Mijn stopwatch kan helaas niet tot miljardquote:Op zondag 24 november 2013 19:16 schreef slashdotter3 het volgende:
Nu is het aftellen naar de eerste bomaanslag in NL van onze fijne religie van de vrede vrienden...
Ik wil in herinnering brengen dat de aanhangers van de islam met zeker 100 miljoen zijn gegroeid sinds negen jaar geleden. Wilders promoot de islam wereldwijd.quote:In een verklaring brengt Wilders in herinnering dat hij negen jaar geleden
Goh wat gek. Eerst ga je een 2 miljard mensen beledigen en dan vind je het gek, dat sommige idioten onder die 2 miljard daar in hun ogen iets rechtvaardigs tegenover zetten. En dan zo'n comment als hierboven plaatsen. Zeg dan gelijk in je OP dat je een moslimbashtopic wilt starten, in plaats van dit soort hypocriet geneuzel.quote:Op zondag 24 november 2013 19:16 schreef slashdotter3 het volgende:
Nu is het aftellen naar de eerste bomaanslag in NL van onze fijne religie van de vrede vrienden...
Wat een onzin verband die je daar trektquote:Op zondag 24 november 2013 19:19 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ik wil in herinnering brengen dat de aanhangers van de islam met zeker 100 miljoen zijn gegroeid sinds negen jaar geleden. Wilders promoot de islam wereldwijd.
Precies, en meer is het niet. Maar de reactie, als die er komt, komt weer goed uit! Zie je wel..quote:Op zondag 24 november 2013 19:23 schreef Olga het volgende:
Ik ben voor vrijheid van meningsuiting, maar dit is gewoon provoceren wat hij doet.
En dan geven we 'de Moslims' de schuld, en krijgt Wilders nog gelijk ook.quote:
Want de moslims staan in hun recht nu om in actie te komen ofzo? Als de moslims in actie komen zitten ze net zo fout als onze grote blonde leider.quote:Op zondag 24 november 2013 19:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En dan geven we 'de Moslims' de schuld, en krijgt Wilders nog gelijk ook.
Alleen wel jammer dat wanneer zoiets gebeurt, de fout volledig op de moslims wordt geschoven en Wilders vooral in bescherming wordt genomen (of nou ja, hij wordt minder hard aangepakt). Dat "net zo goed als" zie je dus niet meer terug.quote:Op zondag 24 november 2013 19:33 schreef YazooW het volgende:
[..]
Want de moslims staan in hun recht nu om in actie te komen ofzo? Als de moslims in actie komen zitten ze net zo fout als onze grote blonde leider.
Och jee, Calimero moet weer even zielig doen om aandacht te trekken. Diep tragisch dat dat letterlijk over lijken gaatquote:Op zondag 24 november 2013 19:15 schreef slashdotter3 het volgende:
kort nadat filmmaker Theo van Gogh was vermoord in Amsterdam door politieagenten met kogelvrije vesten en machinegeweren werd opgepikt bij zijn huis om naar een veilige plek te worden gebracht.
Tussen die grote groep moslims van een paar miljard zitten altijd gekken die -net als geertje himself- ook om aandacht vragen en gaan zitten demonstreren en janken etc etc...Vrij irritant wanneer er dan telkens wordt gesproken over de grote groep moslims.quote:Op zondag 24 november 2013 19:33 schreef YazooW het volgende:
[..]
Want de moslims staan in hun recht nu om in actie te komen ofzo? Als de moslims in actie komen zitten ze net zo fout als onze grote blonde leider.
Welnee joh.quote:Op zondag 24 november 2013 19:31 schreef Peunage het volgende:
Potentieel toekomstig minister president, dames en heren.
Ik denk ook niet dat 'de moslims' en masse iets zullen ondernemen. Maar één uitgelokte actie is helaas voldoende om een hele bevolkingsgroep over dezelfde kam te scheren.quote:Op zondag 24 november 2013 19:33 schreef YazooW het volgende:
De moslims zijn met anderhalf miljard. Er hoeft maar 1 idioot te zijn die het zat is.quote:Op zondag 24 november 2013 19:33 schreef YazooW het volgende:
[..]
Ik zet 'de moslims' niet voor niets tussen aanhalingstekens. Als je een grote groep provoceert, of dat nu moslims, chinezen of HelmondSport-supporters zijn, zijn er altijd wel een paar minder bedeelden die daarop gaan reageren. Dat kun je de grote groep niet verwijten - maar dat is dus precies wat Wilders wel doet.quote:Op zondag 24 november 2013 19:33 schreef YazooW het volgende:
[..]
nou keur ik de provocatie van Wilders niet goed, want het is op zijn zachtst gezegd onhandig. Toch is wat hij doet niet strafbaar en zou een aanslag op Wilders of in Nederland in het algemeen, zijn punt (en angst) bevestigen.quote:Op zondag 24 november 2013 19:29 schreef Janneke141 het volgende:
En dan geven we 'de Moslims' de schuld, en krijgt Wilders nog gelijk ook.
beter houden we het origineel danquote:Op zondag 24 november 2013 19:15 schreef slashdotter3 het volgende:
Op de echte vlag van Saudi-Arabië staat de tekst: Er is geen god
vrijheid van waarheidsmeningsuitingquote:Op zondag 24 november 2013 19:39 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nou keur ik de provocatie van Wilders niet goed, want het is op zijn zachtst gezegd onhandig. Toch is wat hij doet niet strafbaar en zou een aanslag op Wilders of in Nederland in het algemeen, zijn punt (en angst) bevestigen.
Ik ben het in zoverre met Wilders eens dat ik ook geen goed woord over heb voor de islam, wat niet wil zeggen dat elke moslim een terrorist is ofzo.
Indien er een aanslag gepleegd wordt door moslims, vanwege de uiting van Wilders dan IS het de fout van DIE moslims.
Wilders heeft belang bij een aanslag (die natuurlijk niet tegen hem gericht is, andere mensen mogen voor hem bloeden), en hij weet dat er zo'n 1.000 Syriëgangers zijn in heel Europa, en wil hen blijkbaar uitlokken. Ik denk niet dat de Nederlandse moslims iets zullen doen, ze gingen na Fitna ook niet in op Wilders' provocatie. Maar EU, open grenzen, Syriëgangers uit andere Europese landen kennen Wilders misschien minder goed. Een geluk bij een ongeluk is dat zelfs onder extremisten maar een absolute minderheid is die een aanslag in Europese landen goedkeuren.quote:Op zondag 24 november 2013 19:33 schreef YazooW het volgende:
Vergelijk het maar een beetje met ons onderscheid tussen de moslim en de terrorist. Sommige mensen snappen het, sommige niet.quote:Op zondag 24 november 2013 19:47 schreef Ludd het volgende:
Nu maar hopen dat ze in de Arabische wereld het onderscheid kunnen maken tussen deze idioot en de gewone Nederlander.
Misschien om dezelfde reden als op ons wapen een leeuw staat?quote:Op zondag 24 november 2013 19:47 schreef Zienswijze het volgende:
Waarom heeft die vlag eigenlijk een mes of zwaard? Staat zo grof.
Racist!quote:Op zondag 24 november 2013 19:47 schreef Ludd het volgende:
Wat een idioot.Zou hij zoiets ook doen als hij niet op kosten van de belastingbetaler beveiligd zou worden?
Nu maar hopen dat ze in de Arabische wereld het onderscheid kunnen maken tussen deze idioot en de gewone Nederlander. Ik ben in ieder geval blij dat hij niet meer in de gedoogconstructie zit, anders zou het nog meer imagoschade opleveren.
Dit moet hem trouwens toch ook stemmen kosten? Ook wat dat betreft een domme actie.
Wat heeft de Nederlandse regering hiermee te maken?quote:
Waarom zou dit hem stemmen moeten kosten dan? Een groot deel van de bevolking denkt precies hetzelfde over de islam.quote:Op zondag 24 november 2013 19:47 schreef Ludd het volgende:
Wat een idioot.Zou hij zoiets ook doen als hij niet op kosten van de belastingbetaler beveiligd zou worden?
Nu maar hopen dat ze in de Arabische wereld het onderscheid kunnen maken tussen deze idioot en de gewone Nederlander. Ik ben in ieder geval blij dat hij niet meer in de gedoogconstructie zit, anders zou het nog meer imagoschade opleveren.
Dit moet hem trouwens toch ook stemmen kosten? Ook wat dat betreft een domme actie.
Daar zeg je inderdaad wel watquote:Op zondag 24 november 2013 19:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Misschien om dezelfde reden als op ons wapen een leeuw staat?
Het is duidelijk dat hij aan het provoceren is. Hij heeft belang bij een aanslag in Europa door een paar moslimextremisten, zodat zijn partijtje nog groter wordt.quote:Maar goed: als er net zo veel maffe moslims zijn als Anders Breiviken in Noorwegen, kan hij zijn borst nog natmaken.
Wilders is een parlementariërquote:Op zondag 24 november 2013 19:50 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Wat heeft de Nederlandse regering hiermee te maken?
Henk en Ingrid vinden dit alleen maar fantastisch.quote:Op zondag 24 november 2013 19:47 schreef Ludd het volgende:
Omdat ik nog wel denk dat een deel van zijn stemmers wel fatsoen heeft. Mensen die uit protest stemmen op hem, zullen door dit soort idiote streken nog wel een keer denken alvorens op hem te stemmen. Dat kost hem dus gewoon stemmen. Ik ken een paar mensen die overwegen op PVV te stemmen, in dit soort acties weerhouden hen ervan.quote:Op zondag 24 november 2013 19:51 schreef YazooW het volgende:
[..]
Waarom zou dit hem stemmen moeten kosten dan? Een groot deel van de bevolking denkt precies hetzelfde over de islam.
Dan heb ik een ander beeld van Henk en Ingrid denk ik.quote:Op zondag 24 november 2013 19:53 schreef HPLC het volgende:
[..]
Henk en Ingrid vinden dit alleen maar fantastisch.
En heeft dus niets met de regering te maken, of andersom.quote:
Nee, maar wordt er wel op aangekekenquote:Op zondag 24 november 2013 19:54 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
En heeft dus niets met de regering te maken, of andersom.
Precies: zuurverdiende belastingcenten van de hardwerkende, weldenkende Nederlander houden hem in leven.quote:Op zondag 24 november 2013 19:54 schreef eleusis het volgende:
Beveiliging opheffen, als hij verantwoordelijkheid moet nemen voor zijn daden zal het wel snel klaar met dat getroll van hem
Heb je de vlag van Mozambique weleens gezien? AK-47.quote:Op zondag 24 november 2013 19:47 schreef Zienswijze het volgende:
Waarom heeft die vlag eigenlijk een mes of zwaard? Staat zo grof.
Ik weet zeker dat jij nog een snellere manier kan bedenken.quote:Op zondag 24 november 2013 19:54 schreef eleusis het volgende:
Beveiliging opheffen, als hij verantwoordelijkheid moet nemen voor zijn daden zal het wel snel klaar met dat getroll van hem
Eigenlijk zou de overheid hem gewoon een ultimatum moeten stellen. Kappen met het getrol, of zelf zijn beveiliging betalen. Lijkt me heel billijk.quote:Op zondag 24 november 2013 19:54 schreef eleusis het volgende:
Dat doet hij toch echt zelf nu.quote:Op zondag 24 november 2013 19:57 schreef Panzermaus het volgende:
Mwoahh Gertje kan nog wel wat extra beveiling gebruiken dacht ik zo.
Verantwoordelijkheid voor zijn daden, nounounou, zo erg is dit nou toch ook weer niet?quote:Op zondag 24 november 2013 19:54 schreef eleusis het volgende:
Andere bevolkingsgroepen (en een heel land) provoceren als politicus is heel normaal?quote:Op zondag 24 november 2013 20:00 schreef YazooW het volgende:
[..]
Verantwoordelijkheid voor zijn daden, nounounou, zo erg is dit nou toch ook weer niet?
Inderdaad, gewoon toegeven aan gewelddadige figuren.quote:Op zondag 24 november 2013 19:54 schreef eleusis het volgende:
Zie zijn uitspraak meer als een constatering dan een provocatie.quote:Op zondag 24 november 2013 20:02 schreef Olga het volgende:
[..]
Andere bevolkingsgroepen (en een heel land) provoceren als politicus is heel normaal?
Meen je dat nou? Hij beledigt bewust een hele religie, puur om het beledigen. Hij brengt geen argument of iets dergelijks, het gaat hem puur om de belediging an sich.quote:
Als hij hem niet op de vlag van een ander land had gezet had je gelijk, nu is het een provocatie.quote:Op zondag 24 november 2013 20:03 schreef YazooW het volgende:
[..]
Zie zijn uitspraak meer als een constatering dan een provocatie.
Nooit last van gehad.quote:Op zondag 24 november 2013 20:03 schreef Specularium het volgende:
[..]
Inderdaad, gewoon toegeven aan gewelddadige figuren.
Hoezo is Wilders verantwoording laten nemen voor zijn eigen provocatie en de mogelijke reactie daarop toegeven aan gewelddadige figuren?quote:Op zondag 24 november 2013 20:03 schreef Specularium het volgende:
Inderdaad, gewoon toegeven aan gewelddadige figuren.
Het is uitsluitend de schuld van de emotionele mensen die hem kwaad willen doen dat hij beveiligd dient te worden, niet van zijn uitspraken. Beetje vreemd om daarnaar te wijzen als boosdoener.quote:Op zondag 24 november 2013 19:59 schreef Ludd het volgende:
[..]
Eigenlijk zou de overheid hem gewoon een ultimatum moeten stellen. Kappen met het getrol, of zelf zijn beveiliging betalen. Lijkt me heel billijk.
'We weten dat je kapot geschoten kan gaan worden maar we doen er lekker niks aan, fijne dag verder'quote:Op zondag 24 november 2013 20:08 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hoezo is Wilders verantwoording laten nemen voor zijn eigen provocatie en de mogelijke reactie daarop toegeven aan gewelddadige figuren?
Dit dus. Ik schrik best wel van de reacties van sommigen hier.quote:Op zondag 24 november 2013 20:09 schreef ems. het volgende:
[..]
Het is uitsluitend de schuld van de emotionele mensen die hem kwaad willen doen dat hij beveiligd dient te worden, niet van zijn uitspraken. Beetje vreemd om daarnaar te wijzen als boosdoener.
Aha, dus als ik voor vak vol feyenoord-supporters een feyenoordvlag ga verbranden en ik moet als gevolg daarvan beveiligd worden, is dat niet mijn schuld? M'kay.quote:Op zondag 24 november 2013 20:09 schreef ems. het volgende:
[..]
Het is uitsluitend de schuld van de emotionele mensen die hem kwaad willen doen dat hij beveiligd dient te worden, niet van zijn uitspraken. Beetje vreemd om daarnaar te wijzen als boosdoener.
Precies. Of het verstandig is om te doen is een heel andere discussie.quote:Op zondag 24 november 2013 20:11 schreef Ludd het volgende:
[..]
Aha, dus als ik voor vak vol feyenoord-supporters een feyenoordvlag ga verbranden en ik moet als gevolg daarvan beveiligd worden, is dat niet mijn schuld? M'kay.
'Jij provoceert willens en wetens en jaagt de staat daarmee op kosten om eventuele repercussies tegen te gaan. Zoek het lekker zelf uit.'quote:Op zondag 24 november 2013 20:10 schreef Scorpie het volgende:
'We weten dat je kapot geschoten kan gaan worden maar we doen er lekker niks aan, fijne dag verder'
Dat staat inderdaad nog grofferquote:Op zondag 24 november 2013 19:56 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Heb je de vlag van Mozambique weleens gezien? AK-47.
[ afbeelding ]
Omdat dat het geval is als je de beveiliging opheft in de hoop dat hem dan iets overkomt.quote:Op zondag 24 november 2013 20:08 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hoezo is Wilders verantwoording laten nemen voor zijn eigen provocatie en de mogelijke reactie daarop toegeven aan gewelddadige figuren?
In de hoop?quote:Op zondag 24 november 2013 20:13 schreef Specularium het volgende:
Omdat dat het geval is als je de beveiliging opheft in de hoop dat hem dan iets overkomt.
Leuk, maar zo werkt het niet als we het over 17 miljoen Nederlanders hebben. Of keur je hiermee impliciet rassenrellen of gewelddadigheden jegens extremisten goed ?quote:Op zondag 24 november 2013 20:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
'Jij provoceert willens en wetens en jaagt de staat daarmee op kosten om eventuele repercussies tegen te gaan. Zoek het lekker zelf uit.'
In het geval van een feitelijke constatering zou hij diezelfde constatering moeten hebben gemaakt voor het christendom, jodendom en andere sprookjes. Erg consequent is hij niet hierin, dus het is em niet zozeer te doen om het sprookjesgehalte van de religie an sich, maar om het effect dat het op de aanhangers van die specifieke religie heeft. En dat hij chaos probeert te veroorzaken rondom de islam is geen geheim.quote:Op zondag 24 november 2013 20:03 schreef YazooW het volgende:
[..]
Zie zijn uitspraak meer als een constatering dan een provocatie.
Volgens mij hoopt niemand dat hem iets overkomt. Maar het is wel heel zuur hem steeds zo provocerend bezig te zien terwijl we allemaal meebetalen aan zijn beveiliging.quote:Op zondag 24 november 2013 20:13 schreef Specularium het volgende:
[..]
Omdat dat het geval is als je de beveiliging opheft in de hoop dat hem dan iets overkomt.
Tuurlijk. Jij bent er ook 1 van die niet rouwig zou zijn als Wilders kapot geschoten wordt en dus geef je indirect aan zijn leven minder te vinden dan een willekeurig ander persoon.quote:
Dat is wel een hele long stretch. Moeten nu opeens alle Nederlanders extra wordt beveiligd, of hadden we het expliciet over Wilders' beveiliging?quote:Op zondag 24 november 2013 20:13 schreef Scorpie het volgende:
Leuk, maar zo werkt het niet als we het over 17 miljoen Nederlanders hebben. Of keur je hiermee impliciet rassenrellen of gewelddadigheden jegens extremisten goed ?
Damn, conclusies trekken, jij kan het!quote:Op zondag 24 november 2013 20:14 schreef Scorpie het volgende:
Tuurlijk. Jij bent er ook 1 van die niet rouwig zou zijn als Wilders kapot geschoten wordt en dus geef je indirect aan zijn leven minder te vinden dan een willekeurig ander persoon.
We betalen ook voor falende banken en corrupte politici, om nog maar niet te spreken over frauderende uitkeringstrekkers enzovoort. De kosten voor beveiliging vallen in het niet bij deze zaken.quote:Op zondag 24 november 2013 20:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Volgens mij hoopt niemand dat hem iets overkomt. Maar het is wel heel zuur hem steeds zo provocerend bezig te zien terwijl we allemaal meebetalen aan zijn beveiliging.
Dit.quote:Op zondag 24 november 2013 20:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We betalen ook voor falende banken en corrupte politici, om nog maar niet te spreken over frauderende uitkeringstrekkers enzovoort. De kosten voor beveiliging vallen in het niet bij deze zaken.
Denk eens na. Als iemand jou omlegt omdat je een vlag verbrand, dan is de ander toch nog steeds de dader?quote:Op zondag 24 november 2013 20:11 schreef Ludd het volgende:
[..]
Aha, dus als ik voor vak vol feyenoord-supporters een feyenoordvlag ga verbranden en ik moet als gevolg daarvan beveiligd worden, is dat niet mijn schuld? M'kay.
Oh, nog ontkennen ook. Grappig.quote:Op zondag 24 november 2013 20:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Damn, conclusies trekken, jij kan het!
Dat is mijn punt niet. Mijn punt is dat hij er niets aan doet om de spanning te verminderen.quote:Op zondag 24 november 2013 20:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We betalen ook voor falende banken en corrupte politici, om nog maar niet te spreken over frauderende uitkeringstrekkers enzovoort. De kosten voor beveiliging vallen in het niet bij deze zaken.
Niks grappigs aan. Maar maak er vooral jouw verhaaltje van.quote:
Dat is ook niet zijn taak.quote:Op zondag 24 november 2013 20:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is mijn punt niet. Mijn punt is dat hij er niets aan doet om de spanning te verminderen.
Zodra je de beveiliging gaat opheffen omdat het te duur zou zijn geef je wel dat signaal af, of wil je daar liever niet over praten?quote:Op zondag 24 november 2013 20:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat is wel een hele long stretch. Moeten nu opeens alle Nederlanders extra wordt beveiligd, of hadden we het expliciet over Wilders' beveiliging?
Wat is daar mis mee?quote:Op zondag 24 november 2013 20:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tuurlijk. Jij bent er ook 1 van die niet rouwig zou zijn als Wilders kapot geschoten wordt en dus geef je indirect aan zijn leven minder te vinden dan een willekeurig ander persoon.
Tsja, ik kan niet zoveel met jouw haat jegens de persoon Wilders en de vertroebeling die het tot effect heeft op je beoordelingsvermogen.quote:Op zondag 24 november 2013 20:17 schreef Copycat het volgende:
[..]
Niks grappigs aan. Maar maak er vooral jouw verhaaltje van.
Niks, maar zeg dat dan gewoon in plaats van het op het kostenplaatje te gooien. Das nogal hypocriet.quote:
Ik zeg niets over te duur. Ik zeg iets over provoceren en eigen verantwoordelijkheid. En dat signaal mag imo best worden afgegeven, als waarschuwing. Dus niet meteen uitvoeren, maar als-dan.quote:Op zondag 24 november 2013 20:18 schreef Scorpie het volgende:
Zodra je de beveiliging gaat opheffen omdat het te duur zou zijn geef je wel dat signaal af, of wil je daar liever niet over praten?
Boeiend ? Dat is zijn taak niet.quote:Op zondag 24 november 2013 20:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is mijn punt niet. Mijn punt is dat hij er niets aan doet om de spanning te verminderen.
Het is iedereen zijn taak om verantwoordelijkheid te nemen voor zijn/haar uitspraken. Dat je een politicus bent betekent niet dat je niet meer verantwoordelijk bent, ik zou zelfs zeggen dat je extra verantwoordelijk bent als politicus.quote:
Haat ook nog eens. Toe maar!quote:Op zondag 24 november 2013 20:19 schreef Scorpie het volgende:
Tsja, ik kan niet zoveel met jouw haat jegens de persoon Wilders en de vertroebeling die het tot effect heeft op je beoordelingsvermogen.
Haat je me nu?quote:Op zondag 24 november 2013 20:23 schreef Scorpie het volgende:
Je oneliners worden steeds kleiner, geen verhaaltjes meer te vertellen ?
Wat?quote:Op zondag 24 november 2013 20:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik zeg niets over te duur. Ik zeg iets over provoceren en eigen verantwoordelijkheid. En dat signaal mag imo best worden afgegeven, als waarschuwing. Dus niet meteen uitvoeren, maar als-dan.
Denk dat Wilders dan wel na gaat denken alvorens zo'n uitspraken te bezigen.
Is verantwoordelijkheid tegenwoordig hetzelfde als onbeveiligd rondlopen op straat wetende dat je elk moment kan worden aangevallen door de dingen die je zegt ? Of gaan we toch wel wat doen tegen extremisten die anderen iets willen aan doen?quote:Op zondag 24 november 2013 20:21 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het is iedereen zijn taak om verantwoordelijkheid te nemen voor zijn/haar uitspraken. Dat je een politicus bent betekent niet dat je niet meer verantwoordelijk bent, ik zou zelfs zeggen dat je extra verantwoordelijk bent als politicus.
We betalen ook voor hooligans toch?quote:Op zondag 24 november 2013 20:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is alsof we betalen voor een hooligan.
Je wil dat Wilders zijn leven maar gebruikt moet worden om hem te censureren ? Really? ' stop met je opmerkingen anders laten we je onbeveiligd over straat gaan', zoiets ? Serieus ? Jij wil zo'n staat van Nederland maken?quote:Op zondag 24 november 2013 20:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik zeg niets over te duur. Ik zeg iets over provoceren en eigen verantwoordelijkheid. En dat signaal mag imo best worden afgegeven, als waarschuwing. Dus niet meteen uitvoeren, maar als-dan.
We betalen voor de bescherming van de maatschappij inzake hooligans. Vind ik toch wat anders.quote:Op zondag 24 november 2013 20:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
We betalen ook voor hooligans toch?
Overigens de ramp is niet te overzien, mocht Wilders voor zijn knar geschoten worden natuurlijk, dus ja, die knaken mogen ze van mij dan weer wel opvoeren op de begroting, anders dan de JSF bijv.
Nou ja, volgens mij zijn er tientallen politici die onbeveiligd rond kunnen lopen en fietsen. Hebben die het allemaal fout gedaan, of is Wilders de gebeten hond?quote:Op zondag 24 november 2013 20:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Is verantwoordelijkheid tegenwoordig hetzelfde als onbeveiligd rondlopen op straat wetende dat je elk moment kan worden aangevallen door de dingen die je zegt ? Of gaan we toch wel wat doen tegen extremisten die anderen iets willen aan doen?
Copycat zou het zo doen blijkbaar.quote:Op zondag 24 november 2013 20:24 schreef boyv het volgende:
[..]
Wat?
De man is politicus en vertegenwoordigt een deel van de Nederlandse bevolking. Dat het een van de grootste mongolen onder ons is even terzijde, het blijft iemand die voor veel mensen spreekt. Als die vertegenwoordiging om de een of andere reden in gevaar is, dan dient Nederland er zelf voor te zorgen dat er bescherming aanwezig is.
Vrije spraak is zo ontzettend veel belangrijker dan het tegemoet komen van religieuzen omdat ze op hun teentjes zijn getrapt; Met het afschaffen van dergelijke beveiliging gooi je ook gelijk de vrijheid van meningsuiting in de prullenbak.
Ik denk dat Wilders het hier helemaal mee eens is, alleen jullie interpretatie verschilt.quote:Op zondag 24 november 2013 20:21 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het is iedereen zijn taak om verantwoordelijkheid te nemen voor zijn/haar uitspraken. Dat je een politicus bent betekent niet dat je niet meer verantwoordelijk bent, ik zou zelfs zeggen dat je extra verantwoordelijk bent als politicus.
Is iemand die woorden gebruikt erger dan iemand die geweld tegen iemand die woorden gebruikt ? Zeg jij het maar.quote:Op zondag 24 november 2013 20:26 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nou ja, volgens mij zijn er tientallen politici die onbeveiligd rond kunnen lopen en fietsen. Hebben die het allemaal fout gedaan, of is Wilders de gebeten hond?
wat hebben ze daar gezegd dan?quote:Op zondag 24 november 2013 20:28 schreef Scorpie het volgende:
Overigens ben ik het niet eens met de uitspraken van Bea en Lex tijdens de kroning, dus hup, bedreigen die handel. Eh ik bedoel een waarschuwing geven.
Het is niet allemaal zo zwart wit. Iemand hier op fok! kan precies hetzelfde gaan roepen als Wilders en zelfs erger(en dat is vast en zeker wel gebeurd), maar dat heeft verder totaal geen effect. Het kan hoogstens tot een discussie leiden en wat moddergooien. Maar iemand als Wilders die lekker ongenuanceerd alles roept wat in hem op komt, dat heeft nou eenmaal een heel ander effect. Dat snap jij vast wel, en iedereen in dit topic denk ik.quote:Op zondag 24 november 2013 20:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Is iemand die woorden gebruikt erger dan iemand die geweld tegen iemand die woorden gebruikt ? Zeg jij het maar.
Wat heeft dat ermee te maken?quote:Op zondag 24 november 2013 20:26 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nou ja, volgens mij zijn er tientallen politici die onbeveiligd rond kunnen lopen en fietsen. Hebben die het allemaal fout gedaan, of is Wilders de gebeten hond?
Daarom hebben de mensen die op fok zitten over het algemeen geen beveiliging en Wilders wel. Wat is precies je punt? Mag Wilders nou wel of niet de dingen zeggen die hij wil zeggen en mag hij nou wel of niet worden beveiligd omdat mensen hem fysiek iets willen aan doen om de dingen die hij zegt?quote:Op zondag 24 november 2013 20:30 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het is niet allemaal zo zwart wit. Iemand hier op fok! kan precies hetzelfde gaan roepen als Wilders en zelfs erger(en dat is vast en zeker wel gebeurd), maar dat heeft verder totaal geen effect. Het kan hoogstens tot een discussie leiden en wat moddergooien. Maar iemand als Wilders die lekker ongenuanceerd alles roept wat in hem op komt, dat heeft nou eenmaal een heel ander effect. Dat snap jij vast wel, en iedereen in dit topic denk ik.
Kurt had ook geen beveiliging mogen hebben natuurlijk, hoe durft hij de profeet te tekenen, toch Copycat? Gewoon uitleveren die crimineel.quote:Op zondag 24 november 2013 20:32 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ach, in heel wat landen wordt er heel wat minder vriendelijk over de christenen, joden, westerlingen etc. geroepen.
En Wilders heeft gewoon gelijk. Het merendeel van de moslims zal zijn ongelovige buurman niet haten, maar het gehalte gevaarlijke gekken is in de islam vele malen groter is stukken hoger dan bij welke andere godsdienst dan ook.
Ik denk dat dit niet zo'n hele slimme provocatie is. Een paar simpele striptekeningetjes was al voldoende om een groot aantal radicalen tot moord en brandstichting aan te zetten. Die Kopten in Egypte of katholieken in Libanon zullen er misschien wel een prijs voor moeten betalen.
Hij mag het zeggen, net zoals degenen die zijn beveiliging betalen mogen klagen over deze onnozele provocatie.quote:Op zondag 24 november 2013 20:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daarom hebben de mensen die op fok zitten over het algemeen geen beveiliging en Wilders wel. Wat is precies je punt? Mag Wilders nou wel of niet de dingen zeggen die hij wil zeggen en mag hij nou wel of niet worden beveiligd omdat mensen hem fysiek iets willen aan doen om de dingen die hij zegt?
Hij mag een keer nadenken over wie hij precies is, wat hij precies zegt, hoe dat over komt, en wat voor effect het kan hebben op hem en anderen. Dus wat hij allemaal wel en niet "mag", dat is heel erg vaag.quote:Op zondag 24 november 2013 20:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daarom hebben de mensen die op fok zitten over het algemeen geen beveiliging en Wilders wel. Wat is precies je punt? Mag Wilders nou wel of niet de dingen zeggen die hij wil zeggen en mag hij nou wel of niet worden beveiligd omdat mensen hem fysiek iets willen aan doen om de dingen die hij zegt?
Ja hoor. Wat jij wil.quote:Op zondag 24 november 2013 20:34 schreef Scorpie het volgende:
Kurt had ook geen beveiliging mogen hebben natuurlijk, hoe durft hij de profeet te tekenen, toch Copycat? Gewoon uitleveren die crimineel.
Hey, klagen mag altijd. Kankeren is onze nationale sport geworden dus leef jezelf uit.quote:Op zondag 24 november 2013 20:34 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Hij mag het zeggen, net zoals degenen die zijn beveiliging betalen mogen klagen over deze onnozele provocatie.
Krabbel je nu terug? Net moest men de beveiliging nog stopzetten. Wat is het nou?quote:Op zondag 24 november 2013 20:35 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja hoor. Wat jij wil.
Wilders mag van mij alle beveiliging hebben die hij nodig acht. Met zulke provocaties uitspraken mag hij daar imo echter ook zelf aan (mee)betalen.
Tja, het aantal gevaarlijke gekken is ook hoger onder mannen, armen, laagopgeleiden etc. Je kan misschien op een semantisch punt gelijk hebben, maar nog steeds een lul zijn als je shopt in de gegevens om een hele groep af te zeiken.quote:Op zondag 24 november 2013 20:32 schreef EdvandeBerg het volgende:
En Wilders heeft gewoon gelijk. Het merendeel van de moslims zal zijn ongelovige buurman niet haten, maar het gehalte gevaarlijke gekken is in de islam vele malen groter is stukken hoger dan bij welke andere godsdienst dan ook.
Moet Wilders zich laten gijzelen door wat extremisten die dreigen met aanslagen? Willen we werkelijk waar naar een staat waarin dingen niet gezegd mogen worden uit pure angst ? Ik vind van niet.quote:Op zondag 24 november 2013 20:35 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hij mag een keer nadenken over wie hij precies is, wat hij precies zegt, hoe dat over komt, en wat voor effect het kan hebben op hem en anderen. Dus wat hij allemaal wel en niet "mag", dat is heel erg vaag.
Mag hij wettelijk gezien zeggen wat hij zegt? Ja, daar heeft hij vast wel goed over nagedacht. Maar "mag" hij dat, als je kijkt naar wat dat toe kan leiden, en dan bedoel ik niet alleen een aanslag op hem?
Stel dat er een aanslag wordt gepleegd in Nederland, door dingen die hij heeft gezegd. Moet hij dan nog door kunnen gaan? Of mag er dan gezegd worden "doe even normaal joh"?
Ik heb nergens gezegd dat de beveiliging moest worden stopgezet. Wel dat hij eigen verantwoording daarbij moet nemen. In de kosten.quote:Op zondag 24 november 2013 20:36 schreef Scorpie het volgende:
Krabbel je nu terug? Net moest men de beveiliging nog stopzetten. Wat is het nou?
Maar dan toch ook even aan jou de vraag:quote:Op zondag 24 november 2013 20:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hey, klagen mag altijd. Kankeren is onze nationale sport geworden dus leef jezelf uit.
Nee hoor schat, je zei niks over zijn beveiligings stopzetten als hij niet zou dimmen. Wil je nog een keer proberen ?quote:Op zondag 24 november 2013 20:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Behandeling van angststoornissen zit al in het basispakket.quote:Op zondag 24 november 2013 20:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Moet Wilders zich laten gijzelen door wat extremisten die dreigen met aanslagen? Willen we werkelijk waar naar een staat waarin dingen niet gezegd mogen worden uit pure angst ? Ik vind van niet.
Waarom moet hij precies zeggen wat hij zegt? Lost hij er problemen mee op? Brengt hij mensen dichter bij elkaar? Het is provocatief en beledigend. En bovendien schetst hij een beeld van de Islam die voor veel moslims niet klopt. En dat brengt hij niet naar voren als zijn mening, hij brengt het op een hele provocatieve manier naar voren als feit.quote:Op zondag 24 november 2013 20:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Moet Wilders zich laten gijzelen door wat extremisten die dreigen met aanslagen? Willen we werkelijk waar naar een staat waarin dingen niet gezegd mogen worden uit pure angst ? Ik vind van niet.
Aangezien dat smaad en/of laster is mag je diegene gewoon aanpakken. Je vergelijking zou meer hout snijden als hij zou zeggen dat zijn moeder gelooft in een sprookjesfiguur. En dan betaal ik met liefde diegene zijn beveiliging ja.quote:Op zondag 24 november 2013 20:40 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Maar dan toch ook even aan jou de vraag:
Als de dorpsidioot beveiligd moet worden omdat de plaatselijke tokkie niet zo goed met zijn opmerkingen overweg kan, vind jij het als degene die zijn beveiliging betaalt dan wenselijk dat hij elke keer als hij langs het huis van de tokkie loopt nog even naroept dat diens moeder een hoer is?
Dan had iedereen zich wat meer in de politiek moeten verdiepen om een degelijke stem uit te brengen. Die man staat daar alleen omdat de bevolking daarvoor heeft gestemd, niet omdat hij het heeft afgedwongen of whatever.quote:Op zondag 24 november 2013 20:30 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het is niet allemaal zo zwart wit. Iemand hier op fok! kan precies hetzelfde gaan roepen als Wilders en zelfs erger(en dat is vast en zeker wel gebeurd), maar dat heeft verder totaal geen effect. Het kan hoogstens tot een discussie leiden en wat moddergooien. Maar iemand als Wilders die lekker ongenuanceerd alles roept wat in hem op komt, dat heeft nou eenmaal een heel ander effect. Dat snap jij vast wel, en iedereen in dit topic denk ik.
Ik ken zijn persoonlijke mening niet, maar het feit dat hij de vrijheid heeft om dat te zeggen is voor mij voldoende. Zodra we aan die vrijheid gaan knabbelen buigen we voor pure terreur.quote:Op zondag 24 november 2013 20:42 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waarom moet hij precies zeggen wat hij zegt? Lost hij er problemen mee op? Brengt hij mensen dichter bij elkaar? Het is provocatief en beledigend. En bovendien schetst hij een beeld van de Islam die voor veel moslims niet klopt. En dat brengt hij niet naar voren als zijn mening, hij brengt het op een hele provocatieve manier naar voren als feit.
Er is een verschil tussen een cartoon en vlagschennis.quote:Op zondag 24 november 2013 20:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kurt had ook geen beveiliging mogen hebben natuurlijk, hoe durft hij de profeet te tekenen, toch Copycat? Gewoon uitleveren die crimineel.
Zo'n gewaagde uitspraak mag je wel even onderbouwen met bronmateriaal natuurlijk.quote:Op zondag 24 november 2013 20:32 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik geloof niet dat Pim Fortuyn zich schuldig maakte aan vlagschennis.quote:Op zondag 24 november 2013 20:46 schreef Scorpie het volgende:
Overigens mag je Wilders keihard aanpakken met feiten en argumenten in debatten op tv of in andere media, geen enkel probleem. Maar fysiek geweld is gewoon not done, of hebben we niks geleerd van Theo en Pim ?
Die cartoon was anders ook heiligschennis. Men tekent de profeet niet, dus er is geen verschil. Maar ja Kurt is toffe peer en Geert is een teringlijer dus die mag wel dood, toch Copycatje?quote:Op zondag 24 november 2013 20:45 schreef Ludd het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een cartoon en vlagschennis.
Heeft zijn achterban dan gevraagd om dit soort provocatieve acties? Zo nee, dan is dat ook al geen reden om het te doen. Zo ja, er zijn nog altijd meer mensen die NIET op hem hebben gestemd en dit NIET willen.quote:Op zondag 24 november 2013 20:42 schreef boyv het volgende:
[..]
Dan had iedereen zich wat meer in de politiek moeten verdiepen om een degelijke stem uit te brengen. Die man staat daar alleen omdat de bevolking daarvoor heeft gestemd, niet omdat hij het heeft afgedwongen of whatever.
Maar politiek is voor veel Nederlanders een ver-van-mijn-bed-show is, totdat het mensen in de portomonnee raakt, want dan moet er ineens actie worden ondernomen. Wilders is alleen aan de macht gekomen omdat ontzettend veel Nederlanders 'niks' hebben gedaan om dat tegen te spreken, of maar gewoon uit traditie op partij X hebben gestemd.
Je zou namelijk verwachten dat bij de partijen die het cordon sanitaire een mes in de rug staken, dat daar direct een leegloop van stemmers zou zijn, dat was namelijk niks minder dan een lelijk staaltje intellectueel verraad. Maar het cordon sanitaire tegen Wilders' participatie, dat eerst als hoog in vaandel en vol van moraliteit stond bij elke partij, en waar fundamentele elementen van de samenleving zoals vrijheid en gelijkwaardigheid als argumenten werden aangedragen, daar was na een korte tijd niks meer van te zien.
Als diens moeder geen hoer zou zijn dan had je een punt. Helaas is de Islam een gestoorde religie en een gevaar voor onze vrijheid. Het hippe cultuurrelativisme waarmee een hoop mensen stellen dat een religie en cultuur uit een regio waarin vrouwen massaal worden mishandeld met instemming van de meerderheid, minderheden worden onderdrukt met grof geweld waar alle kopschoppers van Nederland lieverdjes bij lijken, een minder positieve mening over algemeen geaccepteerde waarden de doodstraf kan hebben en zo nog een reeks voorbeelden gelijk aan de westerse is, is gewoon gestoord. En het feit dat iedereen met deze mening nog steeds als rechts extremist, nazi en dorpsgek kan worden weggezet is een teken dat we meer dorpsgekken als Wilders nodig hebben. Misschien wel met een wat andere presentatie.quote:Op zondag 24 november 2013 20:40 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Maar dan toch ook even aan jou de vraag:
Als de dorpsidioot beveiligd moet worden omdat de plaatselijke tokkie niet zo goed met zijn opmerkingen overweg kan, vind jij het als degene die zijn beveiliging betaalt dan wenselijk dat hij elke keer als hij langs het huis van de tokkie loopt nog even naroept dat diens moeder een hoer is?
Is dat een criterium voor geweld? Een soort maatstaf waarlangs we mensen leggen om te bepalen of een moord wel of niet begrijpelijk is?quote:Op zondag 24 november 2013 20:47 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Pim Fortuyn zich schuldig maakte aan vlagschennis.
Wilders wil niet in debat gaan.quote:Op zondag 24 november 2013 20:46 schreef Scorpie het volgende:
Overigens mag je Wilders keihard aanpakken met feiten en argumenten in debatten op tv of in andere media, geen enkel probleem.
Blijkbaar is de democratie niet krachtig genoeg om dit soort ongewenste figuren te weren?quote:Op zondag 24 november 2013 20:47 schreef Peunage het volgende:
[..]
Heeft zijn achterban dan gevraagd om dit soort provocatieve acties? Zo nee, dan is dat ook al geen reden om het te doen. Zo ja, er zijn nog altijd meer mensen die NIET op hem hebben gestemd en dit NIET willen.
Schrijf er een artikel over in de media.quote:Op zondag 24 november 2013 20:48 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Wilders wil niet in debat gaan.
Er is zoveel mis met de democratie. Maar ik denk dat het de bedoeling is dat de democratie dit opvangt.quote:Op zondag 24 november 2013 20:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Blijkbaar is de democratie niet krachtig genoeg om dit soort ongewenste figuren te weren?
Dat is nooit een reden om niet te spreken.quote:Op zondag 24 november 2013 20:42 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waarom moet hij precies zeggen wat hij zegt? Lost hij er problemen mee op? Brengt hij mensen dichter bij elkaar? Het is provocatief en beledigend.
Dikke carequote:Op zondag 24 november 2013 20:42 schreef Peunage het volgende:
En bovendien schetst hij een beeld van de Islam die voor veel moslims niet klopt. En dat brengt hij niet naar voren als zijn mening, hij brengt het op een hele provocatieve manier naar voren als feit.
Juist, maar niet de extremistgekkies die proberen mensen hun mond te laten houden met de dreiging van aanslagen.quote:Op zondag 24 november 2013 20:50 schreef Peunage het volgende:
[..]
Er is zoveel mis met de democratie. Maar ik denk dat het de bedoeling is dat de democratie dit opvangt.
Zijn achterban heeft niks te zeggen, hij heeft in principe een veto over alles binnen en rond de PVV.quote:Op zondag 24 november 2013 20:47 schreef Peunage het volgende:
[..]
Heeft zijn achterban dan gevraagd om dit soort provocatieve acties? Zo nee, dan is dat ook al geen reden om het te doen. Zo ja, er zijn nog altijd meer mensen die NIET op hem hebben gestemd en dit NIET willen.
Doen alle moslims dat ja? Blijkbaar is dat een goed iets, want Wilders ziet ze als rolmodel.quote:Op zondag 24 november 2013 20:50 schreef boyv het volgende:
Dikke care
En bovendien schetsen moslims een beeld van de wereld die voor veel andere mensen niet klopt. En dat sprookje brengen ze niet naar voren als hun mening, maar dringen het op een hele provocatieve manier naar voren als feit.
Over het algemeen doen alle religieuzen dat.quote:Op zondag 24 november 2013 20:53 schreef Peunage het volgende:
[..]
Doen alle moslims dat ja? Blijkbaar is dat een goed iets, want Wilders ziet ze als rolmodel.
Dat is dan ook de enige juiste manier om te reageren. Verliest hij snel genoeg het podium.quote:Op zondag 24 november 2013 20:53 schreef erodome het volgende:
Wat een belachelijke provocatie. Een hele religie schofferen, een land schofferen door de vlag te bezoedelen, wat een randdebiel is het toch die wilders.
Ik hoop maar dat hij gewoon uitgelachen wordt en eigenlijk geen aandacht krijgt voor dit kleinzielige gebaar.
Oke.quote:Op zondag 24 november 2013 20:54 schreef boyv het volgende:
[..]
Over het algemeen doen alle religieuzen dat.
Je zult branden in de hel als je homo bent maar dat is oké want ik geloof in God en God is liefde. Zoiets.quote:Op zondag 24 november 2013 20:54 schreef boyv het volgende:
[..]
Over het algemeen doen alle religieuzen dat.
Precies, we heffen gewoon de democratie op.quote:Op zondag 24 november 2013 20:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
'Jij provoceert willens en wetens en jaagt de staat daarmee op kosten om eventuele repercussies tegen te gaan. Zoek het lekker zelf uit.'
Want zo rollen wijquote:Op zondag 24 november 2013 20:56 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Precies, we heffen gewoon de democratie op.
Nee, de fout die jij maakt is jouw mening als een feit brengen, de islam als een monolitisch geheel af te schilderen, namens 'we' te spreken en denken dat iedereen jouw definitie van vrijheid deelt.quote:Op zondag 24 november 2013 20:47 schreef Brum_brum het volgende:
Helaas is de Islam een gestoorde religie en een gevaar voor onze vrijheid.
Mwoah, elke religie heeft die kenmerken die hij schetst.quote:Op zondag 24 november 2013 20:57 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Nee, de fout die jij maakt is jouw mening als een feit brengen, de islam als een monolitisch geheel af te schilderen, namens 'we' te spreken en denken dat iedereen jouw definitie van vrijheid deelt.
Nee hoor, je bent uitsluitend verantwoordelijk voor je kiezers.quote:Op zondag 24 november 2013 20:21 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hoe werkt dat precies?quote:Op zondag 24 november 2013 20:58 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Nee hoor, je bent uitsluitend verantwoordelijk voor je kiezers.
Een soort SA bedoel je. Dat zal een echte vooruitgang zijn.quote:Op zondag 24 november 2013 20:38 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat de beveiliging moest worden stopgezet. Wel dat hij eigen verantwoording daarbij moet nemen. In de kosten.
Mwoah. Dat vind jij.quote:Op zondag 24 november 2013 20:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mwoah, elke religie heeft die kenmerken die hij schetst.
Niet in Nederland. Wel in die landen waar de Nederlandse vlag verbrand werd (is daar al iets mee gedaan?).quote:Op zondag 24 november 2013 20:45 schreef Ludd het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een cartoon en vlagschennis.
Het idee dat de vrijheid om mensen te onderdrukken vrijheid is, is in onze cultuur al een paar honderd jaar geleden verworpen. Zie hier het slotstuk: http://nl.wikipedia.org/wiki/Amerikaanse_Burgeroorlogquote:Op zondag 24 november 2013 20:57 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Nee, de fout die jij maakt is jouw mening als een feit brengen, de islam als een monolitisch geheel af te schilderen, namens 'we' te spreken en denken dat iedereen jouw definitie van vrijheid deelt.
Ja. Allemaal in bruine hemden. Want als je financieel (mede)verantwoordelijk bent, dan wordt het ook je eigen knokploeg.quote:Op zondag 24 november 2013 21:02 schreef Opa2012 het volgende:
Een soort SA bedoel je. Dat zal een echte vooruitgang zijn.
Klopt en ik ben blij dat ik dat mag zeggen zonder dat ik bedreigd wordt de overheid of regering. Sommige mensen zien dat graag anders.quote:
Misschien komt het omdat hij geen psychopathische pedofiele warlord was.quote:Op zondag 24 november 2013 21:03 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Het idee dat de vrijheid om mensen te onderdrukken vrijheid is, is in onze cultuur al een paar honderd jaar geleden verworpen. Zie hier het slotstuk: http://nl.wikipedia.org/wiki/Amerikaanse_Burgeroorlog
En je kunt zoveel prachtige namen geven aan iedere prachtige stroming van Islam maar ik ben er nog niet een tegengekomen waarin het normaal was om grote Mo een psychopathische pedofiele warlord te noemen. Alleen het feit dat je de waarheid niet mag zeggen en moet verbloemen is al gevaarlijk.
Hij zal dan iig geen last hebben van druk van bovenaf die hem dwingen zijn mond te houden omdat anders zijn beveiliging zou worden stopgezet, zoals sommige mensen in dit topic willen.quote:Op zondag 24 november 2013 21:03 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja. Allemaal in bruine hemden. Want als je financieel (mede)verantwoordelijk bent, dan wordt het ook je eigen knokploeg.
Precies. Negen jaar was in die tijd heel anders dan negen jaar nu.quote:Op zondag 24 november 2013 21:04 schreef Peunage het volgende:
[..]
Misschien komt het omdat hij geen psychopathische pedofiele warlord was.
Kon ik dat ook maar zeggen. Mijn vrijheid wordt bedreigd door een van de grootste partijen in Nederland.quote:Op zondag 24 november 2013 21:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Klopt en ik ben blij dat ik dat mag zeggen zonder dat ik bedreigd wordt de overheid of regering. Sommige mensen zien dat graag anders.
