Ik denk niet dat ze het doen omdat het blanken zijn om eerlijk te zijn, meer omdat het een makkelijjk prooi is, niet dat dat het goedpraat overigens, ik ben zeer zeker tegen deze praktijken, maar dat staat toch los van racisme.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:23 schreef justanothercustomer het volgende:
[..]
Oh jawel hoor. Het doelbewust bedreigen en mishandelen van welvarende blanken omdat ze niet tot je eigen etnische groep behoren. Dat is óók racisme. Of mogen allochtonen dit enkel gebruiken voor hun eigen gewin?
Vandaag de dag is het woord racisme eigenlijk een synoniem geworden voor anti-blank. Het is verworden tot een betekenisloos scheldwoord, met dank aan al die huillies die het te onpas misbruiken voor hun eigen (politieke) agenda.
Het doelbewust beroven van blanke jongeren, bejaarden en vrouwen door etnische minderheden is racisme. Hoe je het ook goedpraat wendt of keert. Ik begrijp dat je politiek-correcte gedachtegoed daar even aan moet wennen.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze het doen omdat het blanken zijn om eerlijk te zijn, meer omdat het een makkelijjk prooi is, niet dat dat het goedpraat overigens, ik ben zeer zeker tegen deze praktijken, maar dat staat toch los van racisme.
In de tijd dat ik het programma keek had je dat in ieder geval niet. Maar goed, ik neem het maar van je aan. Heeft verder weinig met oogkleppen te maken. Ik ken alleen de oude variant v/h programma.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:14 schreef justanothercustomer het volgende:
[..]
Misschien moet je dan eens je oogkleppen afzetten? Je ziet bijna in iedere nagespeelde scene het slachtoffer!
Ten eerste zeg ik nergens dat er geen racisme vanuit allochtonen jegens anderen is. Ten tweede betekent een blanke die een neger in elkaar slaat niet per definitie racisme. Net zomin als jouw verhaal over de allochtonen die kinderen uit A'dam Zuidoost afpersten een kwestie van racisme geweest hoeft te zijn. Het kan ook straattuig vs rijkeluiskindjes geweest zijn.quote:Hier nog wat discriminatie en racisme van vorige week tegen autochtone scholieren:
[..]
quote:Op woensdag 27 november 2013 13:30 schreef justanothercustomer het volgende:
[..]
Het doelbewust beroven van blanke jongeren, bejaarden en vrouwen door etnische minderheden is racisme. Hoe je het ook goedpraat wendt of keert. Ik begrijp dat je politiek-correcte gedachtegoed daar even aan moet wennen.
Mag ik vragen, ben je van allochtone afkomst?
Mijn gehanteerde definitie van 'belagen' was inderdaad nauwer en minder compleet dan de jouwe, excuus. Echter, mijn punt dat slechts die ene man zich verkeerd gedraagt blijft staan.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:23 schreef snakelady het volgende:
[..]
Jij begrijpt de betekenis van het woord " belagen" niet?? ( hebben mmeerdere in dit topic last van geloof ik, die de betekenis van een woord niet geheel begrijpen)
Ik hoor duidelijk een vrouwenstem en meerdere mannen stemmen schreeuwen tegen de vrouw en daarnaast is met zijn tientallen om haar heen staan al genoeg.
Nee, Hollandser dan mij komen ze haast niet, blond haar, blauwe ogen en nog geen druppeltje buitenlands bloed in mijjn vaten te vinden.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:30 schreef justanothercustomer het volgende:
[..]
Het doelbewust beroven van blanke jongeren, bejaarden en vrouwen door etnische minderheden is racisme. Hoe je het ook goedpraat wendt of keert. Ik begrijp dat je politiek-correcte gedachtegoed daar even aan moet wennen.
Mag ik vragen, ben je van allochtone afkomst?
Ik vind het uitschelden van een vrouw die daar om een hele andere reden staat dan zwarte piet ook verkeerd gedrag, maar daar zullen we dan inderdaad wel in mening van verschillen.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:34 schreef Interloper het volgende:
[..]
Mijn gehanteerde definitie van 'belagen' was inderdaad nauwer en minder compleet dan de jouwe, excuus. Echter, mijn punt dat slechts die ene man zich verkeerd gedraagt blijft staan.
Dat vraag ik omdat ik dan misschien haar gedachtegang kan begrijpen. Het valt me gewoon op dat veel allochtonen fel uithalen in dit soort nieuwsberichten naar Nederlanders terwijl ze gelijkertijd hun eigen straatje schoonvegen. Vaak om te gebruiken als excuus om maar zelf helemaal geen verantwoordelijkheid te nemen.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:32 schreef KreKkeR het volgende:
[..]![]()
Ja hoor en meneertje gaat meteen zich op de persoon richten omdat zijn mening niet direct door iedereen als waarheid gezien wordt, hoe sneu
Feit dat jij kennis over iemands afkomst nodig hebt om iets te kunnen begrijpen zegt meer over jouw eigen onvermogen dan over de realiteit. Snakelady praat namelijk niks goed, ze wijst jouw op de feiten, namelijk dat de mening die jij niet verkondigt (dat bij de voorbeelden die jij aanhaalt sprake was van racisme) geen feit is.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:37 schreef justanothercustomer het volgende:
[..]
Dat vraag ik omdat ik dan misschien haar gedachtegang kan begrijpen.
Ook hier zit jij er redelijk naast. Zowel autochtonen als allochtonen zijn geen homogenen groep. Dat zag je ook goed bij de ZP-discussie (al schenen sommige FOK!kers dit niet te beseffen). Zowel onder de pro- als anti-ZP'ers waren allochtonen en autochtonen.quote:Het valt me gewoon op dat veel allochtonen fel uithalen in dit soort nieuwsberichten naar Nederlanders terwijl ze gelijkertijd hun eigen straatje schoonvegen.
Verantwoordelijkheid voor wat? Je plakt een totaal niet homogene groep een labeltje op en bent daarna van mening dat ze op basis van dat labeltje verantwoordelijkheid moeten nemen van criminelen die toevallig dit zelfde labeltje opgeplakt krijgen, maar behalve dit labeltje geen zak met de ander te maken hebben?quote:Vaak om te gebruiken als excuus om maar zelf helemaal geen verantwoordelijkheid te nemen.
Er zijn ook genoeg autochtonen met een uitkering die klagen.quote:Je kunt het namelijk ook omdraaien. Hoe kan het namelijk zijn dat veel niet-westerse immigranten, die hier onderdak, uitkeringen, bescherming en werk hebben gekregen, zoveel felle kritiek leveren op het land dat zijn grenzen voor hen heeft opengesteld? Wat meer dankbaarheid zou sommige sieren. Bijt niet de hand die je voedt. Maar sommigen zijn helaas te dom om dat te beseffen..
Verzonnen posts om een punt te makenquote:Op woensdag 27 november 2013 14:07 schreef imanidiot het volgende:
Ik zij laatst dat ik trots was om blank te zijn.
Nu vind iedereen me een racist
Maar mijn gekleurde buurman mag wel zeggen dat hij trots is dat hij zwart is.
Vind ik racistisch !
De film gaat juist over een blanke die wel goed is in basketbal. Net zoals de film 'Cool Runnings' gaat over het Jamaicaanse bobslee team dat uiteindelijk wel wat bereikt:quote:Op woensdag 27 november 2013 14:19 schreef very het volgende:
White men can't jump. Nog nooit een blanke daar over horen klagen.
Moet je voor de gein een film uitbrengen met de naam "Black men can't swim".
Ik durf te wedden dat er dan petities komen, oproepen tot boycot, bedreigingen aan de maker etc etc.
En dit klinkt bevooroordeeld, maar je weet zelf ook wel dat het waarschijnlijk zou gebeuren.
Inhoud van de film maakt niet uit.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:27 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
De film gaat juist over een blanke die wel goed is in basketbal. Net zoals de film 'Cool Runnings' gaat over het Jamaicaanse bobslee team:
[ afbeelding ]
Er zullen vast situaties te bedenken zijn waar men niet helemaal eerlijk is, maar ik vind jouw voorbeeld niet echt heel sterk om eerlijk te zijn.
Nee. Je insinueert dat er een algemene gedachte heerst dat zwarten niet kunnen zwemmen maar dat er in werkelijkheid blijkbaar toch wel zwarten zijn, of in ieder geval 1 zwarte is, die goed kan zwemmen.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:28 schreef very het volgende:
[..]
Inhoud van de film maakt niet uit.
De titel alleen zou al genoeg zijn voor ophef.
En als de film zou gaan over 1 zwarte die wél goed is in zwemmen, dan insinueer je toch alsnog dat de rest van de zwarten dat niet is?
Exact. Maar even los van de inhoud en diepgang van een fictieve film, het gaat om een dergelijke titel. Ik durf er dus op te wedden dan zo'n titel voor ophef zou zorgen, terwijl een exact gelijke titel maar dan richting witte mensen voor 0,0 ophef heeft gezorgd.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:32 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nee. Je insinueert dat er een algemene gedachte heerst dat zwarten niet kunnen zwemmen maar dat er in werkelijkheid blijkbaar toch wel zwarten zijn, of in ieder geval 1 zwarte is, die goed kan zwemmen.
Zou kunnen, geen idee.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:35 schreef very het volgende:
[..]
Exact. Maar even los van de inhoud en diepgang van een fictieve film, het gaat om een dergelijke titel. Ik durf er dus op te wedden dan zo'n titel voor ophef zou zorgen.
Denk je, als je heel eerlijk bent tegen jezelf, niet dat het waarschijnlijk zo zou zijn?quote:
quote:Op woensdag 27 november 2013 14:39 schreef KreKkeR het volgende:
Verder vind ik dit soort films sowieso typisch Amerikaans, heb er weinig mee.
Ik heb nou zo'n beeld van Asterix in m'n hoofd met die oude man (Nestorix) die staat te springen en te schreeuwen "Ik eis neergeslagen te worden!!!" omdat Hoefnix beweerde dat ie toch moeilijk zo'n oud wrak kon neerslaan en daarom maar de bard uitkoos.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:04 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hoe is dat discriminatie?![]()
Het is heel vervelend voor je oma maar het is pas discriminatie als hij haar niet zou beroven juist omdat ze blank is.
quote:Op donderdag 28 november 2013 00:22 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Topic gaat nu over Asterix toen Goscinny nog de schrijver was.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |