quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:14 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
De windstoten zullen morgen zeker tot ongeveer 130kmph gaan.
(vandaag is er zelfs al 112 kmph gemeten aan land)
De GFS heeft een veel te grove resolutie (45km) waar Hirlam, EC, UKMO en Harmonie een veel fijnere resolutie hebben.
Daarom is GFS voornamelijk een lange termijn model en kan het op de korte termijn geen vat krijgen op explosieve situaties zoals windstoten.
Klopt, mijn punt was ook meer dat zelfs GFS nog voor vrij zware windstoten gaat. Het jammere is wel dat sommige van die erg kleinschalige (1.5 model van UK en het Duitse 2.8km cosmo model) modellen net een verkeerd domein hebben. (Ik weet niet wat het domein van Harmonie in zijn hoogste resolutie is). Al zijn de modellen met een tussenresolutie (van 7-12 km) misschien al voldoende.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:14 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
De windstoten zullen morgen zeker tot ongeveer 130kmph gaan.
(vandaag is er zelfs al 112 kmph gemeten aan land)
De GFS heeft een veel te grove resolutie (45km) waar Hirlam, EC, UKMO en Harmonie een veel fijnere resolutie hebben.
Daarom is GFS voornamelijk een lange termijn model en kan het op de korte termijn geen vat krijgen op explosieve situaties zoals windstoten.
Dat je dat uberhaupt nog weetquote:Op zondag 27 oktober 2013 19:27 schreef michiel_merk het volgende:
laat maar komen idd ! de laatste echt storm heb ik in meegemaakt was in 2007 en daarvoor die van 1990
Utrecht en Flevoland liggen ook aan de kust?quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:30 schreef NaturalScience het volgende:
Het KNMI heeft inmiddels code oranje afgegeven voor de kustprovincies.
Vergeet die van 27 oktober 2002 niet, was zwaarder van 18 januari 2007. Bij die van 1990 kon ik nog niet eens lopen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:27 schreef michiel_merk het volgende:
laat maar komen idd ! de laatste echt storm heb ik in meegemaakt was in 2007 en daarvoor die van 1990
Bij die van 27 oktober 2002 ging in de tuin een eik van 15-20 meter om. Mijn pa was op dat moment net toevallig even weggereden met de auto. Anders was de boom op de auto gevallen. Dus dat onthou je wel.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:32 schreef Kowloon het volgende:
Vergeet die van 27 oktober 2002 niet, was zwaarder van 18 januari 2007. Bij die van 1990 kon ik nog niet eens lopen.Maar ik weet er wel veel van omdat ik er veel over heb gelezen.
Nog niet, misschien na de storm.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:32 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Utrecht en Flevoland liggen ook aan de kust?
twitter:weermanreinier twitterde op zondag 27-10-2013 om 19:42:19#Stormdepressie: koers net iets noordelijker. Op zich goed nieuws voor NL. Maar aan (zeer) zware windstoten morgenochtend ontkomen we niet reageer retweet
twitter:weermanreinier twitterde op zondag 27-10-2013 om 19:43:53Code oranje van #KNMI met windstoten tot 130 km/u terecht, ook al trekt de stormdepressie iets verder langs. reageer retweet
Reinier is dus ook geen stormliefhebber.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:47 schreef Sj0rSz het volgende:
twitter:weermanreinier twitterde op zondag 27-10-2013 om 19:42:19#Stormdepressie: koers net iets noordelijker. Op zich goed nieuws voor NL. Maar aan (zeer) zware windstoten morgenochtend ontkomen we niet reageer retweet
Ik denk het wel hoor, maar niemand zit te wachten op doden en gewonden. En zeker als publiek figuur moet je voorzichtig zijn wat dit betreft.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:49 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Reinier is dus ook geen stormliefhebber.
die ging in Amerika de ramptoerist uithangen met de tornado's. hier speelt hij de ideale schoonzoon.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:49 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Reinier is dus ook geen stormliefhebber.
Ja, da's waar.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:56 schreef Droopie het volgende:
[..]
die ging in Amerika de ramptoerist uithangen met de tornado's. hier speelt hij de ideale schoonzoon.
Bronquote:na 03.00 uur trekt de wind vanuit het zuiden aan tot 7 a 8 Beaufort.
Vanaf dat moment activeren de windstoten boven land tot boven de 75km/h
Rond 6 uur staat er zo'n 8 Bft langs de kust, vanaf dat moment wordt de storm vrij rap zwaarder
Het hoogtepunt verwachten we in de tweede helft van de ochtend op de wadden (dan is zelfs windkracht 11 mogelijk), ook begin middag nog zware storm in Zuid-Holland en Noord-Holland.