500 jaar geleden was 6 jaar een normale leeftijd in Europa.quote:Op zondag 24 november 2013 21:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies. Negen jaar was in die tijd heel anders dan negen jaar nu.
Niet 'ze', wel de gekken die daadwerkelijk in actie komen. En dat is een beetje het probleem met een extreem diverse groep van 2 miljard mensen... Kans dat er enkele gekken tussen zitten is groot.quote:Op zondag 24 november 2013 19:33 schreef YazooW het volgende:
[..]
Nog afgezien van het feit dat die leeftijd alles behalve vaststaat.quote:Op zondag 24 november 2013 21:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies. Negen jaar was in die tijd heel anders dan negen jaar nu.
Wat heb je misdaan dan ? Tasje gejat?quote:Op zondag 24 november 2013 21:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kon ik dat ook maar zeggen. Mijn vrijheid wordt bedreigd door een van de grootste partijen in Nederland.
Hij plunderde niet, trouwde niet met kinderen en vermoorde geen mensen? In Istanboel kun je het zwaard van deze vredelievende meneer zien.quote:Op zondag 24 november 2013 21:04 schreef Peunage het volgende:
[..]
Misschien komt het omdat hij geen psychopathische pedofiele warlord was.
In hoeverre zie je dit niet bij de andere religies?quote:Op zondag 24 november 2013 21:03 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
En je kunt zoveel prachtige namen geven aan iedere prachtige stroming van Islam maar ik ben er nog niet een tegengekomen waarin het normaal was om grote Mo een psychopathische pedofiele warlord te noemen. Alleen het feit dat je de waarheid niet mag zeggen en moet verbloemen is al gevaarlijk.
Ik ben moslim. Onder het nl van wilders moet ik dan per definitie vrijheden inleverenquote:Op zondag 24 november 2013 21:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat heb je misdaan dan ? Tasje gejat?
Tering, wat ben jij dom.quote:Op zondag 24 november 2013 21:10 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Hij plunderde niet, trouwde niet met kinderen en vermoorde geen mensen? In Istanboel kun je het zwaard van deze vredelievende meneer zien.
Dat honderden miljoenen mensen nog steeds denken dat er wijze lessen van zo iemand kunnen komen geeft aan dat er nog een hoop provocerende mensen nodig zijn. Net zoals dat in Europa een paar honderd jaar nodig was om de gestoorde kerk mensen terug te fluiten. Misschien is het niet leuk in het hier en nu maar over 200 jaar zullen mensen blij zijn dat ze in een samenleving leven waarin de gestoorde priesterklasse niet voor dood en verderf kunnen zorgen op basis van een fatwa of iets dergelijks.
Maar na honderden jaren geweld en dappere vrijheidsvechters kun je nu op de tv zeggen dat Jezus een varken was en Maria een hoerrrrrrr noemen zonder dat je moet onderduiken. Bovendien heb ik andere religies niet goedgepraat maar het gristendom is door de Wildersen van 400 jaar geleden een stuk minder gevaarlijk. Een wereld zonder christendom zou ik toejuichen, maar de islam is momenteel een stuk barbaarser.quote:Op zondag 24 november 2013 21:11 schreef boyv het volgende:
[..]
In hoeverre zie je dit niet bij de andere religies?
Alsof in de bijbel alleen maar aardige verhalen staan. Bovendien is het christendom hoofdverantwoordelijk voor een van de grootste leugens ter wereld, namelijk dat Maria de geboorte van Jezus heeft klaargespeeld zonder dat daar conceptie bij kwam kijken.
En er zijn dus miljoenen en miljoenen mensen die deze onzin letterlijk geloven. En dit is nog maar het puntje van de ijsberg bij slechts één religie.
Zeg dat maar tegen madonna of de pro abortus kliek.quote:Op zondag 24 november 2013 21:15 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Maar na honderden jaren geweld en dappere vrijheidsvechters kun je nu op de tv zeggen dat Jezus een varken was en Maria een hoerrrrrrr noemen zonder dat je moet onderduiken. Bovendien heb ik andere religies niet goedgepraat maar het gristendom is door de Wildersen van 400 jaar geleden een stuk minder gevaarlijk. Een wereld zonder christendom zou ik toejuichen, maar de islam is momenteel een stuk barbaarser.
Houd je je daar enigszins nog mee bezig, zeg maar met wat er dan zou veranderen bijvoorbeeld? (heb zelf geen idee)quote:Op zondag 24 november 2013 21:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben moslim. Onder het nl van wilders moet ik dan per definitie vrijheden inleveren
Onze vlag is rood wit blauw. Waarom eigenlijk. We wonen midden in de polders tussen de koeien. Wat is dat nou voor opmerking.quote:Op zondag 24 november 2013 21:16 schreef Ryan3 het volgende:
Die vlag is groen toch, van SA?
Waarom eigenlijk, ze wonen midden in de woestijn.
Of symboliseert het de oase?
Groen is de kleur van de islam: http://en.wikipedia.org/wiki/Green_in_Islamquote:Op zondag 24 november 2013 21:16 schreef Ryan3 het volgende:
Niemand woont eigenlijk midden in de woestijn. Dat kan helemaal niet. Bedoeien bijvoorbeeld, die leven in de badiyeh, aan de rand van de woestijn.quote:Op zondag 24 november 2013 21:16 schreef Ryan3 het volgende:
Hoeveel van die mensen die met een 6 jaar oud meisje trouwden zien we vandaag de dag nog als voorbeeldmodel in de dagelijkse omgang met mensen? De Islam doet dat per definitie wel. Je bent gewoon de zoveelste achterlijke cultuurrelativist zonder valide argumenten. En ik noem iedere Europeaan die 500 jaar geleden kinderen verkrachte ook een pedofiel. Het verschil is dat die mensen geen rol in ons leven meer spelen en niet zo vaak besproken worden.quote:Op zondag 24 november 2013 21:15 schreef Peunage het volgende:
[..]
Tering, wat ben jij dom.
Ik wil geen Islamdiscussies gaan voeren hier, maar dit slaat toch nergens op? Jouw bezwaar tegen hem is dat hij een warlord is en een pedofiel is. Laten we nou dat laatste stukje pakken, het makkelijkst. Ten eerste staat niet eens vast welke leeftijd Aischa had, en ten tweede deed hij iets wat 1400 jaar geleden volstrekt normaal was. 500 jaar geleden was in het christelijke Europa 6 jaar oud genoeg om te trouwen, voor een meisje. Die mensen noemen we ook geen pedofielen.
Jij brengt jouw mening, die zwak is en niet onderbouwd, als feit naar voren. En dat is precies wat Wilders doet. Snap je dan niet dat mensen lichtelijk geirriteerd raken? En onder die 1,5 of 2 miljard moslims zitten er ook wel mensen die nog geirriteerder raken.
Daarom heeft ie ook honderden miljoenen aanhangers. Een zwaard hebben in de 7de eeuw toont alleen maar aan dat ie niet wereldvreemd was.quote:Op zondag 24 november 2013 21:10 schreef Brum_brum het volgende:
In Istanboel kun je het zwaard van deze vredelievende meneer zien.
En toch moet het kunnen. Ze mogen ons ook beledigen met alle bullshit, dus ookal vind ik het wat overdreven van Wilders, why not?quote:Op zondag 24 november 2013 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Goh wat gek. Eerst ga je een 2 miljard mensen beledigen en dan vind je het gek, dat sommige idioten onder die 2 miljard daar in hun ogen iets rechtvaardigs tegenover zetten. En dan zo'n comment als hierboven plaatsen. Zeg dan gelijk in je OP dat je een moslimbashtopic wilt starten, in plaats van dit soort hypocriet geneuzel.
Op welke manier zien moslims hem precies als rolmodel, jij achterlijke idioot? Hoeveel moslims ken jij die getrouwd zijn met een 6 jarige?quote:Op zondag 24 november 2013 21:20 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Hoeveel van die mensen die met een 6 jaar oud meisje trouwden zien we vandaag de dag nog als voorbeeldmodel in de dagelijkse omgang met mensen? De Islam doet dat per definitie wel. Je bent gewoon de zoveelste achterlijke cultuurrelativist zonder valide argumenten. En ik noem iedere Europeaan die 500 jaar geleden kinderen verkrachte ook een pedofiel. Het verschil is dat die mensen geen rol in ons leven meer spelen en niet zo vaak besproken worden.
Nee. Dat heeft ook geen zin. Maar het valtwel op dat de mensen die zogenaamdvrijheid hoog im het vaandel hebben als eerste vooraan staan om vrijheden van anderen in te perken.quote:Op zondag 24 november 2013 21:17 schreef boyv het volgende:
Houd je je daar enigszins nog mee bezig, zeg maar met wat er dan zou veranderen bijvoorbeeld?
Sorry dude, you're wrong.quote:Op zondag 24 november 2013 21:19 schreef Peunage het volgende:
[..]
Niemand woont eigenlijk midden in de woestijn. Dat kan helemaal niet. Bedoeien bijvoorbeeld, die leven in de badiyeh, aan de rand van de woestijn.
De kans om als abortus arts vermoord te worden in westerse landen is toch wel een stukje kleiner dan de kans om als uitsprekende atheïst wat naars te overkomen in de zandbak. Met als klein verschil dat je bij de abortussen nog een punt kan maken dat je iemand wat naars aandoet en bij het zeggen van ik geloof niet in god niemand kwaad doet.quote:Op zondag 24 november 2013 21:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen madonna of de pro abortus kliek.
Hij heeft miljoenen aanhangers omdat hij tijdens zijn leven met alles en iedereen gevochten heeft en die legers die daaruit voortkwamen uiteindelijk dood en verderf hebben gezaaid in de grootste militaire verovering uit de geschiedenis.quote:Op zondag 24 november 2013 21:20 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Daarom heeft ie ook honderden miljoenen aanhangers. Een zwaard hebben in de 7de eeuw toont alleen maar aan dat ie niet wereldvreemd was.
Dat heeft meer met het neuktempo te maken dan met iets anders.quote:Op zondag 24 november 2013 19:19 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ik wil in herinnering brengen dat de aanhangers van de islam met zeker 100 miljoen zijn gegroeid sinds negen jaar geleden. Wilders promoot de islam wereldwijd.
Kerel. Het heeft geen zin om met dergelijke figuren in debat te gaan. Ze betichten moslims van het geloven in sprookjes, terwijl zij zelf aan de lopende band sprookjes over moslims fabriceren en daarin heilig geloven. Steek je energie in nuttige zaken.quote:Op zondag 24 november 2013 21:22 schreef Peunage het volgende:
[..]
Op welke manier zien moslims hem precies als rolmodel, jij achterlijke idioot? Hoeveel moslims ken jij die getrouwd zijn met een 6 jarige?
Je bent deze discussie niet eens waard. Dat ik dit nog aan je moet uitleggen. Probeer eens een keer zelf na te denken. "OOOOOHHH, IEMAND UIT HET JAAR 600 HEEFT EEN ZWAARD, DAT KAN GEEN GOEDE MAN ZIJN". fokking hell.
Als een Nederlander zoiets had gedaan dan zou jij zijn poster boven je bed hangen, niet ontkennen.quote:Op zondag 24 november 2013 21:24 schreef Brum_brum het volgende:
Hij heeft miljoenen aanhangers omdat hij tijdens zijn leven met alles en iedereen gevochten heeft en die legers die daaruit voortkwamen uiteindelijk dood en verderf hebben gezaaid in de grootste militaire verovering uit de geschiedenis.
ik hoop dat ik morgen de lotterij win, maar aangezien ik geen lot heb is de kans daarop 0,0% (alhoewel als ik de SMSjes en E-mails mag geloven is die kans stukken hoger maar das een ander verhaalquote:Op zondag 24 november 2013 20:58 schreef Mutant01 het volgende:
Boeie. Ik hoop dat de medemoslims er gewoon niet op reageren.
Wat had jij nou gedaan waardoor jij vreest voor je vrijheid hier in Nederland ?quote:Op zondag 24 november 2013 21:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kerel. Het heeft geen zin om met dergelijke figuren in debat te gaan. Ze betichten moslims van het geloven in sprookjes, terwijl zij zelf aan de lopende band sprookjes over moslims fabriceren en daarin heilig geloven. Steek je energie in nuttige zaken.
Want point blank neergeschoten worden met een shotgun omdat je abortus laat plegen is heel normaal? Of de jeugd naar Jesus Camp te sturen om hem te laten indoctrineren. En weleens van Texas gehoord?quote:Op zondag 24 november 2013 21:15 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Maar na honderden jaren geweld en dappere vrijheidsvechters kun je nu op de tv zeggen dat Jezus een varken was en Maria een hoerrrrrrr noemen zonder dat je moet onderduiken. Bovendien heb ik andere religies niet goedgepraat maar het gristendom is door de Wildersen van 400 jaar geleden een stuk minder gevaarlijk. Een wereld zonder christendom zou ik toejuichen, maar de islam is momenteel een stuk barbaarser.
Dit heeft niets met lange tenen te maken en alles met de politieke visie van de pvv. Het afdoen op de manier waarop jij dat doet, toont dat je geen zier geeft om vrijheden.quote:Op zondag 24 november 2013 21:27 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik hoop dat ik morgen de lotterij win, maar aangezien ik geen lot heb is de kans daarop 0,0% (alhoewel als ik de SMSjes en E-mails mag geloven is die kans stukken hoger maar das een ander verhaal) moslims staan om logische redenen bekend om hun lange tenen.
laten we wel zijn hij staat niet voor niets al 9 jaar onder permanente beveiliging
Ik niet.quote:Op zondag 24 november 2013 20:58 schreef Mutant01 het volgende:
Boeie. Ik hoop dat de medemoslims er gewoon niet op reageren.
quote:Op zondag 24 november 2013 21:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat had jij nou gedaan waardoor jij vreest voor je vrijheid hier in Nederland ?
quote:Op zondag 24 november 2013 21:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben moslim. Onder het nl van wilders moet ik dan per definitie vrijheden inleveren
Dus onze lieve Mo zet zijn gelovigen bijvoorbeeld niet aan om iedere jongens baby te verminken?quote:Op zondag 24 november 2013 21:22 schreef Peunage het volgende:
[..]
Op welke manier zien moslims hem precies als rolmodel, jij achterlijke idioot? Hoeveel moslims ken jij die getrouwd zijn met een 6 jarige?
Je bent deze discussie niet eens waard. Dat ik dit nog aan je moet uitleggen. Probeer eens een keer zelf na te denken. "OOOOOHHH, IEMAND UIT HET JAAR 600 HEEFT EEN ZWAARD, DAT KAN GEEN GOEDE MAN ZIJN". fokking hell.
Kom anders eens met steekhoudende argumenten. Misschien dat dat werkt!quote:Op zondag 24 november 2013 21:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kerel. Het heeft geen zin om met dergelijke figuren in debat te gaan. Ze betichten moslims van het geloven in sprookjes, terwijl zij zelf aan de lopende band sprookjes over moslims fabriceren en daarin heilig geloven. Steek je energie in nuttige zaken.
Wat bedoel je hier nou mee?quote:Op zondag 24 november 2013 21:27 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Als een Nederlander zoiets had gedaan dan zou jij zijn poster boven je bed hangen, niet ontkennen.
Dat heb ik net gepost. En ik vreesde voor mijn vrijheden... niet mijn eigen fysieke vrijheid. Groot verschil.quote:Op zondag 24 november 2013 21:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat had jij nou gedaan waardoor jij vreest voor je vrijheid hier in Nederland ?
Overheen gelezen excuusquote:Op zondag 24 november 2013 21:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat heb ik net gepost. En ik vreesde voor mijn vrijheden... niet mijn eigen fysieke vrijheid. Groot verschil.
right... verklaar dat eens naderquote:Op zondag 24 november 2013 21:29 schreef Mutant01 het volgende:
Dit heeft niets met lange tenen te maken en alles met de politieke visie van de pvv. Het afdoen op de manier waarop jij dat doet, toont dat je geen zier geeft om vrijheden.
Nee dat is niet normaal. Maar hoe veranderd dat het feit dat de Islam dezelfde dingen momenteel op een veel grote schaal doet en daarom meer aandacht verdient dan een stel gekke gristenen die in Nederland bijna zijn uitgestorven.quote:Op zondag 24 november 2013 21:29 schreef boyv het volgende:
[..]
Want point blank neergeschoten worden met een shotgun omdat je abortus laat plegen is heel normaal? Of de jeugd naar Jesus Camp te sturen om hem te laten indoctrineren. En weleens van Texas gehoord?
Blijkbaar niet zoveel kaas gegeten van christelijke activiteiten buiten je eigen dorp.
Nee, dat deed hij niet.quote:Op zondag 24 november 2013 21:30 schreef Brum_brum het volgende:
Dus onze lieve Mo zet zijn gelovigen bijvoorbeeld niet aan om iedere jongens baby te verminken?
Er zijn wel meer en nog grotere christelijke bewegingen te vinden die ook niet zo kies waren. Maar dat is niet zo heel relevant, want de indruk wordt gewekt dat het de koran en de islam of de bijbel en het christendom zijn die daartoe aanzetten, wat een nogal onzinnig statement is.quote:Op zondag 24 november 2013 21:33 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Nee dat is niet normaal. Maar hoe veranderd dat het feit dat de Islam dezelfde dingen momenteel op een veel grote schaal doet en daarom meer aandacht verdient dan een stel gekke gristenen die in Nederland bijna zijn uitgestorven.
Just curious, waar komen de besnijdenissen dan vandaan binnen de islam ? Of is het niet gerelateerd aan de islam?quote:Op zondag 24 november 2013 21:34 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, dat deed hij niet.
Snel, verzin nog een mythe!
Besnijdenissen bestaan al pre-Islam.quote:Op zondag 24 november 2013 21:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Just curious, waar komen de besnijdenissen dan vandaan binnen de islam ? Of is het niet gerelateerd aan de islam?
De vrijheid om je kinderen te mishandelen door hun pik te verminken, ze psychische schade aan te praten door überhaupt te zeggen dat er een hel bestaat en dieren te mishandelen is misschien vrijheid voor jou maar je neemt dat af van je slachtoffers. Op dezelfde manier waarop een dictator ook heel vrij is.quote:Op zondag 24 november 2013 21:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee. Dat heeft ook geen zin. Maar het valtwel op dat de mensen die zogenaamdvrijheid hoog im het vaandel hebben als eerste vooraan staan om vrijheden van anderen in te perken.
Daarom vroeg ik het ook. Geen idee waar het vandaan komt namelijk.quote:Op zondag 24 november 2013 21:35 schreef Peunage het volgende:
[..]
Besnijdenissen bestaan al pre-Islam.
Lekker makkelijk ben je daarmee. Alsof een uitspraak van een gek het rechtvaardige om die gek maar af te laten schieten. Want ja eh het is toch zijn eigen schuld?quote:Op zondag 24 november 2013 21:21 schreef probeer het volgende:
Tof en alles, met die vlag. Moet hij helemaal zelf weten, vrijheid van meningsuiting enzo.
Maar wanneer kom je op een punt dat het dan toch echt je eigen verantwoordelijkheid (en geld) wordt om jezelf te beveiligen?
Wij mogen betalen omdat meneer zo nodig anderen moet beledigen. Laat hem dat dan ook maar zelf verantwoordelijkheid voor nemen, en dus zelf dokken.
Er moet tegen anderen gezegd worden dat ze normaal doen. Je legt de schuld bij de verkeerde.quote:Op zondag 24 november 2013 20:35 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hij mag een keer nadenken over wie hij precies is, wat hij precies zegt, hoe dat over komt, en wat voor effect het kan hebben op hem en anderen. Dus wat hij allemaal wel en niet "mag", dat is heel erg vaag.
Mag hij wettelijk gezien zeggen wat hij zegt? Ja, daar heeft hij vast wel goed over nagedacht. Maar "mag" hij dat, als je kijkt naar wat dat toe kan leiden, en dan bedoel ik niet alleen een aanslag op hem?
Stel dat er een aanslag wordt gepleegd in Nederland, door dingen die hij heeft gezegd. Moet hij dan nog door kunnen gaan? Of mag er dan gezegd worden "doe even normaal joh"?
Wilders heeft belang bij geweld.quote:Op zondag 24 november 2013 21:37 schreef Spanky78 het volgende:
Provoceren is vervelend. Wilders is misschien een eikel, maar geweld rechtvaardigt dat nooit...
Zouden we dan ook al die mensen die homo's van flatgebouwen willen gooien mogenafschieten ? Want dan wil ik wel 1 Wilders inruilen tegen al die duizenden gekkies.quote:Op zondag 24 november 2013 21:36 schreef boyv het volgende:
[..]
Lekker makkelijk ben je daarmee. Alsof een uitspraak van een gek het rechtvaardige om die gek maar af te laten schieten. Want ja eh het is toch zijn eigen schuld?
In wat voor omgedraaide wereld leven jullie?
Doet hij dan behoorlijk kut de afgelopen 9 jaar. Ik zou hem ontslaan.quote:
Ik ook, maar dat heb ik niet voor het zeggen.quote:Op zondag 24 november 2013 21:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Doet hij dan behoorlijk kut de afgelopen 9 jaar. Ik zou hem ontslaan.
Hoe is dat relevant?quote:Op zondag 24 november 2013 21:35 schreef Peunage het volgende:
[..]
Besnijdenissen bestaan al pre-Islam.
Je ziet hier mensen een warlord verdedigen met grove beledigingen. Als die indoctrinatie geen hersenschade heeft veroorzaakt waardoor je zo inconsistent nadenkt over dingen dan weet ik het ook niet meer.quote:Op zondag 24 november 2013 21:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En daar is de volgende mythe. Indoctrinatie noemen we tegenwoordig schade. Jaja.
Iedereen vertoont cognitieve dissonantie. Dus iedereen heeft hersenschade opgelopen.quote:Op zondag 24 november 2013 21:40 schreef Brum_brum het volgende:
Als die indoctrinatie geen hersenschade heeft veroorzaakt waardoor je zo inconsistent nadenkt over dingen dan weet ik het ook niet meer.
Moeten we tegen, ik noem maar een groepering, Al-Qaeda zeggen dat ze normaal moeten doen omdat Wilders technisch gezien niks fout doet volgens de Nederlandse grondwet?quote:Op zondag 24 november 2013 21:37 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Er moet tegen anderen gezegd worden dat ze normaal doen. Je legt de schuld bij de verkeerde.
Provoceren is vervelend. Wilders is misschien een eikel, maar geweld rechtvaardigt dat nooit...
Daar kiezen ze zelf voor. Mo is dood namelijk en van een lijk is niet te verwachten dat hij hier iets aan kan doen.quote:Op zondag 24 november 2013 21:30 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Dus onze lieve Mo zet zijn gelovigen bijvoorbeeld niet aan om iedere jongens baby te verminken?
Iedereen groeit op in een systeem met tegengestelde waarden en iedereen heeft moeite met mensen die dat aankaarten. Dat veranderd niet dat het hersenschade is. Kinderen bang maken voor de hel, wat gebeurd als je ze er over verteld, zorgt voor stress en op jonge leeftijd verlaagd dat het IQ van de kinderen permanent. Als dat geen schade is dan weet ik niet wat je wel schade zou noemen.quote:Op zondag 24 november 2013 21:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Iedereen vertoont cognitieve dissonantie. Dus iedereen heeft hersenschade opgelopen.
Ik zou zeggen dat ze zich met hun eigen zaken moeten bemoeien.quote:Op zondag 24 november 2013 21:42 schreef Peunage het volgende:
[..]
Moeten we tegen, ik noem maar een groepering, Al-Qaeda zeggen dat ze normaal moeten doen omdat Wilders technisch gezien niks fout doet volgens de Nederlandse grondwet?
Feit is dat de voorschriften in de koran een enorme verbetering waren op gebied van mensenrechten ten aanzien van wat toen gebruikelijk was.quote:Op zondag 24 november 2013 21:40 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Hoe is dat relevant?
[..]
Je ziet hier mensen een warlord verdedigen met grove beledigingen. Als die indoctrinatie geen hersenschade heeft veroorzaakt waardoor je zo inconsistent nadenkt over dingen dan weet ik het ook niet meer.
1300 jaar geleden wel ja.quote:Op zondag 24 november 2013 21:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Feit is dat de voorschriften in de koran een enorme verbetering waren op gebied van mensenrechten ten aanzien van wat toen gebruikelijk was.
Bron dat die angst het IQ verlaagt?quote:Op zondag 24 november 2013 21:44 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Iedereen groeit op in een systeem met tegengestelde waarden en iedereen heeft moeite met mensen die dat aankaarten. Dat veranderd niet dat het hersenschade is. Kinderen bang maken voor de hel, wat gebeurd als je ze er over verteld, zorgt voor stress en op jonge leeftijd verlaagd dat het IQ van de kinderen permanent.
Hij is zelf niet gewelddadig, maarja, zijn argumenten worden wel sterker met zoveel randdeielen.quote:
Op welke grote schaal doen moslims dat dan in Nederland? De situaties die jij aankaart zijn een nog verder-van-je-bed-show dan de perikelen die ik als voorbeeld gaf.quote:Op zondag 24 november 2013 21:33 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Nee dat is niet normaal. Maar hoe veranderd dat het feit dat de Islam dezelfde dingen momenteel op een veel grote schaal doet en daarom meer aandacht verdient dan een stel gekke gristenen die in Nederland bijna zijn uitgestorven.
Wilders predikt dan ook een extremistische en gewelddadige islam. Je hebt met figuren als Wilders geen haatimams meer nodig.quote:Op zondag 24 november 2013 21:48 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Hij is zelf niet gewelddadig, maarja, zijn argumenten worden wel sterker met zoveel randdeielen.
Het is dat hij zelf niet op alle fronten zo handig is, want met zulke vijanden heb je geen vrienden nodig.
Extremisten zijn echt een beetje idioot.
Ik denk dat hij gewoon eventjes niet nadacht. Maar Saudi-Arabië zal hier waarschijnlijk niet eens op reageren.quote:Op zondag 24 november 2013 21:48 schreef Veldkamp het volgende:
Wilders' Israëlische en Joods-Amerikaanse financiers en belanghebbers zijn toch écht nauwe bondgenoten van de wahabeesten van Saoedi-Arabië, hoor....
Dus ik begrijp deze vlagkeuze van Wilders niet zo goed...![]()
![]()
Wil Geert ruzie met Israëli's, nauw verbonden met Saoedi-Arabië en andere wahabeestachtige staten in de gezamenlijke strijd tegen (sjiitisch islamitisch) Iran?
De effecten van de hongerwinter in 1944 zijn nog steeds te meten in het nageslacht dus zo onrealistisch is het niet om iemand die verantwoordelijk is voor een van de grootste moordpartijen in de geschiedenis en het gedachtegoed van miljarden mensen op zijn minst mede verantwoordelijk te achten ja.quote:Op zondag 24 november 2013 21:43 schreef boyv het volgende:
[..]
Daar kiezen ze zelf voor. Mo is dood namelijk en van een lijk is niet te verwachten dat hij hier iets aan kan doen.
Of beschuldig je daadwerkelijk iemand van eeuwen geleden voor de gruwelijkheden die mensen de dag van vandaag op elkaar loslaten?
Feit is ook dat hij zichzelf had uitgeroepen tot laatste profeet waardoor verdere verbetering nogal moeilijk is geworden.quote:Op zondag 24 november 2013 21:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Feit is dat de voorschriften in de koran een enorme verbetering waren op gebied van mensenrechten ten aanzien van wat toen gebruikelijk was.
Maar in meerdere versen word het alsnog sterk aangeraden en dat kun je prima zelf googelen.quote:Op zondag 24 november 2013 21:46 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat niet alles wat moslims doen ooit door Mohammed gezegd of gedaan moet zijn.
http://phys.org/news173077612.htmlquote:
De tekst op die vlag die Wilders heeft vervangen is één van de pijlers van de islam, het is dus heiligschennis in ogen van moslims.quote:Op zondag 24 november 2013 21:48 schreef Veldkamp het volgende:
Dus ik begrijp deze vlagkeuze van Wilders niet zo goed...
Je bent dus gewoon wat uit je duim aan het zuigen.quote:Op zondag 24 november 2013 21:50 schreef Brum_brum het volgende:
http://phys.org/news173077612.html
Dit gaat over meppen specifiek, maar er staat in dat stres het iq verlaagt.
quote:The research found that the stress of corporal punishment shows up as an increase in post-traumatic stress symptoms such as being fearful that terrible things are about to happen and being easily startled. These symptoms are associated with lower IQ.
Ik neem aan dat je met versen verzen bedoelt. En verzen in deze context zijn dus stukken uit de Koran. En nee, daar staat niks over besnijdenis in.quote:Op zondag 24 november 2013 21:50 schreef Brum_brum het volgende:
Maar in meerdere versen word het alsnog sterk aangeraden en dat kun je prima zelf googelen.
De islam heeft veel zeer gewelddadige elementen. Het is een heel absoluut geloof. Waar de verlichting het christendom wat heeft gerelativeerd is het bij de islam nog de tijd van de inquisitie.quote:Op zondag 24 november 2013 21:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wilders predikt dan ook een extremistische en gewelddadige islam. Je hebt met figuren als Wilders geen haatimams meer nodig.
Alsof die sattelietstaat nog wat te zeggen heeft.quote:Op zondag 24 november 2013 21:49 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik denk dat hij gewoon eventjes niet nadacht. Maar Saudi-Arabië zal hier waarschijnlijk niet eens op reageren.
Er zijn legio scholen en stromingen binnen de islam met nog meer moslims en voor een groot deel van de moslims gaan deze uitspraken niet op.quote:Op zondag 24 november 2013 21:52 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
De islam heeft veel zeer gewelddadige elementen. Het is een heel absoluut geloof. Waar de verlichting het christendom wat heeft gerelativeerd is het bij de islam nog de tijd van de inquisitie.
Dat is al langer bekend, maar dan geldt opnieuw dat dit voor een miniem percentage moslims geldt. Volgens diezelfde verhouding kan ik stellen dat iedere Nederlander de neiging heeft pedoseksueel te zijn omdat 1 of 2 % van de Nederlanders pedoseksueel is of pedofiele gevoelens heeft. Dat gaat natuurlijk ook helemaal nergens over.quote:En je mag het misschien niet geloven, maar er zijn heel wat onderzoeken gedaan naar islamieten in diverse landen en je staat versteld hoeveel steun zij geven aan allerlei geweld tegen oa niet-moslims. Geweld op religieuze gronden is in India en pakistan een serieus probleem. Ik heb zelf ooit op een basisschool gezeten waar dit ook het geval was. NIet toevallig in een wijk waar u polderjihadi's vandaan komen. Waarschijnlijk ken ik er wel 1 of twee. Ik kan je vertellen dat er op dat soort plekken geen tolerante islam voorkomt. En ja, dat is in Nederland ja.
In het westen heeft het geloof zoveel ingeboet dat niet veel mensen meer willen moorden om het geloof. Daar en tegen willen wij moorden voor andere redenen. Als het aan Wilders ligt gaan we de Nederlandse maatschappij zuiveren van de islam, ook dat is een vorm van inquisitie, mensen mogen niet geloven wat ze willen.quote:Op zondag 24 november 2013 21:52 schreef Spanky78 het volgende:
Waar de verlichting het christendom wat heeft gerelativeerd is het bij de islam nog de tijd van de inquisitie.
Shell Oil Company is maar voor 50% in hun handen, waar praten we over.quote:Op zondag 24 november 2013 21:53 schreef boyv het volgende:
[..]
Alsof die sattelietstaat nog wat te zeggen heeft.
In de islam is het zo dat een gek niet verantwoordelijk wordt gehouden voor zijn woorden/daden. De gek weet niet beter. Is Wilders gek?quote:Op zondag 24 november 2013 21:36 schreef boyv het volgende:
Lekker makkelijk ben je daarmee. Alsof een uitspraak van een gek het rechtvaardige om die gek maar af te laten schieten. Want ja eh het is toch zijn eigen schuld?
Was dat maar waar.quote:Op zondag 24 november 2013 22:05 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
In de islam is het zo dat een gek niet verantwoordelijk wordt gehouden voor zijn woorden/daden. De gek weet niet beter. Is Wilders gek?
Alleen al 6% steunt geweld tegen afvalligen. Dus begin nou niet met bagatelliseren. Het percentage dat geweld tegen de VS of Wilders steunt is veel groter. Als je het niet snapt ga je maar googlen.quote:Op zondag 24 november 2013 21:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er zijn legio scholen en stromingen binnen de islam met nog meer moslims en voor een groot deel van de moslims gaan deze uitspraken niet op.
[..]
Dat is al langer bekend, maar dan geldt opnieuw dat dit voor een miniem percentage moslims geldt. Volgens diezelfde verhouding kan ik stellen dat iedere Nederlander de neiging heeft pedoseksueel te zijn omdat 1 of 2 % van de Nederlanders pedoseksueel is of pedofiele gevoelens heeft. Dat gaat natuurlijk ook helemaal nergens over.
Waar zeg ik dat het zijn eigen schuld is? Leg me geen woorden in de mond want dan zijn we heel snel uitgepraat.quote:Op zondag 24 november 2013 21:36 schreef boyv het volgende:
[..]
In wat voor omgedraaide wereld leven jullie?
Het is toch een maatschappelijk belang dat mensen in vrijheid hun politieke mening mogen uiten, hoe verwerpelijk die mening ook is, zonder die vrijheid kan democratie niet bestaan in mijn ogen.quote:Op zondag 24 november 2013 23:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het zijn eigen schuld is? Leg me geen woorden in de mond want dan zijn we heel snel uitgepraat.
Ik vraag me echter wel af in hoeverre het onze verantwoordelijkheid is om te betalen voor beveiliging die nodig is door zijn eigen acties.
Als hij dit soort uitspraken wil doen, is dat zijn goed recht. Het zou hem alleen wel sieren als hij ook de consequenties (het nodig hebben van bescherming omdat er helaas aardig wat gekken rondlopen) geheel zelf zou dragen en niet afwentelen op mensen die er niets mee te maken wensen te hebben.
Fuck, je hebt helemaal gelijk. (niet dat dat erg is hoor, maar je antwoord is zo logisch dat ik dat zelf ook al wel had kunnen en moeten bedenken)quote:Op zondag 24 november 2013 23:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is toch een maatschappelijk belang dat mensen in vrijheid hun politieke mening mogen uiten, hoe verwerpelijk die mening ook is, zonder die vrijheid kan democratie niet bestaan in mijn ogen.
Gek is nogal een relatief begrip. Als je het mij vraagt is acht op de tien mensen niet goed bij z'n hoofd, incl blondie.quote:Op zondag 24 november 2013 22:05 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
In de islam is het zo dat een gek niet verantwoordelijk wordt gehouden voor zijn woorden/daden. De gek weet niet beter. Is Wilders gek?
Klinkt als een bedreiging, niet waar?quote:Op zondag 24 november 2013 19:38 schreef Peunage het volgende:
[..]
De moslims zijn met anderhalf miljard. Er hoeft maar 1 idioot te zijn die het zat is.
Bedreigingetje. Wat is het toch met die religie van de vrede en het uiten van geweldsbedreigingen?quote:Op zondag 24 november 2013 21:42 schreef Peunage het volgende:
[..]
Moeten we tegen, ik noem maar een groepering, Al-Qaeda zeggen dat ze normaal moeten doen omdat Wilders technisch gezien niks fout doet volgens de Nederlandse grondwet?
Maar de leefwijze zoals gepredikt door de Koran is nog altijd eentje uit de jaren 1300 zo ongeveer. Ik zie geen enkele voorspelling naar de toekomst, en de noodzakelijk vaag geformuleerde definities/voorschriften in anticipatie van toenemende kennis, wetenschap, en mogelijkheden in de toekomst, helemaal ontbreekt in de Koran.quote:Op zondag 24 november 2013 21:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Deze opmerking is eigenlijk dusdanig fout, dat ikaanvankelijk dacht dat het sarcastisch was bedoeld.quote:Op zondag 24 november 2013 21:47 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je kunt Mohammed toch niet verwijten wat bepaalde moslims nu doen.
Dus nogmaals een ontkenning, bagatellisering van de feiten. Al die legio 'scholen' en 'stromingen' hebben toch dezelfde basiswaarden gemeen. Oftewel er is alleen maar een Koran, een Hadith, een Allah, een Mohammad, en de twaalf apostelen. Niet meerderen, dus dat argument gaat niet op.quote:Op zondag 24 november 2013 21:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er zijn legio scholen en stromingen binnen de islam met nog meer moslims en voor een groot deel van de moslims gaan deze uitspraken niet op.
[..]
Dat is al langer bekend, maar dan geldt opnieuw dat dit voor een miniem percentage moslims geldt. Volgens diezelfde verhouding kan ik stellen dat iedere Nederlander de neiging heeft pedoseksueel te zijn omdat 1 of 2 % van de Nederlanders pedoseksueel is of pedofiele gevoelens heeft. Dat gaat natuurlijk ook helemaal nergens over.
Rot op, ga maar eens naar Hyde Park op een zondag, christenen en Mohammedanen overtroeven elkaar in de meest vreselijke teksten en speeches.quote:Op zondag 24 november 2013 19:15 schreef slashdotter3 het volgende:
Wilders kalkt anti-islamtekst op Saudische vlag
Geert Wilders heeft de islamitische wereld de vlag van Saudi-Arabië aangeboden met een anti-islamitische tekst. "De islam is een leugen, Mohammed een crimineel, de Koran is vergif", staat in het Arabisch op de vlag geschreven.
De voor moslims krenkende verklaring is in het Engels gepubliceerd op de site gatesofvienna.net.
Ik zie dat als een keuze van Wilders als dat zou gebeuren. Hij is een berekend opportunistische politicus. En mag aannemen dat hij met deze mogelijkheid rekening heeft gehouden.quote:Op zondag 24 november 2013 19:16 schreef slashdotter3 het volgende:
En dit is de manier om mensen tot inzicht te laten komen.quote:Op zondag 24 november 2013 19:15 schreef slashdotter3 het volgende:
Alleen als de islamitische wereld zich realiseert dat de islam een leugen is en Mohammed een crimineel zal ze in staat zijn zichzelf te bevrijden van het kwaad, denkt Wilders. "Alleen wanneer de vrije wereld zal beseffen dat de islam vooral een totalitaire ideologie is in plaats van een religie, zal ze in staat zijn haar vrijheden en waarden te verdedigen."
Als je de Koran-expert wilt gaan uithangen, dan moet je natuurlijk niet met zulke belachelijke lachwekkende foutieve voorbeelden aankomen zetten.quote:Op maandag 25 november 2013 02:09 schreef De_uitblinker het volgende:
Dus als de koran goede bedoelingen had, dan is het iig heel erg slecht geschreven en behoorlijk naief daar het geen rekening houdt met de toekomst. en een veranderende wereld.
Voorbeelden hiervan zijn de zogenaamde inherente lust-tendensen van de man, waartegenover de vrouw zich verplicht moet bedekken met lichaamsverhullende kleding, de noodzaak om andersdenkenden te weren uit de heilige gebedshuizen (moskee), en het recht van meerdere echtgenoten voor de man (tot aan 40) maar nooit meer dan een voor de vrouw (seksdiscriminatie).
Jouw opmerking is dusdanig fout dat ik denk dat je een trol bent.quote:Deze opmerking is eigenlijk dusdanig fout, dat ikaanvankelijk dacht dat het sarcastisch was bedoeld.
Een Koran, klopt. Een hadith, nee klopt niet. Twaalf apostelenquote:Dus nogmaals een ontkenning, bagatellisering van de feiten. Al die legio 'scholen' en 'stromingen' hebben toch dezelfde basiswaarden gemeen. Oftewel er is alleen maar een Koran, een Hadith, een Allah, een Mohammad, en de twaalf apostelen. Niet meerderen, dus dat argument gaat niet op.
quote:de goede Moslim man mag tot aan 40 vrouwen onder zijn 'hoede' nemen in ruil voor seks en arbeid, de Moskee bezoeken (waar vrouwen niet welkom zijn) 5 maal per dag, andersgelovigen weren uit de heilige plaatsen, en hen steeds proberen te bekeren, en wanneer zij dat voorgoed weigeren, hen te verjagen en uit te bannen uit de samenleving. Die tekst staat er joh, precies zoals ik hem hier zeg.
Alles voor de macht en de stemmen.quote:Op maandag 25 november 2013 03:02 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
En dit is de manier om mensen tot inzicht te laten komen.
Wat een mongool die Wilders
Nou, geen meisjes, maar wel jongetjes.... De oude grieken en romeinen bv. Dat was daar doodnormaal, toch speken we daar geen kwaad woord over en is onze maatschappij gebouwd op de filosofie van de griekse wijsgeren.quote:Op zondag 24 november 2013 21:20 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Hoeveel van die mensen die met een 6 jaar oud meisje trouwden zien we vandaag de dag nog als voorbeeldmodel in de dagelijkse omgang met mensen? De Islam doet dat per definitie wel. Je bent gewoon de zoveelste achterlijke cultuurrelativist zonder valide argumenten. En ik noem iedere Europeaan die 500 jaar geleden kinderen verkrachte ook een pedofiel. Het verschil is dat die mensen geen rol in ons leven meer spelen en niet zo vaak besproken worden.
Er is een verschil tussen hunner filosofieën en wat ze in bed deden. Tenminste, ik heb nog niet iets gelezen over de ethiek van het neuken van jongetjes.quote:Op maandag 25 november 2013 10:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Nou, geen meisjes, maar wel jongetjes.... De oude grieken en romeinen bv. Dat was daar doodnormaal, toch speken we daar geen kwaad woord over en is onze maatschappij gebouwd op de filosofie van de griekse wijsgeren.
Op de oppervlakte niet veel, denk ik. (Freedom of speech!).quote:Op maandag 25 november 2013 10:59 schreef erodome het volgende:
Vraag me trouwens af wat er zou gebeuren als Wilders de amerikaanse vlag had bezoedeld. Dat was dan een politieke rel geworden, met misschien wel erg nare gevolgen.
Maar als je dan die geschriften leest over aisha dan staat er overduidelijk dat het een enorme uitzondering was, ook in die tijd.quote:Op maandag 25 november 2013 11:03 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen hunner filosofieën en wat ze in bed deden. Tenminste, ik heb nog niet iets gelezen over de ethiek van het neuken van jongetjes.
Het verschil met Mohammed: hij heeft Mohammedanen, volgers. Mensen die zijn gedrag, leven en handelingen als leidraad nemen.
Dat is waar, hij trouwde vaker ouder dan jonger. Maar wat moeten volgers hiermee? Mogen/kunnen ze nu wel meisjes trouwen (neuken en dumpen) of niet?quote:Op maandag 25 november 2013 11:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar als je dan die geschriften leest over aisha dan staat er overduidelijk dat het een enorme uitzondering was, ook in die tijd.
Al zijn andere vrouwen waren wel gewoon volwassen, zijn eerste vrouw zelfs ouder dan hij. Als men dan zijn vb zou volgen zouden ze een weduwe huwen, want dat is veel meer de norm bij mohammed.
Maar is het waar wat je zegt, dat dat geen deel is van die filisofie van bv die grieken, want er was toch echt een heel systeem erachter. Een "mentorschap", waar we niets over zeggen, wat we met de mantel der liefde bedekken.
Ook bij de adel was het doodnormaal om meisjes op zeer vroege leeftijd uit te huwelijken, met de zegen van de kerk.
Het heeft net zoveel met de filosofie van de grieken te maken als met de filosofie van de islam.quote:Op maandag 25 november 2013 11:14 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat is waar, hij trouwde vaker ouder dan jonger. Maar wat moeten volgers hiermee? Mogen/kunnen ze nu wel meisjes trouwen (neuken en dumpen) of niet?
Het is langer de norm geweest dan niet, 't jonge meisjes neuken. Tegenwoordig weten we beter, of zo.
Dat systeem er achter, tja, t heeft indd niets te maken met decstaat van plato, of de twijfel van Socrates, of..
quote:Op maandag 25 november 2013 10:59 schreef erodome het volgende:
Vraag me trouwens af wat er zou gebeuren als Wilders de amerikaanse vlag had bezoedeld. Dat was dan een politieke rel geworden, met misschien wel erg nare gevolgen.
Van bovenstaande is geen geen sprake lijkt mij. Je kan hooguit zeggen dat GW de vlag van SA als voorbeeld heeft gebruikt om zijn punt te maken.quote:Vlagschennis is het verbranden, verminken, beschrijven, vertrappen of beledigen van een vlag
Dat vraag ik mij af, het zal zoals het meeste, discutabel zijn tot in hoeverre Mohammed als leidraad genomen moet worden.quote:Op maandag 25 november 2013 11:27 schreef erodome het volgende:
Het heeft net zoveel met de filosofie van de grieken te maken als met de filosofie van de islam.
Neuken en dumpen mag al helemaal niet, dat weet je best.
Het is vrij simpel, als je dan echt het leven van mohammed als vb neemt dan is het trouwen van jonge meisjes niet iets wat bovenaan staat. Juist omdat dat een grote uitzondering was(moest speciaal toestemming voor gevraagd worden aan de engel) en de norm juist volwassen vrouwen was.quote:Op maandag 25 november 2013 11:48 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij af, het zal zoals het meeste, discutabel zijn tot in hoeverre Mohammed als leidraad genomen moet worden.
Dumpen is overdreven, toch leek het er soms aardig op.
Nee, het klinkt niet als een bedreiging, anders was het wel verwijderdquote:Op maandag 25 november 2013 02:09 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Klinkt als een bedreiging, niet waar?
Wat is dat toch, die obsessie met geweld en bedreigingen? Wil je dat iemand je bedreigt?quote:Bedreigingetje. Wat is het toch met die religie van de vrede en het uiten van geweldsbedreigingen?
Flikker op, ook dit heb ik niet gezegd. Neem eens een cursus begrijpend lezen voor dummies.quote:Volgens jou is de Islam een perfecte religie, een heilbeeld waarop geen een enkele kritiek geuit mag worden. Zelf heb je nooit maar dan ook nooit iets negatiefs gezegd over de Islam. En ik volg jouw postgedrag al een tijdje. Je bent blind geworden voor alles die deze religie ook maar bekritiseerd op welke manier dan ook. Als dat geen indoctrinatie is, wat is het dan?
Wat? Alsof hij ontkent dat niet-moslims géén geweld plegen. Hij beweerd dat moslims het veel doen. Dat zegt niets over geweldplegingen van niet-moslims.quote:Op maandag 25 november 2013 12:00 schreef mcmlxiv het volgende:
Kunnen we eens kijken of geweld nou een specifiek moslim dingetje is (zoals Wilders beweert) of dat er onder fundamentalistisch gristelijke rednecks ook wel voldoende vrijwilligers te vinden zijn om hem even af te knallen.
Duidelijk.quote:Op maandag 25 november 2013 12:03 schreef erodome het volgende:
Het is vrij simpel, als je dan echt het leven van mohammed als vb neemt dan is het trouwen van jonge meisjes niet iets wat bovenaan staat. Juist omdat dat een grote uitzondering was(moest speciaal toestemming voor gevraagd worden aan de engel) en de norm juist volwassen vrouwen was.
Wat de enkele idioot Wilders doet keur je af, maar een bomaanslag praat je goed? Lekker bezig!quote:Op zondag 24 november 2013 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Goh wat gek. Eerst ga je een 2 miljard mensen beledigen en dan vind je het gek, dat sommige idioten onder die 2 miljard daar in hun ogen iets rechtvaardigs tegenover zetten. En dan zo'n comment als hierboven plaatsen. Zeg dan gelijk in je OP dat je een moslimbashtopic wilt starten, in plaats van dit soort hypocriet geneuzel.
Waarom? Je beledigt op een hele groffe manier 2 miljard mensen. Statistisch gezien moet er wel ergens iemand zijn die zich zo beledigd of gekrent voelt dat hij Wilders dood wil hebben. Heeft verder niks te maken met goedpraten, goedkeuren of afkeuren. Puur statistiek. En logica.quote:Op maandag 25 november 2013 12:09 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Wat de enkele idioot Wilders doet keur je af, maar een bomaanslag praat je goed? Lekker bezig!
Ja, ik vind het gek dat hier een gewelddadig incident uit voort kan komen, en ja deze veroordeel ik harder dan deze actie van Wilders. Maar beide keur ik af.
Ach dus mensen bepalen volgens jou niet zelf of ze geloven in een boek of niet.quote:Op maandag 25 november 2013 02:09 schreef De_uitblinker het volgende:
Tuurlijk kunnen we hem dat verwijten, de Koran is nog altijd 'het boek' van de Islam, het heilige Schrift, en de voorschriften moeten nog steeds gevolgd worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |