Steigers.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:25 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wat is dat?
Steigers of een markt?
Den Haag, verder weet ik er niks van...quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:29 schreef Lienzz het volgende:
[..]
oei dit is minder, waar is dit en hoe is het met eventuele gewonden?
Terminologie ligt gevoelig bij weerliefhebbers.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:25 schreef Bienelientjee het volgende:
Ja, jaNeem mij niet zo letterlijk met die windhoos. Je snapt wat ik bedoelde.
Het hoogtepunt is hier nog niet bereikt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zo te lezen zijn Engeland en Frankrijk veel harder getroffen.
twitter:MeteoConsult twitterde op maandag 28-10-2013 om 10:29:27IJmuiden om 10.20 uur windkracht 11 (56 knopen); een zeer zware storm en een maximale windstoot van 69 knopen. reageer retweet
.quote:Oorzaak
Tussen Leiden C. en Haarlem rijden geen treinen door een boom op het spoor.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 15:00 uur verholpen
Mwah heb meer het idee dat vooral UK erg slecht voorbereid is op zoiets.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zo te lezen zijn Engeland en Frankrijk veel harder getroffen.
kan erger ...quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:39 schreef GekkePoes het volgende:
Ik zie hier mensen met een klein bootje aan het varen, wat een idioten.
quote:10:35:28 28-10-13 -ALPHA- Prio 1, Zwemmer in problemen / vermist, HIN1,HIN2
1735052 Kustwachtcentrum (Lichtkrant GMK Friesland)
De windsnelheden die ze in de UK hebben gehad worden hier niet verwacht hoor.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:39 schreef -0- het volgende:
[..]
Mwah heb meer het idee dat vooral UK erg slecht voorbereid is op zoiets.
Windkracht is daar niet hoger geweest als hier nu en wat betreft neerslag hoorde ik sommen van 20-40 mm voorbij komen. Onbegrijpelijk dat dit zoveel problemen geeft. Dat gebeurde hier in september en oktober op grote schaal met 50 - 100 mm. (En ik vermoed dat ze daar in de UK ook wel ervaring mee moeten hebben?
quote:
terugkomend op het weer:quote:Op de A2 richting Utrecht tussen Breukelen en Maarssen zijn drie rijstroken vanwege een gekantelde vrachtwagen, meldt de ANWB
Echt? Ik heb het idee dat op de meeste plekken dit van nu wel het hoogtepunt is, toch?quote:
In het midden van het land zou het op zijn ergst zijn tussen 10 en 16/17u.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Echt? Ik heb het idee dat op de meeste plekken dit van nu wel het hoogtepunt is, toch?
Volgens mij duurt het nog wel even hoor voordat het in het Noorden is.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:43 schreef alors het volgende:
Ik denk dat het nu hier (z-Frl) isAlthans dat hoop ik maar, want erger dan dit hoeft van mij niet.
Ik heb daar niet hoger dan 10 bft voorbij zien komen met stoten van 120 km/hquote:Op maandag 28 oktober 2013 10:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
De windsnelheden die ze in de UK hebben gehad worden hier niet verwacht hoor.
quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:46 schreef Greys het volgende:
Mijn hond staat angstvallig naar de open haard te grommen, die verwacht dat er met dat rare harde geluid in de schoorsteen elk moment monsters naar beneden vallen.
quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:46 schreef Pino112 het volgende:
Tevens:
10:39:58 28-10-13 -ALPHA- Prio 1, Zwemmer in problemen / vermist, HIN1,HIN2,DOEbi
1735488 Kustwachtcentrum (KNRM Den Oever) (Bemanning Johanna Margareta)
Wat bezielt je om te gaan zwemmen
slalommen?quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:47 schreef Nattekat het volgende:
Moet stiekem wel lastig om al die prullenbakken
Wel tot 160km per uur:quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:46 schreef -0- het volgende:
[..]
Ik heb daar niet hoger dan 10 bft voorbij zien komen met stoten van 120 km/h
In het westen is het hier nu 10 a 11 bft en IJmuiden zat op 136 km/h
nu.nlquote:Ook in andere Europese landen zorgt de storm voor overlast. In het noordwesten van Frankrijk zitten meer dan 75.000 huishoudens zonder stroom door schade aan elektriciteitskabels. De wind bereikte daar snelheden tot zo'n 140 kilometer per uur.
In België zijn in zowel Mechelen als Antwerpen de parken gesloten in verband met de storm. De Belgische brandweer heeft veel meldingen van stormschade gekregen. (ANP)
In Groot-Brittannië worden ondertussen windstoten van maar liefst 160 kilometer per uur gemeten. Volgens de BBC zitten zo'n 220.000 huishoudens in Engeland en Wales zonder stroom. Verschillende wegen zijn afgesloten en op luchthaven Heatrow zijn 120 vluchten geannuleerd. Meer dan honderd bomen zijn op het spoor gevallen.
Ik hoor ze vallenquote:
Dat dacht ik ook te horen maar dat was iemand met een bladblazer. Vreemde figuren...lekker nuttigquote:Op maandag 28 oktober 2013 10:47 schreef Angry_Bird het volgende:
Ik hoor een kettingzaag vanuit kantoor in Den Haag (en dat rijmt).
Misschien een hond achterna gegaan ofzo?quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:46 schreef Pino112 het volgende:
Tevens:
10:39:58 28-10-13 -ALPHA- Prio 1, Zwemmer in problemen / vermist, HIN1,HIN2,DOEbi
Not sure if trolling....quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:46 schreef Pino112 het volgende:
Tevens:
twitter:MeteoConsult twitterde op maandag 28-10-2013 om 10:49:16De analyse van 10 uur. Het zwaarste deel van de storm (ten zw van kern) komt nog en gaat naar NW-Nederland. #storm http://t.co/lAMaGUyltc reageer retweet
Bemanning overboord geslagen wrs (zie bericht, 'bemanning'), ik vind dat niet zo 'quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:46 schreef Pino112 het volgende:
Tevens:
Misschien hoor ik toch echt een kettingzaag.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:49 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook te horen maar dat was iemand met een bladblazer. Vreemde figuren...lekker nuttig
Bron: RTL Nieuwsquote:In Den Haag zijn twee voetgangers onder een omgewaaide boom terechtgekomen.
Een persoon is los getrokken en een andere moest worden losgezaagd door de brandweer. Omstanders hielpen de boom op te tillen om mensen los te krijgen.
Een van de twee is naar het ziekenhuis gebracht. Het incident gebeurde op de hoek van de Waldeck Pyrmontkaden en de Elandsstraat in Den Haag.
Jippie. Hij wordt met open armen ontvangen hierquote:Op maandag 28 oktober 2013 10:50 schreef INViCTuS het volgende:
twitter:MeteoConsult twitterde op maandag 28-10-2013 om 10:49:16De analyse van 10 uur. Het zwaarste deel van de storm (ten zw van kern) komt nog en gaat naar NW-Nederland. #storm http://t.co/lAMaGUyltc reageer retweet
Ik zag net politie langsrijden op die camquote:Op maandag 28 oktober 2013 10:49 schreef Cassius het volgende:
http://www.terena.org/webcam/ alle fietsen liggen al om [ afbeelding ]
In Engeland heb je wel meer uitstupsels langs de kust, die windstoot is gemeten op Isle of Wight. De storm zelf is nog niet afgezwakt volgens mij.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wel tot 160km per uur:
[..]
nu.nl
Bemanning is de bemanning van de reddingboot die wordt opgeroepen ja.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Bemanning overboord geslagen wrs (zie bericht, 'bemanning'), ik vind dat niet zo ''
Echt? Ok, dan verkeerd gelezenquote:Op maandag 28 oktober 2013 10:53 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Bemanning is de bemanning van de reddingboot die wordt opgeroepen ja.
Die mensen zullen er altijd zijn, er zullen vast mensen uit Brabant/Limburg/Gelderland/Drenthe zijn die vonden dat het weeralarm niet nodig was, terwijl er daar helemaal geen weeralarm is uitgegeven.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:54 schreef 22 het volgende:
Ik denk dat niemand vandaag zal zeggen dat het weeralarm overbodig was.
Veel bomen ook nog omgewaaid in het binnenland ver van de kust (ook al bij Winterswijk). Terwijl het daar niet heel erg waait zo te zien, of zijn er wel zware windstoten?quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:55 schreef Momo... het volgende:
Geen treinverkeer mogelijk tussen Ede-Wageningen-Arnhem
Oorzaak
Tussen Ede-Wageningen en Arnhem rijden geen treinen door een boom op het spoor.
twitter:BuildingSenses twitterde op maandag 28-10-2013 om 09:02:34Het EWI gebouw vd TUDelft is altijd spannend met storm. De positionering leidt tot een windtunnel effect. Er staan nu zelfs beveiligers bij. reageer retweet
Ja hier nog eentjequote:Op maandag 28 oktober 2013 10:57 schreef alors het volgende:
De kat vermaakt zich overigens opperbest voor het raam met alles wat langskomt
quote:Hulpdiensten met spoed naar de Herengracht in Amsterdam. Daar zouden meerdere gewonde personen onder een omgewaaide boom liggen.
Nu staan ze nog, straks vliegen zequote:Op maandag 28 oktober 2013 10:58 schreef Rickario het volgende:
Maar het spookt weer:twitter:BuildingSenses twitterde op maandag 28-10-2013 om 09:02:34Het EWI gebouw vd TUDelft is altijd spannend met storm. De positionering leidt tot een windtunnel effect. Er staan nu zelfs beveiligers bij. reageer retweet
Bakfietsmoedersquote:Op maandag 28 oktober 2013 10:59 schreef 22 het volgende:
Hier in het Gooi zie ik de ene melding na de andere melding voorbijkomen van stormschade.
Blij dat ik de kinderen heb laten overblijven en niet om 12 uur heen en weer moet met de bakfiets.
Die van mij krijg ik met windkracht 5 al niet meer buiten, te veel lawaai en dingen die bewegen. Vanachter het raam is het lekker veilig.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:58 schreef Olga het volgende:
[..]
Ja hier nog eentjeDie heeft echt de tijd van haar leven
Ze mag alleen nu nog niet naar buiten, waait ze zo weg
Zitten wel stevige windstoten af en toe bij, veel fietsen die tegen hekken staan liggen hier bijna allemaal om bijvoorbeeld.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:58 schreef Fegalund het volgende:
[..]
Veel bomen ook nog omgewaaid in het binnenland ver van de kust (ook al bij Winterswijk). Terwijl het daar niet heel erg waait zo te zien, of zijn er wel zware windstoten?
Sjimmie wil juist wel naar buiten, ook toen het van de week zo hard regende. Raar beestquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:00 schreef alors het volgende:
[..]
Die van mij krijg ik met windkracht 5 al niet meer buiten, te veel lawaai en dingen die bewegen. Vanachter het raam is het lekker veilig.
In die hoek is men ook minder gewend, denk dat de effecten van windkracht 7 of 8 daar net zoveel schade oplevert dan een windkracht 10 aan de kust.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:58 schreef Fegalund het volgende:
[..]
Veel bomen ook nog omgewaaid in het binnenland ver van de kust (ook al bij Winterswijk). Terwijl het daar niet heel erg waait zo te zien, of zijn er wel zware windstoten?
TU Delft.quote:
twitter:ecvandera twitterde op maandag 28-10-2013 om 10:40:42At the office, 20th floor of the faculty of #EWI @tudelft, during the #storm AND THE BUILDING IS MOVING. I repeat, MOVING. #dizzy #icantdeal reageer retweet
twitter:ecvandera twitterde op maandag 28-10-2013 om 10:40:42At the office, 20th floor of the faculty of #EWI @tudelft, during the #storm AND THE BUILDING IS MOVING. I repeat, MOVING. #dizzy #icantdeal reageer retweet
Is vaak zo met hoogbouw. Is juist goed.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:03 schreef Rickario het volgende:
Hmm, ik weet niet of ik dit moet geloventwitter:ecvandera twitterde op maandag 28-10-2013 om 10:40:42At the office, 20th floor of the faculty of #EWI @tudelft, during the #storm AND THE BUILDING IS MOVING. I repeat, MOVING. #dizzy #icantdeal reageer retweet
quote:10.50 UUR:
Het zwaarste windveld ligt nog op zee (zie de kaart naast dit verhaal met de analyse van 10 uur daarop). Dit lijkt voor het noordwesten van het land en het Waddengebied weggelegd. We maken ons toch een beetje zorgen.
11.00 UUR:
Omdat het zwaarste deel van de storm nog moet komen, geven we nu voor de Wadden kans op een windkracht 12. Tussen 12 en 13 uur.
twitter:MeteoConsult twitterde op maandag 28-10-2013 om 11:01:34Omdat het zwaarste deel van de storm nog moet komen, geven we nu voor de Wadden kans op een windkracht 12, 12-13 uur. #storm reageer retweet
Delft. Alles ligt platquote:
twitter:tnttoon twitterde op maandag 28-10-2013 om 10:59:19Ik wordt hierboven in #EWI toch wel weer lichtjes misselijk. Alles piept kraakt en beweegt. Ga denk ik een plek zoeken in de laagbouw of zo. reageer retweet
Dan ben ik nu juist erg blij dat het vorige week niet zo waaidequote:Op maandag 28 oktober 2013 11:12 schreef Rickario het volgende:
[..]
Delft. Alles ligt plat
Whehetwitter:tnttoon twitterde op maandag 28-10-2013 om 10:59:19Ik wordt hierboven in #EWI toch wel weer lichtjes misselijk. Alles piept kraakt en beweegt. Ga denk ik een plek zoeken in de laagbouw of zo. reageer retweet
Ergens meer info? Toch niet een van die twee grote kranen aan het eind van de Beethovenstraat?quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:55 schreef gerritakker het volgende:
Hijskraan over spoor gevallen bij Adam Rai
twitter:MeteoConsult twitterde op maandag 28-10-2013 om 11:13:03Vlieland nu de hoogste windstoot van 135 km/u bij een reguliere windkracht 11. #storm reageer retweet
Jeetje, dat is echt geluk.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:14 schreef INViCTuS het volgende:
Hier hebben ze geluk gehad met die keet die je daar ziet, das namelijk een best boompje...
[ afbeelding ]
Hoeft niet perse nog te komen toch? Er was voor die regio ook geen alarm afgegevenquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:15 schreef ondeugend het volgende:
Bizar, hier in Assen staat een stevige wind maar meer ook niet.
Neem aan dat het nog komt?
Zeiken op de NS is het allermakkelijkste en het allereerste wat iedereen doet.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:16 schreef Greys het volgende:
Weeralarm was in dit geval echt meer dan terecht.
En nog steeds zie je 'Jaaaaa hoor, er ligt een blaadje op de rails en het OV rijdt niet meer'-berichten
Een van mijn twee katten probeert de blaadjes te vangen die tegen het raam waaien.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:57 schreef alors het volgende:
De kat vermaakt zich overigens opperbest voor het raam met alles wat langskomt
quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:17 schreef Gwywen het volgende:
[ afbeelding ]
Landinwaarts niks aan de hand, flinke wind, een twijgje op de weg.
En op het weer. Combinatie (zoals vandaag) blijft het leukst. Al is het vandaag mijns inziens wel terecht dat er minder treinen rijden.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:17 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Zeiken op de NS is het allermakkelijkste en het allereerste wat iedereen doet.
Mijn katten willen steeds naar buiten, gaan ze lopen rennen, helemaal door het dolle heen door die wind, en heel hun vacht waait door de war, haha.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:18 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Een van mijn twee katten probeert de blaadjes te vangen die tegen het raam waaien.
Ja idd, alsof de NS er iets aan kan doen dat er bomen op het spoor liggen en bovenleidingen kapot gaan.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:17 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Zeiken op de NS is het allermakkelijkste en het allereerste wat iedereen doet.
Ahhh... het neemt af :cquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:18 schreef Pino112 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Laat hem maar staan hoor.
Gerritakker had 'm net boven mij ook gepost, vandaar dat ik 'm meteen weer weghaalde.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:18 schreef Pino112 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Laat hem maar staan hoor.
Ja die van mij ook, springt ie opeens weer een eind de lucht inquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:18 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Een van mijn twee katten probeert de blaadjes te vangen die tegen het raam waaien.
Ja maar dat was een dynamisch linkje dus dat plaatje is over een paar uur anders. Die van jou niet.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:20 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Gerritakker had 'm net boven mij ook gepost, vandaar dat ik 'm meteen weer weghaalde.
Wel nog omgevallen bomen op het spoor ver landinwaarts (o.a. Winterswijk, zit je al bijna in Duitsland).quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:17 schreef Gwywen het volgende:
[ afbeelding ]
Landinwaarts niks aan de hand, flinke wind, een twijgje op de weg.
Ga je nou op één ochtend heen en weer?quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:21 schreef Rickario het volgende:
In Groningen begint het nu ook wat steviger te waaien. Straks weer richting Eindhoven rijden
quote:Door de storm is maandag een persoon in Amsterdam om het leven gekomen.
door Redactie NU.nl 11:23
Yep..quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:22 schreef alors het volgende:
[..]
Ga je nou op één ochtend heen en weer?
Ja inderdaad, dat maakt ook gelijk dat het minder hevig lijkt allemaal vind ik.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik mis eigenlijk de stortregens bij deze storm.
En vanaf nu is deze storm niet leuk meer.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:24 schreef gerritakker het volgende:
Door de storm is maandag een persoon in Amsterdam om het leven gekomen.door Redactie NU.nl 11:23
De brandweer in Amsterdam adviseert iedereen om binnen te blijven.
Taxi op kosten van de zaak.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Moet straks om 13.30 toch echt naar me werk... maar heb de auto niet en de trams en bussen rijden nauwelijks nu....
dat is een ergernis in de top 3 ja.... maar jaquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:28 schreef caspervc het volgende:
[..]
Elke Canta minder is wat mij betreft een zegen
Ik zal mijn plekje in de hel wel verdienen maar een Canta onder een boom is grappigquote:
*steekt een kaarsje op.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:28 schreef Dven het volgende:
De Grote Woei heeft zijn eerste offer genomen
Maar die canta is nog wel helemaal heel. zijn stevige autootjes.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:29 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik zal mijn plekje in de hel wel verdienen maar een Canta onder een boom is grappig![]()
Sorry
Kringetje maken?quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
*steekt een kaarsje op.
* waait uit.
Ik moest lachen, wat ergquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
*steekt een kaarsje op.
* waait uit.
De "R" uit je nickname weghalen, catwoman is nooit bang toch?quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:30 schreef CartWOman het volgende:
Groningen (Haren) gaat het nu ook tekeer.
Ik zal wel de enige zijn tussen al die bikkels hier maar ik ben bang.
Ik ook, en toen schaamde ik me een beetje.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:31 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik moest lachen, wat erg
Triest dat er een dode is gevallen. Maar haast niet te voorkomen helaas.
twitter:MeteoConsult twitterde op maandag 28-10-2013 om 11:29:48Om 10.20 uur had Vlieland 63 knopen gemiddeld, op de rand van windkracht 12! Daarbij een windstoot van 76 knopen; ruim 140 km per uur! reageer retweet
quote:De brandweer Amsterdam-Amstelland adviseert iedereen in de regio binnen te blijven nu de storm op zijn hoogtepunt lijkt. "Het is te gevaarlijk om naar buiten te gaan'', zei een woordvoerster. Volgens de haar is het een "gekkenhuis''. "Alle kazernes zijn uitgerukt. Bomen waaien om en boten raken los.'' (ANP)
Exact. Al is het vaak wel dom. Mensen weten dat er gevaarlijke situaties kunnen onstaan maar : "Dat zal mij niet overkomen hoor."quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:31 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik moest lachen, wat erg
Triest dat er een dode is gevallen. Maar haast niet te voorkomen helaas.
Tsja. Er zijn best wat kantoren in die oude grachtenpanden en mensen zullen toch verplicht zijn op hun werk te verschijnen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Exact. Al is het vaak wel dom. Mensen weten dat er gevaarlijke situaties kunnen onstaan maar : "Dat zal mij niet overkomen hoor."
Ben je nu op het strand ala. Maar lekker in een oude binnenstad gaan lopen tussen alle krakkemikkige bomen of in een autootje over bruggen... Dom dom dom
Bedankt, moest even lachen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
De "R" uit je nickname weghalen, catwoman is nooit bang toch?
twitter:MeteoConsult twitterde op maandag 28-10-2013 om 11:33:30De hoogste windstoten gemeten om 11.20 uur. Vlieland is de koploper met 141 kilometer per uur. #storm http://t.co/LlQwwovas5 reageer retweet
Denk dat je gemiddeld nog meer kans hebt om dood te gaan in het normale verkeer op een normale dag, dan nu in de storm dood te gaan door een storm gerelateerd ongeluk.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Exact. Al is het vaak wel dom. Mensen weten dat er gevaarlijke situaties kunnen onstaan maar : "Dat zal mij niet overkomen hoor."
Ben je nu op het strand ala. Maar lekker in een oude binnenstad gaan lopen tussen alle krakkemikkige bomen of in een autootje over bruggen... Dom dom dom
Mark Rutte hoopt dat het een 65+ is dat scheelt weer in de AOW kostenquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:36 schreef Bienelientjee het volgende:
Volgens de NOS is in Amsterdam een tweede persoon overleden. De vrouw liep op de Herengracht toen een boom op haar hoofd terecht kwam.
door Redactie NU.nl 11:34
Doets niet af aan de onnodigheid. Weeralarm wordt niet voor niets gegeven, je kan de berichten volgen en altijd inzien van.. Misschien toch maar even beter om bepaalde gebieden even te ontwijken voor een uurtje of twee a drie. Het kost je niet zo veel van je dag. Wel van de rest van je leven.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tsja. Er zijn best wat kantoren in die oude grachtenpanden en mensen zullen toch verplicht zijn op hun werk te verschijnen.
Je weet nooit van te voren hoe erg het wordt he.
quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:36 schreef Bienelientjee het volgende:
Volgens de NOS is in Amsterdam een tweede persoon overleden. De vrouw liep op de Herengracht toen een boom op haar hoofd terecht kwam.
door Redactie NU.nl 11:34
Misplaatste kutgrap.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:37 schreef Evertjan het volgende:
[..]
Mark Rutte hoopt dat het een 65+ is dat scheelt weer in de AOW kosten
Je zult wel niet op de Wadden wonen, gok ik zo.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:36 schreef Krullenbollie het volgende:
Wanneer gaat het beginnen dan? Of is het al begonnen?
Ik vraag me af of er vandaag al twee personen in Amsterdam zijn omgekomen door auto-ongelukken. Dus gemiddeld is het flauwekul wat jij nu noemt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:36 schreef practics het volgende:
[..]
Denk dat je gemiddeld nog meer kans hebt om dood te gaan in het normale verkeer op een normale dag, dan nu in de storm dood te gaan door een storm gerelateerd ongeluk.
Mensen moesten er eens niet zo'n drama van maken, elk dingetje word nu door de media vol in beeld gebracht.
Ik had al moeite met de 40 halenquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:37 schreef Klonk het volgende:
Ik kom net terug van een rondje fietsen en dit is dan een leuke kant van die wind, zolang je hem mee hebt op de fiets
[ afbeelding ]
twitter:xxxxxxKamilla twitterde op maandag 28-10-2013 om 11:37:18@HumbertoTan tweede inmiddels ook al in Amsterdam. 1 vrouw Herengracht, 1 man Ceintuurbaan. reageer retweet
quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:37 schreef Klonk het volgende:
Ik kom net terug van een rondje fietsen en dit is dan een leuke kant van die wind, zolang je hem mee hebt op de fiets
[ afbeelding ]
Wel een kutfotoquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:37 schreef Klonk het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat de wind het water anders door de kieren naar binnen blaast?quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:37 schreef Leandra het volgende:
Heel stom, maar ik zit me bijna af te vragen of ik tape op de ramen moet plakken....
Overgehouden uit Florida
Er komen per jaar in NL zo'n 700 mensen om door een verkeersongeluk, dus een gemiddelde van 2 per dag voor Amsterdam zou betekenen dat alle verkeersdoden van NL in Amsterdam vallen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er vandaag al twee personen in Amsterdam zijn omgekomen door auto-ongelukken. Dus gemiddeld is het flauwekul wat jij nu noemt.
ik ook nietquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik had al moeite met de 40 halen
Maar ik heb dan ook geen racefiets.
Echt onzin dit. Ik had anders vandaag in een klein licht autootje over de Moerdijkbrug en de Brienenoord gemoeten, twee keer. Precies tussen 10 en 11, de eerste keer. Dat is gewoon vragen om ellende nu. Dus hoefde niet, van de baas, die belde zelf dat ik niet hoefde te komen door het weeralarm.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:36 schreef practics het volgende:
Mensen moesten er eens niet zo'n drama van maken, elk dingetje word nu door de media vol in beeld gebracht.
verstandig besluit je moet het gevaar niet gaan opzoeken nuquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Echt onzin dit. Ik had anders vandaag in een klein licht autootje over de Moerdijkbrug en de Brienenoord gemoeten, twee keer. Precies tussen 10 en 11, de eerste keer. Dat is gewoon vragen om ellende nu. Dus hoefde niet, van de baas, die belde zelf dat ik niet hoefde te komen door het weeralarm.
Ik heb wel plakband op de naden van de klapraampjes geplakt, de papieren waaiden net van bureau af.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:37 schreef Leandra het volgende:
Heel stom, maar ik zit me bijna af te vragen of ik tape op de ramen moet plakken....
Overgehouden uit Florida
WTF. Bizar als je over dat soort dingen na moet gaan denken.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, zodat de scherven bij elkaar blijven.
Het weekend is erg gevaarlijk in ieder geval. Afgelopen weekend zeven doden in het verkeer.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er vandaag al twee personen in Amsterdam zijn omgekomen door auto-ongelukken. Dus gemiddeld is het flauwekul wat jij nu noemt.
Lijkt het wel opquote:
Ja dus? Als jij morgen tegen een vrachtwagen eindigt met je kleine notendop heb je ook 0 kans.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Echt onzin dit. Ik had anders vandaag in een klein licht autootje over de Moerdijkbrug en de Brienenoord gemoeten, twee keer. Precies tussen 10 en 11, de eerste keer. Dat is gewoon vragen om ellende nu. Dus hoefde niet, van de baas, die belde zelf dat ik niet hoefde te komen door het weeralarm.
Dus het is bewezen dat de opmerking van meneer nergens op sloegquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er komen per jaar in NL zo'n 700 mensen om door een verkeersongeluk, dus een gemiddelde van 2 per dag voor Amsterdam zou betekenen dat alle verkeersdoden van NL in Amsterdam vallen.
Vandaar, ik vond het al zo overdreven. Heb net gewoon op de fiets boodschappen gedaan (provincie zeeland). Het waait wel, maar niet echt overdreven hard.quote:
In Amerika heb je bij orkanen windstoten van 200+ km/u, dan is het wel verstandig om dat te doen. Maar hier nu niet nodig lijkt me.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, zodat de scherven bij elkaar blijven.
Nee, dat het in dit geval gewoon meer dan terecht is dat mensen extra voorzichtig zijn en gevaar niet moeten gaan opzoeken als het ECHT niet hoeft. Maar goed, dat misplaatste nonchalante zal wel weer stoer zijn, succes er meequote:Op maandag 28 oktober 2013 11:41 schreef practics het volgende:
[..]
Ja dus? Als jij morgen tegen een vrachtwagen eindigt met je kleine notendop heb je ook 0 kans.![]()
Je punt is dat het tijd is voor een fatsoenlijke auto?
wowquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:42 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
RIP bushokje. (Purmerend)
Als het kalf verdronken is.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het weekend is erg gevaarlijk in ieder geval. Afgelopen weekend zeven doden in het verkeer.
En deze doden zijn gevallen vóór de brandweer afraadde de straat op te gaan in Amsterdam.
Nogmaals: je weet niet van te voren hoe erg het wordt.
wat een onzin je moet het gevaar niet opzoeken als het niet nodig is.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:41 schreef practics het volgende:
[..]
Ja dus? Als jij morgen tegen een vrachtwagen eindigt met je kleine notendop heb je ook 0 kans.![]()
RIP aan de nabestaandenquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:42 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Natuurlijk moet je het niet opzoeken, maar het is niet zo dat je nu plots niet meer naar buiten kunt omdat het levens gevaarlijk is.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee, dat het in dit geval gewoon meer dan terecht is dat mensen extra voorzichtig zijn en gevaar niet moeten gaan opzoeken als het ECHT niet hoeft. Maar goed, dat misplaatste nonchalante zal wel weer stoer zijn, succes er mee
okquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:43 schreef FoXje het volgende:
Zwaar overdreven gedoe. 'vroeger' merkte je zelf dat er een storm was, en deed je voorzichtig. Nu code oranje, rood, wat een onzin.
vroeger hadden ze ook geen TV maar wat is je punt?quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:43 schreef FoXje het volgende:
Zwaar overdreven gedoe. 'vroeger' merkte je zelf dat er een storm was, en deed je voorzichtig. Nu code oranje, rood, wat een onzin.
En dan zul je zien dat er nog tuig is die het bushokje de genadeslag geeft.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:42 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Waar in Drenthe?quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:44 schreef Krullenbollie het volgende:
Ik woon in Drenthe, maar 't valt hier mee en het wordt dus niet erger, weer-kenners?
Jeetje, zo lagen veel bomen er hier ook bij in die augustusstorm. Echt bizar stevige gezonde bomen (eiken, beuken) die er al minimaal 50 jaar staan die zomaar omwaaien.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:42 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Royston!quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:44 schreef Dven het volgende:
quote:
Op maandag 28 oktober 2013 11:44 schreef Krullenbollie het volgende:
Ik woon in Drenthe, maar 't valt hier mee en het wordt dus niet erger, weer-kenners?
Waar in Drenthe?
We weten niet waarom deze mensen de straat op zijn gegaan in Amsterdam. Ik vind het niet netjes om het als domheid af te doen. Ze zijn nu dood, en hadden vast niet gedacht dat het zo zou zijn afgelopen. Ondertussen zijn miljoenen mensen de straat op gegaan en wel thuis of op het werk gekomen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Als het kalf verdronken is.
Maar goed, je kan zelf ook wel initiatief nemen in plaats van maar wachten tot er een officieel bericht naar buiten wordt gebracht hè
quote:TWEEDE DODE DOOR STORM
De politie Amsterdam bevestigt aan NRC dat ook op de Herengracht in Amsterdam, waar eerder een boom omviel, een dode is gevallen.
Vroeger hadden ze zwart-wit TV, dus toen werden er nog zwarte en witte codes uitgegeven, dat is zijn punt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:44 schreef Evertjan het volgende:
[..]
vroeger hadden ze ook geen TV maar wat is je punt?
Dat ligt er aan waar je bent, toch?quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:44 schreef practics het volgende:
[..]
Natuurlijk moet je het niet opzoeken, maar het is niet zo dat je nu plots niet meer naar buiten kunt omdat het levens gevaarlijk is.
Ja stop nu maar met jezelf belacelijk te maken er zijn al 2 doden direct gerelateerd aan het weer.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:41 schreef practics het volgende:
[..]
pas je wel goed op jezelfquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:48 schreef Angry_Bird het volgende:
Ik hoor al de hele tijd een kettingzaag hier in Den Haag en ik hoor ook regelmatig sirenes van alarmdienst. Straks in mn pauze toch maar even een groot rondje door de buurt lopen.
dat ze nog rijden is bewonderenswaardig. De conducteurs zijn de echte helden van de NSquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:48 schreef Crazy-M het volgende:
Hoofdconducteur NS
@hc_gn_ns
Het wordt echt gevaarlijk op het spoor. Boom door de voorruit van de trein!!! Sterkte collega mcn!! http://pbs.twimg.com/media/BXqFsk0IMAANEhX.jpg
Getsiequote:Op maandag 28 oktober 2013 11:48 schreef Crazy-M het volgende:
Hoofdconducteur NS
@hc_gn_ns
Het wordt echt gevaarlijk op het spoor. Boom door de voorruit van de trein!!! Sterkte collega mcn!! http://pbs.twimg.com/media/BXqFsk0IMAANEhX.jpg
Jaquote:
Precies dat.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Zelfs als ik een zwaardere auto had gehad bedoel ik, want je weet niet wat al die vrachtwagens daar doen op die brug die er ook rijden.
rip aan de nabestaanden.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zelfs al vallen er 100 doden, het zou mij niet weerhouden om naar buiten te gaanIk sta echt te popelen om in mn pauze even een ommetje te maken.
zolang je maar een fluitje en een zwemvest omdoet overleef je het wel volgens Mark Ruttequote:Op maandag 28 oktober 2013 11:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zelfs al vallen er 100 doden, het zou mij niet weerhouden om naar buiten te gaanIk sta echt te popelen om in mn pauze even een ommetje te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |