abonnement Unibet Coolblue
  zondag 3 november 2013 @ 21:11:48 #1
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_132868032




quote:
Arctic Monkeys is een Britse indie-rockband uit Sheffield, Engeland en actief sinds 2002. De band bestaat uit zanger/gitarist Alex Turner, gitarist Jamie Cook, bassist Nick O'Malley en drummer Matthew Helders. Tot 2006 was Andy Nicholson bassist van de band.

In 2004 en 2005 kreeg de band bekendheid door het verspreiden van hun demo's via het internet. Dit zorgde voor een mediahype rondom Arctic Monkeys en maakte hun debuutalbum Whatever People Say I Am, Thats What Im Not in 2006 het best verkopende debuut ooit in het Verenigd Koninkrijk. Evenals het album bereikten de singles "I Bet You Look Good On The Dancefloor" en "When The Sun Goes Down" de nummer 1-positie in het land. Een jaar later volgde het tweede album Favourite Worst Nightmare, met leadsingle "Brianstorm". In 2009 verscheen het derde album Humbug, geproduceerd door Josh Homme en James Ford.

De band werd op hun debuutalbum gekenmerkt door hun snelle, agressieve post-punk en Turner's teksten die gebaseerd waren op eigen observaties en ervaringen in Sheffield. Met de komst van hun twee laatste albums evolueerde het geluid meer richting psychedelische- en alternatieve rock.

Officiele websiteBandpagina bij Domino RecordsFan forumsWikipedia


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_132868249
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 21:06 schreef Assassin92 het volgende:
Ik luider van AM eigenlijk alleen nog naar OFTR, Arabella, Mad Sounds, Fireside, Why'd You Only en IWBY. Ben ik de enige daarin of luisteren jullie wel het album helemaal?
Ik luister 'm sowieso niet meer. Dat gebeurt bij mij altijd bij platen die niet oud genoeg zijn om terug te vinden en niet nieuw genoeg om nog heel vaak aan te staan :P Komt wel weer terug, dat is dan ook wel altijd zo. Helpt ook niet trouwens dat mijn platenspeler kapot is.
pi_132879328
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 18:01 schreef Aisumasen het volgende:
Dit was te verwachten, en ze hebben het bericht erg laat uit laten gaan: Offenbach (morgen) is geannuleerd vanwege de gezondheidssituatie van Turner.

Sorry voor m'n cynisme, maar dit kwam ze wel mooi uit, met de Duitse data zoals gewoonlijk zo goed als enige verre van uitverkocht. Turner is herstellende, en zal dinsdag met de band afreizen naar Berlijn.
Bedankt voor de informatie weer! Dus dan kan ik wel ervan uit gaan dat Dusseldorf doorgaat.. als ze alweer naar Berlijn gaan dinsdag.
pi_132879384
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 01:13 schreef MidnightShow_ het volgende:

[..]

Bedankt voor de informatie weer! Dus dan kan ik wel ervan uit gaan dat Dusseldorf doorgaat.. als ze alweer naar Berlijn gaan dinsdag.
Wil het niet jinxen, maar dat lijkt me wel veilig. Het klonk erg overtuigend. Bill-Ryder Jones staat nog op 'stand-by' in Londen, dus niets is zeker. (Die overigens niet alle EU-data mee zal doen!)
pi_132886647
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 01:17 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Wil het niet jinxen, maar dat lijkt me wel veilig. Het klonk erg overtuigend. Bill-Ryder Jones staat nog op 'stand-by' in Londen, dus niets is zeker. (Die overigens niet alle EU-data mee zal doen!)
Oke, fingers crossed dan! hij is herstellende dus hopelijk duurt dat niet langer dan 1 week nu. ;)
pi_132892273
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 13:20 schreef MidnightShow_ het volgende:

[..]

Oke, fingers crossed dan! hij is herstellende dus hopelijk duurt dat niet langer dan 1 week nu. ;)
Bill-Ryder Jones is onderweg naar Berlijn, dus de sterren lijken goed te staan.
pi_132895303
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 01:17 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Wil het niet jinxen, maar dat lijkt me wel veilig. Het klonk erg overtuigend. Bill-Ryder Jones staat nog op 'stand-by' in Londen, dus niets is zeker. (Die overigens niet alle EU-data mee zal doen!)
Dat lijkt me ook wel ja, nog maar een week *O*
Ben inderdaad wel benieuwd wanneer Bill-Ryder Jones er allemaal bij zal zijn, hoop in ieder geval dat ie er in Dusseldorf bij is :)
pi_132896914
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 17:48 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook wel ja, nog maar een week *O*
Ben inderdaad wel benieuwd wanneer Bill-Ryder Jones er allemaal bij zal zijn, hoop in ieder geval dat ie er in Dusseldorf bij is :)
Ik ook, zeer grote aanwinst. Hij heeft van het weekend samen met Helders en Nick als schrale troost een biertje gedronken met een groep fans die 'vast' zaten in Sheffield, en gezegd dat hij niet de gehele tour zou kunnen doen, er staat in ieder geval een solo-optreden in Londen gepland tijdens de tweede AM-show in Parijs. Voor de songs maakt het niet gek veel uit: ze hebben in Amerika vorige maand alle nieuwe songs, op 'Fireside' na }:|, zonder hem uitgevoerd. 'Mardy Bum' gaan ze toch niet doen in Europa, en ze hebben tot nu toe altijd één song minder gedaan in Europa in vergelijking met de sets in Engeland.

Week tot Düsseldorf, 5 dagen tot Brussel, het dichtstbij deze band voor ons zal optreden voor een lange tijd.
pi_132909824
Schat je de kans echt zo klein in dat ze nog naar Nederland komen volgend jaar?
pi_132910313
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 22:47 schreef RvS-Coldplay het volgende:
Schat je de kans echt zo klein in dat ze nog naar Nederland komen volgend jaar?
Haha, niet voor heel 2014, maar behalve een paar hints over Australië, en een tour door Engeland in de zomer van 2014 in stadions en een Reading/Leeds-headline slot, lijkt Europa nog niet in de planning, of er niet zo vroeg in het jaar van te komen als in 2010 en 2012.
pi_132910563
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 22:57 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Haha, niet voor heel 2014, maar behalve een paar hints over Australië, en een tour door Engeland in de zomer van 2014 in stadions en een Reading/Leeds-headline slot, lijkt Europa nog niet in de planning, of er niet zo vroeg in het jaar van te komen als in 2010 en 2012.
Wel jammer dat ze niet hier gewoon een show doen.. is daar een reden voor??
En dan ook niet in 2014 blijkbaar.. of misschien dan..
Ik ben blij dat ik naar Dusseldorf kan, wou eigenlijk meteen toen tickets kopen voor Brussel, maar had toen niemand die wou gaan en dacht oh misschien komen ze toch naar NL, maar toen voelde ik al beetje van hmm misschien komen ze niet. maar toch, ben blij dat ik naar Dusseldorf ga, want anders kon ik niet naar QOTSA in Tivoli. :P
pi_132911212
Ik voel eigenlijk wel een Pinkpop aankomen. Zou wellicht logisch zijn aangezien 2007 de laatste keer was en 'AM' het ook goed doet in Nederland. Ik hoop het van niet, laat dat duidelijk zijn, maar ik acht de kans wel aanwezig.
pi_132912140
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 23:18 schreef sander26 het volgende:
Ik voel eigenlijk wel een Pinkpop aankomen. Zou wellicht logisch zijn aangezien 2007 de laatste keer was en 'AM' het ook goed doet in Nederland. Ik hoop het van niet, laat dat duidelijk zijn, maar ik acht de kans wel aanwezig.
Dat zou echt ramp op ramp zijn. Nederland verdiend het gewoon eindelijk om de band met alle toeters en bellen te zien, laatste keer was in 2009 met Turner die overkwam alsof hij liever backstage pingpong wilde spelen dan op het podium te staan! Vorige keer heeft Best Kept Secret ze duidelijk afgetroefd. Pinkpop heeft weinig aan AM, en vice-versa.

quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 23:03 schreef MidnightShow_ het volgende:

[..]

Wel jammer dat ze niet hier gewoon een show doen.. is daar een reden voor??
En dan ook niet in 2014 blijkbaar.. of misschien dan..
Ik ben blij dat ik naar Dusseldorf kan, wou eigenlijk meteen toen tickets kopen voor Brussel, maar had toen niemand die wou gaan en dacht oh misschien komen ze toch naar NL, maar toen voelde ik al beetje van hmm misschien komen ze niet. maar toch, ben blij dat ik naar Dusseldorf ga, want anders kon ik niet naar QOTSA in Tivoli. :P
Hun gebruikelijke exclusiviteit, alles wat ik kan bedenken. Hopelijk is de reden dat ze de data willen spreiden, ze doen nu ook alleen Parijs, normaal gesproken verblijven ze ook een week of 3 in dat land. Het zou een comfortabele ticket à 10,000-15,000 zijn geweest.
pi_132925622
quote:
Arctic Monkeys are pleased to announce a run of shows in the United States in January/February 2014. Playing shows in several cities including Miami, Charlotte, Minneapolis, the band will also play their biggest headline show in New York at the legendary Madison Square Gardens on 8th February 2014.

Deerhunter will be special guest support on both the New York & Boston shows.

Tickets go on sale on Friday 8th November at 9am(EST).

January

Thurs 30th The Fillmore, Miami, FL
Fri 31st Hard Rock Live, Orlando, FL

February

Sat 1st Jannus Live, Saint Petersburg, FL
Mon 3rd The Fillmore, Charlotte, NC
Tues 4th The National, Richmond, VA
Thurs 6th Agganis Arena, Boston, MA
Fri 7th State Theatre, Portland, ME
Sat 8th Madison Square Gardens, New York, NY
Mon 10th Madison Theater, Covington, KY
Tues 11th LC Indoor Pavilion, Columbus, OH
Wed 12th The Fillmore, Detroit, MI
Fri 14th First Avenue, Minneapolis, MN
MSG, New York City.
  dinsdag 5 november 2013 @ 14:59:58 #15
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_132925673
Gelukkig, ik was al bang dat ze de VS dit keer zouden overslaan.
2000 light years from home
pi_132925777
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 14:59 schreef Merkie het volgende:
Gelukkig, ik was al bang dat ze de VS dit keer zouden overslaan.
Dit is wel heel vet, hoor. De lang naartoe gewerkte arena's in Amerika. Deerhunter als support. Grappig hoe er al gehint werd op MSG in het radio-interview met Zane Lowe begin september, en we sindsdien al een beetje een vermoeden hadden dat dit de volgende stap zou zijn.
  dinsdag 5 november 2013 @ 15:04:44 #17
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_132925816
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:03 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dit is wel heel vet, hoor. De lang naartoe gewerkte arena's in Amerika. Deerhunter als support. Grappig hoe er al gehint werd op MSG in het radio-interview met Zane Lowe begin september, en we sindsdien al een beetje een vermoeden hadden dat dit de volgende stap zou zijn.
Dat snap ik, maar kan er niet erg enthousiast van worden zolang ze niet de Ziggo Dome of HMH op korte termijn aan doen ;(.
2000 light years from home
pi_132925923
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:04 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar kan er niet erg enthousiast van worden zolang ze niet de Ziggo Dome of HMH op korte termijn aan doen ;(.
Zoals verwacht dus nu bevestigd dat dit ná februari zal zijn :P... En dan staan de festivals ook alweer voor de deur.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 05-11-2013 15:28:49 (typo) ]
  dinsdag 5 november 2013 @ 15:15:57 #19
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_132926235
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:07 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Zoals verwacht dus nu bevestigd dat dit ná februari zal zijn :P... En dan staat de festivals ook alweer voor de deur.
Ik zie het niet gebeuren ouwe reus.
2000 light years from home
pi_132926649
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:15 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ik zie het niet gebeuren ouwe reus.
Ik ook niet, makker. Nog te vroeg om heel maart en april af te schrijven, maar er zijn niet veel plekken in Europa waar ze in de afgelopen maanden niet geweest zijn, inclusief festivals. Het feit dat er geen enkele hint op wijst dat er iets gepland wordt in Europa stemt mij somber voor Nederland. Maar, blijf hopen: in 2009, 2011 én 2013 deden ze de UK in oktober/november, eerste Europese leg daaromheen, en in de eerste 2 gevallen een tweede Europese leg in de winter van het daaropvolgende jaar.

Voor de mensen die niet bekend zijn met icoon MSG: da's 20,000 man.
  dinsdag 5 november 2013 @ 15:30:51 #21
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_132926728
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:28 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ik ook niet, makker. Nog te vroeg om heel maart en april af te schrijven, maar er zijn niet veel plekken in Europa waar ze in de afgelopen maanden niet geweest zijn, inclusief festivals. Het feit dat er geen enkele hint op wijst dat er iets gepland wordt in Europa stemt mij somber voor Nederland. Maar, blijf hopen: in 2009, 2011 én 2013 deden ze de UK in oktober/november, eerste Europese leg daaromheen, en in de eerste 2 gevallen een tweede Europese leg in de winter van het daaropvolgende jaar.
RIP aan ons allen.

quote:
Voor de mensen die niet bekend zijn met icoon MSG: da's 20,000 man.
u sure??????

quote:
The Theater at Madison Square Garden seats between 2,000 and 5,600 for concerts and can also be used for meetings, stage shows, and graduation ceremonies.
Zouden ze die zaal niet hebben?
2000 light years from home
  dinsdag 5 november 2013 @ 15:40:54 #22
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_132927115
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:30 schreef Merkie het volgende:

[..]

RIP aan ons allen.

[..]

u sure??????

[..]

Zouden ze die zaal niet hebben?
Lijkt met niet, ze zullen wel gewoon in de grote zaal staan hoor
Malheureusement le fromage de cacahouète.
pi_132927142
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:30 schreef Merkie het volgende:

[..]

RIP aan ons allen.

[..]

u sure??????

[..]

Zouden ze die zaal niet hebben?


Nee joh! Ze spelen MSG, groots aangekondigd, dat is het hele nieuws aan dit verhaal. "Their biggest headline show in New York at the legendary Madison Square Gardens".
  dinsdag 5 november 2013 @ 15:43:18 #24
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_132927216
Ja dat klopt, maar 20.000 mensen is wel heel veel :o .
2000 light years from home
pi_132928571
Ik wist niet eens dat ze helemaal niet naar Nederland komen deze tour. Ik let daar nooit op omdat ik sowieso liever naar concerten in Belgie of Duitsland ga. Zaterdag dus naar Brussel :Y)
  dinsdag 5 november 2013 @ 16:28:14 #26
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_132928922
Wie gaat er mee naar New York om ze in MSG te zien?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_132932842
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 15:07 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Zoals verwacht dus nu bevestigd dat dit ná februari zal zijn :P... En dan staan de festivals ook alweer voor de deur.
Ja, bij nader inzien komt het weer akelig dichtbij de festival-data. Dat hele circus gaat ook weer beginnen. Heel gauw. Sowieso in juli in Europa, het zuiden bijvoorbeeld. Lowlands lijkt geen ijdele hoop met de bijna afgeronde deal voor het grote Reading/Leeds-slot. Maar kom op, één show in een zaal zonder ingekorte festival-set, voor publiek wat volledig voor deze band komt, met het complete pakket, al het vuurwerk, confetti, de videoschermen, de lichtshow...
pi_132946944
De eerste gig van de Europese tournee heeft plaatsgevonden: zoals aangekondigd is de tour na 3 uitgestelde en één geannuleerde gig hervat in Berlijn. Klein spoilertje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_132949596
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:27 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ja, bij nader inzien komt het weer akelig dichtbij de festival-data. Dat hele circus gaat ook weer beginnen. Heel gauw. Sowieso in juli in Europa, het zuiden bijvoorbeeld. Lowlands lijkt geen ijdele hoop met de bijna afgeronde deal voor het grote Reading/Leeds-slot. Maar kom op, één show in een zaal zonder ingekorte festival-set, voor publiek wat volledig voor deze band komt, met het complete pakket, al het vuurwerk, confetti, de videoschermen, de lichtshow...
Het mag wel een keer! al vrees ik dat het niet gaat gebeuren, denk eerder dat ze weer een festival doen hier. dan gaan we maar weer over de grens denk ik..
pi_132950404
Waarom kan ik het ook nooit laten om de spoilers te checken :(!
pi_132955695
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 18:27 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ja, bij nader inzien komt het weer akelig dichtbij de festival-data. Dat hele circus gaat ook weer beginnen. Heel gauw. Sowieso in juli in Europa, het zuiden bijvoorbeeld. Lowlands lijkt geen ijdele hoop met de bijna afgeronde deal voor het grote Reading/Leeds-slot. Maar kom op, één show in een zaal zonder ingekorte festival-set, voor publiek wat volledig voor deze band komt, met het complete pakket, al het vuurwerk, confetti, de videoschermen, de lichtshow...
En daar gaan we, het circus is begonnen:

"Arctic Monkeys will headline Optimus Alive 2014 in Lisbon, Portugal on Thursday 10th July 2014. Tickets are on sale now."
pi_132956558
Op naar Werchter dus
pi_132957632
Lowlands lijkt me geen optie voor de vierde keer. BKS uiteraard ook niet dus Pinkpop blijft vooralsnog optioneel, lijkt me. Ik ga huilen als het waarheid wordt. Of ze doen Werchter en rond diezelfde tijd een losse show in NL? Dat zou top zijn! :)
pi_133025458
* Aisumasen rinkelt alarmbellen.

Parijs is aan de gang, iedereen die naar Brussel en/of Düsseldorf gaat niet kijken, dit is mega:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133025544
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 22:38 schreef Aisumasen het volgende:
* Aisumasen rinkelt alarmbellen.

Parijs is aan de gang, iedereen die naar Brussel en/of Düsseldorf gaat niet kijken, dit is mega:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whut _O- :o
  donderdag 7 november 2013 @ 22:44:47 #36
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_133025786
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 22:39 schreef AMDB het volgende:

[..]

Whut _O- :o
Die zal wel nog nooit live gedaan zijn ofzo? Ik denk niet dat Aisu bedoelt dat heel SIAS live is gespeeld op één avond.
2000 light years from home
pi_133027139
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 22:44 schreef Merkie het volgende:

[..]

Die zal wel nog nooit live gedaan zijn ofzo? Ik denk niet dat Aisu bedoelt dat heel SIAS live is gespeeld op één avond.
Dat klinkt inderdaad logischer :D
pi_133032162
Sja dat laatste natuurlijk. Leek mij groot genoeg nieuws: het is mij rondstreeks 22:15 in hoofdletters doorgeSMSt vanaf de tribune.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 32% gewijzigd door Aisumasen op 08-11-2013 03:53:14 ]
pi_133039947
Godverdomme, had ik maar naar Duitsland gegaan.
pi_133047853
Hmmm, op 505 hoef ik in ieder geval zeker niet te rekenen morgen, die zit er nergens in deze tour.
pi_133068550
Wat een blindlegger: Bill-Ryder Jones is er zoals eerder gezegd één avond niet bij...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 9 november 2013 @ 00:33:10 #42
159761 Arn0
Abbey Road
pi_133069383
Hij is er morgen toch wel bij? :D
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_133070665
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 00:33 schreef Arn0 het volgende:
Hij is er morgen toch wel bij? :D
Laten we het VERREDOMME hopen.
  zaterdag 9 november 2013 @ 01:21:53 #44
159761 Arn0
Abbey Road
pi_133070758
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2013 01:16 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Laten we het VERREDOMME hopen.
Als hij 18 uur onderweg is naar Berlijn, moet twee uur op de Eurostar naar Brussel toch ook wel lukken :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_133072531
quote:
2006: Scummy Man (DVD)
Korte film, gebaseerd op "When The Sun Goes Down".
Is die nog ergens te zien?

Ik heb alleen deze gevonden met Franse ondertiteling.
http://www.dailymotion.co(...)-sous-titre-fr_music
pi_133077008
Inmiddels is Düsseldorf ook uitverkocht ^O^
En beter is Bill er maandag wel weer gewoon bij :Y

Edit: oke laat maar, online kan je ze blijkbaar niet meer bestellen. Blijkbaar nog wel deurverkoop

[ Bericht 15% gewijzigd door Jacobuspower op 09-11-2013 13:47:12 ]
pi_133077195
Brussel vanavond, gig 5 van de era alhier. Welke van de twee setlists we ook gaan krijgen: wederom staat er een andere show dan de vorige keer dat ik ze zag, 2 weken geleden. En dat is voor de fan te gek!
pi_133078097
Zo, maar eens in de auto stappen richting Brussel, dan kunnen we nog een paar uurtjes vertoeven in de talloze cafeetjes en restaurantjes rond Vorst.
  zaterdag 9 november 2013 @ 21:33:23 #49
192683 AMDB
Visionair.
pi_133090909
Ik krijg dit bericht door, live uit Brussel:

"I WANT IT ALL tweede song"

:P
  zaterdag 9 november 2013 @ 21:34:21 #50
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_133090964
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 21:33 schreef AMDB het volgende:
Ik krijg dit bericht door, live uit Brussel:

"I WANT IT ALL tweede song"

:P
Een van de weinige tracks van het album die ik nog draai :@
pi_133091864
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 21:34 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Een van de weinige tracks van het album die ik nog draai :@
De enige die ik vaak oversla :@ Wel nice dat 'ie eindelijk gespeeld is.
pi_133096879
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 21:33 schreef AMDB het volgende:
Ik krijg dit bericht door, live uit Brussel:

"I WANT IT ALL tweede song"

:P
_O_. Wat een verrassing!

22ste keer AM, 5de gig deze era, en gewoon twee tracks spelen die deze fan nog nooit live had gehoord. Oh, en setlist-update:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 15% gewijzigd door Aisumasen op 10-11-2013 00:28:11 ]
pi_133097775
Hier is-ie dan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, en nu de kroeg in.

* Aisumasen sleept Arn0 mee.

[ Bericht 3% gewijzigd door Aisumasen op 10-11-2013 00:59:58 (username edit) ]
pi_133101277
Nou, succesnummer.
pi_133101398

Grootste succes van de avond. Maakte de kleine traantjes om een kneiter als 'When The Sun Goes Down' of 'Teddy Picker' wat ik om mij heen opving redelijk goed in een nogal down-tempo set.
  zondag 10 november 2013 @ 17:00:35 #56
192683 AMDB
Visionair.
pi_133114057
quote:
4s.gif Op zondag 10 november 2013 00:48 schreef Aisumasen het volgende:
Hier is-ie dan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, en nu de kroeg in.

* Aisumasen sleept Arn0 mee.
Wauw! Echt heerlijk.

Maar wat is dat met Alex die met z'n reet naar achter gebogen op het podium staat? Dat kan echt alleen als je daarna een paar sicke MJ dansmoves maakt. Dit ziet er echt niet uit _O-

Wat ik nog even met jullie wilde delen:
Bij release van AM werd me hier verteld dat 'shoo-wop' dus ook in Fireside zat, ik hoorde dat echt pas twee weken geleden voor het eerst :') _O-
pi_133114405
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 17:00 schreef AMDB het volgende:

[..]

Wat ik nog even met jullie wilde delen:
Bij release van AM werd me hier verteld dat 'shoo-wop' dus ook in Fireside zat, ik hoorde dat echt pas twee weken geleden voor het eerst :') _O-
Geloof dat er nog wel meer omtrent 'Fireside' is waar jij op terug moet komen :P. Iets met dat je het geen fanfavoriet zou kunnen zien worden...

Uitslag AMUS 'AM' tournament, na zorgvuldig uitgevoerde voorrondes:

  zondag 10 november 2013 @ 18:40:55 #58
192683 AMDB
Visionair.
pi_133117620
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 17:09 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Geloof dat er nog wel meer omtrent 'Fireside' is waar jij op terug moet komen :P. Iets met dat je het geen fanfavoriet zou kunnen zien worden...

Uitslag AMUS 'AM' tournament, na zorgvuldig uitgevoerde voorrondes:

[ afbeelding ]
Lekker nummer hoor maar blijft voor mij op één a twee na de zwakste van de plaat. Vind de lyrics dan wel weer lekker.

Ook de reden dat de 'shoo wop' me nog niet opgevallen was, luister vooral naar de zang en niet zo naar de muziek (behalve de solo).
pi_133128966
Moet ik me nou voor 1 van me favo bandjes gaan schamen omdat ze genomineerd zijn voor best alternative op de MTV awards?
pi_133129231
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 21:55 schreef Vatta het volgende:
Moet ik me nou voor 1 van me favo bandjes gaan schamen omdat ze genomineerd zijn voor best alternative op de MTV awards?
Als je er net zo veel waarde aan hecht als de band zelf, die op hun vrije dag tussen Brussel en Düsseldorf niet de moeite namen om naar Amsterdam te komen: niet echt.
pi_133129302
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 21:55 schreef Vatta het volgende:
Moet ik me nou voor 1 van me favo bandjes gaan schamen omdat ze genomineerd zijn voor best alternative op de MTV awards?
Dat ze dan ook nog verliezen van Jared Leto en z'n freaks is natuurlijk helemaal moeilijk weg te slikken ;)
pi_133129843
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 22:00 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Als je er net zo veel waarde aan hecht als de band zelf, die op hun vrije dag tussen Brussel en Düsseldorf niet de moeite namen om naar Amsterdam te komen: niet echt.
Haha geef ze groot gelijk. En dan nog verliezen van die andere bagger bands. Lachwekkend.
pi_133129976
Tot morgen, mede-Fokkers. Ik zal jullie niet zien, maar als ik iemand Nederlands hoor praten, zal ik het niet vragen: Ben je van Fok? Nogal genant als iemand nee antwoord. :P
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_133135486
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 22:00 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Als je er net zo veel waarde aan hecht als de band zelf, die op hun vrije dag tussen Brussel en Düsseldorf niet de moeite namen om naar Amsterdam te komen: niet echt.
Misschien was hun enige vrije plek vandaag, zondag 10 november. En dan ga je natuurlijk geen concert geven in de HMH als 200 meter verder de halve muziek-industrie de grootste Europese muziek-awardshow geeft in de Ziggo Dome.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_133135880
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 23:51 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Misschien was hun enige vrije plek vandaag, zondag 10 november. En dan ga je natuurlijk geen concert geven in de HMH als 200 meter verder de halve muziek-industrie de grootste Europese muziek-awardshow geeft in de Ziggo Dome.
Ehm, ik had het over een opwachting op de MTV EU Awards :P.
pi_133136359
Wow wat was het gaaf in Brussel! Sterk optreden, maar wat een zaal en wat een publiek. Ik ken geen zaal in Europa die qua geluid, akoestiek en sfeer kan tippen aan Vorst Nationaal, dat blijkt steeds maar weer.

En dan zeggen ze dat Belgen saai zijn. Ik geloof dat er op een gegeven moment niemand meer zat op de zitplaatsen. De hele zaal ging uit zijn dank.
  maandag 11 november 2013 @ 00:41:33 #68
159761 Arn0
Abbey Road
pi_133136775
Wow! Ik kon het niet meer oneens met je zijn. Sfeer was geweldig ja, uit mijn ervaring kan ik zeggen dat Belgen vaak gereserveerd zijn, wat ze geen slecht publiek maakt maar bij rockconcerten niet ideaal is.. Gisteren was dat echter niet zo, meer enthousiast heb ik een Belgisch publiek nog niet gezien. Althans, vooraan toch. Het werd al snel wat statistischer, maar vooruit. Akoestiek was ook beter dan verwacht, maar dat gezegd zijnde..

Heb ik echt geen behoefte om die zaal nog eens te bezoeken. Prijzen lagen al hoger dan de meeste zalen in België, de security had wel een heel hoog "gefaald voor het politie-examen, dus doe ik dit maar zo bitter als ik kan"-gehalte. Zo greep een meisje greep een drumstick uit een beveiliger zijn handen, wat wil je, en de blik van die beveiliger was bijzonder eng, hij sprong zelfs over de barrière en begon toen, lachwekkend genoeg, aan een achtervolging door de hele zaal. De organisatie was helemaal een lachertje, de vestiaire duurde eeuwig dankzij een middeleeuws systeem en toen omstreeks 8u de staanplaatsen werden afgesloten (had ik nog nooit meegemaakt) stond iedereen verbaasd te kijken en werd er totaal niets gecommuniceerd, sommige mensen gingen dan maar uit wanhoop in de tweede ring zitten. Wij hadden geduld en na The Strypes ging het plots open en toen rende iedereen naar beneden (jawel, er waren trappen naar de staanplaatsen) en dat was oprecht heel gevaarlijk, de beveiliging (één man..) werd niet zonder reden gek.

Samenvatting: Het was een schande :P De horrorverhalen die al jaren de ronde doen over die zaal leken eerst ongegrond, maar zijn inderdaad terecht. Een van de slechtste zalen die ik al heb bezocht in ieder geval.

Oké, genoeg bitterheid want.. Het concert zelf was fantastisch _O_ Zoals gezegd was de sfeer fantastisch, gewoon 10/12 nummers van het nieuwe album, twee nieuwe nummers die ik nog nooit had gehoord, de band had er zin in.. Heerlijke avond. Goede combinatie tussen knallers en rustige nummers, behalve op het einde van de reguliere set toen het net iets te melig werd, één knaller daar had wel gemogen. Maar dat mocht de pret niet drukken want de toegift maakte dat ruimschoots goed. R U Mine? als afsluiter is briljant. En ondanks het feit dat mijn rant hierboven lang is (ik had er oprecht niet over begonnen normaal maar na de bovenstaande post moest ik wel :P ) deed dat totáál geen afbreuk aan het concert en zodra ik de eerste noten van "Do I Wanna Know?" hoorde, was alles vergeten en vergeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Arn0 op 11-11-2013 00:46:41 ]
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_133137201
Ja, dat met dat afsluiten van het veld begreep ik ook niet, dat heb ik echt nog nooit eerder meegemaakt daar. En als je iets verder was doorgelopen naar de zijkant had je daar een bar en een garderobe waar het niet druk is, maar dat moet je net weten natuurlijk.

Ik vind het echt een topzaal, is mijn vijfde concert daar en ga voortaan echt in de gaten houden wat daar komt.

Ik vond het eigenlijk helemaal niet duur, 36 Euro voor staanplaatsen.

Vond je het geluid dan niet uitzonderlijk goed?
  maandag 11 november 2013 @ 01:09:52 #70
159761 Arn0
Abbey Road
pi_133137253
Prijs van het ticket was normaal ja, maar qua eten & drinken vond ik het toch aan de dure kant :P En het geluid was goed ja, maar tegenwoordig is het geluid ook in de Lotto Arena wel oké.

Qua Belgische zalen vind ik de Botanique, AB en Trix véél beter om eerlijk te zijn :D (oké: dat zijn kleinere zalen)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_133138178
Hier nog een voorproefje op morgen, de toegift die ik zaterdagavond filmde in Brussel:


(die thumbnails komen nooit meer tevoorschijn als je eenmaal de link vroegtijdig hebt ingevoegd in de post hè...)
pi_133153270
I Want It All is goed live. Vooral het outro is erg lekker. Piledriver Waltz is ook mooi, vreemd dat die nog nooit eerder is gespeeld. Vind de staart van de reguliere set echter te mellow.
Ik luister ondanks mijn eerder genoemde kritiek AM (album) nog bijna dagelijks. Heb toch wel een erg groot zwak voor de band.

Ik begin me zo onderhand af te vragen waar Aisumasen al het geld/tijd vandaan haalt om naar al die concerten te gaan :P .
pi_133154594
Het klopt wel ja dat het na I Bet you look good on the dance floor een beetje inkakte. De nummers met de akoestische gitaar hoeven voor mij niet zo. Maar goed, smaken verschillen.

Maar R U Mine was weer een waardige afsluiter.
  maandag 11 november 2013 @ 18:48:42 #74
192683 AMDB
Visionair.
pi_133156286
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 17:17 schreef hallo-daar het volgende:

Ik begin me zo onderhand af te vragen waar Aisumasen al het geld/tijd vandaan haalt om naar al die concerten te gaan :P .
Ik ken hem nu al een paar jaar, en vraag het me ook nog steeds af :P :')
  maandag 11 november 2013 @ 22:55:56 #75
159761 Arn0
Abbey Road
pi_133169117
I Want It All is nu verplaatst naar voor Dancefloor, Teddy Picker is terug en Mardy Bum is vervangen door Piledriver Waltz in de toegift :D
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_133186273
Het was echt geweldig gisteren in Dusseldorf!! wat een top concert, publiek op de vloer ging helemaal los. en dat heb ik gemerkt, haha. stond helemaal geplet tegen het hek aan :P :D
Maar goed stond vooraan precies in het midden, dus dat hebben we goed gedaan. :D
Maar echt geweldig, wat kan ik anders zeggen, had wel graag Knee Socks gehoord, die miste ik. :'(
pi_133189794
De mosh pit is een goede manier om calorieën te verbranden, zeker als je daarbij nog 3 lagen kleding aan hebt. Ik viel bijna flauw van de hitte en krapte.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_133194255
Holy shit was was dit goed _O_

I Want It All was echt een complete verrassing voor mij. Gewoon 10 van de 12 AM nummers op één avond gehoord! En ik vond het ook prima dat ze Mardy Bum niet speelden maar Piledriver wel. Die werkte trouwens echt zo goed live, had ik echt niet verwacht. Het enige minpuntje aan de set is misschien dat het einde wel erg rustig was maar voor de rest niks te klagen *)

Ze zijn (wéér) 'on top-form' en het is zonde dat ze Nederland niet aandoen met deze show, dat was een regelrecht succes geworden *O*.

Al is het ook zonde dat niet iedereen hier gewoon naar Dusseldorf is gegaan, jullie hebben wat gemist.

Oja en: 'I Wanna be Dusseldorfed' O+
pi_133195199
Ik begrijp nog steeds niet hoe ik Brussel en Dusseldorf gemist kan hebben ;(
pi_133201231


De nieuwe merch is vanaf nu te koop in de webwinkel: http://www.arcticmonkeys-store.co.uk
pi_133201289
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:41 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]

De nieuwe merch is vanaf nu te koop in de webwinkel: http://www.arcticmonkeys-store.co.uk
Ik wil een kam.
  dinsdag 12 november 2013 @ 22:44:16 #83
159761 Arn0
Abbey Road
pi_133201385
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik wil een kam.
Zucht. Mijn hele trauma van mijn Suck It And See kam die ik ergens tussen een Miles Kane en een Arctic Monkeys concert verloren ben komt weer boven, bedankt ;(
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_133201694
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik wil een kam.
Haha, had je 'em al sinds 2011 kunnen oppikken :P.

Kwam er laatst achter dat er een plastic en een hard plastic variant was, collectie incompleet, in alle staten.
pi_133201713
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:51 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Haha, had je 'em al sinds 2011 kunnen oppikken :P.

Kwam er laatst achter dat er een plastic en een hard plastic variant was, collectie incompleet, in alle staten.
Ik bedacht me net dat we het daar eerder al over hebben gehad, inderdaad :P
pi_133204527
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:41 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]

De nieuwe merch is vanaf nu te koop in de webwinkel: http://www.arcticmonkeys-store.co.uk
die muts is toch echt vreselijk hoor. :P die kerels gisteren bij de merch liepen er mee rond, hahaha.
pi_133206605
Wederom een fabuleuze show gisterenavond in Dusseldorf. Wederom een shake-up in de setlist. Wederom een show die ik niet had willen missen. Zeker gezien het wel weer eens een maand of 8 kan duren voordat ze alleen al in de buurt komen. 3 keer in 2,5 week lijkt op papier overkill, maar is het verre van.

Vond zelf het publiek wel heel erg gereserveerd, na het in het begin duwen om het duwen was, en ik later ook nog op veel asociale idioten ben gestuit, heb ik veel ongelofelijk ergerlijk "playzzz some rock unnn rollll"-geschreeuw uit m'n opnames moeten knippen, en sloegen de langzamere nieuwe nummers behoorlijk dood, wat haaks stond op de reacties in Brussel en uiteraard Londen en zelfs al Antwerpen een dag na release. Ik heb Helders de 'slow clap' zien doen na een nummer, hij keek demonstratief op zijn denkbeeldige horloge naar Turner na ik geloof 'No. 1 Party Anthem', en Turner had ook een hilarisch gespeelde teleurgestelde pose na opnieuw een roep om wat enthousiasme tijdens 'Pretty Visitors'. Veel "you can do better than that"'s ook. En de reactie op 'I Want It All' was schokkend, zo'n absoluut hoogtepunt in de huidige set, een echte stomper van een track met een nog verder uitgebouwde hard rock-vibe, zeker aan het eind als Helders een beuk op die crashes geeft en Bll-Ryder Jones los gaat met zijn solo's: ik leek de enige in mijn buurt te zijn die het nummer überhaupt al herkende.

Dit deed verder niets af aan hoe imposant ook deze show weer was. En de band bleef alles geven, Turner veel naar voren en de zijkanten als hij geen gitaar omhad, en Cookie zat helemaal in 'Piledriver Waltz'. De sfeer is ook heel aangenaam: de roadies die hier en daar aanschuiven en een tamboerijn in de handen nemen, Bill-Ryder Jones die steeds achterlangs het podium op komt lopen - na zijn eerste verplichting zag ik hem uitgebreid op de set kijken wanneer hij nou ook alweer aan de buurt was - een echte muzikale hoofdrol vertolkt en onmisbaar in deze tour is, en de harmonieën van alle losse en vaste leden maken het een aantrekkelijk geheel om te zien (en te horen).

Nog maar twee songs van het debuut in de set, dat is best een statement, en wat werkt het goed. Hier staat een band met het nieuwe album, een nieuwe creatieve en succesvolle piek in hun carrière. 10 nummers van de nieuwe plaat, en de nieuw-nieuwe single zit daar nog niet eens bij. Helaas wederom veel geluiden om mij heen dat mensen toch wel aan het wachten waren op de hits. Eigenlijk is dit hetzelfde als wat ze deden in de 'Humbug'-tijd, alleen dan met veel meer catchy songs. Maar vooral het Duitse publiek leek te zijn blijven hangen in de FWN-tijd. Aan de andere kant duurde de 'impact' tijdens 'Dancefloor' ook ongekend lang, en moesten ze echt even wakker geschud worden. Persoonlijk heb ik ook wel het idee dat, zeker na 3 keer deze set gezien te hebben, met telkens een hele aantrekkelijke variatie ('Reckless Serenade', 'Piledriver Waltz', 'I Want It All', en 'Mardy Bum' en 'Teddy Picker' niet elke avond), één up-tempo klassieker in het 'ballad'-blokje niet zou misstaan. De keuze is reuze.

Dit is een erg gedurfd einde van de reguliere set:

Cornerstone
No. 1 Party Anthem
Piledriver Waltz
Fluorescent Adolescent
I Wanna Be Yours

En dan is de toegift ook nog eens poppy ('Snap Out Of It'), en wéér een akoestische track ('Mardy Bum', of nu dus 'Piledriver Waltz' recent), en dan kan de party-crowd de energie alleen kwijt tijdens de afsluiter 'R U Mine?'. Daarom werkt die ook zo goed als afsluiter overigens, en zie ik elke avond weer dat het de status van 'Dancefloor' live aan begint te nemen. Hier nog twee hoogtepunten die ik gevangen heb, tussen de armen en het willekeurige geduw door:


Nederland is voor de tweede tour op rij beroofd!
  FOK!fotograaf woensdag 13 november 2013 @ 11:06:54 #88
145146 Andyy
pi_133211395
Trage nummers zijn saai, dat wil je meestal niet op een concert horen waar je wilt feesten.
pi_133211465
Jezus, wat die Duitsers allemaal lopen te gillen. Totaal misplaatste 'Dorothy was right though.'
pi_133220412
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 11:09 schreef MilanILF het volgende:
Jezus, wat die Duitsers allemaal lopen te gillen. Totaal misplaatste 'Dorothy was right though.'
Zeg dat wel. Al is de 'Old Yellow Bricks'-fout eentje die 6,5 jaar terug ook al gebeurde. Check ook dat intro trouwens: verlengd intro welke ze ook al in Brussel deden, maar deze avond met een bijzonder interlude vooraf. Spoedoverleg? Maar voor de rest, geroep zo ergerlijk, dat ik flink heb lopen knippen in het intro van 'Arabella'. Dit waren totaal onaangepaste Engelsen trouwens. De Duitsers die je hoort riepen vooral "some guitars please" en "now some rock and rollllll".

Dag daarna in Munich, gisteren dus, zijn 'No. 1 Party Anthem' en 'Piledriver Waltz' vervangen door 'Reckless Serenade' en 'Do Me a Favour'. Ze blijven het opschudden, al roteren nu telkens dezelfde nummers, je weet nooit welke set je te zien krijgt. Nu 'Cornerstone' in de toegift, 'One For The Road' in het eerder genoemde meer mellow stukje aan het eind. Wel goede keuzes.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 19:56 schreef Jacobuspower het volgende:
[..] Ze zijn (wéér) 'on top-form' en het is zonde dat ze Nederland niet aandoen met deze show, dat was een regelrecht succes geworden *O*.

Al is het ook zonde dat niet iedereen hier gewoon naar Dusseldorf is gegaan, jullie hebben wat gemist.
Mag ik dit nog even benadrukken O-). Düsseldorf maandagavond was wat de Ziggo Dome had moeten zijn deze ronde, en wat het overkomen absoluut waard was. Veel mensen beseften zich dit: ik heb ontzettend veel Nederlands om me heen gehoord.

De tour is nog lang niet over, ze staan in ieder geval nog in de komende 9 maanden op het podium, maar het luik om nog een volledige show in de buurt op touw te zetten lijkt gesloten. Ik heb in de afgelopen dagen vernomen dat ze in vele landen één grote headline-set op festivals gaan doen, en dat dit het verder is. Nederland heeft gewoon wederom, om welke reden dan ook, flink de boot gemist. Niets is onmogelijk, maar hoe groot is de kans dat ze nog een arena-show doen, met de festivalprogramma's op dat moment alweer aangekondigd? Of een showcase in een zaal zoals in 2011, het lijkt me vergezocht. Plus de band zelf heeft al andermaal aangegeven ook Australië te gaan bezoeken, en met de vele staten in Amerika waar ze al tijden niet gestaan hebben zit je zo in mei/juni.

Dus dan kom je al gauw weer uit op Lowlands. Ze zijn die periode in Europa voor in ieder geval 3 shows in het weekend van Reading/Leeds, wat een week daarna zal plaatsvinden, en wat een exclusieve (festival-)show in Engeland zal zijn, nadat ze 3 maanden daarvoor de grootste headline-shows die ze ooit hebben gedaan in hun thuisland zullen doen, met een bekend in de oren klinkend en misschien zelfs wel een aan Don Valley Bowl terugdenkend randprogramma voor deze mega-gigs. Het is de enige weg: groter dan groots.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 19:56 schreef Jacobuspower het volgende:

[..] Oja en: 'I Wanna be Dusseldorfed' O+

(2:04)
pi_133250504
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 20:15 schreef Piles het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet hoe ik Brussel en Dusseldorf gemist kan hebben
Dit!
pi_133263306
XFM zojuist: "mega-aankondiging omtrent Arctic Monkeys morgenochtend, vooral interessant voor degene die in Londen wonen".

Vooralsnog capaciteit voor twee avonden 50,000 man.
pi_133271354
Ik zeg, FOK-uitstapje naar Londen.
pi_133274673
quote:
12s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:17 schreef Aisumasen het volgende:
XFM zojuist: "mega-aankondiging omtrent Arctic Monkeys morgenochtend, vooral interessant voor degene die in Londen wonen".

Vooralsnog capaciteit voor twee avonden 50,000 man.
stadion concert??? wembley ofzo?
pi_133275782
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 00:59 schreef MidnightShow_ het volgende:

[..]

stadion concert??? wembley ofzo?
Ik weet niet van niets, alleen dat deze volledig willekeurige video wel het posten waard is:


*kuch drieëntwintig en vierentwintig vijf tweeduizendviertien
pi_133275875
Ik ga hier wel echt proberen bij te zijn.
Dit wordt zo groots _O_
  vrijdag 15 november 2013 @ 09:06:39 #97
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_133277000
2000 light years from home
pi_133277014
Met Tame Impala! Vet!
pi_133277312
http://www.arcticmonkeys.com/news.php?id=628 !

Hoeveel mensen passen er in dat park?
pi_133277609
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 09:30 schreef Leonos het volgende:
http://www.arcticmonkeys.com/news.php?id=628 !

Hoeveel mensen passen er in dat park?
quote:
12s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:17 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Vooralsnog capaciteit voor twee avonden 50,000 man.
Woensdag pre-sale.
pi_133277618
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 09:49 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

[..]

Woensdag pre-sale.
Hmm, aanmelden voor de nieuwsbrief?
  vrijdag 15 november 2013 @ 09:59:57 #102
192683 AMDB
Visionair.
pi_133277789
Wat gaat dit grapje kosten? Ondanks dat ik er eigenlijk geen geld voor heb twijfel ik toch sterk of ik niet gewoon een kaartje moet kopen :P
pi_133277819
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 09:50 schreef Leonos het volgende:

[..]

Hmm, aanmelden voor de nieuwsbrief?
Denk het wel. En registreren voor de site, zijn twee aparte dingen. Of dat was altijd zo iig.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 09:59 schreef AMDB het volgende:
Wat gaat dit grapje kosten? Ondanks dat ik er eigenlijk geen geld voor heb twijfel ik toch sterk of ik niet gewoon een kaartje moet kopen :P
£55 per avond exclusief servicekosten.
pi_133277828
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:01 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Denk het wel. En registreren voor de site, zijn twee aparte dingen. Of dat was altijd zo iig.

[..]

£55 per avond exclusief servicekosten.
Thanks, 55 pond is dan wel weer belachelijk.

Ga jij Ais? :)
pi_133277835
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:02 schreef Leonos het volgende:

[..]

Thanks, 55 pond is dan wel weer belachelijk.

Ga jij Ais? :)
Haha, retorische vraag.
  vrijdag 15 november 2013 @ 10:02:44 #106
192683 AMDB
Visionair.
pi_133277842
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:02 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Haha, retorische vraag.
Dacht het al ;)
Ik ben mensen aan het overhalen, maar na het laatste album is de populariteit een beetje gezakt in mijn vriendengroep ;(
  vrijdag 15 november 2013 @ 10:04:56 #108
192683 AMDB
Visionair.
pi_133277877
Als ze de vvk nou gewoon even een paar maanden verder schuiven :P

Hmmm, tempting.
  vrijdag 15 november 2013 @ 10:05:18 #109
192683 AMDB
Visionair.
pi_133277887
Ik kan ze niet nog langer missen toch? :'(
  vrijdag 15 november 2013 @ 10:09:41 #110
192683 AMDB
Visionair.
pi_133277961
Zijn kaartjes gemakkelijk door te verkopen? E-tickets of hardcopy? Wel of niet op naam?
pi_133277994
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:09 schreef AMDB het volgende:
Zijn kaartjes gemakkelijk door te verkopen? E-tickets of hardcopy? Wel of niet op naam?
Zelfde als altijd. Maar in Engeland sturen ze die kaarten pas een week van tevoren op volgens mij.

Verkoop mag van mij ook wel na de 25ste beginnen eigenlijk ;(
pi_133278039
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:09 schreef AMDB het volgende:
Zijn kaartjes gemakkelijk door te verkopen? E-tickets of hardcopy? Wel of niet op naam?
Met Don Valley Bowl was nadrukkelijk aangekondigd dat alles op naam stond, met ID en CreditCard-check bij de ingang, dat lijkt hier niet het geval. Alleen dat je maximaal 4 tickets per persoon mag kopen.
pi_133278157
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:13 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Met Don Valley Bowl was nadrukkelijk aangekondigd dat alles op naam stond, met ID en CreditCard-check bij de ingang, dat lijkt hier niet het geval. Alleen dat je maximaal 4 tickets per persoon mag kopen.
Enige probleem is dat je altijd genaaid wordt met tickets in Engeland, en ze volledig willekeurig de ene ticket wél en de andere ticket niét overzees opsturen. Dus dat is nogal een gok.
  vrijdag 15 november 2013 @ 10:24:00 #114
192683 AMDB
Visionair.
pi_133278210
Hmm, denk dat ik een zaterdagticket ga proberen te bemachtigen...
pi_133278831
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:24 schreef AMDB het volgende:
Hmm, denk dat ik een zaterdagticket ga proberen te bemachtigen...
Same here!
pi_133279659
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:03 schreef Leonos het volgende:

[..]

Dacht het al ;)
Ik ben mensen aan het overhalen, maar na het laatste album is de populariteit een beetje gezakt in mijn vriendengroep ;(
Ho, ho brother hier nooit ingezakt!
pi_133282328
Dus 25,000 per avond?
Het is wel echt supervet dit! had eigenlijk eerder een Wembley concert verwacht, maar dit is ook heel tof!
pi_133282463
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:20 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Enige probleem is dat je altijd genaaid wordt met tickets in Engeland, en ze volledig willekeurig de ene ticket wél en de andere ticket niét overzees opsturen. Dus dat is nogal een gok.
Gigsandtours die meestal pre-sale doet is daar raar mee, sommige krijgen dan wel hun tickets die buiten UK wonen, en andere dan weer niet, die moeten het dan weer ophalen bij box office. Via ticketmaster is nooit een probleem. krijg je altijd gewoon je ticket opgestuurd.
pi_133283862
Denk dat dit maar een weekendje Londen gaat worden!
pi_133285689
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 13:29 schreef MidnightShow_ het volgende:
Dus 25,000 per avond?
Het is wel echt supervet dit! had eigenlijk eerder een Wembley concert verwacht, maar dit is ook heel tof!
Nee, 50,000 per avond, anders zouden het niet hun allergrootste eigen shows ooit zijn :P.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 13:33 schreef MidnightShow_ het volgende:

[..]

Gigsandtours die meestal pre-sale doet is daar raar mee, sommige krijgen dan wel hun tickets die buiten UK wonen, en andere dan weer niet, die moeten het dan weer ophalen bij box office. Via ticketmaster is nooit een probleem. krijg je altijd gewoon je ticket opgestuurd.
Klopt, maar ook juist TicketBastard is totaal incompetent betreffende bestellingen naar het buitenland. En eigenlijk is SeeTickets niet veel beter.
pi_133285925
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 15:17 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Nee, 50,000 per avond, anders zouden het niet hun allergrootste eigen shows ooit zijn :P.

[..]

Dat is inderdaad wel echt immens. Wat verwacht je van de kaartverkoop? Stormloop op woensdag/vrijdag en direct uitverkocht of zal daar wel even overheen gaan?
pi_133286201
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 15:26 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel echt immens. Wat verwacht je van de kaartverkoop? Stormloop op woensdag/vrijdag en direct uitverkocht of zal daar wel even overheen gaan?
Ik denk dat er voorlopig nog geen einde in zicht van de stijgende populariteit is, en het sowieso op vrijdag in de reguliere verkoop uitverkocht zal raken.
pi_133286524
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 15:36 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ik denk dat er voorlopig nog geen einde in zicht van de stijgende populariteit is, en het sowieso op vrijdag in de reguliere verkoop uitverkocht zal raken.
Haha, nee joh! Lijkt me niet.
pi_133286675
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 15:48 schreef Leonos het volgende:

[..]

Haha, nee joh! Lijkt me niet.
Jij hebt niet meegekregen hoe alle 150,000-odd tickets voor de UK Tour dit jaar in 5 minuten over de toonbank waren, het bijna onmogelijk was om ook maar een ticket voor Sheffield of Londen (60,000 tickets alleen al) te bemachtigen, zelfs nog voor de release van het nieuwe album, en hoe die tickets de driedubbele prijs op de Engelse Marktplaatsen deden :P?
pi_133286687
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 15:53 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Jij hebt niet meegekregen hoe alle 150,000-odd tickets voor de UK Tour dit jaar in 5 minuten over de toonbank waren, het bijna onmogelijk was om ook maar een ticket voor Sheffield of Londen (60,000 tickets alleen al) te bemachtigen, zelfs nog voor de release van het nieuwe album, en hoe die tickets de driedubbele prijs op de Engelse Marktplaatsen deden :P?
Dat heb ik gemist ja :P
pi_133286699
Topic was ook uit mijn MyAt ;(
pi_133288963
100.000 tickets over twee dagen, dat is echt gigantisch. Gaat dat helemaal uitverkopen? :P
pi_133289259
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 17:04 schreef Tchock het volgende:
100.000 tickets over twee dagen, dat is echt gigantisch. Gaat dat helemaal uitverkopen? :P
De vraag is eerder, in hoe veel uur :P?
pi_133289280
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 17:15 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

De vraag is eerder, in hoe veel uur :P.
Zijn er nog bands groter dan AM in Engeland?
pi_133289548
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 17:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zijn er nog bands groter dan AM in Engeland?
Op het moment niet. Coldplay is op vakantie. En Noel Gallagher heeft één van z'n twee platen dit decennium alweer afgeleverd. Je hebt acts als Muse die de stadions al wat langer doen, en oudgedienden als U2 en Springsteen die elke ronde dat ze komen stadion na stadion uitverkopen, of legendes als de Stones en McCartney die 200 pond voor tickets kunnen vragen en alsnog binnen 5 seconden uitverkopen, maar hun (nieuwe) platen verkopen niet zo absurd goed als die van Arctic Monkeys op het moment.

[ Bericht 4% gewijzigd door Aisumasen op 15-11-2013 18:08:37 (De Chef vergeten) ]
pi_133308007
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 15:17 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Nee, 50,000 per avond, anders zouden het niet hun allergrootste eigen shows ooit zijn :P.

[..]

Klopt, maar ook juist TicketBastard is totaal incompetent betreffende bestellingen naar het buitenland. En eigenlijk is SeeTickets niet veel beter.
Nee, dat is waar. ik dacht huh? :p
En echt? nooit gehad! ik heb vaker via ticketmaster uk tickets gekocht (denk ong 6x) en altijd goed gegaan, ze stuurde altijd mijn tickets op. heb voor The Rolling Stones in o2 arena vorig jaar via eventim.co.uk gedaan, die waren dan wel erg langzaam. seetickets heb gehoord dat dat een drama is inderdaad.
pi_133311482
Toch komen ze in de lijst van de 60 best verkochte artiesten aller tijden in Engeland niet voor. Van de hedendaagse Engelse bands alleen Coldplay. En verder staan daar wel in Rihanna en Lady Gaga, maar dat zegt meer over het singleskopende publiek natuurlijk.

Denk inderdaad dat ze momenteel na Muse en Coldplay in the UK de grootste band zijn. Die momenteel actief zijn bedoel ik dan. En Adele, maar dat is geen band.
pi_133311520
Denk wel dat ze het uit kunnen verkopen - een band als Blur kon dat in 2009 immers ook (makkelijk).
I'm a peace-loving decoy, ready for retaliation
pi_133311558
Maar die zijn in Engeland nog wel een heel stuk populairder dan AM.
pi_133315735
Idd, 'een band als Blur' is niet echt een grote groep ofzo :P
pi_133316089
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 10:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Toch komen ze in de lijst van de 60 best verkochte artiesten aller tijden in Engeland niet voor. Van de hedendaagse Engelse bands alleen Coldplay. En verder staan daar wel in Rihanna en Lady Gaga, maar dat zegt meer over het singleskopende publiek natuurlijk.

Denk inderdaad dat ze momenteel na Muse en Coldplay in the UK de grootste band zijn. Die momenteel actief zijn bedoel ik dan. En Adele, maar dat is geen band.
Ja, Adele, One Direction, kan er zeker nog een paar opnoemen. Nostalgie-acts als The Stone Roses. Inderdaad Blur. Maar de populairste band van dit moment die met nieuw materiaal de massa beroert? Arctic Monkeys. En verkoopaantallen zijn natuurlijk niet te vergelijken, als deze band in de jaren '70 tot mid-90's zo populair was geweest, hadden ze nu allemaal een privé-helikopter met piloot.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 10:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar die zijn in Engeland nog wel een heel stuk populairder dan AM.
Niet te vergelijken. Al 10 jaar geen nieuw album uitgebracht en niet veel shows gedaan. Die ene single in die 10 jaar kwam binnen op #34 in Engeland: 'Do I Wanna Know?' en 'High' van AM zijn 2 van de bestverkopende singles dit jaar aldaar. Denk dat je onderschat hoe groot AM in Engeland is... Teller voor 'AM' staat alweer op 350,000+. (Muse overigens 255,000 aan het eind van 2012, plaat kwam ook in september uit).

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 10:16 schreef Herpderphawk het volgende:
Denk wel dat ze het uit kunnen verkopen - een band als Blur kon dat in 2009 immers ook (makkelijk).
Haha, nogmaals... De vraag is eerder: kunnen de servers de toestroom aan. Als je bij Arctic Monkeys in Finsbury Park wilt zijn moet je echt klaar zitten volgende week.
pi_133323706
http://instagram.com/p/gvA_PBmwfM/#

Arielle al een tijdje niet in Europa geweest?
pi_133324554
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 november 2013 19:22 schreef Aisumasen het volgende:
http://instagram.com/p/gvA_PBmwfM/#

Arielle al een tijdje niet in Europa geweest?
Ik moet Alex gewoon zien deze era. Hoop dat er wat goede mogelijkheden komen in 2014.
pi_133324765
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 19:49 schreef MilanILF het volgende:

[..]

Ik moet Alex gewoon zien deze era. Hoop dat er wat goede mogelijkheden komen in 2014.
Weet niet of het nog een optie is, maar een herhaling van je trip in 2011 met een dagticket zou bijvoorbeeld kunnen.

edit: ik doel op die ene aan die rivier.

[ Bericht 3% gewijzigd door Aisumasen op 16-11-2013 20:16:15 ]
pi_133326067
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 19:56 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Weet niet of het nog een optie is, maar een herhaling van je trip in 2011 met een dagticket zou bijvoorbeeld kunnen.

edit: ik doel op die ene aan die rivier.
Haha, even hallo zeggen tegen de ex. Dat gaat hem helaas niet worden. :P
Tegen die tijd maar even kijken wat de opties zijn.
pi_133326247
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:38 schreef MilanILF het volgende:

[..]

Haha, even hallo zeggen tegen de ex. Dat gaat hem helaas niet worden. :P
Tegen die tijd maar even kijken wat de opties zijn.
Haha, oh ja! Wel supertof festival trouwens, dit jaar dagje geweest: hele dope line-up, alles gezien wat bijvoorbeeld Lowlands liet afweten, wel belabberde organisatie.
pi_133329784
Nou, nu dit konijn uit de hoge hoed is kan ik hem net zo goed zelf op YouTube flikkeren:


Weet je gelijk waarom ik ter plekke al wist dat 'Mad Sounds' de uitzending niet ging halen :').
  zaterdag 16 november 2013 @ 22:52:52 #143
192683 AMDB
Visionair.
pi_133330232
Ging daar nou iemand op het orgel zitten ofzo in het begin? :P En jezus, dat licht :')
pi_133330863
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 22:52 schreef AMDB het volgende:
Ging daar nou iemand op het orgel zitten ofzo in het begin? :P En jezus, dat licht :')
Haha, precies wat ik in mijn verslag - welk verslag? - had getypt. Wist gelijk dat die de uitzending niet zou redden :P. Snap het ook niet, het is niet één verkeerde noot, maar gewoon alsof z'n synth op hol geslagen is.

Maar goed, hier is het dan, na al die maanden, alsnog de Glastonbury-opname compleet.
pi_133338099
Oasis deed er drie in 2002, was ook binnen een paar uur uitverkocht. Moet het AM ook wel lukken
pi_133339502
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:46 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Haha, oh ja! Wel supertof festival trouwens, dit jaar dagje geweest: hele dope line-up, alles gezien wat bijvoorbeeld Lowlands liet afweten, wel belabberde organisatie.
Ja, ik vond het ook echt een hele vette gig voor een festival toen!
pi_133340148
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 november 2013 22:39 schreef Aisumasen het volgende:
Nou, nu dit konijn uit de hoge hoed is kan ik hem net zo goed zelf op YouTube flikkeren:


Weet je gelijk waarom ik ter plekke al wist dat 'Mad Sounds' de uitzending niet ging halen :').
Wow wat slecht dit zeg :')
Maar hoezo is dit opeens beschikbaar, gehele BBC opname?
pi_133341289
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 13:15 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Wow wat slecht dit zeg :')
Maar hoezo is dit opeens beschikbaar, gehele BBC opname?
Satelliet-feed bestemt voor de BBC in Londen die afgetapt is. Best wel een beetje James Bond.

Beetje sneu verhaal, iemand heeft dat begin juli van de taper gekocht voor een Pond of wat, en had een lijntje uithangen om dit exclusieve materiaal te ruilen tegen andere exclusieve dingen, maar dat is nu van tafel nu een andere taper het op een torrent-site gekwakt heeft en het daarmee zijn waarde verloren heeft. Gelukkig heeft die persoon nog wel vele minuten van de crowd-singalongs en stukjes soundcheck in het uur voor de gig vanaf de camera-feed, dus dat zal als die persoon ooit tijd heeft misschien nog wel op een mooi DVD-tje gecombineerd met zijn eigen beelden verzameld worden.
  zondag 17 november 2013 @ 14:17:39 #149
192683 AMDB
Visionair.
pi_133341572
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 14:04 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Satelliet-feed bestemt voor de BBC in Londen die afgetapt is. Best wel een beetje James Bond.

Beetje sneu verhaal, iemand heeft dat begin juli van de taper gekocht voor een Pond of wat, en had een lijntje uithangen om dit exclusieve materiaal te ruilen tegen andere exclusieve dingen, maar dat is nu van tafel nu een andere taper het op een torrent-site gekwakt heeft en het daarmee zijn waarde verloren heeft. Gelukkig heeft die persoon nog wel vele minuten van de crowd-singalongs en stukjes soundcheck in het uur voor de gig vanaf de camera-feed, dus dat zal als die persoon ooit tijd heeft misschien nog wel op een mooi DVD-tje gecombineerd met zijn eigen beelden verzameld worden.
Kan niet wachten tot dit persoon dat DVD-tje af heeft. Wellicht trakteer ik dat persoon nog wel op een biertje in Londen ofzo.
pi_133341815
Hoe heet het nieuwe nummer nu van ze? :o
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_133341939
quote:
14s.gif Op zondag 17 november 2013 14:17 schreef AMDB het volgende:

[..]

Kan niet wachten tot dit persoon dat DVD-tje af heeft. Wellicht trakteer ik dat persoon nog wel op een biertje in Londen ofzo.
* Aisumasen legt het op de stapel met projecten

quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 14:27 schreef Exentric90 het volgende:
Hoe heet het nieuwe nummer nu van ze? :o
Welke? Nieuwste single? Da's 'One For The Road'.

Trouwens is veel mensen ontgaan dat deze clip weer is geschoten door Focus Creeps.
pi_133348451
Moet. Naar. Londen.
Wordt wekker zetten voor kaarten, maar ga het wel proberen :D
pi_133349607
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 18:09 schreef Piles het volgende:
Moet. Naar. Londen.
Wordt wekker zetten voor kaarten, maar ga het wel proberen :D
Zolang het systeem het houdt kan iedereen die klaar zit een kaartje kopen. Het is echt niet dat er 100.000 tickets verkocht worden binnen vijf minuten, daar gaan zeker enige uren overheen. :P
pi_133354088
quote:
Five things to expect from Arctic Monkeys' Finsbury Park shows
What's going to go own at their historic outdoor gigs?

Today, Arctic Monkeys announced their biggest non-festival UK headline shows to date with two nights at London's massive Finsbury Park next May. After a show-stopping and pretty historic headline set at Glastonbury this summer, one can't help but wonder where Alex Turner and co go from here?

With over 80,000 people to entertain over two nights, this is definitely one of the biggest challenges of their career. From four spotty lads from Yorkshire to indie rock's most dominant force, Arctic Monkeys have come a long way, but still have much to prove.

As Monkeys' fans around the country gear up to battle for tickets to the hottest event of 2014 so far, we take a look at what we should expect from Arctic Monkeys at Finsbury Park.

1. An epic (but modest) stage show

Arctic Monkeys are famed for having a 'no tricks' approach to music and playing live. There are no dubstep electro breakdowns, no dancing robots or daft lazer special effects. They just let the music do the talking without using props as a crutch. It's just pure rock n' roll entertainment. However with a capacity of over 40,000, Finsbury Park is going to demand something a little more grand than just a massive 'AM' in lights. Expect the Monkeys to use this occasion to put on something pretty epic, without being too extravagant.

2. Alex Turner: Rock God

There has been much speculation as to whether Yannis from Foals' dig at bands with 'Elvis impersonations' at the Q Awards last month was aimed at Alex Turner or not. Either way, as Turner steps up to the plate for the biggest non-festival headline gig of their career expect a lot of furled-lips, hip-shaking and hip-shaking. It's fair to say that Turner's newfound swagger and bravado will feed off the electricity of the Finsbury Park thousands. After all, the biggest band in the world need to be fronted by the biggest rock star in the world. Are we right?

3. All sides of the Monkeys embraced

Third album Humbug split opinion upon its release, due to the departure from scratchy disco indie to psychedelic desert rock. However, the band's evolution into an almighty rock n' roll beast since them has put the tracks into new context. Expect 'Cornerstone', 'Crying Lightning' and 'Pretty Visitors' to sound bigger and better than ever as the 40,000-strong Finsbury massive holler them back, while 'I Bet You Look Good On The Dancefloor' and 'When The Sun Goes Goes Down' sit perfectly in the context of a cannon of classics. They've surpassed trends to a fully-formed well-rounded rock phenomenon. The Monkeys' evolution is now complete, without compromise.

4. Special guests and collaborations

Alex Turner's Last Shadow Puppets partner Miles Kane popping up to guest on the brilliant set-closer of '505' has become somewhat of a tradition. With Kane supporting, it would be more than a little bit rude for it to not happen at Finsbury Park. Fingers crossed that they repeat their Glastonbury duet of 'Standing Next To Me' too. Also, it seems pretty likely that Bill Ryder-Jones will make an appearance as he has throughout the AM tour. Guest spots from fellow Steel City hero Richard Hawley and desert-botherer Josh Homme are less likely, but one can dream...

5. History is made

We recently interviewed DJ Zane Lowe and asked who our generation's Nirvana were - you know, that band whose sound defined a generation. His answer: Arctic Monkeys. AM is already a classic and marks the band's biggest and most ambitious assault on the music world - expect this tour to cement them as not only the biggest, but truly the best band in Britain. After their career-defining headlining spot at Glastonbury last year, expect Finsbury Park to be the moment that Arctic Monkeys rule the day and seize the throne as Britain's biggest band.

http://www.gigwise.com/fe(...)-finsbury-park-shows
  zondag 17 november 2013 @ 21:11:14 #155
192683 AMDB
Visionair.
pi_133355033
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 20:55 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

NME belde, ze willen hun superlatieven terug :(
pi_133363488
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 14:33 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

* Aisumasen legt het op de stapel met projecten

[..]

Welke? Nieuwste single? Da's 'One For The Road'.

Trouwens is veel mensen ontgaan dat deze clip weer is geschoten door Focus Creeps.
Thanks die ja :)
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_133363575
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 21:11 schreef AMDB het volgende:

[..]

NME belde, ze willen hun superlatieven terug :(
Wacht maar totdat je het eindelijk eens live mag gaan aanschouwen.
pi_133364510
Eigenlijk is 'I Haven't Got My Strange' best leuk! Als ze het hadden kunnen afmaken voordat het werd uitgebracht had het zo op de 'Teddy Picker'-EP gepast. Jonge Turner-vocalen nog.
pi_133365381
Vooral de bas op het eind is vet.
pi_133365582
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 18:51 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zolang het systeem het houdt kan iedereen die klaar zit een kaartje kopen. Het is echt niet dat er 100.000 tickets verkocht worden binnen vijf minuten, daar gaan zeker enige uren overheen. :P
Zit in een behoorlijk andere tijdzone, dus ik moet midden in de nacht klaar zitten...
Eerst vriendin maar eens vragen of ze überhaupt meewil. Anders 'alleen', beviel in Sheffield ook prima :P
pi_133365606
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 00:47 schreef Piles het volgende:

[..]

Zit in een behoorlijk andere tijdzone, dus ik moet midden in de nacht klaar zitten...
Eerst vriendin maar eens vragen of ze überhaupt meewil. Anders 'alleen', beviel in Sheffield ook prima :P
"Alleen" :D. Zie je daar ;).
pi_133379672
Voor ieder die het vroeg, even navraag gedaan: pre-sale Finsbury Park staat nu gepland voor donderdag 11:00 Nederlandse tijd.

Morgen ook weer grote festivalaankondiging, zit echter niets bij voor ons, zal wel weer een mooie pro-shot opleveren. (Ik zei eerder "exclusieve festivalshow in Engeland", niet de UK :P).
pi_133380057
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 16:42 schreef Aisumasen het volgende:
Voor ieder die het vroeg, even navraag gedaan: pre-sale Finsbury Park staat nu gepland voor donderdag 11:00 Nederlandse tijd.

Morgen ook weer grote festivalaankondiging, zit echter niets bij voor ons, zal wel weer een mooie pro-shot opleveren. (Ik zei eerder "exclusieve festivalshow in Engeland", niet de UK :P).
_O_
pi_133380265
Gezellig Fok!-meeting wordt het daar in Londen
  maandag 18 november 2013 @ 17:03:45 #165
192683 AMDB
Visionair.
pi_133381403
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 16:42 schreef Aisumasen het volgende:
Voor ieder die het vroeg, even navraag gedaan: pre-sale Finsbury Park staat nu gepland voor donderdag 11:00 Nederlandse tijd.

Morgen ook weer grote festivalaankondiging, zit echter niets bij voor ons, zal wel weer een mooie pro-shot opleveren. (Ik zei eerder "exclusieve festivalshow in Engeland", niet de UK :P).
Ik durf er mijn Why'd You Only Call Me When You're High-cd op te zetten dat dat Reading/Leeds wordt :P
I'm a peace-loving decoy, ready for retaliation
pi_133381517
Kom maar op, hij bedoelt namelijk T in the Park ;)
pi_133382591
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:47 schreef F_JD het volgende:
Kom maar op, hij bedoelt namelijk T in the Park ;)
:P.

Anders zou het het vermelden niet waard zijn dat ik niet gezegd heb dat ze nergens anders in de UK staan, haha. Ik ga alvast m'n satelliet-taper-connectie zeggen dat-ie z'n BBC-schotel mag laten warmdraaien... ;)
pi_133399592

Sell-outs! Ik bedoel: album nummer 5 en een van hun meest iconische nummers.

In ander nieuws: 'A Certain Romance' vanavond in Sheffield, wat een verrassing. Helemaal niet geforceerd ofzo.

En opnieuw een wijze les: vertrouw niemand behalve jezelf, een soortgelijke set in Sheffield vanavond, géén 'A Certain Romance'.

[ Bericht 10% gewijzigd door Aisumasen op 19-11-2013 00:13:05 ]
pi_133419077
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 16:42 schreef Aisumasen het volgende:
Voor ieder die het vroeg, even navraag gedaan: pre-sale Finsbury Park staat nu gepland voor donderdag 11:00 Nederlandse tijd. [..]
Nog steeds niet officieel, maar deze verborgen link heeft het zwart op wit: http://arcticmonkeys.seet(...)onkeys?pre=prearctic

"Pre-sale begins Thursday, 21 Nov 2013 at 10:00AM".

edit: Dat is dus UK tijd :P. 11:00 Nederlandse tijd.

[ Bericht 8% gewijzigd door Aisumasen op 19-11-2013 19:54:03 ]
pi_133422940
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:47 schreef F_JD het volgende:
Kom maar op, hij bedoelt namelijk T in the Park ;)
quote:
Arctic Monkeys are pleased to announce they'll be headlining T in the Park 2014 over the weekend of 11th-13th July 2014.

Weekend tickets are available from 9.00am on Friday 22nd November. More information on the festival webpage here: http://www.tinthepark.com/

http://www.arcticmonkeys.com/news.php?id=630
quote:
Speaking about their headline slot in a statement, the group said: "We are delighted to be playing T In The Park and look forward to a great night with our Scottish fans."

Festival Director Geoff Ellis also spoke about booking the band for the festival and said: "We're thrilled to announce Arctic Monkeys as our first headliners for T In The Park 2014. After this year's fantastic 20th year celebrations, we asked our audience who they'd like to see at next year's festival and Arctic Monkeys came top of the poll, so we're really pleased to be able to confirm them for T In The Park.

"When they take to the stage in Glasgow this week they'll prove exactly why they're one of the greatest live acts around, and I'm sure we can look forward to another phenomenal set at T In The Park," he added. "We have many more fantastic acts in store which well announce next year, and can't wait to see you all again in July."
De eerste mega-headliner van het E... Europese festivalseizoen is bekend.

[ Bericht 15% gewijzigd door Aisumasen op 19-11-2013 21:52:38 ]
pi_133425676
Verdomme :P
I'm a peace-loving decoy, ready for retaliation
pi_133430979
En ook 'High' begint live te pruimen te worden:


Ineens Turner op akoestische gitaar, en een uitgebreid uitro. En:


1:20 _O-. Perfect.

[ Bericht 34% gewijzigd door Aisumasen op 19-11-2013 23:11:50 ]
  dinsdag 19 november 2013 @ 23:28:32 #174
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_133432562
Word je nooit moe van livefilmpjes kijken :P ?
2000 light years from home
pi_133433743
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 23:28 schreef Merkie het volgende:
Word je nooit moe van livefilmpjes kijken :P ?
Lol, denk je dat ik die allemaal bekijk? Pro-shots niet eens. Ik zie ze live. Men wordt getipt aan de hand van discussies over noemenswaardige momenten van een band op tournee. En die zijn er wekelijks bij deze band, vele wisselingen in live-setting, maar deze twee springen er vanavond uit.
  woensdag 20 november 2013 @ 00:05:20 #176
159761 Arn0
Abbey Road
pi_133433889
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 23:28 schreef Merkie het volgende:
Word je nooit moe van livefilmpjes kijken :P ?
Volgens mij heeft hij een dagtaak met alleen al zijn eigen filmpjes te bekijken :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 20 november 2013 @ 00:09:24 #177
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_133434019
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 00:01 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Lol, denk je dat ik die allemaal bekijk?
Ja.
quote:
Pro-shots niet eens. Ik zie ze live. Men wordt getipt aan de hand van discussies over noemenswaardige momenten van een band op tournee. En die zijn er wekelijks bij deze band, vele wisselingen in live-setting, maar deze twee springen er vanavond uit.
Ok :P. Thx voor de tips wel verder uiteraard :D.
2000 light years from home
pi_133434337
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 00:05 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft hij een dagtaak met alleen al zijn eigen filmpjes te bekijken :P
En hier is d'r nog een van vorige week:


quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 00:09 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ja.

[..]

Ok :P. Thx voor de tips wel verder uiteraard :D.
6 live-shows deze era en vele premières van nieuwe nummers verder zou je wel wat beters te doen hebben: elke afwijking die elders bediscussieerd wordt is het bekijken waard van een live-band op de absolute top.

Deze waren: in Sheffield géén 'Piledriver Waltz', niet eens 'I Want It All'. Terug naar 'Reckless Serenade' en 'Mardy Bum', wel bleef de eerder afwisselend gedropte 'No. 1 Party Anthem', 'Pretty Visitors' én 'Teddy Picker' onderdeel van de set, en zelfs ineens weer 'Do Me A Favour', wat het op 22 nummers deed uitkomen.
pi_133438539
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 19:02 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Nog steeds niet officieel, maar deze verborgen link heeft het zwart op wit: http://arcticmonkeys.seet(...)onkeys?pre=prearctic

"Pre-sale begins Thursday, 21 Nov 2013 at 10:00AM".

edit: Dat is dus UK tijd :P. 11:00 Nederlandse tijd.
Ben ik weer :W
Morgen ook te koop via deze link? :P
pi_133440046
Ik vraag mij af wat ze nog kunnen doen als verrassing? Gouwe ouwe B-sides in de set drukken?
505 is standaard geworden met Miles. Standing Next To Me hebben ze nu ook al vaak genoeg gedaan, dan zouden ze Plastic Tramp moeten doen. Of nog een keertje Wirral Riddler.
pi_133440387
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:05 schreef Kijana het volgende:
Ik vraag mij af wat ze nog kunnen doen als verrassing? Gouwe ouwe B-sides in de set drukken?
505 is standaard geworden met Miles. Standing Next To Me hebben ze nu ook al vaak genoeg gedaan, dan zouden ze Plastic Tramp moeten doen. Of nog een keertje Wirral Riddler.
Gratis bier! ^O^
pi_133451468
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:05 schreef Kijana het volgende:
Ik vraag mij af wat ze nog kunnen doen als verrassing? Gouwe ouwe B-sides in de set drukken?
505 is standaard geworden met Miles. Standing Next To Me hebben ze nu ook al vaak genoeg gedaan, dan zouden ze Plastic Tramp moeten doen. Of nog een keertje Wirral Riddler.
Anno 2013 en straks 2014 slaan beide dingen geen deuk meer in een pokje boter denk ik... '505' blijft de grote, grote publieksfavoriet. Daarom zo goed dat ze gewoon helemaal in de ijskast hebben gezet. Wel schokkend dat het gebeurde op hetzelfde moment als 'The View From The Afternoon', 'When The Goes Down' en later zelfs 'Teddy Picker', maar die gaan straks allemaal weer fris klinken. Denk dat ze voor de headliners en mega-optredens in Finsbury Park teruggaan naar een iets meer 'greatest hits'-set zoals op Glastonbury, gecombineerd met de nieuwe succesnummers, en dat de verrassingen eerder in een oude klassieker dan in een B-kant ligt. De mogelijkheden liggen open!

quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 09:58 schreef Leonos het volgende:

[..]

Ben ik weer :W
Morgen ook te koop via deze link? :P
Ja. Maar denk dat deze link geheim had moeten blijven tot de e-mails (welke e-mails?) verstuurd zijn. Het komt er op neer: check morgenochtend dit topic, en er zal vast meer bekend zijn.
pi_133456866
Goed bezig Aisumusen
pi_133468571
Vriendinnetje gaat morgen proberen kaartjes te scoren :D
Kan ik lekker doorslapen :P

Hoe werkt dat eigenlijk, die presale? Kan dat de hele dag, of beperkt aantal? Moet je er nog iets speciaal voor hebben?
pi_133469788
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 23:01 schreef Piles het volgende:
Vriendinnetje gaat morgen proberen kaartjes te scoren :D
Kan ik lekker doorslapen :P

Hoe werkt dat eigenlijk, die presale? Kan dat de hele dag, of beperkt aantal? Moet je er nog iets speciaal voor hebben?
Alleen via SeeTickets morgen, link zal beschikbaar worden op ArcticMonkeys.com of in je mailbox of op FOK! Uiteraard een beperkt aantal, zou wat zijn als er vrijdag niets meer over is. Een account bij SeeTickets zal ongetwijfeld helpen, ik geloof dat je sowieso niet meer kunt inloggen op de site van de band, maar alles gaat toch via de servers van SeeTickets. Denk 4 tickets per huishouden. Hoop dat dat per dag is...
pi_133470933
Thanks! Hoop dat het allemaal lukt :D
Wel weer zin in een weekendje Arctic Monkeys in Engeland :P En dan nog een weekendje Londen ook.
pi_133475193
Presale dag! _O_
pi_133475320
Linkjes posten he ;)
pi_133477006
Oké, jongens. Zijn jullie al ingelogd bij Seetickets? En hebben jullie daar op voorhand jullie adres en betalingsmethode ingegeven? Seetickets heeft - bij de UK Tour althans - een prehistorisch systeem waarbij als je tickets in je mandje hebt, ze niet voor een bepaald aantal minuten opzij gelegd worden en kunnen verdwijnen tijdens het betalen, dus dat soort dingen kunnen beter al klaarstaan. Niet dat ik jullie extra stress wil bezorgen :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_133477070
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:48 schreef Arn0 het volgende:
Oké, jongens. Zijn jullie al ingelogd bij Seetickets? En hebben jullie daar op voorhand jullie adres en betalingsmethode ingegeven? Seetickets heeft - bij de UK Tour althans - een prehistorisch systeem waarbij als je tickets in je mandje hebt, ze niet voor een bepaald aantal minuten opzij gelegd worden en kunnen verdwijnen tijdens het betalen, dus dat soort dingen kunnen beter al klaarstaan. Niet dat ik jullie extra stress wil bezorgen :P
Nee, nu doen.
pi_133477096
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:48 schreef Arn0 het volgende:
Oké, jongens. Zijn jullie al ingelogd bij Seetickets? En hebben jullie daar op voorhand jullie adres en betalingsmethode ingegeven? Seetickets heeft - bij de UK Tour althans - een prehistorisch systeem waarbij als je tickets in je mandje hebt, ze niet voor een bepaald aantal minuten opzij gelegd worden en kunnen verdwijnen tijdens het betalen, dus dat soort dingen kunnen beter al klaarstaan. Niet dat ik jullie extra stress wil bezorgen :P
Nederlandse of Engelse seetickets account maken?
pi_133477125
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:51 schreef Leonos het volgende:

[..]

Nederlandse of Engelse seetickets account maken?
Gewoon op seetickets.com.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_133477133
Ehh leon hulp! Ik zit op die link maar kan niets aanmaken, kan jij even linkje sturen?
pi_133477141
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:53 schreef kreuk050 het volgende:
Ehh leon hulp! Ik zit op die link maar kan niets aanmaken, kan jij even linkje sturen?
Rechts onderin seetickets...
pi_133477146
Ohja
pi_133477181
De 'geheime' pagina die eerder gepost is staat nu live op www.arcticmonkeys.com
pi_133477195
Ben er klaar voor!
pi_133477203
Hier ook!
pi_133477207
Creditcard aangegeven bij seetickets alles, laat maar komen!
pi_133477220
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:55 schreef kreuk050 het volgende:
Creditcard aangegeven bij seetickets alles, laat maar komen!
Lekker broeder!
pi_133477228
Lichte zenuwen beginnen. Kom maar op met die zaterdag *O*
pi_133477237
Ja, wel de goede datum klikken ja :)
pi_133477239
Alleen geen adres in Engeland meer weten te regelen bedenk ik net. Maat van me reageerde niet. Dan maar op hoop van zegen naar NL laten sturen :P
pi_133477253
24 mei!
pi_133477256
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:56 schreef AMDB het volgende:
Alleen geen adres in Engeland meer weten te regelen bedenk ik net. Maat van me reageerde niet. Dan maar op hoop van zegen naar NL laten sturen :P
Dat komt wel goed :)
pi_133477271
59 maar op de F5 gaan rammen. Kopen via de monkeys site of link naar SeeTickets?
pi_133477280
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:57 schreef Leonos het volgende:
59 maar op de F5 gaan rammen. Kopen via de monkeys site of link naar SeeTickets?
Via AM link.
pi_133477290
Dat is overigens ook het seetickets domein.
pi_133477293
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:57 schreef Leonos het volgende:
59 maar op de F5 gaan rammen. Kopen via de monkeys site of link naar SeeTickets?
Beide verwijst door naar hetzelfde: http://arcticmonkeys.seet(...)onkeys?pre=prearctic
pi_133477304
Baas
pi_133477327
1 minuut gaat die link vanzelf open of f5?
pi_133477329
Site down
pi_133477343
"Your request has been placed in a queue

This site is currently receiving very high volumes of traffic. You're seeing this holding page because we've reached the maximum number of transactions we are able to handle at one time.

You are being held at this holding page until a space on the booking page becomes available.

Your request will be re-attempted automatically in 18 seconds."
pi_133477351
Hier ook, F5 of wachten?
pi_133477362
Wachten jonguh! :P
pi_133477388
Dus...wat is dit toch een gekut....
pi_133477402
Al iemand uit de wachtrij geraakt? :D
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_133477420
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:02 schreef Arn0 het volgende:
Al iemand uit de wachtrij geraakt? :D
Ja, ikzelf nu, haha.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_133477442
Booking Complete

Your booking is now complete. Your payment card has been charged £244.31. This payment will appear on your bill as

This page is confirmation that we have received your order and taken payment.

Your order reference is

Arctic Monkeys, Finsbury Park

Saturday, 24 May 2014 at 4:00PM
pi_133477448
BAAS!
pi_133477550
Fuck, wachtwoord identificatie van m'n CC vergeten :(
pi_133477554
jaaa hier ook gelukt!
pi_133477619
Zo, iedereen lijkt met gemak tickets te kunnen bestellen. (tenzij je je kredietkaart gegevens vergeten bent :P )
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_133477635
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:09 schreef Arn0 het volgende:
Zo, iedereen lijkt met gemak tickets te kunnen bestellen. (tenzij je je kredietkaart gegevens vergeten bent :P )
Your booking is now complete. Your payment card has been charged £62.81. This payment will appear on your bill as TICKETS 08712200260.

This page is confirmation that we have received your order and taken payment.

Na 3x ww invoeren kreeg ik een block en werd ik teruggestuurd, echter kon ik het na nog een keer op payment drukken weer invoeren en een nieuw ww aanvragen :P

*O* *O*
pi_133477639
was ik ook vergeten, nieuwe pw aangemaakt
pi_133477665
Iedereen zaterdag!!
pi_133477670
En ik weet fucking zeker dat ik gewoon het juiste WW had. Weird.
pi_133477696
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:06 schreef AMDB het volgende:
Fuck, wachtwoord identificatie van m'n CC vergeten :(
Lol, "it defeats the purpose", maar die staat standaard opgeslagen in een niet nader te noemen browser op een van mijn apparaten die ik niet prijs kan geven...

Beide dagen paar minuten over 11 in de mailbox, systeem trok het goed.
pi_133477740
Het schijnt gelukt te zijn *O*
Nu weer verder slapen, tis 04.00 hier :O
pi_133477784
Lol en jawel hoor, daar is dan eindelijk het mailtje via de officiële AM-site. Nog uren eerder dan normaal gesproken, dat wel.
pi_133477813
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:14 schreef Aisumasen het volgende:
Lol en jawel hoor, daar is dan eindelijk het mailtje via de officiële AM-site. Nog uren eerder dan normaal gesproken, dat wel.
11:04 hier :D
pi_133477908
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:15 schreef AMDB het volgende:

[..]

11:04 hier :D
Oooooooh, officieel 11:03 zelfs hier volgens de statistieken! Maar zonder voorkennis en zonder die link die eigenlijk nog niet openbaar was, hadden we dus daadwerkelijk van niets geweten.

Wel geinig, ik werd de eerste poging doorgestuurd naar een pagina met slechts:

GENERAL ADMISSION £60.50 (£55.00) On sale on Friday, 22 Nov 2013 at 10:00AM
pi_133478423
Jaa vrijdag en zaterdag tickets *O*! Met dank aan aisumasen!
Finsbury here we come!
pi_133478772


Yooooo mensen, er is een pre-sale voor Finsbury Park! Zojuist gepost op de AM Facebook!
  donderdag 21 november 2013 @ 11:46:44 #239
416456 MrMusic79
Come on Come on
pi_133478836
Mijn eerste post maar gelijk wijden dat ik net ook kaartje heb gekocht voor de zaterdag!
Eeste keer dat ik zoiets ga doen in mn eentje, maar heb er nu al zin in!

Was de voorverkoop trouwens bijna vergeten. Schrok toen ik naar klok keek op mijn werk en 11:25 zag. Maar gelukkig had ik de juiste pagina wel al klaarstaan.
pi_133478872
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:44 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]

Yooooo mensen, er is een pre-sale voor Finsbury Park! Zojuist gepost op de AM Facebook!
Bedankt voor de hulp btw! ^O^
pi_133478951
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:44 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]

Yooooo mensen, er is een pre-sale voor Finsbury Park! Zojuist gepost op de AM Facebook!
Snel even een ticket kopen dan maar!
pi_133481406
is het nou allemaal will call(box office ophalen) of versturen ze die tickets gewoon?
pi_133481595
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:22 schreef MidnightShow_ het volgende:
is het nou allemaal will call(box office ophalen) of versturen ze die tickets gewoon?
Lang verhaal kort: ga maar uit van ophalen aan de box office in een totaal incompetent systeem. Alleen met Crowdsurge heb ik goede ervaringen, de rest is heel wispelturig. Zelfs een keer gehad dat de ene ticket in de bus lag, terwijl ik daarna een bericht kreeg over de andere ticket(s) dat ze "niet overzees verzonden".
pi_133483823
Ik ga er vanuit dat ze opgestuurd worden, dat stond er ook duidelijk en daar betalen we ook dik voor.
pi_133483891
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 13:31 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Lang verhaal kort: ga maar uit van ophalen aan de box office in een totaal incompetent systeem. Alleen met Crowdsurge heb ik goede ervaringen, de rest is heel wispelturig. Zelfs een keer gehad dat de ene ticket in de bus lag, terwijl ik daarna een bericht kreeg over de andere ticket(s) dat ze "niet overzees verzonden".
Mijn tickets voor Parijs waren eruit gejat voor ze verzonden waren, dat was ook fijn.
pi_133485845
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 15:45 schreef AMDB het volgende:
Hebben jullie er ook al zo'n zin in? *O*
Nee! Eerst een stuk warmer svp.
pi_133486000
Voor de zaterdag.

quote:
[Pre-sale sold out. General sale begins Friday, 22 Nov 2013 at 10:00AM
  donderdag 21 november 2013 @ 16:51:37 #249
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_133487574
Gaan jullie met z'n allen naar Londen of wonen jullie daar? :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Dagoduck op 21-11-2013 17:04:03 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_133487634
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 14:48 schreef MilanILF het volgende:

[..]

Mijn tickets voor Parijs waren eruit gejat voor ze verzonden waren, dat was ook fijn.
Ik was die situatie bijna vergeten, die spande met afstand de kroon. Kan me er opnieuw boos om maken. En dat klopte echt van geen kant vanuit de organisatie.
pi_133487700
quote:
10s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:51 schreef Dagoduck het volgende:
Gaan jullie met z'n alleen naar Londen of wonen jullie daar? :')
Met z'n alleen? :P

Ik woon niet in Londen, en weet nog niet hoe ik ga. Boek over een paar maanden pas als ik zeker weet dat ik echt kan.
pi_133487714
En aldaar vast aansluiten bij wat mensen van hier.
  donderdag 21 november 2013 @ 17:04:09 #253
416456 MrMusic79
Come on Come on
pi_133487944
quote:
14s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:56 schreef AMDB het volgende:
En aldaar vast aansluiten bij wat mensen van hier.
Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid!
Ga mijn vlucht en hotel ook nog niet boeken, dat komt nog wel. Ticket was belangrijkste!
  donderdag 21 november 2013 @ 17:05:52 #254
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_133487990
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 16:55 schreef AMDB het volgende:

[..]

Met z'n alleen? :P

Ik woon niet in Londen, en weet nog niet hoe ik ga. Boek over een paar maanden pas als ik zeker weet dat ik echt kan.
Allen }:|
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_133495797
Wij gaan met 9 man, nu al reis disccusies :P
Ga denk trein/vliegtuigje. Donderdag aankomen, zondag weg. _O_
pi_133496168
Voor de mensen die gemakkelijk in Brussel kunnen geraken: Eurostar is echt ideaal. Op tien minuten ben je de controle door en zit je in de trein, en je komt aan in het centrum van Londen. En als je op tijd boekt, 80 euro voor heen en terug.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_133497292
Lekker comfortabel met BA op City Airport.

Of je wacht een Ryanair-sale af en bijt door de zure Stansted-appel heen, maar bent 5 keer goedkoper uit.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 21:01 schreef Arn0 het volgende:
Voor de mensen die gemakkelijk in Brussel kunnen geraken: Eurostar is echt ideaal. Op tien minuten ben je de controle door en zit je in de trein, en je komt aan in het centrum van Londen. En als je op tijd boekt, 80 euro voor heen en terug.
En, Arn0, ga jij deze mogelijkheid dan ook aangrijpen om op tijd te boeken :D?
pi_133504289
City airport _O_ maar das prijstechisch niet echt een optie. Na mn vakantie maar eens zoeken. Denk vrijdag heen, maandag terug. Mn vriendin had op internet al vlucht + hotel voor 140 euro gezien, dus dat komt wel goed.
En uiteraard worst het 1 grote FOK!meet, toch ;)
pi_133504432
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 00:49 schreef Piles het volgende:
City airport _O_ maar das prijstechisch niet echt een optie. Na mn vakantie maar eens zoeken. Denk vrijdag heen, maandag terug. Mn vriendin had op internet al vlucht + hotel voor 140 euro gezien, dus dat komt wel goed.
En uiteraard worst het 1 grote FOK!meet, toch ;)
Als iedereen, internationaal, die zegt te komen ook daadwerkelijk gedag komt zeggen, zou de ijsbar in Sheffield letterlijk te klein zijn geweest :D.

(En: City Airport _O_)
pi_133507992
Benieuwd of de site er zo uit ligt. Ik ga wel even meekijken ;)
  vrijdag 22 november 2013 @ 10:19:58 #261
192683 AMDB
Visionair.
pi_133508127
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 10:12 schreef Leonos het volgende:
Benieuwd of de site er zo uit ligt. Ik ga wel even meekijken ;)
Het schijnt dat de site er vooral uit zal liggen door mensen die gaan kijken of de site eruit ligt :P
pi_133508134
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 10:19 schreef AMDB het volgende:

[..]

Het schijnt dat de site er vooral uit zal liggen door mensen die gaan kijken of de site eruit ligt :P
Waarschijnlijk wel ja :')
  vrijdag 22 november 2013 @ 11:08:07 #263
192683 AMDB
Visionair.
pi_133509059
Hehe, weer mailtje van AM om 11:03: 'Finsbury Park - Now On Sale'. Hebben dus gewoon nieuwsbrief schedule op 11:00 staan.
pi_133509200
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 11:08 schreef AMDB het volgende:
Hehe, weer mailtje van AM om 11:03: 'Finsbury Park - Now On Sale'. Hebben dus gewoon nieuwsbrief schedule op 11:00 staan.
Hier ook :')
  vrijdag 22 november 2013 @ 11:14:37 #265
192683 AMDB
Visionair.
pi_133509219
Er gaan dus vandaag ook Backstreet Boys tickets in de verkoop. Jammer dat je geld maar één keer uit kan geven :'(
  vrijdag 22 november 2013 @ 11:16:07 #267
192683 AMDB
Visionair.
pi_133509268
Kwartier tijd, niet normaal...
Of een error bij seetickets?
  vrijdag 22 november 2013 @ 11:17:48 #269
192683 AMDB
Visionair.
  vrijdag 22 november 2013 @ 11:17:53 #270
416456 MrMusic79
Come on Come on
pi_133509289
Probeerde net voor de gein te bestellen bij ticketmaster.co.uk, maar kreeg ook bericht dat er geen tickets meer beschikbaar waren.

Erg blij dat ik gisteren nog op tijd was!
pi_133509331
quote:
Dat ging rap
Jusqu'ici tout va bien...
  vrijdag 22 november 2013 @ 11:20:25 #272
192683 AMDB
Visionair.
  vrijdag 22 november 2013 @ 11:32:27 #273
192683 AMDB
Visionair.
pi_133509610
En nu dus superblij dat ik gister m'n kaartje gekocht heb _O_
pi_133509620
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 11:32 schreef AMDB het volgende:
En nu dus superblij dat ik gister m'n kaartje gekocht heb _O_
Its gonna be epic!
Benieuwd wanneer de vrijdag weg is ;)
pi_133512985
Als het maar niet de hele dag regent!
pi_133513192
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:41 schreef kreuk050 het volgende:
Als het maar niet de hele dag regent!
Overleven we ook wel weer ;)
  vrijdag 22 november 2013 @ 13:49:42 #277
192683 AMDB
Visionair.
pi_133513241
Het is Engeland, tuurlijk regent het de hele dag :')
pi_133514491
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 17:15 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

De vraag is eerder, in hoe veel uur :P?
Jullie klinken verbaasd!
  vrijdag 22 november 2013 @ 14:42:07 #279
192683 AMDB
Visionair.
pi_133514832
Nog geen kwartier! Dat mag best een beetje verbazen!
  vrijdag 22 november 2013 @ 14:42:30 #280
192683 AMDB
Visionair.
pi_133514846
Zeker nadat die presale gister uren duurde...
  vrijdag 22 november 2013 @ 14:55:23 #281
192683 AMDB
Visionair.
pi_133515244
Edit: verkeerd topic

[ Bericht 92% gewijzigd door AMDB op 22-11-2013 17:28:20 ]
pi_133518117
voor de vrijdag zijn er nog wel kaarten, althans daar kan je nog selecteren.
pi_133519107
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 14:55 schreef AMDB het volgende:
Ben die zó gelukkig is bij die accountants _O- Jammer dat ie daar weer weg is :P
?
  vrijdag 22 november 2013 @ 17:27:59 #284
192683 AMDB
Visionair.
pi_133520088
Oké, verkeerd topic. Hoe krijg ik dat nou weer voor elkaar :')
pi_133522263
Parks en Rec?
  vrijdag 22 november 2013 @ 18:46:51 #286
192683 AMDB
Visionair.
  vrijdag 22 november 2013 @ 18:47:15 #287
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_133522398
Morgen naar de stad waar het allemaal begon :P Voetbalwedstrijdje meepakken in Sheffield 8-)
pi_133528124
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 14:42 schreef AMDB het volgende:
Nog geen kwartier! Dat mag best een beetje verbazen!
Haha, ik heb het gezegd.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 14:42 schreef AMDB het volgende:
Zeker nadat die presale gister uren duurde...
Da's anders natuurlijk, werd onder de pet gehouden. De man met diezelfde pet, die wist niet beter dan dat hij vrijdagochtend klaar moest zitten. Het hele 'wie heeft er een ticket voor'-circus is reeds begonnen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:47 schreef JochemP het volgende:
Morgen naar de stad waar het allemaal begon :P Voetbalwedstrijdje meepakken in Sheffield 8-)
En de band is 'in town', grote kans dat je één of meer leden zou kunnen tegenkomen als je de stad in gaat ;).
  vrijdag 22 november 2013 @ 22:50:49 #289
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_133532824
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 21:10 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Haha, ik heb het gezegd.

[..]

Da's anders natuurlijk, werd onder de pet gehouden. De man met diezelfde pet, die wist niet beter dan dat hij vrijdagochtend klaar moest zitten. Het hele 'wie heeft er een ticket voor'-circus is reeds begonnen.

[..]

En de band is 'in town', grote kans dat je één of meer leden zou kunnen tegenkomen als je de stad in gaat ;).
Zijn ze Wednesday-fans? :P Sheffield is best groot verder, maar wie weet :D
pi_133537350
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 22:50 schreef JochemP het volgende:

[..]

Zijn ze Wednesday-fans? :P Sheffield is best groot verder, maar wie weet :D
In 2006 voetbalde Jamie Cook nog bij Sheffield Wednesday als ik het goed heb, daar zijn nog foto's van... :P
Stay on my arm, you little charmer
pi_133559546
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 22:50 schreef JochemP het volgende:

[..]

Zijn ze Wednesday-fans? :P Sheffield is best groot verder, maar wie weet :D
De twee, drie kroegen waar ze het meest gespot worden zijn alweer wat kleiner :P. En ja, Wednesday, zelfs wel eens gesigneerde shirtjes geveild.
  zaterdag 23 november 2013 @ 23:19:40 #292
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_133559997
Heb ze niet gezien helaas, ben ook maar heel even in de stad zelf geweest :P
pi_133599452


Plotwending!
  maandag 25 november 2013 @ 10:14:14 #294
192683 AMDB
Visionair.
pi_133601549
quote:
11s.gif Op maandag 25 november 2013 03:48 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]

Plotwending!
Wat is hier 'plotwending' aan?
pi_133602883
quote:
11s.gif Op maandag 25 november 2013 03:48 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]

Plotwending!
Is dat Andy?
  maandag 25 november 2013 @ 11:52:49 #296
192683 AMDB
Visionair.
  maandag 25 november 2013 @ 14:19:06 #297
192683 AMDB
Visionair.
  maandag 25 november 2013 @ 15:12:04 #298
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_133610141
Wtf :')
pi_133621606
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:14 schreef AMDB het volgende:

[..]

Wat is hier 'plotwending' aan?
Nou, 7,5 jaar na door de leider van de band eruit getrapt te zijn, afgekocht te zijn uit het bedrijf, en vele zure publieke uitingen door de jaren heen verder, is het al verwonderlijk dat je contact weet te herstellen met diezelfde leider van de band die nu aan de andere kant van de wereld in z'n mansion woont, laat staan dat je hem uitnodigt voor je bruiloft en samen poseert voor leuke kiekjes.

En het verwondert mij nog het meest dat Jamie Cook niet aanwezig was. Nick? Wat minder :P.
  maandag 25 november 2013 @ 20:44:41 #300
192683 AMDB
Visionair.
pi_133621912
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 20:37 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Nou, 7,5 jaar na door de leider van de band eruit getrapt te zijn, afgekocht te zijn uit het bedrijf, en vele zure publieke uitingen door de jaren heen verder, is het al verwonderlijk dat je contact weet te herstellen met diezelfde leider van de band die nu aan de andere kant van de wereld in z'n mansion woont, laat staan dat je hem uitnodigt voor je bruiloft en samen poseert voor leuke kiekjes.

En het verwondert mij nog het meest dat Jamie Cook niet aanwezig was. Nick? Wat minder :P.
Is dat verhaal überhaupt ooit officieel bevestigd? Pas post-Nicholson fan geworden. Dacht dat hij er zelf uitgestapt was...
  maandag 25 november 2013 @ 22:02:25 #301
192683 AMDB
Visionair.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')