ja en voor deur afgezet worden op je werk en dan gaat ie vanzelf parkeren op zijn standaardplek met de unieke chip toegangscontrolequote:Op woensdag 28 mei 2014 17:38 schreef tjoptjop het volgende:
Autonome auto![]()
Lijkt me echt zo relaxed, na het werk instappen en mezelf nestelen in de luxe fauteuil in het voertuig (stuur en pedalen hoeven immers niet meer. De zonnecellen op het dak hebben de koelkast aangestuurd zodat er reeds een biertje koud staat. Onderwijl even lekker boekje of krantje lezen
Heb je er al aan gedacht dat je de ruit als projectiescherm kan gebruiken? Joystick er bij en lekker gamen!quote:Op woensdag 28 mei 2014 17:38 schreef tjoptjop het volgende:
Autonome auto![]()
Lijkt me echt zo relaxed, na het werk instappen en mezelf nestelen in de luxe fauteuil in het voertuig (stuur en pedalen hoeven immers niet meer. De zonnecellen op het dak hebben de koelkast aangestuurd zodat er reeds een biertje koud staat. Onderwijl even lekker boekje of krantje lezen
Nou dan weet ik wel wat anders waar ik liever mee speel onderweg, zou dat trouwens mogen dan?quote:Op woensdag 28 mei 2014 19:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heb je er al aan gedacht dat je de ruit als projectiescherm kan gebruiken? Joystick er bij en lekker gamen!
Kunnen wij mannen nog steeds met een stick spelen.![]()
Oh shit, ben ik nu al terug?![]()
De ruimte en 'schoonheid' die je daar hebt. Niet met zijn allen op een kluitje wonen maar ver weg in de natuur e.d.En..niet overal een 'belasting' voor zoals in Nederland. En met werkgelegenheid zit het volgens mij ook wel snor daar.quote:Op dinsdag 12 november 2013 09:14 schreef StarmanFR het volgende:
Scandinavie of bij de evenaar wonen is wel totaal verschillend qua klimaat.
Het probleem met de bus is dat slechts een zeer klein percentage van de bevolking afhankelijk is van de bus, zich dus niet van A naar B kan verplaatsen zonder die bus te gebruiken. Ik ga nu uit van het leeuwendeel van de busroutes die een afstand van hooguit 10-20 km. bedragen en meestal fors onder de 5-10 km. uitkomen, in andere gevallen kan je normaal gesproken een trein gebruiken. Dan kom je uit bij mensen die bepaalde fysieke handicaps hebben en die zeer sterk verzwakt zijn door een ziekte. Het zou weleens goedkoper kunnen zijn om die paar mensen op een alternatieve manier te vervoeren. Denk bij die handicaps niet eens aan het verlamd zijn in de benen of geen benen hebben, deze mensen zijn voor die afstanden beter af met een armfiets (niet dat ik hen gemotoriseerd transport niet gun, ze mogen het van mij rustig krijgen maar ook voor hen is beweging goed). Denk eerder aan bepaalde metabole aandoeningen (waardoor ze geen energie hebben voor de spieren) en neuronale aandoeningen. De trein is bittere noodzaak als je geen ander gemotoriseerd vervoer hebt aangezien er veel trajecten zijn die echt niet meer te fietsen zijn op een praktische wijze, voor de relatief korte afstanden van de bus geldt dit niet.quote:Op zondag 1 juni 2014 11:47 schreef michaelmoore het volgende:
trouwens er moet op basis van OV vervoer wel nog wat meer geregeld kunnen worden, ik denk aan een route die per dag kan variëren als passagiers zich via internet aanmelden voor een route zodat bushokjes gaan verdwijnen
de route zal dan altijd optimaal, de bus moet dan wel terug communiceren
Je kunt dan ook opgeven of je route variabel is in tijd , als ook je werktijden iets variabel zijn
Ik sluit niet uit dat ik daar ooit nog ga wonen. Het lijkt me wel wat. Zwitserland lijkt me ook een fijn land om in te wonen. Het lijkt me erg fijn om direct bij het buiten stappen te kunnen gaan hardlopen, fietsen, skaten of wandelen in de natuur.quote:Op zondag 1 juni 2014 08:30 schreef Iwanius het volgende:
[..]
De ruimte en 'schoonheid' die je daar hebt. Niet met zijn allen op een kluitje wonen maar ver weg in de natuur e.d.En..niet overal een 'belasting' voor zoals in Nederland. En met werkgelegenheid zit het volgens mij ook wel snor daar.
[ afbeelding ]
Nou, veel mensen vinden het gewoon fijn om van plek A naar plek B te gaan zonder te moeten wachten en overstappen. En dat kan vaak niet met het openbaar vervoer.quote:Op woensdag 28 mei 2014 15:48 schreef raptorix het volgende:
Maar autorijden, sjonge jonge, na 130 jaar nog steeds een ding baseren op ontploffend benzine![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zeker in Nederland zouden we geen autos nodig hebben als we gewoon een fatsoenlijk OV infrastructuur zouden hebben, en mensen die het leuk vinden om in een auto te zitten![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Waar is dit plaatje van?quote:Op zondag 1 juni 2014 08:30 schreef Iwanius het volgende:
[..]
De ruimte en 'schoonheid' die je daar hebt. Niet met zijn allen op een kluitje wonen maar ver weg in de natuur e.d.En..niet overal een 'belasting' voor zoals in Nederland. En met werkgelegenheid zit het volgens mij ook wel snor daar.
[ afbeelding ]
Rechter muisklik en eigenschapen leverd mij dit opquote:
zelfsturend autootjes die als jij bent afgezet, iemand anders kan gaan vervoeren is ook een soort openbaar vervoerquote:Op zondag 1 juni 2014 17:15 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Nou, veel mensen vinden het gewoon fijn om van plek A naar plek B te gaan zonder te moeten wachten en overstappen. En dat kan vaak niet met het openbaar vervoer.
zelfsturende auto''s kunnen ook ergens buiten de stad gaan parkeren he, ergens 20 km buiten schiphol op een meetingpointquote:Op zondag 1 juni 2014 19:45 schreef john2406 het volgende:
En dan die reklame van mens ga toch bricken, zouden die dan alles willen monitoren vraag ik me af?
Zal maar net eentje in gezeten hebben die gedronken heeft gehad en niet alles heeft kunnen binnen houden!quote:Op zondag 1 juni 2014 20:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zelfsturend autootjes die als jij bent afgezet, iemand anders kan gaan vervoeren is ook een soort openbaar vervoer
Zal wel moeten dan als de auto in plaats van naar vrouwtje thuis bij een vriend of vriendin aangaat.quote:Op zondag 1 juni 2014 20:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zelfsturende auto''s kunnen ook ergens buiten de stad gaan parkeren he, ergens 20 km buiten schiphol op een meetingpoint
dan stap je niet in he ,quote:Op zondag 1 juni 2014 20:20 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zal maar net eentje in gezeten hebben die gedronken heeft gehad en niet alles heeft kunnen binnen houden!
Ik kan je meer nadelen opnoemen als voordelen dat was er eentje van, getankt zal er ook moeten denk ik ern verzekering etc etc.quote:
Dat tanken en verzekeren geldt voor bussen ook, dus dat kan geregeld worden. Ik vind autonome, kleine auto's die samen klitten wel een leuk idee. En als je uitstapt mag een ander instappen, uiteraard. En aan een andere bus klitten.quote:Op zondag 1 juni 2014 20:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik kan je meer nadelen opnoemen als voordelen dat was er eentje van, getankt zal er ook moeten denk ik ern verzekering etc etc.
Wel eentje vanmezelf wat ik kan instellen van nou automatisch of niet, als ik moe zou worden b.v. of bij een telefoongesprek.
scheelt wel een BOB he, en je kan lekker feesboeken onderweg, en het lopen vanaf het parkeerterrein is overquote:Op zondag 1 juni 2014 20:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik kan je meer nadelen opnoemen als voordelen dat was er eentje van, getankt zal er ook moeten denk ik ern verzekering etc etc.
Wel eentje vanmezelf wat ik kan instellen van nou automatisch of niet, als ik moe zou worden b.v. of bij een telefoongesprek.
Zou een leuk verkooppraatje zijn, voor mij persoonlijk ik stink niet zo snel in verkooppraatjes, want praatjes vullen immers geen gaatjes.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 01:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
scheelt wel een BOB he, en je kan lekker feesboeken onderweg, en het lopen vanaf het parkeerterrein is over
Ik zeg niet dat ik het niet leuk vind hoor, maar nee ik zal er niet aan meedoen, teminste als er geen voordeel voor me is.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 00:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat tanken en verzekeren geldt voor bussen ook, dus dat kan geregeld worden. Ik vind autonome, kleine auto's die samen klitten wel een leuk idee. En als je uitstapt mag een ander instappen, uiteraard. En aan een andere bus klitten.
Maar inderdaad: je gangen kunnen wel mooi nagegaan worden.
http://www.automobielmana(...)europese-wegen-.htmlquote:
quote:Eerder zelfrijdende auto op Europese wegen
De zelfrijdende auto verschijnt eerder op de Europese straten dan aanvankelijk verwacht als gevolg van een amendement in de Conventie van Wenen, op initiatief van Europese landen. Dit meldt persbureau Reuters.
Goed nieuws, ik ben blij dat de Europese bedrijven niet passief wachten totdat ze ingehaald worden door andere continenten. Nu maar hopen dat er niet al teveel kinderziektes zijn, je moet er niet op rekenen dat er tijdig en adequaat wordt ingegrepen op het moment dat er iets verkeerd gaat ook al kan je direct de controle overnemen. Als je eenmaal in een passieve houding met je telefoontje of laptop aan het spelen bent of een filmpje aan het bekijken bent of zo dan duurt het eventjes voordat je in gang schiet.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 11:40 schreef HD9 het volgende:
[..]
http://www.automobielmana(...)europese-wegen-.html
[..]
In principe zou je dat kunnen anonimiseren maar vanzelfsprekend hebben de overheden andere intenties. Het is een interessant concept, met die zelfsturende auto's zou het inderdaad zomaar kunnen dat de meeste mensen helemaal geen eigen auto meer nodig hebben maar een auto huren als het ware die voorbij komt en vrij is. Indien er een goed algoritme is dan is dat best uit te voeren en zal je nooit lang hoeven te wachten. Voor werk kan je met vaste tijden werken volgens hetzelfde principe. Dan zou je zomaar kunnen krijgen dat straks alleen de rijke mensen een eigen auto hebben. Dit zal echter ook problemen opleveren zoals rooktokkies die ondanks dat het verboden is roken in zo'n gemeenschappelijke auto, andere tokkies die rotzooi achterlaten etc.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 00:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat tanken en verzekeren geldt voor bussen ook, dus dat kan geregeld worden. Ik vind autonome, kleine auto's die samen klitten wel een leuk idee. En als je uitstapt mag een ander instappen, uiteraard. En aan een andere bus klitten.
Maar inderdaad: je gangen kunnen wel mooi nagegaan worden.
ze kunne niet van je verwachten dat je blijft controleren , ik neem aan dat de zaak wederzijds stilvalt als er een botsing op handen isquote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Goed nieuws, ik ben blij dat de Europese bedrijven niet passief wachten totdat ze ingehaald worden door andere continenten. Nu maar hopen dat er niet al teveel kinderziektes zijn, je moet er niet op rekenen dat er tijdig en adequaat wordt ingegrepen op het moment dat er iets verkeerd gaat ook al kan je direct de controle overnemen. Als je eenmaal in een passieve houding met je telefoontje of laptop aan het spelen bent of een filmpje aan het bekijken bent of zo dan duurt het eventjes voordat je in gang schiet.
Waarschijnlijk maar ik ben benieuwd wat voor gevolgen allerlei storingen en glitches gaan hebben. GPS is niet echt ideaal voor zo'n automatisch systeem, eigenlijk zou je in de weg allerlei sensoren moeten verwerken. Dit is mogelijk voor een relatief lage prijs, er zijn al vondsten gedaan om dit in het asfalt te verwerken. Vervolgens heb je nog een computersysteem nodig en hierbij moet je natuurlijk met paralellisme werken zodat er niets aan de hand is als ergens een leiding of server stukgaat. Dan nog zal je af en toe een blackout krijgen en waarschijnlijk gaan die in de toekomst vaker voorkomen aangezien met 'duurzame' energiebronnen het voor energiebedrijven moeilijker wordt om de 'stroom' goed te plannen (veel kleine energie'bronnen' in plaats van elke gigantische energie'bronnen').quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:17 schreef HD9 het volgende:
[..]
ze kunne niet van je verwachten dat je blijft controleren , ik neem aan dat de zaak wederzijds stilvalt als er een botsing op handen is
vroeger sloeg er ook wel eens een paard op hol, die schrok van een wagen zonder paardquote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk maar ik ben benieuwd wat voor gevolgen allerlei storingen en glitches gaan hebben. GPS is niet echt ideaal voor zo'n automatisch systeem, eigenlijk zou je in de weg allerlei sensoren moeten verwerken. Dit is mogelijk voor een relatief lage prijs, er zijn al vondsten gedaan om dit in het asfalt te verwerken. Vervolgens heb je nog een computersysteem nodig en hierbij moet je natuurlijk met paralellisme werken zodat er niets aan de hand is als ergens een leiding of server stukgaat. Dan nog zal je af en toe een blackout krijgen en waarschijnlijk gaan die in de toekomst vaker voorkomen aangezien met 'duurzame' energiebronnen het voor energiebedrijven moeilijker wordt om de 'stroom' goed te plannen (veel kleine energie'bronnen' in plaats van elke gigantische energie'bronnen').
Ja, om vooruit te gaan moet je accepteren dat er in het begin ook eens wat fout gaat. Ik vind dat dan ook geen probleem, alleen moeten de autoriteiten en de fabrikanten zich hier wel bewust van zijn gezien de grote consequenties die het in dit geval heeft.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:25 schreef HD9 het volgende:
[..]
vroeger sloeg er ook wel eens een paard op hol, die schrok van een wagen zonder paard
Wel ideaal voor hackers! Of terroristen! Of, nog erger: overheid!quote:Op dinsdag 3 juni 2014 12:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk maar ik ben benieuwd wat voor gevolgen allerlei storingen en glitches gaan hebben. GPS is niet echt ideaal voor zo'n automatisch systeem, eigenlijk zou je in de weg allerlei sensoren moeten verwerken. Dit is mogelijk voor een relatief lage prijs, er zijn al vondsten gedaan om dit in het asfalt te verwerken. Vervolgens heb je nog een computersysteem nodig en hierbij moet je natuurlijk met paralellisme werken zodat er niets aan de hand is als ergens een leiding of server stukgaat. Dan nog zal je af en toe een blackout krijgen en waarschijnlijk gaan die in de toekomst vaker voorkomen aangezien met 'duurzame' energiebronnen het voor energiebedrijven moeilijker wordt om de 'stroom' goed te plannen (veel kleine energie'bronnen' in plaats van elke gigantische energie'bronnen').
Mwa, dat trucje kennen mensen ook hoor!quote:Op dinsdag 3 juni 2014 14:04 schreef john2406 het volgende:
Ik zie het al voor me ik durf nog niet in een vliegtuig en vroeger wel eens op vacantie geweest met een bus, toen de meeste lagen te slapen zat ik voren bij de chaufeur en als die koffie of iets anders wou bediende ik hem.
Uiteraard keek ik van tijd tot tijd mee, leg niet zou snel mijn leven in andermans handen laat staan een computer.
Stel een computer gaat mij de blindedarm verwijderen en ik sta op en ben mij arm of been kwijt?
quote:ma 16 jun 2014, 05:30 | 112 reacties
|
lees voor
Kabinet wil zelfrijdende auto
Van onze parlementaire redactie
DEN HAAG - Nederland moet nummer één in de wereld worden op het gebied van zelfrijdende auto’s. Dat vindt minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu), die snel wil beginnen aan proeven op de weg met de robots.
Schultz maakte vorig jaar bij de TU Delft een proefrit met een zelfrijdende auto. Schultz maakte vorig jaar bij de TU Delft een proefrit met een zelfrijdende auto. Foto: Rob de Jong
„Het tijdperk van de zelfrijdende auto is aangebroken. Ik wil dat we hier als Nederland niet alleen klaar voor zijn, maar internationaal ook voorop gaan lopen in deze innovatieve ontwikkeling”, zegt Schultz.
De VVD-bewindsvrouw ziet talloze voordelen van racende robots. Ze zijn zuiniger, veiliger en kunnen files oplossen.
Om grootschalige testen mogelijk te maken, stuurt Schultz begin volgend jaar een wetsvoorstel naar de Kamer. Na de zomer maakt ze bekend waar en onder welke voorwaarden er met de robots mag worden geëxperimenteerd.
quote:Minister Schultz van Haegen: “Het tijdperk van de zelfrijdende auto is aangebroken.
De ontwikkelingen op dit gebied zullen de relatie tussen bestuurder en voertuig de komende twintig jaar meer veranderen dan de afgelopen honderd jaar gebeurde.
Ik wil dat we hier als Nederland niet alleen klaar voor zijn, maar internationaal ook voorop gaan lopen in deze innovatieve ontwikkeling.
De zelfrijdende auto zal positief bijdragen aan de doorstroming en veiligheid van het verkeer op ons drukke wegennet.
Bovendien rijdt een zelfrijdende auto zuiniger, wat goed is voor mens en milieu.”
De eerste aanvraag voor een test is al binnen. Het gaat om een proef van een consortium van TNO met onder andere DAF, Havenbedrijf Rotterdam en Transport en Logistiek Nederland.
Het consortium wil testen met autonome vrachtwagens die treintje rijden.
Dat probleem heb je nu ook al als twee vrachtwagens naast elkaar rijden en ze elkaar er niet langs laten.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:46 schreef Pheno het volgende:
Vrachtwagens die treintje gaan rijden. Dat wordt leuk als je moet invoegen om een afrit te halen. Wij niet op hetzelfde netwerk en die dingen maar gewoon doorrijdenof al een kilometer of drie naar de rechterkant achter dat treintje
Indeed. Al zijn automobilisten zelf erger daarmee. Probeer maar eens netjes te ritsen. Het lijkt wel alsof niemand je het licht in de ogen guntquote:Op maandag 16 juni 2014 11:53 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dat probleem heb je nu ook al als twee vrachtwagens naast elkaar rijden en ze elkaar er niet langs laten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |