Ik denk eerder dat het nu allemaal veel duidelijker wordt. Door moderne communicatie, YouTube, etc. Die vuiligheid van de Elites bestaat al sinds we met landbouw begonnen. Het is meer de realisering van hoe de wereld nu écht in elkaar steekt, die ons wakker schudt.quote:Op woensdag 13 november 2013 01:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is een andere discussie, hoe effectief zijn ze.
Het gaat in feite over dat de burger het idee krijgt dat hij zijn greep totaal verloren heeft op de overheid. Daar waar die overheid uiteindelijk in het leven is geroepen zijnde als dienstbaar aan die burger. Een pad dat duidelijk verlaten is.
Het heeft een bredere scoop, denk ik. Het is verweven met de financiële crisis. Een overheid die alles wil weten van haar burgers, door de technologie die dit mogelijk maakt. Maar tegelijkertijd een overheid die willens en wetens, door de boel die richting in gestuurd te hebben, mede schuldig is aan financiële schandalen waardoor de economieën van de westerse wereld half om half naar de sodemieter zijn geholpen, vlak voordat we een lange periode van vergrijzing in gaan... Daar waar ze de burger schaamteloos zijn privacy ontnemen, laten ze de economie ongereguleerd. Een feest dat nog steeds gewoon door gaat.quote:Op woensdag 13 november 2013 01:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het nu allemaal veel duidelijker wordt. Door moderne communicatie, YouTube, etc. Die vuiligheid van de Elites bestaat al sinds we met landbouw begonnen. Het is meer de realisering van hoe de wereld nu écht in elkaar steekt, die ons wakker schudt.
Maar zoals met alle Elites is er weinig aan te doen als iedereen sheeple blijft. En je leven riskeren voor wat internetvrijheid is simpelweg voor de 99,99% teveel.
De effectiviteit is uiteindelijk het verschil tussen een bevoogdende Postbus51-()-overheid en een DDR-politiestaat (de film Das Leben der Anderen is nog steeds onovertroffen op dat vlak).
Je hebt eigenlijk 4 groepen:
- de Elites
- de nuttige idioten die eraan meewerken
- degenen die zich afsluiten van die samenleving
- de toeschouwers
Als je zorgt dat je in de groep zit waar je je prettig voelt, is er weinig mis, toch? Je hóeft niet op internet en zelfs dan, kan je als je een beetje IT-handig bent de grootste screening wel wegfilteren.
Waaróm wil de overheid alles van ons weten, denk je?
Dat is niet mijn mentaliteit, laat dat duidelijk zijn. Ikzelf hou me er behoorlijk mee bezig, en ik ben fel tegen dit soort privacy-inperkende ontwikkelingen. Alleen als ik om me heen kijk, leeft het eigenlijk bij niemand, met hier en daar een uitzondering. Ik vind het echt ongelooflijk.quote:Op woensdag 13 november 2013 00:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
[..]
Kijk met een dergelijke mentaliteit verdien je het ook natuurlijk.
Men zou bijvoorbeeld eens hardere oppositie van buiten het parlement kunnen opvoeren. Eens wat meer kritiek leveren op de VVD, die hier uiteindelijk voor verantwoordelijk is.
Natuurlijk kun je wel iets doen. Niemand kan in zijn eentje de wereld veranderen natuurlijk. Maar mensen zouden er aan bij kunnen dragen op dit meer op de agenda te zetten.quote:Op woensdag 13 november 2013 01:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vaag hoor, wat betekent dat, minder passief zijn? Dat je er een discussie over begint op een forum? Dat je lid wordt van D66? Is die wel te vertrouwen?
Ik ben het eens met BasenAad. Verdomde weinig wat je er tegen kunt doen.
We kunnen helemaal niets doen tegen een sjoemelende financiële sector, we kunnen niets doen tegen een overheid die ons land een richting opstuurt waar de meesten niet op zitten te wachten, we kunnen niets doen tegen een overheid die nu al zoveel informatie over jou als individu verzamelt iets dat alleen maar erger wordt.
Alleen als saaie burgermannetjes zijnde, zullen ze niet getriggerd worden om die informatie over jou ergens voor of tegen te gebruiken, dat is je enige redding...
Niets. Dat is een beetje het probleem met dit soort columns, we zijn heel goed in grappige woordspelingen en gevatte analogieën, maar tegen dingen aanschoppen kunnen we allemaal wel.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:41 schreef Scorpie het volgende:
Wat stelt de schrijver voor om te doen?
De hoeveelheid sheeple (quote:Op woensdag 13 november 2013 09:10 schreef Hexagon het volgende:
het belangrijkste is vooral dat het bij genoeg mensen op het netvlies komt dat dit niet deugt.
D66 en vertrouwen in een alinea.quote:Op woensdag 13 november 2013 01:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vaag hoor, wat betekent dat, minder passief zijn? Dat je er een discussie over begint op een forum? Dat je lid wordt van D66? Is die wel te vertrouwen?
Ik ben het eens met BasenAad. Verdomde weinig wat je er tegen kunt doen.
We kunnen helemaal niets doen tegen een sjoemelende financiële sector, we kunnen niets doen tegen een overheid die ons land een richting opstuurt waar de meesten niet op zitten te wachten, we kunnen niets doen tegen een overheid die nu al zoveel informatie over jou als individu verzamelt iets dat alleen maar erger wordt.
Alleen als saaie burgermannetjes zijnde, zullen ze niet getriggerd worden om die informatie over jou ergens voor of tegen te gebruiken, dat is je enige redding...
Held als je het middels het dragen van een bomgordel doet.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:18 schreef Kandijfijn het volgende:
Stel je voor ik blaas zo'n datacentra op met alleen maar materiële schade ten gevolge.
Held of terrorist?
Het heeft ook met elkaar te maken. OWS is neergeslagen met behulp van anti-terrorismewetgeving en de technische mogelijkheden die daarbij horen, niet alleen grof en onrechtmatig politiegeweld. Dus de financiele sector die de politici heeft gekocht beschermd zich ook op die manier tegen de democratie door een vreedzame en dus democratische uiting te verhinderen.quote:Op woensdag 13 november 2013 02:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het heeft een bredere scoop, denk ik. Het is verweven met de financiële crisis. Een overheid die alles wil weten van haar burgers, door de technologie die dit mogelijk maakt. Maar tegelijkertijd een overheid die willens en wetens, door de boel die richting in gestuurd te hebben, mede schuldig is aan financiële schandalen waardoor de economieën van de westerse wereld half om half naar de sodemieter zijn geholpen, vlak voordat we een lange periode van vergrijzing in gaan... Daar waar ze de burger schaamteloos zijn privacy ontnemen, laten ze de economie ongereguleerd. Een feest dat nog steeds gewoon door gaat.
Zoals Andrew Breitbart deed?quote:Op woensdag 13 november 2013 09:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je wel iets doen. Niemand kan in zijn eentje de wereld veranderen natuurlijk. Maar mensen zouden er aan bij kunnen dragen op dit meer op de agenda te zetten.
Je kunt:
-Organisaties steunen die hier tegen in het geweer komen
-Meedoen met (digitale) demonstraties tegen dit
-Mensen in je netwerk benaderen die kunnen helpen dit meer op de agenda te zetten
Maar het belangrijkste is vooral dat het bij genoeg mensen op het netvlies komt dat dit niet deugt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |