abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133672485
Denk je na de zwarte piet rel klaar te zijn met discussies over niks, staat de volgende alweer voor de deur, de domme medewerker van een tokkie MKB boer die een blunder maakt met een racistisch getint mailtje.

Eerst al die gare Nederlanders die ONS feest willen beschermen en daar niks aan willen veranderen! Zelfs FOK! nam stelling in deze door de zielige Pietitie te ondersteunen. Terwijl wanneer je je een beetje kunt verplaatsen in anderen en wat water bij de wijn doet de kwestie eenvoudig op kunt lossen.

Aan de andere kant staan de lange tenen mensen die niet snappen dat er helaas nog racisme plaatsvindt in de onderlaag van de samenleving zoals in het voorbeeld van vandaag of op menig voetbaltribune. Met een hoop bombarie wordt direct de 'race card' gespeeld op Facebook en andere sociale media. Accepteer dat het gewone volk niet bijster snugger is.

Het lijkt soms alsof we hier geilen op dit soort kleine relletjes en er dagen over willen praten, als er geen grotere problemen zijn komen we de winter wel door.

Klacht: Verplicht non-discussies aan moeten horen

[ Bericht 0% gewijzigd door Abed op 27-11-2013 12:59:14 ]
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_133672543
Ik vind het terecht, racisme gebeurt maar is natuurlijk wel fout. Dus als iemand een fout maakt zoals zo'n mailtje te versturen hoort die uitgelachen en beledigd te worden. Ik zou het niet raar vinden als hij ontslagen wordt, hij brengt zijn werkgever wel serieus in diskrediet.
  woensdag 27 november 2013 @ 12:56:08 #3
407126 Jv1994
Aardige knul.
pi_133672610
gewoon stelen van de rijke ^O^
Centrum van het universum ben ik..
pi_133672746
quote:
13s.gif Op woensdag 27 november 2013 12:51 schreef Abed het volgende:
de domme medewerker van een tokkie MKB boer die blunder maakt met een racistisch getint mailtje.
quote:
Eerst al die gare Nederlanders die ONS feest willen beschermen en daar niks aan willen veranderen!
quote:
Aan de andere kant staan de lange tenen mensen die niet snappen dat er helaas nog racisme plaatsvindt in de onderlaag van de samenleving zoals in het voorbeeld van vandaag of op menig voetbaltribune.
BOEHOEHOE die verschrikkelijke Nederlanders toch. :') Ik zal het mijn oma vertellen, die vorige maand hardhandig werd beroofd van haar nek-ketting door een Somaliër. DAT is de discriminatie waar wij Nederlanders dagelijks mee te maken hebben.
pi_133672787
Tja racisme en discriminatie zit nou eenmaal bij de mens ingebakken, dat krijg je er niet zomaar uit.
Mensen die (racistisch) discrimineren hadden (en hebben) een grotere overlevingskans.
Door de evolutie zit dit nu eenmaal in onze genen.
pi_133672788
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:01 schreef justanothercustomer het volgende:

[..]

[..]

[..]

BOEHOEHOE die verschrikkelijke Nederlanders toch. :') Ik zal het mijn oma vertellen, die vorige maand hardhandig werd beroofd van haar nek-ketting door een Somaliër. DAT is de discriminatie waar wij Nederlanders dagelijks mee te maken hebben.
Wat erg. :o ;(
Don't pull my strings.
pi_133672819
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:01 schreef justanothercustomer het volgende:

[..]

[..]

[..]

Hoe is dat discriminatie? :')

Het is heel vervelend voor je oma maar het is pas discriminatie als hij haar niet zou beroven juist omdat ze blank is. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 27 november 2013 @ 13:04:16 #8
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_133672820
Persoonlijk vind ik dat zwakbegaafde janktuig dat Zwarte Piet wil verbieden of aanpassen veel triester dan de pro-Pieten, maar goed.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_133672884
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:04 schreef Interloper het volgende:
Persoonlijk vind ik dat zwakbegaafde janktuig dat Zwarte Piet wil verbieden of aanpassen veel triester dan de pro-Pieten, maar goed.
Om eerlijk te zijn kan het mij niks boeien of Zwarte Piet er nu wel of niet zou zijn, maar het is overduidelijk dat het tokkievolk aan de kant van Zwarte Piet staat met een nogal ongenuanceerde mening en uitspraken die vrij racistische vormen hebben.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_133672885
Niemand verplicht je TS
pi_133672903
Alles is racistisch TS.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  woensdag 27 november 2013 @ 13:10:11 #12
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_133672959
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:06 schreef snakelady het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn kan het mij niks boeien of Zwarte Piet er nu wel of niet zou zijn, maar het is overduidelijk dat het tokkievolk aan de kant van Zwarte Piet staat met een nogal ongenuanceerde mening en uitspraken die vrij racistische vormen hebben.
Nee, dat is helemaal niet duidelijk. Heb je de anti-Pieten weleens in actie gezien?
  woensdag 27 november 2013 @ 13:11:16 #13
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_133672984
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:10 schreef Interloper het volgende:

[..]

Nee, dat is helemaal niet duidelijk. Heb je de anti-Pieten weleens in actie gezien?
Ik heb ze niet met zijn tientallen een oud vrouwtje zien belagen nee.
pi_133672987
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:04 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hoe is dat discriminatie? :')

Het is heel vervelend voor je oma maar het is pas discriminatie als hij haar niet zou beroven juist omdat ze blank is. :P
Als mensen echte discriminatie en racisme willen zien, laat ze dan meer eens kijken naar Opsporing Verzocht op dinsdagavond. 90% van de geweldsdelicten kan op conto van allochtone daders worden geschreven. Slachtoffers zijn bijna altijd blank.

Natuurlijk is dit mailtje triest en nodeloos kwetsend voor die jongen. Een sanctie of een goed gesprek zou er dan ook moeten volgen. Maar we moeten niet doen alsof al dat wantrouwen en vooroordelen zomaar uit de lucht komt vallen. Dat willen die discriminatie-roepers ons wel doen geloven.
pi_133672988
quote:

[..]

[..]

[..]

Want allochtonen worden nooit beroofd? :?

Of het werkelijk discriminatie was dat je oma beroofd is, dat weten we simpelweg niet. Dat het schandalig is wat gebeurde, mits het waar is, (heb je link naar een nieuwsberichtje erover?) dat staat vast
Krekker is de bom!
pi_133673015
Ik ben een racist
JenHermes is gisteren terug gekomen van de kermis en hij decht is wer ber mis
pi_133673017
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:11 schreef justanothercustomer het volgende:

[..]

Als mensen echte discriminatie en racisme willen zien, laat ze dan meer eens kijken naar Opsporing Verzocht op dinsdagavond. 90% van de geweldsdelicten kan op conto van allochtone daders worden geschreven. Slachtoffers zijn bijna altijd blank.

Volgens mij bedenk je dat laatste zinnetje er gewoon bij, want zo ver ik weet komen de slachtoffers niet vaak in beeld.
Krekker is de bom!
  woensdag 27 november 2013 @ 13:13:39 #18
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_133673038
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:11 schreef justanothercustomer het volgende:

[..]

Natuurlijk is dit mailtje triest en nodeloos kwetsend voor die jongen. Een sanctie of een goed gesprek zou er dan ook moeten volgen. Maar we moeten niet doen alsof al dat wantrouwen en vooroordelen zomaar uit de lucht komt vallen. Dat willen die discriminatie-roepers ons wel doen geloven.
Natuurlijk is dat niet zo en heeft het ook echt wel een reden ( hoewel ik geen idee heb wat voor afkomst de slachtoffers meestal hebben, en er zijn te veel mensen die het discriminatie kaartje aanhalen in bepaalde situaties die daar duidelijk niks mee te maken hebben.
Maar dat staat los van wat TS schrijft naar mijn mening.
  woensdag 27 november 2013 @ 13:14:39 #19
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_133673064
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:11 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik heb ze niet met zijn tientallen een oud vrouwtje zien belagen nee.
"Met z'n allen", lol. Welgeteld één man die iets deed.
pi_133673073
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:12 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Volgens mij bedenk je dat laatste zinnetje er gewoon bij, want zo ver ik weet komen de slachtoffers niet vaak in beeld.
Misschien moet je dan eens je oogkleppen afzetten? Je ziet bijna in iedere nagespeelde scene het slachtoffer!

Hier nog wat discriminatie en racisme van vorige week tegen autochtone scholieren:

quote:
Een groep criminele jongeren tussen de 15 en 18 jaar oud heeft maandenlang middelbare scholieren in Amsterdam-Zuid afgeperst. Vijf van de elf verdachten, van Surinaamse, Antilliaanse en Marokkaanse afkomst, konden maandagmorgen worden aangehouden.

De groep zou doormiddel van bedreiging, afpersing en geweld scholieren van onder meer hun iPhone, koptelefoon, geld, identiteitsbewijs en kleding hebben beroofd, weet het Parool.

De daders, waarvan enkele nog op school zitten en de rest schoolverlaters zijn, zouden hun slachtoffers zorgvuldig hebben uitgekozen en hen meerdere malen beroofd hebben. Soms werd de slachtoffers zelfs via Twitter gesommeerd geld of bepaalde spullen mee naar school te nemen.

Bron
  woensdag 27 november 2013 @ 13:16:53 #21
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_133673122
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:14 schreef Interloper het volgende:

[..]

"Met z'n allen", lol. Welgeteld één man die iets deed.
Ik weet niet over welke oude vrouw jij het hebt maar ik heb het over deze mevrouw.

En dat is toch overduidelijk meer dan een man.
  woensdag 27 november 2013 @ 13:18:11 #22
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_133673157
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:14 schreef justanothercustomer het volgende:

[..]

discriminatie en racisme

[..]

woensdag 27 november 2013 @ 13:20:43 #23
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_133673235
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:16 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik weet niet over welke oude vrouw jij het hebt maar ik heb het over deze mevrouw.

En dat is toch overduidelijk meer dan een man.
Uhm, nee? Er staan mensen om haar heen. Die kneus die haar uitscheldt en haar vlag vastpakt is de enige die zich misdraagt.
pi_133673310
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:18 schreef snakelady het volgende:

[..]

[img]http://cdn.meme.li/i/kbhak.jpg[img]
Oh jawel hoor. Het doelbewust bedreigen en mishandelen van welvarende blanken omdat ze niet tot je eigen etnische groep behoren. Dat is óók racisme. Of mogen allochtonen dit enkel gebruiken voor hun eigen gewin?

Vandaag de dag is het woord racisme eigenlijk een synoniem geworden voor anti-blank. Het is verworden tot een betekenisloos scheldwoord, met dank aan al die huillies die het te onpas misbruiken voor hun eigen (politieke) agenda.
  woensdag 27 november 2013 @ 13:23:26 #25
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_133673311
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:20 schreef Interloper het volgende:

[..]

Uhm, nee? Er staan mensen om haar heen. Die kneus die haar uitscheldt en haar vlag vastpakt is de enige die zich misdraagt.
Jij begrijpt de betekenis van het woord " belagen" niet?? ( hebben mmeerdere in dit topic last van geloof ik, die de betekenis van een woord niet geheel begrijpen)
Ik hoor duidelijk een vrouwenstem en meerdere mannen stemmen schreeuwen tegen de vrouw en daarnaast is met zijn tientallen om haar heen staan al genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')