Beste Frank,quote:Op zaterdag 30 november 2013 22:11 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat is een bepaald stereotype. Je ziet dat er in het Westen in bijv. de filmindustrie (en dat gaat al terug naar ongeveer 1910) een zelfde beeld bestaat. Neem Aladin, de gemene Arabieren hebben allemaal gemene gezichten, lelijke neuzen en noem het maar op. Op het moment dat Aladin een prins wordt verandert hij zijn naam in het westerse (Amerikaanse) 'Al'.
Zo zijn er meer voorbeelden op te noemen.
Je hebt wel degelijk gelijk hoor, het interesseert mij persoonlijk geen reet hoe iemand zijn haar doet, welke kleding hij/zij draagt of weet ik het. Zo lang je een ander niet schaadt heeft niemand iets met je leven te maken en is het jouw zaak niet daarmee te bemoeien. Iemand lekker laten gaan.quote:Op zaterdag 30 november 2013 22:49 schreef Lithia het volgende:
[..]
Joh, je kan bij sommige scholen geschorst worden als je je kroeshaar in je natuurlijke staat hebt. Dreadlocks (wat ook een vrij normaal kapsel is), wordt ook niet gezien als representatief zijn en zo kan ik verder gaan. Lijkt alsof je tegenwoordig zo blank mogelijk moet gedragen. In dit geval moet je letterlijk blank zijn. Dat is blijkbaar neutraal tegenwoordig. Zelf vind ik dingen als goude tanden een cultuur ding. Het is niet persé een typisch iets wat alleen 'gangsters' hebben. Dus wanneer ik lees dat zelfs dat ook not-done is, dan moet ik wel een diepe zucht nemen.
Sommige klanten weigeren om af te rekenen bij een buitenlander omdat ze zich niet fijn bij voelen.
Prima dat het voor jou begrijpelijk is allemaal, maar het enige wat ik nu voel is:
quote:Op zaterdag 30 november 2013 22:49 schreef Lithia het volgende:
[..]
Joh, je kan bij sommige scholen geschorst worden als je je kroeshaar in je natuurlijke staat hebt.
Dat snap ik allemaal wel. Mooi verteld.quote:Op zaterdag 30 november 2013 22:58 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Je hebt wel degelijk gelijk hoor, het interesseert mij persoonlijk geen reet hoe iemand zijn haar doet, welke kleding hij/zij draagt of weet ik het. Zo lang je een ander niet schaadt heeft niemand iets met je leven te maken en is het jouw zaak niet daarmee te bemoeien. Iemand lekker laten gaan.
Echter moet je niet vergeten dat de wereld en de mensen nog gescheiden zijn in natiestaten, een natiestaat is weliswaar een 19de eeuw gekunsteld begrip maar juist daardoor heeft een volk het idee gekregen een gemeenschappelijke geschiedenis te hebben, een verleden of, een ontwikkeling, positivistisch gedacht.
Dat leeft nog steeds bij mensen. Dus mensen die uit laten we zeggen Suriname komen en sterk afwijken met gouden tanden en dreadlocks zijn eng. Al ben je nog zo vriendelijk. Zo steekt het nu eenmaal in elkaar, omdat ieder land een eigen ontwikkeling heeft doorgemaakt en een identiteit. Wat jij aankaart wijkt af van de (Noord)Europese identiteit.
Het is goed dat er af en toe een punt van wordt gemaakt hoor maar ik denk dat dit niet de oplossing is. Hoe cru het ook klinkt, ik denk dat het nog heel lang gaat duren, als daar geen 'nieuwe' mensensoort voor nodig is, om dat echt te laten verdwijnen. Ik denk dat de mens als collectief daar niet toe in staat is en jullie altijd in Nederland maar ook in andere Europese landen tegen dat probleem zullen blijven aanlopen.
Nee, niet specifiek Nederland.quote:Op zaterdag 30 november 2013 23:41 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Heb je het over hedendaags Nederland? Voorbeelden/meer info?
Ja maar daar tegenover staan mensen die al weet ik veel hoeveel generaties in dit gebied (gebied even ruim opvatten, kan ook Oostenrijk zijn om maar te noemen) wonen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 23:42 schreef Lithia het volgende:
[..]
Dat snap ik allemaal wel. Mooi verteld.
Wat ik aankaart wijkt af van de (Noord)Europese indentiteit eh? Zelfs kroeshaar in hun natuurlijke staat, nietwaar? Poeh.
De wereld moet maar opschieten met wennen aan negers, want er zijn nu al generaties die hier geboren zijn en worden soms nog steeds behandeld als aliens.
Je maakt mij sip met jouw harde waarheid.quote:Op zaterdag 30 november 2013 23:50 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ja maar daar tegenover staan mensen die al weet ik veel hoeveel generaties in dit gebied (gebied even ruim opvatten, kan ook Oostenrijk zijn om maar te noemen) wonen.
Ik persoonlijk zie maar 3 scenario's als oplossing voor dit probleem
a) de homo sapiens is geen homo sapiens meer en heeft dus geleerd te wennen aan de nieuwe wereld met volkeren door elkaar en denk niet meer (onbewust) aan de verschillen, de mens is immers een mens
b) buitenaardse bedreiging, waardoor de mensheid wel een front moet vormen
c) dit gesteggel gaat nog jaren en jaren door, uiteindelijk na weet ik veel honderd jaar is iedereen zo versmolten dat verschillen qua huidskleur niet meer opvallen.
Tot die tijd ben ik bang dat jij je erbij zult moet neerleggen dat je altijd wordt gezien als 'anders' door bepaalde groepen. Daar doe je echt niets aan.
Mwah, dat is ook weer niet nodig.quote:Op zaterdag 30 november 2013 23:54 schreef Lithia het volgende:
[..]
Je maakt mij sip met jouw harde waarheid.Ik zal wachten op de aliens.
Dat klopt helemaal.quote:Op zaterdag 30 november 2013 23:59 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Mwah, dat is ook weer niet nodig.
Om te beginnen zorgt het natuurlijk voor een mooie filter, mensen die zo kortzichtig zijn, zijn toch de moeite waard niet om energie in te steken.
En daarnaast heb je heel legio aan blanke mensen die zich gediscrimineerd voelen: neem bejaarden, mensen met een lagere opleiding, jongeren die een groen mandje moeten nemen bij de super etc. etc. Kortom, hoe je het ook wendt of keert, je blijft altijd tegen dat soort dingen aanlopen.
Ah de VS. Desalniettemin echt ziek. Vraag me af welke geestelijk zieken met dergelijke maatregelen komenquote:
Ze worden gelukkig wel vaak 'gecorrigeerd' door een hele groep woedende mensen. Daar is America ook weer goed in.quote:Op zondag 1 december 2013 00:10 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ah de VS. Desalniettemin echt ziek. Vraag me af welke geestelijk zieken met dergelijke maatregelen komen
Positieve discriminatie is het opzettelijk bevoordelen van bepaalde bevolkingsgroepen wanneer er sprake is van gelijke geschiktheid. (wiki)quote:Op zaterdag 30 november 2013 22:09 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Het mag dan wel 'net zo fout' zijn, dat maakt het niet vergelijkbaar. Positieve discriminatie betekent niet dat een blanke per definitie niet wordt aangenomen vanwege zijn huidskleur of afkomst. Bij positieve discriminatie worden mensen gewoon aangenomen, TENZIJ sprake is van een situatie van gelijke geschiktheid. In zo'n geval wordt de voorkeur gegeven aan iemand op basis van afkomst of geslacht.
Het onderspit delven door afkomst/geslacht is áltijd discriminatie.quote:Absoluut fout en vaak ook in het nadeel van capabele mensen waarvan men dan onterecht denkt dat ze puur zijn aangenomen op basis van afkomst/geslacht. Maar het is niet hetzelfde als iemand per definitie niet aannemen vanwege zijn/haar afkomst/geslacht.
Sorry, niet gezien.quote:Los daarvan had ik je ook al, inclusief link, duidelijk gemaakt dat er ook onder de mensen die positief gediscrimineerd worden, genoeg weerstand is tegen een dergelijke maatregel. Maar dat lijk je volgens mij voor het gemak maar even te negeren (tenzij ik over een post van je heb heengelezen).
Ik weet niet waarom je dit nu vertelt, want volgens mij herhaal je nu grotendeels wat ik in mijn post ook al aangaf.quote:Op zondag 1 december 2013 00:38 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Positieve discriminatie is het opzettelijk bevoordelen van bepaalde bevolkingsgroepen wanneer er sprake is van gelijke geschiktheid. (wiki)
Andere bevolkingsgroepen hierdoor opzettelijk benadelen is dus discriminatie.
Als een blanke man en een neger solliciteren naar dezelfde baan en de blanke man wordt afgewezen omdat de voorkeur naar die neger uitgaat noemen we het heel schattig positieve discriminatie.
Dit zuig je dan weer uit je duim. Er zullen vast wel enkele personen te vinden zijn die dat zouden zeggen, maar kom eens met bewijs dat de algemene concensus is dat iemand die tegen positieve discriminatie is door het gros wordt gezien als racist?quote:Niet mee eens? Dan ben je een racist.
Er is in beide gevallen sprake van discriminatie hoor. Positieve discriminatie is ook discriminatie anders hadden ze het woord 'discriminatie' er wel uit gehaald.quote:Máár als die neger wordt afgewezen omdat de blanke man de voorkeur krijgt is er ineens wél sprake van discriminatie.
quote:Niks positiefs meer aan want voorkeur geven is schandalig en zeer, zeer racistisch.
Niet mee eens? Dan ben je een racist.
Dat ontkent toch ook niemand?????quote:[..]
Het onderspit delven door afkomst/geslacht is áltijd discriminatie.
Wacht, als de voorkeur gaat naar een neger, dan is het inderdaad positieve discriminatie voor die neger, maar gewoon negatief, schandalig en zeer, zeer racistisch voor de blanke. Het verschil is vaak de reactie op beide gevallen en dat komt door kleine detail wat bijna 400 jaar lang duurde. Daarom lijkt naar veel mensen hun gevoel dat blanken het maar moeten accepteren, maar dat hoeven ze écht niet. Iedereen van iedere kleur kan racistisch als shit zijn.quote:Op zondag 1 december 2013 00:38 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Positieve discriminatie is het opzettelijk bevoordelen van bepaalde bevolkingsgroepen wanneer er sprake is van gelijke geschiktheid. (wiki)
Andere bevolkingsgroepen hierdoor opzettelijk benadelen is dus discriminatie.
Als een blanke man en een neger solliciteren naar dezelfde baan en de blanke man wordt afgewezen omdat de voorkeur naar die neger uitgaat noemen we het heel schattig positieve discriminatie.
Máár als die neger wordt afgewezen omdat de blanke man de voorkeur krijgt is er ineens wél sprake van discriminatie.
Niks positiefs meer aan want voorkeur geven is schandalig en zeer, zeer racistisch.
quote:Op woensdag 27 november 2013 13:01 schreef justanothercustomer het volgende:
[..]
[..]
[..]
BOEHOEHOE die verschrikkelijke Nederlanders toch.Ik zal het mijn oma vertellen, die vorige maand hardhandig werd beroofd van haar nek-ketting door een Somaliër. DAT is de discriminatie waar wij Nederlanders dagelijks mee te maken hebben.
Weet je dondersgoed met je selectief quoten. Of heb je over dit gedeelte heen gelezen?quote:Op zondag 1 december 2013 01:00 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom je dit nu vertelt, want volgens mij herhaal je nu grotendeels wat ik in mijn post ook al aangaf.
Open je oren.quote:Dit zuig je dan weer uit je duim. Er zullen vast wel enkele personen te vinden zijn die dat zouden zeggen, maar kom eens met bewijs dat de algemene concensus is dat iemand die tegen positieve discriminatie is door het gros wordt gezien als racist?
Positief is het ook niet dus noemen we het voortaan ''negatieve discriminatie.''quote:Er is in beide gevallen sprake van discriminatie hoor. Positieve discriminatie is ook discriminatie anders hadden ze het woord 'discriminatie' er wel uit gehaald.
Selectief quoten en dan onnozel doen.quote:![]()
![]()
Uhm..quote:Dat ontkent toch ook niemand?????
quote:Maar het is niet hetzelfde als iemand per definitie niet aannemen vanwege zijn/haar afkomst/geslacht.
Extreemrechts is te dom om het gesprek mee aan te gaan, het enige dat ze kennen is geweld en dat kunnen ze krijgen.quote:Op zondag 1 december 2013 03:37 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Discriminatie jegens racistenhaten op haters, maakt je een hater.
Misschien dat ik morgen uitgebreider op je post reageer, maar ik denk dat je me gewoon niet helemaal begrijpt.quote:Op zondag 1 december 2013 03:35 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Weet je dondersgoed met je selectief quoten. Of heb je over dit gedeelte heen gelezen?
- Máár als die neger wordt afgewezen omdat de blanke man de voorkeur krijgt is er ineens wél sprake van discriminatie.
Niks positiefs meer aan want voorkeur geven is schandalig en zeer, zeer racistisch.
Niet mee eens? Dan ben je een racist.-
[..]
Open je oren.
[..]
Positief is het ook niet dus noemen we het voortaan ''negatieve discriminatie.''
[..]
Selectief quoten en dan onnozel doen.
[..]
Uhm..
[..]
quote:Op zondag 1 december 2013 03:49 schreef Trebo het volgende:
Maar mensen komop, het ene ras blinkt gewoon beter uit in dingen dan het andere ras.
Blanken zijn bijvoorbeeld slim, innovatief, vooruitstrevend en harde werkers.
Negers daarentegen hebben een grotere lul.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |