abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133064998
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:41 schreef SuperwormJim het volgende:
08:00 uur koffie
08:30 eerste les geven
lessen geven, gesprekken voeren met leerlingen, telefoontjes met ouders afhandelen, toezicht houden, proefwerken geven, leerling-problemen oplossen, practica voorbereiden/uitvoeren, enz.
15:10 klaar met de laatste les
15:15 - 16:30 vergadering
19:00 - 20:30 lessen voorbereiden, handelingsplannen schrijven, proefwerken nakijken, cijfers invoeren, notulen uitwerken, mail beantwoorden, enz.
Welk vak geef je?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_133065066
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:41 schreef SuperwormJim het volgende:
08:00 uur koffie
08:30 eerste les geven
lessen geven, gesprekken voeren met leerlingen, telefoontjes met ouders afhandelen, toezicht houden, proefwerken geven, leerling-problemen oplossen, practica voorbereiden/uitvoeren, enz.
15:10 klaar met de laatste les
15:15 - 16:30 vergadering
19:00 - 20:30 lessen voorbereiden, handelingsplannen schrijven, proefwerken nakijken, cijfers invoeren, notulen uitwerken, mail beantwoorden, enz.
elke dag vergadering?
pi_133065120
Ik werk als barvrouw bij grote feesten :) Laatste feest was Qbase, daarna een flinke epilepsieaanval gehad (laaaaaange dienst en lang wakker) dus nu even geen diensten voor mij. Daarnaast ben ik fotografe (nog hobbymatig) :)
pi_133065388
Eh,

Ik doe elke dag wel iets anders. Ik ben mnager in R&D. En dat betekent een combinatie van vergaderen over het opzetten, aanpassen en resultaten van projecten. Het zoeken van de juiste experts bij de juiste klus. Het beoordelen van projectplannen. Aanleveren van ideeen, feedback op conclusies, het overleggen met collega's om iets beter te doen dan anders. Het leiden van mijn eigen projecten, het zorgen dat de projecten waar ik wel verantwoordelijk voor ben maar niet zelf trek worden gedaan....

En oja, mee naar klanten, andere instuten die voor ons werk uitvoeren, regelmatig naar internationale symposia en congressen, cursussen. Geven van gastcolleges, het coachen van onze medewerkers bij hun werk (met name het hele proces, dus met wie communiceren, vraagstellingen aanscherpen, helpen budgetten en spullen te krijgen).

Heb eigenlijk heel leuk werk.
Whatever...
pi_133065717
5.30 de wekker
5.55 de deur uit (Woon dichtbij)
6:00 op het werk
6:-- naar de klus toe
9:00 koffie/pauze
12:30 pauze
17:00 terug naar de zaak, met uitloop tot 19:00 soms.

Soms ook van 8-18 (Wanneer het op de zaak blijft)
  vrijdag 8 november 2013 @ 23:25:21 #106
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_133066525
Ik ben chauffeur bij een verhuurbedrijf.

6.25u De deur uit.
6.45u Aankomen op mijn werk, openen en na het inklokken koffie/thee zetten. Aansluitend koffie/thee drinken.
7.15u De bus laden of, als dat al gedaan is gaan rijden. Ik breng en haal verhuurartikelen naar/van klanten en andere filialen. Meestal in de regio, maar ook wel naar filialen verder in het land.

Pauze hebben we in principe van 9.45 - 10.00, 12.30 - 13.00 en 15.00 - 15.15. In de praktijk wijken die tijden wel af en dat is beide kanten op. De ene dag zit je wat langer en de andere dag schiet de pauze er wel bij in.

In principe ben ik rond 16.30u weer terug en ga ik de bus laden en aansluitend sluiten we de tent af. Meestal zijn we rond 17.30u klaar en ben ik tegen 18.00u thuis. Uiteraard wordt het ook wel eens later.

Die overuren krijgen wij in tijd-voor-tijd dus ik heb de wereld aan vrije dagen. ^O^
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_133066699
Bij verschilt het heel sterk. Als er een calamiteit is kan ik naast mijn studie een dienst van 16 uur draaien.

Vandaag gaat trouwens een goed voorbeeld worden van zielug zijn zonder calamiteit. Ik was om 0530 naar bed gegaan, om 0600 uur opgestaan, en moet tot 0100 productief zijn.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_133066950
Ik ben trouwens helemaal kapot...

Ik was ook echt van plan vanacht nog naar de sportschool te gaan.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
  zaterdag 9 november 2013 @ 00:35:37 #109
415061 ChaseNoFace
No face, no chase.
pi_133069451
Beleggingsadviseur en personal banker. Ik adviseer vermogende mensen wat ze met hun geld kunnen doen kijkende naar hun persoonlijke situatie.
  Moderator zaterdag 9 november 2013 @ 08:30:50 #110
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_133072520
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 november 2013 22:53 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Welk vak geef je?
Natuurkunde
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 22:54 schreef Palomar het volgende:

[..]

elke dag vergadering?
Vaker wel dan niet: plenair, team, vakgroep, werkgroep(en), leerlingbespreking, enz.
F.K.A. SuperwormJim
pi_133072587
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 23:07 schreef Pap89 het volgende:
5.30 de wekker
5.55 de deur uit (Woon dichtbij)
6:00 op het werk
6:-- naar de klus toe
9:00 koffie/pauze
12:30 pauze
17:00 terug naar de zaak, met uitloop tot 19:00 soms.

Soms ook van 8-18 (Wanneer het op de zaak blijft)
Niet echt inhoudelijk he? Ik lees alleen dat je opstaat koffie drinkt, pauze hebt en daarna weer terug gaat.
pi_133073372
Software Engineer, ik begin meestal rond 10 uur, dan hebben we gelijk ook de zogenaamde sum met ons team van man of 8, iedereen vertelt even wat hij de dag ervoor heeft gedaan, en wat hij die dag gaat doen, in principe ga je niet in detals in, maar laat je wel weten wanneer er een probleem is waarom je niet aan je opdracht kan werken.

Daarna is het koffie en roken, van half 11, tot 12 werk ik. 12 uur lunch, wij hoeven niet te betalen voor de lunch, maar er is genoeg, meestal 6 soorten vlees en kaas. 10 soorten brood, en meestal 3 salades. Ook elke dag soep of snack. Daarna roken, en weer aan het werk, van zeg maar een uur of 1 tot een uur of 7. Een paar keer week zitten daar ook wel meetings tussen (gemiddeld 1 uur per dag).

Op vrijdag hebben wij om half 5 een borrel in de kelder, die hebben ze uitgebouwd tot een bruine kroeg inclusief bar en gezellige bankjes en verlichting.

Kortom ik heb niets te klagen, het betaald goed, mooie klanten, en vaak ook leuke uitjes en congressen (eventueel ook buitenland).

We zoeken nog genoeg mensen, dus ken je nog systeem beheerders of ontwikkelaars, PM me maar ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_133074161
Ik werd op een klachtenafdeling. Werkdagen van 9 tot 18 of 12 tot 21.

Ik begin de werkdag altijd met het lezen van mijn e-mail. Zo nodig de klachten die ik via mail binnenkrijg oppakken en in m'n agenda plannen. Daarna agenda oppakken, klanten bellen met wie ik een afspraak heb gemaakt of klanten proberen te bellen als er nog geen contact is geweest. Heb ik vrije ruimte in m'n agenda, dan pak ik nieuwe klachten op. Het merendeel komt binnen doordat de klant een brief of e-mail heeft gestuurd, maar ik behandel ook klachten die via het webcare-team naar mij doorgezet worden (Twitter, Facebook en ons forum) of klachten die via Klachtenkompas binnen komen.

Klachten oplossen varieert van het bieden van een luisterend oor, administratieve of technische dingen in orde maken, vergoedingen of coulance bieden. De meeste dingen kan ik zelf in orde maken, maar zo nodig stuur ik ook andere afdelingen aan om dingen te gaan doen.

Al met al best happy met m'n werk. Ooit begonnen als bijbaantje binnen het bedrijf op de klantenservice, nu dus voor 32 uur per week op de klachtenafdeling.
Live for now, forget forever
pi_133074488
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:37 schreef MonoIith het volgende:

[..]

Ik wil zelf ook HLO doen. Zelf zit ik nu in 4 tl, examen jaar. Ik weet niet of ik eerst MLO moet doen of de havo. Als ik havo zou doen zou het wel 2 jaar schelen, maar met het MLO krijg je wel meer praktijk voordeel. Soms is ook een versneld traject op het mbo mogelijk, 3 jaar i.p.v 4 jaar. Op de site van de opleiding lees ik dat de MLO zo goed aansluit op het HLO dat het beter is om eerst MLO te doen. En als je eerst MLO hebt gedaan, kun je HLO in 3 jaar doen.

Zelf doe ik TL met een makkie, ik zit eigenlijks al 4 jaar onder mijn niveau, ben vanwege bepaalde omstandigheden niet opgestroomd. (had wel de keuze, verschrikkelijk dom dat ik het niet gedaan heb. :') )

Ik heb geen zin om 4 jaar lang een opleiding te doen met 2 vingers in de neus. Van wat ik hoor klinkt het mbo nogal pauperig. Heeft iemand misschien advies?
Ik heb verschillende klasgenoten gezien die van het MLO kwamen, die mochten dan meteen in jaar 2 beginnen (hooguit met 1-2 toetsen extra om wat in te halen). Afhankelijk van de persoon ging dat prima, want je hebt daadwerkelijk al wat praktische ervaring. Havo N&G/N&T geeft wel wat meer voorbereiding op de theoretische kant van het HLO (berekeningen), maar dat kan je eventueel zelf bijspijkeren.

Als ik de keuze zou hebben na het MLO om 1 jaar van het HLO te skippen of 2 jaar te vertragen door havo te doen, zou ik meteen voor HLO gaan.

We gaan nu wel een beetje offtopic :P
pi_133074682
Document control in een productiebedrijf.

Het houdt in dat ik de benodigde/gevraagde documentatie verzorg voor binnen gehaalde orders, zorg dat eventuele wijzigingen doorgevoerd worden en de tekeningen daarop aangepast worden, klanten informeer over de voortgang van hun orders en andere vragen beantwoord.

Best leuk werk, maar wel druk :)

Ohja, werkdagen zijn van 8 tot half 5 op maandag tot en met donderdag, op vrijdag tot half 3.
  maandag 11 november 2013 @ 00:16:25 #116
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_133136194
Ik ben teamcoördinator van een team IT solution architects (:P).

De dagen verschillen erg, maar gemiddeld genomen iets in de richting van:

9:00 - start met mail, bekijken agenda voor de dag
9:30 - daily met andere coördinatoren van de business unit
9:45 - punten uit daily verwerken
10:00 - afspraak 1, bijv inlezen nieuwe aanbesteding
11:00 - resourceplanning teamleden (5x)
12:00 - vragenmomentje met accountmanagement of adviseurs
12:30 - lunch
13:00 - statuscheck lopende trajecten
13:30 - teamweekly
14:30 - nog een afspraak, bijv review adviesrapport
15:30 - afspraak, bijv weekly met een klantenteam (iedereen van ons bedrijf die die klant bedient)
16:30 - afspraak, bijv met schrijfteam aanbesteding
17:30 - rapportage maken, teamleden knuffelen etc :P

En ergens tussen 18 en 21 ga ik naar huis :+.
Soms zit ik ook een middag bij een (grotere) klant. Tussendoor houd ik het liefst wat ruimte over voor een beetje kletsen of op mijn plaats tot rust komen. Ik houd het liefst tussen afspraken wat ruimte over. De overleggen die ik met mijn team heb zijn ook "een uur lang of minder", waarbij minder gemotiveerd wordt ;).
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_133136276
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 00:16 schreef Witchfynder het volgende:
Ik ben teamcoördinator van een team IT solution architects (:P).

De dagen verschillen erg, maar gemiddeld genomen iets in de richting van:

9:00 - start met mail, bekijken agenda voor de dag
9:30 - daily met andere coördinatoren van de business unit
9:45 - punten uit daily verwerken
10:00 - afspraak 1, bijv inlezen nieuwe aanbesteding
11:00 - resourceplanning teamleden (5x)
12:00 - vragenmomentje met accountmanagement of adviseurs
12:30 - lunch
13:00 - statuscheck lopende trajecten
13:30 - teamweekly
14:30 - nog een afspraak, bijv review adviesrapport
15:30 - afspraak, bijv weekly met een klantenteam (iedereen van ons bedrijf die die klant bedient)
16:30 - afspraak, bijv met schrijfteam aanbesteding
17:30 - rapportage maken, teamleden knuffelen etc :P

En ergens tussen 18 en 21 ga ik naar huis :+.
Soms zit ik ook een middag bij een (grotere) klant. Tussendoor houd ik het liefst wat ruimte over voor een beetje kletsen of op mijn plaats tot rust komen. Ik houd het liefst tussen afspraken wat ruimte over. De overleggen die ik met mijn team heb zijn ook "een uur lang of minder", waarbij minder gemotiveerd wordt ;).
Uhmzz gewoon een extra mannetje tussen klant en uitvoerders om het overzicht te houden?
Ik zwaai naar dieren.
pi_133136383
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:36 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

En bij wat voor bedrijf werk je? :P
Is gemeente. Geen bedrijf. Rustig luizenbaantje dus.
  maandag 11 november 2013 @ 07:41:24 #119
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_133138605
Ik ben administratief medewerker bij een overheidsinstelling.

6:15 wekker
7:15 op de fiets naar t station
7:30 met de trein
7:50 op kantoor, PC aan, programma's opstarten.
8:00-16:30 werk. Productiewerk is het; problemen van burgers oplossen en brieven sturen. Tevens controleer ik het werk van mijn collega's.
Pauzes van 9:45-10:00, 12:15-12:45 en 14:30-14:45.

Het is redelijk saai werk en niet echt op niveau. Ik heb Nederlands gestudeerd en dit werk is mbo-niveau. Maar het betaalt op dit moment de rekeningen. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door egeltje1985 op 11-11-2013 13:08:10 ]
pi_133138754
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 13:21 schreef -0- het volgende:

[..]

Wat als je naar de wc moet? Heen en weer naar beneden duurt wel een kwartier zo te lezen? :@
Ja meestal gewoon in een fles. En als ik hoog genoeg zit loop ik gewoon even naar buiten.
  maandag 11 november 2013 @ 08:18:25 #121
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133138861
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 08:01 schreef Kamper86 het volgende:

[..]

Ja meestal gewoon in een fles. En als ik hoog genoeg zit loop ik gewoon even naar buiten.
En nummer 2 is gewoon ophouden?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_133138902
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 08:18 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

En nummer 2 is gewoon ophouden?
Dat hoef ik nooit op mijn werk.
pi_133143968
Ik ben nog student en daarnaast als bijbaantje hiker, oftewel auto's verplaatsen in opdracht van lease- en verhuurmaatschappijen. Mijn werkdag ziet er zo uit:

-met het OV van huis naar A
-met de auto van A naar B rijden
-met het OV van B naar C
-met de auto van C naar D rijden.
-met het OV van D naar huis

Vaste tijden heb ik niet, elke keer verschillen de adressen waar ik heen moet. Over het algemeen moet ik tussen 8.30 en 9.00 bij A zijn en ben ik rond 17.00 weer thuis. Uiteraard verschilt dit wel eens. Vrijdag moest ik bijvoorbeeld richting Groningen (woon zelf in regio Rotterdam), dan duurt het wat langer. Vandaag kom ik niet verder dan Waalwijk, dus dan ben ik vroeg weer thuis.

Werktijd begint te lopen zodra ik thuis het OV in stap en eindigt zodra ik thuis weer het OV uit stap. Pauzes staan ook niet vast, ik kan gewoon een P oprijden wanneer ik daar zin in heb, zolang ik maar de auto op de afgesproken tijden ophaal/aflever.

Ik als student vind het ideaal, zeker ook gezien de flexibiliteit van het werk. Daarnaast ook en stuk leuker dan alles wat ik hiervoor als bijbaan heb gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door Irritatie100 op 11-11-2013 13:17:21 ]
pi_133144762
Super topic dit _O_

Bij veel banen/ termen heb ik echt geen flauw idee wat het inhoudt, wat zo iemand dan de hele dag doet. Dit maakt het een stuk inzichtelijker. Ze zouden op opleidingen, beroepskeuzetesten en UWV's veel meer met een daadwerkelijke beschrijving van een beroep moeten werken :)
(Maar dat doen ze natuurlijk niet, want dan komt men erachter dat sommige functies redelijk overbodig zijn en niet elke werknemer in dezelfde functie doet hetzelfde werk en/of werkt even hard :@ :P )

Dit werkt voor mij echt zoveel beter in schiften 'dat lijkt me leuk/ dat niet' dan dat ik in een beroepskeuzetest moet aangeven of ik 'administratie leuk vind' 'een leidinggevende functie ambieer' 'graag technisch werk' 'affiniteit heb met de cultuursector' etc.
Of in dat ik moet zoeken op vacatures die tegenwoordig allemaal nietszeggende en engelse termen bevatten (iedereen is tegenwoordig een 'manager' van iets), waardoor ik nog steeds geen flauw idee heb wat de functie inhoudt en veel functies laat afvallen omdat ik denk dat ze te hoog gegrepen zijn.

Ik heb bijv. altijd gedacht dat ik een leidinggevende of managersfunctie niet trek, maar als ik hier zo lees wat sommige managers doen dan is dat veel meer mijn ding dan uitvoerend werk doen.
Misschien moet ik mezelf toch niet zo onderschatten en toch eens kijken naar dat soort dingen en hoe ik daar kom.

Dit geeft echt een goede aanzet tot denken wat ik wil met mijn leven/ 'carriere' en in welke richtingen qua vacatures, organisaties en opleidingen ik moet gaan denken :)
pi_133146310
Ik werk als marketing analyst bij een jong bedrijf. 'S ochtends tussen half 9 en half 11 kom ik aan op kantoor (afhankelijk van hoe laat ik wil beginnen die dag). Dan vaak eerst even half uurtje nieuws lezen en de eerste emails doorgaan. Om 12u gaat de dagelijkse rapportage eruit, en in de middag werk ik aan mn projecten. Hier zit ook altijd wel 1-2u aan meetings bij, waarin we nieuwe ideeën bedenken, opzetten, of het verloop bespreken. Projecten zelf waar ik tijd aan besteed draaien vaak om het analyseren en rapporteren van data dmv excel of direct in het datawarehouse, wat doorgaans ingewikkelder is dan t nu waarschijnlijk klinkt :P Daarnaast begeleid ik 2 juniors die mij hierin ondersteunen.

Oh, en tussen de middag lunchen we vaak een uur (ergens tussen 12 en 3), en ga ik rond half 6-half 8 weer naar huis :Y)
pi_133146474
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 14:01 schreef LoggedIn het volgende:
Ik werk als marketing analyst bij een jong bedrijf. 'S ochtends tussen half 9 en half 11 kom ik aan op kantoor (afhankelijk van hoe laat ik wil beginnen die dag). Dan vaak eerst even half uurtje nieuws lezen en de eerste emails doorgaan. Om 12u gaat de dagelijkse rapportage eruit, en in de middag werk ik aan mn projecten. Hier zit ook altijd wel 1-2u aan meetings bij, waarin we nieuwe ideeën bedenken, opzetten, of het verloop bespreken. Projecten zelf waar ik tijd aan besteed draaien vaak om het analyseren en rapporteren van data dmv excel of direct in het datawarehouse, wat doorgaans ingewikkelder is dan t nu waarschijnlijk klinkt :P Daarnaast begeleid ik 2 juniors die mij hierin ondersteunen.

Oh, en tussen de middag lunchen we vaak een uur (ergens tussen 12 en 3), en ga ik rond half 6-half 8 weer naar huis :Y)
Werken jullie toevallig met SiteCatalyst/Omniture? En is dat bedrijf in Amsterdam of in Brabant.. klinkt wel herkenbaar.

Ik werk als software developer bij een bedrijf (voornamelijk PHP en javascript). Werktijden zijn meestal tussen 9:00 en 17:00 uur. Wel moet ik helaas uur erheen rijden, en uur terug. Ik ben van plan om meer vanuit thuis te gaan werken, maar dat ligt technisch en personeel, nog even lastig.

Ik besteed gemiddeld paar uur per dag aan het uitschrijven van mails met collega's en klanten. en meetings bijwonen. De van mijn tijd bestaat uit uitzoeken op internet wat er nu verkeerd ging in m'n systeem/code, of waarom iets niet werkt. De andere helft van de tijd probeer ik eraan te morrelen zodat het werkt, en ik weer verder kan. Verder zo'n half uurtje pauze per dag. Er wordt niet meegekeken met wat je aan het doen bent, je krijgt veel vrijheid zolang het product maar opgeleverd wordt. De deadlines hier voor oplevering van producten, zijn overigens niet heel strak. Dat geeft wel enige ademruimte. :).

[ Bericht 12% gewijzigd door Robuustheid op 11-11-2013 14:11:25 ]
pi_133153408
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 14:06 schreef Robuustheid het volgende:

[..]

Werken jullie toevallig met SiteCatalyst/Omniture? En is dat bedrijf in Amsterdam of in Brabant.. klinkt wel herkenbaar.
Haha, nee, dat bedrijf is in Duitsland 8-) Wat staat er in brabant dan? Betalen ze goed? :P
  maandag 11 november 2013 @ 17:40:52 #128
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_133153965
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 13:05 schreef bulbjes het volgende:
Ik heb bijv. altijd gedacht dat ik een leidinggevende of managersfunctie niet trek, maar als ik hier zo lees wat sommige managers doen dan is dat veel meer mijn ding dan uitvoerend werk doen.
Misschien moet ik mezelf toch niet zo onderschatten en toch eens kijken naar dat soort dingen en hoe ik daar kom.
Vergeet niet dat leidinggeven ook zaken bevat als teamleden corrigeren (of nog vervelender), heel veel vergaderen, delegeren (is ook lang niet voor iedereen een makkelijk iets. Werk uit handen geven en er op vertrouwen dat je team het goed uitvoert), politiek gekonkel weerstaan (collega's, teamleden, bazen die je aan het naaien zijn), klappen opvangen van boven die je niet door kan/wil geven naar je team, etc. etc.

Daarentegen krijg ik wel een kick van het bouwen met/aan een team dat mooie/complexe opdrachten succesvol uitvoert, mensen coachen (de minder performende, op het juiste niveau krijgen, de toppers omhoog boosten met de juiste opdrachten & verder helpen in hun carriere) en de boel goed onder controle hebben. Weten wat er speelt zonder constant mensen van hun werk te houden met vragen en opdrachten.
pi_133154331
Middenkader is 'n beetje de positie waar je de shit van onder en van boven krijgt heb ik altijd het idee, ik zou het iig niet willen gaan doen. :')
Hallon!
  maandag 11 november 2013 @ 17:54:52 #130
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_133154442
Procesoperator bij DSM.

Begin om 6:00, of 14:00 of 22:00. 5-Ploegendienst

Elke dag is anders. Loop controlerondjes, neem monsters, voeg grondstoffen toe of tap ze juist af.
Sta in contact met de meetkamer die het proces met een RS3-systeem bestuurt.

Ene dag heb je de hele dag wel wat te doen en vaak heb je een dienst dat er een rustige periode in het proces is en dan zit je bijna de hele dienst te internetten...
  maandag 11 november 2013 @ 18:09:54 #131
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_133154920
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 07:41 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik ben administratief medewerker bij een overheidsinstelling.

6:15 wekker
7:15 op de fiets naar t station
7:30 met de trein
7:50 op kantoor, PC aan, programma's opstarten.
8:00-16:30 werk. Productiewerk is het; problemen van burgers oplossen en brieven sturen. Tevens controleer ik het werk van mijn collega's.
Pauzes van 9:45-10:00, 12:15-12:45 en 14:30-14:45.

Het is redelijk saai werk en niet echt op niveau. Ik heb Nederlands gestudeerd en dit werk is mbo-niveau. Maar het betaalt op dit moment de rekeningen. :)
Ik ben net met studie Nederlands begonnen, geen goed voorteken dus :'( . Moeilijk om een baan te vinden?
  maandag 11 november 2013 @ 18:26:04 #132
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_133155445
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 18:09 schreef hakunamatafaka het volgende:

[..]

Ik ben net met studie Nederlands begonnen, geen goed voorteken dus :'( . Moeilijk om een baan te vinden?
Ja behoorlijk moeilijk. Voor docenten iets makkelijker, maar ook daar is vast werk schaars. Meeste medestudenten hebben baantjes zoals ik, of slechter. Stages zijn dan wel weer heel makkelijk te vinden, alle banen worden opgevuld met stagiaires namelijk...
  maandag 11 november 2013 @ 18:29:17 #133
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_133155558
quote:
99s.gif Op maandag 11 november 2013 18:26 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Ja behoorlijk moeilijk. Voor docenten iets makkelijker, maar ook daar is vast werk schaars. Meeste medestudenten hebben baantjes zoals ik, of slechter. Stages zijn dan wel weer heel makkelijk te vinden, alle banen worden opgevuld met stagiaires namelijk...
Hopen dat het in toekomst gaat veranderen. Waar heb je gestudeerd?
  maandag 11 november 2013 @ 18:30:18 #134
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_133155596
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 18:29 schreef hakunamatafaka het volgende:

[..]

Hopen dat het in toekomst gaat veranderen. Waar heb je gestudeerd?
Utrecht. :) Ik ben trouwens ook bezig als freelance corrector. Nog niet heel veel opdrachten, maar wel leuk.
  maandag 11 november 2013 @ 18:39:21 #135
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_133155946
quote:
99s.gif Op maandag 11 november 2013 18:30 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Utrecht. :) Ik ben trouwens ook bezig als freelance corrector. Nog niet heel veel opdrachten, maar wel leuk.
Aah, oke, tof, in welke richting ben je afgestudeerd?
  dinsdag 12 november 2013 @ 06:09:52 #136
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_133174468
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 00:19 schreef Geerd het volgende:

[..]

Uhmzz gewoon een extra mannetje tussen klant en uitvoerders om het overzicht te houden?
Nee, niet helemaal. Als servicemanager wel, want dan ben je verantwoordelijk voor de levering van diensten, maar ik zit met mijn team meer in de fase ervoor, om voor klanten de best passende ICT-oplossingen te ontwerpen (op management/procesgebied, op technisch gebied is een ander team).

Of bedoel je dat ik een extra mannetje aan moet nemen? Zo ja, graag, maar krijg er nog geen budget voor :P.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_133174944
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 00:19 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ik kan je zeggen dat het verdomt belangrijk werk is, wij hebben er ook 1 voor ons team die eigenlijk als taak heeft zoveel mogelijk ruis van de lijn te halen zodat de teamleden goed hun werk kunnen doen, eerst werd het door iemand erbij gedaan en binnen no time liepen alle projecten in de soep omdat er dingen werden vergeten. Zeker als je 10 tot 15 projecten doet met een team is het belangrijk om een goed overzicht te houden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_133175314
Ik heb gewerkt op de effectenadministratie van een bank voor ik fulltime moeder werd;
- 8.20 kwam ik binnen, zwengelde de computers aan en in draf naar de koffieautomaat
- 8.30 korte bespreking om de taken te verdelen, knelpunten te bespreken etc.
Daarna systemen, output en uitvalsrekeningen controleren zodat de lijnen open gezet kunnen worden voor de batchverwerkingen van die dag. En dan problemen oplossen met transacties die niet afwikkelen, transacties die zijn uitgevallen aanpassen zodat ze als nog geboekt worden, controleren boekingen van collega's, af en toe weer een batch vrijgeven, uitzoeken hoe het overgeboekt kan worden. Hiervoor belde of mailde ik met zo'n beetje de hele wereld. Ondertussen nog wat vragen en klachten van filialen en andere banken uitzoeken. Was een behoorlijk stressige baan. En nee, provisie was voor de heren in de dealingroom of de accountmanagers, niet voor de loonslaafjes die de rotzooi moesten oplossen. Ik was gespecialiseerd in funds en overboeken naar een hedgefund op de Kaapverdische eilanden,..ik ga er nog van gillen...
pi_133175898
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 12:09 schreef Nat-Water het volgende:
Ik heb thuis een wereldkaart hangen waarmee ik het met speldjes bijhou
wel ouderwets hoor :p

lijkt me een geweldige job! als ik het vragen mag, hoe oud ben je en welke opleiding heb je gedaan?
blijf van mijn sig af! Nobody2.0 - Nobody2.0 - Nobody2.0
pi_133176315
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 09:31 schreef Nobody2.0 het volgende:

[..]

wel ouderwets hoor :p

lijkt me een geweldige job! als ik het vragen mag, hoe oud ben je en welke opleiding heb je gedaan?
Ouderwets maar wel leuk :). Weer een wat anders dan je standaard poster, en het is perfect materiaal om op te hangen in mijn werkkamer. (gvd dat klinkt burgerlijk. PC-kamer dan maar? Studeerruimte? )
Ik ben 22, ben vorig jaar juli afgestudeerd en heb HBO Chemische Technologie gestudeerd aan de Hogeschool Utrecht.
Oh.
pi_133176337
Ben ICT'er bij een grote importeur (interne afd. ICT)
8:00 aankomen op werk, bakje koffie, laptop aansluiten en aanzetten
8:15 Blik op de interne servicedesk tool, en dan meestal wel een paar passwords resetten voor het eoa van users die 'm vergeten zijn.
8:30 - 12:00 Beheer in al z'n facetten. Gisteren authorizaties aangepast in SAP R/3, me druk gemaakt over een stukje telefooncentrale wat naar Moskou moet want problemen in in ons verkoop kantoor aldaar met de avaya, paar 17" monitoren ingepakt en bij logistiek neergezet voor magazijn in polen.
12:00 13:00 pauze! Hapje eten en rondje lopen.
13:00 - 17:00 Gisteren laptop klaargemaakt voor verkoper export, windows 2012 drivers zitten updaten op server want die ging onderuit tijdens het draaien van een backup en daarna testen. En een boel mailjes gestuurd..
17:00 fijne avond zeggen tegen collega's, en weer naar huis toe gaan.
Dit is een Signature....
pi_133176387

[ Bericht 100% gewijzigd door Nat-Water op 12-11-2013 10:00:40 ]
Oh.
pi_133190451
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 17:54 schreef penny-wise het volgende:
Procesoperator bij DSM.

Begin om 6:00, of 14:00 of 22:00. 5-Ploegendienst

Elke dag is anders. Loop controlerondjes, neem monsters, voeg grondstoffen toe of tap ze juist af.
Sta in contact met de meetkamer die het proces met een RS3-systeem bestuurt.

Ene dag heb je de hele dag wel wat te doen en vaak heb je een dienst dat er een rustige periode in het proces is en dan zit je bijna de hele dienst te internetten...
Dit klinkt als 'n leuke baan, verdient ook nog lekker met die 5 ploegen. ^O^
Hallon!
  dinsdag 12 november 2013 @ 18:04:08 #144
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_133190484
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 november 2013 18:02 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Dit klinkt als 'n leuke baan, verdient ook nog lekker met die 5 ploegen. ^O^
Idd, en heel veel vrije tijd _O_
pi_133190517
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 18:04 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Idd, en heel veel vrije tijd _O_
Zoeken jullie nog mensen? :D
Hallon!
  dinsdag 12 november 2013 @ 18:08:55 #146
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_133190606
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 november 2013 18:05 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Zoeken jullie nog mensen? :D
Een vrouw zou een welkome aanwinst zijn bij ons... ;)
In de procesindustrie is altijd werk. Je moet wel vaak in het bezit zijn van een MTS/Vapro-B/C diploma.
pi_133190718
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 18:08 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Een vrouw zou een welkome aanwinst zijn bij ons... ;)
In de procesindustrie is altijd werk. Je moet wel vaak in het bezit zijn van een MTS/Vapro-B/C diploma.
Door recente werkervaring en blauwe maandag Chemische Technologie studeren (maar de certificaten van wat ik afgerond had en niet niet meer kunnen vinden :') ) heb ik wel MTS niveau denk ik en zou sowieso wel graag Vapro B/C willen halen. DSM zeg je? :P Ik ga eens zoeken, haha. :D
Hallon!
pi_133190906
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 november 2013 18:13 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Door recente werkervaring en blauwe maandag Chemische Technologie studeren (maar de certificaten van wat ik afgerond had en niet niet meer kunnen vinden :') ) heb ik wel MTS niveau denk ik en zou sowieso wel graag Vapro B/C willen halen. DSM zeg je? :P Ik ga eens zoeken, haha. :D
Als het bij DSM niet lukt zou je het bij Sanquin kunnen proberen! ^O^
  dinsdag 12 november 2013 @ 18:27:55 #149
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_133191105
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 18:20 schreef Psijic het volgende:

[..]

Als het bij DSM niet lukt zou je het bij Sanquin kunnen proberen! ^O^
Of
Sabic
Shell
Nam
Akzo
...
pi_133191207
Ik weet 't, hier in de buurt ben ik ook de nodige bedrijven tegengekomen. Dat is vooral coatings/galvanisatie, maar ook daar zoeken ze toch nog wel mensen. :) Maar daar ging dit topic niet over, we dwalen lekker af weer. :P
Hallon!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')