abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133068550
Wat een blindlegger: Bill-Ryder Jones is er zoals eerder gezegd één avond niet bij...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 9 november 2013 @ 00:33:10 #42
159761 Arn0
Abbey Road
pi_133069383
Hij is er morgen toch wel bij? :D
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_133070665
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 00:33 schreef Arn0 het volgende:
Hij is er morgen toch wel bij? :D
Laten we het VERREDOMME hopen.
  zaterdag 9 november 2013 @ 01:21:53 #44
159761 Arn0
Abbey Road
pi_133070758
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2013 01:16 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Laten we het VERREDOMME hopen.
Als hij 18 uur onderweg is naar Berlijn, moet twee uur op de Eurostar naar Brussel toch ook wel lukken :P
pi_133072531
quote:
2006: Scummy Man (DVD)
Korte film, gebaseerd op "When The Sun Goes Down".
Is die nog ergens te zien?

Ik heb alleen deze gevonden met Franse ondertiteling.
http://www.dailymotion.co(...)-sous-titre-fr_music
pi_133077008
Inmiddels is Düsseldorf ook uitverkocht ^O^
En beter is Bill er maandag wel weer gewoon bij :Y

Edit: oke laat maar, online kan je ze blijkbaar niet meer bestellen. Blijkbaar nog wel deurverkoop

[ Bericht 15% gewijzigd door Jacobuspower op 09-11-2013 13:47:12 ]
pi_133077195
Brussel vanavond, gig 5 van de era alhier. Welke van de twee setlists we ook gaan krijgen: wederom staat er een andere show dan de vorige keer dat ik ze zag, 2 weken geleden. En dat is voor de fan te gek!
pi_133078097
Zo, maar eens in de auto stappen richting Brussel, dan kunnen we nog een paar uurtjes vertoeven in de talloze cafeetjes en restaurantjes rond Vorst.
  zaterdag 9 november 2013 @ 21:33:23 #49
192683 AMDB
Visionair.
pi_133090909
Ik krijg dit bericht door, live uit Brussel:

"I WANT IT ALL tweede song"

:P
  zaterdag 9 november 2013 @ 21:34:21 #50
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_133090964
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 21:33 schreef AMDB het volgende:

Een van de weinige tracks van het album die ik nog draai :@
pi_133091864
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 21:34 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Een van de weinige tracks van het album die ik nog draai :@
De enige die ik vaak oversla :@ Wel nice dat 'ie eindelijk gespeeld is.
pi_133096879
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 21:33 schreef AMDB het volgende:

_O_. Wat een verrassing!

22ste keer AM, 5de gig deze era, en gewoon twee tracks spelen die deze fan nog nooit live had gehoord. Oh, en setlist-update:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 15% gewijzigd door Aisumasen op 10-11-2013 00:28:11 ]
pi_133097775
Hier is-ie dan:

SPOILER
Nou, en nu de kroeg in.

* Aisumasen sleept Arn0 mee.

[ Bericht 3% gewijzigd door Aisumasen op 10-11-2013 00:59:58 (username edit) ]
pi_133101277
Nou, succesnummer.
pi_133101398

Grootste succes van de avond. Maakte de kleine traantjes om een kneiter als 'When The Sun Goes Down' of 'Teddy Picker' wat ik om mij heen opving redelijk goed in een nogal down-tempo set.
  zondag 10 november 2013 @ 17:00:35 #56
192683 AMDB
Visionair.
pi_133114057
quote:
4s.gif Op zondag 10 november 2013 00:48 schreef Aisumasen het volgende:
Hier is-ie dan:

SPOILER
Nou, en nu de kroeg in.

* Aisumasen sleept Arn0 mee.
Wauw! Echt heerlijk.

Maar wat is dat met Alex die met z'n reet naar achter gebogen op het podium staat? Dat kan echt alleen als je daarna een paar sicke MJ dansmoves maakt. Dit ziet er echt niet uit _O-

Wat ik nog even met jullie wilde delen:
Bij release van AM werd me hier verteld dat 'shoo-wop' dus ook in Fireside zat, ik hoorde dat echt pas twee weken geleden voor het eerst :') _O-
pi_133114405
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 17:00 schreef AMDB het volgende:

[..]

Wat ik nog even met jullie wilde delen:
Bij release van AM werd me hier verteld dat 'shoo-wop' dus ook in Fireside zat, ik hoorde dat echt pas twee weken geleden voor het eerst :') _O-
Geloof dat er nog wel meer omtrent 'Fireside' is waar jij op terug moet komen :P. Iets met dat je het geen fanfavoriet zou kunnen zien worden...

Uitslag AMUS 'AM' tournament, na zorgvuldig uitgevoerde voorrondes:

zondag 10 november 2013 @ 18:40:55 #58
192683 AMDB
Visionair.
pi_133117620
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2013 17:09 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Geloof dat er nog wel meer omtrent 'Fireside' is waar jij op terug moet komen :P. Iets met dat je het geen fanfavoriet zou kunnen zien worden...

Uitslag AMUS 'AM' tournament, na zorgvuldig uitgevoerde voorrondes:

[ afbeelding ]
Lekker nummer hoor maar blijft voor mij op één a twee na de zwakste van de plaat. Vind de lyrics dan wel weer lekker.

Ook de reden dat de 'shoo wop' me nog niet opgevallen was, luister vooral naar de zang en niet zo naar de muziek (behalve de solo).
pi_133128966
Moet ik me nou voor 1 van me favo bandjes gaan schamen omdat ze genomineerd zijn voor best alternative op de MTV awards?
pi_133129231
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 21:55 schreef Vatta het volgende:
Moet ik me nou voor 1 van me favo bandjes gaan schamen omdat ze genomineerd zijn voor best alternative op de MTV awards?
Als je er net zo veel waarde aan hecht als de band zelf, die op hun vrije dag tussen Brussel en Düsseldorf niet de moeite namen om naar Amsterdam te komen: niet echt.
pi_133129302
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 21:55 schreef Vatta het volgende:
Dat ze dan ook nog verliezen van Jared Leto en z'n freaks is natuurlijk helemaal moeilijk weg te slikken ;)
pi_133129843
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 22:00 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Als je er net zo veel waarde aan hecht als de band zelf, die op hun vrije dag tussen Brussel en Düsseldorf niet de moeite namen om naar Amsterdam te komen: niet echt.
Haha geef ze groot gelijk. En dan nog verliezen van die andere bagger bands. Lachwekkend.
pi_133129976
Tot morgen, mede-Fokkers. Ik zal jullie niet zien, maar als ik iemand Nederlands hoor praten, zal ik het niet vragen: Ben je van Fok? Nogal genant als iemand nee antwoord. :P
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_133135486
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 22:00 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Misschien was hun enige vrije plek vandaag, zondag 10 november. En dan ga je natuurlijk geen concert geven in de HMH als 200 meter verder de halve muziek-industrie de grootste Europese muziek-awardshow geeft in de Ziggo Dome.
pi_133135880
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 23:51 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Misschien was hun enige vrije plek vandaag, zondag 10 november. En dan ga je natuurlijk geen concert geven in de HMH als 200 meter verder de halve muziek-industrie de grootste Europese muziek-awardshow geeft in de Ziggo Dome.
Ehm, ik had het over een opwachting op de MTV EU Awards :P.
pi_133136359
Wow wat was het gaaf in Brussel! Sterk optreden, maar wat een zaal en wat een publiek. Ik ken geen zaal in Europa die qua geluid, akoestiek en sfeer kan tippen aan Vorst Nationaal, dat blijkt steeds maar weer.

En dan zeggen ze dat Belgen saai zijn. Ik geloof dat er op een gegeven moment niemand meer zat op de zitplaatsen. De hele zaal ging uit zijn dank.
  maandag 11 november 2013 @ 00:41:33 #68
159761 Arn0
Abbey Road
pi_133136775
Wow! Ik kon het niet meer oneens met je zijn. Sfeer was geweldig ja, uit mijn ervaring kan ik zeggen dat Belgen vaak gereserveerd zijn, wat ze geen slecht publiek maakt maar bij rockconcerten niet ideaal is.. Gisteren was dat echter niet zo, meer enthousiast heb ik een Belgisch publiek nog niet gezien. Althans, vooraan toch. Het werd al snel wat statistischer, maar vooruit. Akoestiek was ook beter dan verwacht, maar dat gezegd zijnde..

Heb ik echt geen behoefte om die zaal nog eens te bezoeken. Prijzen lagen al hoger dan de meeste zalen in België, de security had wel een heel hoog "gefaald voor het politie-examen, dus doe ik dit maar zo bitter als ik kan"-gehalte. Zo greep een meisje greep een drumstick uit een beveiliger zijn handen, wat wil je, en de blik van die beveiliger was bijzonder eng, hij sprong zelfs over de barrière en begon toen, lachwekkend genoeg, aan een achtervolging door de hele zaal. De organisatie was helemaal een lachertje, de vestiaire duurde eeuwig dankzij een middeleeuws systeem en toen omstreeks 8u de staanplaatsen werden afgesloten (had ik nog nooit meegemaakt) stond iedereen verbaasd te kijken en werd er totaal niets gecommuniceerd, sommige mensen gingen dan maar uit wanhoop in de tweede ring zitten. Wij hadden geduld en na The Strypes ging het plots open en toen rende iedereen naar beneden (jawel, er waren trappen naar de staanplaatsen) en dat was oprecht heel gevaarlijk, de beveiliging (één man..) werd niet zonder reden gek.

Samenvatting: Het was een schande :P De horrorverhalen die al jaren de ronde doen over die zaal leken eerst ongegrond, maar zijn inderdaad terecht. Een van de slechtste zalen die ik al heb bezocht in ieder geval.

Oké, genoeg bitterheid want.. Het concert zelf was fantastisch _O_ Zoals gezegd was de sfeer fantastisch, gewoon 10/12 nummers van het nieuwe album, twee nieuwe nummers die ik nog nooit had gehoord, de band had er zin in.. Heerlijke avond. Goede combinatie tussen knallers en rustige nummers, behalve op het einde van de reguliere set toen het net iets te melig werd, één knaller daar had wel gemogen. Maar dat mocht de pret niet drukken want de toegift maakte dat ruimschoots goed. R U Mine? als afsluiter is briljant. En ondanks het feit dat mijn rant hierboven lang is (ik had er oprecht niet over begonnen normaal maar na de bovenstaande post moest ik wel :P ) deed dat totáál geen afbreuk aan het concert en zodra ik de eerste noten van "Do I Wanna Know?" hoorde, was alles vergeten en vergeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Arn0 op 11-11-2013 00:46:41 ]
pi_133137201
Ja, dat met dat afsluiten van het veld begreep ik ook niet, dat heb ik echt nog nooit eerder meegemaakt daar. En als je iets verder was doorgelopen naar de zijkant had je daar een bar en een garderobe waar het niet druk is, maar dat moet je net weten natuurlijk.

Ik vind het echt een topzaal, is mijn vijfde concert daar en ga voortaan echt in de gaten houden wat daar komt.

Ik vond het eigenlijk helemaal niet duur, 36 Euro voor staanplaatsen.

Vond je het geluid dan niet uitzonderlijk goed?
  maandag 11 november 2013 @ 01:09:52 #70
159761 Arn0
Abbey Road
pi_133137253
Prijs van het ticket was normaal ja, maar qua eten & drinken vond ik het toch aan de dure kant :P En het geluid was goed ja, maar tegenwoordig is het geluid ook in de Lotto Arena wel oké.

Qua Belgische zalen vind ik de Botanique, AB en Trix véél beter om eerlijk te zijn :D (oké: dat zijn kleinere zalen)
pi_133138178
Hier nog een voorproefje op morgen, de toegift die ik zaterdagavond filmde in Brussel:

(die thumbnails komen nooit meer tevoorschijn als je eenmaal de link vroegtijdig hebt ingevoegd in de post hè...)
pi_133153270
I Want It All is goed live. Vooral het outro is erg lekker. Piledriver Waltz is ook mooi, vreemd dat die nog nooit eerder is gespeeld. Vind de staart van de reguliere set echter te mellow.
Ik luister ondanks mijn eerder genoemde kritiek AM (album) nog bijna dagelijks. Heb toch wel een erg groot zwak voor de band.

Ik begin me zo onderhand af te vragen waar Aisumasen al het geld/tijd vandaan haalt om naar al die concerten te gaan :P .
pi_133154594
Het klopt wel ja dat het na I Bet you look good on the dance floor een beetje inkakte. De nummers met de akoestische gitaar hoeven voor mij niet zo. Maar goed, smaken verschillen.

Maar R U Mine was weer een waardige afsluiter.
  maandag 11 november 2013 @ 18:48:42 #74
192683 AMDB
Visionair.
pi_133156286
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 17:17 schreef hallo-daar het volgende:

Ik begin me zo onderhand af te vragen waar Aisumasen al het geld/tijd vandaan haalt om naar al die concerten te gaan :P .
Ik ken hem nu al een paar jaar, en vraag het me ook nog steeds af :P :')
  maandag 11 november 2013 @ 22:55:56 #75
159761 Arn0
Abbey Road
pi_133169117
I Want It All is nu verplaatst naar voor Dancefloor, Teddy Picker is terug en Mardy Bum is vervangen door Piledriver Waltz in de toegift :D
pi_133186273
Het was echt geweldig gisteren in Dusseldorf!! wat een top concert, publiek op de vloer ging helemaal los. en dat heb ik gemerkt, haha. stond helemaal geplet tegen het hek aan :P :D
Maar goed stond vooraan precies in het midden, dus dat hebben we goed gedaan. :D
Maar echt geweldig, wat kan ik anders zeggen, had wel graag Knee Socks gehoord, die miste ik. :'(
pi_133189794
De mosh pit is een goede manier om calorieën te verbranden, zeker als je daarbij nog 3 lagen kleding aan hebt. Ik viel bijna flauw van de hitte en krapte.
pi_133194255
Holy shit was was dit goed _O_

I Want It All was echt een complete verrassing voor mij. Gewoon 10 van de 12 AM nummers op één avond gehoord! En ik vond het ook prima dat ze Mardy Bum niet speelden maar Piledriver wel. Die werkte trouwens echt zo goed live, had ik echt niet verwacht. Het enige minpuntje aan de set is misschien dat het einde wel erg rustig was maar voor de rest niks te klagen *)

Ze zijn (wéér) 'on top-form' en het is zonde dat ze Nederland niet aandoen met deze show, dat was een regelrecht succes geworden *O*.

Al is het ook zonde dat niet iedereen hier gewoon naar Dusseldorf is gegaan, jullie hebben wat gemist.

Oja en: 'I Wanna be Dusseldorfed' O+
pi_133195199
Ik begrijp nog steeds niet hoe ik Brussel en Dusseldorf gemist kan hebben ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')