abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132942729
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:59 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dat soort dingen. Frame, pompen en soms een tank. En dan nog een hoop instrumentatie (flow meters, druk meters/indicatoren, schakelkasten, start/stop knoppen, peilglazen, calibratieglazen, kogelkranen, naaldkranen, block and bleed kleppen, verschildruk meters, dubbel block and bleed kleppen, monoflangen, 5 way manivfolds en nog veel meer.
Dit gaat van 1x1x1 meter tot 10x8x8 meter. Meestal iets van 2-4x3-8x2-4 meter.

De moeilijkheid ervan is dat alle apparatuur op een bepaald oppervlak moeten passen terwijl alles nog bedienbaar, onderhoudbaar en installeerbaar is.

Wat doe jij?
Interessant. Ben je ook weleens op offshore boorplatformen geweest?

Ik ben een student. :+ En hopelijk soon een CEO/10k a day. :D
If not now, then when.
  dinsdag 5 november 2013 @ 22:09:15 #32
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_132942908
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 22:05 schreef bluemoon23 het volgende:
Doedijns ? O-)
Frames ken ik wel, ik werk regelmatig met die jongens.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 22:01 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zelfs al zou ik er werken, dan nog zou ik geen ja of nee op antwoorden.
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 november 2013 22:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Interessant. Ben je ook weleens op offshore boorplatformen geweest?

Ik ben een student. :+ En hopelijk soon een CEO/10k a day. :D
Nee, daar mag je alleen heen als je een hoop trainingen gehad hebt. Het heft weinig toegevoegde waarde voor mijn functie. Al zou ik het wel graag een keer willen. Maar dat gaat niet gebeuren. Kost ook een hoop geld.

Ben wel naar/op een platform in aanbouw geweest. Dat is groot man. Niet normaal.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 5 november 2013 @ 22:09:48 #33
317952 geldwolf
De echte Henk en Ria
pi_132942944
btje heftruck rijde tog
en een poot van snuffel de hond
pi_132942977
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:59 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De moeilijkheid ervan is dat alle apparatuur op een bepaald oppervlak moeten passen terwijl alles nog bedienbaar, onderhoudbaar en installeerbaar is.
Grapjas, je komt nooit meer ergens bij met die tubing spaghetti in die kasten.
Die halve kast moet je slopen als er ergens wat stuk is.

En wij maar schelden op die designers o|O
Ik moet nu een weekje invallen op platform L-9FF, wel eens van gehoord ?
  dinsdag 5 november 2013 @ 22:13:12 #35
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_132943136
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:43 schreef Skv het volgende:

[..]

Geheim. :@
En ik was nog vergeten te zeggen dat ik eens in de twee weken een dag training heb (vaardigheden of inhoudelijke verdieping).
traineeship?
pi_132943310
Geen werk :')
pi_132943402
Beetje rijden, koffie, poepen, beetje bellen, beetje internetten, beetje rijden, beetje koffie, beetje praten, rijden.
pi_132943559
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 22:09 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

[..]

[..]

Nee, daar mag je alleen heen als je een hoop trainingen gehad hebt. Het heft weinig toegevoegde waarde voor mijn functie. Al zou ik het wel graag een keer willen. Maar dat gaat niet gebeuren. Kost ook een hoop geld.

Ben wel naar/op een platform in aanbouw geweest. Dat is groot man. Niet normaal.
Kan ik mij voorstellen. Gigantische mooie dingen zijn het.
If not now, then when.
pi_132943691
Misschien ook maar een TS begint doen.
Ik ben psychologisch medewerker voor mensen met hersenschade. Ik begin om half 9, soms 8 uur als de planning niet meewerkt. De planning wordt een week van tevoren gemaakt dus alles wat met patiënten gedaan wordt, staat vast. Ik neem dan tests af om te kijken hoe het met cognitieve functies staat die functioneren in de weg kunnen staan (geheugen, concentratie, handelingen plannen etc). Daarnaast is er nog scoring, rapportage en overleg met de gz-psycholoog.
Verder doe ik alle saaie administratieve dingen: mappen sorteren, voorraden controleren, folders aanmaken etc etc.
pi_132944497
Leuk topic, TS. :)

Begin om een uur of tien-elf. Zeker het eerste uur ofzo ben ik veel bezig met mail lezen/schrijven. Dat gaat zo door, chat neemt ook wel wat tijd in beslag. En dan tussen de meetings en vragen van collega's om me heen door nog proberen zelf wat werk gedaan te krijgen. Scriptjes/programmatuur schrijven, op bugs jagen, die zelf oplossen of dat aan de ontwikkelaars overlaten, naar consoles staren om een probleem in productie op te sporen, en natuurlijk zo veel geklooi in een Unix shell.

Zo af en toe een sollicitatiegesprek (telefonisch of in persoon) tussendoor voor de afwisseling, ook leuk. :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  dinsdag 5 november 2013 @ 22:40:06 #41
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_132944507
Ben elektromonteur zowel binnen als buitendienst, en doe af en toe ook nog beetje engineeren. Elektromonteur in de machinebouw. Machines voor in de voedingsindustrie. Buitendienst houdt in het wereldwijd complete productielijnen plaatsen, aansluiten, afstellen, en in bedrijf nemen. Binnendienst is het de schakelkasten maken en machines voorbereiden/testen, en eventueel klaarmaken voor een FAT. Bij engineering het elektrisch ontwerpen van machines/ revisies verwerken e.d.
Werktijden binnen: 7.15 tot 16.30 met 3 kwartier pauze en vrijdags tot 13.45. Buitendienst meestal 7.30 tot 19.30 met 1 uur pauze. Bij ombouwweekenden/ lijnen opstarten wil dit wel eens uitlopen tot diep in de nacht. Tijden op kantoor zijn flexibel, 8 uur per dag werken en half uur pauze.

Al met al toffe baan.
nerovetsrethca
  woensdag 6 november 2013 @ 09:02:38 #42
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_132951811
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 22:10 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Grapjas, je komt nooit meer ergens bij met die tubing spaghetti in die kasten.
Die halve kast moet je slopen als er ergens wat stuk is.

En wij maar schelden op die designers o|O
Ik moet nu een weekje invallen op platform L-9FF, wel eens van gehoord ?
Als je het zo goed weet doe je het toch lekker zelf. o|O

Ben nu bezig met iets voor L13 en het wordt nu extra krap. :{w
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_132951916
Ik ben vertaalster in vaste dienst van een bedrijf, en ik doe ook wel klantenservice voor een paar landen als collega's vrij hebben o.i.d. Ik heb nu verlof, maar normaal werk ik van 8 tot half 5. En ja euh.. dan kom ik binnen en start ik mijn computer op, en dan ga ik ofwel verder met een vertaling die nog niet af is, of ik kijk wat er aan nieuwe verzoeken is binnengekomen en dan begin ik daar aan. Of als het klantenservice is.. nouja, dan beantwoord ik vragen van klanten, daar komt het eigenlijk op neer :D
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
  woensdag 6 november 2013 @ 09:12:22 #44
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_132951966
Leuk topic.

Ik ga om 8 uur de deur uit en rij dan of naar een klant/lead of naar kantoor. Tussen 18.30 en 20.00 uur ben ik weer thuis.

Rij ik naar kantoor, dan bestaat mijn dag uit offertes schrijven, overleggen met de ontwikkelaars, vergaderen, bezoekverslagen uitwerken, contacten bellen, koude acquisitie, achterstallige mail beantwoorden, afspraken inplannen en administratie.

Rij ik naar een klant/lead, dan bestaat mijn dag vooral uit autorijden, in de file staan, proberen te telefoneren met het brakke mobiele telefoonnet van tegenwoordig, koffiedrinken en praten over de de visie, problemen en oplossingen van en voor de klant/lead.

Erg leuk werk, maar na 10 jaar sales beginnen de hele dagen in de auto me wel wat op te breken.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_132952699
Ik werk in de engineering/sales, niet het niveau rocket-science maar wel met industriële installaties bezig die voornamelijk gericht zijn op het drogen van voedingsmiddelen.

Voor het bedrijf doe ik acquisitie van 8:30 tot 5, dit doe ik oa door middel van e-mail en telefonisch contact. Maar ook door middel van handelsmissies wereldwijd, dat maakt het dan ook erg leuk om op internationaal vlak bezig te zijn. Verder heb ik een SEO geoptimaliseerde website voor het bedrijf gemaakt en doe ik aan internet marketing, de bezoekers die hieruit voort komen zijn mijn eigen prospects en leads. Verder ben ik zo'n kantoor dag ook bezig met het maken van calculaties en onderzoek doen.

Wanneer ik naar het buitenland ga ben ik uiteraard niet standaard van 8:30 tot 5 bezig. Wel veel reizen, maar vaak ben ik dan effectief 2,5 uur op een dag bezig met werk gerelateerde gesprekken met potentiële klanten. Daardoor ben ik of vroeger vrij of kan ik later beginnen, maar soms kom ik ook laat in de avond bij het hotel of thuis aan. Erg wisselend, meestal ben ik 4 dagen weg naar een willekeurig land waar op dat moment mijn/onze focus ligt. Verder auto, eten en drinken op de zaak en extra daggeld vergoeding, mijn basis salaris is vooralsnog modaal maar dit is de kers op de taart.

Door deze enorme afwisseling en dat ik van reizen houd ben ik erg content met mijn huidige baan. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Apekoek op 06-11-2013 11:29:53 ]
pi_132953546
Ik werk als programmeur (back- en frontend) bij een klein internetbedrijfje althans dat staat in mijn contract.

Meestal kom ik rond 9 uur op de zaak, drink ik een bakkie koffie en rook een peukie. Ga even wat internetten, mail bekijken of er nog iets geregeld moet worden en dan houd ik me bezig met waar ik die dag zin heb of wat er moet gebeuren.

Wat ik zoal doe varieert tussen het bijhouden van onze servers, onze VM's, webapplicaties en databases. Soms hang ik een halve dag aan de telefoon om klanten te helpen, of andere bedrijven in te lichten over onze API (die ik geschreven heb). Ook ondersteun ik onze administratie door inhouse applicaties te schrijven om onze online omgeving te koppelen aan onze interne omgeving en eigenlijk doe ik alles wat me leuk lijkt om te bouwen of handig is voor mijn collega's. En als ik tijd over heb stuur ik onze junior programmeur aan en probeer hem zoveel mogelijk te leren. Mocht ik in bovenstaande geen zin hebben dan kan dat een ander daggie wel.

We lunchen gezamenlijk om 1 uur, half uurtje, misschien rondje wandelen. Rond een uur of 5 sluiten we af aan de bar met een biertje/frisje, beetje babbelen/ideeën uitwisselen en dan rond 6 is het meestal wel afgelopen.
Op een berg met sneeuw enzo
Op een berg met zon wandelpad
Op een berg met skiezo
Op een berg met vrouwen die bloot lopen daar
pi_132955105
Fiscalist / advocaat bij een groot internationaal opererend advocatenkantoor.

Kom meestal ergens rond 9:00 binnen. Ga op m'n gemak vaknieuws lezen, FD, gewoon nieuws etc.

Overdag houd ik mij grotendeels bezig met (internationaal) belastingrecht. Uitdenken, adviseren en implementeren van (belasting)structuren, fondsstructurering (uitdenken, adviseren en implementeren van fondsen) voor private equity, venture capital, hedge funds, overnames & fusies (M&A), leningdocumentatie (grote leningen / leningen van banksyndicaten) etc. etc, vooral voor grote corporate cliënten. Ook komen er regelmatig 'reguliere' belastingrechtgeorienteerde vragen voorbij met betrekking tot de vakgebieden van de overige advocaten hier.

Veel overleg en communiceren met het buitenland, buitenlandse advocaten/legal/tax counsels, memo's, mails, (conference) calls, contracten opmaken/aanpassen etc. Uiteraard veel onderzoeken en lezen, want dat hoort er nou eenmaal bij. Grootste gedeelte van het werk is in het Engels.

Volg ondertussen 3 beroepsopleidingen, dus nog veel 'huiswerk', cursussen, congressen en tentamens die erbij komen.

Ik kom niet standaard op een bepaalde dag thuis. Als het erg rustig is, is dat tussen de 18:00 en 19:00. Gemiddeld zal het ergens in de range 20:00 - 21:00 liggen, maar regelmatig uitschieters. Er is dus geen touw aan vast te knopen. Daar komen de beroepsopleidingen dan nog bij.

edit: o en advocaten houden van borrelen, heel heel veel borrelen. Er wordt om elke poep en scheet geborreld, en er is elke week wel ergens een gratis borrel voor advocaten georganiseerd door een beroepsorganisatie, naast de reguliere vrijmibo's :') .

[ Bericht 1% gewijzigd door Maharbal op 06-11-2013 11:48:44 ]
  woensdag 6 november 2013 @ 11:45:56 #48
223565 Benelli
Hallo Dikke Rupsen!
pi_132955739
Grappig topic ^O^

Ik ben sinds vijf jaar werkzaam in een foto-printshop. Mijn dag bestaat uit foto's afdrukken, bewerken, retoucheren, canvassen opspannen, foto's inlijsten, pasfoto's maken, enz.
Normaal gesproken van 9:00 tot 18:00.
Daarnaast sinds een jaartje werkzaam als zelfstandig fotograaf. Fotoshoots van gezinnen, maar ook modellen.

Leukste is nog wel de klussen die ik overhoud aan mijn werk in de printshop. Mijn werkgever daar is één van de bekendste vechtsportfotografen en we gaan regelmatig op reis. Samen de weging en persconferentie fotograferen waarna ik ze dan als een idioot ga uitzoeken en editen zodat ze z.s.m. naar verschillende media kunnen. Tijdens het evenement zelf fotografeert mijn werkgever aan de ring en ik zit er naast met een laptop. Hij geeft tussen de partijen door de geheugenkaartjes aan me en ik selecteer en edit ze zo rap mogelijk. Doel is om zo'n 5 minuten na een partij de beste foto's, goed bewerkt online te krijgen.

Eerstvolgende trip op de agenda is vanavond naar Moskou voor Legend II, waar o.a. meneer Hari zal vechten :P
Op een Solex, op een Solex, zit je als een miljonair.
Je hoeft alleen maar op te stappen en dan maar fietsen, zonder trappen.
  woensdag 6 november 2013 @ 11:47:38 #49
386792 Dressers
Luctor et ejaculator
pi_132955783
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:38 schreef Noin het volgende:
Ik klok 20 minuten te vroeg in (we krijgen alle geklokte minuten tijd-voor-tijd terug).
Ga in de kantine een krantje lezen, kom 10 minuten te laat bij mijn werkplek.

Daarna wat mails lezen en de administratieve puinhoop van de andere ploeg effe fixen. Ben ik een uurtje mee bezig.
Beetje internetten tot mijn eerste pauze.
1e pauze duurt meestal 45 minuten. Beetje bijkletsen in de kantine met wat collega's.

Daarna weer naar binnen, tegen die tijd komen de echte mails met debiele logistieke problemen weer binnen. Ik bel en mail wat, lost een paar machine-stilstanden op.
Na 2 uur is het tijd voor de grote pauze.
Die duurt bij ons een uur.

Daarna weer naar binnen, wederom wat mails wegwerken, beetje prullen in het boekhoudprogramma en intussen de teamleider voor de gek houden.
2 uur later is het tijd voor de laatste pauze.

Die duurt meestal maar 30 minuten, want ik wil wel een mooie overdracht doen naar de andere ploeg. In de laatste stint doe ik eigenlijk al het werk waar de meeste collega's heel de dag over lopen te prullen. Netjes de mailbox leeg, bureautje opruimen, klaar.

Collega's van andere shift komen meestal ook 10 minuten te laat binnen, dan ga ik wat over het weer lullen of vragen hoe het weekend was.
Mooi op tijd aftaaien, 10 minuten te laat uitklokken en lekker naar huis.

Het verdient goed maar ik weet niet hoe lang ik dit nog vol hou :P
Klinkt ideaal, maar ik zou na een tijd ook willen doorgroeien. Als dat lukt met dezelfde manier van werken stem ik voor. :P
  woensdag 6 november 2013 @ 11:50:49 #50
386792 Dressers
Luctor et ejaculator
pi_132955873
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2013 22:18 schreef kikoooooo het volgende:
Beetje rijden, koffie, poepen, beetje bellen, beetje internetten, beetje rijden, beetje koffie, beetje praten, rijden.
Vrachtwagenchauffeur?
pi_132956479
Koffiedrinken, ouwehoeren, koffiedrinken, WC, mail checken, FOK! bijwerken, jwz.

Serieus: Ik werk nu een jaar full-time sinds ik ben afgestudeerd. Voor mijn werk inspecteer ik fabrieken door heel Europa en Afrika (toevallig ook India over 2 weken!). Het houdt domweg in dat ik naar de fabriek reis, meestal een midweek, metingen/onderzoek doe en dan op kantoor een rapport daarover schrijf en aan de klant lever. Rapporten duren +- 2 weken i.v.m. berekeningen maken etc, en vanaf daar begint alles weer opnieuw.

Ik inspecteer de fabrieken op energieconsumptie en performance, en kijk of ze (zo nodig met onze producten) een stap vooruit kunnen maken door minder energieverbruik en/of meer productie. En het liefste dan dat ons bedrijf de spullen levert waardoor ze die stap kunnen maken, natuurlijk :) . Hoewel het rapport objectief geschreven is.

Wat is er leuk aan? Je komt op de gekste plekken. De fabrieken staan meestal niet in de hoofdsteden, maar meer richting de binnenlanden. Je ziet ontzettend veel.
Dagen op kantoor zijn flexibel, standaard is 8-4:30 maar ik kan zo vaak mogelijk thuiswerken als ik wil. Oh, en vrijdag natuurlijk eerder weg. Thuiswerken heeft alleen niet mijn persoonlijke voorkeur, je drive is toch minder en je vangt meer op als je op kantoor bent. De dagen dat ik op reis ben zijn langer: je gaat gewoon door totdat je werk die dag af is. Maar als het niet uitloopt zijn die dagen 8:30 - 5:30, dan naar het hotel, biertje, douchen, biertje, biertje, uit eten, biertje. En dan soms nog wat berekeningen doen als het nodig is.

Verdient aardig en je ziet wat van de wereld. Je hoort mij niet klagen.

Kort lijstje waar ik voor mijn werk naartoe mocht afgelopen jaar:
-Tsjechië
-Oekranië
-Engeland (3x)
-Zuid-Afrika
-Turkije
-Duitsland
-België
-Frankrijk
-Kroatië
-Hongarije
-India

Meer schiet me niet te binnen. Ik heb thuis een wereldkaart hangen waarmee ik het met speldjes bijhou :). Het is niet allemaal exotisch, maar ach.

Leuk topic ^O^

[ Bericht 10% gewijzigd door Nat-Water op 06-11-2013 13:34:50 ]
Oh.
pi_132957757
Ik werk op de ICT-afdeling van een groot ziekenhuis en ben er adviseur/project-manager.

Op papier doe ik alle voorbereidingen voor projecten, dus een inschatting maken van de kosten, het aantal uren, vraag offertes op en laat mensen inplannen.

In de praktijk is het het hele project managen (wat natuurlijk veel leuker is).

Uiteindelijk levert dat compleet nieuwe operatiekamers op, nieuwbouw locaties (transmurale centra), de invoering van allerlei systemen bijvoorbeeld een systeem dat alle pacemakers van verschillende fabrikanten kan inlezen en er een soort rapport van kan maken wat wij weer in ons EPD kunnen gebruiken of een nieuw spoedeisende hulp opbouwen.

Vaak wordt ik strontchagerijnig van collega's die niet willen werken, maar als er weer iets nieuws staat is het toch eigenlijk allemaal leuk. Ik werk er alweer acht jaar en kan heb nu wel duidelijk allerlei zaken gerealiseerd waarvan ik kan kan zeggen: Die heb ik daar neergezet :P (nou ja het ICT gedeelte dan)

Edit:

Ohja mijn werktijden zijn in principe van 7:30 tot 17:00 voor vier dagen in de week(36 uur) maar als het moet langer en vaak toch ook nog wel thuis 's avonds en in het weekend. Ik verdien boven gemiddeld als ik vergelijk via sites als intermediair maar niet veel en er is ruimte voor groei (al is dat niet mijn hoofddoel maar wel mooi meegenomen).
pi_132957847
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 12:09 schreef Nat-Water het volgende:
Koffiedrinken, ouwehoeren, koffiedrinken, WC, mail checken, FOK! bijwerken, jwz.

Serieus: Ik werk nu een jaar full-time sinds ik ben afgestudeerd. Voor mijn werk inspecteer ik fabrieken door heel Europa en Afrika (toevallig ook India over 2 weken!). Het houdt domweg in dat ik naar de fabriek reis, meestal een midweek, metingen/onderzoek doe en dan op kantoor een rapport daarover schrijf en aan de klant lever. Rapporten duren +- 2 weken i.v.m. berekeningen maken etc, en vanaf daar begint alles weer opnieuw.

Ik inspecteer de fabrieken op energieconsumptie en performance, en kijk of ze (zo nodig met onze producten) een stap vooruit kunnen maken door minder energieverbruik en/of meer productie. En het liefste dan dat ons bedrijf de spullen levert waardoor ze die stap kunnen maken, natuurlijk :) . Hoewel het rapport objectief geschreven is.

Wat is er leuk aan? Je komt op de gekste plekken. De fabrieken staan meestal niet in de hoofdsteden, maar meer richting de binnenlanden. Je ziet ontzettend veel.
Dagen op kantoor zijn flexibel, standaard is 8-4:30 maar ik kan zo vaak mogelijk thuiswerken als ik wil. Oh, en vrijdag natuurlijk eerder weg. Thuiswerken heeft alleen niet mijn persoonlijke voorkeur, je drive is toch minder en je vangt meer op als je op kantoor bent. De dagen dat ik op reis ben zijn langer: je gaat gewoon door totdat je werk die dag af is. Maar als het niet uitloopt zijn die dagen 8:30 - 5:30, dan naar het hotel, biertje, douchen, biertje, biertje, uit eten, biertje. En dan soms nog wat berekeningen doen als het nodig is.

Verdient aardig en je ziet wat van de wereld. Je hoort mij niet klagen.

Kort lijstje waar ik voor mijn werk naartoe mocht:
-Tsjechië
-Oekranië
-Engeland (3x)
-Zuid-Afrika
-Turkije
-Duitsland
-België
-Frankrijk
-Kroatië
-Hongarije
-India

Meer schiet me niet te binnen. Ik heb thuis een wereldkaart hangen waarmee ik het met speldjes bijhou :). Het is niet allemaal exotisch, maar ach.

Leuk topic ^O^
Al ben ik niet met inspectie/direct onderhoud bezig, wel herkenbaar :)
pi_132957896
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 12:09 schreef Nat-Water het volgende:
Cool! ^O^ Niet mijn ding, maar fascinerend om te horen over dit soort beroepen.
Somebody that I used to know
pi_132957897
Opeens heb je het, dus fluitje blazen op elk station en zorgen voor een veilig vertrek. Kaart controle, Vee l koffie drinken.
Ik zwaai naar dieren.
pi_132958175
Ik ben een (grotendeels freelance) webdeveloper en sinds een tijdje 1 dag in de week onder contract bij een (voormalig) klant van me, waar ik iets meer doe dan allleen webdevelopen. Ik werk voor beide bezigheden vanuit huis waar ik een bureau heb ingericht met uitzicht op een weilandje. Gemiddeld 1 dag per week ben ik wel van huis, voor afspraken met klanten of andere meetings. Vanuit huis/voor jezelf werken brengt natuurlijk wat perks met zich mee, dus ik kom meestal iets voor 9 uit bed (zit dan wel om kwart over 9 achter m'n bureau) en als ik een dag ergens heen wil kan dat gewoon, maar aan de andere kant is dat naar-je-werk-en-thuiskomen-moment er niet, ik zit ook gerust 's avonds nog te werken.
pi_132959359
Ik ben torenkraanmachinist.

Om kwart voor zeven loop ik twee trappen onhoog naar mijn liftplateau, en stap ik in om 5 min later op 90 meter aan te komen en dan klim ik nog 16 meter voordat ik bij mijn cabine ben.

Dan gaat de haak naar beneden om wat gereedschapsbakken omhoog te hijsen. Dan is de wandenploeg aan de beurt om de wanden los te maken. Dan staat er meestal een vrachwagen met breedplaten voor bovenop de wanden. Dat is ongeveer 2 uur werk. Ligt ook aan de afstand natuurlijk. Dan is er pauze en vragen ze meestal of ik door wil werken.
Om wat stenen te opperen of de vlechter te assisteren.

Dan worden de wanden gesloten. Dan zijn de jongens van de onderstempeling aan de beurt voor stempels en hout. Eventueel nog kozijnen erin dan is het 1 uur. Soms doordraaien als het druk is omdat er meestal om half twee beton komt voor de wanden. Dan storten en alle troep naar beneden en dan is de dag klaar.

Leuk werk, je ziet sommige steden vanuit een bijzonder perspectief. Soms hele aparte klussen. de kraan wegdraaien als de traumahelicopter moet opstijgen van het dak of landen bijvoorbeeld Er zijn mensen boven geweest die begonnen te huilen van angst toen ik begon met storten. En er zijn mensen die urenlang voor mijn kraan naar boven staan te kijken.
  woensdag 6 november 2013 @ 13:34:08 #58
264234 nexusje
Ik shine als lipgloss
pi_132959400
Naar de klok kijken, 0800-1600
pi_132959431
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 11:50 schreef Dressers het volgende:

[..]

Vrachtwagenchauffeur?
Nee :D
pi_132959542