Zelfs al is de oorlog officieel afgelopen, dat maakt niet uit, Syri is verloren. De eerstkomende 10 jaar zal het daar geen dag rustig zijnquote:Op vrijdag 15 november 2013 00:35 schreef sonnyspek het volgende:
Ik lees overal dat Assad aan de winnende hand is. Hoelang gaat het nog duren deze oorlog denken jullie?
Je kan ook stellen dat die rebellen gewoon maar moeten opzouten, dan is er geen omsingeling nodig ook.quote:Op vrijdag 15 november 2013 00:57 schreef Aloulou het volgende:
Oostelijk Ghouta (omgeving Damascus), Assad heeft de plaats volledig afgesloten en laat niets binnen en mensen verhongeren. In navolging van zijn misdadige vader die in Hama duizenden onschuldigen afmaakte is hier een eenjarig meisje dat zwaar ondervoedt is en inmiddels overleden, onder toeziend oog van haar moeder:
Dat kan ook. Leve Assad!quote:Op vrijdag 15 november 2013 01:01 schreef eP2e het volgende:
Je kan ook stellen dat die rebellen gewoon maar moeten opzouten, dan is er geen omsingeling nodig ook.
quote:
Al-Qaeda-linked rebels apologise after cutting off head of wrong person
Islamic State of Iraq and al-Sham militants say sorry for decapitating a fellow extremist rather than enemy
Militant Islamist rebels in Syria linked to al-Qaeda have asked for "understanding and forgiveness" for cutting off and putting on display the wrong man's head.
In a public appearance filmed and posted online, members of Islamic State of Iraq and al-Sham, one brandishing a knife, held up a bearded head before a crowd in Aleppo. They triumphantly described the execution of what they said was a member of an Iraqi Shia militia fighting for President Bashar al-Assad. But the head was recognised from the video as originally belonging to a member of Ahrar al-Sham, a Sunni Islamist rebel group that often fights alongside ISIS though it does not share its al-Qaeda ideology.
After inquiries, an ISIS spokesman admitted he was Mohammed Fares, an Ahrar commander reported missing some days ago. This could not be independently confirmed, but in an earlier video of a speech by Mr Fares he bears a close resemblance to the severed head in the later video.
The Syrian Observatory of Human Rights, which monitors deaths in the Syrian conflict, and several activists on social media said that ISIS fighters misunderstood comments Mr Fares made referring to the Imams Ali and Hussein, the founding fathers of Shiism.
An ISIS spokesman, Omar al-Qahtani, confirmed that Mr Fares had been injured and, thinking he had been captured by members of a Shia militia against which he was fighting, asked them to kill him in terms misunderstood by the ISIS members in fact taking him to hospital.
It is thought he was wounded in the battle for Base 80, a military zone being fought over near Aleppo.
In explaining the error Mr al-Qahtani made reference to a story in which Mohammed said Allah would forgive a man who killed a believer in error. The mistake, of a sort commonly cited as an argument against the death penalty around the world, is indicative of the chaos within rebel ranks, particularly since the rise of ISIS over the summer. Several other Islamist groups have formed alliances without its participation, but it continues to exercise control over large areas of northern Syria.
Its ferocity has given rise to an exodus of moderate and secular activists, and brought to an end an uneasy truce between the Free Syrian Army and Kurdish militias, the most prominent of which has in the last month taken on ISIS and driven them out of a number of towns in the north-east.
Meanwhile, Mr Assad's forces have used the internal rifts in their enemies' ranks to make progress on a drive south-east of Aleppo. This week, a group of Islamist rebels put out an appeal for a mass mobilisation against the advance, while there are repeated rumours that major Islamist militias which do not support al-Qaeda are about to declare a common front. Mr Qahtani said the incident would be investigated by the appropriate judicial authorities.
Telegraph.co.uk
Propaganda, Assad zou zoiets nooit doen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 00:57 schreef Aloulou het volgende:
Oostelijk Ghouta (omgeving Damascus), Assad heeft de plaats volledig afgesloten en laat niets binnen en mensen verhongeren. In navolging van zijn misdadige vader die in Hama duizenden onschuldigen afmaakte is hier een eenjarig meisje dat zwaar ondervoedt is en inmiddels overleden, onder toeziend oog van haar moeder:
In dit ondertitelde filmpje wordt duidelijk dat in Oostelijk Ghouta eerder het water is afgesloten door Assad's troepen.
Barzani heeft Erdogan in zijn broekzak.quote:Op vrijdag 15 november 2013 06:32 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Erdogan zit vuist diep bij de Koerden, hij draait wel weer bij.
De Turken ja, het boeit mijn niets wat de Turken roepen. Jullie hebben ook een halve Griek als jullie ''vader figuur / leider'', ik maak mij dus niet druk om wat jullie roepen. Jullie roepen zoveelquote:Op vrijdag 15 november 2013 06:43 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Dat weet ik. Het volk blijft de 'leus' gewoon roepen, maak je niet druk.
"Trkm, Dogruyum, Caliskanim, Efendiyim"
Ilkem; kcklerimi korumak, byklerimi saymak, yurdumu, milletimi ozumden cok sevmektir.
lkm; ykselmek, ileri gitmektir.
Ey Byk Trkiye! Baska Buyuk yok.
Actigin yolda, gsterdigin hedefe durmadan yryecegime ant ierim.
Varligim Trk varligina armagan olsun.
Ne mutlu Trkm diyene!"
Wie doen alsof ze turken en koerden zijn danquote:Op vrijdag 15 november 2013 07:14 schreef Djibril het volgende:
Nepturken vs nepkoerden kan wel weer ergens anders plaatsvinden.
quote:Op vrijdag 15 november 2013 06:48 schreef drheisenberg het volgende:
[..]
De Turken ja, het boeit mijn niets wat de Turken roepen. Jullie hebben ook een halve Griek als jullie ''vader figuur / leider'', ik maak mij dus niet druk om wat jullie roepen. Jullie roepen zoveel![]()
.
Wat wel uitmaakt, is het feit dat Koerden steeds machtiger worden en jullie daar niets aan kunnen doen. Jullie ''heilige leus'' is verwijderd in de grootste stad van wat jullie claimen dat deel van ''Turkije'' is, en jullie kunnen er niets aan doen. Dat is waarom dit bijzonder is, begrijp je het nu?
Sultan Erdogan The First, Puppet of the Kurds and Vanquisher of Turkey
[ afbeelding ]
Ben je turks ofzo?quote:Op vrijdag 15 november 2013 06:43 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Dat weet ik. Het volk blijft de 'leus' gewoon roepen, maak je niet druk.
"Trkm, Dogruyum, Caliskanim, Efendiyim"
Ilkem; kcklerimi korumak, byklerimi saymak, yurdumu, milletimi ozumden cok sevmektir.
lkm; ykselmek, ileri gitmektir.
Ey Byk Trkiye! Baska Buyuk yok.
Actigin yolda, gsterdigin hedefe durmadan yryecegime ant ierim.
Varligim Trk varligina armagan olsun.
Ne mutlu Trkm diyene!"
Barzani heeft Erdogan niet in zijn broekzak,het is juist andersom denk ik.quote:Op vrijdag 15 november 2013 06:36 schreef drheisenberg het volgende:
[..]
Barzani heeft Erdogan in zijn broekzak.
Een aantal dagen voor Barzani's bezoek, hebben ze een leus dat ''Hij die zichzelf een Turk kan noemen is trots'' verwijderd in Amed, de hoofdstad van Groot-Koerdistan. Amed (''Diyarbakir'') is de stad waar Erdogan en Barzani bijeenkomen.
Ook geven grote Koerdische artiesten een optreden (Sivan Perwer en Ibrahim Tatlises).
Erdogan wordt Barzani's nieuwe puppet.
En de Verenigde Staten en Israel zijn bezorgd over de relaties tussen Turkije en de KRG.
De allergrootste Amerikaanse ambasde in het Midden-Oosten wordt dan ook in Hewler (Erbil), de hoofdstad van de Koerdistan Regio, gebouwd (de bouw is al begonnen). Dit om invloeden van buitenaf (Turkije, Iran) te beperken en een betere relatie op te bouwen met de Koerden.
Ook hebben zij +/- 150 Abrams tanks achtergelaten (voor de Koerdische Peshmerga) en zijn de militaire luchtbases nog actief en is de crew deels Koerdisch (waarschijnlijk wordt het in de loop der tijd vervangen door een volledig Koerdische crew, een tijd geleden werden 23 Koerdische piloten naar Israel gestuurd, en een Israelische officier heeft met de zoon van Barzani gemeet (zijn zoon is een militaire officier).
Waaromquote:Op donderdag 14 november 2013 23:52 schreef expans het volgende:
[..]
Komt hij ook naar het concert van Sivan Perwer en Ibrahim Tatlises?![]()
Moest echt plat toen ik dat zag op het Turks nieuws.
Baklava, houd maar op met doen alsof je een Koerd bent schijtzak.quote:Op vrijdag 15 november 2013 09:00 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Barzani heeft Erdogan niet in zijn broekzak,het is juist andersom denk ik.
Als Barzani controle had over Erdogan had Erdogan nu de Koerdistan overheid in Syri erkend.
Zuid-Koerdistan kan officieel geen ambassade openen in zijn grondgebied omdat het oppapier nog bij Irak hoort.
En zoals ik het eerder al zei. Barzani's relaties met Turkije is wel goed, maar straks zijn we nog 100% afhankelijk van die Turken en dat moet veranderen.
quote:Op maandag 30 september 2013 15:42 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je gearabiseerd, dat ze geen Koerdisch meer spreken. De meest van die Koerdische huurlingen spreken gewoon Koerdisch hoor, en beseffen dat ze Koerd zijn.
De enige Koerden in de wereld die geassimileerd zijn zijn een kleine minderheid onder de Turkse Koerden die niet meer bewust is van hun identiteit en alleen Turks kunnen spreken. Dat zijn landverraders en wonen meestal in de grote steden zoals Ankar.istanbul en Izmir.
