abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 november 2013 @ 21:35:16 #151
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_133690711
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:40 schreef Tem het volgende:

[..]

Je post ook nooit in POLde POLSC
Lijkt het referentiepunt te zijn, geloof ik.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_133690812
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Lijkt het referentiepunt te zijn, geloof ik.
Nee, hoor. Zijn postgeschiedenis. Net als jij en DS die nauwelijks in POL posten. Een flink aantal die ik heb genomineerd posten zelden of nooit in de SC.
pi_133701631
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 20:40 schreef Tem het volgende:

[..]

Je post ook nooit in POL dus dat lijkt me meer een aannemelijke reden.
Haha, nu je het zegt :P
“When there is no desire, all things are at peace.”
  donderdag 28 november 2013 @ 11:09:51 #154
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_133704713
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 21:21 schreef Monolith het volgende:
5. Multatulitrofee - Beste schrijfstijl.
Drugshond
Zelfs de NSA is er nog niet in geslaagd zijn posts te ontcijferen.
Blessent mon coeur d'une langueur monotone
  donderdag 28 november 2013 @ 12:20:32 #155
89730 Drugshond
pi_133706552
quote:
9. Angela Merkel trofee - Beste vrouwelijke user.
Disana. is als een rots in de POL-SC branding. Soms verdenk ik haar dat ze by default hoge laarzen aan heeft.
  † In Memoriam † donderdag 28 november 2013 @ 14:01:15 #156
137949 Disana
pi_133709305
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:20 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Disana. is als een rots in de POL-SC branding. Soms verdenk ik haar dat ze by default hoge laarzen aan heeft.
[ afbeelding ]
Die moet ik wel dragen met zo'n viespeuk van een egel in huis.
  donderdag 28 november 2013 @ 14:15:21 #157
63302 rockstah
New World Disorder
pi_133709667
1. Alexander Pechtold trofee - Beste discussievoerder.

Allereerst een disclaimer:
Vorig jaar stelde eriksd dat een inhoudelijke discussie per definitie zonde van je tijd is. Misschien wat cru geformuleerd, maar ik moet bekennen dat ik er tegenwoordig toch steeds vaker overheen scrol. Er zijn zat goede discussievoerders hier maar ze zijn inmiddels teveel tot forummeubilair verworden, alle standpunten en referentiekaders zijn al duidelijk en de discussies zijn eindeloze herhalingen van zetten geworden.
Toch zal ik mij niet laten verlijden tot het kinderachtige sarcasme dat anderen hier tentoonstellen, maar in plaats daarvan een roerig ode plaatsen aan een werkelijk verlicht persoon die mij als geen ander aan het denken heeft gezet.
De eerste aanwijzing hiervoor vond ik in deze post, in een topic over het toenemende big brother gehalte van onze overheid:
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:33 schreef John2406 het volgende:
Ach wat te verbergen heb ik zeker denk ik, maar ik weet sowieso niks van mezelf, ik denk dat ze meer van me weten als dat ikzelf weet.
Mijn ogen geprikkeld tot aan het ondraaglijke, wreef ik verbaasd een welkome lading traanvocht uit.
Al snel kwam ik erachter wat hier nou werkelijk stond: Een vers afkomstig van wat niet anders dan een briljante geest kan zijn.
Voor de mensen die minder snel van begrip zijn, bedenk je dit: Waarom denkt hij dit? Ze weten immers meer over hem dan dat wat hij voor zichzelf verborgen kan houden, gezien het feit dat hij schijnbaar niets over zichzelf weet. Maar toch weet hij dat wat zij weten over hem meer is dan hij over zichzelf weet. Hoe kan dit? Het antwoord ligt in de woorden "ik denk". Dit orakel denkt op een hoger niveau dan dat wij denken te kunnen weten. Een realisatie die schokkend genoeg is om per direct van je stoel af te donderen.
Sindsdien volg ik hem dan ook als een moderne apostel, van zijn vlijmscherpe analyses betreffende de woorden van onze heren politici:

quote:
Zou het geen angstzaaien zijn, mensen koop een auto, heb ik ook gehoord.
Zouden ze nou misschien iets roepen om ze zover te krijgen dat ze alsnog of toch maar besluiten om een auto te kopen?
Tot zijn angstaanjagende voorspellingen:
quote:
Ik ben trouwens ook van mening het ergste komt nog, kan het niet onderbouwen maar ik denk het wel !
En we weten allemaal wat het betekent als Hij iets denkt. John2406: Meer dan alleen de beste discussievoerder en een voorbeeld voor ons allemaal.

2. Boer Koekoek trofee - Slechtste discussievoerder.

Oei, waar te beginnen. Matador was weer erg (irritant) aanwezig, maar na al die jaren kan ik me eigenlijk al niet meer aan hem ergeren.
Mijn stem gaat dan toch naar CynicusRomanticusRob. Zijn post in dit topic is exemplarisch voor wat een vervelende kwal dit figuur is. “Kijk mij eens antiautoritair zijn” en “een goede post eindigt altijd in een vraagteken”. Daarnaast is het ook nog eens een PVV’er.

3. Andre Krouwel trofee - User met meeste kennis over de politiek.

Hexagon heeft zijn slaapkamer volgens mij vol gehangen met posters van oud politici in een poging om in zijn dromen dichterbij hen te kunnen komen. Dromen waarin hij zachtjes hun met levervlekken bedekte papyrushuiden in zal zalven in een poging erachter te komen wat hen drijft, daarmee zichzelf hopend te vinden. Een ontroerend tafereel, dat zeker. Toch rijk ik hem uit aan Freako, no contest.

4. Hans van Mierlotrofee - Beste topicopener.

Vooruit, ik zal Robin007Bond er ook eentje gunnen. Is wel schattig toch.

Een boel correcte posters hier maar de meesten zijn echt zo saai als wat. Gelukkig weet weltschmerz nog wel eens een haarfijn duidelijk te maken wanneer je “je dominee neigingen niet onder controle hebt”, en tal van andere hilarische uitspraken. Toch mis ik Monidique wat dit betreft.

6. Erica Terpstra trofee - De leuke gezellige user die altijd aanwezig is, maar nauwelijks iets inhoudelijks bijdraagt.

Bij “Leuke gezellige” verloor ik mijn interesse. Noemenswaardige forumposters hebben natuurlijk altijd een hart zo zwart als kool.

7. Pim Fortuyn trofee - Wie mis je het meest?

Nog steeds sneakypete. Ik mis een echte conservatieveling, alleen het idee is al genoeg voor een tinteling in mijn balzak. Hopelijk komt veldkamp ook eens deze kant op. Het testosteronniveau op dit forum is vrij beroerd met al die liberalen.

8. Enrico Letta trofee - Beste nieuwkomer.

Ik sluit me aan bij de keuze voor Arjan. Als je dan moet roken kun je immers maar beter kent roken. Daarnaast is hij provocerend maar niet kwetsend, hoewel dat laatste dan ook vrij moeilijk is voor zo’n zielig figuur.

Ik zie alleen Janneke posten en zij is te rechts, geen nominatie dus. NWS heeft het beter voor elkaar op dit vlak.

10. Tanja Nijmeijer trofee - User met de meest verknipte denkbeelden.

Ik kijk nergens meer van op inmiddels gezien we in een land wonen waar haat- en verderfbodes als de telegraaf gemeengoed zijn. Die enkele aspirant fascist die je hier tegenkomt maakt dan ook nog maar weinig indruk.

11. Joop den Uyltrofee - Meest linkse user.

Ik ga voor Knowloon. Het is inmiddels wel duidelijk dat het gewoon een blinde hippie is, die helaas 40 jaar te laat geboren is om de goede kant op gestuurd te zijn. Een anti-overheid instelling kun je iemand vandaag de dag toch niet kwalijk meer nemen.

12. Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user.

Sorry maar ik moet er niet aan denken. Rechtse users moet je die titel gewoon niet gunnen opdat ze zichzelf enkel verder op de borst zullen kloppen.

13. Frits Wester trofee - Best geinformeerde user

Rm-rf lijkt wel het een en ander gelezen te hebben.

14. Henk/Ingrid trofee (hangt af van het geslacht van de winnaar) - User die maar wat lult zonder onderbouwing of kennis van zaken

Posten zonder onderbouwing is alleen maar aan te prijzen in het internettijdperk waar je voor elke statement wel een ondersteunende bron kan vinden, hoe belachelijk en wereldvreemd die dan ook moge zijn. Ook een aannemelijke onderbouwing vanuit jezelf is zo gefabriceerd, deze post is daar toch een schoolvoorbeeld van. Ik heb liever dat mensen zich gewoon beperken tot 5 regels max.

15. Marcel van Dam trofee - De zuurste user

Eigenlijk is bijna iedereen even zuur hier tegenwoordig. Maar Ryon is toch wel de overtreffende trap. Hij lijkt op het eerste gezicht vrolijk en optimistisch maar zijn posts zijn niet meer dan matig verhulde pesterijen. Enkel iemand die volledig bitter is van binnen gaat met zoveel geweld in discussie om z’n eigen gewauwel door te drijven. Paper_tiger heeft het bij het juiste eind hier waar het overheidspropagandisten betreft. En nee, van projectie is absoluut geen sprake hier.

16. Anouschka van Miltenburg trofee - Meest emotioneel uit de bocht vliegende user

Reya is er iig niet vies van. Zijn posts zijn enkel wat omslachtige verklaringen van wat uit zijn PI gebruik al duidelijk was. Zelfs een 13 jarig puberjong zou zich rot schrikken van zijn tissueverbruik.

17. Pieter Omtzigt trofee - Meest vasthoudende/fanatieke user

Al het technische vernuft van bram_van_loon zal zich ongetwijfeld hebben ontwikkeld bij het herhaaldelijk moeten ontsnappen uit de steeds complexere dwangbuis modellen die zijn voogden door de jaren heen met pijn in hun hart op hem toe moesten passen. Een triest verhaal.

18. Geert Wilders trofee - De grootst troll

Ik ben maar weinig bekend met het uiterlijk van de lieden hier.

19. Frans Timmermans trofee - User met de beste bijdragen over internationale politiek

Dat lijken me users die in het buitenland wonen. Geef maar aan zwaaien.

20. Rush Limbaugh trofee - User met de meest opruiende taal

Synthercell zet regelmatig de flanken in beweging. Waar ze dan naartoe moeten is mij echter een raadsel.
  donderdag 28 november 2013 @ 14:58:35 #158
66825 Reya
Fier Wallon
pi_133710786
Deze nominatie beweegt me buitengewoon.
pi_133710848
Maar in welke richting, is de vraag.
pi_133712484
Recht door de WC. Poster is wrs geen fan.

[ Bericht 41% gewijzigd door Webschip op 28-11-2013 16:08:32 ]
  donderdag 28 november 2013 @ 16:45:34 #161
89730 Drugshond
  donderdag 28 november 2013 @ 16:54:40 #162
66825 Reya
Fier Wallon
pi_133713908
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:01 schreef Tem het volgende:
Maar in welke richting, is de vraag.
Dat ga ik nog uitzoeken.
pi_133728147
Rockstah

Dat is helemaal niet mijn bedoeling om genomineerd te worden, mijn bedoeling is om hier de mensen zelf aan het denken te zetten.
  vrijdag 29 november 2013 @ 16:06:33 #164
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_133745357
Overigens hebben jullie nog anderhalve dag om te stemmen.
pi_133746858
Stemplicht invoeren.
pi_133759875
Verdammt nochmal meine Freunde! Ich war es ganz vergessen! Maar dan toch maar een poging, ook al ben ik meer afwezig geweest dan aanwezig door mijn o zo anti-empatische werk en dus weinig zinnigs weet te melden (what else is new). Enfin, om een lang verhaal kort te maken, mon liste:

Deze zou eigenlijk naar Hexagon gaan, maar in de discussie over D66 recentelijk toch een deukje opgelopen, ergo gaat hij naar de man die vastgoed en kapitalisme nog vier aan het hart gaat en dit ook prima weet te onderbouwen keer op keer; GSbrder.

Die kan niet anders dan naar 99.999 gaan uiteraard, een Drent met een mening gaat geheid fout. :7

Hexagon, nuff said.

Al sla je me deaud, daarvoor ben ik hier te weinig tegenwoordig, mea culpa.

Close call as usual tussen Reya en Nautilus, maar omdat laatstgenoemde weinig in mijn blikveld is geweest de laatste tijd geef ik hem aan Reya. De man die zijn obsessie met het verneuken van ons land in Brussel niet enkel weet te vertalen in desastreus Brussel beleid, maar ook grammaticaal mensen ver achter zich weet te laten.

6. Erica Terpstra trofee - De leuke gezellige user die altijd aanwezig is, maar nauwelijks iets inhoudelijks bijdraagt.

Leuke en gezellige users zijn er niet. :{w Schaam je Hexagon voor deze award.

Is er iemand weg dan?

Geen idee.

Disana, eerlijk verdiend.

Deze gaat uiteraard naar mein Gruppenfuhrer und gute Freund von_Preussen, ik wacht nog steeds tot je je legermateriaal op orde hebt en we onze militaire junta kunnen installeren in Den Haag. ^O^

Klopkneus en co winnen altijd al, dus deze keer kies ik remlof, ook al weet hij na een paar biertjes in een kroeg na een paar uurtjes onmetelijke Voorschrift wijsheid ook de finesse der kapitalisme wel te erkennen en waarderen, waarvoor hulde.

Hiervoor nomineer ik uiteraard enkel mezelf, Voorschrift, de rest zijn nepperds, en ik vind dat de trofee nog niet rijp is om na al die jaren te worden overhandigd aan anderen dan ik. 8-)

14. Henk/Ingrid trofee (hangt af van het geslacht van de winnaar) - User die maar wat lult zonder onderbouwing of kennis van zaken

Webschip, evengoed leuk om te lezen.

Idem.

16. Anouschka van Miltenburg trofee - Meest emotioneel uit de bocht vliegende user

Guido natuurlijk, die reageert op elke scheet als een Armeen die een Turkse vlag ziet wapperen.

Iedereen kwalificeert hiervoor wel, dat is nou eenmaal het internet.

Wie niet?

19. Frans Timmermans trofee - User met de beste bijdragen over internationale politiek

Geen idee.

Wederom von_Preussen om bekende redenen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_133761034
Nou, op basis van mijn beperkte ervaringen met dit board, maar toch lekker stemmen omdat ongeïnformeerden dat ook massaal doen bij de "echte" verkiezingen:

Deelnemer, omdat hij met zijn inhoudelijke kritieken gedurende lange tijd een polemiek in het libertarismetopic wist te voeren. Kalm en beheerst, kennis op veel verschillende gebieden. Af en toe naar mijn smaak een beetje te chaotisch in schrijfstijl, maar door Deelnemer zijn een hoop discussies hier interessant gehouden.

Tja, 99.999 moet ik hier dan toch maar noemen. Ben niet erg veel discussies aangegaan, maar bij 99.999 vliegen de ad-hominems en drogredenen je om de oren. Een enigszins nuttige bijdrage of enige blijk van capaciteiten van welke aard dan ook ben ik nog niet tegengekomen.

De posts van Ryon geven wel blijk van een hoop kennis.

Hexagon opent geloof ik met enige regelmaat topics die de actualiteit betreffen.

Monolith. Kan ook komen doordat ik de posts in zo'n Blackadder-achtige stem lees.

Geen idee.

Geen idee.

Geen idee.

Goh, geëmancipeerd hoor... Ik kan moeilijk op basis van een gebruikersnaam het geslacht van users gaan bepalen. Ik geloof dat Janneke141 een vrouwelijke user is -anders had hij maar niet zo'n naam moeten kiezen- en ik heb van haar enkele goede posts gezien.

Geen idee.

Arolsen?

Boze_Appel?

Euh, Ryon wederom?

Nouja, ik denk dat ik dan maar voor Bluesdude ga, maar dat is puur op basis van de paar posts die ik daarvan heb gelezen. Leek daarin te reageren zonder de strekking van de andere post te hebben begrepen of willen begrijpen.

Geen idee.

Geen idee.

Deelnemer, in het libertarisme topic. Grote lappen tekst. Prima vermaak.

99.999? Geen idee welke (gedeelten) van zijn posts ik serieus moet nemen en welke niet.

Geen idee

Die topics die zwaaien had gekopieerd van Vlaams-nationalistische sites waren wel opruiend te noemen denk ik :P
  zaterdag 30 november 2013 @ 10:48:59 #168
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_133769481
Laatste dag 99.999 kom jij ook nog?
pi_133769654
Is wel de bedoeling.
pi_133775391
Stemmen mensen!
pi_133779204
Bijna klaar :P. Maar is best een klus en nu moet ik nog de bonuslintjes, kruisjes etc gaan verzinnen.
pi_133779471
Ik zie dat velen GSbrder als één van de beste discussievoerders zien. Nou, ik vind deze genocideverkondiger en vastgoedbaron één van de allerslechtste.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_133779493
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:50 schreef Klopkoek het volgende:
Ik zie dat velen GSbrder als één van de beste discussievoerders zien. Nou, ik vind deze genocideverkondiger en vastgoedbaron één van de allerslechtste.
Heb jij al gestemd? Vandaag is je kans.
pi_133779521
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:51 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Heb jij al gestemd? Vandaag is je kans.
Nee. Voor veel categorieen zijn gewoon teveel opties.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_133779547
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee. Voor veel categorieen zijn gewoon teveel opties.
Er is altijd wel een optie die er bovenuit steekt. Of anders gewoon je persoonlijke voorkeur. :P

Je bent natuurlijk niet verplicht om te stemmen hoor, maar ben wel benieuwd.
pi_133779715
Je hoeft niet in elke categorie te stemmen klopkoek, neem gewoon wat hoogtepunten.
pi_133779783
En dieptepunten uiteraard.
  zaterdag 30 november 2013 @ 19:09:57 #178
89730 Drugshond
pi_133780185

Deelnemer was een reden waarom ik af en toe bleef kijken ondanks dat ik niet postte. Heeft originele inzichten, voor zover dat mogelijk is, en vaak ook nog zinnige informatie en videos. Ik heb ook het idee dat hij als één van de weinigen buiten zijn eigen belang en perspectief kan denken.

GSbrdr dan maar. Het zijn er teveel om op te noemen natuurlijk. In zekere zin kan ik ook Lyrebird opnoemen want die kopieert gewoon wat hij in de National Review leest en vertaalt dat ff voor ons.

Politiek en kennis zijn twee tegenstrijdigheden heb ik geleerd. Dat geldt zowel voor de politiek zelf als het begrijpen ervan, waar niets is wat het lijkt en zelfs de berichtgevers onderdeel zijn van het 'wie is de mol' spel.

Iedereen met een Pruissiche verwijzing in zijn avatar of onderschrift. Overigens zou ik dit liever de Thierry Baudet trofee willen noemen.

Paper Tiger lijkt me. Eigenlijk een soort naief linksigheid.

Frits Wester is een rechtse knul natuurlijk, maar hiervoor nomineer ik Arolsen. Geinformeerd betekent ook het benoemen van de hoofdzaken. Dan kunnen anderen de interessante details aanbrengen.

Wester is overigens zelden goed geinformeerd. Velen hier bezitten meer kennis dan hem.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_133780724
Zoals gebruikelijk probeer ik mijn stemmen ruim voor het sluiten van de stembussen in te leveren.

Vorig jaar ging mijn nominatie voor deze categorie naar Bam_van_Loon, die leek toen wel fanatiek maar wel open voor discussie en eventueel het aannemen van andere standpunten, dat is nu wel wat voorbij. Daarom een andere kandidaat, een oude bekende. Hij waagt zich te weinig buiten de SC maar wanner hij wat zegt is het wel vaak raak, de keuze valt op Monolith. Ik ga dus mee met onze Hexa.

Helaas zijn er ook dit jaar weer een aantal mensen die hier niet komen voor enige inhoudelijke discussie maar slechts voor het afdraaien van het eigen riedeltje. Voor sommigen is het ook gewoon te hoog gegrepen denk ik. Maar ook hier nomineer ik een oude bekende, El_Matador meneer kan geen enkele discussie voeren zonder op de man te spelen lijkt het, en dat is toch jammer. In theorie zou hij beter moeten kunnen.

Wel een lastige categorie dit, ga ik voor de feitelijke kennis over bijvoorbeeld verkiezingen dan wint Freako het met een straatlengte voorsprong. Echter ik denk dat RM_rf de politieke processen beter snapt en ook weet te duiden. Vooral ook leuk om eens iets over het buitenland te horen.

Deze is voor Hexagon weet veel leuke topics te openen die vaak aanleiding geven voor discussie.

Ik let hier eerlijk gezegd nooit zo op omdat mijn eigen schrijfstijl toch ook slordig is :P. Maar de sneren en dictaten van Reya winnen wat mij betreft.

Arjen1112, bedoelt het volgens mij erg goed en probeert het ook wel maar het zit er niet echt in geloof ik :P. Maar steek er gerust eentje op hoor.

Sjors Butters , ooit eens mod hier en vaste gast in de SC. Maar helaas vertrokken ;(.

Ook hier weer Arjen1112, het voegt wel wat toe.

Lijkt me een makkie voor Janneke141, ze lijkt wat meer in POL te komen en heeft een goed verhaal.

Aan gekken geen gebrek hier. Onze Pruis wil echter te graag, dus die slaan we over. Maar we hebben sinds kort een actieve ouderwetse fascist in ons midden in Louis22, die mag deze mee naar huis nemen.

Klopkoek is terug en consequent zeer links.

Er is momenteel weer een invasie gaande van die lolbetarische mafklappers maar die hebben natuurlijk niets van doen met het ‘rechts’ van Wiegel, mijn stem in deze gaat daarom naar Zwaaien een echte VlaamsBlok aanhanger.

Omdat ik RM_rf elders al heb genomineerd ga ik nu voor iblardi, blijkt interessante zaken op te kunnen snorren uit de krochten van het internet.

Ergens moet ik Voorschrift toch nomineren O+, en deze trofee past hem erg goed. Lekker ongenuanceerd roeptoeteren.

3-voud vertoont zich hier niet meer, de keuze gaat hier helaas naar Chewie ooit een prima mod van POL maar nu er geloof ik van overtuigd dat alles en iedereen tegen hem is. Beetje sneu allemaal.

Webschip die heeft het allemaal nog niet zo goed begrepen.

papieren tijger, ook al weet hij dat er niks klopt van wat hij zegt, hij zal zijn geloof tot op het bittere einde blijven verdedigen.

18. Geert Wilders trofee - De grootste troll
Waht uiteraard. Hoewel hij eigenlijk iets te graag wil.

Zijn er verkiezingen voor pakweg de dorpsraad van Novovladimirovca in het mooie Transdnjestrië, Freako weet nog voor de lokale bevolking de uitslag boven water te toveren.

IPA35 doet erg zijn best heb ik het idee.

Uiteraard zijn er ook weer enkele bonusbokalen te vergeven

Het Derk Jan Eppinkvaantje, voor degene die vanuit het buitenland lekker over Nederland loopt te zeiken.
De genomineerden zijn hier onder andere Pietverdriet, El_Matador, SeLang, Lyrebird en Cempexo. Dit jaar mag het vaantje gaan wapperen in Japan, Lyrebird is niet alleen boos op alles wat in Nederland gebeurt maar ook zijn vorige residentie moet het nu ontgelden.

De Siewert van Liendenrammelaar, voor de puber die denkt een toegevoegde mening over de politiek te hebben.
Ook dit jaar is er weer een prijsje speciaal voor de kinderen. Na een dappere strijd tussen Euribob en Robin007bond mag deze prijs mee naar de box van Euribob, Robin heeft een interessante ontwikkeling doorgemaakt maar lijkt wat door te schieten nu. Euribob is een trouwe kameraad in de ‘discussies’ met onze lolbetarische vriendjes en wint dus op punten.

Het Kabouter Buttplugafgietsel, voor bijdragen uit Rotterdam
Rotterdam wordt regelmatig mee gespot hier in POL terwijl ze het zo goed bedoelen, het komt alleen wat beroerd uit hun bek. Daarom een prachtige prijs voor een Rotterdammer, de speciale genomineerden zijn Mutant01, de_Coulance en Tem waarbij Mutant01 uiteindelijk dit prachtige afgietsel een ereplaatsje in zijn nieuwe huis mag geven.

De koning Willem II windhaan, voor het wisselen van standpunten
Hiervoor is eigenlijk maar een kandidaat dit jaar, Robin007bond. Van libertarier naar ouderwetse sociaaldemocraat getransformeerd in korte tijd.

Het zilveren Zuidaslepeltje
Uiteindelijk lijken waht, GSbrder, eriksd en von_P hier allen aan de slag te willen maar vooralsnog is alleen eriksd hier ook daadwerkelijk in geslaagd. Hoewel een lepel toch matig werkt bij bitterballen.

Het Martin Dessingcompliment voor een kleine ondernemer
Boze Appel en Betyar proberen beiden als zelfstandige hun boterham te verdienen. Betyar lijkt succesvoller te zijn. Derhalve een compliment uit naam van een opgeheven middenstandspartij.

Het vegetarische Esther Ouwehandrecept voor de grootste dierenvriend.
De spannende strijd gaat dit jaar tussen Disana en De_Coulance. Onze jury kan waarderen dat Disana haar Erik niet heeft opgebakken is het toch wel erg harteloos om zo’n arm beestje buiten te dumpen in de koude Groninger winter. Wij vertrouwen er op dat Guido zijn vogeltjes beter behandelt, hij krijgt dan ook een heerlijk recept voor vegetarische Döner op basis van biologisch dynamisch geteelde peulvruchten.

De “ Ze zouden ze een voor een af moeten schieten” bokaal voor de gewelddadigste oplossingen
Geweld is nooit de oplossing maar sommige mensen denken daar anders over. Voor hen dit jaar een mooi prijsje. De strijd ging tussen Von_Preussen en Betyar, beiden warm voorstander van een goede portie geweld. De handgranaat van onze Pruis kwam niet iets verder, dus hij wint.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')