Per regio
Zeeland: maximaal 9 Bft en zware windstoten van 90-120 km/h
Zuid Holland: maximaal 10 Bft en zeer zware windstoten van 90-120 km/h
Noord-Holland: maximaal 10 Bft en zeer zware windstoten van 90-120 km/h
Waddengebied: Maximaal 11 Bft en mogelijk windstoten tot 140 km/h
Noordwestelijk kustgebied: maximaal 10 Bft en zeer zware windstoten van 100-140/km/h
Boven land: 6-7 Bft (komt zeer zelden voor) met windstoten > 100 km/h. Deze windstoten maken we zelden mee boven land.
Vooral hogere gedeeltes in het binnenland zijn kritisch voor zeer zware windstoten. Utrechtse Heuvelrug, Veluwe en heuvels in Limburg hebben de meeste last.
Tot een uur of 16.00 kan er in het waddengebied windkracht 9 staan, vanuit het zuiden wordt het dan rustiger.
Als ik de verwachtingen zo zie mag je je eerder druk gaan maken of het wel boven de 10 graden blijft in plaats van of het bij de 20 graden in de buurt komt.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:10 schreef Landyacht het volgende:
Morgen ff veel woei en dan weer twintig graden graag. Alstublieft.
nee dan gaan we de winter inquote:Op zondag 27 oktober 2013 20:10 schreef Landyacht het volgende:
Morgen ff veel woei en dan weer twintig graden graag. Alstublieft.
ik had het eens in een weekend en het is niet leuk.quote:
die van 27-10-02 gingen we nog even kijken bij de bouwplaats van ons huis in aanbouw, de kozijnen vlogen om je orenquote:Op zondag 27 oktober 2013 19:32 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Vergeet die van 27 oktober 2002 niet, was zwaarder van 18 januari 2007. Bij die van 1990 kon ik nog niet eens lopen.Maar ik weet er wel veel van omdat ik er veel over heb gelezen.
dat herinner ik me nog heel goed. de stroom viel toen uit want de electriciteit lag nog niet onder de grond en nu wel.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:50 schreef Againzender het volgende:
en 25-1-1990 was wel angstaanjagend te noemen, zat er middenin met defiets, en in de kas van mn vader leek het alsof het einde der tijden was aangebroken.
Ik woon exact op de rode lijn schuin onder Flevoland. Vandaag al bijna achter een partytent aan moeten rennen bij die wedstrijd van mij. Dat gaat nog wat beloven voor morgen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:19 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
Een optie voor morgen....
twitter:JOR_ID twitterde op zondag 27-10-2013 om 20:26:31Deze kaart laat goed zien hoe hard het waaide vandaag op de Wadden: #storm http://t.co/QMtklFrpCu reageer retweet
quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:09 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:JOR_ID twitterde op zondag 27-10-2013 om 20:26:31Deze kaart laat goed zien hoe hard het waaide vandaag op de Wadden: #storm http://t.co/QMtklFrpCu reageer retweet
[ afbeelding ]twitter:JOR_ID twitterde op zondag 27-10-2013 om 20:26:31Deze kaart laat goed zien hoe hard het waaide vandaag op de Wadden: #storm http://t.co/QMtklFrpCu reageer retweet
Vanaf morgen horen de Waddeneilanden bij Denemarken?quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:09 schreef Pino112 het volgende:
tijdens die storm van 25-1-1990 vloog er een op hol geslagen windmolen in de hens. stond ooit op youtubequote:Op zondag 27 oktober 2013 21:19 schreef ZaZoe het volgende:
Eerste windturbine is al gesneuveld
[ afbeelding ]
Laat maar komen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:36 schreef NaturalScience het volgende:
Volgende week een nog zwaardere storm dan morgen?
[ afbeelding ]
volgens mij gaan ze voor windkracht 8 stil. Maar soms werkt niet alles zoals je wilt.quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:28 schreef Adelante het volgende:
Die windmolens zouden toch automatisch uit moeten schakelen na een tijdje windkracht 10
Over die van 1990:quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:50 schreef Againzender het volgende:
[..]
die van 27-10-02 gingen we nog even kijken bij de bouwplaats van ons huis in aanbouw, de kozijnen vlogen om je oren
en 25-1-1990 was wel angstaanjagend te noemen, zat er middenin met defiets, en in de kas van mn vader leek het alsof het einde der tijden was aangebroken.
Hippe outfit van de nieuwslezer.quote:
Van der Gijpquote:
Wat je zegt klopt niet helemaal.quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:57 schreef OngeschiktX het volgende:
Storm loopt al aardig achter op schema. Lang niet zo diep als volgens de modellen van vanochtend en gisteren en verder NO, dus niet onder de jetstreak. De EC pluim geeft nog maar 15m/s wind voor de Bilt, niet veel meer dan vandaag.
Aan de kust zal er best even windkracht 9 staan, maar 10 wordt onwaarschijnlijk en 11 zit er gewoon niet in.
Hoelaat komt het ongeveer aan land? Kan ik dan rekening mee houden als ik wat wil zien.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:02 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Wat je zegt klopt niet helemaal.
De pluim van de EC is gebaseerd op de 12Z run. Toen was er in de eerste plaats nog weinig sprake van dit achterliggende schema, en ten tweede is dit virtueel gezien erg tricky aangezien zelfs de EC een resolutie die door zijn grofheid bij minieme verschillen grote verschillen in weerscenario's kan schetsen.
We gaan het morgen zien.
die staatmij nog steeds bijquote:
Momenteel ligt de kern recht onder de jet-streak, komende nacht en morgen overdag komt het laag onder de linker uitgang te liggen. Door deze ontwikkeling vindt er snelle cyclogenese plaats, de minimale kerndruk komt rond 965 hPa te liggen. De koers van het laag is noordoostwaarts, vannacht trekt het over Wales en Midden-Engeland, morgenochtend via Humber en Dogger om aan het einde van de middag al bij het Kattegat aan te komen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:57 schreef OngeschiktX het volgende:
Storm loopt al aardig achter op schema. Lang niet zo diep als volgens de modellen van vanochtend en gisteren en verder NO, dus niet onder de jetstreak. De EC pluim geeft nog maar 15m/s wind voor de Bilt, niet veel meer dan vandaag.
Aan de kust zal er best even windkracht 9 staan, maar 10 wordt onwaarschijnlijk en 11 zit er gewoon niet in.
Niet. Hij gaat over de Noordzee naar het NO en smelt daar samen met het grote laag.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:04 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Hoelaat komt het ongeveer aan land? Kan ik dan rekening mee houden als ik wat wil zien.
Oh zo ja, duidelijke taal.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Momenteel ligt de kern recht onder de jet-streak, komende nacht en morgen overdag komt het laag onder de linker uitgang te liggen. Door deze ontwikkeling vindt er snelle cyclogenese plaats, de minimale kerndruk komt rond 965 hPa te liggen. De koers van het laag is noordoostwaarts, vannacht trekt het over Wales en Midden-Engeland, morgenochtend via Humber en Dogger om aan het einde van de middag al bij het Kattegat aan te komen.
Opmerkelijk is de dry-intrusion die in de tweede helft van de ochtend achter het koufront zichtbaar wordt in de Watervapour progsatbeelden, dit is een extra trigger voor het optreden van (zeer) zware windstoten.
Hirlam is nu qua timing gelijk aan de voorgaande run, maar heeft de lagedrukkern morgen aan het einde van de ochtend weer een fractie zuidelijker, de kerndruk zelf is weer een paar hPa hoger.
doe jij de guidance?quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Momenteel ligt de kern recht onder de jet-streak, komende nacht en morgen overdag komt het laag onder de linker uitgang te liggen. Door deze ontwikkeling vindt er snelle cyclogenese plaats, de minimale kerndruk komt rond 965 hPa te liggen. De koers van het laag is noordoostwaarts, vannacht trekt het over Wales en Midden-Engeland, morgenochtend via Humber en Dogger om aan het einde van de middag al bij het Kattegat aan te komen.
Opmerkelijk is de dry-intrusion die in de tweede helft van de ochtend achter het koufront zichtbaar wordt in de Watervapour progsatbeelden, dit is een extra trigger voor het optreden van (zeer) zware windstoten.
Hirlam is nu qua timing gelijk aan de voorgaande run, maar heeft de lagedrukkern morgen aan het einde van de ochtend weer een fractie zuidelijker, de kerndruk zelf is weer een paar hPa hoger.
Wat valt er in godsnaam te zien aan een stormquote:Op zondag 27 oktober 2013 22:04 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Hoelaat komt het ongeveer aan land? Kan ik dan rekening mee houden als ik wat wil zien.
Niet dat ik weetquote:
Dogger = Dogger Bank, een grote zandbank in de Noordzee.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Niet dat ik weetken zelf ook niet alle begrippen hoor, dit plukte ik ook elders vandaan en begrijp ik op zich wel. humber en dogger zegt me niks, de rest kan je googlen
Koeien alors, koeien!!quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:07 schreef alors het volgende:
[..]
Wat valt er in godsnaam te zien aan een stormErger dan normaal bewegende bomen? Rondvliegende bladeren en afval?
Ga morgen even naar het strand, dan kan je het zien.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:07 schreef alors het volgende:
[..]
Wat valt er in godsnaam te zien aan een stormErger dan normaal bewegende bomen? Rondvliegende bladeren en afval?
Alleen met wind meequote:Op zondag 27 oktober 2013 22:04 schreef Sloggi het volgende:
Kan ik morgenvroeg om 0715 op de fiets naar mijn werk?
aha, volgens mij is het een stuk van de guidance van het KNMI, maar ik ben ook nog steeds niet helemaal op de hoogte met alle begrippen na al die jarenquote:Op zondag 27 oktober 2013 22:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Niet dat ik weetken zelf ook niet alle begrippen hoor, dit plukte ik ook elders vandaan en begrijp ik op zich wel. humber en dogger zegt me niks, de rest kan je googlen
twitter:janvissersweer twitterde op zondag 27-10-2013 om 22:23:15Bijna alle districten naar ZUID tot ZUIDWEST 10; waarschuwingen scheepvaart! http://t.co/ZYJWesFvpP reageer retweet
Vergiet op het hoofdquote:Op zondag 27 oktober 2013 22:26 schreef Againzender het volgende:
[..]
aha, volgens mij is het een stuk van de guidance van het KNMI, maar ik ben ook nog steeds niet helemaal op de hoogte met alle begrippen na al die jaren
Morgen op de fiets door de stad (Amsterdam) dat wordt feest
toen ik 25-1-90 thuis kwam van school hoorde ik nog net de waarschuwingen voor de scheepvaart op de radio: alle districten zuidwest 12.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:26 schreef INViCTuS het volgende:
twitter:janvissersweer twitterde op zondag 27-10-2013 om 22:23:15Bijna alle districten naar ZUID tot ZUIDWEST 10; waarschuwingen scheepvaart! http://t.co/ZYJWesFvpP reageer retweet
Is dat dit?quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:26 schreef INViCTuS het volgende:
Al een paar uur ja.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:34 schreef zoem het volgende:
Het KNMI geeft code oranje af voor de kustprovincies.
Dus om 9 uur moet ik bij de kust zijn.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:34 schreef NaturalScience het volgende:
De wind zal morgen pas na een uur of 9 flink beginnen aan te trekken.
Nee, schuilkelder met proviand voor 2 wekenquote:Op zondag 27 oktober 2013 22:36 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dus om 9 uur moet ik bij de kust zijn.
Jaquote:Op zondag 27 oktober 2013 22:37 schreef zoem het volgende:
[..]
Uitgifte: 27/10/2013 22:15
Als dat bij jou een paar uur is
quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:30 schreef NaturalScience het volgende:
Het KNMI heeft inmiddels code oranje afgegeven voor de kustprovincies.
quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:39 schreef zoem het volgende:
[..]
Dan hebben ze vermoedelijk de beschrijving tussentijds aangepast
Hopelijk zijn de meeste mensen dan al op het werk.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:34 schreef NaturalScience het volgende:
De wind zal morgen pas na een uur of 9 flink beginnen aan te trekken.
Prachtig te zien op dit stromingsfilmpje!![]()
http://www.noodweercentra(...)sfilm/nederland.html
Ik lig bij kans nog met windkracht 7 in de Noordzee met mijn surfboard, dus van windkracht 9-10 ben ik echt niet bang hoor.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, schuilkelder met proviand voor 2 weken
Hadden wij maar van dat soort kades aan zee. Onze zeeweringen en havenhoofden zijn er juist op gemaakt dat ze golven breken in plaats van dat ze uiteen spatten.quote:
En deze uiteraardquote:Op zondag 27 oktober 2013 22:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, schuilkelder met proviand voor 2 weken
Haha, maar bij windkracht 9/10 lig jij niet meer met je surfboardje in zee.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:40 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik lig bij kans nog met windkracht 7 in de Noordzee met mijn surfboard, dus van windkracht 9-10 ben ik echt niet bang hoor.Pas bij windkracht 11 vind ik het andere koek worden.
Daarvan was toch bekend geworden dat er 1, ja 1 exemplaar gekocht was door een burger ofzo?quote:
Werkelijk géén idee! Op m'n werk (woonvoorzieningen voor GGZ) zijn alle appartementen en groepswoningen uitgerust met zo'n tas, vandaar dat ik ze kenquote:Op zondag 27 oktober 2013 22:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Daarvan was toch bekend geworden dat er 1, ja 1 exemplaar gekocht was door een burger ofzo?_!
Staat er een datum op?quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:53 schreef minthy het volgende:
[..]
Werkelijk géén idee! Op m'n werk (woonvoorzieningen voor GGZ) zijn alle appartementen en groepswoningen uitgerust met zo'n tas, vandaar dat ik ze ken
Nog nooit geprobeerd.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:50 schreef 88-4 het volgende:
Haha, maar bij windkracht 9/10 lig jij niet meer met je surfboardje in zee.
Hebben ze die wel eens afgesloten vanwege de wind?quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:59 schreef Dagoduck het volgende:
Als ze de afsluitdijk maar niet afsluiten. Of ze moeten het meteen 's ochtends doen voordat ik weg ga, dan moet ik wel thuis blijven
Dat weet ik niet. Ik kan het ook niet checken, ben even uit de runningquote:
Geen idee, maar als er een windkracht 11 a 12 staat waaien al die auto's het IJsselmeer inquote:Op zondag 27 oktober 2013 23:01 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Hebben ze die wel eens afgesloten vanwege de wind?
Nee, hier nog niet echt, misschien aan de westkust.quote:
Nee, deze golven dan:quote:Op zondag 27 oktober 2013 23:04 schreef Rickario het volgende:
Dit ziet er trouwens ook niet chill uit
Ooit eens met kracht 7 op een klein zeiljacht op het IJsselmeer gezeten, ook allesbehalve prettig. Ik dacht altijd dat groen worden voor het kotsen een fabeltje was, maar neequote:Op zondag 27 oktober 2013 23:04 schreef Rickario het volgende:
Is in de jaren 70 wel gebeurd. Hout vloog toen over de dijk heen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 23:01 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het waait hier hard in Northumberland maar het zal hier niet zo erg worden als in het zuiden.quote:
kan mijn niet herinneren dat dat ooit gebeurd isquote:Op zondag 27 oktober 2013 23:01 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wel de dijk tussen Enkhuizen en Lelystad.quote:Op zondag 27 oktober 2013 23:19 schreef Againzender het volgende:
[..]
kan mijn niet herinneren dat dat ooit gebeurd is
Dat is een beunschip. Dit hebben een dubbele romp met lucht er in. De ruimen kunnen helemaal vol water staan zonder dat het schip zinkt.quote:Op zondag 27 oktober 2013 23:04 schreef Rickario het volgende:
Was mij bekendquote:Op zondag 27 oktober 2013 23:23 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat is een beunschip. Dit hebben een dubbele romp met lucht er in. De ruimen kunnen helemaal vol water staan zonder dat het schip zinkt.Zie er dus eng uit dat filmpje maar is geen hachelijke situatie.
die wel ja, maar die is heel anders gebouwd dan de Afsluitdijk.quote:Op zondag 27 oktober 2013 23:21 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Wel de dijk tussen Enkhuizen en Lelystad.
Denk dat het verkeer op de dijk meer last van de storm heeft dan de dijken zelfquote:Op zondag 27 oktober 2013 23:26 schreef Againzender het volgende:
[..]
die wel ja, maar die is heel anders gebouwd dan de Afsluitdijk.
Houtribdijk is ook een echte stormkampioen. Bij ZW wind kan het daar harder waaien dan aan de kust omdat de wind tegen de dijk botst en omhoog moet. Op de dijk waait het dan lokaal harder.quote:Op zondag 27 oktober 2013 23:26 schreef Againzender het volgende:
[..]
die wel ja, maar die is heel anders gebouwd dan de Afsluitdijk.
Maar dan kan het nog wel een reden zijn om hem af te sluiten bij zeer zware storm. Juist omdat je op de dijk vrijwel open rijdt.quote:Op zondag 27 oktober 2013 23:27 schreef Rickario het volgende:
[..]
Denk dat het verkeer op de dijk meer last van de storm heeft dan de dijken zelf
Afsluitdijk heeft die hoge wal aan de Waddenzeekant, dat dempt de wind, en die dijk loopt beetje ZW-NO, en dan heb je de wind niet zo snel in de flank, dat bedoeld ikquote:Op zondag 27 oktober 2013 23:27 schreef Rickario het volgende:
[..]
Denk dat het verkeer op de dijk meer last van de storm heeft dan de dijken zelf
dat dus, bij ZW wind is het echt prijs daarquote:Op zondag 27 oktober 2013 23:31 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Houtribdijk is ook een echte stormkampioen. Bij ZW wind kan het daar harder waaien dan aan de kust omdat de wind tegen de dijk botst en omhoog moet. Op de dijk waait het dan lokaal harder.
Oh, en uit welke hoek komt de wind morgen ook al weer...quote:Op zondag 27 oktober 2013 23:34 schreef Againzender het volgende:
[..]
dat dus, bij ZW wind is het echt prijs daar
quote:Op zondag 27 oktober 2013 23:35 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Oh, en uit welke hoek komt de wind morgen ook al weer...
Ziet er wel apart uit.quote:Op zondag 27 oktober 2013 23:11 schreef tralalala het volgende:
Morgen vast weer een nieuwe lading aan dit soort filmpjes.
quote:A level 2 was issued for SE England, N France, Benelux, NW Germany and S Denmark mainly for severe wind gusts and isolated tornadoes.
En een deel van Engeland, Frankrijk, België, Denemarken en Duitsland.quote:Op maandag 28 oktober 2013 00:26 schreef NaturalScience het volgende:
Estofex geeft een level twee voor compleet Nederland.
Geen 3?quote:Op maandag 28 oktober 2013 00:26 schreef NaturalScience het volgende:
Estofex geeft een level twee voor compleet Nederland.
Weer saai weer dus.quote:Op maandag 28 oktober 2013 00:43 schreef kermit71 het volgende:
Na een hele zomer klagen dat we in de Randstad altijd saai weer hebben, zit ik morgen waarschijnlijk juist op de veiligste plek van Nederland (Heerlen).
God is met u.quote:Op maandag 28 oktober 2013 00:43 schreef kermit71 het volgende:
Na een hele zomer klagen dat we in de Randstad altijd saai weer hebben, zit ik morgen waarschijnlijk juist op de veiligste plek van Nederland (Heerlen).
http://www.estofex.org/html/information.htmlquote:Op maandag 28 oktober 2013 00:37 schreef Kowloon het volgende:
Ik dacht dat ESTOFEX alleen het convectieve werk deed?
quote:What does ESTOFEX forecast?
[..]
severe convective weather phenomena:
- hail with a diameter of at least 2.0 cm
- tornado
- wind gusts with a speed of at least 25 m/s (92 km/h or about 48.6 knots)
- excessive rainfall of at least 60 mm (explained elsewhere in this FAQ)
extremely severe convective weather phenomena:
- hail with a diameter of at least 5.0 cm
- wind gusts with a speed of at least 33 m/s (about 119 km/h or 65 knots), or
- a tornado of class F2 or stronger
Zouden we dan niet in cat 3 moeten zitten vanwege windstoten van 120/130 km/u? Er staat of/of bij dus dan voldoen we toch aan 1 van de criteria voor level 3?quote:Op maandag 28 oktober 2013 00:52 schreef zoem het volgende:
[..]
http://www.estofex.org/html/information.html
[..]
Ja, maar is niet specifiek aan Kowloon zelf gerelateerd. Mooiste gebouw van Hong Kong imo. Daarom staat ie in m'n usericon.quote:Op maandag 28 oktober 2013 00:48 schreef Lemans24 het volgende:
Zeg Kowloon, staat de Bank of China niet op Hong Kong Island?
Ah, duidelijk.quote:Op maandag 28 oktober 2013 00:52 schreef zoem het volgende:
[..]
http://www.estofex.org/html/information.html
[..]
Het zijn altijd verwachtingen, geen voorspellingen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 06:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wordt het daadwerkelijk zo erg als dat men pretendeert of valt het wel mee?
Dat kun je altijd pas achteraf zeggen natuurlijkquote:Op maandag 28 oktober 2013 06:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wordt het daadwerkelijk zo erg als dat men pretendeert of valt het wel mee?
Waar?quote:Op maandag 28 oktober 2013 06:46 schreef Ole het volgende:
Auto van een vriend van me is Total loss. Steiger omgevallen .
Yeah, of course, maar je hebt toch weleens dat het nieuws erg overdrijft.quote:Op maandag 28 oktober 2013 06:46 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat kun je altijd pas achteraf zeggen natuurlijk
Ze zijn er te vroeg bij. Dan zal het wel meevallenquote:Op maandag 28 oktober 2013 06:55 schreef gerritakker het volgende:
Weeralarm: zware tot zeer zware windstoten
Het is zover
Gooreind-Wuustwezel callingquote:Op maandag 28 oktober 2013 06:27 schreef Fred_B het volgende:
Het gaat hier in Brussel ondertussen al aardig tekeer. De vuilnisman komt vandaag langs, en dat betekent dat de hele straat nu bezaaid ligt met vuilniszakken.
Kan je wel zeggen ja...quote:Op maandag 28 oktober 2013 07:11 schreef junkiexp het volgende:
Hier in Rotterdam is het al lekker bezig, werd om 5 uur al wakker van de windstoten.
Nu slaap ik wel op 18 meter hoog dus dat is al snel winderig.
Voor mijn auto lagen 2 van die kunststof terrasstoelen, die zijn ergens van een zelfde hoogte bij iemand van het dakterras afgewaaid.
Ik kon het niet zien in het donker, straks eens kijken of er geen schade is.
Hier is het ook begonnen:
http://www.p2000-online.net/rotterdam-rijnmondf.html
quote:Scenario Extreem weer is geactiveerd! Het uitrukbericht staat voor u in de communicator.
Deze is redelijk: http://www.scheveningenlive.nl/surf-webcam/quote:Op maandag 28 oktober 2013 07:25 schreef kebabkever het volgende:
Wie weet een goede (FULL HD) webcam stream bij de kust?
Vanaf mijn werkplek heb ik uitzicht op een mooi kruispunt waar normaal al veel ellende is, omdat de straat al een soort windtunnel is vanwege een rij flinke woon en kantoor blokken aan een kant van de straat, dat wordt genieten vandaag van alle fietsers.quote:Op maandag 28 oktober 2013 07:56 schreef byah het volgende:
Aardig windje maar zie nog steeds mensen op de fiets hier in Noordwijk
Ik moet zo lekker naar het Andreas college fietsen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 07:56 schreef byah het volgende:
Aardig windje maar zie nog steeds mensen op de fiets hier in Noordwijk
Met wind in je rug ben je supersnel.quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:01 schreef Nattekat het volgende:
Ik begin me af te vragen of lopen sneller is dan fietsen nu, ik ben gewoon wakker geworden van de wind.
Wind tegenquote:Op maandag 28 oktober 2013 08:02 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Met wind in je rug ben je supersnel.
Amstelveenquote:
Misschien kunnen sommige mensen niet anders.quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:03 schreef Dven het volgende:
Heerlijk hoe mensen toch altijd dapper en eigenwijs gaan fietsen en dan keihard op hun plaat gaan
Lopen. Of zoals veel watjes gebracht worden.quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:27 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Misschien kunnen sommige mensen niet anders.
Cultuur van de nederlanders hequote:Op maandag 28 oktober 2013 08:03 schreef Dven het volgende:
Heerlijk hoe mensen toch altijd dapper en eigenwijs gaan fietsen en dan keihard op hun plaat gaan
Eh, misschien is code rood je ontgaan?quote:Op maandag 28 oktober 2013 07:46 schreef warhamstr het volgende:
Ja en terecht. Het waait ff man, we gaan niet dood.
En dat houd in? Een extra alarm bij de hulpdiensten en wijze vinger die je tot voorzichtigheid maant?quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Eh, misschien is code rood je ontgaan?
Kan niet bestaat niet. Openbaar vervoer, auto, taxi, lopen etc. etc.quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:27 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Misschien kunnen sommige mensen niet anders.
Pff, het blijft windstil in het oosten van het continentquote:Op maandag 28 oktober 2013 08:46 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
De huidige storm is nog niet eens op z'n hoogtepunt, maar volgende week nog meer?
Lees de nieuwsberichten eens.... de storm komt nu net pas aan land in Zeeland.quote:Op maandag 28 oktober 2013 09:09 schreef Axelf0leyoo7 het volgende:
In Dordrecht staat er wat wind, maar niets bijzonders. Hier is het absoluut niet weeralarm waardig iig.
Op het moment dat ik naar buiten stapte dacht ik dat het stervenskoud zou zijn maar het was zelfs wat zacht.
Plaatje even opgeslagen want anders heb je er in de toekomst niks aan.quote:Op maandag 28 oktober 2013 09:08 schreef Jojogirl het volgende:
Meestal gaat het hier (Leiden) lekker mee met zo'n storm, maar nu zitten we in een relatief rustig stukje geloof ik. Straks eens kijken hoe het in de stad is.
[ afbeelding ]
Dodrecht is dan ook alweer bijna Noord-Brabant, waar enkel gevaarlijk weer wordt verwacht Het is niet alsof je aan de kust zit ofzoquote:Op maandag 28 oktober 2013 09:09 schreef Axelf0leyoo7 het volgende:
In Dordrecht staat er wat wind, maar niets bijzonders. Hier is het absoluut niet weeralarm waardig iig.
Op het moment dat ik naar buiten stapte dacht ik dat het stervenskoud zou zijn maar het was zelfs wat zacht.
Doet me denken aan vroeger toen ik op vrije dagen vaak elke tien minuten die plaatjes aan het opslaan was wanneer er storm of extreem hoge/lage temperaturen werden verwcht om er nadien een gifje van te makenquote:Op maandag 28 oktober 2013 09:10 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Plaatje even opgeslagen want anders heb je er in de toekomst niks aan.
[ afbeelding ]
Wintstil?quote:Op maandag 28 oktober 2013 09:21 schreef Dven het volgende:
Bulgarijen wintstil. Ook geen snil of omweer. Snap geen reet van dat weeralarm
Overijssel heeft geen weeralarm, enkel een waarschuwingquote:Op maandag 28 oktober 2013 09:19 schreef Pino112 het volgende:
Bij Zwolle ook nog weinig wind. Voor niets dat weeralarm!11
wintstilquote:
Precies.quote:Op maandag 28 oktober 2013 09:22 schreef Olga het volgende:
[..]
Overijssel heeft geen weeralarm, enkel een waarschuwing
Daarnaast mensen die zeggen dat het wel meevalt, kunnen beter wachten tot dat de storm op zijn hoogtepunt is geweest. Daarna kan men zeuren.zeiken over dat het meeviel
twitter:MeteoConsult twitterde op maandag 28-10-2013 om 09:28:21De stom komt nu (9.20 uur) vol de kust op. IJmuiden een windstoot van orkaankracht; 64 knopen en een gemiddelde wind die tipt aan kracht 10. reageer retweet
Omdat het even wat minder waait in het binnenland, snap jij het weeralarm voor de kustprovincies niet?quote:Op maandag 28 oktober 2013 09:35 schreef Dven het volgende:
Weinig wint in Assen momenteel. Snap dat weeralerm nite
Het valt nog best mee inderdaad al trekt hij wel al wat aan heb ik het idee. We zullen zienquote:Op maandag 28 oktober 2013 09:37 schreef Qwea het volgende:
Nou het waait, maar niks eigenlijk wat we hier niet gewend zijn. Vooralsnog beetje slapjes
quote:Op maandag 28 oktober 2013 09:37 schreef Qwea het volgende:
Nou het waait, maar niks eigenlijk wat we hier niet gewend zijn. Vooralsnog beetje slapjes
quote:Op maandag 28 oktober 2013 09:41 schreef Qwea het volgende:
Dde tering, het begint aan te trekken
Ik zie een boom die op knappen staat
quote:Op maandag 28 oktober 2013 09:37 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Omdat het even wat minder waait in het binnenland, snap jij het weeralarm voor de kustprovincies niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Tussen 10 en 12 is bij ons toch de piek dacht ik?quote:Op maandag 28 oktober 2013 09:41 schreef senesta het volgende:
[..]
Het valt nog best mee inderdaad al trekt hij wel al wat aan heb ik het idee. We zullen zien
Ze zat gewoon in het oog van de Grote Woeiquote:
Ja dat hoorde ik ookquote:Op maandag 28 oktober 2013 09:42 schreef Olga het volgende:
[..]
Tussen 10 en 12 is bij ons toch de piek dacht ik?
quote:
quote:De belangrijke verkeersader in het centrum van Breda is afgesloten. Op de hoek van de Markendaalseweg en de Fellenoordstraat dreigen meerdere populieren om te vallen. Eén boom is al gesneuveld en blokkeert de weg. De brandweer is druk aan het zagen.
quote:09.10 uur: De zware storm bereikt de westkust. IJmuiden heeft een windstoot van bijna 120 kilometer per uur. Op zee trekt de wind aan tot windkracht 10.
09.30 uur: IJmuiden staat op een volle windkracht 10 met windstoten tot 120 km/u. Vlissingen heeft een windkracht 9 en stoten tot 110 km/u. Een lagedrukgebied trekt over de Noordzee.
Denk dat je dan echt direct aan de kust moet zijn. Ik zit meer in het midden van zeeland en dacht eraan om even op de fiets boodschappen te gaan doen omdat het wel meevalt met die windquote:Op maandag 28 oktober 2013 09:29 schreef Gwywen het volgende:
Ik zou wel eens een live verslagje willen zien van iemand uit zeeland nu.
200 km uit de kust momenteel flinke wind met af en toe een vlaag die de kozijnen laat kraken.
Belangrijke verkeersader is wel wat te veel eer voor de Fellenoordstraat.quote:
Ik ken het niet, dus je zal wel gelijk hebbenquote:Op maandag 28 oktober 2013 09:56 schreef JDude het volgende:
[..]
Belangrijke verkeersader is wel wat te veel eer voor de Fellenoordstraat.
Dat is fijn, dan zal die minder snel omgaan...quote:Op maandag 28 oktober 2013 09:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
HA! 1 boom die gisteravond nog vol bladeren zat die is nu zeg maar volledig kaal......
Misschien een domme vraag maar terugkeren naar zee is toch ook niet echt handig?quote:De kapitein van de veerboot uit Newcastle durfde maandagmorgen door de harde wind niet aan te leggen in de haven van IJmuiden. Het schip met 1080 passagiers is daarom teruggekeerd naar zee en blijft daar de komende uren totdat de storm gaat liggen.
Hoi Knutquote:Op maandag 28 oktober 2013 09:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
http://www.scheveningenlive.nl/surf-webcam/
haha peos van me vriendin was ook vol blad gisteren maar vandaag ook kaal zag ik hahahaquote:Op maandag 28 oktober 2013 09:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
HA! 1 boom die gisteravond nog vol bladeren zat die is nu zeg maar volledig kaal......
Rellende zwarte pietenlovers?quote:
Hoe is het weer daarquote:
Komt vast niet door een harde windquote:Op maandag 28 oktober 2013 10:02 schreef Dven het volgende:
[..]
haha peos van me vriendin was ook vol blad gisteren maar vandaag ook kaal zag ik hahaha
In Assen komt de storm toch pas op het laatst?quote:Op maandag 28 oktober 2013 09:35 schreef Dven het volgende:
Weinig wint in Assen momenteel. Snap dat weeralerm nite
Ik denk dat er behoorlijk wat mensen zeeziek gaan worden op die boot haha.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:02 schreef Olga het volgende:
[..]
Misschien een domme vraag maar terugkeren naar zee is toch ook niet echt handig?
Utrecht: beetje lafjes. Belde net m'n moeder aan de kust bij Domburg en die zei dat het wel flink los ging nu.quote:
quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:11 schreef quirina het volgende:
Nou ik zie nog steeds vliegtuigen richting Schiphol vliegen dus het zal nog wel meevallen met die storm.
Windhoos?quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:13 schreef Bienelientjee het volgende:
Toch apart om te zien, een flinke wind en dan helemaal windstil. En dan weer een windhoos en weer stil. Maar het valt volgens mij nog best mee (buurt van Spijkenisse)!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |