abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132755395
Zwangerschap & geboorte

08 november: Bla_Bla_Bla (meisje)
12 november: Limone (meisje)
22 november: martine1984 (jongetje)
23 november: Mabawa. (jongetje)
27 november: Purple010 (jongetje)

05 december: Sethiwe
06 december: angelatje (jongetje)
***11 december: ProjSkippy & KixAss456***
***14 december: Soempie & Wiebelkont*** (meisje)

2014

03 januari: ikke_84 (jongetje)
07 januari: Vanyel (jongetje)
08 januari: Flowerbox (meisje)
14 januari: Oksel (papa)
25 januari: Lelie81 (meisje)
30 januari: NoBoNo (heit)

03 februari: DJMomo (jongetje)
07 februari: WupWup (meisje)
09 februari: RunForrestRun (meisje)
10 februari: Axia (jongetje)
***16 februari: Burdie & WebSpider***
18 februari: Alixia (tweeling)
19 februari: nummer_zoveel (jongetje)
Eind februari: gateway (papa)

05 maart: klaprooss (jongetje)
17 maart: Kimpossible (meisje)
18 maart: _NIKKI_ (tweeling, 2 jommetjes)
18 maart: Dot. (jongen)
25 maart: Theeleuter
26 maart: Rijstebuiltje

04 april: Bolletje (jongen)
05 april: Mevr_Mus
06 april: Babbel1
07 april: Butterflower (meisje)
11 april: Aisly
11 april: Musique (tweeling)
15 april: Tienervader (papa)
26 april: Poppejans

13 mei: Cocotrimonium
13 mei: Ikina
15 mei: Fazzoletti
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

***Juni: Chanty & DirtyHarry***
08 juni: Hobbesje
10 juni: Kwisted
11 juni: Cantare
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 31-10-2013 22:59:52 ]
pi_132755455
Eventuele aanpassingen graag via dm/pm naar mij :)

Ennnn.... game on!

Nog even een handige tip:

En helaas, voor velen herkenhaar:

[ Bericht 65% gewijzigd door Cocotrimonium op 31-10-2013 12:24:37 ]
  donderdag 31 oktober 2013 @ 13:14:01 #3
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_132756763
Ik zit op de c&a site te kijken naar zwangerschapsjassen. Normaal heb ik maat 34/36 maar vraag me af hoe dat bij positiekleding is. Is maat 36 dan sowieso goed voor mij of kan ik beter 38 nemen? Wat zijn jullie ervaringen mbt gewone maat en zwangerschapsmaat?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_132756851
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:14 schreef Chanty het volgende:
Ik zit op de c&a site te kijken naar zwangerschapsjassen. Normaal heb ik maat 34/36 maar vraag me af hoe dat bij positiekleding is. Is maat 36 dan sowieso goed voor mij of kan ik beter 38 nemen? Wat zijn jullie ervaringen mbt gewone maat en zwangerschapsmaat?
Ik heb normaal 38/40 voor bovenkleding en heb bij de C&A een jas in 38 genomen en die zit goed bij mn schouders. Ik heb wel nog veel ruimte over bij mijn buik, dus hij kan nog even door groeien :)
  donderdag 31 oktober 2013 @ 13:18:19 #5
52229 Chanty
pi_132756917
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:16 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik heb normaal 38/40 voor bovenkleding en heb bij de C&A een jas in 38 genomen en die zit goed bij mn schouders. Ik heb wel nog veel ruimte over bij mijn buik, dus hij kan nog even door groeien :)
ok dat is wel zo handig :D Dan zou ik het moeten kunnen uitzingen met 36.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 13:19:09 #6
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132756944
Gewoon je eigen normale maat aanhouden ja :)
KuikenGuppy
  donderdag 31 oktober 2013 @ 13:28:39 #7
52229 Chanty
pi_132757201
Heb het trouwens net aan mijn projectleider verteld. Het zit me allemaal wat hoog met uitzicht op werkeloosheid en hij merkte dat ik niet zo happy ben de laatste tijd. Dus maar verteld waar ik mee zit (ook al kan hij er niks aan veranderen) en dat ik zwanger ben wat ook niet echt meehelpt qua kansen op de arbeidsmarkt. Hij had overigens al een vermoeden vorige week maar durfde niet te vragen (altijd gevaarlijk natuurlijk om een vrouw te vragen of ze zwanger is als ze een buikje heeft :+). Hij vond me iig niet meer zo slank als anders dus blijkbaar heb ik toch al wat meer buik dan ik zelf dacht *) Al vind ik dat ik het nu weer goed heb afgekleed met mijn nieuwe outfits.
pi_132757303
Ik ben op youtube liedjes aan het zoeken met de naam en nu zit ik al een tijdje onbedaarlijk te huilen van de emotie (in mijn eentje) :') Ik denk dat we de goede keuze hebben gemaakt :D.
pi_132757384
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:32 schreef Limone het volgende:
Ik ben op youtube liedjes aan het zoeken met de naam en nu zit ik al een tijdje onbedaarlijk te huilen van de emotie (in mijn eentje) :') Ik denk dat we de goede keuze hebben gemaakt :D.
Linkje? O-)
pi_132757396
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:28 schreef Chanty het volgende:
Heb het trouwens net aan mijn projectleider verteld. Het zit me allemaal wat hoog met uitzicht op werkeloosheid en hij merkte dat ik niet zo happy ben de laatste tijd. Dus maar verteld waar ik mee zit (ook al kan hij er niks aan veranderen) en dat ik zwanger ben wat ook niet echt meehelpt qua kansen op de arbeidsmarkt. Hij had overigens al een vermoeden vorige week maar durfde niet te vragen (altijd gevaarlijk natuurlijk om een vrouw te vragen of ze zwanger is als ze een buikje heeft :+). Hij vond me iig niet meer zo slank als anders dus blijkbaar heb ik toch al wat meer buik dan ik zelf dacht *) Al vind ik dat ik het nu weer goed heb afgekleed met mijn nieuwe outfits.
En nu? Opluchting? :)
pi_132757404
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:32 schreef Limone het volgende:
Ha wij hadden ook een liedje bij de naam ( eigenlijk 2 maar vooral 1) :D Eigenlijk was het liedje ook een reden voor de naam :D Ik kon er ook zo om huilen maar helaas we kregen er 1 van het andere geslacht
  donderdag 31 oktober 2013 @ 13:39:28 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132757552
Ons kind krijgt geen liedje ;(.
KuikenGuppy
pi_132757587
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:34 schreef Mabawa. het volgende:

[..]

Linkje? O-)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:'( ;( :')
  donderdag 31 oktober 2013 @ 13:41:27 #14
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132757610
quote:
17s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:40 schreef Limone het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
KuikenGuppy
pi_132757631
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 12:19 schreef Cocotrimonium het volgende:
Eventuele aanpassingen graag via dm/pm naar mij :)

Ennnn.... game on!

Nog even een handige tip:
[ afbeelding ]

En helaas, voor velen herkenhaar:
[ afbeelding ]
Kan er bij mij meisje achter mijn naam komen te staan?
pi_132757716
De naam die bij ons op 1 staat heeft alleen een stom liedje op Youtube :{

Ik heb net een broodje eiersalade op en nu heb ik ineens zo'n trek in nog meer eiersalade. Heb mn moeder maar even gesmst voor haar recept :')
pi_132757718
quote:

[..]

SPOILER
O+ :')
  donderdag 31 oktober 2013 @ 13:44:47 #18
52229 Chanty
pi_132757736
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:34 schreef Limone het volgende:

[..]

En nu? Opluchting? :)
De druk is er nu even af maar het verandert niets aan het feit dat ik midden maart op straat sta en er in mijn sector gewoon weinig werk is. Het blijft zogezien een klotesituatie want ze zijn gewoon blij me met maar het beleid is nu eenmaal dat je er na drie jaarcontracten uit ligt :{
pi_132757868
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:44 schreef Chanty het volgende:

[..]

De druk is er nu even af maar het verandert niets aan het feit dat ik midden maart op straat sta en er in mijn sector gewoon weinig werk is. Het blijft zogezien een klotesituatie want ze zijn gewoon blij me met maar het beleid is nu eenmaal dat je er na drie jaarcontracten uit ligt :{
Herkenbaar :{ Mijn laatste tijdelijke contract loopt tot eind volgend jaar en vaste contracten zijn heel erg schaars...

Je krijgt trouwens wel WW als je contract wordt beëindigd he? Misschien helpt dat een beetje zodat je na je verlof verder kunt kijken?
  donderdag 31 oktober 2013 @ 13:54:38 #20
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_132758026
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:44 schreef Dot. het volgende:
De naam die bij ons op 1 staat heeft alleen een stom liedje op Youtube :{

Ik heb net een broodje eiersalade op en nu heb ik ineens zo'n trek in nog meer eiersalade. Heb mn moeder maar even gesmst voor haar recept :')
Thanks, nu wil ik eiersalade. :+ haha.

Wel fijn dat het hoge woord eruit is Chanty, maar rot dat het vooruitzicht er niet beter op wordt. :*

Hier blijkt de enige zwangerschapsyoga-cursus in de regio niet vergoedt te worden door mijn zorgverzekeraar, waar alle anderen wel vergoeden. Stelletje ellendelingen. Het gaat me niet eens om het geld, het is veel meer een principiële kwestie (want Max. Verzekerd). En dan zeggen 'maar we vergoeden ontspannen bevallen bij de fysiotherapeut wel'. Das hetzelfde als een kilo appels willen en door de groenteboer een kilo peren aangeboden krijgen. Als ik peren wil, koop ik wel peren }:|
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  donderdag 31 oktober 2013 @ 13:57:28 #21
52229 Chanty
pi_132758125
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:49 schreef Dot. het volgende:

[..]

Herkenbaar :{ Mijn laatste tijdelijke contract loopt tot eind volgend jaar en vaste contracten zijn heel erg schaars...

Je krijgt trouwens wel WW als je contract wordt beëindigd he? Misschien helpt dat een beetje zodat je na je verlof verder kunt kijken?
Ja ik heb recht op 5 maanden ww als het goed is. Alleen vraag ike me af of ik recht heb op zwangerschapsverlof en uitkering? Als ik hier lees: http://www.uwv.nl/Particu(...)uitkering/index.aspx lijkt het alsof dat alleen is als ik binnen 10 weken na beeindiging van mijn contract beval en dat red ik dus net niet :')
Maarja, liever heb ik in september sowieso weer een baan. Maar het zou wel fijn zijn als ik weet dat ik wel recht heb op verlof en uitkering.

Ik hou mezelf maar voor dat thuiszitten met een baby de beste tijd is om thuis te zitten. Is er in jouw sector een beetje makkelijk werk te vinden Dot?
  donderdag 31 oktober 2013 @ 14:00:33 #22
52229 Chanty
pi_132758216
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:54 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Thanks, nu wil ik eiersalade. :+ haha.

Wel fijn dat het hoge woord eruit is Chanty, maar rot dat het vooruitzicht er niet beter op wordt. :*

Hier blijkt de enige zwangerschapsyoga-cursus in de regio niet vergoedt te worden door mijn zorgverzekeraar, waar alle anderen wel vergoeden. Stelletje ellendelingen. Het gaat me niet eens om het geld, het is veel meer een principiële kwestie (want Max. Verzekerd). En dan zeggen 'maar we vergoeden ontspannen bevallen bij de fysiotherapeut wel'. Das hetzelfde als een kilo appels willen en door de groenteboer een kilo peren aangeboden krijgen. Als ik peren wil, koop ik wel peren }:|
Handig :{ woon je in zo'n afgelegen regio dan dat er maar 1 cursus aangeboden wordt? :o
  donderdag 31 oktober 2013 @ 14:05:40 #23
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_132758406
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:00 schreef Chanty het volgende:

[..]

Handig :{ woon je in zo'n afgelegen regio dan dat er maar 1 cursus aangeboden wordt? :o
SPOILER
Ik vind t wel meevallen, maar de trein rijdt na ons niet meer verder (want anders is plons water), dus dat zegt misschien ook een hoop :')
pi_132758434
quote:

[..]

SPOILER
* proest _O-
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 31 oktober 2013 @ 14:14:08 #25
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_132758687
quote:

[..]

SPOILER
Jaaaaaaaaaaaa....dank u! Dit is het perfecte liedje voor de volgende playbackshow tijdens het dorpsfeest! *O* *O* *O* _O_ _O_ _O_ _O- _O- _O-
  donderdag 31 oktober 2013 @ 14:21:48 #26
52229 Chanty
pi_132758938
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:05 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

SPOILER
Ik vind t wel meevallen, maar de trein rijdt na ons niet meer verder (want anders is plons water), dus dat zegt misschien ook een hoop :')
:D mja toch meer een uithoek dan de randstad. MB is te ver weg?
pi_132759076
Limone :D :*

Chanty kan me voorstellen dat dat geen lekker gevoel is.

Ow en ik verveel me. Was de skeleton key aan t kijken maar ven steeds afgeleid. Maar gewoon wat rondzappen dan..
  donderdag 31 oktober 2013 @ 14:25:23 #28
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_132759107
Nope, ga daar nu ook (want praktijk met diverse dagen/locaties), maar ook daar geen alternatieven. Eerste optie is volgens mij 30 km verderop en dat vind ik ook wat overdreven. Temeer aangezien de cursus hier heeel goed aangeschreven staat en door iedere kraamzorginstantie wordt geroemd.

Ik ga denk ik maar de klachtenprocedures in als ze niet vergoeden. Gewoon omdat het kan. En tijdens m'n verlof heb ik vast tijd voor dat soort principiële hoogstandjes. Hahaha.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 14:28:16 #29
52229 Chanty
pi_132759210
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 14:25 schreef Kimpossible het volgende:
Nope, ga daar nu ook (want praktijk met diverse dagen/locaties), maar ook daar geen alternatieven. Eerste optie is volgens mij 30 km verderop en dat vind ik ook wat overdreven. Temeer aangezien de cursus hier heeel goed aangeschreven staat en door iedere kraamzorginstantie wordt geroemd.

Ik ga denk ik maar de klachtenprocedures in als ze niet vergoeden. Gewoon omdat het kan. En tijdens m'n verlof heb ik vast tijd voor dat soort principiële hoogstandjes. Hahaha.
Groot gelijk hoor dat zou ik ook doen :Y
pi_132759378
Tijd zeker..maar zin? ;)
Ik had niet eens zin in een discussie met de keuken Leverancier die me afscheepte toen ik belde voor een probleem met de achterwand. Ik laat me nooooit afschepen :N
  donderdag 31 oktober 2013 @ 14:41:47 #31
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_132759675
Ik begreep van de yogamevrouw dat zij een klachtenbriefconcept heeft met namen van mensen die wel vergoed gekregen hebben via klachtenprocedure, dus das erg gemakkelijk. Ze schijnen dan vaak alsnog over de brug te komen, maar het is jammer dat het zo beide partijen de nodige energie kost.

Als ze nu alternatieven hadden gehad, had ik het wat anders gevonden. Maar nu betaal ik 140 euro per maand aan die luitjes, maak ik zelden ergens aanspraak op (muv zwangerschapsgerelateerde zaken nu) en dan doen ze nog zo lastig, waar iedere andere verzekeraar gewoon uitkeert. Misschien zijn het de hormonen, maar ik word er vervelend van :P
pi_132760314
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 13:57 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ja ik heb recht op 5 maanden ww als het goed is. Alleen vraag ike me af of ik recht heb op zwangerschapsverlof en uitkering? Als ik hier lees: http://www.uwv.nl/Particu(...)uitkering/index.aspx lijkt het alsof dat alleen is als ik binnen 10 weken na beeindiging van mijn contract beval en dat red ik dus net niet :')
Maarja, liever heb ik in september sowieso weer een baan. Maar het zou wel fijn zijn als ik weet dat ik wel recht heb op verlof en uitkering.

Ik hou mezelf maar voor dat thuiszitten met een baby de beste tijd is om thuis te zitten. Is er in jouw sector een beetje makkelijk werk te vinden Dot?
Kun je niet alvast even langs bij het CWI om het na te vragen?

Ik werk in de culturele sector, dus dat is ook niet echt heel erg riant met banen helaas... Ik hoop gewoon hard op een vast contract, want ik heb het hier prima naar mn zin :)
  donderdag 31 oktober 2013 @ 15:34:45 #33
52229 Chanty
pi_132761396
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 15:01 schreef Dot. het volgende:

[..]

Kun je niet alvast even langs bij het CWI om het na te vragen?

Ik werk in de culturele sector, dus dat is ook niet echt heel erg riant met banen helaas... Ik hoop gewoon hard op een vast contract, want ik heb het hier prima naar mn zin :)
Ga binnenkort even bellen inderdaad. En ja dat is ook geen hoek waar de banen voor het oprapen liggen ;(
  donderdag 31 oktober 2013 @ 15:46:07 #34
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_132761828
Chanty in de regel boven het lijstje staat volgens mij dat je gedurende je uitkering verlof krijgt, dat haalt ook de solicitatieplicht gedurende je ww uitkering eraf.
pi_132762155
Wat een lange saaie dag! Niet vooruit te branden en nergens zin in. Moet toch maar wat actiever worden, want zo gaat de tijd tot de bevalling wel erg lang duren. En dat terwijl ik zo naar mn verlof heb uitgekeken, errug he. Vind ook dat ik eigenlijk niet mag klagen met mn boek op de bank, maar Tis best saai.

Zooo dat moest er even uit! Dalijk maar even boodschappen doen. Iemand nog tips?
pi_132762236
-chocola
-kwark
-cola
-ginger ale
-eieren
-kaas
-zwarte kotex

Of bedoelde je tips tegen de verveling? :+
pi_132762276
@kim ik had me ook voorgenomen om dergelijke opstaande zaken op te pakken. Wil bijvoorbeeld onze verzekering oversluiten, maar puntje bij paaltje heb ik helemaal geen fut om het allemaal uit te zoeken. Terwijl het volgens mij best verstandig is.
pi_132762417
Hahaha LOL @ limone, je noemt gewoon 5 dingen die al op de lijst staan :-)

Maar het ging inderdaad meer om activiteiten.. de meest voor de hand liggende heb ik al gedaan. Voor de kleine is alles klaar. Kleertjes gewassen en gestreken. Ik heb een trouwalbum gemaakt. Bak wekelijks een lekkere taart o.i.d. Er ligt een stapel boeken en ik heb een abonnement op netflix.
pi_132762937
Ik zou het niet weten. Ik heb zelf ook niet echt ergens zin in, behalve dan de hele dag in mijn bed liggen..

Ik probeer zelf elke dag wat schoon te maken, kijk tv op de hometrainer en ik heb een leuk boek. Verder moet de laatste hand nog aan het kaartje gelegd worden en is nu pas alles gewassen.

Ik vind dat je al heel veel doet! Dat trouwalbum maken bijvoorbeeld _O_ Kan je niet alvast met een babyboek beginnen?
  donderdag 31 oktober 2013 @ 16:17:24 #40
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132763018
Oja, geboortekaartje... daar zou ik ook nog voor aan de slag :@.
Gelukkig hebben we nog even, en ik heb vandaag wat anders nuttigs gedaan: twee banen behang op de babykamer opgehangen. Als het straks klaar is, zijn we denk ik drie weken bezig geweest met behangen :'). Ik kan slecht tegen het lage tempo, maar anders protesteert mijn lijf... naja, so be it :Y).
KuikenGuppy
pi_132763451
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 15:59 schreef Purple010 het volgende:
@kim ik had me ook voorgenomen om dergelijke opstaande zaken op te pakken. Wil bijvoorbeeld onze verzekering oversluiten, maar puntje bij paaltje heb ik helemaal geen fut om het allemaal uit te zoeken. Terwijl het volgens mij best verstandig is.
Met je (zorg)verzekering kun je toch beter nog even wachten, omdat meestal pas ergens half november bij de meeste verzekeraars vergoedingen, voorwaarden, premies en dergelijke bekend zijn. Hoef je het voor nu niet op 'geen fut' te houden. :+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_132763515
Je kijkt tv op de hometrainer :D echt? Pff moet er niet aan denken!

Ik begin de dag met dochter naar school brengen, beetje opruimen/poetsen/ was doen. Daarna kom ik meestal niet verder als bankhangen.

9 uur dr phil :')
Smiddags teen mom :') :')
En voor de rest tijd vullen met zappen tussen mtv tlc en ci.
Tenzij ik iets beters heb opgenomen of gedownload.

