <geslacht/huidskleur/afkomst>".
Krekker is de bom!
pi_133764759
Er zijn ook negers die andere negers een baan afwijzen omdat hun tint te donker is naar hun smaak.
pi_133765111
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 00:19 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Genoeg kleur bij de politie, dus wat bedoel je met bovenstaande lofzang?
Zeg jij.
quote:
Deze drie linkjes gaan dus over één en hetzelfde geval, en is inderdaad een geval van positieve discriminatie voor vrouwen en allochtonen. Blanke vrouwen kunnen dus wel solliciteren, waarmee het dus geen geval van discriminatie van blanken is. Hoewel ik persoonlijk dit soort advertenties ook ongewenst vind, kun je het dus niet onder hetzelfde dakje plaatsen en is de trend al helemaal niet vergelijkbaar. Die tig andere voorbeelden, moet ik nog maar zien.
quote:
Autochtone mannen zijn blank en als ze door die kleur geen kans maken op een baan is dat precies hetzelfde als wat die neger nu overkomt.
Onzin. De ene intentie is een afgunst op basis van stereotype de andere is om meer variatie te krijgen binnen de organisatie.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  † In Memoriam † zaterdag 30 november 2013 @ 01:57:00 #91
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_133766860
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 00:52 schreef Kenju het volgende:

[..]

Zeg jij.
Ben je kleurenblind?

quote:
Deze drie linkjes gaan dus over één en hetzelfde geval,
Ja, discriminatie van blanke mannen bij de politie van Drenthe, Groningen en Friesland. En die neger zit te janken omdat 'ie bij 1 bedrijf werd afgewezen.
quote:
en is inderdaad een geval van positieve discriminatie voor vrouwen en allochtonen. Blanke vrouwen kunnen dus wel solliciteren, waarmee het dus geen geval van discriminatie van blanken is.
Jawel want een blanke man maakt geen kans.
quote:
Hoewel ik persoonlijk dit soort advertenties ook ongewenst vind, kun je het dus niet onder hetzelfde dakje plaatsen en is de trend al helemaal niet vergelijkbaar.
Wél. In beide gevallen is het afwijzing om huidskleur.
quote:
Die tig andere voorbeelden, moet ik nog maar zien.
Google.nl

quote:
Onzin. De ene intentie is een afgunst op basis van stereotype de andere is om meer variatie te krijgen binnen de organisatie.
Ooh dus het bedrijf heeft die neger afgewezen omdat ze jaloers zijn op zijn stereotype!
Welk stereotype, de oude of de nieuwe versie?
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_133767030
Hallon!
pi_133780352
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 01:57 schreef Ratelslangetje het volgende:

Ben je kleurenblind?
Overwegend blank nog steeds. Ik begrijp dat jij er moeite mee hebt, maar ik vind het logisch dat ze een afspiegeling zijn van de maatschappij die zij dienen te controleren.

Verder gewoon domme kleinburgerlijke onzin waar ik niet op in ga. Je blijft immers altijd je simpele zelf waarin je een ontzettende verontwaardiging voelt hij alles wat een andere groep dan waar je zelf bij hoort toegeworpen krijgt, waarbij je een ontzettende onvermogen tentoonspreidt de achterliggende gedachtes en voorgaande maatschappelijke trends te begrijpen of het ook maar te wìllen begrijpen.

Blanke mannen hebben het beter dan wie dan ook op de arbeidsmarkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kenju op 30-11-2013 19:41:29 ]
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_133780520
Hallon!
  † In Memoriam † zaterdag 30 november 2013 @ 20:57:09 #95
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_133783644
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 19:20 schreef Kenju het volgende:

[..]

Overwegend blank nog steeds. Ik begrijp dat jij er moeite mee hebt, maar ik vind het logisch dat ze een afspiegeling zijn van de maatschappij die zij dienen te controleren.

Verder gewoon domme kleinburgerlijke onzin waar ik niet op in ga. Je blijft immers altijd je simpele zelf waarin je een ontzettende verontwaardiging voelt hij alles wat een andere groep dan waar je zelf bij hoort toegeworpen krijgt, waarbij je een ontzettende onvermogen tentoonspreidt de achterliggende gedachtes en voorgaande maatschappelijke trends te begrijpen of het ook maar te wìllen begrijpen.
Ik heb geen moeite met donkere agenten maar met de manier van selecteren. Positieve discriminatie is net zo fout als 'gewone' discriminatie. Ik begrijp dan ook niet waarom het positief genoemd wordt.
quote:
Blanke mannen hebben het beter dan wie dan ook op de arbeidsmarkt.
Logisch want we wonen ten slotte in Nederland.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_133786339
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:42 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Dit.
Niks 'dit'. Het is feitelijk gezien niet eens juist wat Ratelslangetje zegt.
Krekker is de bom!
  zaterdag 30 november 2013 @ 22:07:36 #97
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_133786443
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 21:18 schreef Lithia het volgende:

[..]

Hoewel je dat tegenwoordig niet kunt zeggen zonder een lading stront over je heen te krijgen snap ik best dat mensen afgewezen worden omdat ze bijv. piercings hebben. Een neutraal uiterlijk is in bepaalde functies fijn en als iemand piercings heeft dan staat dat niet bij bepaalde beroepen. Maar goed, dat dat los van het belachelijke feit dat iemand op huidskleur afgewezen wordt natuurlijk. Iets dat ik in 2013 tamelijk opmerkelijk vind.

Of juist niet natuurlijk, de mens is en blijft een groepsdier en vroeger had het zijn nut om afwijkende mensen van de groep te wantrouwen. Als dat een overwegend blank bedrijf is geweest zie je dat dat zelfde mechanisme in werking treedt. Het praat het niet goed, maar het kan een verklaring bieden.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_133786510
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 20:57 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Ik heb geen moeite met donkere agenten maar met de manier van selecteren. Positieve discriminatie is net zo fout als 'gewone' discriminatie. Ik begrijp dan ook niet waarom het positief genoemd wordt.

[..]

Logisch want we wonen ten slotte in Nederland.
Het mag dan wel 'net zo fout' zijn, dat maakt het niet vergelijkbaar. Positieve discriminatie betekent niet dat een blanke per definitie niet wordt aangenomen vanwege zijn huidskleur of afkomst. Bij positieve discriminatie worden mensen gewoon aangenomen, TENZIJ sprake is van een situatie van gelijke geschiktheid. In zo'n geval wordt de voorkeur gegeven aan iemand op basis van afkomst of geslacht.

Absoluut fout en vaak ook in het nadeel van capabele mensen waarvan men dan onterecht denkt dat ze puur zijn aangenomen op basis van afkomst/geslacht. Maar het is niet hetzelfde als iemand per definitie niet aannemen vanwege zijn/haar afkomst/geslacht.

Los daarvan had ik je ook al, inclusief link, duidelijk gemaakt dat er ook onder de mensen die positief gediscrimineerd worden, genoeg weerstand is tegen een dergelijke maatregel. Maar dat lijk je volgens mij voor het gemak maar even te negeren (tenzij ik over een post van je heb heengelezen).
Krekker is de bom!
  zaterdag 30 november 2013 @ 22:11:32 #99
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_133786576
quote:
Dat is een bepaald stereotype. Je ziet dat er in het Westen in bijv. de filmindustrie (en dat gaat al terug naar ongeveer 1910) een zelfde beeld bestaat. Neem Aladin, de gemene Arabieren hebben allemaal gemene gezichten, lelijke neuzen en noem het maar op. Op het moment dat Aladin een prins wordt verandert hij zijn naam in het westerse (Amerikaanse) 'Al'.
Zo zijn er meer voorbeelden op te noemen.
  zaterdag 30 november 2013 @ 22:49:42 #100
333374 Lithia
Too serious
pi_133787777
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 22:07 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Hoewel je dat tegenwoordig niet kunt zeggen zonder een lading stront over je heen te krijgen snap ik best dat mensen afgewezen worden omdat ze bijv. piercings hebben. Een neutraal uiterlijk is in bepaalde functies fijn en als iemand piercings heeft dan staat dat niet bij bepaalde beroepen. Maar goed, dat dat los van het belachelijke feit dat iemand op huidskleur afgewezen wordt natuurlijk. Iets dat ik in 2013 tamelijk opmerkelijk vind.

Of juist niet natuurlijk, de mens is en blijft een groepsdier en vroeger had het zijn nut om afwijkende mensen van de groep te wantrouwen. Als dat een overwegend blank bedrijf is geweest zie je dat dat zelfde mechanisme in werking treedt. Het praat het niet goed, maar het kan een verklaring bieden.
Joh, je kan bij sommige scholen geschorst worden als je je kroeshaar in je natuurlijke staat hebt. Dreadlocks (wat ook een vrij normaal kapsel is), wordt ook niet gezien als representatief zijn en zo kan ik verder gaan. Lijkt alsof je tegenwoordig zo blank mogelijk moet gedragen. In dit geval moet je letterlijk blank zijn. Dat is blijkbaar neutraal tegenwoordig. Zelf vind ik dingen als goude tanden een cultuur ding. Het is niet persé een typisch iets wat alleen 'gangsters' hebben. Dus wanneer ik lees dat zelfs dat ook not-done is, dan moet ik wel een diepe zucht nemen.
Sommige klanten weigeren om af te rekenen bij een buitenlander omdat ze zich niet fijn bij voelen.
Prima dat het voor jou begrijpelijk is allemaal, maar het enige wat ik nu voel is: ;(
pi_133787850
Wat ik dus echt triest vind is mensen die zeggen 'lange tenen' en daarmee bedoelen dat mensen zich aanstellen. Komop, als je op tv een chinees op die manier bejegend ben je toch niet lekker in je hoofd als je dat niet te ver vindt gaan? Dat is geen grap.

En wat zwarte piet betreft; had de VN maar 50 jaar geleden o.i.d. moeten afschaffen. Nu is het zeuren om zwarte piet eigenlijk best treurig.
pi_133787958
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 22:11 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Dat is een bepaald stereotype. Je ziet dat er in het Westen in bijv. de filmindustrie (en dat gaat al terug naar ongeveer 1910) een zelfde beeld bestaat. Neem Aladin, de gemene Arabieren hebben allemaal gemene gezichten, lelijke neuzen en noem het maar op. Op het moment dat Aladin een prins wordt verandert hij zijn naam in het westerse (Amerikaanse) 'Al'.
Zo zijn er meer voorbeelden op te noemen.
Beste Frank,

Dit zie je verkeerd. Dit is gewoon mijn beslissing om het topic voortaan over Asterix toen Goscinny nog de schrijver was te laten gaan. Ik heb mij nu even toegespitst op negers in de Asterix strip maar aangezien de plaatjes op zijn ga ik nu snel over op Obelix.

Gr,
BlueMage
Sr Topicmanager
Hallon!
pi_133788034
Hallon!
  zaterdag 30 november 2013 @ 22:58:40 #104
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_133788150
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 22:49 schreef Lithia het volgende:

[..]

Joh, je kan bij sommige scholen geschorst worden als je je kroeshaar in je natuurlijke staat hebt. Dreadlocks (wat ook een vrij normaal kapsel is), wordt ook niet gezien als representatief zijn en zo kan ik verder gaan. Lijkt alsof je tegenwoordig zo blank mogelijk moet gedragen. In dit geval moet je letterlijk blank zijn. Dat is blijkbaar neutraal tegenwoordig. Zelf vind ik dingen als goude tanden een cultuur ding. Het is niet persé een typisch iets wat alleen 'gangsters' hebben. Dus wanneer ik lees dat zelfs dat ook not-done is, dan moet ik wel een diepe zucht nemen.
Sommige klanten weigeren om af te rekenen bij een buitenlander omdat ze zich niet fijn bij voelen.
Prima dat het voor jou begrijpelijk is allemaal, maar het enige wat ik nu voel is: ;(
Je hebt wel degelijk gelijk hoor, het interesseert mij persoonlijk geen reet hoe iemand zijn haar doet, welke kleding hij/zij draagt of weet ik het. Zo lang je een ander niet schaadt heeft niemand iets met je leven te maken en is het jouw zaak niet daarmee te bemoeien. Iemand lekker laten gaan.

Echter moet je niet vergeten dat de wereld en de mensen nog gescheiden zijn in natiestaten, een natiestaat is weliswaar een 19de eeuw gekunsteld begrip maar juist daardoor heeft een volk het idee gekregen een gemeenschappelijke geschiedenis te hebben, een verleden of, een ontwikkeling, positivistisch gedacht.
Dat leeft nog steeds bij mensen. Dus mensen die uit laten we zeggen Suriname komen en sterk afwijken met gouden tanden en dreadlocks zijn eng. Al ben je nog zo vriendelijk. Zo steekt het nu eenmaal in elkaar, omdat ieder land een eigen ontwikkeling heeft doorgemaakt en een identiteit. Wat jij aankaart wijkt af van de (Noord)Europese identiteit.

Het is goed dat er af en toe een punt van wordt gemaakt hoor maar ik denk dat dit niet de oplossing is. Hoe cru het ook klinkt, ik denk dat het nog heel lang gaat duren, als daar geen 'nieuwe' mensensoort voor nodig is, om dat echt te laten verdwijnen. Ik denk dat de mens als collectief daar niet toe in staat is en jullie altijd in Nederland maar ook in andere Europese landen tegen dat probleem zullen blijven aanlopen.
  zaterdag 30 november 2013 @ 23:41:11 #105
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_133789562
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 22:49 schreef Lithia het volgende:

[..]

Joh, je kan bij sommige scholen geschorst worden als je je kroeshaar in je natuurlijke staat hebt.
:?

Heb je het over hedendaags Nederland? Voorbeelden/meer info?
Krekker is de bom!
  zaterdag 30 november 2013 @ 23:42:47 #106
333374 Lithia
Too serious
pi_133789621
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 22:58 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Je hebt wel degelijk gelijk hoor, het interesseert mij persoonlijk geen reet hoe iemand zijn haar doet, welke kleding hij/zij draagt of weet ik het. Zo lang je een ander niet schaadt heeft niemand iets met je leven te maken en is het jouw zaak niet daarmee te bemoeien. Iemand lekker laten gaan.

Echter moet je niet vergeten dat de wereld en de mensen nog gescheiden zijn in natiestaten, een natiestaat is weliswaar een 19de eeuw gekunsteld begrip maar juist daardoor heeft een volk het idee gekregen een gemeenschappelijke geschiedenis te hebben, een verleden of, een ontwikkeling, positivistisch gedacht.
Dat leeft nog steeds bij mensen. Dus mensen die uit laten we zeggen Suriname komen en sterk afwijken met gouden tanden en dreadlocks zijn eng. Al ben je nog zo vriendelijk. Zo steekt het nu eenmaal in elkaar, omdat ieder land een eigen ontwikkeling heeft doorgemaakt en een identiteit. Wat jij aankaart wijkt af van de (Noord)Europese identiteit.

Het is goed dat er af en toe een punt van wordt gemaakt hoor maar ik denk dat dit niet de oplossing is. Hoe cru het ook klinkt, ik denk dat het nog heel lang gaat duren, als daar geen 'nieuwe' mensensoort voor nodig is, om dat echt te laten verdwijnen. Ik denk dat de mens als collectief daar niet toe in staat is en jullie altijd in Nederland maar ook in andere Europese landen tegen dat probleem zullen blijven aanlopen.
Dat snap ik allemaal wel. Mooi verteld. :)
Wat ik aankaart wijkt af van de (Noord)Europese indentiteit eh? Zelfs kroeshaar in hun natuurlijke staat, nietwaar? Poeh.
De wereld moet maar opschieten met wennen aan negers, want er zijn nu al generaties die hier geboren zijn en worden soms nog steeds behandeld als aliens.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 23:41 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

:?

Heb je het over hedendaags Nederland? Voorbeelden/meer info?
Nee, niet specifiek Nederland.
  zaterdag 30 november 2013 @ 23:45:55 #107
333374 Lithia
Too serious
  zaterdag 30 november 2013 @ 23:50:22 #108
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_133789850
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 23:42 schreef Lithia het volgende:

[..]

Dat snap ik allemaal wel. Mooi verteld. :)
Wat ik aankaart wijkt af van de (Noord)Europese indentiteit eh? Zelfs kroeshaar in hun natuurlijke staat, nietwaar? Poeh.
De wereld moet maar opschieten met wennen aan negers, want er zijn nu al generaties die hier geboren zijn en worden soms nog steeds behandeld als aliens.

Ja maar daar tegenover staan mensen die al weet ik veel hoeveel generaties in dit gebied (gebied even ruim opvatten, kan ook Oostenrijk zijn om maar te noemen) wonen.
Ik persoonlijk zie maar 3 scenario's als oplossing voor dit probleem
a) de homo sapiens is geen homo sapiens meer en heeft dus geleerd te wennen aan de nieuwe wereld met volkeren door elkaar en denk niet meer (onbewust) aan de verschillen, de mens is immers een mens
b) buitenaardse bedreiging, waardoor de mensheid wel een front moet vormen
c) dit gesteggel gaat nog jaren en jaren door, uiteindelijk na weet ik veel honderd jaar is iedereen zo versmolten dat verschillen qua huidskleur niet meer opvallen.

Tot die tijd ben ik bang dat jij je erbij zult moet neerleggen dat je altijd wordt gezien als 'anders' door bepaalde groepen. Daar doe je echt niets aan.
  zaterdag 30 november 2013 @ 23:54:49 #109
333374 Lithia
Too serious
pi_133789988
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 23:50 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Ja maar daar tegenover staan mensen die al weet ik veel hoeveel generaties in dit gebied (gebied even ruim opvatten, kan ook Oostenrijk zijn om maar te noemen) wonen.
Ik persoonlijk zie maar 3 scenario's als oplossing voor dit probleem
a) de homo sapiens is geen homo sapiens meer en heeft dus geleerd te wennen aan de nieuwe wereld met volkeren door elkaar en denk niet meer (onbewust) aan de verschillen, de mens is immers een mens
b) buitenaardse bedreiging, waardoor de mensheid wel een front moet vormen
c) dit gesteggel gaat nog jaren en jaren door, uiteindelijk na weet ik veel honderd jaar is iedereen zo versmolten dat verschillen qua huidskleur niet meer opvallen.

Tot die tijd ben ik bang dat jij je erbij zult moet neerleggen dat je altijd wordt gezien als 'anders' door bepaalde groepen. Daar doe je echt niets aan.
Je maakt mij sip met jouw harde waarheid. ;( Ik zal wachten op de aliens.
  zaterdag 30 november 2013 @ 23:59:04 #110
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_133790115
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 november 2013 23:54 schreef Lithia het volgende:

[..]

Je maakt mij sip met jouw harde waarheid. ;( Ik zal wachten op de aliens.
Mwah, dat is ook weer niet nodig.
Om te beginnen zorgt het natuurlijk voor een mooie filter, mensen die zo kortzichtig zijn, zijn toch de moeite waard niet om energie in te steken.
En daarnaast heb je heel legio aan blanke mensen die zich gediscrimineerd voelen: neem bejaarden, mensen met een lagere opleiding, jongeren die een groen mandje moeten nemen bij de super etc. etc. Kortom, hoe je het ook wendt of keert, je blijft altijd tegen dat soort dingen aanlopen.
pi_133790139
Hallon!
  zondag 1 december 2013 @ 00:05:16 #112
333374 Lithia
Too serious
pi_133790304
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 23:59 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Mwah, dat is ook weer niet nodig.
Om te beginnen zorgt het natuurlijk voor een mooie filter, mensen die zo kortzichtig zijn, zijn toch de moeite waard niet om energie in te steken.
En daarnaast heb je heel legio aan blanke mensen die zich gediscrimineerd voelen: neem bejaarden, mensen met een lagere opleiding, jongeren die een groen mandje moeten nemen bij de super etc. etc. Kortom, hoe je het ook wendt of keert, je blijft altijd tegen dat soort dingen aanlopen.
Dat klopt helemaal.
  zondag 1 december 2013 @ 00:10:34 #113
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_133790440
quote:
Ah de VS. Desalniettemin echt ziek. Vraag me af welke geestelijk zieken met dergelijke maatregelen komen :r
Krekker is de bom!
  zondag 1 december 2013 @ 00:25:51 #114
333374 Lithia
Too serious
pi_133790884
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 00:10 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ah de VS. Desalniettemin echt ziek. Vraag me af welke geestelijk zieken met dergelijke maatregelen komen :r
Ze worden gelukkig wel vaak 'gecorrigeerd' door een hele groep woedende mensen. Daar is America ook weer goed in.
  † In Memoriam † zondag 1 december 2013 @ 00:38:33 #115
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_133791226
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 22:09 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Het mag dan wel 'net zo fout' zijn, dat maakt het niet vergelijkbaar. Positieve discriminatie betekent niet dat een blanke per definitie niet wordt aangenomen vanwege zijn huidskleur of afkomst. Bij positieve discriminatie worden mensen gewoon aangenomen, TENZIJ sprake is van een situatie van gelijke geschiktheid. In zo'n geval wordt de voorkeur gegeven aan iemand op basis van afkomst of geslacht.
Positieve discriminatie is het opzettelijk bevoordelen van bepaalde bevolkingsgroepen wanneer er sprake is van gelijke geschiktheid. (wiki)

Andere bevolkingsgroepen hierdoor opzettelijk benadelen is dus discriminatie.
Als een blanke man en een neger solliciteren naar dezelfde baan en de blanke man wordt afgewezen omdat de voorkeur naar die neger uitgaat noemen we het heel schattig positieve discriminatie.
Niet mee eens? Dan ben je een racist.
Máár als die neger wordt afgewezen omdat de blanke man de voorkeur krijgt is er ineens wél sprake van discriminatie.
Niks positiefs meer aan want voorkeur geven is schandalig en zeer, zeer racistisch.

quote:
Absoluut fout en vaak ook in het nadeel van capabele mensen waarvan men dan onterecht denkt dat ze puur zijn aangenomen op basis van afkomst/geslacht. Maar het is niet hetzelfde als iemand per definitie niet aannemen vanwege zijn/haar afkomst/geslacht.
Het onderspit delven door afkomst/geslacht is áltijd discriminatie.
quote:
Los daarvan had ik je ook al, inclusief link, duidelijk gemaakt dat er ook onder de mensen die positief gediscrimineerd worden, genoeg weerstand is tegen een dergelijke maatregel. Maar dat lijk je volgens mij voor het gemak maar even te negeren (tenzij ik over een post van je heb heengelezen).
Sorry, niet gezien.
Ik heb als blond blank halfbloedje (Nederlands-Turks) met een Turkse voornaam en achternaam een paar keer positieve discriminatie meegemaakt en ik spuug erop!
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  zondag 1 december 2013 @ 01:00:28 #116
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_133791821
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 00:38 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Positieve discriminatie is het opzettelijk bevoordelen van bepaalde bevolkingsgroepen wanneer er sprake is van gelijke geschiktheid. (wiki)

Als een blanke man en een neger solliciteren naar dezelfde baan en de blanke man wordt afgewezen omdat de voorkeur naar die neger uitgaat noemen we het heel schattig positieve discriminatie.
Ik weet niet waarom je dit nu vertelt, want volgens mij herhaal je nu grotendeels wat ik in mijn post ook al aangaf.

quote:
Dit zuig je dan weer uit je duim. Er zullen vast wel enkele personen te vinden zijn die dat zouden zeggen, maar kom eens met bewijs dat de algemene concensus is dat iemand die tegen positieve discriminatie is door het gros wordt gezien als racist?

quote:
Máár als die neger wordt afgewezen omdat de blanke man de voorkeur krijgt is er ineens wél sprake van discriminatie.
Er is in beide gevallen sprake van discriminatie hoor. Positieve discriminatie is ook discriminatie anders hadden ze het woord 'discriminatie' er wel uit gehaald.

quote:
Niks positiefs meer aan want voorkeur geven is schandalig en zeer, zeer racistisch.
:? 8)7

quote:
[..]

Het onderspit delven door afkomst/geslacht is áltijd discriminatie.
Dat ontkent toch ook niemand?????
Krekker is de bom!
  zondag 1 december 2013 @ 01:03:37 #117
333374 Lithia
Too serious
pi_133791909
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 00:38 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Wacht, als de voorkeur gaat naar een neger, dan is het inderdaad positieve discriminatie voor die neger, maar gewoon negatief, schandalig en zeer, zeer racistisch voor de blanke. Het verschil is vaak de reactie op beide gevallen en dat komt door kleine detail wat bijna 400 jaar lang duurde. Daarom lijkt naar veel mensen hun gevoel dat blanken het maar moeten accepteren, maar dat hoeven ze écht niet. Iedereen van iedere kleur kan racistisch als shit zijn.
Beide/alle vormen van discriminatie is kut, niets schattigs aan beide gevallen.
Jammer dat je dat moest meemaken overigens. 'positief' of negatief.
pi_133793126
quote:

[..]

[..]

[..]

:')_!

Idioot.
  zondag 1 december 2013 @ 02:00:10 #119
395200 deadprez
One more rail
pi_133793366
Gewoon alle racisten kapot slaan.
Stop the violence
Down with the hate
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  † In Memoriam † zondag 1 december 2013 @ 03:35:48 #120
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_133794996
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 01:00 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik weet niet waarom je dit nu vertelt, want volgens mij herhaal je nu grotendeels wat ik in mijn post ook al aangaf.
Weet je dondersgoed met je selectief quoten. Of heb je over dit gedeelte heen gelezen?
- Máár als die neger wordt afgewezen omdat de blanke man de voorkeur krijgt is er ineens wél sprake van discriminatie.
Niet mee eens? Dan ben je een racist.-

quote:
Dit zuig je dan weer uit je duim. Er zullen vast wel enkele personen te vinden zijn die dat zouden zeggen, maar kom eens met bewijs dat de algemene concensus is dat iemand die tegen positieve discriminatie is door het gros wordt gezien als racist?
Open je oren.

quote:
Er is in beide gevallen sprake van discriminatie hoor. Positieve discriminatie is ook discriminatie anders hadden ze het woord 'discriminatie' er wel uit gehaald.
Positief is het ook niet dus noemen we het voortaan ''negatieve discriminatie.''

quote:
:? 8)7
Selectief quoten en dan onnozel doen. |:(

quote:
Dat ontkent toch ook niemand?????
Uhm..

quote:
Maar het is niet hetzelfde als iemand per definitie niet aannemen vanwege zijn/haar afkomst/geslacht.
:{
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_133795011
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 02:00 schreef deadprez het volgende:
Gewoon alle racisten kapot slaan.
Discriminatie jegens racisten :N haten op haters, maakt je een hater.
  zondag 1 december 2013 @ 03:39:49 #122
395200 deadprez
One more rail
pi_133795028
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 03:37 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Discriminatie jegens racisten :N haten op haters, maakt je een hater.
Extreemrechts is te dom om het gesprek mee aan te gaan, het enige dat ze kennen is geweld en dat kunnen ze krijgen.
Stop the violence
Down with the hate
  zondag 1 december 2013 @ 03:43:34 #123
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_133795048
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 03:35 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Weet je dondersgoed met je selectief quoten. Of heb je over dit gedeelte heen gelezen?
- Máár als die neger wordt afgewezen omdat de blanke man de voorkeur krijgt is er ineens wél sprake van discriminatie.
Niet mee eens? Dan ben je een racist.-

[..]

Open je oren.

[..]

Positief is het ook niet dus noemen we het voortaan ''negatieve discriminatie.''

[..]

Selectief quoten en dan onnozel doen. |:(

[..]

Uhm..

[..]

:{
Misschien dat ik morgen uitgebreider op je post reageer, maar ik denk dat je me gewoon niet helemaal begrijpt.

Zoals ik al aangaf ben ik tegenstander van positieve discriminatie. Ik probeer je alleen uit te leggen dat er een verschil is tussen

- 'iemand niet aannemen omdat je dat ras/afkomst/geslacht als minderwaardig ziet' (lees: 'persoon x zal minder goed presteren omdat mensen van dat ras/geslacht nu eenmaal minder goed presteren).

en

- 'Bij gelijke omstandigheden ras/afkomst/geslacht de doorslaggevende factor laten zijn'. In dat geval wijs je iemand namelijk niet af omdat je van mening bent dat zijn/haar ras minderwaardig is (= definitie racisme), maar op basis van sociaal-economische positie van een bepaalde groep (lees: mensen van een bepaald ras/geslacht/bepaalde afkomst hebben een achterstandspositie, dit willen we stimuleren dus geven we ze onder gelijke omstandigheden maar voorrang).

Het grappige is, ook positieve discriminatie is qua gedachte juist negatief jegens die groep die je zogenaamd vooruit helpt. Je stelt immers op basis van generalisatie dat zij niet in staat zijn zichzelf te redden. Qua praktijk is het bij positieve discriminatie en gelijke omstandigheden uiteraard de andere groep die er de dupe van is.
Krekker is de bom!
pi_133795080
Maar mensen komop, het ene ras blinkt gewoon beter uit in dingen dan het andere ras.

Blanken zijn bijvoorbeeld slim, innovatief, vooruitstrevend en harde werkers.
Negers daarentegen hebben een grotere lul.
  zondag 1 december 2013 @ 03:54:12 #125
395200 deadprez
One more rail
pi_133795112
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 03:49 schreef Trebo het volgende:
Maar mensen komop, het ene ras blinkt gewoon beter uit in dingen dan het andere ras.

:')14.gif
Stop the violence
Down with the hate
  zondag 1 december 2013 @ 03:57:53 #126
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_133795126
quote:

Jij blinkt wel uit in generaliseren moet ik zeggen.
Hallon!
pi_133795142
quote:

Dit is een "bijna succesvolle" troll.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')