Vreemde redenaties houd je er op na, de operatie gaat dus bijna nooit mis, dus dat is een gokje dat te wagen valt, misschien heb je er nu wel jarenlang plezier van. Als je gelaserd bent garandeert dat idd niet dat je ogen niet verder achteruit gaan, maar de sterkte die weggelaserd is ben je wel kwijt, die komt er echt niet opnieuw bij of zo. En lekker belangrijk of je dan over vijf jaar een bril nodig hebt. Misschien loop over vijf jaar wel onder een tram of zo, dan had je al die jaren mooi lol kunnen hebben van je gelaserde ogen. Ik zou het wel weten met zo'n mega sterkte afwijking als jij hebt, maar je moet het zelf weten......quote:Op maandag 1 maart 2004 10:41 schreef MG_ het volgende:
Hmm, weet 't nog net zo niet denk niet dat ik zo snel mijn ogen zou laten laseren. Stel dat er iets misgaat, dan zit je voor de rest van je leven met die ellende......en dat terwijl een bril of lenzen een bruikbaar alternatief zijn
Heb zelf -8 en -9 (respectievelijk rechts en links) en draag al een jaar of 11 contactlenzen. En dat is inderdaad af en toe echt klote (rode ogen, snel geirriteerd in stoffige omgeving, lenzen die via de gootsteen verdwijnen, onpraktisch als je ergens toevallig blijft overnachten) maar vindt het nog altijd beter dan een bril.
Waar je trouwens wel rekening mee moet houden, is dat als je gelaserd bent, dat niet garandeerd dat je ogen niet achteruit gaan. Ging bij mij afgelopen jaar nog een puntje in de min bij, stel je bent gelaserd dan kan het best zijn dat je over een jaar of 5 toch nog een leesbril nodig hebt....
Sluit ik me helemaal bij aan, heb dezelfde behandeling als jij gehad, volgende week dus 1 oog in de herhaling. Leg de morfinepillen maar klaarquote:Op maandag 1 maart 2004 16:21 schreef FoXje het volgende:
Ik ben igg al 10 jaar blij dat ik het heb laten doen. Geen gezeik meer met brillen of lenzen. Zou het zo weer doen. Heb wel GEEN Lasik gehad, maar de Cymer laser.
Yep Rianne, dat zou best kunnen, daarom gaan ze eerst goed kijken of de sterkte de laatste jaren stabiel is, anders doen ze de operatie niet. Ik denk niet dat jij het dus kunt laten doen zoals het nu isquote:Op maandag 1 maart 2004 19:08 schreef Riann het volgende:
Ik heb nu sterker dan -4:00 en ik zit er ook over te denken
Maar mijn ogen gaan nog steeds achteruit zachtjes maar ze gaan achteruit.
Kan het zijn als ik die laserbehandeling heb gehad dat ik weer ooit aan een bril moet?
Oftewel dat ik misschien binnen de 2 jaar dat ik bijv. -0.75 of zo heb dat ik dus weer aan een bril moet???
Nee dat lijkt me dan ook niet verstandig om daar dan zoveel geld aan uit te gevenquote:Op maandag 1 maart 2004 19:40 schreef Samson het volgende:
[..]
Yep Rianne, dat zou best kunnen, daarom gaan ze eerst goed kijken of de sterkte de laatste jaren stabiel is, anders doen ze de operatie niet. Ik denk niet dat jij het dus kunt laten doen zoals het nu is
Nee, vrijwel nooit. (mijn contactlenzen worden trouwens ook niet vergoed)quote:Op maandag 1 maart 2004 19:43 schreef Riann het volgende:
[..]
Nee dat lijkt me dan ook niet verstandig om daar dan zoveel geld aan uit te geven
Want het word niet vergoed?
Hookoorts heb ik ook last van (wel steeds minder gelukkig) dus ben blij dat mn operatie volgende week is, in mei of zo is dat niet een goed plan ben ik bang.... Weet niet of het niet kan met redelijk droge ogen, misschien maakt dat wel helemaal niet uit of zo, maar weet ik dus niet... Ik heb nu (wel offtopic) een heeeeel goeie spray gevonden die toppie werkt tegen hooikoorts!quote:Op maandag 1 maart 2004 19:57 schreef JeOma het volgende:
[..]
Nee, vrijwel nooit. (mijn contactlenzen worden trouwens ook niet vergoed)
Ik begin toch te twijfelen, ik heb ook wel 's last van droge ogen en ik heb met vlagen enorme hooikoorts (en dan ook rode/tranende ogen). Hmm... voorlopig in de ijskast dit idee en maar vrolijk elke maand 21,50 blijven overmaken aan die lijers van Pearle.
Ja lekker in een vage kliniek in Turkije je ogen laten verbouwen, dat is slimquote:Op dinsdag 2 maart 2004 00:07 schreef The_BoezelaaR het volgende:
http://www.zienzonderbril.nl/
hmz, das niet duur
Volgende week? He wil je ons (hier of in een ander topic) op de hoogte houden? Ben heel erg benieuwd! En jij gaat 't hier in Nederland ergens doen?quote:Op maandag 1 maart 2004 22:10 schreef Samson het volgende:
[..]
Hookoorts heb ik ook last van (wel steeds minder gelukkig) dus ben blij dat mn operatie volgende week is, in mei of zo is dat niet een goed plan ben ik bang.... Weet niet of het niet kan met redelijk droge ogen, misschien maakt dat wel helemaal niet uit of zo, maar weet ik dus niet... Ik heb nu (wel offtopic) een heeeeel goeie spray gevonden die toppie werkt tegen hooikoorts!
Goeie tip gorgulu. Ik heb zojuist de film besteld, ben erg benieuwd. Een reisje naar Turkije lijkt me ook best aardig.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 20:25 schreef gorgulu het volgende:
Ik en mijn echtgenoot hebben in Turkije bij het ziekenhuis wat bij www.zienzonderbril.nl genoemd wordt onze ogen laten behandelen. ik was onder de indruk van de service! Ik heb naderhand mijn ogen bij de refractiecentrum laten controleren.De artsen van het centrum gaven aan dat de operatie zeer goed was uitgevoerd. Je zou het niet verwachten maar het ziekenhuis in Turkije had nieuwere apparaten dan het refractie centrum! Op zienzonderbril kan je ook een film bestellen waarin een operatie in het ziekenhuis van begin tot eind is gefilmd.
Ik wil je wel op de hoogte houden hoor, maar wat ik al eerder heb gepost, het is bij mijn ene oog dus de tweede herbehandling (met wel de nodige jaren er al tussen dus), het is voor mij niet echt nieuw meer (offtopic: de spray heet Nasacort, kun je alleen via de huisarts krijgen, niet via de apotheek want er zitten geloof ik een soort steroiden in)quote:Op dinsdag 2 maart 2004 20:08 schreef JeOma het volgende:
[..]
Volgende week? He wil je ons (hier of in een ander topic) op de hoogte houden? Ben heel erg benieuwd! En jij gaat 't hier in Nederland ergens doen?
(offtopic: welke spray is dat?)
Als je je ogen hebt laten laseren is inderdaad de kans dat je eerder een leesbril nodig kunt hebben, maar het hoeft niet beslist, ik vind trouwens van -11 terug naar -5 enkel door ouder worden wel erg sterk, heb ik nog nooit gehoord zoiets...quote:Op dinsdag 2 maart 2004 21:25 schreef Slaapmeisje het volgende:
O ja, hoe zit het trouwens met het volgende. Als je ouder wordt en je bent bijziend, dan komt het voor dat het zicht weer beter wordt. Zo is mijn moeder weer van -11 teruggegaan naar -5 of ergens in die richting. Als je nu je ogen hebt laten laseren tot 0 en je wordt ouder, heb je dan een leesbril nodig?
OK, dan trek ik mn eerdere commentaar in, dan zal het inderdaad wel een goede behandeling zijn daarquote:Op dinsdag 2 maart 2004 20:25 schreef gorgulu het volgende:
Ik en mijn echtgenoot hebben in Turkije bij het ziekenhuis wat bij www.zienzonderbril.nl genoemd wordt onze ogen laten behandelen. ik was onder de indruk van de service! Ik heb naderhand mijn ogen bij de refractiecentrum laten controleren.De artsen van het centrum gaven aan dat de operatie zeer goed was uitgevoerd. Je zou het niet verwachten maar het ziekenhuis in Turkije had nieuwere apparaten dan het refractie centrum! Op zienzonderbril kan je ook een film bestellen waarin een operatie in het ziekenhuis van begin tot eind is gefilmd.
Het verbaasde mij ook enigszins. Misschien moet ik wachten tot ik net zo oud ben als mijn moeder en heb ik wellicht helemaal geen bril of lenzen meer nodigquote:Op dinsdag 2 maart 2004 21:30 schreef Samson het volgende:
[..]
Als je je ogen hebt laten laseren is inderdaad de kans dat je eerder een leesbril nodig kunt hebben, maar het hoeft niet beslist, ik vind trouwens van -11 terug naar -5 enkel door ouder worden wel erg sterk, heb ik nog nooit gehoord zoiets...
Het is inderdaad zo dat het wel gebeurd dat je bijziendheid ("je oogspieren zijn te kort eigenlijk") afneemt als je ouder wordt, maar dat hoeft niet. Je heb behalve bijziend en verziend (=leesbril nodig) ook nog "oudziend". Dat treedt pas op bij 40+ mensen, maar da's ook lastig, want dan komt je brandpunt verder weg te liggen (daarom moeten oude mensjes vaak boeken een eind bij hun ogen weg houden). Het precieze weet ik ook niet meer (natuurkunde VWO6 is te lang geleden)quote:Op dinsdag 2 maart 2004 21:39 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Het verbaasde mij ook enigszins. Misschien moet ik wachten tot ik net zo oud ben als mijn moeder en heb ik wellicht helemaal geen bril of lenzen meer nodig![]()
Het zou natuurlijk wel genetisch bepaald kunnen zijn en daar hoop ik in mijn geval maar op. Is altijd beter dan een verkeerd uitgevallen laserbehandeling.... ik wacht nog wel een paar jaartjes tot ik echt lenzenmoe ben en hopelijk zijn de technieken dan zo verfijnd dat er geen mesje meer aan te pas komt en dat alles met een laserstraal gebeurt. Het idee dat ze met een mesje in je oog zitten te poeren vind ik gewoon zo een eng idee. Ik kan me nog goed de nachtmerries herinneren toen ik voor de eerste keer hoorde dat van mensen die loenzen de oogbal even uit de oogkas werd gewipt en dat ze zo naar hun eigen wang konden staren totdat het probleempje binnen in de oogkas weer was opgelost. Nu heb ik dezelfde nachtmerries dat ze met een mesje mijn ooglens even insnijden of met een scalpeltje (volgens mijn collega een soort kaasschaafje ) mijn lenzen bijschavenquote:Op dinsdag 2 maart 2004 21:51 schreef JeOma het volgende:
[..]
Het is inderdaad zo dat het wel gebeurd dat je bijziendheid ("je oogspieren zijn te kort eigenlijk") afneemt als je ouder wordt, maar dat hoeft niet. Je heb behalve bijziend en verziend (=leesbril nodig) ook nog "oudziend". Dat treedt pas op bij 40+ mensen, maar da's ook lastig, want dan komt je brandpunt verder weg te liggen (daarom moeten oude mensjes vaak boeken een eind bij hun ogen weg houden). Het precieze weet ik ook niet meer (natuurkunde VWO6 is te lang geleden), maar het is niet altijd zo dat als je nu -10 hebt dat je dan over een aantal jaar niets meer nodig hebt aan bril/lenzen. Helaas.
Flixonase. Heb hem ook sinds kort, omdat m'n stofallergie de spuigaten uitliep.quote:Op dinsdag 2 maart 2004 20:08 schreef JeOma het volgende:
[..]
Volgende week? He wil je ons (hier of in een ander topic) op de hoogte houden? Ben heel erg benieuwd! En jij gaat 't hier in Nederland ergens doen?
(offtopic: welke spray is dat?)
quote:Op zondag 13 juni 2004 10:39 schreef Bodegas het volgende:
Ik ben inmiddels een tijdje bezig om een goed beeld te krijgen wat nu verstandig is.
-Het buitenland is voor mij geen optie; het kan best zijn dat er goede artsen rondlopen in Turkije (het is niet toevallig dat hun namen telkens in internet-forums opduiken met goede verhalen, dat doen ze namelijk zelf), maar ze hebben niets geregeld wat betreft voor en nazorg. Voorbeeld: ik draag al 10 jaar harde lenzen, waardoor mijn hoornvlies een iets andere vorm heeft gekregen. Voor een laseroperatie is het belangrijk dat die vorm eerst weer normaal wordt, en dat betekent dat ik voor zo�n operatie minimaal 10 weken het lenzendragen moet afbouwen (niet ineens stoppen, dat is ook niet goed), onder begeleiding van een optometrist, die dan metingen verricht,. nodig voor de operatie. De vriendelijk vrienden in Turkije gaven aan dat dit afbouwen helemaal niet zo belangrijk is, en hadden nog een laserplekje binnen 2 weken. Ik bedoel maar, was ik daar op ingegaan, dan had ik zeker weer een herbehandeling nodig gehad, en dat is dus twee keer kassa. Wat betreft de nazorg; na zo�n operatie moet je gedurende een aantal maanden periodiek je ogen laten controleren die iemand die optometrist is, en ook op de hoogte is wat er bij jouw behandeling gebeurd is. Er kunnen hele nare dingen gebeuren als je dit verwaarloost, en de ellende voel je in eerste instantie niet, maar kan je ogen wel verzieken. Russische roulette met je ogen speel ik liever niet. Ik weet ook dat de Nederlandse oogartsen er niet op zitten te wachten om de dramagevallen uit het buitenland, waar de patient zonodig voor een rotprijs behandelt is, op te lossen.
-You get what you pay for; niet iedere kliniek verricht de laatste behandelingen (soms kunnen ze het niet eens), biedt het complete pakket (en de consument heeft daar geen verstand van), werkt met ervaren oogartsen, werkt met de laatste apparatuur (echt waar, sommigen werken met een derdehands laser die al 10 jaar oud is, in Venray zit zo�n jongen), zijn ethisch, hebben het goed geregeld wat betreft de operatiekamer (je mag in Nederland overal zo�n behandeling uitvoeren, ook in een huiskamer, maar er zijn klinieken die in een operatiekamer met overdruk (steriel) werken. Kortom, er is echt verschil in kwaliteit, en klinieken die roepen dat dit allemaal niet uitmaakt willen gewoon voor een rotprijs behandelen en lekker veel klanten trekken.
In mijn zoektocht heb ik goede ervaringen met de kliniek in Alkmaar (MCA geloof ik), met Visionclinc (maar vind ze wel onpersoonlijk, is een beetje een fabriek) en Eyescan (daar ligt de nadruk op advisering, trekken je niet meteen de laserruimte in).
Nou, één keer melden is genoeg hoor. Je hoeft het niet in elke poster te vermelden. Vandaar dat ik het toen alsnog allemaal verwijderdequote:Op maandag 12 juli 2004 15:45 schreef RonaldG het volgende:
Ik snap niet waarom de vermelding van de site www.ooglasertrefpunt.nl in een paar eerdere berichten van mij als SPAM wordt aangemerkt. Jammer dat ik het moet zeggen maar zover als ik nu kan overzien zit hier duidelijk een zeer slechte moderator achter. De site die ik heb opgezet is juist om eerlijke, duidelijke info over ooglaseren naar buiten te brengen. Als mijn site als spam wordt gezien waarom worden de vele andere commerciele links in dit topic dan ook niet als SPAM aangemerkt en niet leesbaar gemaakt?
Weet je zeker dat dat niet per oog is ?quote:Op donderdag 23 september 2004 15:00 schreef GTR het volgende:
Bij optilens in amsterdam sturen ze je naar een kliniek in amstelveen. Iemand hier ervaring mee?Want het kost maar 1750 Euro. En zeer lage prijs als je het mij vraagt.
infoquote:Op zaterdag 25 september 2004 20:35 schreef neo567 het volgende:
Dit is geen laser maar weet iemand meer hiervan:
Nachtlens
Nachtlenzen draag je alleen maar 's nachts. Terwijl jij slaapt, corrigeren de Nachtlenzen - zonder dat je er iets van merkt - je ogen. Door de speciale vorm van de lens zorgt de traanfilm dat de voorkant van het hoornvlies ietsje platter wordt.
Als je 's morgensvroeg wakker wordt, doe je je Nachtlenzen gewoon uit en ga je aan de slag. En dan heb je de hele dag zonder bril of lenzen het scherpste zicht. Het grote voordeel van alleen s¹nachts lenzen dragen is dat je ogen overdag volledige rust krijgen.
Nachtlenzen zijn volkomen veilig en je kunt ze de hele nacht dragen. Het is een fantastische uitvinding voor alle mensen die een bril of lenzen moeten dragen. En vooral voor mensen die soms last hebben van droge of gevoelige ogen.
bron
ik ben hier geweest voor implantlezen, in Portugal dan, dat is de zelfde arts, de na controlle is in Amstelveen, in Portugal was het net weer iets goedkoper dan in Nederlandquote:Op donderdag 23 september 2004 15:00 schreef GTR het volgende:
Bij optilens in amsterdam sturen ze je naar een kliniek in amstelveen. Iemand hier ervaring mee?Want het kost maar 1750 Euro. En zeer lage prijs als je het mij vraagt.
Het is inderdaad voor beide ogen. En je moest ook 40 euro betalen voor de controle vooraf. Maar that's it. Het is een kliniek in amstelveen en die heet opticlinic.quote:Op donderdag 23 september 2004 15:03 schreef Serinde het volgende:
[..]
Weet je zeker dat dat niet per oog is ?
Bijkomende kosten ? Servicetoeslagen of wat ze ook maar mogen bedenken ?
Zelf geen ervaring mee. Mijn schoonouders hebben beide hun ogen laten laseren en zijn er heel tevreden over. Geen idee waar ze het hebben laten doen en hoeveel ze ervoor moesten betalen. Ik wil het nog steeds weten, maar vergeet het steeds te vragen.
Als ik het geld had, ging ik binnenkort ook, maar helaas
Ziet die kliniek er professioneel uit? Ik heb even de consumentengids van september 2003 bijgepakt, daar haalden ze 59 punten uit de 100. Niet al te hoge score dus. Ik overweeg het bij ik geloof care vision te doen, want die hadden de meeste punten.Maar wel weer stukje duurder. Maar wel waard, het zijn tenslotte je ogen nietwaar?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 01:37 schreef barrymel het volgende:
[..]
ik ben hier geweest voor implantlezen, in Portugal dan, dat is de zelfde arts, de na controlle is in Amstelveen, in Portugal was het net weer iets goedkoper dan in Nederland
hier meer er over : Implantlenzen
Nou dat is toch echt niet te vergelijken met 4000 euro. Zeker een bril niet. Die kost een keer 300 euro en als je ogen verslechteren misschien telkens meer maar dat is toch nog geen 4000.quote:Op woensdag 2 juli 2003 00:37 schreef octopussy het volgende:
Denk ook eens aan wat je normaal gesproken kwijt bent aan brillen/lenzen, dat loopt toch ook aardig op, zeker als je je hele leven nog een bril /contactlenzen moet dragen!
Idd. mijn laatste bril kostte 265 euro. 1x in de 3 jaar (ongeveer) koop ik een nieuwe. Nu ik regelmatig mijn lenzen inheb zal ik waarschijnlijk minder snel een nieuwe bril aanschaffen. Mijn lenzen kosten 13 euro per maand, inclusief alles. *rekent even snel* Hmmzz 3 jaar lenzen + 1 nieuwe bril .... 724 euro. Voor 4000 euro kan ik dan 16 jaartjes vooruit ongeveer. Ik hoop niet dat mijn leven dan al voorbij isquote:Op donderdag 14 oktober 2004 07:10 schreef Yamyam het volgende:
[..]
Nou dat is toch echt niet te vergelijken met 4000 euro. Zeker een bril niet. Die kost een keer 300 euro en als je ogen verslechteren misschien telkens meer maar dat is toch nog geen 4000.
ik heb 'maar' 50 euro te besteden per verjaardag.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 00:07 schreef Fietje het volgende:
Ik ben nu 20 en heb ook die laserbehandeling laten doen. Wel een freaky ervaring maar achteraf dubbel genieten. Het kost u wel +-1250 euro per oog, maar is toch een mooi verjaardagscadeau!
ja ik vond het er allemaal netjes uit zienquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 21:35 schreef GTR het volgende:
[..]
Ziet die kliniek er professioneel uit? Ik heb even de consumentengids van september 2003 bijgepakt, daar haalden ze 59 punten uit de 100. Niet al te hoge score dus. Ik overweeg het bij ik geloof care vision te doen, want die hadden de meeste punten.Maar wel weer stukje duurder. Maar wel waard, het zijn tenslotte je ogen nietwaar?
quote:Op zondag 24 oktober 2004 02:08 schreef HarigeKerel het volgende:
Toch niet geheel onbelangrijk dit bericht:
[afbeelding]
gelukkig dat ik daar in Portugal bij die Arts implant lenzen 1,5 maand terug heb genomen en geen laser behandelingquote:Op zondag 24 oktober 2004 02:08 schreef HarigeKerel het volgende:
[afbeelding]
Was gister ook bij kassa. De arts schuift de schuld af op de fabrikant van de laser machine. Bausch & Lomb (de fabrikant dus) zegt niet aansprakelijk te zijn omdat de machine zonder hun medeweten door derden is verplaatst en niet door een officiele B&L monteur onderhouden. Bij het plaatsen van een dergelijk apparaat wordt het ding namelijk gecontroleerd, afgesteld en gecalibreerd door de fabrikant. Daarnaast behoort de arts voor de ingreep de afstellingen van de laser te controleren.quote:Op zondag 24 oktober 2004 02:08 schreef HarigeKerel het volgende:
[afbeelding]
en heb je nog pluisjes van een wattenstaafje onder je lenzen?quote:Op zondag 24 oktober 2004 04:34 schreef barrymel het volgende:
[..]
gelukkig dat ik daar in Portugal bij die Arts implant lenzen 1,5 maand terug heb genomen en geen laser behandeling
quote:Op zondag 24 oktober 2004 14:26 schreef octopussy het volgende:
[..]
en heb je nog pluisjes van een wattenstaafje onder je lenzen?
de laserbehandeling was niet het enige wat die arts verknoeide
quote:
50 euroquote:Op maandag 25 oktober 2004 13:57 schreef Space-Chinees het volgende:
Ik ken iemand die heeft het in Turkije laten doen voor 50 euro.
Hij is nog steeds niet blind of iets dergelijks. Dus het zal wel werken denk ik.
2 weken na het onderzoek werd je behandeld? Wow da's snel !quote:Op donderdag 25 november 2004 01:24 schreef Caelum het volgende:
Ik heb mijn ogen in Antwerpen laten laseren. 2500 euro voor 2 ogen. ik heb 3500 euro betaald en mijn nachtblindheid is weg. Je gaat er naar toe voor een onderzoek, en 2 weken later kon ik behandeld worden. Ik had -5 en -4. Het is nu bijna 3 jaar geleden en ik heb eigenlijk nergens last van gehad. Het is alleen raar om na 10 jaar een bril te hebben gedragen 'last' te hebben van normale verschijnselen. Als ik moe ben merk ik dat mijn ogen daar last van hebben. Probleem wat ik niet eerder kende. Dacht ook eerst dat mijn ogen weer achteruit gingen.
Ik ben er zeer tevreden over...
quote:Op dinsdag 18 januari 2005 11:25 schreef woeshie het volgende:
[..]
2 weken na het onderzoek werd je behandeld? Wow da's snel !
Ik wil m'n ogen ook laten laseren, ik twijfelde er al enkele jaren over.
Maar dit jaar heb ik besloten om het te laten doen, en liefst zo snel mogelijk ook
Mijn vader heeft dit 8 jaar geleden laten doen en is er supergelukkig mee![]()
Maar 'k ben gewoon héél erg bang voor de procedure zelf .. als ze zo effe in je ogen moeten snijden .. brrr![]()
Krijg je ook een soort van kalmeermiddel vooralleer de behandeling begint ?
Een beetje valium kan wonderen doen![]()
T stelt echt geen fluit voor geloof me. Ik liet het 3 jaar geleden doen en tis nog geen 5 min bij mekaar. T voelt even vervelend maar das echt paar seconden. Daarna is t alweer over.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 11:25 schreef woeshie het volgende:
[..]
2 weken na het onderzoek werd je behandeld? Wow da's snel !
Ik wil m'n ogen ook laten laseren, ik twijfelde er al enkele jaren over.
Maar dit jaar heb ik besloten om het te laten doen, en liefst zo snel mogelijk ook
Mijn vader heeft dit 8 jaar geleden laten doen en is er supergelukkig mee![]()
Maar 'k ben gewoon héél erg bang voor de procedure zelf .. als ze zo effe in je ogen moeten snijden .. brrr![]()
Krijg je ook een soort van kalmeermiddel vooralleer de behandeling begint ?
Een beetje valium kan wonderen doen![]()
zijn implant lenzen niets voor jou dan ? ik had ook een te dunnen hoorvliezen, het is nu een half jaar verder dat ik het heb laten doen en ben er nog steeds erg te vreden meequote:Op dinsdag 22 maart 2005 17:58 schreef eddo23 het volgende:
Voor mij gaat het niet door: te dunne hoornvliezen, en ze zijn ook nog eens té krom.... waardeloos.
Lesley; ik zie dat je dit berichtje al een tijdje geleden geplaatst hebt, maar ik heb wat vragen aan je over het laseren van je ogen als Nystagmus hebt. Kan ik je hier een keer over emailen? Hmm hopen dat je dit nog een keer leestquote:Op donderdag 12 juni 2003 12:17 schreef lesley het volgende:
die mensen boeit het niet zo wat het gevaar is, je tekend toch dat je niks kunt eisen.
heb zelf behandeling gesponsord kunnen krijgen omdat ik nystagmus heb maar heb ik niet gedaan omdat risico te groot was behandeling bij nystagmus was pas een keer gedaan.
En weet je al meer?quote:Op vrijdag 1 augustus 2003 11:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik weet dus nog geen reet [afbeelding]
Carevision, 995 per oog.quote:Op maandag 13 maart 2006 23:05 schreef Bassie_van_Adriaan het volgende:
mn ma moet 16 april bij eye-do, ze heeft -5 of -6 ofzo.. als het helemaal goed gaat wil ik het misschien ook wel, hoewel het wel duur is 4000 voor mn 18 jaar
Zie www.ooglasertrefpunt.nlquote:Op vrijdag 24 maart 2006 18:53 schreef Drifter__ het volgende:
Hij heeft iemand ervaring met:
http://www.eyeqvision.nl/
LASIK, LASEK, PKR
Welke zijn er nog meer?
Wat zijn de voor- en de nadelen?
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |