Steigers.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:25 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wat is dat?
Steigers of een markt?
Den Haag, verder weet ik er niks van...quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:29 schreef Lienzz het volgende:
[..]
oei dit is minder, waar is dit en hoe is het met eventuele gewonden?
Terminologie ligt gevoelig bij weerliefhebbers.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:25 schreef Bienelientjee het volgende:
Ja, jaNeem mij niet zo letterlijk met die windhoos. Je snapt wat ik bedoelde.
Het hoogtepunt is hier nog niet bereikt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zo te lezen zijn Engeland en Frankrijk veel harder getroffen.
twitter:MeteoConsult twitterde op maandag 28-10-2013 om 10:29:27IJmuiden om 10.20 uur windkracht 11 (56 knopen); een zeer zware storm en een maximale windstoot van 69 knopen. reageer retweet
.quote:Oorzaak
Tussen Leiden C. en Haarlem rijden geen treinen door een boom op het spoor.
Verwachting
De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 15:00 uur verholpen
Mwah heb meer het idee dat vooral UK erg slecht voorbereid is op zoiets.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zo te lezen zijn Engeland en Frankrijk veel harder getroffen.
kan erger ...quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:39 schreef GekkePoes het volgende:
Ik zie hier mensen met een klein bootje aan het varen, wat een idioten.
quote:10:35:28 28-10-13 -ALPHA- Prio 1, Zwemmer in problemen / vermist, HIN1,HIN2
1735052 Kustwachtcentrum (Lichtkrant GMK Friesland)
De windsnelheden die ze in de UK hebben gehad worden hier niet verwacht hoor.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:39 schreef -0- het volgende:
[..]
Mwah heb meer het idee dat vooral UK erg slecht voorbereid is op zoiets.
Windkracht is daar niet hoger geweest als hier nu en wat betreft neerslag hoorde ik sommen van 20-40 mm voorbij komen. Onbegrijpelijk dat dit zoveel problemen geeft. Dat gebeurde hier in september en oktober op grote schaal met 50 - 100 mm. (En ik vermoed dat ze daar in de UK ook wel ervaring mee moeten hebben?
quote:
terugkomend op het weer:quote:Op de A2 richting Utrecht tussen Breukelen en Maarssen zijn drie rijstroken vanwege een gekantelde vrachtwagen, meldt de ANWB
Echt? Ik heb het idee dat op de meeste plekken dit van nu wel het hoogtepunt is, toch?quote:
In het midden van het land zou het op zijn ergst zijn tussen 10 en 16/17u.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Echt? Ik heb het idee dat op de meeste plekken dit van nu wel het hoogtepunt is, toch?
Volgens mij duurt het nog wel even hoor voordat het in het Noorden is.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:43 schreef alors het volgende:
Ik denk dat het nu hier (z-Frl) isAlthans dat hoop ik maar, want erger dan dit hoeft van mij niet.
Ik heb daar niet hoger dan 10 bft voorbij zien komen met stoten van 120 km/hquote:Op maandag 28 oktober 2013 10:39 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
De windsnelheden die ze in de UK hebben gehad worden hier niet verwacht hoor.
quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:46 schreef Greys het volgende:
Mijn hond staat angstvallig naar de open haard te grommen, die verwacht dat er met dat rare harde geluid in de schoorsteen elk moment monsters naar beneden vallen.
quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:46 schreef Pino112 het volgende:
Tevens:
10:39:58 28-10-13 -ALPHA- Prio 1, Zwemmer in problemen / vermist, HIN1,HIN2,DOEbi
1735488 Kustwachtcentrum (KNRM Den Oever) (Bemanning Johanna Margareta)
Wat bezielt je om te gaan zwemmen
slalommen?quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:47 schreef Nattekat het volgende:
Moet stiekem wel lastig om al die prullenbakken
Wel tot 160km per uur:quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:46 schreef -0- het volgende:
[..]
Ik heb daar niet hoger dan 10 bft voorbij zien komen met stoten van 120 km/h
In het westen is het hier nu 10 a 11 bft en IJmuiden zat op 136 km/h
nu.nlquote:Ook in andere Europese landen zorgt de storm voor overlast. In het noordwesten van Frankrijk zitten meer dan 75.000 huishoudens zonder stroom door schade aan elektriciteitskabels. De wind bereikte daar snelheden tot zo'n 140 kilometer per uur.
In België zijn in zowel Mechelen als Antwerpen de parken gesloten in verband met de storm. De Belgische brandweer heeft veel meldingen van stormschade gekregen. (ANP)
In Groot-Brittannië worden ondertussen windstoten van maar liefst 160 kilometer per uur gemeten. Volgens de BBC zitten zo'n 220.000 huishoudens in Engeland en Wales zonder stroom. Verschillende wegen zijn afgesloten en op luchthaven Heatrow zijn 120 vluchten geannuleerd. Meer dan honderd bomen zijn op het spoor gevallen.
Ik hoor ze vallenquote:
Dat dacht ik ook te horen maar dat was iemand met een bladblazer. Vreemde figuren...lekker nuttigquote:Op maandag 28 oktober 2013 10:47 schreef Angry_Bird het volgende:
Ik hoor een kettingzaag vanuit kantoor in Den Haag (en dat rijmt).
Misschien een hond achterna gegaan ofzo?quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:46 schreef Pino112 het volgende:
Tevens:
10:39:58 28-10-13 -ALPHA- Prio 1, Zwemmer in problemen / vermist, HIN1,HIN2,DOEbi
Not sure if trolling....quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:46 schreef Pino112 het volgende:
Tevens:
twitter:MeteoConsult twitterde op maandag 28-10-2013 om 10:49:16De analyse van 10 uur. Het zwaarste deel van de storm (ten zw van kern) komt nog en gaat naar NW-Nederland. #storm http://t.co/lAMaGUyltc reageer retweet
Bemanning overboord geslagen wrs (zie bericht, 'bemanning'), ik vind dat niet zo 'quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:46 schreef Pino112 het volgende:
Tevens:
Misschien hoor ik toch echt een kettingzaag.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:49 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook te horen maar dat was iemand met een bladblazer. Vreemde figuren...lekker nuttig
Bron: RTL Nieuwsquote:In Den Haag zijn twee voetgangers onder een omgewaaide boom terechtgekomen.
Een persoon is los getrokken en een andere moest worden losgezaagd door de brandweer. Omstanders hielpen de boom op te tillen om mensen los te krijgen.
Een van de twee is naar het ziekenhuis gebracht. Het incident gebeurde op de hoek van de Waldeck Pyrmontkaden en de Elandsstraat in Den Haag.
Jippie. Hij wordt met open armen ontvangen hierquote:Op maandag 28 oktober 2013 10:50 schreef INViCTuS het volgende:
twitter:MeteoConsult twitterde op maandag 28-10-2013 om 10:49:16De analyse van 10 uur. Het zwaarste deel van de storm (ten zw van kern) komt nog en gaat naar NW-Nederland. #storm http://t.co/lAMaGUyltc reageer retweet
Ik zag net politie langsrijden op die camquote:Op maandag 28 oktober 2013 10:49 schreef Cassius het volgende:
http://www.terena.org/webcam/ alle fietsen liggen al om [ afbeelding ]
In Engeland heb je wel meer uitstupsels langs de kust, die windstoot is gemeten op Isle of Wight. De storm zelf is nog niet afgezwakt volgens mij.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wel tot 160km per uur:
[..]
nu.nl
Bemanning is de bemanning van de reddingboot die wordt opgeroepen ja.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Bemanning overboord geslagen wrs (zie bericht, 'bemanning'), ik vind dat niet zo ''
Echt? Ok, dan verkeerd gelezenquote:Op maandag 28 oktober 2013 10:53 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Bemanning is de bemanning van de reddingboot die wordt opgeroepen ja.
Die mensen zullen er altijd zijn, er zullen vast mensen uit Brabant/Limburg/Gelderland/Drenthe zijn die vonden dat het weeralarm niet nodig was, terwijl er daar helemaal geen weeralarm is uitgegeven.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:54 schreef 22 het volgende:
Ik denk dat niemand vandaag zal zeggen dat het weeralarm overbodig was.
Veel bomen ook nog omgewaaid in het binnenland ver van de kust (ook al bij Winterswijk). Terwijl het daar niet heel erg waait zo te zien, of zijn er wel zware windstoten?quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:55 schreef Momo... het volgende:
Geen treinverkeer mogelijk tussen Ede-Wageningen-Arnhem
Oorzaak
Tussen Ede-Wageningen en Arnhem rijden geen treinen door een boom op het spoor.
twitter:BuildingSenses twitterde op maandag 28-10-2013 om 09:02:34Het EWI gebouw vd TUDelft is altijd spannend met storm. De positionering leidt tot een windtunnel effect. Er staan nu zelfs beveiligers bij. reageer retweet
Ja hier nog eentjequote:Op maandag 28 oktober 2013 10:57 schreef alors het volgende:
De kat vermaakt zich overigens opperbest voor het raam met alles wat langskomt
quote:Hulpdiensten met spoed naar de Herengracht in Amsterdam. Daar zouden meerdere gewonde personen onder een omgewaaide boom liggen.
Nu staan ze nog, straks vliegen zequote:Op maandag 28 oktober 2013 10:58 schreef Rickario het volgende:
Maar het spookt weer:twitter:BuildingSenses twitterde op maandag 28-10-2013 om 09:02:34Het EWI gebouw vd TUDelft is altijd spannend met storm. De positionering leidt tot een windtunnel effect. Er staan nu zelfs beveiligers bij. reageer retweet
Bakfietsmoedersquote:Op maandag 28 oktober 2013 10:59 schreef 22 het volgende:
Hier in het Gooi zie ik de ene melding na de andere melding voorbijkomen van stormschade.
Blij dat ik de kinderen heb laten overblijven en niet om 12 uur heen en weer moet met de bakfiets.
Die van mij krijg ik met windkracht 5 al niet meer buiten, te veel lawaai en dingen die bewegen. Vanachter het raam is het lekker veilig.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:58 schreef Olga het volgende:
[..]
Ja hier nog eentjeDie heeft echt de tijd van haar leven
Ze mag alleen nu nog niet naar buiten, waait ze zo weg
Zitten wel stevige windstoten af en toe bij, veel fietsen die tegen hekken staan liggen hier bijna allemaal om bijvoorbeeld.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:58 schreef Fegalund het volgende:
[..]
Veel bomen ook nog omgewaaid in het binnenland ver van de kust (ook al bij Winterswijk). Terwijl het daar niet heel erg waait zo te zien, of zijn er wel zware windstoten?
Sjimmie wil juist wel naar buiten, ook toen het van de week zo hard regende. Raar beestquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:00 schreef alors het volgende:
[..]
Die van mij krijg ik met windkracht 5 al niet meer buiten, te veel lawaai en dingen die bewegen. Vanachter het raam is het lekker veilig.
In die hoek is men ook minder gewend, denk dat de effecten van windkracht 7 of 8 daar net zoveel schade oplevert dan een windkracht 10 aan de kust.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:58 schreef Fegalund het volgende:
[..]
Veel bomen ook nog omgewaaid in het binnenland ver van de kust (ook al bij Winterswijk). Terwijl het daar niet heel erg waait zo te zien, of zijn er wel zware windstoten?
TU Delft.quote:
twitter:ecvandera twitterde op maandag 28-10-2013 om 10:40:42At the office, 20th floor of the faculty of #EWI @tudelft, during the #storm AND THE BUILDING IS MOVING. I repeat, MOVING. #dizzy #icantdeal reageer retweet
twitter:ecvandera twitterde op maandag 28-10-2013 om 10:40:42At the office, 20th floor of the faculty of #EWI @tudelft, during the #storm AND THE BUILDING IS MOVING. I repeat, MOVING. #dizzy #icantdeal reageer retweet
Is vaak zo met hoogbouw. Is juist goed.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:03 schreef Rickario het volgende:
Hmm, ik weet niet of ik dit moet geloventwitter:ecvandera twitterde op maandag 28-10-2013 om 10:40:42At the office, 20th floor of the faculty of #EWI @tudelft, during the #storm AND THE BUILDING IS MOVING. I repeat, MOVING. #dizzy #icantdeal reageer retweet
quote:10.50 UUR:
Het zwaarste windveld ligt nog op zee (zie de kaart naast dit verhaal met de analyse van 10 uur daarop). Dit lijkt voor het noordwesten van het land en het Waddengebied weggelegd. We maken ons toch een beetje zorgen.
11.00 UUR:
Omdat het zwaarste deel van de storm nog moet komen, geven we nu voor de Wadden kans op een windkracht 12. Tussen 12 en 13 uur.
twitter:MeteoConsult twitterde op maandag 28-10-2013 om 11:01:34Omdat het zwaarste deel van de storm nog moet komen, geven we nu voor de Wadden kans op een windkracht 12, 12-13 uur. #storm reageer retweet
Delft. Alles ligt platquote:
twitter:tnttoon twitterde op maandag 28-10-2013 om 10:59:19Ik wordt hierboven in #EWI toch wel weer lichtjes misselijk. Alles piept kraakt en beweegt. Ga denk ik een plek zoeken in de laagbouw of zo. reageer retweet
Dan ben ik nu juist erg blij dat het vorige week niet zo waaidequote:Op maandag 28 oktober 2013 11:12 schreef Rickario het volgende:
[..]
Delft. Alles ligt plat
Whehetwitter:tnttoon twitterde op maandag 28-10-2013 om 10:59:19Ik wordt hierboven in #EWI toch wel weer lichtjes misselijk. Alles piept kraakt en beweegt. Ga denk ik een plek zoeken in de laagbouw of zo. reageer retweet
Ergens meer info? Toch niet een van die twee grote kranen aan het eind van de Beethovenstraat?quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:55 schreef gerritakker het volgende:
Hijskraan over spoor gevallen bij Adam Rai
twitter:MeteoConsult twitterde op maandag 28-10-2013 om 11:13:03Vlieland nu de hoogste windstoot van 135 km/u bij een reguliere windkracht 11. #storm reageer retweet
Jeetje, dat is echt geluk.quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:14 schreef INViCTuS het volgende:
Hier hebben ze geluk gehad met die keet die je daar ziet, das namelijk een best boompje...
[ afbeelding ]
Hoeft niet perse nog te komen toch? Er was voor die regio ook geen alarm afgegevenquote:Op maandag 28 oktober 2013 11:15 schreef ondeugend het volgende:
Bizar, hier in Assen staat een stevige wind maar meer ook niet.
Neem aan dat het nog komt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |