abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36338905
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 19:59 schreef Crudus het volgende:

[..]

Zie www.ooglasertrefpunt.nl
Thanks
  dinsdag 28 maart 2006 @ 22:34:43 #202
122218 Crudus
Professioneel Krullevaar
pi_36448711
Nou, voor de geinteresseerden: ik heb besloten ICL lenzen te laten implanteren. Duurt alleen nog even. Ik zal tzt mijn ervaringen hiermee posten.
Prrrrrrrr.....talieloe....
pi_36450596
Nog een belangstellende hier, ik ben 17 en heb ongeveer -5 -4,5
Ik hoorde dat je ten eerste meerderjarig moet zijn, en ten tweede dat je drie jaar stabiel moet zijn, ik doe om de 6 maanden een nieuwe ogen test bij de Pearle als ik weer voor nieuwe lenzen ga. En dan verander ik nog wel eens. Een jaar geleden was ik -5,5, een half jaar geleden -5 en nu dus -4,5. Dat zijn dus grote veranderingen.

Weet iemand meer over die 3 jaar stabiel, of is het niet zo?
  dinsdag 28 maart 2006 @ 23:39:13 #204
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_36450782
TVP

Ik hoop in mei aan de beurt te zijn voor een Lasik behandeling.

Eén jaar stabliel is mij verteld.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  dinsdag 28 maart 2006 @ 23:46:49 #205
122218 Crudus
Professioneel Krullevaar
pi_36451047
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 23:33 schreef woeeiiii het volgende:
Nog een belangstellende hier, ik ben 17 en heb ongeveer -5 -4,5
Ik hoorde dat je ten eerste meerderjarig moet zijn, en ten tweede dat je drie jaar stabiel moet zijn, ik doe om de 6 maanden een nieuwe ogen test bij de Pearle als ik weer voor nieuwe lenzen ga. En dan verander ik nog wel eens. Een jaar geleden was ik -5,5, een half jaar geleden -5 en nu dus -4,5. Dat zijn dus grote veranderingen.

Weet iemand meer over die 3 jaar stabiel, of is het niet zo?
Ze houden 1 jaar stabiel aan. In jouw geval zou ik nog wachten, omdat het zeer belangrijk is dat je bent uitgegroeid. Je ogen moeten echt niet meer groeien.
Prrrrrrrr.....talieloe....
  zondag 3 december 2006 @ 13:14:49 #206
162868 mirandaatje
Alles heeft z`n reden
pi_44100673
Ik ben zelf behandeld met de lasik methode en ik ben werkelijk enthousiasit. Heel mijn leven is veranderd!!!
Ik heb 18 jaar een bril gedragen en nu helemaal niks meer gewoon wakker worden en kunnen zien heerlijk!!
Als er vragen zijn vraag het ik werk namelijk in een ooglaserkliniek als laer-technicus dus waarschijnlijk kan ik wel het een en ander uitleggen

xxx
Life is liking taking a shit... Don`t push just let it happen
  zondag 3 december 2006 @ 15:03:59 #207
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_44103908
Mirandaatje, kan jij mij kort het verschil uitleggen tussen de lasik en lasek behandeling? Mijn collegaatje heeft de tweede laten doen en ziet geen barst beter, ze heeft 1 cylindrisch oog. De behandeling was half augustus, ze moet nog steeds elk half uur druppelen, om zenuwachtig van te worden en moet waarschijnlijk in januari opnieuw.
hofleverancier van sterretjes :)
  zondag 3 december 2006 @ 15:04:38 #208
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_44103929
quote:
Op zondag 3 december 2006 15:03 schreef spookvrouw het volgende:
Mirandaatje, kan jij mij kort het verschil uitleggen tussen de lasik en lasek behandeling? Mijn collegaatje heeft de tweede laten doen en ziet geen barst beter, ze heeft 1 cylindrisch oog. De behandeling was half augustus, ze moet nog steeds elk half uur druppelen, om zenuwachtig van te worden en moet waarschijnlijk in januari opnieuw. De behandeling heeft toch ff gauw ¤ 2.500,00 gekost
  zondag 3 december 2006 @ 15:26:50 #209
157000 -Rebelle
Let's go get lost
pi_44104678
Mijn moeder heeft dat gedaan en is er blij mee
  zondag 3 december 2006 @ 17:11:50 #210
162868 mirandaatje
Alles heeft z`n reden
pi_44107802
Je hoornvlies heeft 5 lagen met de lasik behandeling wordt er dmv een soort mesje een flap gecreeerd van de eerste 3 lagen. dan wordt er gelaserd en het flapje wordt terug gelegd. Met de lasek methode worden de eerste 2 lagen van het hoornvlies met een alcoholoplossing losgeweekt. dit wordt weggeschoven dan gelaserd en weer terug gelegd daaroverheen komen zache contactlezen die 4 dagen moeten blijven zitten. De lasek methode is een wat pijnlijkere methode dan de lasik.
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel
XX
pi_44119214
Ah, een tvp voor mij, want ik heb ook steeds meer interesse. Ik draag al 10 jaar lenzen en sinds een aantal maanden had ik andere gekregen wegens afname van sterkte en omdat ik een cilinder in m'n lenzen nodig had. Sinds die nieuwe lenzen 3 keer een oogontsteking gekregen en gisteren te horen gekregen van de opticien dat er een kras op m'n oogwit buiten het lensgebied zit, waardoor het waarschijnlijk een kans is dat ik geen lenzen meer zal kunnen dragen, maar een laserbehandeling was wel een optie. En ik zie het echt niet zitten om de rest van m'n leven een bril te dragen, dus vandaar de interesse.
Even dit topic in de gaten houden en doorlezen...
Back in business.
  dinsdag 5 december 2006 @ 22:18:21 #212
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_44177797
Mirandaatje, dank je wel.
Wat mij zo verbaast is dat mijn collegaatje nog steeds elk half uur aan het druppelen is, na vier maanden, en dat nog steeds moet blijven doen. Ik heb haar niet gehoord over de zachte lenzen de eerste vier dagen, zij zat de vierde dag alweer op het werk achter de computer en kwam pas na een week met een enoooooooorme grote zonnebril op haar neus binnenzetten.
Ik vind het zo heel apart dat ze nog steeds niet van het druppelen af is.
  woensdag 6 december 2006 @ 19:52:04 #213
162868 mirandaatje
Alles heeft z`n reden
pi_44203402
Tja bij sommige mensen duurt het nou eenmaal allemaal wat langer. Ik denk dat zij heeel errug veel geduld op moet brengen. Het is nou eenmaal een veel voorkomende bijwerking de droge ogen en bij de een is dat vlugger over als de bij de ander
  woensdag 6 december 2006 @ 23:19:27 #214
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_44210239
ok, dank je!
  Moderator zaterdag 13 januari 2007 @ 19:07:21 #215
9859 crew  Karina
Woman
pi_45321546
Ook voor mij een tvp, zit nog te twijfelen, omdat een kennis dit heeft laten doen en daarna erg last heeft gekregen van nachtblindheid. Daar heb ik NU al last van, dus ik ben bang dat het erger wordt na de behandeling.

Iemand ervaringen met Optical Express in Amsterdam? Op Ooglasertrefpunt staat niets dan lof, maar meer info is altijd handig.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 21 januari 2007 @ 16:27:10 #216
162868 mirandaatje
Alles heeft z`n reden
pi_45563014
Ja ik heb ervaring met optical express. Ik werk er namelijk wel in de kliniek in eindhoven maar de behandeldagen in amsterdam werk ik ook. Vragen??? Stel ze AUB. Bij optocal express werken ze met wavefront dat is een geavanceerde nieuwe techniek waarbij je nachtvisie en eventuele halo`s verdwijnen.
  Moderator maandag 22 januari 2007 @ 08:36:58 #217
9859 crew  Karina
Woman
pi_45570527
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:27 schreef mirandaatje het volgende:
Ja ik heb ervaring met optical express. Ik werk er namelijk wel in de kliniek in eindhoven maar de behandeldagen in amsterdam werk ik ook. Vragen??? Stel ze AUB. Bij optocal express werken ze met wavefront dat is een geavanceerde nieuwe techniek waarbij je nachtvisie en eventuele halo`s verdwijnen.
Dat wavefront lijkt me precies iets voor mij. Ik denk dat ik binnenkort een afspraak ga maken voor een vooronderzoek. Omdat ik in in augustus de behandeling zou willen laten doen, is mijn vraag is of er een wachtlijst is, of dat ik nog even kan wachten met het maken van een afspraak?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_45570594
Ik heb ergens gelezen dat als je te weinig traanvocht heb je niet gelaserd kan worden ik kan ook niet tegen lenzen) is dit waar ?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 19:58:31 #219
162868 mirandaatje
Alles heeft z`n reden
pi_45608075
Hee karina er is geen lange wachtlijst alleen een vooronderzoek is 6 maanden geldig bij ons dus ik zou even wachten met een afspraak als je graag in augustus wil.
En Sorella als ik jou was zou ik ook gewoon een afspraak maken voor een vooronderzoek (maakt niet uit waar natuurlijk) en dit even bespreken
  dinsdag 23 januari 2007 @ 23:11:14 #220
88457 Brillies
www.brillie.nl
pi_45616119
Niet alle ogen zijn er geschikt voor. Jammer genoeg...
pi_45622994
quote:
Op maandag 22 januari 2007 08:44 schreef Sorella het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat als je te weinig traanvocht heb je niet gelaserd kan worden ik kan ook niet tegen lenzen) is dit waar ?
Ja dat klopt. Tijdens het vooronderzoek krijg je ook een tranentest. Ze plakken dan kartonnetjes in je ogen. Je moet dan een minuut met je ogen dicht zitten *traan*traan*traan*. Daaraan kunnen ze zien of je genoeg traanvocht hebt.

Het voelt klote trouwens, ik had pas door dat ze die dingen in je oog plakken toen ze ze er weer uithaalde. Ik dacht dat ze een kras in m'n oogbol gemaakt hadden ofzo
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_45623085
Wavefront/Zyoptics is toch alleen nodig als je pupillen erg groot zijn? Een gewone laserbehandeling kan maar een bepaald oppervlak behandelen, bij grote pupillen (in het donker) heb je dan kans dat je langs het behandelde gedeelte gaat kijken 's nachts, met als gevolg dus wazig zien enzo. Met wavefront kunnen ze dat dan bijwerken.

Het is dus ook flink duurder, je betaalt je "gewone" laserbehandeling en dan nog eens de wavefront erbij.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_45631354
Ik heb een tip voor jullie allemaal! Er is binnenkort een beurs in de Amsterdam RAI. Het heet New Beauty.
Het gaat voornamelijk over cosmetische ingrepen enzo, maar ooglaseren en lensimplantaties zijn ook onderwerpen die ter sprake komen. Er zijn zo'n drie presentaties per dag over ogen.
Er zullen ook ooglaseraars op stands staan en daar kunnen jullie vragen aanstellen.
Voor meer informatie kunnen jullie kijken op www.newbeauty.nl/event of anders aan mij vragen!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 01:56:34 #224
100361 Basso
Save a tree, eat a beaver
pi_49129766
tvp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')