Landverraderquote:
Het gaat hier over Syri, niet over de Koerden in Turkije.quote:Op vrijdag 15 november 2013 06:48 schreef drheisenberg het volgende:
[..]
De Turken ja, het boeit mijn niets wat de Turken roepen. Jullie hebben ook een halve Griek als jullie ''vader figuur / leider'', ik maak mij dus niet druk om wat jullie roepen. Jullie roepen zoveel![]()
.
Wat wel uitmaakt, is het feit dat Koerden steeds machtiger worden en jullie daar niets aan kunnen doen. Jullie ''heilige leus'' is verwijderd in de grootste stad van wat jullie claimen dat deel van ''Turkije'' is, en jullie kunnen er niets aan doen. Dat is waarom dit bijzonder is, begrijp je het nu?
Sultan Erdogan The First, Puppet of the Kurds and Vanquisher of Turkey
[ afbeelding ]
Ja ZK heeft alleen consulaten maar geen ambassades, hoor. Dat mag niet omdat het nog op papier bij Irak hoort.quote:Op vrijdag 15 november 2013 09:40 schreef drheisenberg het volgende:
[..]
Baklava, houd maar op met doen alsof je een Koerd bent schijtzak.
Er komt enkel nonsense uit jouw toetsenbord. Nu beweer je ook dat ZK geen ambassade kan openen? AHAHAHAHAHAHAHA, waarom zijn er dan tientallen buitenlandse ambassades en consulaten in de KRG? O.a. van Nederland, Duitsland, Rusland, Frankrijk en het VK.
Noob.
http://www.spitsnieuws.nl(...)t-bakken-aan-voedselquote:Top Syri verdient bakken aan voedsel
Syrische bondgenoten van president Bashar al-Assad verdienen klauwen met geld aan voedselhandel. Terwijl de burgerbevolking met moeite aan eten kan komen, stroomt het geld binnen op de bankrekening van hoge piefen die handelen in voedsel, zo laten bronnen aan nieuwsdienst Reuters weten.
Terwijl de burgeroorlog nog in volle gang is, wordt Syri ook getroffen door de slechtste tarweoogst sinds dertig jaar. De uitgeputte voedselvoorraden zorgen ervoor dat prominente figuren, die tot de binnenste cirkel van Assad's regime behoren, goed geld verdienen. Ze hebben de logistiek en handelsondernemingen in handen die zorgen dat voedsel op de 'juiste' plaats terechtkomt.
"Er zijn geen inkomsten voor de overheid, want niemand betaalt belasting en ze kunnen geen olie exporteren. Iedereen probeert nu te overleven", aldus Abdel Nour, hoofdredacteur van all4syria. Om die reden zouden veel politieke figuren zich nu op de voedselhandel hebben gestort.
Tarwe en suiker
Zowel Europa als Amerika hebben sancties opgelegd, maar het is voor Westerse bedrijven niet verboden te handelen in voedsel. Volgens Reuters is het zeer lucratief en kan flink worden verdient aan onder meer tarwe en suiker. Met de beschuldigende vinger wordt onder meer naar Rami Makhlouf gewezen. De neef van Assad zou samen met Ayman Jaber handelen naar verluidt met bedrijven uit Libanon, Oekrane, Turkije en Rusland.
Uit hoeveel Europese landen wordt gehandeld met het Syrische regime is niet duidelijk, maar "de EU-sancties bevatten een uitzondering waardoor tegoeden en economische middelen beschikbaar mogen worden gesteld. Het moet dan wel voor een humanitair doel, zoals het kopen van voedsel zijn", zo laat een Catherine Ashton, vertegenwoordiger voor buitenlandse zaken en veiligheidsbeleid van de Europese Unie weten.
Walgelijk, om serieus van te kotsen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:03 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)t-bakken-aan-voedsel
Corruptie zit hevig verweven in bepaalde landen, niks nieuws onder de zon.quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:03 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)t-bakken-aan-voedsel
Hallo buurvrouwquote:
Ik ben bang dat een dergelijke leuzen ze enkel zou motiveren. Sterker nog, het feit dat een paar honderd Tsjetsjeense terroristen in Syri aanwezig zijn, zou waarschijnlijk een extra motivatie voor deze huurlingen zijn geweest.quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:14 schreef expans het volgende:
Gewoon een paar keer Basayev roepen, dat zal ze wel afschrikken.
Of het is een kans voor de Tsjetsjenen om een zware PR aanval neer te zetten op Rusland en de brand die heerst in de Kaukasus een tikkeltje erger te maken.quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:17 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ik ben bang dat een dergelijke leuzen ze enkel zou motiveren. Sterker nog, het feit dat een paar honderd Tsjetsjeense terroristen in Syri aanwezig zijn, zou waarschijnlijk een extra motivatie voor deze huurlingen zijn geweest.
quote:Dit wordt niet volledig begrepen. "Toen we in Rusland werden gesproken - verklaarde dat gaan onder contract met de Syrische regering, drong erop aan dat alle wettelijke en alles is prima. Zoals, onze regering en de FSB ingelicht en betrokken bij het project. Toen we aankwamen op de plaats, het bleek dat we verzonden als gladiatoren, onder contract met een aantal Syrirs die ofwel te maken heeft met de overheid, dan is er geen ... Dat wil zeggen dat we - een prive-leger van een gemeente. Maar het was niet om terug te gaan. Zoals gezegd, een retourticket kost geld, en we zullen er wel uit, leuk vinden of niet. "
probleem kwam als soldaten verklaard "Slavische lichaam" om de controle over het centrum van de olie-industrie, de stad Deir ez-Zor behouden. Om te beginnen beheersen noodzakelijk gebleken bereiken. Meer dan 500 kilometer naar de plaatsen waar regeringstroepen bezig, waar de oppositie en begrijpt niet waar en door wie.
Zodat Rusland de boel daar ook weer met de grond gelijk kan maken? Nee, op dit moment heeft Kadyrov alle touwtjes in handen, en hebben dergelijke groeperingen, naast het incidenteel plegen van terroristische aanslagen, geen enkele hoop om een dergelijke strijd naar de Kaukasus te brengen. Sterker nog, zelfs in Syri zijn ze op dit moment aan de verliezende hand. Mede dankzij Russische steun aan Assad.quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:20 schreef expans het volgende:
Of het is een kans voor de Tsjetsjenen om een zware PR aanval neer te zetten op Rusland en de brand die heerst in de Kaukasus een tikkeltje erger te maken.
Vechten die ook echt tegen de rebellen?quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:11 schreef Intellectueel het volgende:
Kunnen jullie die Koerdisch-Turkse discussie misschien achterwege laten? Het gaat hier om Syri.
Foto's van Russische huurlingen in Syrie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja.quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vechten die ook echt tegen de rebellen?
Tot nu in ieder geval geen Westerse bronnen. Wel Russische, zoals de link die expans hier zojuist postte.quote:
Mwah, als ik als Russen hatende Tsjetsjeen op een heilige missie was in Syri dan is elke doorgesneden keel een mooie extra en een middelvinger naar het Russisch volk.quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:24 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Zodat Rusland de boel daar ook weer met de grond gelijk kan maken? Nee, op dit moment heeft Kadyrov alle touwtjes in handen, en hebben dergelijke groeperingen, naast het incidenteel plegen van terroristische aanslagen, geen enkele hoop om een dergelijke strijd naar de Kaukasus te brengen. Sterker nog, zelfs in Syri zijn ze op dit moment aan de verliezende hand. Mede dankzij Russische steun aan Assad.
Dan impliceer je dat deze huurlingen in dienst van de Russische strijdkrachten in Syri zitten, wat ik betwijfel. Mij lijkt het meer dat deze mensen op vrijwillige basis in Syri vechten, mede gemotiveerd door financile middelen of puur om de 'kick'. Waarschijnlijk speelt ook een aversie tegen Islamitische extremisten mee.quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:31 schreef theunderdog het volgende:
Dus eigenlijk is Rusland allang bezig met militair ingrijpen....
En dan niet tegen Assad zoals de VS het had willen doen maar voor Assad tegen de rebellen.
Hypocriet gedoe..
Dat klopt inderdaad.quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:37 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dan impliceer je dat deze huurlingen in dienst van de Russische strijdkrachten in Syri zitten, wat ik betwijfel. Mij lijkt het meer dat deze mensen op vrijwillige basis in Syri vechten, mede gemotiveerd door financile middelen of puur om de 'kick'. Waarschijnlijk speelt ook een aversie tegen Islamitische extremisten mee.
Als ze berhaupt deze huurlingen krijgen te pakken.quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:32 schreef expans het volgende:
Mwah, als ik als Russen hatende Tsjetsjeen op een heilige missie was in Syri dan is elke doorgesneden keel een mooie extra en een middelvinger naar het Russisch volk.
Behalve de macht van de veiligheidsdiensten van Kadyrov, is de economische situatie daar in Tsjetsjenie wel enorm verbeterd. Ik bedoel, vergelijk Grozny vandaag de dag eens met de Grozny van net na de oorlog.quote:Onder Kadyrov is het misschien rustig maar dat heeft denk ik meer te maken met zijn beruchte veiligheidsdiensten, als hij sterft kan het daar weer -enigszins- losgaan tenzij een ander persoon aan de macht komt die de huidige toestand wel goedvind. Een oorlog kan het niet worden maar ze kunnen wel aanslagen plegen, en dat doen ze ook nog steeds. Volgens mij stressen de Russen best wel als ze denken aan Sochi.
Als ik het goed hadden Oekraense ex-Sovjet soldaten ook een aantal maanden geleden zich vrijwillig aangeboden om voor Assad te vechten. Als je de internationale support voor Assad bekijkt, dan blijkt toch dat de meeste Assad-sympathisanten in Oost Europa zitten. En dat is niet zo gek gezien het feit dat zowel de Balkan als Rusland te kampen heeft gehad met militante Islamitische strijders.quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:38 schreef theunderdog het volgende:
Dat klopt inderdaad.
Vooral dat laatste: aangezien ik ergens eens had gelezen dat er ook Russische rechts-extremisten in Syrie zitten en voor Assad vechten .
Waarom hoor je hier de MSM hier niet over?quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:43 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Als ik het goed hadden Oekraense ex-Sovjet soldaten ook een aantal maanden geleden zich vrijwillig aangeboden om voor Assad te vechten. Als je de internationale support voor Assad bekijkt, dan blijkt toch dat de meeste Assad-sympathisanten in Oost Europa zitten. En dat is niet zo gek gezien het feit dat zowel de Balkan als Rusland te kampen heeft gehad met militante Islamitische strijders.
Geen flauw idee. Die maken zich klaarblijkelijk meer druk om radicale Islamitische strijders uit het Westen aan de kant van de rebellen, en Libanese/Irakese/Iraanse strijders aan kant van Assad.quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:44 schreef theunderdog het volgende:Waarom hoor je hier de MSM hier niet over?
Klopt, daar heb je zeker gelijk in. Ik denk ook wel dat de meeste personen (vooral de oudere generatie) genoeg gehad zullen hebben van de oorlog en meer een laat ons met rust, wij laten jullie met rust - idee zullen steunen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:41 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Als ze berhaupt deze huurlingen krijgen te pakken.
[..]
Behalve de macht van de veiligheidsdiensten van Kadyrov, is de economische situatie daar in Tsjetsjenie wel enorm verbeterd. Ik bedoel, vergelijk Grozny vandaag de dag eens met de Grozny van net na de oorlog.
Precies. Zelfs Tsjetsjeni onder Kadyrov vandaag de dag is redelijk autonoom in haar bestuur. Je hebt zelfs Islamitische wetgeving die indruist tegen de Russische constitutie, maar min of meer door Poetin wordt gedoogd omdat Kadyrov voor relatieve rust en veiligheid zorgt.quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:49 schreef expans het volgende:
Klopt, daar heb je zeker gelijk in. Ik denk ook wel dat de meeste personen (vooral de oudere generatie) genoeg gehad zullen hebben van de oorlog en meer een laat ons met rust, wij laten jullie met rust - idee zullen steunen.
Verder zijn er al eeuwen huurlingen die zich aanbieden voor geld of de drang om te doden.
Dat het een bondgenoot is geweest van de voormalige Sovjet-Unie zal vast ook hebben meegespeeld. En misschien ook uit de politieke hoek(socialisme). Khadaffi haalde veel van zijn huurlingen bijvoorbeeld ook uit Oost-Europa.quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:43 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Als ik het goed hadden Oekraense ex-Sovjet soldaten ook een aantal maanden geleden zich vrijwillig aangeboden om voor Assad te vechten. Als je de internationale support voor Assad bekijkt, dan blijkt toch dat de meeste Assad-sympathisanten in Oost Europa zitten. En dat is niet zo gek gezien het feit dat zowel de Balkan als Rusland te kampen heeft gehad met militante Islamitische strijders.
Lol, heet er serieus een plek "Nightclub"?quote:Op vrijdag 15 november 2013 17:53 schreef IPA35 het volgende:
Updated Map of Damascus After the Victory in Hujjira
This is the updated map of Damascus after the victory in Hujjira. The terrorists of Ahrar al-Sham still control the Ghouta with their buddies in Liwaa al-Islam. The following areas are on the verge of being fully liberated: Barzeh, Darayya, Qaboon, and Zamalka. In Aleppo, the eastern front has officially been cutoff to the terrorists at Al-Baab ("the door"). This forces the terrorists to rely on supplies from the north at Sheikh Najaar, in the Industrial Area. The supply route to al-Baab was critical for the terrorists; this loss will pay dividends in the long run as the Syrian Air Force will obstruct any attempt from the baboons of ISIS to infiltrate from Al-Raqqa. If the SAA can close the northern corridor in Sheikh Najaar, the SAA will have successfully cutoff the terrorists from all integral supply routes; thus, trapping what is left of them. In Latakia, the SAA forestalled the new Jabhat al-Nusra offensive dubbed, "The Lions of the Mountain," which is their attempt to infiltrate the Prophet Isaiah Mountains and to breakthrough the lines near the Turkish border. However, this offensive was over before it began. 112 terrorists have been killed in two days at the border of Latakia and Turkey. Also in Latakia, the Syrian Arab Army killed 71 terrorists at Salma as the SAA has advanced its position deep into enemy territory. Salma is the last stronghold for members of ISIS and Jabhat al-Nusra on the Latakia front.
[ afbeelding ]
http://www.syrianperspect(...)ascus-afte-rthe.html
http://wikimapia.org/#lan(...)n=36.279044&z=16&m=bquote:Op vrijdag 15 november 2013 18:03 schreef Djibril het volgende:
[..]
Lol, heet er serieus een plek "Nightclub"?
Waarom zou maar een bepaald segment van de maatschappij er gebruik van willen maken?quote:Op vrijdag 15 november 2013 18:09 schreef IPA35 het volgende:
[..]
http://wikimapia.org/#lan(...)n=36.279044&z=16&m=b
Nee die zijn daar gewoon.
In een land als Syri zal maar een bepaald segment van de maatschappij daar gebruik van willen maken, vandaar misschien de keuze het buiten het centrum te doen?
Religiequote:Op vrijdag 15 november 2013 19:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zou maar een bepaald segment van de maatschappij er gebruik van willen maken?
Jij onderschat de kracht van religie in het Midden-Oosten.quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus?
Jij denkt dat die mensen ook daadwerkelijk heilig zijn ofzo?
Misschien in een land als Syrie niet inderdaad. Omdat dat sowieso een wat arm land is.quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:42 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Jij onderschat de kracht van religie in het Midden-Oosten.
Dat wil niet zeggen dat ze geen verboden dingen doen, maar openlijk naar nachtclubs gaan is daar niet echt gebruikelijk onder de meeste mensen.
de scaneagle is een commercieel product dat door het leger (ook het Nederlandse) leger gebruikt wordt voor ISR doeleinden. DIt product kun je dus gewoon kopen. Waarschijnlijk is ook deze scaneagle gewoon gekocht door Iran. (waarschijnlijk met een constructie om de boycot te omzeilen)quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:34 schreef Intellectueel het volgende:
Een aantal dagen geleden dook er een 'mysterieuze' drone op in Damascus, maar nu blijkt dus dat het om een Iraanse drone betreft. Opmerkelijk is dat het een Iraanse kopie van de Amerikaanse 'ScanEagle' drone is, die Iran een aantal jaren geleden wist te hacken en daar een inmiddels een kopie van heeft gemaakt:
Filmpje:
De desbetreffende drone:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee.quote:Op vrijdag 15 november 2013 20:26 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
iedereen kan een scaneagle kopen.
Die mensen gaan dan ook naar andere landen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 19:53 schreef IPA35 het volgende:
In die landen mogen de mensen niet eens naar een nachtclub...
Casablanca en Beiroet zijn favoriet.quote:Op vrijdag 15 november 2013 20:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die mensen gaan dan ook naar andere landen.
Van die rijke Oliesjeiks die gebruik maken van meiden/vrouwen in Thailand zoals ik al zei.
Uhu, dus religie staat helemaal niets in de weg.quote:Op vrijdag 15 november 2013 21:19 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Casablanca en Beiroet zijn favoriet.
Het is nu wel duidelijk dat Barzani echt een puppet is van Turkije. Hij moest juist blij zijn dat de Koerden autonomie hebben uitgeroepen. Ok misschien heeft hij gelijk dat de PYD autoritair is, maar de PYD is waarschijnlijk de enige partij die West(Syrisch)-Koerdistan voorlopig kan lijden.quote:President Barzani Slams PYD in Syria, Rejects Autonomy Declaration
By RUDAW 21 hours ago
President Barzani Slams PYD in Syria, Rejects Autonomy Declaration
Kurdistan Region President Massoud Barzani. Photo: Rudaw
ERBIL, Kurdistan Region – Kurdistan Region President Massoud Barzani accused the Kurdish Democratic Union Party (PYD) in Syria of “autocracy,” and rejected its unilateral declaration of independence in Syria’s Kurdish northeast.
He said the PYD was missing “a golden opportunity” by trying to hurriedly seize unilateral control over the Syrian Kurdish areas, or Rojava.
“This is autocracy and marginalization of the other Kurdish parties in Rojava.” Barzani said in a statement. “We only support the steps that have the consensus of all Kurdish parties in Rojava,” he added. “We refuse to deal with unilateral actions.”
On Tuesday, the PYD leadership announced an interim government over Syria’s Kurdish areas in the northeast. It said Kurdish, Arab and Christian leaders had agreed to turn Rojava into three semi-independent provincial areas, within a larger Kurdish autonomy in the northeast.
Barzani warned that the PYD was driving Syrian Kurds down a dead end.
“There is a serious concern that this golden opportunity will be missed because the (Damascus) regime has not recognized Kurdish rights and on the other hand the Syrian opposition considers PYD as a part of the regime,” said Barzani. “This poses a serious danger for the future of our people.”
PYD leader Salih Muslim has confirmed that Syrian President Bashar Assad would not accept Kurdish autonomy. “This is a step towards a permanent solution for Kurds in Syria,” he said, after the autonomy declaration. “Assad has always been against autonomy for Kurds and he rejects this, too,” he said.
Barzani, who brokered a 2012 deal in Erbil to forge a united stance among all Kurdish parties, called on the PYD and all other Kurdish groups to return to the terms of that accord.
“Despite our reservations about the PYD’s behavior and actions, we are happy to return to consensus, because autocracy will neither benefit the PYD not the Kurdish people,” Barzani said in his statement.
“The PYD benefited from the agreement, but it did not commit to it. It suppressed other political parties by gunpoint and secretly sided with Bashar Assad’s regime to make itself a solo de facto military force on the ground,” Barzani said without mincing his words.
“I advise all Kurdish parties in Rojava to work for the interest of the Kurdish people and return to the principles of the Erbil agreement, because this is the best option to strengthen the Kurdish position in Syria,” Barzani said. “We will assist you to the best of our ability.”
The Kurdish president also accused the PYD of fighting a war that is not a Kurdish fight, saying that PYD’s clashes, which have taken place against jihadist al-Qaeda forces since last summer, have led to tens of thousands of Kurds fleeing Rojava.
The PYD’s armed wing, the People’s Protection Units (YPG), also clashed in late March with other Kurdish forces in northeast Syria and in the city of Amude, where local residents protested against the arrest of three Kurdish activists by the PYD.
“It was decided that Kurds would not get involved in the internal Syrian war, but PYD got our people into a war that is not in the interest of our people,” Barzani said.
The Syrian opposition alliance has denounced the PYD for the autonomy declaration, branding it an “anti revolution.” Turkey has likewise rejected the PYD’s unilateral control of the Syrian Kurdish regions.
Barzani also denounced PYD for banning the Kurdistan flag in Rojava.- See more at: http://rudaw.net/english/kurdistan/14112013#sthash.eDygmySV.dpuf
Die KDP en PUK denken altijd maar aan hun eigen macht. Gorran wil ook banden met Turkije aangaan dus die is niet pro-PKK. geeneen partij in ZK is pro-PKK behalve de PCDK.quote:Op vrijdag 15 november 2013 22:27 schreef Senor__Chang het volgende:
Gelukkig wordt de kritiek op het establishment in Zuid-Koerdistan ook steeds groter. In dat opzicht is het wel mooi dat Gorran (pro-PKK volgens mij) aan invloed wint.
quote:OPCW spreekt van vernieting wapens Syri voor eind juni
De chemische wapens van Syri zullen voor eind juni volgend jaar het land zijn uitgebracht en vernietigd.
Dat heeft de Organisatie voor het Verbod van Chemische Wapens (OPCW) vrijdag in den Haag laten weten. Het is echter nog steeds niet bekend waar de wapens zullen worden vernietigd.
De OPCW presenteerde vrijdag in zijn hoofdkantoor in Den Haag de plannen voor de vernietiging van het arsenaal. Voor 31 december zullen de ''meest kritieke'' chemische wapens uit het land zijn gehaald.
Voor 5 februari moeten alle chemische wapens zijn verwijderd. Tussen 15 december en 15 maart volgt de vernietiging in Syri van de faciliteiten waar de wapens lagen.
De vernietigingsmissie van de OPCW, onder de vlag van de VN, staat onder leiding van de Nederlandse diplomaat Sigrid Kaag. Grote vraag is nog waar de wapens uiteindelijk zullen worden vernietigd. Albani was door de VS gepolst maar liet vrijdag weten daar niets voor te voelen.
Bron: nu.nl
quote:'Ex-militair voor jihad naar Syri'
Een Nederlandse ex-militair vecht nu in Syri voor een groepering die banden heeft met al-Qaeda. Voor zover bekend is hij de eerste Nederlander met een militaire opleiding die als jihadist vecht in het Arabische land.
Het gaat om de Nederlands-Turkse man Yilmaz. Hij zegt dat hij in 2009 en 2010 bij de Koninklijke Landmacht heeft gediend, zo meldt de Persdienst vrijdagavond. Defensie zegt niets te weten van een ex-militair die nu in Syri vecht.
Naar schatting vechten zo'n 100 Nederlanders aan de zijde van de rebellen in Syri. Volgens een bron binnen de Syrische rebellen hebben veel jihadisten uit Europa geen enkele militaire ervaring, 'dus een ex-soldaat die weet hoe je oorlog moet voeren, is zeer welkom hier'.
Bron: Volkskrant
quote:'Commandant Syrische rebellen omgekomen'
Bij een luchtaanval op een legerkamp in Aleppo door aanhangers van president Bashar al-Assad is een Syrische rebellencommandant omgekomen. Dat hebben activisten vrijdag gezegd.
Het gaat om Youssef al-Abbas van de Liwa al-Tawhid (Eenheidsbrigade). In het legerkamp, dat onlangs werd ingenomen door de rebellen, was op het moment van de aanval een bijeenkomst van de leiders van Liwa al-Tawhid. Twee anderen raakten gewond.
Bron: Volkskrant
Ik meen ooit gelezen te hebben dat Gorran wel degelijk pro-PKK is, al moet ik dat eens gaan opzoeken.quote:Op vrijdag 15 november 2013 22:52 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Die KDP en PUK denken altijd maar aan hun eigen macht. Gorran wil ook banden met Turkije aangaan dus die is niet pro-PKK. geeneen partij in ZK is pro-PKK behalve de PCDK.
Van mij mag Barzani echt opstappen.
Het is niet per definitie offtopic.quote:Op vrijdag 15 november 2013 23:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
Syri-topic, niet Koerden/Koerdistan-topic... Remember???
Het is inderdaad niet perse off topic. Kan een nieuwsbericht over Koerdische strijders in het topic geplaatst worden en daar kan over gediscussieerd worden. Het gaat hier echter al dagen soms alln over de Koerden/Koerdistan. Dat past hier beter: POL / Koerdische staatquote:Op vrijdag 15 november 2013 23:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is niet per definitie offtopic.
Er wonen immers ook Koerden in Syri. En die doen het nu goed.
Daar heb je gelijk in.quote:Op vrijdag 15 november 2013 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet perse off topic. Kan een nieuwsbericht over Koerdische strijders in het topic geplaatst worden en daar kan over gediscussieerd worden. Het gaat hier echter al dagen soms alln over de Koerden/Koerdistan. Dat past hier beter: POL / Koerdische staat
De ScanEagle is veel te duur voor de gemiddelde consument. En nee, de ScanEagle die Iran heeft weten te hacken hebben ze niet gekocht op de zwarte markt. Iran heeft zelfs foto's (en een technische uitleg hoe ze dat de drone hebben gehackt) van de Amerikaanse ScanEagle drone, die ze pakken hebben weten te krijgen, vrijgegeven:quote:Op vrijdag 15 november 2013 20:24 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
de scaneagle is een commercieel product dat door het leger (ook het Nederlandse) leger gebruikt wordt voor ISR doeleinden. DIt product kun je dus gewoon kopen. Waarschijnlijk is ook deze scaneagle gewoon gekocht door Iran. (waarschijnlijk met een constructie om de boycot te omzeilen)
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE9AE11X20131115quote:Assad's forces advance in northern Syria towards Aleppo
(Reuters) - Forces loyal to President Bashar al-Assad captured on Friday the last of three towns on the south-eastern approaches of Aleppo, state television said, advancing on the city after similar gains around the capital Damascus this week.
Aleppo, Syria's commercial hub and biggest city before the uprising against Assad erupted in 2011, has been partly held by Sunni rebels and foreign jihadi fighters for more than a year.
But Assad's army, backed by Shi'ite Lebanese Hezbollah officers and Iraqi militias, has been regaining territory around Aleppo and Damascus to the south, strengthening the president's hand ahead of proposed, but long-delayed, peace talks in Geneva.
State television aired a report on Friday it said was filmed in the center of the town of Tel Hasel, 10 km (6 miles) south-east of Aleppo. Black smoke was seen in the background.
The town is the third on the road to Aleppo to be taken by Assad's forces this month after the capture of Safira, close to a former chemical weapons site, and Tel Arn.
Its capture helps secure army control south of Aleppo airport, which has been closed to most civilian flights since rebels fired at a plane last year, just a week after soldiers drove rebels from a base on the airport's northern perimeter.
Rami Abdelrahman of the British-based Syrian Observatory for Human Rights said clashes were continuing in the southern outskirts of Tel Hasel on Friday evening.
But fighters from the al Qaeda-linked Nusra Front and the Islamic State in Iraq and the Levant had already withdrawn north towards Aleppo, now divided between Assad's forces and rebels.
"It's a matter of time before the army has full control of Tel Hasel," said Abdelrahman, who monitors the violence through a network of activists, medics and military sources.
More than 100,000 people have been killed in Syria's 2-1/2 year civil war. More than two million people have fled abroad as refugees and millions more have been displaced inside a country which is fractured between government-held areas in the south and center, rebel territory in the north and east and an increasingly autonomous Kurdish region in the north-east.
The war has also polarized the Middle East between Sunni powers such as Turkey and Gulf Arab states which support the Sunni Muslim rebels, and Shi'ite Iran and Hezbollah which back Assad, whose Alawite faith is an offshoot of Shi'ite Islam.
Friday's retreat was the latest setback for Assad's foes and boosts his position ahead of the Geneva talks aimed at finding a political solution to the war. Syrian authorities have scoffed at suggestions Assad hand power to a transitional government.
AIR STRIKE KILLS PROMINENT REBEL
The United States and Russia have sought to convene Syria peace talks for the last six months. They still have to set a date for them, despite stepping up efforts in recent weeks, and may struggle to bring the two sides together this year.
A Russian diplomatic source said on Friday a Syrian government delegation was due to meet officials in Moscow on Monday to discuss the conference, ahead of a preparatory Nov 25 meeting between UN envoy Lakhdar Brahimi and Russian diplomats.
Highlighting Assad's battlefield advantage in the run-up to talks, an air strike in Aleppo killed a rebel commander in a main Islamist brigade, activists said on Friday.
The opposition Aleppo News Network said the raid targeted an army base that rebels had captured, killing commander Youssef al-Abbas of the Qatari-backed al-Tawhid Brigades, one of the biggest armed opposition groups.
Abbas, known by the nom de guerre Abu al-Tayyeb, was the group's financial officer. Tawhid's head, Abdelqader Saleh, was wounded in the attack which struck a meeting of Tawhid leaders.
Al-Tawhid and other Islamist groups issued a statement earlier this week, declaring an emergency in Aleppo and ordering all fighters to head to the fronts.
Also on Friday, Syria's army command said it had recaptured the town of Mahin in Homs province. Earlier this month rebels seized a large haul of rockets and artillery shell from government arms depots in the Mahin area.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |