Medische biologie aan de universiteit. M'n baan is eigenlijk op HBO niveau, maar ik zorg er zelf voor dat ik ook wetenschappelijk bezig blijf en meedenk ipv alleen maar uitvoeren.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:05 schreef MonoIith het volgende:
[..]
Zou ik mogen weten welke opleiding(en) je gedaan hebt?
Moest jij bij Chernobyl de lekken controleren ofzo?quote:Op woensdag 6 november 2013 23:39 schreef Nat-Water het volgende:
[..]
Klopt. Je ziet inderdaad meestal niet de toeristische dingen, maar je pikt meestal genoeg sfeer en dingen op om een goede indruk te krijgen van een land / gebied. Maar de hotels zijn natuurlijk overal hetzelfde.
Voorbeeldje. Toen ik naar Oekranië had ik niet verwacht om te zien dat het echt zo is als het beschreven wordt: verlaten speeltuinen, veel grijze flats, etc. Ook leuk was om te zien dat op het vliegveld speciaal verbouwd voor het EK nu staat weg te rotten, er landen op dat vliegveld ongeveer nu 4 vluchten per dag.
Ik gokte al op HLO want het klinkt als een typische HLO functiequote:Op vrijdag 8 november 2013 18:04 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Medische biologie aan de universiteit. M'n baan is eigenlijk op HBO niveau, maar ik zorg er zelf voor dat ik ook wetenschappelijk bezig blijf en meedenk ipv alleen maar uitvoeren.
Ik wil zelf ook HLO doen. Zelf zit ik nu in 4 tl, examen jaar. Ik weet niet of ik eerst MLO moet doen of de havo. Als ik havo zou doen zou het wel 2 jaar schelen, maar met het MLO krijg je wel meer praktijk voordeel. Soms is ook een versneld traject op het mbo mogelijk, 3 jaar i.p.v 4 jaar. Op de site van de opleiding lees ik dat de MLO zo goed aansluit op het HLO dat het beter is om eerst MLO te doen. En als je eerst MLO hebt gedaan, kun je HLO in 3 jaar doen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 19:06 schreef vincm het volgende:
[..]
Ik gokte al op HLO want het klinkt als een typische HLO functieKomt veel overeen met mijn 'werk' dagen toen ik stage liep. Was blij dat ik er klaar mee was want ik ben er niet voor gemaakt, maar eerlijk gezegd mis ik de continue educatie die je krijgt met dit werk (tenminste, als je de wekelijkse meetings bijwoont
).
Niet perse. Toen ik net begon bij mijn hudige baan had ook geen idee hoe ik de dag vol moest krijgen. Nieuw met het werk, even wennen aan hoe het daar "gaat" en je wil natuurlijk ook niet constant vragen wat je nu mag gaan nu etc..quote:Op vrijdag 8 november 2013 15:41 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Waarom hebben ze je dan überhaupt aangenomen?
(of val je onder die quota van zoveel mensen dienen binnen die organisatie te worden aangenomen anders wordt de subsidie ingetrokken?)![]()
Welk vak geef je?quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:41 schreef SuperwormJim het volgende:
08:00 uur koffie
08:30 eerste les geven
lessen geven, gesprekken voeren met leerlingen, telefoontjes met ouders afhandelen, toezicht houden, proefwerken geven, leerling-problemen oplossen, practica voorbereiden/uitvoeren, enz.
15:10 klaar met de laatste les
15:15 - 16:30 vergadering
19:00 - 20:30 lessen voorbereiden, handelingsplannen schrijven, proefwerken nakijken, cijfers invoeren, notulen uitwerken, mail beantwoorden, enz.
elke dag vergadering?quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:41 schreef SuperwormJim het volgende:
08:00 uur koffie
08:30 eerste les geven
lessen geven, gesprekken voeren met leerlingen, telefoontjes met ouders afhandelen, toezicht houden, proefwerken geven, leerling-problemen oplossen, practica voorbereiden/uitvoeren, enz.
15:10 klaar met de laatste les
15:15 - 16:30 vergadering
19:00 - 20:30 lessen voorbereiden, handelingsplannen schrijven, proefwerken nakijken, cijfers invoeren, notulen uitwerken, mail beantwoorden, enz.
Natuurkundequote:
Vaker wel dan niet: plenair, team, vakgroep, werkgroep(en), leerlingbespreking, enz.quote:
Niet echt inhoudelijk he? Ik lees alleen dat je opstaat koffie drinkt, pauze hebt en daarna weer terug gaat.quote:Op vrijdag 8 november 2013 23:07 schreef Pap89 het volgende:
5.30 de wekker
5.55 de deur uit (Woon dichtbij)
6:00 op het werk
6:-- naar de klus toe
9:00 koffie/pauze
12:30 pauze
17:00 terug naar de zaak, met uitloop tot 19:00 soms.
Soms ook van 8-18 (Wanneer het op de zaak blijft)
Ik heb verschillende klasgenoten gezien die van het MLO kwamen, die mochten dan meteen in jaar 2 beginnen (hooguit met 1-2 toetsen extra om wat in te halen). Afhankelijk van de persoon ging dat prima, want je hebt daadwerkelijk al wat praktische ervaring. Havo N&G/N&T geeft wel wat meer voorbereiding op de theoretische kant van het HLO (berekeningen), maar dat kan je eventueel zelf bijspijkeren.quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:37 schreef MonoIith het volgende:
[..]
Ik wil zelf ook HLO doen. Zelf zit ik nu in 4 tl, examen jaar. Ik weet niet of ik eerst MLO moet doen of de havo. Als ik havo zou doen zou het wel 2 jaar schelen, maar met het MLO krijg je wel meer praktijk voordeel. Soms is ook een versneld traject op het mbo mogelijk, 3 jaar i.p.v 4 jaar. Op de site van de opleiding lees ik dat de MLO zo goed aansluit op het HLO dat het beter is om eerst MLO te doen. En als je eerst MLO hebt gedaan, kun je HLO in 3 jaar doen.
Zelf doe ik TL met een makkie, ik zit eigenlijks al 4 jaar onder mijn niveau, ben vanwege bepaalde omstandigheden niet opgestroomd. (had wel de keuze, verschrikkelijk dom dat ik het niet gedaan heb.)
Ik heb geen zin om 4 jaar lang een opleiding te doen met 2 vingers in de neus. Van wat ik hoor klinkt het mbo nogal pauperig. Heeft iemand misschien advies?
Uhmzz gewoon een extra mannetje tussen klant en uitvoerders om het overzicht te houden?quote:Op maandag 11 november 2013 00:16 schreef Witchfynder het volgende:
Ik ben teamcoördinator van een team IT solution architects (:P).
De dagen verschillen erg, maar gemiddeld genomen iets in de richting van:
9:00 - start met mail, bekijken agenda voor de dag
9:30 - daily met andere coördinatoren van de business unit
9:45 - punten uit daily verwerken
10:00 - afspraak 1, bijv inlezen nieuwe aanbesteding
11:00 - resourceplanning teamleden (5x)
12:00 - vragenmomentje met accountmanagement of adviseurs
12:30 - lunch
13:00 - statuscheck lopende trajecten
13:30 - teamweekly
14:30 - nog een afspraak, bijv review adviesrapport
15:30 - afspraak, bijv weekly met een klantenteam (iedereen van ons bedrijf die die klant bedient)
16:30 - afspraak, bijv met schrijfteam aanbesteding
17:30 - rapportage maken, teamleden knuffelen etc
En ergens tussen 18 en 21 ga ik naar huis.
Soms zit ik ook een middag bij een (grotere) klant. Tussendoor houd ik het liefst wat ruimte over voor een beetje kletsen of op mijn plaats tot rust komen. Ik houd het liefst tussen afspraken wat ruimte over. De overleggen die ik met mijn team heb zijn ook "een uur lang of minder", waarbij minder gemotiveerd wordt.
Is gemeente. Geen bedrijf. Rustig luizenbaantje dus.quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:36 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
En bij wat voor bedrijf werk je?
Ja meestal gewoon in een fles. En als ik hoog genoeg zit loop ik gewoon even naar buiten.quote:Op vrijdag 8 november 2013 13:21 schreef -0- het volgende:
[..]
Wat als je naar de wc moet? Heen en weer naar beneden duurt wel een kwartier zo te lezen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |