Zoals gebruikelijk probeer ik mijn stemmen ruim voor het sluiten van de stembussen in te leveren.
1. Alexander Pechtold trofee - Beste discussievoerder.
Vorig jaar ging mijn nominatie voor deze categorie naar Bam_van_Loon, die leek toen wel fanatiek maar wel open voor discussie en eventueel het aannemen van andere standpunten, dat is nu wel wat voorbij. Daarom een andere kandidaat, een oude bekende. Hij waagt zich te weinig buiten de SC maar wanner hij wat zegt is het wel vaak raak, de keuze valt op
Monolith. Ik ga dus mee met onze Hexa.
2. Boer Koekoek trofee - Slechtste discussievoerder.
Helaas zijn er ook dit jaar weer een aantal mensen die hier niet komen voor enige inhoudelijke discussie maar slechts voor het afdraaien van het eigen riedeltje. Voor sommigen is het ook gewoon te hoog gegrepen denk ik. Maar ook hier nomineer ik een oude bekende,
El_Matador meneer kan geen enkele discussie voeren zonder op de man te spelen lijkt het, en dat is toch jammer. In theorie zou hij beter moeten kunnen.
3. Andre Krouwel trofee - User met meeste kennis over de politiek.
Wel een lastige categorie dit, ga ik voor de feitelijke kennis over bijvoorbeeld verkiezingen dan wint Freako het met een straatlengte voorsprong. Echter ik denk dat
RM_rf de politieke processen beter snapt en ook weet te duiden. Vooral ook leuk om eens iets over het buitenland te horen.
4. Hans van Mierlotrofee - Beste topicopener.
Deze is voor
Hexagon weet veel leuke topics te openen die vaak aanleiding geven voor discussie.
5. Multatulitrofee - Beste schrijfstijl.
Ik let hier eerlijk gezegd nooit zo op omdat mijn eigen schrijfstijl toch ook slordig is

. Maar de sneren en dictaten van
Reya winnen wat mij betreft.
6. Erica Terpstra trofee - De leuke gezellige user die altijd aanwezig is, maar nauwelijks iets inhoudelijks bijdraagt.
Arjen1112, bedoelt het volgens mij erg goed en probeert het ook wel maar het zit er niet echt in geloof ik

. Maar steek er gerust eentje op hoor.
7. Pim Fortuyn trofee - Wie mis je het meest?
Sjors Butters , ooit eens mod hier en vaste gast in de SC. Maar helaas vertrokken

.
8. Enrico Letta trofee - Beste nieuwkomer.
Ook hier weer
Arjen1112, het voegt wel wat toe.
9. Angela Merkel trofee - Beste vrouwelijke user.
Lijkt me een makkie voor
Janneke141, ze lijkt wat meer in POL te komen en heeft een goed verhaal.
10. Tanja Nijmeijer trofee - User met de meest verknipte denkbeelden.
Aan gekken geen gebrek hier. Onze Pruis wil echter te graag, dus die slaan we over. Maar we hebben sinds kort een actieve ouderwetse fascist in ons midden in
Louis22, die mag deze mee naar huis nemen.
11. Joop den Uyltrofee - Meest linkse user.
Klopkoek is terug en consequent zeer links.
12. Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user.
Er is momenteel weer een invasie gaande van die lolbetarische mafklappers maar die hebben natuurlijk niets van doen met het ‘rechts’ van Wiegel, mijn stem in deze gaat daarom naar
Zwaaien een echte VlaamsBlok aanhanger.
13. Frits Wester trofee - Best geinformeerde user
Omdat ik RM_rf elders al heb genomineerd ga ik nu voor
iblardi, blijkt interessante zaken op te kunnen snorren uit de krochten van het internet.
14. Henk/Ingrid trofee (hangt af van het geslacht van de winnaar) - User die maar wat lult zonder onderbouwing of kennis van zaken
Ergens moet ik
Voorschrift toch nomineren

, en deze trofee past hem erg goed. Lekker ongenuanceerd roeptoeteren.
15. Marcel van Dam trofee - De zuurste user
3-voud vertoont zich hier niet meer, de keuze gaat hier helaas naar
Chewie ooit een prima mod van POL maar nu er geloof ik van overtuigd dat alles en iedereen tegen hem is. Beetje sneu allemaal.
16. Anouschka van Miltenburg trofee - Meest emotioneel uit de bocht vliegende user
Webschip die heeft het allemaal nog niet zo goed begrepen.
17. Pieter Omtzigt trofee - Meest vasthoudende/fanatieke user
papieren tijger, ook al weet hij dat er niks klopt van wat hij zegt, hij zal zijn geloof tot op het bittere einde blijven verdedigen.
18. Geert Wilders trofee - De grootste troll
Waht uiteraard. Hoewel hij eigenlijk iets te graag wil.
19. Frans Timmermans trofee - User met de beste bijdragen over internationale politiek
Zijn er verkiezingen voor pakweg de dorpsraad van Novovladimirovca in het mooie Transdnjestrië,
Freako weet nog voor de lokale bevolking de uitslag boven water te toveren.
20. Rush Limbaugh trofee - User met de meest opruiende taal
IPA35 doet erg zijn best heb ik het idee.
Uiteraard zijn er ook weer enkele bonusbokalen te vergevenHet Derk Jan Eppinkvaantje, voor degene die vanuit het buitenland lekker over Nederland loopt te zeiken. De genomineerden zijn hier onder andere Pietverdriet, El_Matador, SeLang, Lyrebird en Cempexo. Dit jaar mag het vaantje gaan wapperen in Japan,
Lyrebird is niet alleen boos op alles wat in Nederland gebeurt maar ook zijn vorige residentie moet het nu ontgelden.
De Siewert van Liendenrammelaar, voor de puber die denkt een toegevoegde mening over de politiek te hebben.
Ook dit jaar is er weer een prijsje speciaal voor de kinderen. Na een dappere strijd tussen Euribob en Robin007bond mag deze prijs mee naar de box van
Euribob, Robin heeft een interessante ontwikkeling doorgemaakt maar lijkt wat door te schieten nu. Euribob is een trouwe kameraad in de ‘discussies’ met onze lolbetarische vriendjes en wint dus op punten.
Het Kabouter Buttplugafgietsel, voor bijdragen uit Rotterdam Rotterdam wordt regelmatig mee gespot hier in POL terwijl ze het zo goed bedoelen, het komt alleen wat beroerd uit hun bek. Daarom een prachtige prijs voor een Rotterdammer, de speciale genomineerden zijn Mutant01, de_Coulance en Tem waarbij
Mutant01 uiteindelijk dit prachtige afgietsel een ereplaatsje in zijn nieuwe huis mag geven.
De koning Willem II windhaan, voor het wisselen van standpuntenHiervoor is eigenlijk maar een kandidaat dit jaar,
Robin007bond. Van libertarier naar ouderwetse sociaaldemocraat getransformeerd in korte tijd.
Het zilveren ZuidaslepeltjeUiteindelijk lijken waht, GSbrder, eriksd en von_P hier allen aan de slag te willen maar vooralsnog is alleen
eriksd hier ook daadwerkelijk in geslaagd. Hoewel een lepel toch matig werkt bij bitterballen.
Het Martin Dessingcompliment voor een kleine ondernemerBoze Appel en Betyar proberen beiden als zelfstandige hun boterham te verdienen.
Betyar lijkt succesvoller te zijn. Derhalve een compliment uit naam van een opgeheven middenstandspartij.
Het vegetarische Esther Ouwehandrecept voor de grootste dierenvriend.De spannende strijd gaat dit jaar tussen Disana en De_Coulance. Onze jury kan waarderen dat Disana haar Erik niet heeft opgebakken is het toch wel erg harteloos om zo’n arm beestje buiten te dumpen in de koude Groninger winter. Wij vertrouwen er op dat
Guido zijn vogeltjes beter behandelt, hij krijgt dan ook een heerlijk recept voor vegetarische Döner op basis van biologisch dynamisch geteelde peulvruchten.
De “ Ze zouden ze een voor een af moeten schieten” bokaal voor de gewelddadigste oplossingenGeweld is nooit de oplossing maar sommige mensen denken daar anders over. Voor hen dit jaar een mooi prijsje. De strijd ging tussen Von_Preussen en Betyar, beiden warm voorstander van een goede portie geweld. De handgranaat van onze
Pruis kwam niet iets verder, dus hij wint.