ben je dan blind?kun je nog wel lenzen nemen??
Ik vind het nog en beetje tricky allemaal...
quote:in 90% van de gevallen komen de ogen uit op 0 dus het is een vrij betrouwbare methode. De overige 10% zit er 0,25 vanaf maar er ook heel dichtbij
Op dinsdag 1 oktober 2002 10:21 schreef Sib het volgende:
Ik zat net een interressant artikel te lezen over laser behandeling op de ogen. Het schijnt nogal fantastische resultaten te hebben.
Nou vroeg ik mij af of hier mensen ervaring hebben met deze behandeling. Ik heb zelf -3,5 en -3 en mijn linker oog zie ik nog maar 50% ik draag een bril, en ga binnenkort (weer) lensen proberen.
Iemand nog leuke/ramp verhalen hierover?
ik heb zelf -8 en -7 en wil het dus ook laten doen als ik het geld ervoor heb
quote:De behandelingen zijn duur, érg duur... Ik heb het overigens wel overwogen (-7.5). Verhaal gaat dat grotere afwijkingen beter te corrigeren zijn dan kleine (-1) afwijkingen.
Ik zat net een interressant artikel te lezen over laser behandeling op de ogen. Het schijnt nogal fantastische resultaten te hebben.
Nou vroeg ik mij af of hier mensen ervaring hebben met deze behandeling. Ik heb zelf -3,5 en -3 en mijn linker oog zie ik nog maar 50% ik draag een bril, en ga binnenkort (weer) lensen proberen.
Heb je de mogelijkheid van contactlens-implantatie overwogen? Goedkoper en minder ingrijpend (kan ongedaan gemaakt worden, laser niet)
quote:Bron?
Op dinsdag 1 oktober 2002 10:30 schreef sjaak-ie het volgende:
Ik weet erg niet veel van, maar het schijnt dat de laserbehandeling maar in 50% van de gevallen echt resultaat heeft. Daarnaast is het ontieglijk duur!
quote:als je de replies van mijn bron doorleest dan zie je door verschillende mensen het verhaal komen dat -6 -6,5 zo ongeveer de grens heeft, daarboven word het vrij riskant.
Op dinsdag 1 oktober 2002 10:31 schreef NT-T.BartMan het volgende:[..]
De behandelingen zijn duur, érg duur... Ik heb het overigens wel overwogen (-7.5). Verhaal gaat dat grotere afwijkingen beter te corrigeren zijn dan kleine (-1) afwijkingen.
Heb je de mogelijkheid van contactlens-implantatie overwogen? Goedkoper en minder ingrijpend (kan ongedaan gemaakt worden, laser niet)
Overigens weet ik dat een behandeling in nederland tegen de 8000 a 9000 euro kost, best wel prijzig.
Natuurlijk moet je ook niet vergeten dat met pech je echt je ogen verkloot.
Ik weet in ieder geval dat ik een bril wel een beetje beu aan het worden ben, ik kan mijn oakley niet meer op
Misschien een idee je te laten informeren door een oogarts ofzow? M'n moeder werkt in een oogkliniek, zal haar es vragen wat ze er van weet... (raar dat ik dat nog nooit eerder heb gedaan eigenlijk..)
http://www.retina-tec.nl/NewFiles/6LaserTeam.html
Die gasten geven je meer dan 100% zicht terug. Maw: je zal na de behandeling direct scherper kunnen zien dan je deed toen je geboren was. Lees maar eens over hun equipment. De meetapparatuur beweegt zo'n 180 keer per seconde mee met de bewegingen van je oog.
Pretty impressive.
P.S. Hoe kan je nou -3.5 en -3.0 hebben en dan erbij zeggen dat je nog maar voor 50% ziet met je linkeroog? 50% is pas op -8, want -16 is blindheid....
quote:precies, ik las bijvoorbeeld ook dat je nachtvisie naar de klote kan gaan. Dus wat je met een vieze bril hebt als je het licht in staart.
Op dinsdag 1 oktober 2002 10:30 schreef --HOOLIE-- het volgende:
Allemaal wel leuk en aardig maar wat is het effect over 10-15 jaar???ben je dan blind?kun je nog wel lenzen nemen??
Ik vind het nog en beetje tricky allemaal...
Natuurlijk moet je ook niet vergeten dat ze een stuk van je oogbol afhalen.
Vooral dit stuk is vreselijk interessant. De operatie beschreven, sorry in het engels.
heb nu al een jaar of 6 een bril en ik wordt er echt moe van af en toe.
quote:qua scherpte of diepte of weet ik veel wat ze precies meten.. zie ik -3,5 en -3
Op dinsdag 1 oktober 2002 10:39 schreef Codin het volgende:
P.S. Hoe kan je nou -3.5 en -3.0 hebben en dan erbij zeggen dat je nog maar voor 50% ziet met je linkeroog? 50% is pas op -8, want -16 is blindheid....
In elk geval kun je na de behandeling nooit meer lenzen dragen, en als je vantevoren al veel last hebt van droge ogen kan dit veel erger worden.
Ikzelf heb links en rechts min 6, maar mijn linkeroog is slechter van kwaliteit (vraag me niet hoe het kan, het schijnt ermee te maken te hebben dat het een lui oog is/is geweest).
In praktijk wil het zeggen dat als ik mijn lenzen in heb, ik toch met links minder kan zien. Zelf heb ik het idee dat dat oog minder licht opvangt, de kleuren zijn wat doffer als ik alleen met links kijk.
Ik woon dicht bij de Belgische grens, en in Belgie is deze operatie echt vele malen goedkoper. Ik ken een aantal mensen die hun ogen daar hebben laten doen, en ze zijn er allemaal tevreden over. Er doet in het dorp 1 horrorverhaal de ronde, bij 1 jongen is het mislukt, dus die draagt nu weer een bril (echt typisch, als je over laseren begint komt iedereen meteen met DAT verhaal aan).
Ik heb zelf veel info gelezen op het net, onder meer Engelse sites en heb besloten te wachten tot ze wat meer weten over de effecten op lange termijn. In elk geval gaat tot nu toe maar een vrij klein percentage van de behandelingen helemaal 100 %, meestal zijn er toch (kleine) problemen.
Veel succes in elk geval!! En laat weten hoe het gegaan is!
Heb alleen nog geen centjes ervoor .
quote:word het overigens niet vergoed (gedeeltelijk) door het ziekenfonds ofzo?
Op dinsdag 1 oktober 2002 11:03 schreef X-Ray het volgende:
Mijn broer werkte in het Oogziekenhuis Rotterdam, daar wordt het aan de lopende band gedaan. Gaat altijd met succes, en ik laat het ook doen.Heb alleen nog geen centjes ervoor
.
quote:Ik werd al helemaal naar toen ik de informatiefolder las die een collega van mij meekreeg. Daarin beschrijven ze precies wat ze doen, wat je voelt, en dat je ABSOLUUT NIET mag knipperen of wegkijken.
Op dinsdag 1 oktober 2002 11:10 schreef Nyles het volgende:
hmmmz positief zeg!
heb zelf -6.25 en zit hier dus ook al heel lang over na te denken![]()
vinnet alleen wel wat eng hoor, heeft iemand hier ook ooit die operatie op tv gezien? brrrrrrr *ril*
Oja vooral het gedeelte waarin ze beschreven hoe ze het een stukje van je hoornvlies snijden en dat omklappen om op de oppervlakte daaronder te kunnen laseren... *bbbrrr* Ze klappen het stukje daarna wel weer terug, maar het las toch niet echt lekker.
Er zijn ook laserbehandelingen waarbij ze het stukje helemaal weghalen en later weer terugzetten, stond een verslag in de krant van iemand waarbij 1 van die kapjes door zun oog was gaan zwerven. Erg pijnlijk. (Was overigens wel in Zuid-Amerika)
quote:Nee het wordt helaas niet vergoed. Ook niet gedeeltelijk. Het valt onder cosmetische ingreep....
Op dinsdag 1 oktober 2002 11:11 schreef Sib het volgende:[..]
word het overigens niet vergoed (gedeeltelijk) door het ziekenfonds ofzo?
of is dat alleen maar in hele specifieke gevallen?
quote:brrrr *ril*.....dat gedeelte hebbik dus gewoon op tv gezien....hoe dat stukje snijden... iew word d'r gelijk weer helemala kriebelig van
Op dinsdag 1 oktober 2002 11:35 schreef Zomerpeer het volgende:[..]
Ik werd al helemaal naar toen ik de informatiefolder las die een collega van mij meekreeg. Daarin beschrijven ze precies wat ze doen, wat je voelt, en dat je ABSOLUUT NIET mag knipperen of wegkijken.
Want dat stopt de laser enzo... Brrrrr. En je moet flink nadruppelen met speciale vloeistof, met kapjes op je ogen slapen de eerste tijd, je krijgt een kalmeringsmiddel vantevoren (*ieks*, doe mij maar een dubbele dosis), je mag dus niet zelf naar huis rijden...
Oja vooral het gedeelte waarin ze beschreven hoe ze het een stukje van je hoornvlies snijden en dat omklappen om op de oppervlakte daaronder te kunnen laseren... *bbbrrr* Ze klappen het stukje daarna wel weer terug, maar het las toch niet echt lekker.
Er zijn ook laserbehandelingen waarbij ze het stukje helemaal weghalen en later weer terugzetten, stond een verslag in de krant van iemand waarbij 1 van die kapjes door zun oog was gaan zwerven. Erg pijnlijk. (Was overigens wel in Zuid-Amerika)
quote:aaaaargghhh.. en ik wordt al helemaal panisch als er iets in mijn oog zit.. ga ik onwijs knipperen (werkt overigens wel)
Op dinsdag 1 oktober 2002 11:35 schreef Zomerpeer het volgende:[..]
Ik werd al helemaal naar toen ik de informatiefolder las die een collega van mij meekreeg. Daarin beschrijven ze precies wat ze doen, wat je voelt, en dat je ABSOLUUT NIET mag knipperen of wegkijken.
Want dat stopt de laser enzo... Brrrrr.
quote:je moet het juist doen nog voordat je last van je lenzen krijgt. Als je er last van krijgt betekent het dat je oog al ietsjes beschadigd is geraakt. Ik kan gelukkig mijn lenzen nog steeds zonder problemen dragen maar zodra ikhet geld voor zo'n operatie heb ga ik het denk ik wel doen.
Op dinsdag 1 oktober 2002 11:06 schreef Superann het volgende:
Zodra mijn lenzen gaan irriteren, ga ik ook zo'n laseroperatie ondergaan (moet ik natuurlijk wel even het geld ervoor hebben). Een vriendin van mij had -8 en hoeft nu geen bril te dragen. Ik hoor alleen maar goede verhalen over deze operaties.
Bedenk goed, het is onomkeerbaar!
quote:Waarschijnlijk de laserapparatuur *gna*gna*
Op dinsdag 1 oktober 2002 12:09 schreef neo567 het volgende:
Vies duur vind ik die behandeling echt niet normaal, vooral als het aan de lopende band gebeurt. Moeten die gasten hun studie schuld nog afbetalen of iets anders groots ?
-na de behandeling (LASIK hebben we het dan over...) heb je bijna meteen scherp zicht, dit kan echter ook langer duren, ivm traanvocht, en heelingsproces (naar + gaan, en weer naar 0 bijvoorbeeld)
-een behandeling is niet succesvoller bij slechtere ogen, ook -1 kan goed worden behandeld.
-ze kunnen sterktes tussen +4 en -20 (!) laseren, dit is echter wel STERK AFHANKELIJK van de dikte van je hoornvlies...
-meer dan 90% komt uit op 0, de rest komt daar bijna aan.
-het kost in Nederland rond de 4000 euro, afhankelijk van de kliniek.
- je ogen moeten al minstens een jaar, maar liever langer stabiel zijn (dus niet slechter worden, dan is het jammer van je geld!).
- je moet ouder zijn dan 20, en volledig uitgegroeid.
-risico's zijn er, en ze zijn niet mis (het is immers je oog!!!) maar kans erop is erg klein als je ogen goed in orde zijn (en je er zelf ook goed mee omgaat, ervoor en erna wordt de kans nog aanmerkelijk veel kleiner).
-pijn na de behandeling verschilt per persoon sterk, ik ken iemand die 3 dagen door een hel ging (gna gna) maar ook mensen die er met een dag vanaf waren.
-bij oude mensen (zoals de oma van een van de fokkers hier...) is de kans van slagen aanmerkelijk kleiner, dit in verband met helings proces dat voor hen stuk langer duurt.
Ook hebben oudere mensen vaak een leesbril nodig, en dit valt NIET te corrigeren met lasertechniek.
-bij het laseren wordt je hoornvlies zo bijgewerkt dat dit het invallende licht zodanig breekt, zodat het wel goed op je netvlies valt (je hoornvlies wordt als het ware je nieuwe lens).
En hoe weet ik dit allemaal?????
Ik ga dit ook laten doen, heb een afspraak voor over 2 maanden.
Ik heb hierover veel gelezen en me goed laten informeren door de optometrist. Deze man heeft mijn ogen onderzocht (je ogen moeten aan veel eisen voldoen, voor je in aanmerking komt) en alles was OK.
Dus, wish me luck
[Dit bericht is gewijzigd door MakzBokz op 06-06-2003 13:20]
http://www.seewithlasik.com/docs/LASIK_book/Lasikvisioncorrection.pdf
Het is wel in PDF formaat dus je hebt acrobat reader nodig.
te downloaden bij www.adobe.nl
quote:Omdat de kans dat het fout gaat kleiner is dan 1% zullen de meeste mensen zich er ook geen zorgen over maken.
Op donderdag 12 juni 2003 12:17 schreef lesley het volgende:
die mensen boeit het niet zo wat het gevaar is, je tekend toch dat je niks kunt eisen.
heb zelf behandeling gesponsord kunnen krijgen omdat ik nystagmus heb maar heb ik niet gedaan omdat risico te groot was behandeling bij nystagmus was pas een keer gedaan.
Nystagmus? nooit van gehoord. Ik zal het eens opzoeken.
Ik heb die LASIK operatie laten doen ... 's wel vet duur , maar ik zie trug eh ... dus daar had ik wel wat cash voor over.
'k had in allebei m'n ogen -6,5 , dus das zo goed als helemaal scheel /// operatie duurt 30 minuteuh voor de 2 ogen ... daarna kan je direct naar huis ...
Mijn vriend heeft 2 jaar geleden de Lasik behandeling laten doen in het oogchirugisch instituut (ofzo) in Rotterdam. Hij had een cilindrische afwijking en beide ogen ongeveer -6. Het is voor hem niet pijnlijk geweest (behalve het felle licht toen hij naar buiten liep ). Hij had echter aan 1 oog nog bijna -0,5 afwijking dus dat hebben ze nog een keertje gedaan. Hij kon een week later echt goed scherp zien en dat doet ie nog steeds. Wel klaagt hij af en toe over vermoeide ogen als hij in het donker moet rijden (dus dat nachtblindheid is wel een beetje waar).
Zijn broer heeft het ook gedaan, en met succes!
Het is het geld dubbel en dwars waard geweest...
zijn verzekering heeft trouwens een aanzienlijk deel vergoed dus ik zou het gewoon navragen bij je verzekering of zoek desnoods een andere verzekering die het wel vergoedt.
Denk ook eens aan wat je normaal gesproken kwijt bent aan brillen/lenzen, dat loopt toch ook aardig op, zeker als je je hele leven nog een bril /contactlenzen moet dragen!
Wat mij betreft echt een aanrader dus.
Ik heb het zelf 2.5 jaar geleden laten doen bij Retina hoe ik daar bij kwam zal ik uitleggen, ik ben nl niet over 1 nacht ijs gegaan.
Paar jaar geleden heb ik lensen genomen van Hans Anders, dit ging echt jaren goed. Op het werk was een Engelsman die zijn ogen had laten laseren in de UK, dit met de oude methode (geen LASIK). Hij had daar zelf pijn van een paar dagen maar verder perfect en 100% zicht. Ik heb toen nagedacht en omdat ik geen problemen had met mijn lenzen wilde ik het toch later gaan doen. Plots begon het 2 jaar later ongeveer, continue oog onstekingen van de lenzen. Ik werd er helemaal gek van, ben dus rond gaan kijken bij ziekenhuizen, en prive klinieken zelfs in Belgie. Uit Belgie kreeg ik in een normale enveloppe een zwart wit a4tje met wat informatie erop, die viel dus al gelijk af. Uiteindelijk kwam ik uit bij Retina, kreeg een hele nette folder toegestuurd waarin ze het hadden over een stappenplan.
Retina werkt met een stappenplan wat je van voor tot eind volgt als je de hele mikmak doorzet.
1. Voorlichtings avond waarin ze vanalles uitleggen over de behandeling.
2. Vooronderzoek waarin ze je ogen gaan testen en tot de conclusie komen of het wel of niet mogelijk is.
3. Behandeling zelf (Straks meer erover)
4. Regelmatig terug voor controle gedurende 1 jaar
Mijn ogen werden dus uitvoerig getest, waardoor ze een compleet 3d model op de computer hebben daarop staat precies hoeveel vocht, hoe dik het hoorvlies en veel meer allemaal is. Daarna besloot ik de behandeling te gaan doen en op de dag zelf was ik bloednerveus. Je gaat ernaartoe met iemand die je veilig naar huis kan afzetten, als je nl geen bril hebt dan heb je afhankelijk van harde of zachte lenzen een klein probleempje. Je mag je zachte lenzen nl 2 dagen van te voren niet in, en harde lenzen een maand niet. Dus iemand zal je veilig daar af moeten zetten, en weer thuisbrengen. Ok, ik zit daar dus een beetje nerveus te wezen tot ik uiteindelijk naar de behandel kamer mag. Daar krijg je steriele spullen aan en een paar verdovings druppels in je oog. Dan wordt je verder gebracht de uiteindelijk kamer (met de laser) in, waar je op een bank gaat liggen. Dan zetten ze een spreider op je oog, zodat je oogleden open blijven. Daarna gaan ze in het geval van LASIK een klein stukje van je hoornvlies loshalen, het klinkt freaky maar je ziet dit echt gebeuren. Je voelt er alleen helemaal niets van, als dat is gebeurd zorgen ze er nog voor dat je hoofd stil ligt. Je mag je hoofd niet bewegen, doe je dat wel dan stopt de laser en die gaat later weer verder als je hoofd weer stilligt. Je kijkt dan recht voorruit de laser in en je ziet 1 rood lampje en voor de rest iets heel snel knipperen, ik dus kijken naar dat rode lampje en niet zo lang daarna klaar en begonnen ze aan het volgende oog. Nadat ik klaar was vroeg die chirurg gelijk of ik ffe wilde lezen wat er op de temperatuur meter stond, en ook al was het nog een beetje wazig ik kon het lezen. Voorheen zonder mijn lenzen met -6.5 had dat echt niet gekunt. Je wordt dan naar een wachtkamer gebracht, waar je ongeveer 1.5 uur zit en je af en toe je ogen mag opendoen. Dit heeft te maken met het loshalen van een stukje hoornvlies wat dus weer uitzichzelf gaat vastzitten. Je ogen voelen helemaal droog aan, en hier komen de vermelde druppels van pas.
Je slaapt ook alleen de eerste nacht met oogkapjes op, zodat je niet perongeluk in je ogen kunt wrijven (wat dus de eerste 3 maanden zeker niet mag).Deze druppels zijn niet meer als kunsttranen (vocht) en zorgen ervoor dat je oog vochtig blijft. Je moet dit gedurende een paar weken, (hangt af van je gevoel) tig keer per dag doen. Bij mij was dit over na ongeveer 3 weken over en had ik het allemaal niet meer nodig. Volgende dag terug voor controle, ik stapte al zelf in de auto met mijn moeder ernaast en hoppa terug voor controle wat allemaal goed was. Daarna nog een paar keer geweest gedurende 1 jaar lang, en uiteindelijk zit ik op 0,00000 a 160%. Ik zie nu scherper dan ooit, en heb totaal nergens last meer van. Het enige wat je als nadeel op kunt vatten is het zien van zgn halo's tijdens het autorijden in het donker. Je ziet dan een klein wazig schijnsel om een lamp erbij. Ik ervaar dit totaal niet als irritant, en dit gaat bij de meeste vanzelf weer weg na verloop van tijd. Ik zie het zelf trouwens nu niet eens meer, weet dus niet of het er nog is of dat ik er aan gewend ben. Er zijn ook mensen die dit hebben zonder dat ze laserbehandeling hebben gedaan.
Dit lange verhaal klinkt alsof het heel wat is, maar geloof mij die behandeling stelt niets voor. Het slapen van 1 nachtje met oogkapjes, en het druppelen van je ogen ervaar je totaal niet als hyper irritant. Het levert nl zoveel op als je voor eens en voor altijd ervanaf bent. De verhalen van moet je na 10 jaar weer, en wat dan zijn allemaal onzin. Deze behandeling is voor het leven, en je zal nooit meer een bril nodig hebben voor verziendheid. Een leesbril op latere leeftijd zal deze behandeling totaal niet kunnen verkomen, maar ach die krijgen we bijna allemaal wel.
Het klinkt een beetje als een verkooppraatje, maar zo is het niet bedoeld iedereen moet doen wat hij/zij zelf wil. Ik vindt mijn ogen belangrijk en heb daarom voor een prive kliniek (met laatste technologie) gekozen, heb daar geen spijt van omdat ik perfect ben geholpen. Misschien dat nu voor een keertje het topic over laserbehandelen is verduidelijkt.
Groetjes,
Dark
Geachte heer Kamp,
In reactie op uw e-mail van 20 januari deel ik u het volgende mee.
Indien u van ons een machtiging heeft gekregen voor een
lasertherapiebehandeling van het hoornvlies worden de kosten hiervan
volledig vergoed.
Heeft u nog vragen, dan kunt u mailen aan ziekenfonds@zilverenkruis.nl. U
kunt ons ook telefonisch bereiken. Ons telefoonnummer is 0900-9674 (EUR
0,05 pm). Wij zijn iedere werkdag bereikbaar van 08.00 tot 18.00 uur en
zijn u graag van dienst.
Met vriendelijke groet,
Claudia Philippo
Zilveren Kruis Achmea
Ben ik dan een uitzondering met -8 en -7,75?
Dus even een mailtje gestuurd of ze dit vergoeden. Ik ben wel benieuwd. Wanneer het vergoed wordt overweeg ik het sterk.
Overigens wordt laseren al jaren gedaan, dus de effecten op langere termijn (15 jaar) zijn NU toch wel bekend lijkt me zo.
http://www.oogziekenhuis.nl/algemeen.asp?gID=5350
Excimer laser correctie van het hoornvlies: PRK en LASIK
PRK staat voor Photorefractieve keratectomie: met behulp van een Excimer laser (ultraviolet licht) vindt foto-ablatie (=verdamping) van weefsel plaats. Het profiel van het te verdampen weefsel bepaalt de te corrigeren sterkte. Deze techniek wordt sedert 1989 bij mensen toegepast. Ons Centrum bestaat sedert 1992 en heeft veel ervaring. Wij behandelden meer dan 4000 'ogen'. Met de huidige excimer laser is het mogelijk om de meeste vormen van bijziendheid, al of niet in combinatie met astigmatisme, te corrigeren. De PRK behandeling wordt thans uitgevoerd bij sterkten vanaf -1.50 tot en met -6.00 Dioptrie. In deze groep bereikt 95% een correctie met een restfout, die kleiner is dan + of - 1.00D. 80 % van de behandelden komt uit tussen de + en - 0.50 D.
LASIK behandeling
Lasik staat voor LAser in SItu Keratomileusis : voorafgaand aan de laser correctie wordt een flapje van het hoornvliesweefsel gesneden en opgeklapt. Na het uitvoeren van de laser behandeling wordt het flapje weer op zijn plaats teruggelegd. Deze behandeling werd in 1992 geďntroduceerd en in ons Centrum vanaf 1995 toegepast. De LASIK behandeling wordt thans toegepast voor bijziendheid met sterkten tussen -6.00 en -10.00D en bij verziendheid voor sterkten van +2.00 tot +4.00 D ( geen leesbril correcties! ). Voor de LASIK correcties geldt, dat 92% van de behandelingen resulteert in een sterkte kleiner dan + of - 1.00 D. De kandidaat voor de EXCIMER laser behandeling dient ouder te zijn dan 18 jaar en de bijziendheid moet het laatste jaar stabiel zijn (geen verandering van sterkte). Eerdere oogoperaties of oogziekten alsmede een niet functionele gezichtsscherpte aan één oog kunnen een behandeling in de weg staan.
Kunstlensimplantatie in de voorste oogkamer
Zeer hoge bijziendheid kan worden gecorrigeerd met KUNSTLENS-IMPLANTATIE in de voorste oogkamer. Een plastic kunstlens kan vóór de pupil in de voorste oogkamer worden geplaatst om bijziendheid van -10.00 tot - 18.00 D) en verziendheid (+3.00 tot +8.00) te corrigeren. De implantatie van de zgn. ARTISAN lens heeft een zeer goede voorspelbaarheid; een ander voordeel is de eventuele omkeerbaarheid: de kunstlens kan verwijderd of verwisseld worden. Een nadeel van deze implantatie methode is dat het gaat om een operatie IN het oog, met de daaraan verbonden mogelijke complicaties. Voor nadere informatie over de ARTISAN lens implantatie kunt u het betreffende onderdeel van deze website raadplegen.
De prijzen van de behandelingen zijn per 01-09-2001 als volgt vastgesteld:
De kosten zijn:
¤ 100,- Vooronderzoek (totale kosten voor beide ogen)
¤ 1800,- PRK/LASEK (kosten per oog)
¤ 2000,- LASIK (kosten per oog)
¤ 2200,- Artisan Implantlens (kosten per oog)
¤ 2500,- Torisch Artisan Implantlens (kosten per oog)
De kosten voor deze ingrepen worden vrijwel nooit vergoed door verzekeraars
[Dit bericht is gewijzigd door Swetsenegger op 31-07-2003 21:53]
quote:Ik weet dus nog geen reet
Geachte heer Swets,
Naar aanleiding van uw mail d.d. 31 juli 2003, kan ik u het volgende mededelen,
u zult het laseren van ogen schriftelijk moeten aanvragen met behandelplan en een kostenplaatje.
Dit kunt u sturen naar:
<adres>
Mocht u nog verdere vragen hebben kunt u bellen tussen 8.30 en 17.00 uur, op telefoonnummer 030-.......
Met vriendelijke groet,
Michel Jol
Ff goed informeren dus!
Zonder bril en heb geen behandeling gehad..
Ik zit er zelf ook wel eens over te denken maar vind het risico gewoon te groot. ik heb maar -1,75 en -1,5 en plus cylinders van rond de 1.
Het "flapje" zal pas na een JAAR genezen zijn. Dit vind ik het grootste risico, en het volgende punt is dat je hoornvlies niet overbodig dik is. Dit laseren ze weg en is niet goed voor je, vooral op latere leeftijden niet...
Noem maar eens nadelen op van bril en lensen.
Vies, hoofdpijn,afhankelijk,onstoken,niet kunnen verdragen,etc etc...
Als je een behandeling ondergaat zijn er ALTIJD risico's.
Met alles wat je met je lichaam doet.
Ken iemand die is bij de tandarts geweest; Boren; tong omhoog tegen boor en praat nu voor zijn leven raar. (simpel bij de tandarts denk je dan)
Ik doe het hier: http://www.eyestarlasik.nl/eyestar_nl.html
Waarom? Goedkoper; betere kwaliteit; service;
Niemand heeft mij kunnen aantonen waarom het daar niet kan.
Apparatuur is het beste van het beste. Dokter is vrouwlijk
EN de risico's zijn er; maar nihil. en begin nou niet over hoornvlies want ze halen echt maar zo'n miniscuul deel weg dat zal over honderd jaar nog geen problemen geven (gemiddeld hoornvlies dan)...
En iemand die geen halo's ziet met lensen? nou bijna niemand.
Het lullige is alleen dat als het goed mis gaat je een groot probleem hebt maar dan moet je er nooit aan beginnen......
Begin dan ook niet aan motorrijden; roken; bumping jumpen; of ook maar iets wat je leven kan kosten......
quote:Laat je heel goed informeren!!!
Het schijnt nogal fantastische resultaten te hebben.
Wat ik wil zeggen is dus dat je geen wonderen moet gaan verwachten. Een oog wat met de goede correctie al niet goed ziet, zal na een laserbehandeling (of welke andere vorm van refractie chirurgie) niet beter gaan zien, want als het er niet in zit, dan valt dat resultaat niet te verwachten, laat je hierover dus heel goed informeren.
Het zou jammer zijn als je veel verwacht wat niet uitkomt!!!
En succes met je keuze!
quote:Nystagmus: "wiebelogen"
Op donderdag 12 juni 2003 13:26 schreef Tombias het volgende:
Nystagmus? nooit van gehoord. Ik zal het eens opzoeken.
quote:Ik ken 2 mensen die lensjes hebben laten implanteren en ze zijn er beide voor zover ik weer behoorlijk tevreden over.
Op donderdag 22 mei 2003 19:30 schreef miendobbelsteen het volgende:
Misschien kan ik toch beter contactlenzen laten implanteren, iemand daar ervaring mee?
Ik ben gewoon benieuwd naar de ervaringen en de voor-, en nadelen (heb nog niet alles door kunnen lezen)
quote:Met laser is een cylinder misschien idd lastig te corrigeren, maar met een implant lensje kan dit wellicht wel.
Op vrijdag 3 oktober 2003 21:23 schreef spearhead het volgende:
Ik heb mijn opticien hier ook wel eens over gesproken. Volgens hem is het grootste bezwaar dat je met laseren alleen een aanpassing kunt doen aan de sterkte van het oog, en niet aan de cylinder. Dus als je je ogen hebt laten laseren, kan het zijn dat je alsnog een bril (lenzen kan dan niet meer) nodig hebt om de cylindrische afwijking te corrigeren.
quote:Tuurlijk zegt jouw opticien dit; HIJ WIL JE NIET KWIJT
Op vrijdag 3 oktober 2003 21:23 schreef spearhead het volgende:
Ik heb mijn opticien hier ook wel eens over gesproken. Volgens hem is het grootste bezwaar dat je met laseren alleen een aanpassing kunt doen aan de sterkte van het oog, en niet aan de cylinder. Dus als je je ogen hebt laten laseren, kan het zijn dat je alsnog een bril (lenzen kan dan niet meer) nodig hebt om de cylindrische afwijking te corrigeren.
Ik heb echt zoveel gelezen en gehoord... Het is geen wonder ofzo; de techniek kan het aan....
Hoewel ik binnenkort nog een nabehandeling moet hebben ben ik erg tevreden over de behandeling. Mijn ervaringen kun je lezen op mijn website http://mengerink.fol.nl/
quote:Nooit meer lenzen verhaal is bullshit, niet waar.
Op dinsdag 1 oktober 2002 10:58 schreef Zomerpeer het volgende:
Mijn opticien raad het iedereen af (belangenverstrengeling??)In elk geval kun je na de behandeling nooit meer lenzen dragen, en als je vantevoren al veel last hebt van droge ogen kan dit veel erger worden.
Droge ogen alleen een tijdje na de behandeling. Maar dat gaat van zelf weg. Veel knipperen met de ogen
Ik raad het iedereen aan die het overweegt!!
Mijn laserbehandeling bij eye-q-vision koste 525,-- euro per oog.
Hoe e.e.a. is gegaan kun je lezen op mijn website http://lasik.tk/
Groetjes,
Jitske
De genoemde bijwerkingen schrikken mij niet zo af, ik bril sedert mijn 4de (aan een gemiddelde van 1bril/2 jaar, reken maar uit, rekening houdend met de afwijking van mijn ogen kom ik aan min 250 euro/bril en de behandeling hier in België kost 1250 euro/oog).
En ik kan u gerust stellen met betrekking tot de verdere genoemde bijwerkingen die in deze topic al vermeld zijn, ik heb zo lang ik me al kan herinneren halo's en een zekere nachtblindheid en heb er nog nooit last van gehad, ik geloof zelfs dat ik beter rijd dan sommige andere 's avonds en 's nachts omdat ik mij niet veroorloof van een seconde de aandacht te verliezen. (en ik heb al wat km's afgehaspeld)
Ik ben mijn brilletje zo moe, en mijn lenzen liggen al lang in de vuilbak (droge ogen, veel stof in de (harde) lenzen etc etc).
Ik zal dus de ingreep wel doen maar ik had graag reacties gehad van iemand die de combinatie van die 2 methoden al eens "uitgeprobeerd" heeft.
Ik zou zoiets pas overwegen als ik zeker weet dat ik het geld kan missen. Ik moet inmiddels op de -6/-7 zitten, ga aan het eind van de maand een oogmeting laten doen. Volgens mij is het in mijn geval ook wel een goede oplossing, maar de behandeling vind ik nog steeds absurd duur en mijn ogen zijn nog steeds niet stabiel (laatst zijn ze weer heel erg achteruit gegaan toen ik sterkere lenzen heb genomen)
[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 07-01-2004 23:07]
heb er vaak over nagedacht, maar ik wacht er toch nog een aantal jaar mee...niet vanwege de kosten, das niet zozeer het probleem
maar ik hoor toch regelmatig slechte verhalen....oke echt misgaan hoor ik nooit maar zoals hierboven Karolien 'ik zie savonds rond lichtpunten straling' oid daar zou ik me al bezeikt mee voelen
dat noem ik dus al niet perfect
hoor meer mensen die zeggen 'ja is perfect alleen heb ik soms erg droge of rode ogen..maarja wie heeft dat niet.'
IK vind het dan niet echt perfect...en tot die tijd doe ik t niet....hoe erg ik me ook irriteer aan de 'lichtverstrooing' van mn lenzen....die kan ik wel tenminste wel nog uitdoen
toch een beangstigend idee dat MOCHT je daar ook last van krijgen er gewoon niks meer aan te doen is als je eenmaal zon laserbehandeling hebt ondergaan
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 19:03 schreef Jitske het volgende:
Ik heb eind augustus mijn ogen laten laseren in Portugal (Lagoa) bij Eye-Q-Vision. Het vooronderzoek en de nacontroles vinden gewoon in de kliniek in Amstelveen plaats. Eye-Q-Vision is helemaal gespecialiseerd op het behandelen van ogen. De kosten bedroegen ¤ 525,-- per oog. Kwaliteit hoeft dus echt niet duur te zijn.Hoewel ik binnenkort nog een nabehandeling moet hebben ben ik erg tevreden over de behandeling. Mijn ervaringen kun je lezen op mijn website http://mengerink.fol.nl/
quote:edit: zie het al, is dezelfde user
Op zaterdag 13 december 2003 19:58 schreef Jitske het volgende:
Hallo,Mijn laserbehandeling bij eye-q-vision koste 525,-- euro per oog.
Hoe e.e.a. is gegaan kun je lezen op mijn website http://lasik.tk/Groetjes,
Jitske
maw: je had dit al eens eerder gepost
[Dit bericht is gewijzigd door Bolderbast op 08-01-2004 03:42]
quote:Hoeveel betaalde jij voor de totale behandeling?
Op woensdag 2 juli 2003 01:21 schreef _Darkangel_ het volgende:
Ok het echte verhaal (wel lang)Ik heb het zelf 2.5 jaar geleden laten doen bij Retina hoe ik daar bij kwam zal ik uitleggen, ik ben nl niet over 1 nacht ijs gegaan.
Paar jaar geleden heb ik lensen genomen van Hans Anders, dit ging echt jaren goed. Op het werk was een Engelsman die zijn ogen had laten laseren in de UK, dit met de oude methode (geen LASIK). Hij had daar zelf pijn van een paar dagen maar verder perfect en 100% zicht. Ik heb toen nagedacht en omdat ik geen problemen had met mijn lenzen wilde ik het toch later gaan doen. Plots begon het 2 jaar later ongeveer, continue oog onstekingen van de lenzen. Ik werd er helemaal gek van, ben dus rond gaan kijken bij ziekenhuizen, en prive klinieken zelfs in Belgie. Uit Belgie kreeg ik in een normale enveloppe een zwart wit a4tje met wat informatie erop, die viel dus al gelijk af. Uiteindelijk kwam ik uit bij Retina, kreeg een hele nette folder toegestuurd waarin ze het hadden over een stappenplan.
Retina werkt met een stappenplan wat je van voor tot eind volgt als je de hele mikmak doorzet.
1. Voorlichtings avond waarin ze vanalles uitleggen over de behandeling.
2. Vooronderzoek waarin ze je ogen gaan testen en tot de conclusie komen of het wel of niet mogelijk is.
3. Behandeling zelf (Straks meer erover)
4. Regelmatig terug voor controle gedurende 1 jaarMijn ogen werden dus uitvoerig getest, waardoor ze een compleet 3d model op de computer hebben daarop staat precies hoeveel vocht, hoe dik het hoorvlies en veel meer allemaal is. Daarna besloot ik de behandeling te gaan doen en op de dag zelf was ik bloednerveus. Je gaat ernaartoe met iemand die je veilig naar huis kan afzetten, als je nl geen bril hebt dan heb je afhankelijk van harde of zachte lenzen een klein probleempje. Je mag je zachte lenzen nl 2 dagen van te voren niet in, en harde lenzen een maand niet. Dus iemand zal je veilig daar af moeten zetten, en weer thuisbrengen. Ok, ik zit daar dus een beetje nerveus te wezen tot ik uiteindelijk naar de behandel kamer mag. Daar krijg je steriele spullen aan en een paar verdovings druppels in je oog. Dan wordt je verder gebracht de uiteindelijk kamer (met de laser) in, waar je op een bank gaat liggen. Dan zetten ze een spreider op je oog, zodat je oogleden open blijven. Daarna gaan ze in het geval van LASIK een klein stukje van je hoornvlies loshalen, het klinkt freaky maar je ziet dit echt gebeuren. Je voelt er alleen helemaal niets van, als dat is gebeurd zorgen ze er nog voor dat je hoofd stil ligt. Je mag je hoofd niet bewegen, doe je dat wel dan stopt de laser en die gaat later weer verder als je hoofd weer stilligt. Je kijkt dan recht voorruit de laser in en je ziet 1 rood lampje en voor de rest iets heel snel knipperen, ik dus kijken naar dat rode lampje en niet zo lang daarna klaar en begonnen ze aan het volgende oog. Nadat ik klaar was vroeg die chirurg gelijk of ik ffe wilde lezen wat er op de temperatuur meter stond, en ook al was het nog een beetje wazig ik kon het lezen. Voorheen zonder mijn lenzen met -6.5 had dat echt niet gekunt. Je wordt dan naar een wachtkamer gebracht, waar je ongeveer 1.5 uur zit en je af en toe je ogen mag opendoen. Dit heeft te maken met het loshalen van een stukje hoornvlies wat dus weer uitzichzelf gaat vastzitten. Je ogen voelen helemaal droog aan, en hier komen de vermelde druppels van pas.
Je slaapt ook alleen de eerste nacht met oogkapjes op, zodat je niet perongeluk in je ogen kunt wrijven (wat dus de eerste 3 maanden zeker niet mag).Deze druppels zijn niet meer als kunsttranen (vocht) en zorgen ervoor dat je oog vochtig blijft. Je moet dit gedurende een paar weken, (hangt af van je gevoel) tig keer per dag doen. Bij mij was dit over na ongeveer 3 weken over en had ik het allemaal niet meer nodig. Volgende dag terug voor controle, ik stapte al zelf in de auto met mijn moeder ernaast en hoppa terug voor controle wat allemaal goed was. Daarna nog een paar keer geweest gedurende 1 jaar lang, en uiteindelijk zit ik op 0,00000 a 160%. Ik zie nu scherper dan ooit, en heb totaal nergens last meer van. Het enige wat je als nadeel op kunt vatten is het zien van zgn halo's tijdens het autorijden in het donker. Je ziet dan een klein wazig schijnsel om een lamp erbij. Ik ervaar dit totaal niet als irritant, en dit gaat bij de meeste vanzelf weer weg na verloop van tijd. Ik zie het zelf trouwens nu niet eens meer, weet dus niet of het er nog is of dat ik er aan gewend ben. Er zijn ook mensen die dit hebben zonder dat ze laserbehandeling hebben gedaan.Dit lange verhaal klinkt alsof het heel wat is, maar geloof mij die behandeling stelt niets voor. Het slapen van 1 nachtje met oogkapjes, en het druppelen van je ogen ervaar je totaal niet als hyper irritant. Het levert nl zoveel op als je voor eens en voor altijd ervanaf bent. De verhalen van moet je na 10 jaar weer, en wat dan zijn allemaal onzin. Deze behandeling is voor het leven, en je zal nooit meer een bril nodig hebben voor verziendheid. Een leesbril op latere leeftijd zal deze behandeling totaal niet kunnen verkomen, maar ach die krijgen we bijna allemaal wel.
Het klinkt een beetje als een verkooppraatje, maar zo is het niet bedoeld iedereen moet doen wat hij/zij zelf wil. Ik vindt mijn ogen belangrijk en heb daarom voor een prive kliniek (met laatste technologie) gekozen, heb daar geen spijt van omdat ik perfect ben geholpen. Misschien dat nu voor een keertje het topic over laserbehandelen is verduidelijkt.
Groetjes,
Dark
heb nooit over een alternatief nagedacht... maar ik ben pas 15, loop nu 5 jaar met een bril/lenzen rond. ik vind het ongelooflijk iritant.
bril wordt ik gek van, dat ding is altijd vies. lenzen zijn fijn, maar op de meest vervelende momenten gaan ze iriteren. zoals een haartje die achter je lens komt.
en ik denk ook inderdaad dat de risico's relatief wel meevallen... ik ga namelijk niet erg zorgvuldig/hygienisch om met me lenzen, wegens tijdgebrek.. kans op ontsteking is vrij groot lijkt me.
conclusie, over enkele jaren heb ik een behandeling te pakke
zijn de "toelatingseisen" btw erg hoog?
quote:Zie hierboven
Op donderdag 6 november 2003 14:36 schreef mwuhaha het volgende:
Ik weet niet of het al is gemeld, maar in een vrij recent Consumentenbond tijdschrift, is een test gedaan naar een aantal klinieken in Nederland. Misschien wel handig om ff door te nemen als je een kliniek zoekt.
quote:Totaal lijkt me
Op zondag 1 februari 2004 15:49 schreef Koen het volgende:
Zijn die prijzen per oog? of totaal?
zijn dit meer gehoorde gevolgen/bijwerkingen?
quote:Als het totaal is lijkt het me wel redelijk goedkoop.
Op zondag 1 februari 2004 16:14 schreef schatje het volgende:[..]
Totaal lijkt me
.
quote:Uit het zojuist gesloten topic.
Ik ga volgend jaar voor een tijdje naar Canada en ik zit erover te denken om mijn ogen daar te laten laseren, omdat de techniek in N-Amerika verder ontwikkeld is dan in Europa.Weet iemand of dit een serieus alternatief is? Reiskosten zijn niet belangrijk, ik moet er toch zijn.
.
Dus als k het goed begrijp... kan cylinders ook weg gehaald worden (of zoiets)... want ik heb best wel hoge cylinders.. weet niet uit mijn hoofd hoeveel.. maar neem maar van mij aan dat het hoog is... en scherpte ligt rond 5 en 7 geloof ik... (tijdje niet meer gechecked )...
Want ik wou eigenlijk dit jaar naar Istanbul gaan, om te doen.. maar zie dus dat je vaak terug moet ter na controle... en ik ga speciaal naar Turkije om dat te doen.... Houdt dit dus in dat ik beter niet kan gaan... of..?
quote:een collega van mij heeft net van de week te horen gekregen dat ze met cylinders te laseren was. ECHTER ze zou dan twee keer behandeld moeten worden. De eerste keer zou er een sneetje in het oog moeten worden gemaakt waarna er een lens ingeschoven word. Daarna zou er gelaserd kunnen worden.
Op vrijdag 6 februari 2004 16:23 schreef nicholaszen het volgende:
Zo heb nu ff de topic door gelezen...Dus als k het goed begrijp... kan cylinders ook weg gehaald worden (of zoiets)... want ik heb best wel hoge cylinders.. weet niet uit mijn hoofd hoeveel.. maar neem maar van mij aan dat het hoog is... en scherpte ligt rond 5 en 7 geloof ik... (tijdje niet meer gechecked
)...
Want ik wou eigenlijk dit jaar naar Istanbul gaan, om te doen.. maar zie dus dat je vaak terug moet ter na controle... en ik ga speciaal naar Turkije om dat te doen.... Houdt dit dus in dat ik beter niet kan gaan... of..?
Maar goed, dit is 3e hands informatie. Ik meen dat een vraag/informatie gesprek gratis is.
quote:ik weet het eerlijk gezegd niet. Echter, iemand kan nog zo hard roepen dat het veilig is. Er zijn en zullen altijd risico's aan verbonden zijn. Het is niet niks zo maar iemand met een mes/laser behandelen.
Op vrijdag 6 februari 2004 17:11 schreef nicholaszen het volgende:
Ok.. thnx.. misschien dat ik ff navragen.. maar denk je niet dat ze gewoon hun informatie gaan "opvrolijken"... ? Dus zo van.. ja het is VEILIG, NIETS AAN DE HAND.. BLABLABLA....
Maar je moet het tegen elkaar opwegen. Voor mezelf heb ik momenteel nog zoiets van, ik vind het het risico niet waard.
Ah ok dan! En had je een sterke afwijking? En nu helemaal geen bril en/of lenzen meer nodig? Als je 't nog 'n keer moest doen, zou je 't weer doen? Wat was jouw reden om te doen? (lijkt me obious, maar toch)quote:Op zondag 29 februari 2004 18:40 schreef FoXje het volgende:
Ja ikke, in Nijmegen, zo'n 10 jaar geleden. Is perfect
[/edit] Dat was met de Cymer laser, en het deed geen pijn, maar de 2 dagen daarna kon ik geen licht verdragen. Daarna ging het steeds beter, veel druppelen en zalven. Nu heb ik alleen nog af en toe last van fel licht, maar dan helpt een zonnebril wel[edit]
Ik had -8, -9 zoietsquote:Op zondag 29 februari 2004 18:44 schreef JeOma het volgende:
[..]
Ah ok dan! En had je een sterke afwijking? En nu helemaal geen bril en/of lenzen meer nodig? Als je 't nog 'n keer moest doen, zou je 't weer doen? Wat was jouw reden om te doen? (lijkt me obious, maar toch)
Wat ik tot nu toe gevonden heb, varieert dat van 3000 tot 4500 euro voor 2 ogen. Als ik dan geen contactlenzen meer hoef te kopen heb ik dat met 'n jaartje of 15 terug verdiend. (en dan tel ik nog niet mee dat ik er wel een honderdje of wat per jaar voor over heb om niet meer te hoeven kloten met die lenzen)quote:Op zondag 29 februari 2004 18:48 schreef Erwin1e het volgende:
Wat kost het eingelijk heb er namelijk ook wel eens over nagedacht
september 2003quote:Op zondag 29 februari 2004 19:02 schreef JeOma het volgende:
schatje, weet je toevallig Consumentengids dat was? (cb7 zoals 'ie heet zegt me niet zoveel)
Ze zullen bij je oma wel een nieuwe lens hebben geimplanteerd, dat doen ze iig meer met oude mensen, die laseren ze toch niet zo snel meer?quote:Op zondag 29 februari 2004 20:31 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Mijn oma had dat laten doen.
Ik was mee gegaan en m'n opa ook. M'n opa reed terug, want je bent echt hardstikke verblind. Je kan beter een blinddoek om doen dan een zonnebril.
Maar ze zijn wel dat ze veel meer kleuren zag. En ze schilderd en houd erg van de natuur, dus dat viel erg op en daar was ze heel erg blij mee.
Ik weet alleen dat ze gelaserd is en dat ze er heel erg blij mee was.quote:Op zondag 29 februari 2004 20:32 schreef Samson het volgende:
[..]
Ze zullen bij je oma wel een nieuwe lens hebben geimplanteerd, dat doen ze iig meer met oude mensen, die laseren ze toch niet zo snel meer?
Wat een suf verhaal op die site, bij iedere soort operatie gaat wel ns een keer wat mis, vette pech voor die persoon, dat is het risico dat je neemt...quote:Op zondag 29 februari 2004 20:37 schreef SEMTEX het volgende:
http://www.lasikdisaster.com/
Thanks voor deze ervaring, ik hoor nu ook echt voor 't eerst dat er meerdere behandelingen mogelijk zijn. Dacht altijd dat het eenmalig kon en als 't niet helemaal goed was dat je dan pech had.quote:Op zondag 29 februari 2004 20:26 schreef Samson het volgende:
... story...
Het kan idd wel vaker dan een keer, tenminste, als je hoornvlies dik en goed genoeg is, gelukkig is dat bij mij het geval, maar dat wordt van tevoren uitvoerig onderzocht, er is dus altijd een kleine kans dat de operatie niet kan bij bepaalde personen...quote:Op zondag 29 februari 2004 21:58 schreef JeOma het volgende:
[..]
Thanks voor deze ervaring, ik hoor nu ook echt voor 't eerst dat er meerdere behandelingen mogelijk zijn. Dacht altijd dat het eenmalig kon en als 't niet helemaal goed was dat je dan pech had.
Enne, die link van Semtex had ik ook al bekeken (werd genoemd in de laatste consumentengids zag ik toevallig), dat is inderdaad vrij verrot, maar ja... er gaat wel 's wat mis ja. Bummer.
Ik ga nu toch heel serieus nadenken of ik dit op korte termijn wil. Verrry interesting. Kun je na 'n paar dagen wel weer gewoon (computer)werk doen?![]()
![]()
Eerst 's effe die consumentengids van sep 2003 zoeken...
Vreemde redenaties houd je er op na, de operatie gaat dus bijna nooit mis, dus dat is een gokje dat te wagen valt, misschien heb je er nu wel jarenlang plezier van. Als je gelaserd bent garandeert dat idd niet dat je ogen niet verder achteruit gaan, maar de sterkte die weggelaserd is ben je wel kwijt, die komt er echt niet opnieuw bij of zo. En lekker belangrijk of je dan over vijf jaar een bril nodig hebt. Misschien loop over vijf jaar wel onder een tram of zo, dan had je al die jaren mooi lol kunnen hebben van je gelaserde ogen. Ik zou het wel weten met zo'n mega sterkte afwijking als jij hebt, maar je moet het zelf weten......quote:Op maandag 1 maart 2004 10:41 schreef MG_ het volgende:
Hmm, weet 't nog net zo niet denk niet dat ik zo snel mijn ogen zou laten laseren. Stel dat er iets misgaat, dan zit je voor de rest van je leven met die ellende......en dat terwijl een bril of lenzen een bruikbaar alternatief zijn
Heb zelf -8 en -9 (respectievelijk rechts en links) en draag al een jaar of 11 contactlenzen. En dat is inderdaad af en toe echt klote (rode ogen, snel geirriteerd in stoffige omgeving, lenzen die via de gootsteen verdwijnen, onpraktisch als je ergens toevallig blijft overnachten) maar vindt het nog altijd beter dan een bril.
Waar je trouwens wel rekening mee moet houden, is dat als je gelaserd bent, dat niet garandeerd dat je ogen niet achteruit gaan. Ging bij mij afgelopen jaar nog een puntje in de min bij, stel je bent gelaserd dan kan het best zijn dat je over een jaar of 5 toch nog een leesbril nodig hebt....
Sluit ik me helemaal bij aan, heb dezelfde behandeling als jij gehad, volgende week dus 1 oog in de herhaling. Leg de morfinepillen maar klaarquote:Op maandag 1 maart 2004 16:21 schreef FoXje het volgende:
Ik ben igg al 10 jaar blij dat ik het heb laten doen. Geen gezeik meer met brillen of lenzen. Zou het zo weer doen. Heb wel GEEN Lasik gehad, maar de Cymer laser.
Yep Rianne, dat zou best kunnen, daarom gaan ze eerst goed kijken of de sterkte de laatste jaren stabiel is, anders doen ze de operatie niet. Ik denk niet dat jij het dus kunt laten doen zoals het nu isquote:Op maandag 1 maart 2004 19:08 schreef Riann het volgende:
Ik heb nu sterker dan -4:00 en ik zit er ook over te denken
Maar mijn ogen gaan nog steeds achteruit zachtjes maar ze gaan achteruit.
Kan het zijn als ik die laserbehandeling heb gehad dat ik weer ooit aan een bril moet?
Oftewel dat ik misschien binnen de 2 jaar dat ik bijv. -0.75 of zo heb dat ik dus weer aan een bril moet???
Nee dat lijkt me dan ook niet verstandig om daar dan zoveel geld aan uit te gevenquote:Op maandag 1 maart 2004 19:40 schreef Samson het volgende:
[..]
Yep Rianne, dat zou best kunnen, daarom gaan ze eerst goed kijken of de sterkte de laatste jaren stabiel is, anders doen ze de operatie niet. Ik denk niet dat jij het dus kunt laten doen zoals het nu is
Nee, vrijwel nooit. (mijn contactlenzen worden trouwens ook niet vergoed)quote:Op maandag 1 maart 2004 19:43 schreef Riann het volgende:
[..]
Nee dat lijkt me dan ook niet verstandig om daar dan zoveel geld aan uit te geven
Want het word niet vergoed?
Hookoorts heb ik ook last van (wel steeds minder gelukkig) dus ben blij dat mn operatie volgende week is, in mei of zo is dat niet een goed plan ben ik bang.... Weet niet of het niet kan met redelijk droge ogen, misschien maakt dat wel helemaal niet uit of zo, maar weet ik dus niet... Ik heb nu (wel offtopic) een heeeeel goeie spray gevonden die toppie werkt tegen hooikoorts!quote:Op maandag 1 maart 2004 19:57 schreef JeOma het volgende:
[..]
Nee, vrijwel nooit. (mijn contactlenzen worden trouwens ook niet vergoed)
Ik begin toch te twijfelen, ik heb ook wel 's last van droge ogen en ik heb met vlagen enorme hooikoorts (en dan ook rode/tranende ogen). Hmm... voorlopig in de ijskast dit idee en maar vrolijk elke maand 21,50 blijven overmaken aan die lijers van Pearle.
Ja lekker in een vage kliniek in Turkije je ogen laten verbouwen, dat is slimquote:Op dinsdag 2 maart 2004 00:07 schreef The_BoezelaaR het volgende:
http://www.zienzonderbril.nl/
hmz, das niet duur
Volgende week? He wil je ons (hier of in een ander topic) op de hoogte houden? Ben heel erg benieuwd! En jij gaat 't hier in Nederland ergens doen?quote:Op maandag 1 maart 2004 22:10 schreef Samson het volgende:
[..]
Hookoorts heb ik ook last van (wel steeds minder gelukkig) dus ben blij dat mn operatie volgende week is, in mei of zo is dat niet een goed plan ben ik bang.... Weet niet of het niet kan met redelijk droge ogen, misschien maakt dat wel helemaal niet uit of zo, maar weet ik dus niet... Ik heb nu (wel offtopic) een heeeeel goeie spray gevonden die toppie werkt tegen hooikoorts!
Goeie tip gorgulu. Ik heb zojuist de film besteld, ben erg benieuwd. Een reisje naar Turkije lijkt me ook best aardig.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 20:25 schreef gorgulu het volgende:
Ik en mijn echtgenoot hebben in Turkije bij het ziekenhuis wat bij www.zienzonderbril.nl genoemd wordt onze ogen laten behandelen. ik was onder de indruk van de service! Ik heb naderhand mijn ogen bij de refractiecentrum laten controleren.De artsen van het centrum gaven aan dat de operatie zeer goed was uitgevoerd. Je zou het niet verwachten maar het ziekenhuis in Turkije had nieuwere apparaten dan het refractie centrum! Op zienzonderbril kan je ook een film bestellen waarin een operatie in het ziekenhuis van begin tot eind is gefilmd.
Ik wil je wel op de hoogte houden hoor, maar wat ik al eerder heb gepost, het is bij mijn ene oog dus de tweede herbehandling (met wel de nodige jaren er al tussen dus), het is voor mij niet echt nieuw meer (offtopic: de spray heet Nasacort, kun je alleen via de huisarts krijgen, niet via de apotheek want er zitten geloof ik een soort steroiden in)quote:Op dinsdag 2 maart 2004 20:08 schreef JeOma het volgende:
[..]
Volgende week? He wil je ons (hier of in een ander topic) op de hoogte houden? Ben heel erg benieuwd! En jij gaat 't hier in Nederland ergens doen?
(offtopic: welke spray is dat?)
Als je je ogen hebt laten laseren is inderdaad de kans dat je eerder een leesbril nodig kunt hebben, maar het hoeft niet beslist, ik vind trouwens van -11 terug naar -5 enkel door ouder worden wel erg sterk, heb ik nog nooit gehoord zoiets...quote:Op dinsdag 2 maart 2004 21:25 schreef Slaapmeisje het volgende:
O ja, hoe zit het trouwens met het volgende. Als je ouder wordt en je bent bijziend, dan komt het voor dat het zicht weer beter wordt. Zo is mijn moeder weer van -11 teruggegaan naar -5 of ergens in die richting. Als je nu je ogen hebt laten laseren tot 0 en je wordt ouder, heb je dan een leesbril nodig?
OK, dan trek ik mn eerdere commentaar in, dan zal het inderdaad wel een goede behandeling zijn daarquote:Op dinsdag 2 maart 2004 20:25 schreef gorgulu het volgende:
Ik en mijn echtgenoot hebben in Turkije bij het ziekenhuis wat bij www.zienzonderbril.nl genoemd wordt onze ogen laten behandelen. ik was onder de indruk van de service! Ik heb naderhand mijn ogen bij de refractiecentrum laten controleren.De artsen van het centrum gaven aan dat de operatie zeer goed was uitgevoerd. Je zou het niet verwachten maar het ziekenhuis in Turkije had nieuwere apparaten dan het refractie centrum! Op zienzonderbril kan je ook een film bestellen waarin een operatie in het ziekenhuis van begin tot eind is gefilmd.
Het verbaasde mij ook enigszins. Misschien moet ik wachten tot ik net zo oud ben als mijn moeder en heb ik wellicht helemaal geen bril of lenzen meer nodigquote:Op dinsdag 2 maart 2004 21:30 schreef Samson het volgende:
[..]
Als je je ogen hebt laten laseren is inderdaad de kans dat je eerder een leesbril nodig kunt hebben, maar het hoeft niet beslist, ik vind trouwens van -11 terug naar -5 enkel door ouder worden wel erg sterk, heb ik nog nooit gehoord zoiets...
Het is inderdaad zo dat het wel gebeurd dat je bijziendheid ("je oogspieren zijn te kort eigenlijk") afneemt als je ouder wordt, maar dat hoeft niet. Je heb behalve bijziend en verziend (=leesbril nodig) ook nog "oudziend". Dat treedt pas op bij 40+ mensen, maar da's ook lastig, want dan komt je brandpunt verder weg te liggen (daarom moeten oude mensjes vaak boeken een eind bij hun ogen weg houden). Het precieze weet ik ook niet meer (natuurkunde VWO6 is te lang geleden)quote:Op dinsdag 2 maart 2004 21:39 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Het verbaasde mij ook enigszins. Misschien moet ik wachten tot ik net zo oud ben als mijn moeder en heb ik wellicht helemaal geen bril of lenzen meer nodig![]()
Het zou natuurlijk wel genetisch bepaald kunnen zijn en daar hoop ik in mijn geval maar op. Is altijd beter dan een verkeerd uitgevallen laserbehandeling.... ik wacht nog wel een paar jaartjes tot ik echt lenzenmoe ben en hopelijk zijn de technieken dan zo verfijnd dat er geen mesje meer aan te pas komt en dat alles met een laserstraal gebeurt. Het idee dat ze met een mesje in je oog zitten te poeren vind ik gewoon zo een eng idee. Ik kan me nog goed de nachtmerries herinneren toen ik voor de eerste keer hoorde dat van mensen die loenzen de oogbal even uit de oogkas werd gewipt en dat ze zo naar hun eigen wang konden staren totdat het probleempje binnen in de oogkas weer was opgelost. Nu heb ik dezelfde nachtmerries dat ze met een mesje mijn ooglens even insnijden of met een scalpeltje (volgens mijn collega een soort kaasschaafje ) mijn lenzen bijschavenquote:Op dinsdag 2 maart 2004 21:51 schreef JeOma het volgende:
[..]
Het is inderdaad zo dat het wel gebeurd dat je bijziendheid ("je oogspieren zijn te kort eigenlijk") afneemt als je ouder wordt, maar dat hoeft niet. Je heb behalve bijziend en verziend (=leesbril nodig) ook nog "oudziend". Dat treedt pas op bij 40+ mensen, maar da's ook lastig, want dan komt je brandpunt verder weg te liggen (daarom moeten oude mensjes vaak boeken een eind bij hun ogen weg houden). Het precieze weet ik ook niet meer (natuurkunde VWO6 is te lang geleden), maar het is niet altijd zo dat als je nu -10 hebt dat je dan over een aantal jaar niets meer nodig hebt aan bril/lenzen. Helaas.
Flixonase. Heb hem ook sinds kort, omdat m'n stofallergie de spuigaten uitliep.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 20:08 schreef JeOma het volgende:
[..]
Volgende week? He wil je ons (hier of in een ander topic) op de hoogte houden? Ben heel erg benieuwd! En jij gaat 't hier in Nederland ergens doen?
(offtopic: welke spray is dat?)
quote:Op zondag 13 juni 2004 10:39 schreef Bodegas het volgende:
Ik ben inmiddels een tijdje bezig om een goed beeld te krijgen wat nu verstandig is.
-Het buitenland is voor mij geen optie; het kan best zijn dat er goede artsen rondlopen in Turkije (het is niet toevallig dat hun namen telkens in internet-forums opduiken met goede verhalen, dat doen ze namelijk zelf), maar ze hebben niets geregeld wat betreft voor en nazorg. Voorbeeld: ik draag al 10 jaar harde lenzen, waardoor mijn hoornvlies een iets andere vorm heeft gekregen. Voor een laseroperatie is het belangrijk dat die vorm eerst weer normaal wordt, en dat betekent dat ik voor zo�n operatie minimaal 10 weken het lenzendragen moet afbouwen (niet ineens stoppen, dat is ook niet goed), onder begeleiding van een optometrist, die dan metingen verricht,. nodig voor de operatie. De vriendelijk vrienden in Turkije gaven aan dat dit afbouwen helemaal niet zo belangrijk is, en hadden nog een laserplekje binnen 2 weken. Ik bedoel maar, was ik daar op ingegaan, dan had ik zeker weer een herbehandeling nodig gehad, en dat is dus twee keer kassa. Wat betreft de nazorg; na zo�n operatie moet je gedurende een aantal maanden periodiek je ogen laten controleren die iemand die optometrist is, en ook op de hoogte is wat er bij jouw behandeling gebeurd is. Er kunnen hele nare dingen gebeuren als je dit verwaarloost, en de ellende voel je in eerste instantie niet, maar kan je ogen wel verzieken. Russische roulette met je ogen speel ik liever niet. Ik weet ook dat de Nederlandse oogartsen er niet op zitten te wachten om de dramagevallen uit het buitenland, waar de patient zonodig voor een rotprijs behandelt is, op te lossen.
-You get what you pay for; niet iedere kliniek verricht de laatste behandelingen (soms kunnen ze het niet eens), biedt het complete pakket (en de consument heeft daar geen verstand van), werkt met ervaren oogartsen, werkt met de laatste apparatuur (echt waar, sommigen werken met een derdehands laser die al 10 jaar oud is, in Venray zit zo�n jongen), zijn ethisch, hebben het goed geregeld wat betreft de operatiekamer (je mag in Nederland overal zo�n behandeling uitvoeren, ook in een huiskamer, maar er zijn klinieken die in een operatiekamer met overdruk (steriel) werken. Kortom, er is echt verschil in kwaliteit, en klinieken die roepen dat dit allemaal niet uitmaakt willen gewoon voor een rotprijs behandelen en lekker veel klanten trekken.
In mijn zoektocht heb ik goede ervaringen met de kliniek in Alkmaar (MCA geloof ik), met Visionclinc (maar vind ze wel onpersoonlijk, is een beetje een fabriek) en Eyescan (daar ligt de nadruk op advisering, trekken je niet meteen de laserruimte in).
Nou, één keer melden is genoeg hoor. Je hoeft het niet in elke poster te vermelden. Vandaar dat ik het toen alsnog allemaal verwijderdequote:Op maandag 12 juli 2004 15:45 schreef RonaldG het volgende:
Ik snap niet waarom de vermelding van de site www.ooglasertrefpunt.nl in een paar eerdere berichten van mij als SPAM wordt aangemerkt. Jammer dat ik het moet zeggen maar zover als ik nu kan overzien zit hier duidelijk een zeer slechte moderator achter. De site die ik heb opgezet is juist om eerlijke, duidelijke info over ooglaseren naar buiten te brengen. Als mijn site als spam wordt gezien waarom worden de vele andere commerciele links in dit topic dan ook niet als SPAM aangemerkt en niet leesbaar gemaakt?
Weet je zeker dat dat niet per oog is ?quote:Op donderdag 23 september 2004 15:00 schreef GTR het volgende:
Bij optilens in amsterdam sturen ze je naar een kliniek in amstelveen. Iemand hier ervaring mee?Want het kost maar 1750 Euro. En zeer lage prijs als je het mij vraagt.
infoquote:Op zaterdag 25 september 2004 20:35 schreef neo567 het volgende:
Dit is geen laser maar weet iemand meer hiervan:
Nachtlens
Nachtlenzen draag je alleen maar 's nachts. Terwijl jij slaapt, corrigeren de Nachtlenzen - zonder dat je er iets van merkt - je ogen. Door de speciale vorm van de lens zorgt de traanfilm dat de voorkant van het hoornvlies ietsje platter wordt.
Als je 's morgensvroeg wakker wordt, doe je je Nachtlenzen gewoon uit en ga je aan de slag. En dan heb je de hele dag zonder bril of lenzen het scherpste zicht. Het grote voordeel van alleen sąnachts lenzen dragen is dat je ogen overdag volledige rust krijgen.
Nachtlenzen zijn volkomen veilig en je kunt ze de hele nacht dragen. Het is een fantastische uitvinding voor alle mensen die een bril of lenzen moeten dragen. En vooral voor mensen die soms last hebben van droge of gevoelige ogen.
bron
ik ben hier geweest voor implantlezen, in Portugal dan, dat is de zelfde arts, de na controlle is in Amstelveen, in Portugal was het net weer iets goedkoper dan in Nederlandquote:Op donderdag 23 september 2004 15:00 schreef GTR het volgende:
Bij optilens in amsterdam sturen ze je naar een kliniek in amstelveen. Iemand hier ervaring mee?Want het kost maar 1750 Euro. En zeer lage prijs als je het mij vraagt.
Het is inderdaad voor beide ogen. En je moest ook 40 euro betalen voor de controle vooraf. Maar that's it. Het is een kliniek in amstelveen en die heet opticlinic.quote:Op donderdag 23 september 2004 15:03 schreef Serinde het volgende:
[..]
Weet je zeker dat dat niet per oog is ?
Bijkomende kosten ? Servicetoeslagen of wat ze ook maar mogen bedenken ?
Zelf geen ervaring mee. Mijn schoonouders hebben beide hun ogen laten laseren en zijn er heel tevreden over. Geen idee waar ze het hebben laten doen en hoeveel ze ervoor moesten betalen. Ik wil het nog steeds weten, maar vergeet het steeds te vragen.
Als ik het geld had, ging ik binnenkort ook, maar helaas
Ziet die kliniek er professioneel uit? Ik heb even de consumentengids van september 2003 bijgepakt, daar haalden ze 59 punten uit de 100. Niet al te hoge score dus. Ik overweeg het bij ik geloof care vision te doen, want die hadden de meeste punten.Maar wel weer stukje duurder. Maar wel waard, het zijn tenslotte je ogen nietwaar?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 01:37 schreef barrymel het volgende:
[..]
ik ben hier geweest voor implantlezen, in Portugal dan, dat is de zelfde arts, de na controlle is in Amstelveen, in Portugal was het net weer iets goedkoper dan in Nederland
hier meer er over : Implantlenzen
Nou dat is toch echt niet te vergelijken met 4000 euro. Zeker een bril niet. Die kost een keer 300 euro en als je ogen verslechteren misschien telkens meer maar dat is toch nog geen 4000.quote:Op woensdag 2 juli 2003 00:37 schreef octopussy het volgende:
Denk ook eens aan wat je normaal gesproken kwijt bent aan brillen/lenzen, dat loopt toch ook aardig op, zeker als je je hele leven nog een bril /contactlenzen moet dragen!
Idd. mijn laatste bril kostte 265 euro. 1x in de 3 jaar (ongeveer) koop ik een nieuwe. Nu ik regelmatig mijn lenzen inheb zal ik waarschijnlijk minder snel een nieuwe bril aanschaffen. Mijn lenzen kosten 13 euro per maand, inclusief alles. *rekent even snel* Hmmzz 3 jaar lenzen + 1 nieuwe bril .... 724 euro. Voor 4000 euro kan ik dan 16 jaartjes vooruit ongeveer. Ik hoop niet dat mijn leven dan al voorbij isquote:Op donderdag 14 oktober 2004 07:10 schreef Yamyam het volgende:
[..]
Nou dat is toch echt niet te vergelijken met 4000 euro. Zeker een bril niet. Die kost een keer 300 euro en als je ogen verslechteren misschien telkens meer maar dat is toch nog geen 4000.
ik heb 'maar' 50 euro te besteden per verjaardag.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 00:07 schreef Fietje het volgende:
Ik ben nu 20 en heb ook die laserbehandeling laten doen. Wel een freaky ervaring maar achteraf dubbel genieten. Het kost u wel +-1250 euro per oog, maar is toch een mooi verjaardagscadeau!
ja ik vond het er allemaal netjes uit zienquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 21:35 schreef GTR het volgende:
[..]
Ziet die kliniek er professioneel uit? Ik heb even de consumentengids van september 2003 bijgepakt, daar haalden ze 59 punten uit de 100. Niet al te hoge score dus. Ik overweeg het bij ik geloof care vision te doen, want die hadden de meeste punten.Maar wel weer stukje duurder. Maar wel waard, het zijn tenslotte je ogen nietwaar?
quote:Op zondag 24 oktober 2004 02:08 schreef HarigeKerel het volgende:
Toch niet geheel onbelangrijk dit bericht:
[afbeelding]
gelukkig dat ik daar in Portugal bij die Arts implant lenzen 1,5 maand terug heb genomen en geen laser behandelingquote:Op zondag 24 oktober 2004 02:08 schreef HarigeKerel het volgende:
[afbeelding]
Was gister ook bij kassa. De arts schuift de schuld af op de fabrikant van de laser machine. Bausch & Lomb (de fabrikant dus) zegt niet aansprakelijk te zijn omdat de machine zonder hun medeweten door derden is verplaatst en niet door een officiele B&L monteur onderhouden. Bij het plaatsen van een dergelijk apparaat wordt het ding namelijk gecontroleerd, afgesteld en gecalibreerd door de fabrikant. Daarnaast behoort de arts voor de ingreep de afstellingen van de laser te controleren.quote:Op zondag 24 oktober 2004 02:08 schreef HarigeKerel het volgende:
[afbeelding]
en heb je nog pluisjes van een wattenstaafje onder je lenzen?quote:Op zondag 24 oktober 2004 04:34 schreef barrymel het volgende:
[..]
gelukkig dat ik daar in Portugal bij die Arts implant lenzen 1,5 maand terug heb genomen en geen laser behandeling
quote:Op zondag 24 oktober 2004 14:26 schreef octopussy het volgende:
[..]
en heb je nog pluisjes van een wattenstaafje onder je lenzen?
de laserbehandeling was niet het enige wat die arts verknoeide
quote:
50 euroquote:Op maandag 25 oktober 2004 13:57 schreef Space-Chinees het volgende:
Ik ken iemand die heeft het in Turkije laten doen voor 50 euro.
Hij is nog steeds niet blind of iets dergelijks. Dus het zal wel werken denk ik.
2 weken na het onderzoek werd je behandeld? Wow da's snel !quote:Op donderdag 25 november 2004 01:24 schreef Caelum het volgende:
Ik heb mijn ogen in Antwerpen laten laseren. 2500 euro voor 2 ogen. ik heb 3500 euro betaald en mijn nachtblindheid is weg. Je gaat er naar toe voor een onderzoek, en 2 weken later kon ik behandeld worden. Ik had -5 en -4. Het is nu bijna 3 jaar geleden en ik heb eigenlijk nergens last van gehad. Het is alleen raar om na 10 jaar een bril te hebben gedragen 'last' te hebben van normale verschijnselen. Als ik moe ben merk ik dat mijn ogen daar last van hebben. Probleem wat ik niet eerder kende. Dacht ook eerst dat mijn ogen weer achteruit gingen.
Ik ben er zeer tevreden over...
quote:Op dinsdag 18 januari 2005 11:25 schreef woeshie het volgende:
[..]
2 weken na het onderzoek werd je behandeld? Wow da's snel !
Ik wil m'n ogen ook laten laseren, ik twijfelde er al enkele jaren over.
Maar dit jaar heb ik besloten om het te laten doen, en liefst zo snel mogelijk ook
Mijn vader heeft dit 8 jaar geleden laten doen en is er supergelukkig mee![]()
Maar 'k ben gewoon héél erg bang voor de procedure zelf .. als ze zo effe in je ogen moeten snijden .. brrr![]()
Krijg je ook een soort van kalmeermiddel vooralleer de behandeling begint ?
Een beetje valium kan wonderen doen![]()
T stelt echt geen fluit voor geloof me. Ik liet het 3 jaar geleden doen en tis nog geen 5 min bij mekaar. T voelt even vervelend maar das echt paar seconden. Daarna is t alweer over.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 11:25 schreef woeshie het volgende:
[..]
2 weken na het onderzoek werd je behandeld? Wow da's snel !
Ik wil m'n ogen ook laten laseren, ik twijfelde er al enkele jaren over.
Maar dit jaar heb ik besloten om het te laten doen, en liefst zo snel mogelijk ook
Mijn vader heeft dit 8 jaar geleden laten doen en is er supergelukkig mee![]()
Maar 'k ben gewoon héél erg bang voor de procedure zelf .. als ze zo effe in je ogen moeten snijden .. brrr![]()
Krijg je ook een soort van kalmeermiddel vooralleer de behandeling begint ?
Een beetje valium kan wonderen doen![]()
zijn implant lenzen niets voor jou dan ? ik had ook een te dunnen hoorvliezen, het is nu een half jaar verder dat ik het heb laten doen en ben er nog steeds erg te vreden meequote:Op dinsdag 22 maart 2005 17:58 schreef eddo23 het volgende:
Voor mij gaat het niet door: te dunne hoornvliezen, en ze zijn ook nog eens té krom.... waardeloos.
Lesley; ik zie dat je dit berichtje al een tijdje geleden geplaatst hebt, maar ik heb wat vragen aan je over het laseren van je ogen als Nystagmus hebt. Kan ik je hier een keer over emailen? Hmm hopen dat je dit nog een keer leestquote:Op donderdag 12 juni 2003 12:17 schreef lesley het volgende:
die mensen boeit het niet zo wat het gevaar is, je tekend toch dat je niks kunt eisen.
heb zelf behandeling gesponsord kunnen krijgen omdat ik nystagmus heb maar heb ik niet gedaan omdat risico te groot was behandeling bij nystagmus was pas een keer gedaan.
En weet je al meer?quote:Op vrijdag 1 augustus 2003 11:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik weet dus nog geen reet [afbeelding]
Carevision, 995 per oog.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:05 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:
mn ma moet 16 april bij eye-do, ze heeft -5 of -6 ofzo.. als het helemaal goed gaat wil ik het misschien ook wel, hoewel het wel duur is 4000 voor mn 18 jaar
Zie www.ooglasertrefpunt.nlquote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:53 schreef Drifter__ het volgende:
Hij heeft iemand ervaring met:
http://www.eyeqvision.nl/
LASIK, LASEK, PKR
Welke zijn er nog meer?
Wat zijn de voor- en de nadelen?
![]()
Ze houden 1 jaar stabiel aan. In jouw geval zou ik nog wachten, omdat het zeer belangrijk is dat je bent uitgegroeid. Je ogen moeten echt niet meer groeien.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 23:33 schreef woeeiiii het volgende:
Nog een belangstellende hier, ik ben 17 en heb ongeveer -5 -4,5
Ik hoorde dat je ten eerste meerderjarig moet zijn, en ten tweede dat je drie jaar stabiel moet zijn, ik doe om de 6 maanden een nieuwe ogen test bij de Pearle als ik weer voor nieuwe lenzen ga. En dan verander ik nog wel eens. Een jaar geleden was ik -5,5, een half jaar geleden -5 en nu dus -4,5. Dat zijn dus grote veranderingen.
Weet iemand meer over die 3 jaar stabiel, of is het niet zo?
quote:Op zondag 3 december 2006 15:03 schreef spookvrouw het volgende:
Mirandaatje, kan jij mij kort het verschil uitleggen tussen de lasik en lasek behandeling? Mijn collegaatje heeft de tweede laten doen en ziet geen barst beter, ze heeft 1 cylindrisch oog. De behandeling was half augustus, ze moet nog steeds elk half uur druppelen, om zenuwachtig van te worden en moet waarschijnlijk in januari opnieuw. De behandeling heeft toch ff gauw ¤ 2.500,00 gekost
Dat wavefront lijkt me precies iets voor mij. Ik denk dat ik binnenkort een afspraak ga maken voor een vooronderzoek. Omdat ik in in augustus de behandeling zou willen laten doen, is mijn vraag is of er een wachtlijst is, of dat ik nog even kan wachten met het maken van een afspraak?quote:Op zondag 21 januari 2007 16:27 schreef mirandaatje het volgende:
Ja ik heb ervaring met optical express. Ik werk er namelijk wel in de kliniek in eindhoven maar de behandeldagen in amsterdam werk ik ook. Vragen??? Stel ze AUB. Bij optocal express werken ze met wavefront dat is een geavanceerde nieuwe techniek waarbij je nachtvisie en eventuele halo`s verdwijnen.
Ja dat klopt. Tijdens het vooronderzoek krijg je ook een tranentest. Ze plakken dan kartonnetjes in je ogen. Je moet dan een minuut met je ogen dicht zitten *traan*traan*traan*. Daaraan kunnen ze zien of je genoeg traanvocht hebt.quote:Op maandag 22 januari 2007 08:44 schreef Sorella het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat als je te weinig traanvocht heb je niet gelaserd kan worden ik kan ook niet tegen lenzen) is dit waar ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |