België?quote:Op donderdag 14 november 2013 16:02 schreef Nattekat het volgende:
Er valt hier gesmolten sneeuw volgens mij

Regen dus. Ja hier ook.quote:Op donderdag 14 november 2013 16:02 schreef Nattekat het volgende:
Er valt hier gesmolten sneeuw volgens mij

Van de maand november, van de herfst of van 2013?quote:Op donderdag 14 november 2013 16:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Is het regenrecord al verbroken eigenlijk?

Klopt, dan moet er vandaag al 10mm in De Bilt gevallen zijn. En toch raar dat dat kaartje tot op de dag vandaag is bijgewerkt. Ze kunnen toch niet voor elke mm op elke plaats dat kaartje aanpassen...quote:

Het is t/m 8:00 's ochtends, dat geldt blijkbaar als een dag.quote:Op donderdag 14 november 2013 16:53 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Klopt, dan moet er vandaag al 10mm in De Bilt gevallen zijn. En toch raar dat dat kaartje tot op de dag vandaag is bijgewerkt. Ze kunnen toch niet voor elke mm op elke plaats dat kaartje aanpassen...

Waterkoud inderdaadquote:Op donderdag 14 november 2013 17:09 schreef alors het volgende:
Wat een smerig grafweer zeg, van die vieze natte lucht

Dat hoeft niks te zeggen over het weer op het vaste landquote:Op donderdag 14 november 2013 18:20 schreef sonnyspek het volgende:
http://www.express.co.uk/(...)n-starting-next-week
![]()
![]()

Dat zeg ik ook niet.quote:Op donderdag 14 november 2013 18:30 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dat hoeft niks te zeggen over het weer op het vaste land

Ik weet wat ik triester vind, de voorspellingen zelf of de mensen die het gelovenquote:Op donderdag 14 november 2013 18:20 schreef sonnyspek het volgende:
http://www.express.co.uk/(...)n-starting-next-week
![]()
![]()

Dat jaquote:Op donderdag 14 november 2013 18:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik weet wat ik triester vind, de voorspellingen zelf of de mensen die het geloven

Die horror winter is alleen voor de UK geldig.quote:Op donderdag 14 november 2013 18:56 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Dat jaDenk dat het best wel weer mee gaat vallen met die zogenaamde "HORROR" winter!

Weet ik, ik heb het gelezen. Ze hebben het toen ook een keer voor ons voorspeld. Kwam ook niets van terecht.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:00 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Die horror winter is alleen voor de UK geldig.
Want daar zijn de winters heftiger dan hier.

Ja, een andere charlatan (Jonathan Powell) werd hier ook al afgekraakt door echt meteorologen. Die schijnt ook nepfoto's e.d. van "erkende meteorologen" op zijn site hebben geplaatst:quote:Op donderdag 14 november 2013 19:00 schreef Lemans24 het volgende:
Die James Madden voorspelt dat toch ieder jaar?
Oplichter pur sang.

Hier waar ik ben in de UK moet de eerste nachtvorst volgens mij nog komen.quote:Op donderdag 14 november 2013 19:00 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Die horror winter is alleen voor de UK geldig.
Want daar zijn de winters heftiger dan hier.

En november wordt als geheel niet eens te koud...quote:(when others were forecasting a mild November with the reduced risk for frosts!)
A significant and widespread snowy period has been clearly defined within the long-range forecasts for in or around the 23rd - 30th November, since the issue of the autumn forecast in April 2013 (almost 8 months in advance).

Dit is de verwachting voor het noord-westen. De sneeuwval in deze run zit met name in het zuiden.quote:Op donderdag 14 november 2013 22:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die pluim bevalt me nog minder dan die van een paar uur geleden

Die verschilt niet echt, die van het zuiden heeft enkel meer lijntjes boven de 0.quote:Op donderdag 14 november 2013 22:26 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dit is de verwachting voor het noord-westen. De sneeuwval in deze run zit met name in het zuiden.

je plaatje is stukquote:Op donderdag 14 november 2013 23:45 schreef INViCTuS het volgende:
Volgende week woensdag laag met kern op de zuidelijke Noordzee, Theta-E's van 12 tot 8 graden, T500hPA -32 -36° Benelux. Dit betekent een sneeuwvalgrens op zeeniveau !Pakken we nog even de neerslag erbij dan vooral op vrijdag-zaterdag mooie sneeuwopties op doorkomende sneeuwstoring vanuit zuiden
[ afbeelding ]

ik heb voorruit verwarming op mijn nieuwe bus, ik ben klaar voor de winterquote:Op vrijdag 15 november 2013 07:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is toch alleen maar slecht nieuws

Heb ik niet op de fietsquote:Op vrijdag 15 november 2013 07:38 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik heb voorruit verwarming op mijn nieuwe bus, ik ben klaar voor de winter

quote:Op vrijdag 15 november 2013 07:41 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik heb verwarmde handschoenen voor op de fiets

lach maar, als jullie kouwe vingers krijgen zet ik mijn verwarming een standje hoger, dan maar een mietjequote:

Ik krijg geen koude vingers, want ik hoef nooit te fietsen.quote:Op vrijdag 15 november 2013 07:44 schreef Klonk het volgende:
[..]
lach maar, als jullie kouwe vingers krijgen zet ik mijn verwarming een standje hoger, dan maar een mietje

whehehehe, jij wintquote:Op vrijdag 15 november 2013 07:45 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik krijg geen koude vingers, want ik hoef nooit te fietsen.

Ik zie 'm wel...quote:Op vrijdag 15 november 2013 07:53 schreef Klonk het volgende:
maar dat neemt niet weg dat ik het plaatje niet kan zien

Welk zonnetje?quote:Op vrijdag 15 november 2013 11:24 schreef tralalala het volgende:
Goed uit te houden in het zonnetje.

Oost-Twente is grauw en grijsquote:Op vrijdag 15 november 2013 12:02 schreef tralalala het volgende:
[..]
Het zonnetje op de Utrechtse Heuvelrug, maar het wordt nu wel héél bewolkt.

Dubbel zeker dusquote:Op vrijdag 15 november 2013 14:05 schreef INViCTuS het volgende:
Maar, dat de atmosfeer in algemene zin tendeert naar een winterse toestand is wel duidelijk en vrij zeker.

Toeval qua opklaringen vermoed ik.quote:Op vrijdag 15 november 2013 14:49 schreef Lemans24 het volgende:
Hoe kan het dat de strook van Utrecht naar West Brabant al nachtenlang het (nagenoeg) koudste deel van Nederland is? Is het IJsselsmeer de enige oorzaak? Zo ja, hoe kan die invloed zo ver naar het zuiden rijken, terwijl Lelystad niet koud wordt?
[ afbeelding ]

Ik dacht dat het IJsselmeer inmiddels fors kouder was dan de Noordzee, maar het scheelt blijkbaar niet zó veel.quote:Op vrijdag 15 november 2013 17:51 schreef -0- het volgende:
[..]
Toeval qua opklaringen vermoed ik.
Aan de kust is het sowieso warmer en het oosten zal met bewolking te maken hebben gehad.
Het IJsselmeer is juist geen oorzaak, dat water is nu 10 graden dus die zou de temperatuur juist hoog houden.

Behoorlijk koud? M'n klauwen vriezer eraf!quote:Op zaterdag 16 november 2013 08:53 schreef NaturalScience het volgende:
Nog behoorlijk koud in Limburg momenteel.
[ afbeelding ]

Kies maar uitquote:Op zaterdag 16 november 2013 11:24 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wanneer gaat de winter zijn intrede doen hier?

LOLquote:Op zaterdag 16 november 2013 11:38 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Kies maar uit
1 december of 21 december 18:11

quote:Op zaterdag 16 november 2013 16:54 schreef Djeez het volgende:
Helemaal vernikkeld tijdens de Sinterklaasintocht van Assen. Wat een kou, zo vroeg in het jaar al. Het kan niet anders of dit wordt de strengste winter van de eeuw. Ik gok op een Elfstedentocht eind dit jaar

Zijn er ook zat die zeggen dat het een zachte / milde winter gaat wordenquote:Op zaterdag 16 november 2013 16:09 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik lach mezelf een hersenbloeding als dit de meest zachte winter aller tijden gaat wordenleuk die lagere temperatuur, maar voor het gemak wordt eraan voorbij gegaan dat het ook van die ranzige waterkou is. Het waait zeker ook weer stevig?

Het is gewoon niet zo goed te voorspellen. Ik geloof het allemaal niet. Al wil ik stiekem wel een weekje zoals we 2 jaar terug hadden. -14 met een gevoelstemperatuur van bijna -20quote:Op zaterdag 16 november 2013 17:02 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Zijn er ook zat die zeggen dat het een zachte / milde winter gaat worden

Niet zo? Er valt toch helemaal niets aan te voorspellen?quote:Op zaterdag 16 november 2013 18:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is gewoon niet zo goed te voorspellen. Ik geloof het allemaal niet. Al wil ik stiekem wel een weekje zoals we 2 jaar terug hadden. -14 met een gevoelstemperatuur van bijna -20

'Vroeger' was er inderdaad veel vaker mist!quote:Op zaterdag 16 november 2013 16:40 schreef DemonRage het volgende:
MIST!!!! Damn wat heb ik dat gemist. Altijd maar zon, regen en wind... nou een keertje mist!

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |