Lijkt me ongelooflijk kutwerk, dat je dat dag in dag uit kan doen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:26 schreef kanovinnie het volgende:
Technisch tekenaar in de offshore.
Ik teken technische installatie's voor de offshore (olie en gas).
Meestal begin ik rond kwart over 7. Uurtje pauze tussen de middag (kwartiertje eten, daarna een rondje lopen). Dan om kwart over 4 weer naar huis.
Vragen?
Oja, en van deze kutuser hierboven krijg ik steeds geen 3D modellen waardoor ik die zelf moet gaan natekenenquote:Op dinsdag 5 november 2013 21:34 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Lijkt me ongelooflijk kutwerk, dat je dat dag in dag uit kan doen.
En bij wat voor bedrijf werk je?quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:18 schreef Skv het volgende:
Financiele informatie ophalen binnen de afdeling voor de controller, beleidsadviezen schrijven, onderzoeken uitwerken uit laten voeren, overleggen over projecten waar ik mee bezig ben, aanspreekpunt voor externe stakeholders, opzetten workshops over kennisdeling binnen de organisatie etc.
Ik stil een strategie op voor hoe we uitvoerende organisaties gaan monitoren op hun prestaties. En ik heb een paar losse projecten onder mijn hoede (o.a. een pilot gericht op innovatie parkeergarages).
Ik werk meestal van 9 tot 18 uur.
Ik krijg ook nooit 3D modellen, moet ook alles maar een beetje natekenen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oja, en van deze kutuser hierboven krijg ik steeds geen 3D modellen waardoor ik die zelf moet gaan natekenen
Geheim.quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:36 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
En bij wat voor bedrijf werk je?
NSA zekerquote:Op dinsdag 5 november 2013 21:43 schreef Skv het volgende:
[..]
Geheim.
En ik was nog vergeten te zeggen dat ik eens in de twee weken een dag training heb (vaardigheden of inhoudelijke verdieping).
Zoiets.quote:
Voorbeelden van wat je hebt getekend/tekent?quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:26 schreef kanovinnie het volgende:
Meestal begin ik rond kwart over 7. Uurtje pauze tussen de middag (kwartiertje eten, daarna een rondje lopen). Dan om kwart over 4 weer naar huis.
Vragen?
quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:50 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Voorbeelden van wat je hebt getekend/tekent?
Ninja editquote:Op dinsdag 5 november 2013 21:26 schreef kanovinnie het volgende:
Vragen?
Zelfs al zou ik er werken, dan nog zou ik geen ja of nee op antwoorden.quote:
Interessant. Ben je ook weleens op offshore boorplatformen geweest?quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat soort dingen. Frame, pompen en soms een tank. En dan nog een hoop instrumentatie (flow meters, druk meters/indicatoren, schakelkasten, start/stop knoppen, peilglazen, calibratieglazen, kogelkranen, naaldkranen, block and bleed kleppen, verschildruk meters, dubbel block and bleed kleppen, monoflangen, 5 way manivfolds en nog veel meer.
Dit gaat van 1x1x1 meter tot 10x8x8 meter. Meestal iets van 2-4x3-8x2-4 meter.
De moeilijkheid ervan is dat alle apparatuur op een bepaald oppervlak moeten passen terwijl alles nog bedienbaar, onderhoudbaar en installeerbaar is.
Wat doe jij?
quote:Op dinsdag 5 november 2013 22:05 schreef bluemoon23 het volgende:
Doedijns ?![]()
Frames ken ik wel, ik werk regelmatig met die jongens.
quote:Op dinsdag 5 november 2013 22:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zelfs al zou ik er werken, dan nog zou ik geen ja of nee op antwoorden.
Nee, daar mag je alleen heen als je een hoop trainingen gehad hebt. Het heft weinig toegevoegde waarde voor mijn functie. Al zou ik het wel graag een keer willen. Maar dat gaat niet gebeuren. Kost ook een hoop geld.quote:Op dinsdag 5 november 2013 22:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Interessant. Ben je ook weleens op offshore boorplatformen geweest?
Ik ben een student.En hopelijk soon een CEO/10k a day.
Grapjas, je komt nooit meer ergens bij met die tubing spaghetti in die kasten.quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De moeilijkheid ervan is dat alle apparatuur op een bepaald oppervlak moeten passen terwijl alles nog bedienbaar, onderhoudbaar en installeerbaar is.
traineeship?quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:43 schreef Skv het volgende:
[..]
Geheim.
En ik was nog vergeten te zeggen dat ik eens in de twee weken een dag training heb (vaardigheden of inhoudelijke verdieping).
Kan ik mij voorstellen. Gigantische mooie dingen zijn het.quote:Op dinsdag 5 november 2013 22:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nee, daar mag je alleen heen als je een hoop trainingen gehad hebt. Het heft weinig toegevoegde waarde voor mijn functie. Al zou ik het wel graag een keer willen. Maar dat gaat niet gebeuren. Kost ook een hoop geld.
Ben wel naar/op een platform in aanbouw geweest. Dat is groot man. Niet normaal.
Als je het zo goed weet doe je het toch lekker zelf.quote:Op dinsdag 5 november 2013 22:10 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Grapjas, je komt nooit meer ergens bij met die tubing spaghetti in die kasten.
Die halve kast moet je slopen als er ergens wat stuk is.
En wij maar schelden op die designers
Ik moet nu een weekje invallen op platform L-9FF, wel eens van gehoord ?
Klinkt ideaal, maar ik zou na een tijd ook willen doorgroeien. Als dat lukt met dezelfde manier van werken stem ik voor.quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:38 schreef Noin het volgende:
Ik klok 20 minuten te vroeg in (we krijgen alle geklokte minuten tijd-voor-tijd terug).
Ga in de kantine een krantje lezen, kom 10 minuten te laat bij mijn werkplek.
Daarna wat mails lezen en de administratieve puinhoop van de andere ploeg effe fixen. Ben ik een uurtje mee bezig.
Beetje internetten tot mijn eerste pauze.
1e pauze duurt meestal 45 minuten. Beetje bijkletsen in de kantine met wat collega's.
Daarna weer naar binnen, tegen die tijd komen de echte mails met debiele logistieke problemen weer binnen. Ik bel en mail wat, lost een paar machine-stilstanden op.
Na 2 uur is het tijd voor de grote pauze.
Die duurt bij ons een uur.
Daarna weer naar binnen, wederom wat mails wegwerken, beetje prullen in het boekhoudprogramma en intussen de teamleider voor de gek houden.
2 uur later is het tijd voor de laatste pauze.
Die duurt meestal maar 30 minuten, want ik wil wel een mooie overdracht doen naar de andere ploeg. In de laatste stint doe ik eigenlijk al het werk waar de meeste collega's heel de dag over lopen te prullen. Netjes de mailbox leeg, bureautje opruimen, klaar.
Collega's van andere shift komen meestal ook 10 minuten te laat binnen, dan ga ik wat over het weer lullen of vragen hoe het weekend was.
Mooi op tijd aftaaien, 10 minuten te laat uitklokken en lekker naar huis.
Het verdient goed maar ik weet niet hoe lang ik dit nog vol hou
Vrachtwagenchauffeur?quote:Op dinsdag 5 november 2013 22:18 schreef kikoooooo het volgende:
Beetje rijden, koffie, poepen, beetje bellen, beetje internetten, beetje rijden, beetje koffie, beetje praten, rijden.
Al ben ik niet met inspectie/direct onderhoud bezig, wel herkenbaarquote:Op woensdag 6 november 2013 12:09 schreef Nat-Water het volgende:
Koffiedrinken, ouwehoeren, koffiedrinken, WC, mail checken, FOK! bijwerken, jwz.
Serieus: Ik werk nu een jaar full-time sinds ik ben afgestudeerd. Voor mijn werk inspecteer ik fabrieken door heel Europa en Afrika (toevallig ook India over 2 weken!). Het houdt domweg in dat ik naar de fabriek reis, meestal een midweek, metingen/onderzoek doe en dan op kantoor een rapport daarover schrijf en aan de klant lever. Rapporten duren +- 2 weken i.v.m. berekeningen maken etc, en vanaf daar begint alles weer opnieuw.
Ik inspecteer de fabrieken op energieconsumptie en performance, en kijk of ze (zo nodig met onze producten) een stap vooruit kunnen maken door minder energieverbruik en/of meer productie. En het liefste dan dat ons bedrijf de spullen levert waardoor ze die stap kunnen maken, natuurlijk. Hoewel het rapport objectief geschreven is.
Wat is er leuk aan? Je komt op de gekste plekken. De fabrieken staan meestal niet in de hoofdsteden, maar meer richting de binnenlanden. Je ziet ontzettend veel.
Dagen op kantoor zijn flexibel, standaard is 8-4:30 maar ik kan zo vaak mogelijk thuiswerken als ik wil. Oh, en vrijdag natuurlijk eerder weg. Thuiswerken heeft alleen niet mijn persoonlijke voorkeur, je drive is toch minder en je vangt meer op als je op kantoor bent. De dagen dat ik op reis ben zijn langer: je gaat gewoon door totdat je werk die dag af is. Maar als het niet uitloopt zijn die dagen 8:30 - 5:30, dan naar het hotel, biertje, douchen, biertje, biertje, uit eten, biertje. En dan soms nog wat berekeningen doen als het nodig is.
Verdient aardig en je ziet wat van de wereld. Je hoort mij niet klagen.
Kort lijstje waar ik voor mijn werk naartoe mocht:
-Tsjechië
-Oekranië
-Engeland (3x)
-Zuid-Afrika
-Turkije
-Duitsland
-België
-Frankrijk
-Kroatië
-Hongarije
-India
Meer schiet me niet te binnen. Ik heb thuis een wereldkaart hangen waarmee ik het met speldjes bijhou. Het is niet allemaal exotisch, maar ach.
Leuk topic![]()
Cool!quote:Op woensdag 6 november 2013 12:09 schreef Nat-Water het volgende:
Meer schiet me niet te binnen. Ik heb thuis een wereldkaart hangen waarmee ik het met speldjes bijhou. Het is niet allemaal exotisch, maar ach.
Deels wel overeenkomsten met jou, alleen dat wat van de wereld zien?quote:Op woensdag 6 november 2013 12:09 schreef Nat-Water het volgende:
Koffiedrinken, ouwehoeren, koffiedrinken, WC, mail checken, FOK! bijwerken, jwz.
Serieus: Ik werk nu een jaar full-time sinds ik ben afgestudeerd. Voor mijn werk inspecteer ik fabrieken door heel Europa en Afrika (toevallig ook India over 2 weken!). Het houdt domweg in dat ik naar de fabriek reis, meestal een midweek, metingen/onderzoek doe en dan op kantoor een rapport daarover schrijf en aan de klant lever. Rapporten duren +- 2 weken i.v.m. berekeningen maken etc, en vanaf daar begint alles weer opnieuw.
Ik inspecteer de fabrieken op energieconsumptie en performance, en kijk of ze (zo nodig met onze producten) een stap vooruit kunnen maken door minder energieverbruik en/of meer productie. En het liefste dan dat ons bedrijf de spullen levert waardoor ze die stap kunnen maken, natuurlijk. Hoewel het rapport objectief geschreven is.
Wat is er leuk aan? Je komt op de gekste plekken. De fabrieken staan meestal niet in de hoofdsteden, maar meer richting de binnenlanden. Je ziet ontzettend veel.
Dagen op kantoor zijn flexibel, standaard is 8-4:30 maar ik kan zo vaak mogelijk thuiswerken als ik wil. Oh, en vrijdag natuurlijk eerder weg. Thuiswerken heeft alleen niet mijn persoonlijke voorkeur, je drive is toch minder en je vangt meer op als je op kantoor bent. De dagen dat ik op reis ben zijn langer: je gaat gewoon door totdat je werk die dag af is. Maar als het niet uitloopt zijn die dagen 8:30 - 5:30, dan naar het hotel, biertje, douchen, biertje, biertje, uit eten, biertje. En dan soms nog wat berekeningen doen als het nodig is.
Verdient aardig en je ziet wat van de wereld. Je hoort mij niet klagen.
Kort lijstje waar ik voor mijn werk naartoe mocht afgelopen jaar:
-Tsjechië
-Oekranië
-Engeland (3x)
-Zuid-Afrika
-Turkije
-Duitsland
-België
-Frankrijk
-Kroatië
-Hongarije
-India
Leuk topic![]()
Klopt. Je ziet inderdaad meestal niet de toeristische dingen, maar je pikt meestal genoeg sfeer en dingen op om een goede indruk te krijgen van een land / gebied. Maar de hotels zijn natuurlijk overal hetzelfde.quote:Op woensdag 6 november 2013 23:11 schreef slangpie het volgende:
[..]
Deels wel overeenkomsten met jou, alleen dat wat van de wereld zien?
Ik krijg die vraag ook nog wel eens als ik vertel over mijn werk, oh dan zie je dus mooi wat van de wereld? Nou eigenlijk niet, je bent dan wel in bepaalde landen geweest, dat is super tof, maar echt veel zien doe ik er verder niet. Ja als we een zondag vrij zijn kun je een keer wat ondernemen, maar dat was het ook wel. Het is zeker geen vakantie vieren daar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
Vergaderen kan nuttig zijn. Alleen is het het vaak niet. Rapporteren is veel voor het archief. Het rapport wordt 1x doorgelezen, en gaat daarna de kast in. Mocht het ooit nog ter sprake komen kan je het tevoorschijn toveren ipv dat je het uit je geheugen moet oplepelen.quote:Op donderdag 7 november 2013 18:00 schreef Eenskijken het volgende:
Grappig dat er zoveel vergaderd en gerapporteerd wordt. Je vraagt je weleens af wie het allemaal lezen
Zou ik mogen weten welke opleiding(en) je gedaan hebt?quote:Op donderdag 7 november 2013 14:55 schreef Brammie1 het volgende:
Tof topic!
Ik werk als research analist in een academisch ziekenhuis. Dat houdt in dat ik wetenschappelijk onderzoek doe (ik werk niet met patiënten) in opdracht van de promovendi/de onderzoekers/de professor van de afdeling. Ook doe ik een deel van het labmanagement, de voorraden beheren, apparatuur onderhouden. Ik geef veel uitleg over onderzoeksmethoden aan andere medewerkers en studenten. Superafwisselend werk.
Ik werk voornamelijk met muizen/rattenhersenen. Die worden na offering van het dier uit het lichaam gehaald en in een potje gestopt. Dat komt bij mij terecht, waarna ik er hele dunne plakjes van snij (meestal 25 micrometer dik) of ik isoleer er DNA of RNA uit. Daarna kijk ik met verschillende technieken naar de aanwezigheid van bepaalde eiwitten in specifieke regio's van de hersenen. Meestal vergelijk ik dan 2 of meer groepen dieren die verschillend behandeld zijn toen ze nog leefden, bijvoorbeeld gestrest versus niet gestrest. Die resultaten worden vervolgens geanalyseerd door de leider van het onderzoek en opschreven en gepubliceerd in de wetenschappelijke literatuur.
Edit: oh ja, dagindeling
4 dagen 08:30-17:00, 1 dag 08:30-12:30. Dagindeling elke dag weer anders, ik mag mijn planning zelf maken. Ik hou wel zo veel mogelijk vast aan de 'kantooruren'.
Wat als je naar de wc moet? Heen en weer naar beneden duurt wel een kwartier zo te lezen?quote:Op woensdag 6 november 2013 13:33 schreef Kamper86 het volgende:
Om kwart voor zeven loop ik twee trappen onhoog naar mijn liftplateau, en stap ik in om 5 min later op 90 meter aan te komen en dan klim ik nog 16 meter voordat ik bij mijn cabine ben.
En wanneer doe je fitness?quote:Op donderdag 7 november 2013 18:22 schreef Hagelkaas het volgende:
Fietsen naar kantoor.
Mails versturen, sheets bijwerken, communicatie op orde houden.
Dan bellen, afspraken maken, schelden, smeken, schelden.
In de auto, langs bedrijven, onderhandelen.
Bellen in de auto, mails versturen bij het stoplicht, vette troep eten langs de weg.
Vergaderingen, meetings.
Bellen, mailen.
Biertje drinken.
Fietsen naar huis.
Dit soort dingen, elke dag in een andere volgorde. Soms niet eens naar kantoor, soms de hele dag kantoor niet uit. Ies leuk, geen dag is hetzelfde (letterlijk)!
Oja, geen sales
die dingen hebben doorgaans een erg uitgebreide cabinequote:Op vrijdag 8 november 2013 13:21 schreef -0- het volgende:
[..]
Wat als je naar de wc moet? Heen en weer naar beneden duurt wel een kwartier zo te lezen?
Waarom hebben ze je dan überhaupt aangenomen?quote:Op dinsdag 5 november 2013 20:59 schreef _Loki het volgende:
Ik ben pas begonnen met mijn eerste baan na afstuderen en voordat ik er mijn eerste dag had, dacht ik, 'ik heb eigenlijk geen idee wat ik de hele dag ga doen'.
Medische biologie aan de universiteit. M'n baan is eigenlijk op HBO niveau, maar ik zorg er zelf voor dat ik ook wetenschappelijk bezig blijf en meedenk ipv alleen maar uitvoeren.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:05 schreef MonoIith het volgende:
[..]
Zou ik mogen weten welke opleiding(en) je gedaan hebt?
Moest jij bij Chernobyl de lekken controleren ofzo?quote:Op woensdag 6 november 2013 23:39 schreef Nat-Water het volgende:
[..]
Klopt. Je ziet inderdaad meestal niet de toeristische dingen, maar je pikt meestal genoeg sfeer en dingen op om een goede indruk te krijgen van een land / gebied. Maar de hotels zijn natuurlijk overal hetzelfde.
Voorbeeldje. Toen ik naar Oekranië had ik niet verwacht om te zien dat het echt zo is als het beschreven wordt: verlaten speeltuinen, veel grijze flats, etc. Ook leuk was om te zien dat op het vliegveld speciaal verbouwd voor het EK nu staat weg te rotten, er landen op dat vliegveld ongeveer nu 4 vluchten per dag.
Ik gokte al op HLO want het klinkt als een typische HLO functiequote:Op vrijdag 8 november 2013 18:04 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Medische biologie aan de universiteit. M'n baan is eigenlijk op HBO niveau, maar ik zorg er zelf voor dat ik ook wetenschappelijk bezig blijf en meedenk ipv alleen maar uitvoeren.
Ik wil zelf ook HLO doen. Zelf zit ik nu in 4 tl, examen jaar. Ik weet niet of ik eerst MLO moet doen of de havo. Als ik havo zou doen zou het wel 2 jaar schelen, maar met het MLO krijg je wel meer praktijk voordeel. Soms is ook een versneld traject op het mbo mogelijk, 3 jaar i.p.v 4 jaar. Op de site van de opleiding lees ik dat de MLO zo goed aansluit op het HLO dat het beter is om eerst MLO te doen. En als je eerst MLO hebt gedaan, kun je HLO in 3 jaar doen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:06 schreef vincm het volgende:
[..]
Ik gokte al op HLO want het klinkt als een typische HLO functieKomt veel overeen met mijn 'werk' dagen toen ik stage liep. Was blij dat ik er klaar mee was want ik ben er niet voor gemaakt, maar eerlijk gezegd mis ik de continue educatie die je krijgt met dit werk (tenminste, als je de wekelijkse meetings bijwoont
).
Niet perse. Toen ik net begon bij mijn hudige baan had ook geen idee hoe ik de dag vol moest krijgen. Nieuw met het werk, even wennen aan hoe het daar "gaat" en je wil natuurlijk ook niet constant vragen wat je nu mag gaan nu etc..quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:41 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Waarom hebben ze je dan überhaupt aangenomen?
(of val je onder die quota van zoveel mensen dienen binnen die organisatie te worden aangenomen anders wordt de subsidie ingetrokken?)![]()
Welk vak geef je?quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:41 schreef SuperwormJim het volgende:
08:00 uur koffie
08:30 eerste les geven
lessen geven, gesprekken voeren met leerlingen, telefoontjes met ouders afhandelen, toezicht houden, proefwerken geven, leerling-problemen oplossen, practica voorbereiden/uitvoeren, enz.
15:10 klaar met de laatste les
15:15 - 16:30 vergadering
19:00 - 20:30 lessen voorbereiden, handelingsplannen schrijven, proefwerken nakijken, cijfers invoeren, notulen uitwerken, mail beantwoorden, enz.
elke dag vergadering?quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:41 schreef SuperwormJim het volgende:
08:00 uur koffie
08:30 eerste les geven
lessen geven, gesprekken voeren met leerlingen, telefoontjes met ouders afhandelen, toezicht houden, proefwerken geven, leerling-problemen oplossen, practica voorbereiden/uitvoeren, enz.
15:10 klaar met de laatste les
15:15 - 16:30 vergadering
19:00 - 20:30 lessen voorbereiden, handelingsplannen schrijven, proefwerken nakijken, cijfers invoeren, notulen uitwerken, mail beantwoorden, enz.
Natuurkundequote:
Vaker wel dan niet: plenair, team, vakgroep, werkgroep(en), leerlingbespreking, enz.quote:
Niet echt inhoudelijk he? Ik lees alleen dat je opstaat koffie drinkt, pauze hebt en daarna weer terug gaat.quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:07 schreef Pap89 het volgende:
5.30 de wekker
5.55 de deur uit (Woon dichtbij)
6:00 op het werk
6:-- naar de klus toe
9:00 koffie/pauze
12:30 pauze
17:00 terug naar de zaak, met uitloop tot 19:00 soms.
Soms ook van 8-18 (Wanneer het op de zaak blijft)
Ik heb verschillende klasgenoten gezien die van het MLO kwamen, die mochten dan meteen in jaar 2 beginnen (hooguit met 1-2 toetsen extra om wat in te halen). Afhankelijk van de persoon ging dat prima, want je hebt daadwerkelijk al wat praktische ervaring. Havo N&G/N&T geeft wel wat meer voorbereiding op de theoretische kant van het HLO (berekeningen), maar dat kan je eventueel zelf bijspijkeren.quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:37 schreef MonoIith het volgende:
[..]
Ik wil zelf ook HLO doen. Zelf zit ik nu in 4 tl, examen jaar. Ik weet niet of ik eerst MLO moet doen of de havo. Als ik havo zou doen zou het wel 2 jaar schelen, maar met het MLO krijg je wel meer praktijk voordeel. Soms is ook een versneld traject op het mbo mogelijk, 3 jaar i.p.v 4 jaar. Op de site van de opleiding lees ik dat de MLO zo goed aansluit op het HLO dat het beter is om eerst MLO te doen. En als je eerst MLO hebt gedaan, kun je HLO in 3 jaar doen.
Zelf doe ik TL met een makkie, ik zit eigenlijks al 4 jaar onder mijn niveau, ben vanwege bepaalde omstandigheden niet opgestroomd. (had wel de keuze, verschrikkelijk dom dat ik het niet gedaan heb.)
Ik heb geen zin om 4 jaar lang een opleiding te doen met 2 vingers in de neus. Van wat ik hoor klinkt het mbo nogal pauperig. Heeft iemand misschien advies?
Uhmzz gewoon een extra mannetje tussen klant en uitvoerders om het overzicht te houden?quote:Op maandag 11 november 2013 00:16 schreef Witchfynder het volgende:
Ik ben teamcoördinator van een team IT solution architects (:P).
De dagen verschillen erg, maar gemiddeld genomen iets in de richting van:
9:00 - start met mail, bekijken agenda voor de dag
9:30 - daily met andere coördinatoren van de business unit
9:45 - punten uit daily verwerken
10:00 - afspraak 1, bijv inlezen nieuwe aanbesteding
11:00 - resourceplanning teamleden (5x)
12:00 - vragenmomentje met accountmanagement of adviseurs
12:30 - lunch
13:00 - statuscheck lopende trajecten
13:30 - teamweekly
14:30 - nog een afspraak, bijv review adviesrapport
15:30 - afspraak, bijv weekly met een klantenteam (iedereen van ons bedrijf die die klant bedient)
16:30 - afspraak, bijv met schrijfteam aanbesteding
17:30 - rapportage maken, teamleden knuffelen etc
En ergens tussen 18 en 21 ga ik naar huis.
Soms zit ik ook een middag bij een (grotere) klant. Tussendoor houd ik het liefst wat ruimte over voor een beetje kletsen of op mijn plaats tot rust komen. Ik houd het liefst tussen afspraken wat ruimte over. De overleggen die ik met mijn team heb zijn ook "een uur lang of minder", waarbij minder gemotiveerd wordt.
Is gemeente. Geen bedrijf. Rustig luizenbaantje dus.quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:36 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
En bij wat voor bedrijf werk je?
Ja meestal gewoon in een fles. En als ik hoog genoeg zit loop ik gewoon even naar buiten.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:21 schreef -0- het volgende:
[..]
Wat als je naar de wc moet? Heen en weer naar beneden duurt wel een kwartier zo te lezen?
En nummer 2 is gewoon ophouden?quote:Op maandag 11 november 2013 08:01 schreef Kamper86 het volgende:
[..]
Ja meestal gewoon in een fles. En als ik hoog genoeg zit loop ik gewoon even naar buiten.
Dat hoef ik nooit op mijn werk.quote:Op maandag 11 november 2013 08:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En nummer 2 is gewoon ophouden?
Werken jullie toevallig met SiteCatalyst/Omniture? En is dat bedrijf in Amsterdam of in Brabant.. klinkt wel herkenbaar.quote:Op maandag 11 november 2013 14:01 schreef LoggedIn het volgende:
Ik werk als marketing analyst bij een jong bedrijf. 'S ochtends tussen half 9 en half 11 kom ik aan op kantoor (afhankelijk van hoe laat ik wil beginnen die dag). Dan vaak eerst even half uurtje nieuws lezen en de eerste emails doorgaan. Om 12u gaat de dagelijkse rapportage eruit, en in de middag werk ik aan mn projecten. Hier zit ook altijd wel 1-2u aan meetings bij, waarin we nieuwe ideeën bedenken, opzetten, of het verloop bespreken. Projecten zelf waar ik tijd aan besteed draaien vaak om het analyseren en rapporteren van data dmv excel of direct in het datawarehouse, wat doorgaans ingewikkelder is dan t nu waarschijnlijk klinktDaarnaast begeleid ik 2 juniors die mij hierin ondersteunen.
Oh, en tussen de middag lunchen we vaak een uur (ergens tussen 12 en 3), en ga ik rond half 6-half 8 weer naar huis
Haha, nee, dat bedrijf is in Duitslandquote:Op maandag 11 november 2013 14:06 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
Werken jullie toevallig met SiteCatalyst/Omniture? En is dat bedrijf in Amsterdam of in Brabant.. klinkt wel herkenbaar.
Vergeet niet dat leidinggeven ook zaken bevat als teamleden corrigeren (of nog vervelender), heel veel vergaderen, delegeren (is ook lang niet voor iedereen een makkelijk iets. Werk uit handen geven en er op vertrouwen dat je team het goed uitvoert), politiek gekonkel weerstaan (collega's, teamleden, bazen die je aan het naaien zijn), klappen opvangen van boven die je niet door kan/wil geven naar je team, etc. etc.quote:Op maandag 11 november 2013 13:05 schreef bulbjes het volgende:
Ik heb bijv. altijd gedacht dat ik een leidinggevende of managersfunctie niet trek, maar als ik hier zo lees wat sommige managers doen dan is dat veel meer mijn ding dan uitvoerend werk doen.
Misschien moet ik mezelf toch niet zo onderschatten en toch eens kijken naar dat soort dingen en hoe ik daar kom.
Ik ben net met studie Nederlands begonnen, geen goed voorteken dusquote:Op maandag 11 november 2013 07:41 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik ben administratief medewerker bij een overheidsinstelling.
6:15 wekker
7:15 op de fiets naar t station
7:30 met de trein
7:50 op kantoor, PC aan, programma's opstarten.
8:00-16:30 werk. Productiewerk is het; problemen van burgers oplossen en brieven sturen. Tevens controleer ik het werk van mijn collega's.
Pauzes van 9:45-10:00, 12:15-12:45 en 14:30-14:45.
Het is redelijk saai werk en niet echt op niveau. Ik heb Nederlands gestudeerd en dit werk is mbo-niveau. Maar het betaalt op dit moment de rekeningen.
Ja behoorlijk moeilijk. Voor docenten iets makkelijker, maar ook daar is vast werk schaars. Meeste medestudenten hebben baantjes zoals ik, of slechter. Stages zijn dan wel weer heel makkelijk te vinden, alle banen worden opgevuld met stagiaires namelijk...quote:Op maandag 11 november 2013 18:09 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Ik ben net met studie Nederlands begonnen, geen goed voorteken dus. Moeilijk om een baan te vinden?
Hopen dat het in toekomst gaat veranderen. Waar heb je gestudeerd?quote:Op maandag 11 november 2013 18:26 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ja behoorlijk moeilijk. Voor docenten iets makkelijker, maar ook daar is vast werk schaars. Meeste medestudenten hebben baantjes zoals ik, of slechter. Stages zijn dan wel weer heel makkelijk te vinden, alle banen worden opgevuld met stagiaires namelijk...
Utrecht.quote:Op maandag 11 november 2013 18:29 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Hopen dat het in toekomst gaat veranderen. Waar heb je gestudeerd?
Aah, oke, tof, in welke richting ben je afgestudeerd?quote:Op maandag 11 november 2013 18:30 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Utrecht.Ik ben trouwens ook bezig als freelance corrector. Nog niet heel veel opdrachten, maar wel leuk.
Nee, niet helemaal. Als servicemanager wel, want dan ben je verantwoordelijk voor de levering van diensten, maar ik zit met mijn team meer in de fase ervoor, om voor klanten de best passende ICT-oplossingen te ontwerpen (op management/procesgebied, op technisch gebied is een ander team).quote:Op maandag 11 november 2013 00:19 schreef Geerd het volgende:
[..]
Uhmzz gewoon een extra mannetje tussen klant en uitvoerders om het overzicht te houden?
Ik kan je zeggen dat het verdomt belangrijk werk is, wij hebben er ook 1 voor ons team die eigenlijk als taak heeft zoveel mogelijk ruis van de lijn te halen zodat de teamleden goed hun werk kunnen doen, eerst werd het door iemand erbij gedaan en binnen no time liepen alle projecten in de soep omdat er dingen werden vergeten. Zeker als je 10 tot 15 projecten doet met een team is het belangrijk om een goed overzicht te houden.quote:Op maandag 11 november 2013 00:19 schreef Geerd het volgende:
[..]
Uhmzz gewoon een extra mannetje tussen klant en uitvoerders om het overzicht te houden?
wel ouderwets hoor :pquote:Op woensdag 6 november 2013 12:09 schreef Nat-Water het volgende:
Ik heb thuis een wereldkaart hangen waarmee ik het met speldjes bijhou
Ouderwets maar wel leukquote:Op dinsdag 12 november 2013 09:31 schreef Nobody2.0 het volgende:
[..]
wel ouderwets hoor :p
lijkt me een geweldige job! als ik het vragen mag, hoe oud ben je en welke opleiding heb je gedaan?
Dit klinkt als 'n leuke baan, verdient ook nog lekker met die 5 ploegen.quote:Op maandag 11 november 2013 17:54 schreef penny-wise het volgende:
Procesoperator bij DSM.
Begin om 6:00, of 14:00 of 22:00. 5-Ploegendienst
Elke dag is anders. Loop controlerondjes, neem monsters, voeg grondstoffen toe of tap ze juist af.
Sta in contact met de meetkamer die het proces met een RS3-systeem bestuurt.
Ene dag heb je de hele dag wel wat te doen en vaak heb je een dienst dat er een rustige periode in het proces is en dan zit je bijna de hele dienst te internetten...
Idd, en heel veel vrije tijdquote:Op dinsdag 12 november 2013 18:02 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Dit klinkt als 'n leuke baan, verdient ook nog lekker met die 5 ploegen.
Een vrouw zou een welkome aanwinst zijn bij ons...quote:
Door recente werkervaring en blauwe maandag Chemische Technologie studeren (maar de certificaten van wat ik afgerond had en niet niet meer kunnen vindenquote:Op dinsdag 12 november 2013 18:08 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Een vrouw zou een welkome aanwinst zijn bij ons...![]()
In de procesindustrie is altijd werk. Je moet wel vaak in het bezit zijn van een MTS/Vapro-B/C diploma.
Als het bij DSM niet lukt zou je het bij Sanquin kunnen proberen!quote:Op dinsdag 12 november 2013 18:13 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Door recente werkervaring en blauwe maandag Chemische Technologie studeren (maar de certificaten van wat ik afgerond had en niet niet meer kunnen vinden) heb ik wel MTS niveau denk ik en zou sowieso wel graag Vapro B/C willen halen. DSM zeg je?
Ik ga eens zoeken, haha.
Ofquote:Op dinsdag 12 november 2013 18:20 schreef Psijic het volgende:
[..]
Als het bij DSM niet lukt zou je het bij Sanquin kunnen proberen!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |