Was pas nog 'in het nieuws':quote:Op zondag 3 november 2013 16:40 schreef Woods het volgende:
Hoeveel vlieguren maakt een piloot zo doorgaans in een jaar, en hoeveel daarvan worden er in een Simulator afgenomen?
1000 uur is omgerekend naar 40-urige werkweken 25 weken. Dat lijkt bijzonder weinig maar je moet wel bedenken dat dit dus vlieguren zijn. Feit dat werktijden nou niet echt 'gangbaar' zijn, tijdverschil, overnachtingen enz. enz. zijn niet meegerekend.quote:SCHIPHOL - Piloten in Europa zullen tijdens nachtvluchten niet langer dan 11 uur achter de stuurknuppel mogen zitten. Bovendien mogen ze niet meer dan 1000 uur in 1 jaar tijd vliegen. Dat zijn enkele van de nieuwe, strengere vliegtijden, waarmee het Europees Parlement (EP) woensdag toch instemde.
Een voorstel om de plannen van de Europese Commissie over de nieuwe vliegtijden af te wijzen, redde het woensdag in het EP in Straatsburg niet. De transportcommissie van het EU-parlement zag niets in de plannen, maar is nu teruggefloten door de collega’s. Inhoudelijk konden de Europarlementariërs niets veranderen aan de voorstellen.
De nieuwe regels zijn een doorn in het oog van veel piloten. Die lobbyden de afgelopen weken en dagen intensief om de Europarlementariërs op andere gedachten te brengen. Zij vinden de nieuwe regels te streng.
Europarlementariërs Dennis de Jong (SP), Peter van Dalen (ChristenUnie) en Marije Cornelissen (GroenLinks) snappen niets van het besluit van het EP. Ze wijzen er op dat piloten en cabinepersoneel nu al vaak oververmoeid zijn. Hun CDA-collega Corien Wortmann-Kool stelt dat vliegen in Europa juist veiliger wordt. „Bijna voor alle EU-landen betekent dit voorstel een aanzienlijke verbetering.”
Ten eerste is die 1000 uur niet strenger dan wat nu geldt, nu is het maximum 900 uur per jaar. Ten tweede is het probleem met deze nieuwe wet niet zozeer die 100 uur extra, maar de nieuwe maximale werktijd die je per dag mag maken. Onder bepaalde voorwaarden kan een piloot nu 22 uur wakker zijn als hij de laatste landing moet maken.quote:Op zondag 3 november 2013 16:58 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
1000 uur is omgerekend naar 40-urige werkweken 25 weken. Dat lijkt bijzonder weinig maar je moet wel bedenken dat dit dus vlieguren zijn. Feit dat werktijden nou niet echt 'gangbaar' zijn, tijdverschil, overnachtingen enz. enz. zijn niet meegerekend.
Deze eis van 1000 uur is dus strenger wat er nu is; wat nu geldt weet ik zo niet.
I stand correctedquote:Op zondag 3 november 2013 17:30 schreef The_stranger het volgende:
Ten eerste is die 1000 uur niet strenger dan wat nu geldt, nu is het maximum 900 uur per jaar.
Dat vindt ik inderdaad wel knap ja. Zoals pas met de storm hier. Kom je als piloot na een vlucht van aan half etmaal aan op Schiphol mag je 'm met zulk weer ook nog even aan de grond zetten...quote:Ten tweede is het probleem met deze nieuwe wet niet zozeer die 100 uur extra, maar de nieuwe maximale werktijd die je per dag mag maken. Onder bepaalde voorwaarden kan een piloot nu 22 uur wakker zijn als hij de laatste landing moet maken.
Probeer jij eens 22 uur wakker te blijven door de nacht en probeer dan eens een vrij lastige tak te volbrengen.
Ik heb even een blond moment; in het artikel hierboven staat dat ze niet langer dan 11 achter de knuppel mogen zitten en niet meer dan 1000 uur per jaar.quote:Helaas is deze wet tegen alle wetenschappelijke kennis in aangenomen, de Amerikanen en zelfs de Chinezen hebben deze verruiming afgewezen vanwege (on)veiligheid.
quote:The story of the thousands of people who design, build and test jet engines at Rolls-Royce's manufacturing plants across the UK, and the astonishing technology behind the engines.
Zowel de toon als de feiten van dat artikel zijn lichtelijk verkeerd.quote:Op zondag 3 november 2013 17:36 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
I stand corrected
[..]
Dat vindt ik inderdaad wel knap ja. Zoals pas met de storm hier. Kom je als piloot na een vlucht van aan half etmaal aan op Schiphol mag je 'm met zulk weer ook nog even aan de grond zetten...
[..]
Ik heb even een blond moment; in het artikel hierboven staat dat ze niet langer dan 11 achter de knuppel mogen zitten en niet meer dan 1000 uur per jaar.
De hele toon die daar gezet wordt is dat dit beide minder is dan nu het geval is. Maar die 1000 uur dus niet; en die 11 uur; hoe zit dat dan?
Wat is concreet nú het geval en wat is het geval als bovenstaande doorgaat?
Sorry, weet niet precies hoe dit zit.
Duidelijk!quote:Op maandag 4 november 2013 09:10 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Zowel de toon als de feiten van dat artikel zijn lichtelijk verkeerd.
Nu is het maximum in principe ook 11 uur, terwijl al jaren bekend is, uit wetenschappelijke hoek, dat 10 eigenlijk wel de limiet is. Let wel, dit gaat over vlieguren in de nacht (het maximum is afhankelijk van wanneer je begint). Onder bepaalde voorwaarden is dat nu te verlengen tot 11:45 , in de nieuwe regels wordt dat 12:30.
Er is vanuit de werknemers flink geprotesteerd om de huidige regels (tijdens de nacht) terug te brengen naar maximaal 10 uur, met als reden de vele wetenschappelijke onderzoeken. In plaats daarvan zijn de regels juist op punt iets verruimd. Begin je overdag je dienst, dan is het goed mogelijk dat je eerst 6 uur op reserve staat, dus wachtend op een telefoontje om daarna binnen een uur op je werk te verschijnen en dan een dienst te mogen doen van 16 uur. Dat is een stuk langer dan nu.
https://www.eurocockpit.b(...)t-safety-compromised
Volgens de papieren zou de lading bestaan uit 20 ton veren maar in werkelijkheid ging het om 20 ton loodquote:Op maandag 4 november 2013 15:18 schreef Sunri5e het volgende:
Een maand geleden gefilmd. Een MD83. Hij lijkt wel aan de baan vastgekleefd!
Dit had iedereen wel aan zien komen toch....?quote:Toekomst Groningen Airport Eelde is somber'
ASSEN -
Groningen Airport Eelde (GAE) zal waarschijnlijk nooit op eigen benen kunnen staan en kan niet overleven zonder blijvende overheidssteun. Dat concludeert de Noordelijke Rekenkamer in een maandag bekendgemaakt onderzoek naar de financiële situatie van het vliegveld.
Foto: ANP XTRA
Het achterland van 'Eelde' is dunbevolkt en er is een moordende concurrentie met andere luchthavens zoals Lelystad en Eindhoven. Die zijn bovendien door het Rijk aangewezen als overloopluchthaven voor Schiphol, GAE niet. „Dat vormt een reëel risico voor de nabije toekomst”, concludeert de Rekenkamer. Ook veel noordelijke reizigers laten het vliegveld links liggen en vliegen vanaf Schiphol of andere luchthavens.
De provincies Groningen en Drenthe, twee belangrijke aandeelhouders van GAE, bemoeien zich te weinig met het reilen en zeilen van het vliegveld, stelt de Rekenkamer verder vast. De provinciebesturen beroepen zich steeds op „gedateerde en rooskleurige toekomstverwachtingen” en „negeren de economische realiteit”. Ook de informatievoorziening aan Provinciale Staten van Groningen en Drenthe schiet tekort. Een debat over nut en noodzaak van een noordelijke luchthaven zijn de provinciebesturen de laatste jaren „structureel” uit de weg gegaan, aldus de Rekenkamer.
