*normale-tijd-boks*quote:Op zondag 17 november 2013 18:54 schreef Quoi het volgende:
Totaal pretentieloos gelopen, rustig aan, zoals gepland. GenotenTijd 1u32
![]()
(ik dacht, ik post ff een normale tijd)
Ik ging vol gas omlaag en ook goed omhoogquote:Op dinsdag 19 november 2013 16:04 schreef Arquero het volgende:
[..]
Was ook leuk om de mensen die je vol gas naar beneden voorbij kwamen stuiven iedere keer heuvelop weer voorbij te lopen omdat ze veel te hard gingen
Ik boks gezellig met jullie mee, met de normale mensen hoorquote:Op dinsdag 19 november 2013 16:11 schreef Wolve000 het volgende:
1:33:03 had ik gelopen trouwens, weet niet of ik dat hier in het topic al gemeld had.![]()
Verslag moet nog komen.
Dus beter laat dan nooit, destijds was het topic al vol en zat ik mobiel...
[..]
*normale-tijd-boks*
Een vriend van me liep hem in 1:37 en startte ook in blauw, je vooraf opgegeven tijd wordt niet echt gecontroleerd en als je dus geen zin hebt om in een krap zijstraatje te starten, geef je een neptijd op.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:00 schreef _MvN_ het volgende:
Op dat filmpje zie je ook aan het begin lopers voorbij komen die zeker 4-5 vakken naar achtere hadden gemogen. Waarom inschrijven voor blauw dan? Overmoedig ofzo?
quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:14 schreef Arquero het volgende:
[..]
Ik boks gezellig met jullie mee, met de normale mensen hoor
Jaaaa ditquote:Op dinsdag 19 november 2013 16:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het heuvelop inhalen was ik nog wel het meest trots op![]()
wát een verschil met 5 jaar geleden!
Grapjas.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:18 schreef hatsaflats het volgende:
Gewoon doortrainen en dan is 1:16 ook heel normaal
quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:18 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zit te wachten op een mailtje met een kortingscodeDaarna kan ik me inschrijven voor de Causeway Coast
1.27 - 15 = 1.12. Dat is 't doel voor 2018!quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:18 schreef hatsaflats het volgende:
Dat gaat me volgend jaar wel lukken.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:18 schreef hatsaflats het volgende:
Gewoon voor gaan dan!quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
1.27 - 15 = 1.12. Dat is 't doel voor 2018!Gewoon nog 15 minuten eraf over 5 jaar!
net als nu!
Da's over 5 jaar, dus dat moet lukken. Focus eerst op het vergroten van de afstand, de komende 2 jaar denk ik sowieso, en dan daarna ook zorgen dat er meer snelheid in komt (actief, 'passief' zal het opbouwen van duurvermogen hopelijk mijn snelheid op de kortere afstanden ook wel vergroten).quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:24 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Gewoon voor gaan dan!
Het leek mij wel leuk om in een jaar de kwart marathon in Egmond 15 minuten sneller te lopen dan het jaar ervoor, maar 48:14 lijkt me toch wel een "tikje" ambitieus
Dat is wel een lastige, sneller worden door langere afstanden te lopen. Je loopt wel meer kilometers, dat is een voordeel. Maar een marathon train je op lagere tempo's. Ik hoor vaak dat marathonlopers iets aan snelheid verliezen. De marathonlopers hier daar een visie op/ervaring mee?quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Da's over 5 jaar, dus dat moet lukken. Focus eerst op het vergroten van de afstand, de komende 2 jaar denk ik sowieso, en dan daarna ook zorgen dat er meer snelheid in komt (actief, 'passief' zal het opbouwen van duurvermogen hopelijk mijn snelheid op de kortere afstanden ook wel vergroten).
Ik heb vooral op duur getraind en ik heb gemerkt dat mijn snelheid significant omlaag gegaan is. De 10km gaat nog wel, maar op de HM ben ik per kilometer 25 seconden kwijt geraakt. Bovendien ben ik het gevoel kwijtgeraakt hoe ik de kortere afstanden moet indelen. Wat ik echter wel merk is dat door al die omvang de basis zo goed is dat de snelheid heel snel weer terug komt met een paar gerichte trainingen (interval en trainingen gericht op pasfrequentie). Al met al denk ik dat het heel verstandig is om eerst afstand uit te bouwen, en daarna aan snelheidswerk te gaan doen.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:37 schreef Tieske89 het volgende:
[..]
Dat is wel een lastige, sneller worden door langere afstanden te lopen. Je loopt wel meer kilometers, dat is een voordeel. Maar een marathon train je op lagere tempo's. Ik hoor vaak dat marathonlopers iets aan snelheid verliezen. De marathonlopers hier daar een visie op/ervaring mee?
Ik merk dat ik sneller ben geworden door de lange duurloopjes af te wisselen met zo nu en dan een tempoloopje (bijv. 5km). De snelheid die ik daarna behaal, neem ik bij elke wedstrijd weer mee. Ook wil ik wel eens helemaal aan het einde van een lange duurloop een eindsprintje, zo snel mogelijk, inzetten.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik heb vooral op duur getraind en ik heb gemerkt dat mijn snelheid significant omlaag gegaan is. De 10km gaat nog wel, maar op de HM ben ik per kilometer 25 seconden kwijt geraakt. Bovendien ben ik het gevoel kwijtgeraakt hoe ik de kortere afstanden moet indelen. Wat ik echter wel merk is dat door al die omvang de basis zo goed is dat de snelheid heel snel weer terug komt met een paar gerichte trainingen (interval en trainingen gericht op pasfrequentie). Al met al denk ik dat het heel verstandig is om eerst afstand uit te bouwen, en daarna aan snelheidswerk te gaan doen.
Dit zal ook mijn 'tactiek' zijn: afstand opbouwen, maar ondertussen ook genoeg events te doen op de kortere afstanden via de club, en in de winter sowieso de tweewekelijkse heuvel- en wekelijkse snelheidstraining.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:46 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik merk dat ik sneller ben geworden door de lange duurloopjes af te wisselen met zo nu en dan een tempoloopje (bijv. 5km). De snelheid die ik daarna behaal, neem ik bij elke wedstrijd weer mee. Ook wil ik wel eens helemaal aan het einde van een lange duurloop een eindsprintje, zo snel mogelijk, inzetten.
Ook hielp het heel erg het afgelopen najaar tussenafstanden als wedstrijd te lopen (10,15, 16km) en daarbij te merken dat ik gedurende lange tijd hetzelfde snelle tempo kon volhouden zonder moe te worden.
Naar mijn gevoel is mijn snelheid vooruit gegaan. Tijdens de marathon van Amsterdam kwam ik op de 21 KM door in 1.40.32. Dat is ruim 5 minuten sneller dan mijn PR. Dat kan ik ook niet echt verklaren.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:37 schreef Tieske89 het volgende:
[..]
Dat is wel een lastige, sneller worden door langere afstanden te lopen. Je loopt wel meer kilometers, dat is een voordeel. Maar een marathon train je op lagere tempo's. Ik hoor vaak dat marathonlopers iets aan snelheid verliezen. De marathonlopers hier daar een visie op/ervaring mee?
Hoe ziet dat eruit dan?quote:
Zo doe ik het ook (ik vind intervallen en zo gewoon niet zo leuk). In het weekend een lange duurloop en doordeweek tussen de 5 en 8km op tempo.quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:46 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik merk dat ik sneller ben geworden door de lange duurloopjes af te wisselen met zo nu en dan een tempoloopje (bijv. 5km). De snelheid die ik daarna behaal, neem ik bij elke wedstrijd weer mee. Ook wil ik wel eens helemaal aan het einde van een lange duurloop een eindsprintje, zo snel mogelijk, inzetten.
Ook hielp het heel erg het afgelopen najaar tussenafstanden als wedstrijd te lopen (10,15, 16km) en daarbij te merken dat ik gedurende lange tijd hetzelfde snelle tempo kon volhouden zonder moe te worden.
Mooie schoen! Is toch antipronatie? Ik had vlgs mij de GTS12.. mijn eerste hardloopschoenenquote:Op dinsdag 19 november 2013 18:35 schreef Skv het volgende:
Schoenen gekocht:
[ afbeelding ]
Brooks Adrenaline GTS 13. Morgen maar eens goed testen
Mijn schoenen in een ander kleurtje.quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:35 schreef Skv het volgende:
Schoenen gekocht:
[ afbeelding ]
Brooks Adrenaline, mijn eerste paar schoenen....de goede ouwe tijdquote:Op dinsdag 19 november 2013 18:35 schreef Skv het volgende:
Schoenen gekocht:
[ afbeelding ]
Nou en? Da's toch tof?quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:05 schreef De_kluizenaar het volgende:
Pff ik heb 4 mensen aangestoken met het hardloopvirus. "Ik ga het ook eens proberen" zeiden ze. 2 van de 4 zijn net klaar met het 5 km schema, lopen allebei al 31 minuten over 5 km in training en 1 sub 25.
Zal ze nog eens op weg helpen
Jawel.. maar ze doen het maar ff. Ik loop geen 31 minuten in trainingquote:
Nogmaals: nou en? Iedereen is anders. Dat zou dit topic je inmiddels toch wel hebben moeten laten inzien? Heeft geen zin om te gaan zitten simpen om anderman's tijden!quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:07 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Jawel.. maar ze doen het maar ff. Ik loop geen 31 minuten in training
Gewoon de veters van hun hardloopschoenen aan elkaar knopen, dat zal ze leren!quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:07 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Jawel.. maar ze doen het maar ff. Ik loop geen 31 minuten in training
Dat zal ze leren! Die "laat ik het ook eens proberen maar direct natuurtalenten blijken te zijn"quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:09 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Gewoon de veters van hun hardloopschoenen aan elkaar knopen, dat zal ze leren!
Dat zijn van die figuren net als vroeger op school. Nee ik heb niks geleerd, oh, ik heb het slecht gemaakt en dan een 9 hebben of zo.quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:11 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Dat zal ze leren! Die "laat ik het ook eens proberen maar direct natuurtalenten blijken te zijn"
quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:07 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nogmaals: nou en? Iedereen is anders. Dat zou dit topic je inmiddels toch wel hebben moeten laten inzien? Heeft geen zin om te gaan zitten simpen om anderman's tijden!
Rotvolk! Eerst allerlei advies vragen en zeggen "ik weet het niet hoor"quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:12 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat zijn van die figuren net als vroeger op school. Nee ik heb niks geleerd, oh, ik heb het slecht gemaakt en dan een 9 hebben of zo.
Nee hoor, ik kan de snelheid wel relativerenquote:Op dinsdag 19 november 2013 19:14 schreef motorbloempje het volgende:
Nou ja, ok, maar dan nog heeft 't niet zoveel zin(want ik denk dat 't je stiekem wél een beetje dwarszit, anders had je 't niet gepost!)
Oeh die zijn vet! Hebben ze die ook voor neutraal?quote:Op dinsdag 19 november 2013 18:35 schreef Skv het volgende:
Schoenen gekocht:
[ afbeelding ]
Hun zijn wat gestroomlijnder ook denk ik?quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:18 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Nee hoor, ik kan de snelheid wel relativeren![]()
Maar wel beetje jaloers op het gemak
Of eten meer chilli...quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:19 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Hun zijn wat gestroomlijnder ook denk ik?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |