abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132956479
Koffiedrinken, ouwehoeren, koffiedrinken, WC, mail checken, FOK! bijwerken, jwz.

Serieus: Ik werk nu een jaar full-time sinds ik ben afgestudeerd. Voor mijn werk inspecteer ik fabrieken door heel Europa en Afrika (toevallig ook India over 2 weken!). Het houdt domweg in dat ik naar de fabriek reis, meestal een midweek, metingen/onderzoek doe en dan op kantoor een rapport daarover schrijf en aan de klant lever. Rapporten duren +- 2 weken i.v.m. berekeningen maken etc, en vanaf daar begint alles weer opnieuw.

Ik inspecteer de fabrieken op energieconsumptie en performance, en kijk of ze (zo nodig met onze producten) een stap vooruit kunnen maken door minder energieverbruik en/of meer productie. En het liefste dan dat ons bedrijf de spullen levert waardoor ze die stap kunnen maken, natuurlijk :) . Hoewel het rapport objectief geschreven is.

Wat is er leuk aan? Je komt op de gekste plekken. De fabrieken staan meestal niet in de hoofdsteden, maar meer richting de binnenlanden. Je ziet ontzettend veel.
Dagen op kantoor zijn flexibel, standaard is 8-4:30 maar ik kan zo vaak mogelijk thuiswerken als ik wil. Oh, en vrijdag natuurlijk eerder weg. Thuiswerken heeft alleen niet mijn persoonlijke voorkeur, je drive is toch minder en je vangt meer op als je op kantoor bent. De dagen dat ik op reis ben zijn langer: je gaat gewoon door totdat je werk die dag af is. Maar als het niet uitloopt zijn die dagen 8:30 - 5:30, dan naar het hotel, biertje, douchen, biertje, biertje, uit eten, biertje. En dan soms nog wat berekeningen doen als het nodig is.

Verdient aardig en je ziet wat van de wereld. Je hoort mij niet klagen.

Kort lijstje waar ik voor mijn werk naartoe mocht afgelopen jaar:
-Tsjechië
-Oekranië
-Engeland (3x)
-Zuid-Afrika
-Turkije
-Duitsland
-België
-Frankrijk
-Kroatië
-Hongarije
-India

Meer schiet me niet te binnen. Ik heb thuis een wereldkaart hangen waarmee ik het met speldjes bijhou :). Het is niet allemaal exotisch, maar ach.

Leuk topic ^O^

[ Bericht 10% gewijzigd door Nat-Water op 06-11-2013 13:34:50 ]
Oh.
pi_132957757
Ik werk op de ICT-afdeling van een groot ziekenhuis en ben er adviseur/project-manager.

Op papier doe ik alle voorbereidingen voor projecten, dus een inschatting maken van de kosten, het aantal uren, vraag offertes op en laat mensen inplannen.

In de praktijk is het het hele project managen (wat natuurlijk veel leuker is).

Uiteindelijk levert dat compleet nieuwe operatiekamers op, nieuwbouw locaties (transmurale centra), de invoering van allerlei systemen bijvoorbeeld een systeem dat alle pacemakers van verschillende fabrikanten kan inlezen en er een soort rapport van kan maken wat wij weer in ons EPD kunnen gebruiken of een nieuw spoedeisende hulp opbouwen.

Vaak wordt ik strontchagerijnig van collega's die niet willen werken, maar als er weer iets nieuws staat is het toch eigenlijk allemaal leuk. Ik werk er alweer acht jaar en kan heb nu wel duidelijk allerlei zaken gerealiseerd waarvan ik kan kan zeggen: Die heb ik daar neergezet :P (nou ja het ICT gedeelte dan)

Edit:

Ohja mijn werktijden zijn in principe van 7:30 tot 17:00 voor vier dagen in de week(36 uur) maar als het moet langer en vaak toch ook nog wel thuis 's avonds en in het weekend. Ik verdien boven gemiddeld als ik vergelijk via sites als intermediair maar niet veel en er is ruimte voor groei (al is dat niet mijn hoofddoel maar wel mooi meegenomen).
pi_132957847
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 12:09 schreef Nat-Water het volgende:
Koffiedrinken, ouwehoeren, koffiedrinken, WC, mail checken, FOK! bijwerken, jwz.

Serieus: Ik werk nu een jaar full-time sinds ik ben afgestudeerd. Voor mijn werk inspecteer ik fabrieken door heel Europa en Afrika (toevallig ook India over 2 weken!). Het houdt domweg in dat ik naar de fabriek reis, meestal een midweek, metingen/onderzoek doe en dan op kantoor een rapport daarover schrijf en aan de klant lever. Rapporten duren +- 2 weken i.v.m. berekeningen maken etc, en vanaf daar begint alles weer opnieuw.

Ik inspecteer de fabrieken op energieconsumptie en performance, en kijk of ze (zo nodig met onze producten) een stap vooruit kunnen maken door minder energieverbruik en/of meer productie. En het liefste dan dat ons bedrijf de spullen levert waardoor ze die stap kunnen maken, natuurlijk :) . Hoewel het rapport objectief geschreven is.

Wat is er leuk aan? Je komt op de gekste plekken. De fabrieken staan meestal niet in de hoofdsteden, maar meer richting de binnenlanden. Je ziet ontzettend veel.
Dagen op kantoor zijn flexibel, standaard is 8-4:30 maar ik kan zo vaak mogelijk thuiswerken als ik wil. Oh, en vrijdag natuurlijk eerder weg. Thuiswerken heeft alleen niet mijn persoonlijke voorkeur, je drive is toch minder en je vangt meer op als je op kantoor bent. De dagen dat ik op reis ben zijn langer: je gaat gewoon door totdat je werk die dag af is. Maar als het niet uitloopt zijn die dagen 8:30 - 5:30, dan naar het hotel, biertje, douchen, biertje, biertje, uit eten, biertje. En dan soms nog wat berekeningen doen als het nodig is.

Kort lijstje waar ik voor mijn werk naartoe mocht:
-Tsjechië
-Oekranië
-Engeland (3x)
-Zuid-Afrika
-Turkije
-Duitsland
-België
-Frankrijk
-Kroatië
-Hongarije
-India

Meer schiet me niet te binnen. Ik heb thuis een wereldkaart hangen waarmee ik het met speldjes bijhou :). Het is niet allemaal exotisch, maar ach.

Leuk topic ^O^
Al ben ik niet met inspectie/direct onderhoud bezig, wel herkenbaar :)
pi_132957896
quote:
Cool! ^O^ Niet mijn ding, maar fascinerend om te horen over dit soort beroepen.
Somebody that I used to know
pi_132957897
Opeens heb je het, dus fluitje blazen op elk station en zorgen voor een veilig vertrek. Kaart controle, Vee l koffie drinken.
Ik zwaai naar dieren.
pi_132958175
Ik ben een (grotendeels freelance) webdeveloper en sinds een tijdje 1 dag in de week onder contract bij een (voormalig) klant van me, waar ik iets meer doe dan allleen webdevelopen. Ik werk voor beide bezigheden vanuit huis waar ik een bureau heb ingericht met uitzicht op een weilandje. Gemiddeld 1 dag per week ben ik wel van huis, voor afspraken met klanten of andere meetings. Vanuit huis/voor jezelf werken brengt natuurlijk wat perks met zich mee, dus ik kom meestal iets voor 9 uit bed (zit dan wel om kwart over 9 achter m'n bureau) en als ik een dag ergens heen wil kan dat gewoon, maar aan de andere kant is dat naar-je-werk-en-thuiskomen-moment er niet, ik zit ook gerust 's avonds nog te werken.
pi_132959359
Ik ben torenkraanmachinist.

Om kwart voor zeven loop ik twee trappen onhoog naar mijn liftplateau, en stap ik in om 5 min later op 90 meter aan te komen en dan klim ik nog 16 meter voordat ik bij mijn cabine ben.

Dan gaat de haak naar beneden om wat gereedschapsbakken omhoog te hijsen. Dan is de wandenploeg aan de beurt om de wanden los te maken. Dan staat er meestal een vrachwagen met breedplaten voor bovenop de wanden. Dat is ongeveer 2 uur werk. Ligt ook aan de afstand natuurlijk. Dan is er pauze en vragen ze meestal of ik door wil werken.
Om wat stenen te opperen of de vlechter te assisteren.

Dan worden de wanden gesloten. Dan zijn de jongens van de onderstempeling aan de beurt voor stempels en hout. Eventueel nog kozijnen erin dan is het 1 uur. Soms doordraaien als het druk is omdat er meestal om half twee beton komt voor de wanden. Dan storten en alle troep naar beneden en dan is de dag klaar.

Leuk werk, je ziet sommige steden vanuit een bijzonder perspectief. Soms hele aparte klussen. de kraan wegdraaien als de traumahelicopter moet opstijgen van het dak of landen bijvoorbeeld Er zijn mensen boven geweest die begonnen te huilen van angst toen ik begon met storten. En er zijn mensen die urenlang voor mijn kraan naar boven staan te kijken.
  woensdag 6 november 2013 @ 13:34:08 #58
264234 nexusje
Ik shine als lipgloss
pi_132959400
Naar de klok kijken, 0800-1600
pi_132959431
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 11:50 schreef Dressers het volgende:

[..]

Vrachtwagenchauffeur?
Nee :D
pi_132959542
Leuk topic inderdaad, komen leuke verhalen voorbij ^O^
  woensdag 6 november 2013 @ 13:39:36 #61
409561 SchavuitPiet
He in love with that coco
pi_132959605
Lekker in de bouw, met kortere tijden ! :-)
7:30 tot 15:00
Haha gay!
  woensdag 6 november 2013 @ 14:10:03 #62
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_132960723
Ik zit in de IT, systeem/netwerk beheer op een aantal grote scholen, vmbo, havo, vwo.
Meestal zit ik op 1 school waar de hoofdlocatie ict zit, maar kan ook zijn dat ik naar 1 van de andere scholen ga om problemen op te lossen of wat spullen aanpas.

Moet wel zeggen dat werken op scholen nooit echt saai is, er is altijd wel wat aan de hand is..van LAN parties tot de standaard tiener drama's die je tegenkomt op de gangen.

Wel leuke scholen, bijna geen criminaliteit en zo.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_132962723
Ik ben ''night audit'' :)

Werktijden: 22:00-06:00
Werkdagen: Woensdag-donderdag-vrijdag-zaterdag-zondag
Sector: Horeca
Omschrijving bedrijf: 2 kroegen 1 club hotel&restaurant
Hoe ziet mijn werknacht eruit?:
Ik kom om 22:00 uur binnen dan start ik gelijk met nog iemand anders (receptie)
Dan begin ik met administratie, werkuren invullen,mails beantwoorden. Banqueting reserveringen uitwerken. Denk hierbij aan tafelopstellingen bepalen+klaarzetten,arrangementen voorbereiden etc.
Als het restaurant gesloten is tel ik de kassa en sluit ik het restaurant verder af.
Als ik de kassa geteld heb doe ik de uren.
Dan maak ik een rondje rond het bedrijf of alles goed gaat per locatie. Als het bijvoorbeeld druk is in de kroeg(vooral donderdag,vrijdag,zaterdag) help ik op de werkvloer zelf.
Anders ga ik gewoon verder met administratief gebeuren.
Aan het eind als alles dicht is tel ik de kassa`s van de kroegen/club sluit ik het af etc.
Doe ik bestellingen voor de kroegen/club.
Uren van de werknemers.
Als laatste schrijf ik nog een ''nachtverslag'' waarin ik alles inzet betreft problemen,hoe het die nacht ging, omzet, bestellijst etc.
Eigenlijk ben ik `s nachts gewoon leidinggevende van het bedrijf.
pi_132977887
Ik werk in loondienst bij een bedrijf waar afdichtingen voor hydrauliek en pneumatiek gemaakt worden.
Hier doe ik in principe alles, inkoop, verkoop, productie, administratie. Ik ben dan ook de enige werknemer. :P

Ik begin 's morgens om 8.00 uur met het opstarten van de CNC gestuurde machine en de pc in de productie.
Hierna werk ik eerst de binnengekomen mail af en begin dan met produceren voor de lopende orders.

Tussendoor beantwoord ik telefoon en mail, werk offertes uit, boek orders, stuur orderbevestigingen naar klanten, stuur inkooporders naar leveranciers, neem goederen in ontvangst en help klanten die aan de balie komen met versleten afdichtingen en zoek deze ter plekke uit en waar nodig (indien niet leverbaar via groothandel) maak ik direct nieuwe, zodat ze er hun hydrauliekcilinder weer mee kunnen repareren.

Als er niets meer te produceren is, ga ik op kantoor bezig met administratie of met de website.

Een half uur voor einde werktijd print ik de pakbonnen van de orders die gereed zijn en maak ik alles verzendklaar voor DHL. Om 16.30 uur (vrijdag 14.30 uur) rijd ik langs een klant die een paar straten verderop zit om daar e.e.a. af te leveren en daarna door naar huis.
pi_132983158
Heb een tijd als mobiel surveillant gewerkt, dan dus werknacht:

-Sluitbegeleiding bij bedrijven
-Het afsluiten van bedrijven en het bedrijf dus binnen geheel controleren of alles goed afgesloten is en of alles uit is wat uit moet zijn... Geen brandblussers geblokkeerd e.d.
- alarmopvolging van bedrijven. 9 van de 10 keer zat er een spin oid voor een melder. Zie dat maar te vinden in een bedrijf waar je nooit binnen bent geweest.
-surveillance: kentekennotatie- signaleren van verdachte situaties- controleren van bedrijven (ja je trok soms gewoon de voordeur open waardoor het alarm afging) terreinrondes bij parken e.d.
-na de nacht, openen van bedrijven...

Door medische redenen dit werk niet meer kunnen doen, werk nu als lunchroommedewerker:
- broodjes klaarmaken, voorraden aanvullen, koffie schenken, kassa draaien, vracht verwerken, afwas en schoonmaak, klanten helpen, zorgen dat alles er netjes bij staat etc, verkoop...
pi_132985491
Werk bij een semi overheids instelling.

Sochtends kom ik binnen en haal ik koffie voor de hele kamer. Dan lees ik ik daarna eerst even wat nieuws sites door waarna ik naar buiten ga staren.

Vervolgens neem ik pauze.

daarna richting de wc om even te huilen. Hierna wijs ik wat bezwaarschriften af en gaan we bespreken op de kamer wat we er die avond gegeten gaat worden. Hierna sluit ik achteraan in de file.
  woensdag 6 november 2013 @ 23:05:24 #67
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_132985839
Ik ben It'er. Dat betekent dat als er een probleem is ik fok effe verruil voor google.
Als ik dan de oplossing heb gevonden ga ik collega's afzeiken omdat ze de boel verkeerd ingericht hebben.
Dan weer lekker verder fokken.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  woensdag 6 november 2013 @ 23:11:56 #68
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_132986151
quote:

Kort lijstje waar ik voor mijn werk naartoe mocht afgelopen jaar:
-Tsjechië
-Oekranië
-Engeland (3x)
-Zuid-Afrika
-Turkije
-Duitsland
-België
-Frankrijk
-Kroatië
-Hongarije
-India

Leuk topic ^O^
Deels wel overeenkomsten met jou, alleen dat wat van de wereld zien?

Ik krijg die vraag ook nog wel eens als ik vertel over mijn werk, oh dan zie je dus mooi wat van de wereld? Nou eigenlijk niet, je bent dan wel in bepaalde landen geweest, dat is super tof, maar echt veel zien doe ik er verder niet. Ja als we een zondag vrij zijn kun je een keer wat ondernemen, maar dat was het ook wel. Het is zeker geen vakantie vieren daar.
nerovetsrethca
pi_132987370
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 23:11 schreef slangpie het volgende:

[..]

Deels wel overeenkomsten met jou, alleen dat wat van de wereld zien?

Ik krijg die vraag ook nog wel eens als ik vertel over mijn werk, oh dan zie je dus mooi wat van de wereld? Nou eigenlijk niet, je bent dan wel in bepaalde landen geweest, dat is super tof, maar echt veel zien doe ik er verder niet. Ja als we een zondag vrij zijn kun je een keer wat ondernemen, maar dat was het ook wel. Het is zeker geen vakantie vieren daar.
Klopt. Je ziet inderdaad meestal niet de toeristische dingen, maar je pikt meestal genoeg sfeer en dingen op om een goede indruk te krijgen van een land / gebied. Maar de hotels zijn natuurlijk overal hetzelfde.

Voorbeeldje. Toen ik naar Oekranië had ik niet verwacht om te zien dat het echt zo is als het beschreven wordt: verlaten speeltuinen, veel grijze flats, etc. Ook leuk was om te zien dat op het vliegveld speciaal verbouwd voor het EK nu staat weg te rotten, er landen op dat vliegveld ongeveer nu 4 vluchten per dag.
Oh.
pi_132987491
<dubbel>
Oh.
pi_132987751
In de Albert Heijn :')

Dinsdagavond anderhalf uur/2 uur zuivel vullen en de voorraad hiervan tellen. Dan tot half 10 helpen waar hulp nodig is. Daarna de laatste 3 kwartier verse sappen, gebak, maaltijden, panklaar, vlees en vis afprijzen.

Niet heel veel interessants maar het is best leuk en gezellig.
pi_132991231
ik werk in de zorg bij ouderen mensen.
Dagdienst is van 07:30 tot 16:00
we beginnen met de overdracht van de nachtdienst en horen de bijzonderheden.
dan gaan we rond 8 uur de mensen wassen en aankleden en voorzien van een ontbijtje.
ondertussen helpen we de mensen die op de bel drukken.
rond half 11 hebben we koffiepauze en dan daarna ruimen we de kamers op van de bewoners.
tussen 12 en 1 is er pauze in 2 groepen zodat er altijd mensen achter zijn op de afdeling.
en om 15:30 is de overdracht met de avonddienst en daarna kunnen we naar huis.

nachtdienst is weer anders.
beginnen om 22:30 weer met de overdracht.
rond 23:00 nog een paar mensen in bed leggen en bepaalde mensen controleren of ze in bed liggen.
ondertussen reageren we op de bellen van de bewoners want dat gaat altijd door al is het meestal van 12 uur rustiger en rond 6 uur wee drukker.
meestal om 00:30 overdracht met het nachthoofd en dan op kantoor een beetje rondhangen, dossiers lezen, fokken, tv kijken, kletsen met je collega.
rond 15:00 een verschoonronde waar je met een uurtje wel mee klaar bent.
dan weer wat rondhangen en om 06:00 mensen helpen met de steunkousen en medicijnen geven die ze vroeg moeten hebben.
en om 7:30 weer naar huis.
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_132993250
Ik werk als persoonlijk begeleider in de gehandicaptenzorg. Mijn uren zijn of 7u-15u, of 14.30u-22.30u.

De werkzaamheden zijn als volgt:
- iedereen uit bed halen, sommigen helpen met douchen/toilet etc.
- cliënten helpen met ontbijt (varieert van boter aangeven tot met een lepel gemalen boterhammen voeren)
- ervoor zorgen dat iedereen op tijd naar het werk/dagbesteding gaat
- opruimen, bedden verschonen, kleding klaarleggen voor de volgende dag, eten klaarzetten voor die avond
- rapporteren
- met cliënten naar de huisarts/tandarts/therapie/zwembad/etc
- contact met ouders/vertegenwoordigers over de cliënten, vooral als het anders gaat dan normaal
- lunchen met cliënten die thuis komen van het werk
- cliënten in bed leggen voor een middagdutje indien nodig
- overdracht met collega's

Avonddienst:
- cliënten opvangen die van het werk/dagbesteding terug komen
- cliënten uit bed halen
- eten opwarmen
- helpen bij avondeten
- cliënten fris aanbieden
- koffie drinken met cliënten
- naar de disco met cliënten
- cliënten naar bed brengen
- nogmaals opruimen
- rapporteren voor de volgende ochtend
- overdracht naar de nachtdienst
pi_133005122
Tof topic!

Ik werk als research analist in een academisch ziekenhuis. Dat houdt in dat ik wetenschappelijk onderzoek doe (ik werk niet met patiënten) in opdracht van de promovendi/de onderzoekers/de professor van de afdeling. Ook doe ik een deel van het labmanagement, de voorraden beheren, apparatuur onderhouden. Ik geef veel uitleg over onderzoeksmethoden aan andere medewerkers en studenten. Superafwisselend werk.
Ik werk voornamelijk met muizen/rattenhersenen. Die worden na offering van het dier uit het lichaam gehaald en in een potje gestopt. Dat komt bij mij terecht, waarna ik er hele dunne plakjes van snij (meestal 25 micrometer dik) of ik isoleer er DNA of RNA uit. Daarna kijk ik met verschillende technieken naar de aanwezigheid van bepaalde eiwitten in specifieke regio's van de hersenen. Meestal vergelijk ik dan 2 of meer groepen dieren die verschillend behandeld zijn toen ze nog leefden, bijvoorbeeld gestrest versus niet gestrest. Die resultaten worden vervolgens geanalyseerd door de leider van het onderzoek en opschreven en gepubliceerd in de wetenschappelijke literatuur.

Edit: oh ja, dagindeling :)
4 dagen 08:30-17:00, 1 dag 08:30-12:30. Dagindeling elke dag weer anders, ik mag mijn planning zelf maken. Ik hou wel zo veel mogelijk vast aan de 'kantooruren'.

[ Bericht 11% gewijzigd door Brammie1 op 07-11-2013 15:39:24 ]
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_133005258
ik ben docent op een basisschool, mijn dag begint met koffie halen, zitten en commanderen
  Moderator donderdag 7 november 2013 @ 15:17:31 #76
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_133006004
Sociale zekerheid.
De dag begint rond 8:00 met betalingen inlezen, in de juiste dossier zetten, brieven openen. Tijdens het spreekuur de brieven verwerken en mailtjes verwerken. Na het spreekuur wat 'langdurige' klusjes oppakken. Pauze tussen 12 en 13 en daarna in de middag weer spreek uur.

Telefonisch wel te verstaan.
Vaak brandjes blussen regelingen treffen schulden oppakken.

Extra klusjes:
- Intakegesprekken voornamelijk.

Rond 16:30 de auto weer in.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_133007570
van ik:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_133009938
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Jula123 op 08-11-2013 16:44:07 ]
pi_133010576
Portefeuilles beheren van beleggers, beheren van het fonds en het bewaken van de kwaliteit daarvan. Onderhandelen met beleggers / hedgefonds en investeringen plaatsen. Een erg veelzijdig iets dus en qua geld hoef ik ook niet te klagen.
pi_133012104
Grappig dat er zoveel vergaderd en gerapporteerd wordt. Je vraagt je weleens af wie het allemaal lezen :D
There are only 151 Pokémon.
pi_133012889
Fietsen naar kantoor.

Mails versturen, sheets bijwerken, communicatie op orde houden.
Dan bellen, afspraken maken, schelden, smeken, schelden.
In de auto, langs bedrijven, onderhandelen.
Bellen in de auto, mails versturen bij het stoplicht, vette troep eten langs de weg.
Vergaderingen, meetings.
Bellen, mailen.
Biertje drinken.

Fietsen naar huis.

Dit soort dingen, elke dag in een andere volgorde. Soms niet eens naar kantoor, soms de hele dag kantoor niet uit. Ies leuk, geen dag is hetzelfde (letterlijk)!

Oja, geen sales ;)
  vrijdag 8 november 2013 @ 09:08:21 #82
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_133033903
8.00 Wekker
8.15 ontbijten in hotel restaurant
8.30 lopen naar kantoor
8.45 Bureau zoeken en laptop aansluiten
9.00 Presentatie geven over wat voor mooie software wij nu weer gemaakt hebben
13.00 lunch met klant in random restaurant op loopafstand
14.00 Opleiding geven aan gebruikers van nieuwe software
15.00 Mensen helpen als ze vragen hebben of problemen tegenkomen
18.30 Op zoek naar een goed restaurant voor mijzelf, soms met klanten
20.30 Hotel kamer bier drinken en TV kijken

Repeat

Terwijl ik dit doe hou ik ook het ontwikkelteam in Nederland bezig zodat de ontwikkeling gewoon doorgaat terwijl ik elders ben. Als ik in Nederland ben doe ik ongeveer hetzelfde (exclusief de restaurants :) ), ik help ook wel eens de technici als ze een probleem tegenkomen waar ze niet uitkomen. Verder doe ik eigenlijk alles om er voor te zorgen dat de software goed draait of goed gebouwd wordt.

[ Bericht 31% gewijzigd door Nightquest777 op 08-11-2013 09:18:23 ]
Chaos is a ladder.
pi_133034101
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 18:00 schreef Eenskijken het volgende:
Grappig dat er zoveel vergaderd en gerapporteerd wordt. Je vraagt je weleens af wie het allemaal lezen :D
Vergaderen kan nuttig zijn. Alleen is het het vaak niet. Rapporteren is veel voor het archief. Het rapport wordt 1x doorgelezen, en gaat daarna de kast in. Mocht het ooit nog ter sprake komen kan je het tevoorschijn toveren ipv dat je het uit je geheugen moet oplepelen.
Oh.
pi_133040467
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 14:55 schreef Brammie1 het volgende:
Tof topic!

Ik werk als research analist in een academisch ziekenhuis. Dat houdt in dat ik wetenschappelijk onderzoek doe (ik werk niet met patiënten) in opdracht van de promovendi/de onderzoekers/de professor van de afdeling. Ook doe ik een deel van het labmanagement, de voorraden beheren, apparatuur onderhouden. Ik geef veel uitleg over onderzoeksmethoden aan andere medewerkers en studenten. Superafwisselend werk.
Ik werk voornamelijk met muizen/rattenhersenen. Die worden na offering van het dier uit het lichaam gehaald en in een potje gestopt. Dat komt bij mij terecht, waarna ik er hele dunne plakjes van snij (meestal 25 micrometer dik) of ik isoleer er DNA of RNA uit. Daarna kijk ik met verschillende technieken naar de aanwezigheid van bepaalde eiwitten in specifieke regio's van de hersenen. Meestal vergelijk ik dan 2 of meer groepen dieren die verschillend behandeld zijn toen ze nog leefden, bijvoorbeeld gestrest versus niet gestrest. Die resultaten worden vervolgens geanalyseerd door de leider van het onderzoek en opschreven en gepubliceerd in de wetenschappelijke literatuur.

Edit: oh ja, dagindeling :)
4 dagen 08:30-17:00, 1 dag 08:30-12:30. Dagindeling elke dag weer anders, ik mag mijn planning zelf maken. Ik hou wel zo veel mogelijk vast aan de 'kantooruren'.
Zou ik mogen weten welke opleiding(en) je gedaan hebt?
pi_133041001
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 13:33 schreef Kamper86 het volgende:
Om kwart voor zeven loop ik twee trappen onhoog naar mijn liftplateau, en stap ik in om 5 min later op 90 meter aan te komen en dan klim ik nog 16 meter voordat ik bij mijn cabine ben.
Wat als je naar de wc moet? Heen en weer naar beneden duurt wel een kwartier zo te lezen? :@
pi_133042640
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 18:22 schreef Hagelkaas het volgende:
Fietsen naar kantoor.

Mails versturen, sheets bijwerken, communicatie op orde houden.
Dan bellen, afspraken maken, schelden, smeken, schelden.
In de auto, langs bedrijven, onderhandelen.
Bellen in de auto, mails versturen bij het stoplicht, vette troep eten langs de weg.
Vergaderingen, meetings.
Bellen, mailen.
Biertje drinken.

Fietsen naar huis.

Dit soort dingen, elke dag in een andere volgorde. Soms niet eens naar kantoor, soms de hele dag kantoor niet uit. Ies leuk, geen dag is hetzelfde (letterlijk)!

Oja, geen sales ;)
En wanneer doe je fitness? :P
Somebody that I used to know
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:37:46 #87
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_133043842
ik heb een gecombineerde baan:
- operatie assistent: begeleiden van de patiënt naar de ok, alle voorbereidende werkzaamheden voor een operatie (verzamelen steriel materiaal, controleren op steriliteit en compleetheid, positioneren van de patiënt, desinfecteren en het steriel afdekken van de patiënt, als lid van het steriele team instrumenteren en anticiperen op alle mogelijke situaties) zorgen voor alle (digitale) administratie en verzorgen van uitgenomen weefsel, bedienen van velerlei medische apparatuur, opruimen van de operatiekamer en gereedmaken voor de volgende operatie. Werktijden: 7.30-17u, of 15.30-23u en aansluitend bereikbare dienst tot 8u , of 11.30-20u.

-programma coördinator: coördinerende taak op het operatiekamercomplex, planning van electieve en acute operaties, contact met planners disciplines en artsen. Inplannen acute operaties met eventueel stagnatie van de electieve zorg. In dat geval communicatie met afdelingen, patiënten, artsen, en het opnieuw inplannen van de electieve patiënten. het optimaliseren van het dagelijkse proces, véél bellen, emailen. Ploegleider tijdens calamiteiten (brand ed). Werktijden: 7-17u

Heerlijke combinatie :Y
pi_133043948
Front office medewerker/verkoper bij de VVV

mailtjes versturen, facturen maken en verzenden, telefonisch vragen beantwoorden.
Klanten helpen, winkel inrichting.
pakketten maken voor klanten en of bedrijven.
Dat soort dingetjes. :')
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
  vrijdag 8 november 2013 @ 14:55:54 #89
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_133044536
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:21 schreef -0- het volgende:

[..]

Wat als je naar de wc moet? Heen en weer naar beneden duurt wel een kwartier zo te lezen? :@
die dingen hebben doorgaans een erg uitgebreide cabine :) .
pi_133046279
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:59 schreef _Loki het volgende:
Ik ben pas begonnen met mijn eerste baan na afstuderen en voordat ik er mijn eerste dag had, dacht ik, 'ik heb eigenlijk geen idee wat ik de hele dag ga doen'.
Waarom hebben ze je dan überhaupt aangenomen? :?
(of val je onder die quota van zoveel mensen dienen binnen die organisatie te worden aangenomen anders wordt de subsidie ingetrokken?)
:D

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2013 15:43:12 ]
pi_133046420
Leuk topic.

Ik werk aan wiskundige modellen voor bepalingen van componenten in een bepaalde stoffen dmv FTIR spectroscopie.

En wat ik inhoudelijk doe weet ik niet waar ik moet beginnen met uitleggen, maar ik probeer het
- Data organisatie
- Statistieken van component bepalingen bijhouden
- Onderzoek naar nieuwe mogelijkheden voor component bepalingen
- Problemen vinden/oplossen als deze zich voordoen met component bepalingen
- Ondersteuning geven bij specifieke vragen over bepalingen en/of berekening methoden
pi_133051542
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:05 schreef MonoIith het volgende:

[..]

Zou ik mogen weten welke opleiding(en) je gedaan hebt?
Medische biologie aan de universiteit. M'n baan is eigenlijk op HBO niveau, maar ik zorg er zelf voor dat ik ook wetenschappelijk bezig blijf en meedenk ipv alleen maar uitvoeren.
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_133051861
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 23:39 schreef Nat-Water het volgende:

[..]

Klopt. Je ziet inderdaad meestal niet de toeristische dingen, maar je pikt meestal genoeg sfeer en dingen op om een goede indruk te krijgen van een land / gebied. Maar de hotels zijn natuurlijk overal hetzelfde.

Voorbeeldje. Toen ik naar Oekranië had ik niet verwacht om te zien dat het echt zo is als het beschreven wordt: verlaten speeltuinen, veel grijze flats, etc. Ook leuk was om te zien dat op het vliegveld speciaal verbouwd voor het EK nu staat weg te rotten, er landen op dat vliegveld ongeveer nu 4 vluchten per dag.
Moest jij bij Chernobyl de lekken controleren ofzo? :D Maar snap wel wat je bedoelt, oudcollega's van me zijn eens naar Tsjechië naar één of andere fabriek afgereisd, daar was 't ook vervallen en armoede, vooral omdat de locatie in feite op het platteland lag, wel mooie omgeving waar je toch wel wat van ziet als je 'n paar uur over die binnenwegen rijdt, zijn op zich ook avonturen. :P
Hallon!
pi_133053487
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 18:04 schreef Brammie1 het volgende:

[..]

Medische biologie aan de universiteit. M'n baan is eigenlijk op HBO niveau, maar ik zorg er zelf voor dat ik ook wetenschappelijk bezig blijf en meedenk ipv alleen maar uitvoeren.
Ik gokte al op HLO want het klinkt als een typische HLO functie :P Komt veel overeen met mijn 'werk' dagen toen ik stage liep. Was blij dat ik er klaar mee was want ik ben er niet voor gemaakt, maar eerlijk gezegd mis ik de continue educatie die je krijgt met dit werk (tenminste, als je de wekelijkse meetings bijwoont :P).
pi_133056436
IT Manager / Systeembeheerder

Begin om 8u en ben rond 17u klaar. Pauzes doe ik niet aan. Dagen zijn altijd anders. Ene dag wat meer managerwerk andere dag wat meer beheerwerk. Bedrijf waar ik werk heeft diverse Europese vestigingen die ik ook werkend dien te houden. Dus kom ook nog wel eens ergens.

Al met al wel drukke dagen, meestal zijn ze voorbij voor ik het door heb :D
pi_133057304
Ik ben vastgoedconsulente. wat een mooi woord is voor verkoopster van vastgoed voor een Turkse projectontwikkelaar die luxe appartementen/villas bouwt aan de Turkse Middellandse zeekust, Dit voor de Belgische en Nederlandse markt.

Normale kantoordag:

Starten om 9u
Mails checken, mails beantwoorden, nieuwe leads opvolgen. follow up van alle potentiele kopers
vertalingen van website, nieuwe marketingmogelijkheden zoeken,inspringen bij after-sales als er Belgische/Nederlandse klanten zijn, boeken van inspectiereizen
Af komt er een makelaar met een klant naar bureau: luisteren naar noden, passende woningen voorstellen en dan een toertje rijden naar de projecten en de woningen tonen
Bij verkoop alle administratie en contract regelen, contact onderhouden en informeren van makelaars
warm middageten op bureau om 12u00
verder gaan met bovenstaande activiteiten
17u30- 18u00 einde dag

Als er een klant op inspectiereis komt:
dag 1: gasten ophalen, samen ontbijten, naar de leuke plekjes in de regio brengen om ze kennis te laten maken met de omgeving, oudere projecten tonen zodat ze kwaliteit kunnen zien . ondertussen small talk om te zien wie ze zijn,waar ze precies naar op zoek zijn, s avonds uit eten
dag 2: nieuwe projecten tonen op basis van hun wensen, naar bureau gaan en verdere informatie geven, alle info meegeven zodat ze er een nachtje over kunnen slapen,
dag 3: samen ontbijten, op bureau bekijken of ze een beslissing hebben gemaakt en eventuele koop afsluiten.

Deelnemen aan vastgoedbeurzen in Belgie

Op zich een leuke en leerrijke job, vooral als je een leuk gezin op inspectiereis hebt dan vliegen de dagen zo voorbij. Ik weet alleen niet goed of het hele commerciele wel mijn ding is, het is niet mijn tweede natuur ofzo..
pi_133057406
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 19:06 schreef vincm het volgende:

[..]

Ik gokte al op HLO want het klinkt als een typische HLO functie :P Komt veel overeen met mijn 'werk' dagen toen ik stage liep. Was blij dat ik er klaar mee was want ik ben er niet voor gemaakt, maar eerlijk gezegd mis ik de continue educatie die je krijgt met dit werk (tenminste, als je de wekelijkse meetings bijwoont :P).
Ik wil zelf ook HLO doen. Zelf zit ik nu in 4 tl, examen jaar. Ik weet niet of ik eerst MLO moet doen of de havo. Als ik havo zou doen zou het wel 2 jaar schelen, maar met het MLO krijg je wel meer praktijk voordeel. Soms is ook een versneld traject op het mbo mogelijk, 3 jaar i.p.v 4 jaar. Op de site van de opleiding lees ik dat de MLO zo goed aansluit op het HLO dat het beter is om eerst MLO te doen. En als je eerst MLO hebt gedaan, kun je HLO in 3 jaar doen.

Zelf doe ik TL met een makkie, ik zit eigenlijks al 4 jaar onder mijn niveau, ben vanwege bepaalde omstandigheden niet opgestroomd. (had wel de keuze, verschrikkelijk dom dat ik het niet gedaan heb. :') )

Ik heb geen zin om 4 jaar lang een opleiding te doen met 2 vingers in de neus. Van wat ik hoor klinkt het mbo nogal pauperig. Heeft iemand misschien advies?
  Moderator vrijdag 8 november 2013 @ 20:41:39 #98
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_133057673
08:00 uur koffie
08:30 eerste les geven
lessen geven, gesprekken voeren met leerlingen, telefoontjes met ouders afhandelen, toezicht houden, proefwerken geven, leerling-problemen oplossen, practica voorbereiden/uitvoeren, enz.
15:10 klaar met de laatste les
15:15 - 16:30 vergadering
19:00 - 20:30 lessen voorbereiden, handelingsplannen schrijven, proefwerken nakijken, cijfers invoeren, notulen uitwerken, mail beantwoorden, enz.
F.K.A. SuperwormJim
pi_133057921
Teamleider bij een grote zorginstelling (een bedrijf). Geef leiding aan 20 specialisten, maar eigenlijk dekt de functienaam de lading niet (meer).

Maak deel uit van het MT en bepaal dus mede de richting van het bedrijf en de uitvoering daarvan. Verder een soort accountmanager, aangezien wij samenwerken met onderwijsinstellingen, artsen, andere verwijzers en die vragen ook veel van de organisatie.

Geen werkdag is hetzelfde: veel mails, telefoontjes van collega's/afnemers, maandelijks zeker 2x centrale overleggen met het MT/teamleidersoverleg centraal in Nederland. Überhaupt heb ik veel teveel reistijd naar allerlei locaties.

Overleggen/coaching van collega's, zorgen dat locaties in orde zijn, sollicitatiegesprekken, openen van nieuwe praktijken, inwerken van collega's, samenwerking met de coördinatoren (die verantwoordelijk zijn voor de vakinhoudelijke kennis van de specialisten), beoordelingen/voortgangsrondes, vragen van cliënten, contacten met zorgverzekeraars (bezoeken/telefonisch).

Een heel ander vakgebied dan waar ik hiervoor al een jaar of tien in gewerkt heb (financiële dienstverlening), maar wel erg leuk. :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_133064662
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 november 2013 15:41 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Waarom hebben ze je dan überhaupt aangenomen? :?
(of val je onder die quota van zoveel mensen dienen binnen die organisatie te worden aangenomen anders wordt de subsidie ingetrokken?)
:D
Niet perse. Toen ik net begon bij mijn hudige baan had ook geen idee hoe ik de dag vol moest krijgen. Nieuw met het werk, even wennen aan hoe het daar "gaat" en je wil natuurlijk ook niet constant vragen wat je nu mag gaan nu etc..
Inmiddels kom ik soms uren te kort ;-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')