1. Alexander Pechtold trofee - Beste discussievoerder.
Allereerst een disclaimer:
Vorig jaar stelde eriksd dat een inhoudelijke discussie per definitie zonde van je tijd is. Misschien wat cru geformuleerd, maar ik moet bekennen dat ik er tegenwoordig toch steeds vaker overheen scrol. Er zijn zat goede discussievoerders hier maar ze zijn inmiddels teveel tot forummeubilair verworden, alle standpunten en referentiekaders zijn al duidelijk en de discussies zijn eindeloze herhalingen van zetten geworden.
Toch zal ik mij niet laten verlijden tot het kinderachtige sarcasme dat anderen hier tentoonstellen, maar in plaats daarvan een roerig ode plaatsen aan een werkelijk verlicht persoon die mij als geen ander aan het denken heeft gezet.
De eerste aanwijzing hiervoor vond ik in deze post, in een topic over het toenemende big brother gehalte van onze overheid:
quote:
Op woensdag 13 november 2013 12:33 schreef John2406 het volgende:Ach wat te verbergen heb ik zeker denk ik, maar ik weet sowieso niks van mezelf, ik denk dat ze meer van me weten als dat ikzelf weet.
Mijn ogen geprikkeld tot aan het ondraaglijke, wreef ik verbaasd een welkome lading traanvocht uit.
Al snel kwam ik erachter wat hier nou werkelijk stond: Een vers afkomstig van wat niet anders dan een briljante geest kan zijn.
Voor de mensen die minder snel van begrip zijn, bedenk je dit: Waarom denkt hij dit? Ze weten immers meer over hem dan dat wat hij voor zichzelf verborgen kan houden, gezien het feit dat hij schijnbaar niets over zichzelf weet. Maar toch weet hij dat wat zij weten over hem meer is dan hij over zichzelf weet. Hoe kan dit? Het antwoord ligt in de woorden "ik denk". Dit orakel denkt op een hoger niveau dan dat wij denken te kunnen weten. Een realisatie die schokkend genoeg is om per direct van je stoel af te donderen.
Sindsdien volg ik hem dan ook als een moderne apostel, van zijn vlijmscherpe analyses betreffende de woorden van onze heren politici:
quote:
Zou het geen angstzaaien zijn, mensen koop een auto, heb ik ook gehoord.
Zouden ze nou misschien iets roepen om ze zover te krijgen dat ze alsnog of toch maar besluiten om een auto te kopen?
Tot zijn angstaanjagende voorspellingen:
quote:
Ik ben trouwens ook van mening het ergste komt nog, kan het niet onderbouwen maar ik denk het wel !
En we weten allemaal wat het betekent als
Hij iets denkt.
John2406: Meer dan alleen de beste discussievoerder en een voorbeeld voor ons allemaal.
2. Boer Koekoek trofee - Slechtste discussievoerder.
Oei, waar te beginnen. Matador was weer erg (irritant) aanwezig, maar na al die jaren kan ik me eigenlijk al niet meer aan hem ergeren.
Mijn stem gaat dan toch naar
CynicusRomanticusRob. Zijn post in dit topic is exemplarisch voor wat een vervelende kwal dit figuur is. “Kijk mij eens antiautoritair zijn” en “een goede post eindigt altijd in een vraagteken”. Daarnaast is het ook nog eens een PVV’er.
3. Andre Krouwel trofee - User met meeste kennis over de politiek.
Hexagon heeft zijn slaapkamer volgens mij vol gehangen met posters van oud politici in een poging om in zijn dromen dichterbij hen te kunnen komen. Dromen waarin hij zachtjes hun met levervlekken bedekte papyrushuiden in zal zalven in een poging erachter te komen wat hen drijft, daarmee zichzelf hopend te vinden. Een ontroerend tafereel, dat zeker. Toch rijk ik hem uit aan
Freako, no contest.
4. Hans van Mierlotrofee - Beste topicopener.
Vooruit, ik zal
Robin007Bond er ook eentje gunnen. Is wel schattig toch.
5. Multatulitrofee - Beste schrijfstijl.
Een boel correcte posters hier maar de meesten zijn echt zo saai als wat. Gelukkig weet
weltschmerz nog wel eens een haarfijn duidelijk te maken wanneer je “je dominee neigingen niet onder controle hebt”, en tal van andere hilarische uitspraken. Toch mis ik Monidique wat dit betreft.
6. Erica Terpstra trofee - De leuke gezellige user die altijd aanwezig is, maar nauwelijks iets inhoudelijks bijdraagt.
Bij “Leuke gezellige” verloor ik mijn interesse. Noemenswaardige forumposters hebben natuurlijk altijd een hart zo zwart als kool.
7. Pim Fortuyn trofee - Wie mis je het meest?
Nog steeds
sneakypete. Ik mis een echte conservatieveling, alleen het idee is al genoeg voor een tinteling in mijn balzak. Hopelijk komt veldkamp ook eens deze kant op. Het testosteronniveau op dit forum is vrij beroerd met al die liberalen.
8. Enrico Letta trofee - Beste nieuwkomer.
Ik sluit me aan bij de keuze voor
Arjan. Als je dan moet roken kun je immers maar beter kent roken. Daarnaast is hij provocerend maar niet kwetsend, hoewel dat laatste dan ook vrij moeilijk is voor zo’n zielig figuur.
9. Angela Merkel trofee - Beste vrouwelijke user.
Ik zie alleen Janneke posten en zij is te rechts, geen nominatie dus. NWS heeft het beter voor elkaar op dit vlak.
10. Tanja Nijmeijer trofee - User met de meest verknipte denkbeelden.
Ik kijk nergens meer van op inmiddels gezien we in een land wonen waar haat- en verderfbodes als de telegraaf gemeengoed zijn. Die enkele aspirant fascist die je hier tegenkomt maakt dan ook nog maar weinig indruk.
11. Joop den Uyltrofee - Meest linkse user.
Ik ga voor
Knowloon. Het is inmiddels wel duidelijk dat het gewoon een blinde hippie is, die helaas 40 jaar te laat geboren is om de goede kant op gestuurd te zijn. Een anti-overheid instelling kun je iemand vandaag de dag toch niet kwalijk meer nemen.
12. Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user.
Sorry maar ik moet er niet aan denken. Rechtse users moet je die titel gewoon niet gunnen opdat ze zichzelf enkel verder op de borst zullen kloppen.
13. Frits Wester trofee - Best geinformeerde user
Rm-rf lijkt wel het een en ander gelezen te hebben.
14. Henk/Ingrid trofee (hangt af van het geslacht van de winnaar) - User die maar wat lult zonder onderbouwing of kennis van zaken
Posten zonder onderbouwing is alleen maar aan te prijzen in het internettijdperk waar je voor elke statement wel een ondersteunende bron kan vinden, hoe belachelijk en wereldvreemd die dan ook moge zijn. Ook een aannemelijke onderbouwing vanuit jezelf is zo gefabriceerd, deze post is daar toch een schoolvoorbeeld van. Ik heb liever dat mensen zich gewoon beperken tot 5 regels max.
15. Marcel van Dam trofee - De zuurste user
Eigenlijk is bijna iedereen even zuur hier tegenwoordig. Maar
Ryon is toch wel de overtreffende trap. Hij lijkt op het eerste gezicht vrolijk en optimistisch maar zijn posts zijn niet meer dan matig verhulde pesterijen. Enkel iemand die volledig bitter is van binnen gaat met zoveel geweld in discussie om z’n eigen gewauwel door te drijven. Paper_tiger heeft het bij het juiste eind hier waar het overheidspropagandisten betreft. En nee, van projectie is absoluut geen sprake hier.
16. Anouschka van Miltenburg trofee - Meest emotioneel uit de bocht vliegende user
Reya is er iig niet vies van. Zijn posts zijn enkel wat omslachtige verklaringen van wat uit zijn PI gebruik al duidelijk was. Zelfs een 13 jarig puberjong zou zich rot schrikken van zijn tissueverbruik.
17. Pieter Omtzigt trofee - Meest vasthoudende/fanatieke user
Al het technische vernuft van
bram_van_loon zal zich ongetwijfeld hebben ontwikkeld bij het herhaaldelijk moeten ontsnappen uit de steeds complexere dwangbuis modellen die zijn voogden door de jaren heen met pijn in hun hart op hem toe moesten passen. Een triest verhaal.
18. Geert Wilders trofee - De grootst troll
Ik ben maar weinig bekend met het uiterlijk van de lieden hier.
19. Frans Timmermans trofee - User met de beste bijdragen over internationale politiek
Dat lijken me users die in het buitenland wonen. Geef maar aan
zwaaien.
20. Rush Limbaugh trofee - User met de meest opruiende taal
Synthercell zet regelmatig de flanken in beweging. Waar ze dan naartoe moeten is mij echter een raadsel.