Mooier kan ik t niet maken :P
pi_132763700
Vorige topic half bijgelezen. Heel veel lieve berichtjes gekregen, zag ik. O+ Op het moment dat ik het even niet meer zo zag belde een van de oma's met de vraag of ze langs kon komen om me te helpen. Echt te gek, want ze moet helemaal uit Duitsland komen. 8)7 Maar ze komt een dagje helpen met het grotere schoonmaakwerk. O+

En daarna heeft m'n man aan zijn moeder gevraagd of ze een dagje op onze dreumes kan passen, zodat we een dag onze handen vrij hebben. En vandaag afgesproken dat we dan niet gaan klussen of opruimen, maar dat we een dagje Antwerpen doen nog. *;

Voelt echt heel fijn, beetje steun van de oma's.
pi_132763729
En nog *O* voor de goede SEO's, natuurlijk.
pi_132763805
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:28 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Je kijkt tv op de hometrainer :D echt? Pff moet er niet aan denken!

Ik begin de dag met dochter naar school brengen, beetje opruimen/poetsen/ was doen. Daarna kom ik meestal niet verder als bankhangen.

9 uur dr phil :')
Smiddags teen mom :') :')
En voor de rest tijd vullen met zappen tussen mtv tlc en ci.
Tenzij ik iets beters heb opgenomen of gedownload.

Mooier kan ik t niet maken :P
:D

Maar voor 9 uur heb je het al druk genoeg gehad voor de rest van de ochtend en -deels- middag!
pi_132764966
HAha na jullie verhalen voel ik me iets minder schuldig!

En die zorgverzekering staat al bijna vast, want collectiviteitskorting. Het gaat om het kiezen van pakket en verdere invulling.
pi_132764992
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 15:46 schreef Hobbesje het volgende:
Chanty in de regel boven het lijstje staat volgens mij dat je gedurende je uitkering verlof krijgt, dat haalt ook de solicitatieplicht gedurende je ww uitkering eraf.
Dit klopt! Ik heb het uitgezocht dit jaar. Na je verlof gaan je ww en sollicitatieplicht weer in.
Home is where the O+ is...
pi_132765476
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:33 schreef Soempie het volgende:
Vorige topic half bijgelezen. Heel veel lieve berichtjes gekregen, zag ik. O+ Op het moment dat ik het even niet meer zo zag belde een van de oma's met de vraag of ze langs kon komen om me te helpen. Echt te gek, want ze moet helemaal uit Duitsland komen. 8)7 Maar ze komt een dagje helpen met het grotere schoonmaakwerk. O+

En daarna heeft m'n man aan zijn moeder gevraagd of ze een dagje op onze dreumes kan passen, zodat we een dag onze handen vrij hebben. En vandaag afgesproken dat we dan niet gaan klussen of opruimen, maar dat we een dagje Antwerpen doen nog. *;

Voelt echt heel fijn, beetje steun van de oma's.
Wat ontzettend fijn Soempie! Heerlijk als je zoveel steun hebt van lieve mensen om je heen.

Hier een lui dagje. Wel weer een wasje gedaan, hydrofielen, dekentjes en badcapes dit keer, en kleertjes gestreken en opgeborgen. Babytas nu definitief ingepakt en ook een lekker dutje gedaan.
Heel veel zin bij elkaar geraapt en zo de deur uit om te zwemmen!
  donderdag 31 oktober 2013 @ 17:34:03 #49
52229 Chanty
pi_132765875
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:07 schreef Cwen het volgende:

[..]

Dit klopt! Ik heb het uitgezocht dit jaar. Na je verlof gaan je ww en sollicitatieplicht weer in.
Dat klopt idd dat wist ik al. Maar ik snap niet goed wat ze met die tien weken bedoelen. 15 maart stopt mijn contract en 15 juni is mijn vermoedelijke bevallingsdatum. Dus als ik uit dienst ga duurt het nog meer dan tien weken voor ik moet bevallen. En er lijkt te staan dat je recht hebt op verlof als je binnen tien weken na je uitdiensttreding bevalt.
Zo lees ik het nu dus dan heb ik geen recht op verlof. Elders las ik dat die 10 weken regel geldt als je zelf ontslag neemt. Uitzoekpuntje dus maar gok dat me dat 1 telefoontje naar het Uwv kost :)
pi_132766282
Soempie wat fijn en lief :)

En gezellig dagje antwerpen klinkt als een goed plan!
pi_132766300
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:34 schreef Chanty het volgende:

[..]

Dat klopt idd dat wist ik al. Maar ik snap niet goed wat ze met die tien weken bedoelen. 15 maart stopt mijn contract en 15 juni is mijn vermoedelijke bevallingsdatum. Dus als ik uit dienst ga duurt het nog meer dan tien weken voor ik moet bevallen. En er lijkt te staan dat je recht hebt op verlof als je binnen tien weken na je uitdiensttreding bevalt.
Zo lees ik het nu dus dan heb ik geen recht op verlof. Elders las ik dat die 10 weken regel geldt als je zelf ontslag neemt. Uitzoekpuntje dus maar gok dat me dat 1 telefoontje naar het Uwv kost :)
Dat van die 10 weken kom ik nergens tegen?
pi_132766478
Pvoesss hoe is het nu? Duidelijkheid, ab kuurtje voorbij en minder moe??

Pffff sta mega in de file en weet niet eens of ik op tijd in het zwembad zal zijn... hinderlijk!!
  donderdag 31 oktober 2013 @ 17:54:01 #53
52229 Chanty
pi_132766556
http://www.uwv.nl/Particu(...)uitkering/index.aspx

En dan punt 2

quote:
2s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:46 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Dat van die 10 weken kom ik nergens tegen?
pi_132767201
Geldt voor jou dan niet deze situatie:

Uw vermoedelijke bevallingsdatum ligt binnen 10 weken na het einde van uw WW-uitkering

?

Hm, die kun je ook op verschillende manieren lezen.

Je hebt WW dan, toch? Want dan geldt toch gewoon: Bent u zwanger en ontvangt u een WW-uitkering, Ziektewet-uitkering of een loongerelateerde WGA-uitkering? Dan krijgt u in de periode rond uw bevalling zwangerschaps- en bevallingsverlof.

Punt 2 lijkt me dan alleen van toepassing als iemand geen recht heeft op een van de drie uitkeringen.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 18:24:18 #55
52229 Chanty
pi_132767430
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:15 schreef Soempie het volgende:

Uw vermoedelijke bevallingsdatum ligt binnen 10 weken na het einde van uw WW-uitkering

?

Mijn WW loopt dan nog, maar ben wel meer dan 10 weken uit dienst. Maar heb nu dit gevonden op een ander forum:

http://forum.viva.nl/foru(...)messages/192250/last

quote:
Er is een nawerking van 10 weken. Dat betekent dat als je ww uitkering afloopt 10 weken of minder voor je uitgerekende datum, je toch gewoon de zwangerschapsuitkering krijgt. Stel dat je ww eindigt 9 weken voor de uitgerekende datum, dan kun je vanaf 6 weken voor de uitgerekende datum een een zwangerschapsuitkering krijgen. Die die weken daar tussen krijg je niks, want geen recht meer op ww, en nog niet op zwangerschapsuitkering. Je zou alleen eventueel in aanmerking kunnen komen voor bijstand, mits je geen partner hebt met voldoende inkomen etc.
Dus die punten lijken een aanvulling te zijn. Dus je hebt recht op verlof en dat heb je OOK als...blabla voorwaarden. Dus dan hoef ik niet te kijken naar die aanvullende voorwaarden want ik ga gewoon WW aanvragen en punt 2 lijkt dus meer van toepassing als je uit dienst bent en geen WW aanvraagt maar wel binnen tien weken bevalt.

Tenminste, dat denk ik nu na wat verder rondgooglen :+ Maar ik ga sowieso nog wel een keer bellen, ik wil gewoon weten hoe dit soort zaken precies zitten en zorgen dat ik alles op tijd netjes heb geregeld. Nog meer hoop ik dat ik voor die tijd een andere baan heb gevonden en ik dat hele uwv niet nodig heb (behalve voor het zwangerschapsverlof natuurlijk).
  donderdag 31 oktober 2013 @ 18:24:59 #56
52229 Chanty
pi_132767452
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:15 schreef Soempie het volgende:

?

Je hebt WW dan, toch? Want dan geldt toch gewoon: Bent u zwanger en ontvangt u een WW-uitkering, Ziektewet-uitkering of een loongerelateerde WGA-uitkering? Dan krijgt u in de periode rond uw bevalling zwangerschaps- en bevallingsverlof.

Punt 2 lijkt me dan alleen van toepassing als iemand geen recht heeft op een van de drie uitkeringen.
Ja dat idee heb ik nu idd ook :Y
pi_132767477
Dat was ook wat ik bedoelde inderdaad. Die drie punten zijn bijzondere situaties waar jij dan helemaal niet naar hoeft te kijken. :Y
pi_132767590
Chanty, misschien dat je werkgever weer opnieuw met tijdelijke contracten wil beginnen na je verlofperiode?

Mij werd een aantal maanden voor het aflopen van m'n derde contract (bereiken vijf haar) zelfs gekscherend door P&O 'geadviseerd' zwanger te worden, dan kon ik makkelijk na een aantal maanden weer terugkomen. Toch maar een soort vaste aanstelling gekregen (jaren geleden).
pi_132767914
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 18:29 schreef Kursor het volgende:
Chanty, misschien dat je werkgever weer opnieuw met tijdelijke contracten wil beginnen na je verlofperiode?

Mij werd een aantal maanden voor het aflopen van m'n derde contract (bereiken vijf haar) zelfs gekscherend door P&O 'geadviseerd' zwanger te worden, dan kon ik makkelijk na een aantal maanden weer terugkomen. Toch maar een soort vaste aanstelling gekregen (jaren geleden).
Zo zit ik idd ook aan mijn vijfde contract. Ik moest nog even afstuderen en dat is best relax als je WW krijgt O-) Na drie maanden mag je weer drie nieuwe contracten.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 19:19:25 #60
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_132769181
Whehe coco die plaatjes XD _O-

Chanty; hangt af van het merk.. meestal kan je gewoon de maat nemen die je altijd neemt.
En als je zwanger bent mogen ze je toch niet ontslaan.. ook niet in je verlof.. of zie ik het nu verkeerd? Zelfs met een contract voor bepaalde tijd dacht ik..

Limone whaha :D :* fijn dat je keuze goed voelt!

Blablabla herkenbaar dat tv kijken :+ whehe.

Soempie wat fijn O+
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 19:24:28 #61
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_132769370
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:19 schreef Enfermera het volgende:
Whehe coco die plaatjes XD _O-

Chanty; hangt af van het merk.. meestal kan je gewoon de maat nemen die je altijd neemt.
En als je zwanger bent mogen ze je toch niet ontslaan.. ook niet in je verlof.. of zie ik het nu verkeerd? Zelfs met een contract voor bepaalde tijd dacht ik..

Limone whaha :D :* fijn dat je keuze goed voelt!

Blablabla herkenbaar dat tv kijken :+ whehe.

Soempie wat fijn O+
De ontslagbescherming tijdens zwangerschap geldt niet voor aflopende contracten, net zoals ontslagverboden tijdens ziekte niet van toepassing zijn op het moment dat je contract van rechtswege eindigt :)

/einde P&Omodus :9
  donderdag 31 oktober 2013 @ 19:26:50 #62
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_132769454
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:24 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

De ontslagbescherming tijdens zwangerschap geldt niet voor aflopende contracten, net zoals ontslagverboden tijdens ziekte niet van toepassing zijn op het moment dat je contract van rechtswege eindigt :)

/einde P&Omodus :9
Bijzonder.. want ik had toch echt een tijdelijk contract dat wel verlengd werd tot na mn verlof terwijl men me dus wel kwijt wilde zeg maar. Maar oke :)
  donderdag 31 oktober 2013 @ 19:30:10 #63
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_132769578
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:26 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Bijzonder.. want ik had toch echt een tijdelijk contract dat wel verlengd werd tot na mn verlof terwijl men me dus wel kwijt wilde zeg maar. Maar oke :)
Das vriendelijk van je (ex?)werkgever, maar dat is geen verplichting. Kanttekening is wel dat de zwangerschap uiteraard nooit de reden mag zijn om niet te verlengen.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 19:31:10 #64
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_132769613
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:30 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Das vriendelijk van je (ex?)werkgever, maar dat is geen verplichting. Kanttekening is wel dat de zwangerschap uiteraard nooit de reden mag zijn om niet te verlengen.
Ah oke.. Weer wat geleerd. Oh, dat was het allemaal zeker wel hoor, ze hebben me ondanks het op papier 'netjes doen' wel me gewoon eruit gewerkt omdat ik zwanger was. Magoed, das verleden tijd.. Huidige werkgever is een stuk relaxter. :)
  donderdag 31 oktober 2013 @ 19:34:27 #65
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_132769741
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:31 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ah oke.. Weer wat geleerd. Oh, dat was het allemaal zeker wel hoor, ze hebben me ondanks het op papier 'netjes doen' wel me gewoon eruit gewerkt omdat ik zwanger was. Magoed, das verleden tijd.. Huidige werkgever is een stuk relaxter. :)
Het vervelende is dat die dingen lastig hard te maken zijn 'voor het hekje', maar officieel mag het natuurlijk echt niet, want ongelijke behandeling en zulks. Mja, fraaie wettelijke kaders sluiten nare praktijksituaties nooit uit. Goed dat je nu een fijnere werkgever hebt!
pi_132770351
Chanty balen dat je in deze situatie zit, maar in deze tijd is dit vaak wel de realiteit. Is die tien weken niet gebaseerd op bevallingsverlof? normaal gesproken hebben we recht op zwangerschapsverlof ( 4 tot 6 weken) en tenminste 10 weken bevallingsverlof.

Vandaag een productieve dag gehad, manlief is op donderdag altijd vrij. kleuter ging tussen de middag naar de gastouder dus manlief en ik hadden onze handen vrij. Begonnen bij de drukker voor het kaartje. Daarna lampen en rolgordijnen gehaald. Grote boodschappen gedaan. Box naar beneden gehaald. De schilder heeft de meubels en de muur op de babykamer afgemaakt. Morgen ga ik lekker de kleertjes wassen en in de kast leggen. Maar vanavond doe ik niks meer, pootjes omhoog, tv aan en verder met mn ledikant dekentje
  donderdag 31 oktober 2013 @ 19:57:55 #67
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_132770596
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:34 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Het vervelende is dat die dingen lastig hard te maken zijn 'voor het hekje', maar officieel mag het natuurlijk echt niet, want ongelijke behandeling en zulks. Mja, fraaie wettelijke kaders sluiten nare praktijksituaties nooit uit. Goed dat je nu een fijnere werkgever hebt!
Precies.. dat is het. Ik weet het maar mijn werkgever vond dat ie alles goed had gedaan.. dus ja. Ik laat het erbij.
Zeker! Daarom kan ik me ook zo goed voorstellen hoe naar het is om in je zwangerschap (wat een leuke tijd moet zijn!) je zorgen moet gaan lopen om je baan en zulks. ;(
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:02:16 #68
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_132770754
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 19:57 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Precies.. dat is het. Ik weet het maar mijn werkgever vond dat ie alles goed had gedaan.. dus ja. Ik laat het erbij.
Zeker! Daarom kan ik me ook zo goed voorstellen hoe naar het is om in je zwangerschap (wat een leuke tijd moet zijn!) je zorgen moet gaan lopen om je baan en zulks. ;(
Ik ook. Ik ben zoo blij met mijn vaste contract (vriend daarentegen..) , al zegt dat anno 2013 ook niets meer. Binnen nu en 2 jaar moet er bij ons ook cumulatief 20 procent uit -O- . Nu zit ik qua afspiegeling wel gunstig, maar toch. Ik leef mee met Dot en Chanty en iedereen in dezelfde situatie.

De arbeidsmarkt zuigt echt. Ik ben ook ontzettend tegen de versoepeling van het ontslagrecht, ondanks (of misschien juist door?) mijn functie. Ik zie te veel managers nu al door de mazen van de wet heen proberen te fietsen en das echt niet m'n ding, ook niet in het bedrijfsbelang denkend.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:05:32 #69
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_132770888
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:02 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ik ook. Ik ben zoo blij met mijn vaste contract (vriend daarentegen..) , al zegt dat anno 2013 ook niets meer. Binnen nu en 2 jaar moet er bij ons ook cumulatief 20 procent uit -O- . Nu zit ik qua afspiegeling wel gunstig, maar toch. Ik leef mee met Dot en Chanty en iedereen in dezelfde situatie.

De arbeidsmarkt zuigt echt. Ik ben ook ontzettend tegen de versoepeling van het ontslagrecht, ondanks (of misschien juist door?) mijn functie. Ik zie te veel managers nu al door de mazen van de wet heen proberen te fietsen en das echt niet m'n ding, ook niet in het bedrijfsbelang denkend.
Ja precies.. nee, zelfs met een vast contract ben je het niet geheel meer zeker. Natuurlijk wel íets zekerder, maar toch.
Ja, verschrikkelijk he? De werknemer is weer de dupe van de crisis, dat is wel weer duidelijk..
pi_132771058
Ik sluit me aan, bij mij zit het er dik in dat mijn contract weer niet verlengd wordt vanwege mijn zwangerschap. De vorige keer vond ik het niet zo'n probleem omdat ik WW en een zwangerschapsuitkering kreeg, maar ik ben bang dat dat er nu niet in zit (ik weet niet of je daar wel 2 keer recht op hebt). En bovendien vind ik dat mijn werkgever best íets voor me mag overhebben. Dus ik ben van plan me er dit keer niet zo makkelijk bij neer te leggen.

Ik ben dus zwanger :+ Vandaag goeie echo gehad. Wel een weekje minder ver dan gedacht, 8w1d nu. Maar jeej. *O*

Mag ik in de OP met 11 juni 2014 ?
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:10:29 #71
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_132771107
Cantare gefeliciteerd!! *O*
En bah, jij ook al gedoe met je werk.. :{ stom!
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:12:16 #72
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_132771178
Cantare! O+ welkom en gefeliciteerd!

Ik durf het ook zo niet te zeggen qua ww-recht, maar als je contract afloopt vlak voor je verlof begint, heb je volgens mij wel recht op zwangerschaps en bevallingsuitkering.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:12:54 #73
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_132771205
Hoera Cantare *O*.
KuikenGuppy
pi_132771253
Ja stom inderdaad. Financieel is het nog niet eens zo'n punt - hoewel het niet echt handig is aangezien we net een nieuw huis aan het bouwen zijn - maar ik vind mijn werk leuk en ben echt niet gemaakt om fulltime thuis te zijn. En het voelt gewoon genaaid om eruit gezet te worden terwijl je je werk goed doet.

Maar goed, alles voor de baby, he... :P
pi_132771303
quote:
17s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:12 schreef Kimpossible het volgende:
Cantare! O+ welkom en gefeliciteerd!

Ik durf het ook zo niet te zeggen qua ww-recht, maar als je contract afloopt vlak voor je verlof begint, heb je volgens mij wel recht op zwangerschaps en bevallingsuitkering.
Ja, in principe wel, maar geldt dat ook als je die truc krap 2 jaar terug al eens hebt uitgehaald?
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:16:48 #76
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_132771378
Cantare ik heb je toegevoegd ^O^ Gefeliciteerd!
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_132771514
Welkom Cantare en gefeliciteerd! *O*

Ik ben nu voor de 2e keer in een jaarcontract zwanger. Dit keer zelfs voor aflopen van jaarcontract op verlof :@ Mijn manager vond het overigens geen probleem. Die liet al weten me te willen houden.

Succes dames met contractperikelen. Nooit fijn om in onzekerheid te leven. :*
pi_132771749
quote:
2s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:16 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Cantare ik heb je toegevoegd ^O^ Gefeliciteerd!
dank je!
  donderdag 31 oktober 2013 @ 20:29:47 #79
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_132771882
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:09 schreef Cantare het volgende:
Ik sluit me aan, bij mij zit het er dik in dat mijn contract weer niet verlengd wordt vanwege mijn zwangerschap. De vorige keer vond ik het niet zo'n probleem omdat ik WW en een zwangerschapsuitkering kreeg, maar ik ben bang dat dat er nu niet in zit (ik weet niet of je daar wel 2 keer recht op hebt). En bovendien vind ik dat mijn werkgever best íets voor me mag overhebben. Dus ik ben van plan me er dit keer niet zo makkelijk bij neer te leggen.

Ik ben dus zwanger :+ Vandaag goeie echo gehad. Wel een weekje minder ver dan gedacht, 8w1d nu. Maar jeej. *O*

Mag ik in de OP met 11 juni 2014 ?
Gefeliciteerd! *O*
pi_132773020
Cantare uit de kast! *O* Gefeliciteerd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')