Groningen Airport Eelde kreeg in het voorjaar nog een verlengde start- en landingsbaan, na een juridische strijd van 35 jaar. Het vliegveld kan sindsdien grotere toestellen ontvangen en zou als gevolg daarvan meer vluchten naar verder gelegen bestemmingen kunnen uitvoeren. Daar is tot dusverre weinig van terechtgekomen. „De provincies negeren de sombere vooruitzichten”, aldus de Rekenkamer.
quote:Op maandag 4 november 2013 18:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Volgens de papieren zou de lading bestaan uit 20 ton veren maar in werkelijkheid ging het om 20 ton lood
Ja vind je het gek. Ik kan daar nog steeds alleen maar naar Allicante en Mallorca in de zomer of naar skipistes in de winter vliegen. Vieze chartervluchten.quote:Op maandag 4 november 2013 21:08 schreef Sunri5e het volgende:
Ook veel noordelijke reizigers laten het vliegveld links liggen en vliegen vanaf Schiphol of andere luchthavens.
Als er geld te verdienen is komen de transportfirma's vanzelf. Maar misschien willen er gewoon te weinig noorderlingen naar Londenquote:Op maandag 4 november 2013 22:49 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ja vind je het gek. Ik kan daar nog steeds alleen maar naar Allicante en Mallorca in de zomer of naar skipistes in de winter vliegen. Vieze chartervluchten.
Als ze nou eindelijk eens vluchten naar Londen introduceren vind je mij niet meer terug op Schiphol hoor.
Post dan op z'n minst een plaatje ervan. Bijvoorbeeld onderstaande tijdens de wereldwijde grounding van alle 7X's:quote:Op maandag 4 november 2013 22:02 schreef BergGeit95 het volgende:
Nu we het toch over 3 motorigen hebben:
De falcon 7x met fly-by wire en EASy control system
Ik ben er bang voor ja. Toch te lage bevolkingsdichtheid kennelijk.quote:Op maandag 4 november 2013 22:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als er geld te verdienen is komen de transportfirma's vanzelf. Maar misschien willen er gewoon te weinig noorderlingen naar Londen
Had eigenlijk een heel verhaal willen opdragen; maar ik hou het maar kort:quote:Op maandag 4 november 2013 21:08 schreef Sunri5e het volgende:
Dit had iedereen wel aan zien komen toch....?
Ja, ik heb daar ook wat over gehoord en dat lijkt me geweldig, kan ik m'n frequent flyer status aanhouden EN ik hoef geen RyanAir te vliegen.quote:Op maandag 4 november 2013 23:29 schreef Iemand91 het volgende:
Heb pas nog iemand van Eelde horen zeggen dat ze met BA bezig waren, dat kan misschien nog interessant zijn.
In (west) Europa wordt er vrij steng gecontroleerd op onderhoud. Een bekend gezegde in de luchtvaart is "als je denkt dat onderhoud duur is, probeer eens een ongeluk" (loopt beter in het Engels).quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:25 schreef valentijn101 het volgende:
Hallo allemaal
Ik heb dit topic net ontdekt en lees dat er ook luchtvaartmedewerkers zijn. Ik heb al een tijdje een vraag.
Er komen steeds meer prijsvechters en ticketprijzen worden zo goedkoop mogelijk gehouden. Daarnaast worden toestellen steeds luxer (entertainment schermen in elke stoel e.d.) Nu vraag ik me af of maatschappijen tegenwoordig meer op onderhoud zijn gaan bezuinigen. Zo ja, gebeurt dit meer bij de budgetmaatschappijen tov de grote maatschappijen? Of is hier geen verschil in?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 50% gewijzigd door Iemand91 op 05-11-2013 16:18:37 ]
Wat trivia over deze foto:quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:06 schreef Iemand91 het volgende:
Oh, en hier een 707,717,727,737,747,757,767 en 777 op een rij.
Wat 'klopt' hier niet aan?
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)33297.jpg]afbeelding[/url] ]
Ik lees het. Dat is best welquote:Op dinsdag 5 november 2013 20:31 schreef OEM het volgende:
Wat trivia over deze foto:
deze lineup was tijdens het weekend van de rollout van de 787, op July 8th, 2007 (7-8-7)
De kisten in deze lineup landden op de zaterdagavond in Seattle:
de 707 om 7:07 PM
de 717 om 7:17 PM
de 727 om 7:27 PM
de 737 om 7:37 PM
de 747 om 7:47 PM
de 757 om 7:57 PM
de 767 om 8:07 PM
de 777 om 8:17 PM
KLM bezuinigd zeker (helaas) op onderhoud. De D-checks werden vroeger altijd bij ons in Hangar 14 uitgevoerd. Tegenwoordig worden deze uitgevoerd in Maleisië. Ze werden ook een tijdje gedaan in China, maar nadat ze een keer een hele rits isolatiedekens waren vergeten terug te plaatsen, en in een vleugel gewoon een rits van ongeveer 14 schroeven ontbrak (en nog wel meer incidenten), zijn ze daar maar vanaf gestapt.quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:25 schreef valentijn101 het volgende:
Hallo allemaal
Ik heb dit topic net ontdekt en lees dat er ook luchtvaartmedewerkers zijn. Ik heb al een tijdje een vraag.
Er komen steeds meer prijsvechters en ticketprijzen worden zo goedkoop mogelijk gehouden. Daarnaast worden toestellen steeds luxer (entertainment schermen in elke stoel e.d.) Nu vraag ik me af of maatschappijen tegenwoordig meer op onderhoud zijn gaan bezuinigen. Zo ja, gebeurt dit meer bij de budgetmaatschappijen tov de grote maatschappijen? Of is hier geen verschil in?
Nu heb ik ook gehoord dat er enkele malen drugs gevonden zijn in China in een paar KLM vliegtuigen die ze voor onderhoud hadden en daarom niet meer welkom zijn.quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:24 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
KLM bezuinigd zeker (helaas) op onderhoud. De D-checks werden vroeger altijd bij ons in Hangar 14 uitgevoerd. Tegenwoordig worden deze uitgevoerd in Maleisië. Ze werden ook een tijdje gedaan in China, maar nadat ze een keer een hele rits isolatiedekens waren vergeten terug te plaatsen, en in een vleugel gewoon een rits van ongeveer 14 schroeven ontbrak (en nog wel meer incidenten), zijn ze daar maar vanaf gestapt.
Oke, dat is duidelijk. Maar als alle airlines aan dit soort eissen moeten voldoen waarom zijn er dan maatschappijen die niet in nederland mogen landen of vliegen. (heb gehoord dat er vage maatschappijen in afrika e.d. Zijn die dat niet mogen. Of ben ik weer in een broodje aap gestonken?)quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:24 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
'.
Punt is wel dat er voor de airlines weinig mogelijkheden zijn om te bezuinigen. Elke airline moet zijn vloot in onderhoud hebben bij een Part-145 onderhoudsorganisatie. Dit is een certificering die een bedrijf alleen onder strikte voorwaarden krijgt.
Ja dit geloof ik wel. Ik ben er ook wel enigzins van overtuigd dat de MD11's die jaren op de Antillen hebben gevlogen nog wel wat pakketjes verstopt hebben liggen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 22:19 schreef Mehari het volgende:
[..]
Nu heb ik ook gehoord dat er enkele malen drugs gevonden zijn in China in een paar KLM vliegtuigen die ze voor onderhoud hadden en daarom niet meer welkom zijn.
KLM kon niet garanderen dat dat niet meer zou gebeuren.
Maar ja, geruchten hè.
Klopt,quote:Op dinsdag 5 november 2013 22:37 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Oke, dat is duidelijk. Maar als alle airlines aan dit soort eissen moeten voldoen waarom zijn er dan maatschappijen die niet in nederland mogen landen of vliegen. (heb gehoord dat er vage maatschappijen in afrika e.d. Zijn die dat niet mogen. Of ben ik weer in een broodje aap gestonken?)
Dat vind ik qua budgetoplossing niet erg. Ook het verkoppraatje overleef ik wel. Dat verklaart de lagere ticketprijzen. Oke. Wil ik dat niet betaal ik meer voor een luxere maatschappij. (beetje zoald de wachtrijen bij de aldiquote:Op dinsdag 5 november 2013 23:27 schreef Iemand91 het volgende:
En denk ook aan steeds bijbetalen voor zaken. Van reserveren van stoelen (ook afhankelijk van gangpad, raam enz.), bagage, eten & drinken aan boord. Eigenlijk alles kun je uiteindelijk wel geld voor vragen.
Jammer is dat dit ook doorsijpelt naar de grotere/"luxere" maatschappijen.
Maar aangezien verreweg de meeste reizigers toch een goedkoop ticket willen moeten de luxere maatschappijen ook steeds meer luxe opofferen of ze houden alleen nog wat zakenreizigers over, da's het probleem.quote:Op dinsdag 5 november 2013 23:37 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Dat vind ik qua budgetoplossing niet erg. Ook het verkoppraatje overleef ik wel. Dat verklaart de lagere ticketprijzen. Oke. Wil ik dat niet betaal ik meer voor een luxere maatschappij. (beetje zoald de wachtrijen bij de aldi)
Dit bedoel ik inderdaad.quote:Op dinsdag 5 november 2013 23:41 schreef LintuxCx het volgende:
Maar aangezien verreweg de meeste reizigers toch een goedkoop ticket willen moeten de luxere maatschappijen ook steeds meer luxe opofferen of ze houden alleen nog wat zakenreizigers over, da's het probleem.
Mocht RyanAir ooit intercontinentaal gaan vliegen, dan word ik echt bang.
Die heb ik hier allebei staanquote:Op woensdag 6 november 2013 00:09 schreef Iemand91 het volgende:
Humor:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Je moet even om de typische Discovery Channel/National Geographic 'tijdsdruk' commentaar heenkijkenquote:An emergency in air traffic control requires a runway closure, creating the huge task of re-numbering 800 departure gates – while the airport remains fully operational.
This way up heeft te maken met "product placing" het is heel belangrijk dat je een product goed op de markt brengt. Vandaar this site up.... Vond het wel grappigquote:Op woensdag 6 november 2013 09:53 schreef Thetallguy het volgende:
Die Kulula Flying 101 is tof man. The This Way Up is grappig maar verder niet heel boeiend. Al met al toch een stuk beter dan de gemiddelde Air France, Iberia (Express), en andere eurowhite kisten die er rondvliegen.
Vind het altijd heerlijk om als ik ga vliegen wat eerder naar schiphol te komen om aan de gate ff een tijdje op het platform te kijkenquote:Op donderdag 7 november 2013 20:39 schreef Iemand91 het volgende:
Persoonlijk vindt ik dit altijd wel erg mooie foto's:
[ afbeelding ]
Gezien.quote:Op donderdag 7 november 2013 20:41 schreef Iemand91 het volgende:
En voor de liefhebber; straks om 21:00 uur op National Geographic aflevering 5 v. 8 van Ultimate Airport Dubai.
[..]
Je moet even om de typische Discovery Channel/National Geographic 'tijdsdruk' commentaar heenkijken![]()
Als er wat gebeurd moet je wel tussen de 80 en de 580 passagiers in veiligheid stellen. Dat vergeten mensen al snel.quote:Op donderdag 7 november 2013 22:02 schreef valentijn101 het volgende:
Gezien.
Komt toch meer kijken bij een opleiding naar stewardes als ik dacht. Is niet alleen veiligheidspraatje houden en koffie brengen.
Ben ook wat aan het nakijken over de geschiedenis van KLM; komt een boel interessante info naar boven. Maar dat post ik later nog eens.quote:Episode 1
How the invention of the jet engine gave hope to Britain as the country recovered from the Second World War, becoming a lucrative export and a powerful piece of military hardware.
Vandaag idd een KDC10 van de KLu die een kort bezoekje aan Hangaar 11 bracht. Maar is inmiddels alweer vertrokken.quote:Op zaterdag 9 november 2013 16:07 schreef blingbling11 het volgende:
Ik hoorde dat er een KDC10 op Schiphol staat. Iemand die hier meer van weet?
Jep. Bron.quote:Op zaterdag 9 november 2013 16:07 schreef blingbling11 het volgende:
Ik hoorde dat er een KDC10 op Schiphol staat. Iemand die hier meer van weet?
quote:Op zaterdag 9 november 2013 16:28 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Vandaag idd een KDC10 van de KLu die een kort bezoekje aan Hangaar 11 bracht. Maar is inmiddels alweer vertrokken.
Ik heb ehm op de pc staan, mocht er belangstelling zijn kan ik hem wel ergens uppen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 22:35 schreef Iemand91 het volgende:
Cold War, Hot Jets @ BBC2 nu (22:00 - 23:00 uur):
[..]
Ben ook wat aan het nakijken over de geschiedenis van KLM; komt een boel interessante info naar boven. Maar dat post ik later nog eens.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)32113.jpg]afbeelding[/url] ]
(December 1967)
Nope.quote:Op maandag 11 november 2013 22:19 schreef Nieuwschierig het volgende:
Opstarten van een B737
Hoeft er nergens een sleutel of pincode of iets dergelijks in?
Ik zag net in een ander filmpje van een 757 dat op sommige vliegvelden de buitendeuren 's nachts verzegeld worden. Maar als er voldoende beveiliging op een vliegveld is hoeft dat niet.quote:Op maandag 11 november 2013 22:37 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Nope.
Als je door de cockpit door kunt kun je aan de slag. (die deur heeft namelijk wél een beveiling).
Eens in de zoveel tijd wordt een vliegtuig inderdaad gewassen. Dit is best belangrijk, omdat het afgezette vuil meer weerstand geeft en dus meer brandstofverbruik. Daarnaast is het vooral koolstof dat zich afzet op de (aluminium)huidbeplating. Koolstof dat in contact staat met aluminium laat het aluminium flink corroderen. Er zit dan wel een verflaag tussen, maar toch.quote:Op maandag 11 november 2013 23:00 schreef jesse-010- het volgende:
Ik heb een vraag, hoe zit het met het schoonmaken van vliegtuigen? En dan bedoel ik de buitenkant. Word een vliegtuig om de zoveel tijd gewassen? Of kijken ze gewoon hoe vies die is. Dit omdat ik nog wel eens vliegtuigen zie staan met best veel zwarte strepen en vegen. Iemand die mij hier meer over kan vertellen? En hoe ze gewassen worden. Gewoon met de hoge druk in een hangar?
En straks op Discovery Channel: Mighty Planes (22:00 - 23:00 uur) met dit geval:quote:Op maandag 11 november 2013 21:09 schreef Iemand91 het volgende:
Over een dikke 40 minuten op Discovery Science: Mighty Planes (21:50 - 22:40):
Is een Oude Pan Am kist. En juist dát hebben ze niet of nauwelijks aangekaart in de aflevering. Ging haast alleen maar over het feit dat hij een jaar niet gevlogen heeft en na allerlei aanpassingen nu weer gaat vliegen.quote:
Een Boeing 747 met een infrarood telescoop achterin.quote:
En alles is zit in tijdnoodquote:Op dinsdag 12 november 2013 23:09 schreef blingbling11 het volgende:
Vind het sowieso jammer dat tegenwoordig de programma's van DC en NGC ook maar enige vorm van diepgang missen. Het begint steeds meer op drama te lijken wat ze uitzenden.
American Airlines heeft nu 873 kisten.quote:NEW YORK (AFN/BLOOMBERG) - American Airlines en US Airways hebben een schikking getroffen met de Amerikaanse mededingingsautoriteiten over de fusie die de luchtvaartmaatschappijen willen realiseren. Dat is dinsdag bekendgemaakt. De maatschappijen doen flinke concessies om de fusie, in feite een overname van American Airlines door US Airways voor zo'n 11 miljard dollar, door te laten gaan. Dat meldden Amerikaanse media dinsdag.
Een van de belangrijkste concessies die de maatschappijen doen, betreft het opgeven van 52 landingsrechten op het Reagan National Airport in Washington. Daardoor vermindert het aantal dagelijkse vluchten van de luchtvaartbedrijven vanaf Washington met 15 procent. Daarnaast zullen er ook minder vluchten vanaf LaGuardia in New York moeten worden uitgevoerd en geven de maatschappij ook rechten op op zeker 5 andere luchthavens. Volgens de Amerikaanse openbaar aanklager die bij de schikking betrokken was, kunnen de afspraken ,,het landschap van de luchtvaartindustrie veranderen'' en ontstaat er meer concurrentie op veel routes.
Door het samengaan van American Airlines en US Airways ontstaat de grootste luchtvaartmaatschappij ter wereld. De voornaamste concurrent op de Amerikaanse markt is Delta Airlines, dat in een eerder stadium concurrent Northwest Airlines opslokte. Delta is een belangrijke samenwerkingspartner van Air France-KLM.
US Airways
US Airways zal in december waarschijnlijk over kunnen gaan tot het opkopen van AMR, de moedermaatschappij van American Airlines. Eerst moet een rechter die belast was met het faillissement van AMR - dat door de overname een doorstart zal maken - zijn goedkeuring uitspreken.
De fusie was langere tijd zeer onzeker. De autoriteiten kondigden in augustus nog aan de overname te willen verbieden als beide bedrijven niet bereid waren om zeer vergaande concessies te doen.
Klopt; maar Emirates gaat zeker nog wel groeien; ze willen straks weer een flinke vloot nieuwe A380's (de oude gaan er weer uit) en straks is er de Dubai Airshow waar flinke orders verwacht worden.quote:Op woensdag 13 november 2013 00:08 schreef blingbling11 het volgende:
Wat de vloten van de Amerikaanse cariers zo groot make, is het grote aanbod aan binnenlandse vluchten. In de Emiraten heeft dit weimig zin, daarom twijfel ik of Emirates hier ooit overheen zal gaan.
Zo'n kist wordt nog steeds doorontwikkeld. Dus de kisten die nu (of over een paar jaar) zijn alweer beter/efficiënter etc. dan wat bij Emirates rondvliegt. Er zouden ook nieuwe versies komen (de A380-900 en een vrachtversie) maar die plannen zijn vooralsnog vooruitgeschoven.quote:Op woensdag 13 november 2013 00:25 schreef Sunri5e het volgende:
Waarom doen ze de 'oude' 380 er al weer uit?
Vergeet ook niet de onderhoudskosten. Na een X aantal jaar (weet de getallen niet precies) moet een vliegtuig een bepaalde grote beurt hebben. Kan best dat er rond de 13 jaar een dermate grote beurt staat gepland dat het goedkoper is ze door te verkopen en gloednieuwe toestellen aan te schaffen.quote:Op woensdag 13 november 2013 11:06 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Zo'n kist wordt nog steeds doorontwikkeld. Dus de kisten die nu (of over een paar jaar) zijn alweer beter/efficiënter etc. dan wat bij Emirates rondvliegt. Er zouden ook nieuwe versies komen (de A380-900 en een vrachtversie) maar die plannen zijn vooralsnog vooruitgeschoven.
Na zo'n 12 jaar wil Emirates weer nieuwe kisten (ze leasen overigens), hun oudste partij komt uit 2008/2009 en dat is zo'n 5 jaar geleden. Duurt dus nog wel een paar jaar maar het is al wel iets wat beide partijen (Emirates/Airbus) al weten.
Dan is het interessant om te kijken waar die 'oude' A380 kisten blijven; grote kans dat ze veelal naar de schroot gaan.
De markt voor zo'n mega-toestel is nu eenmaal klein en maatschappijen die een A380 kunnen verantwoorden hebben ze meestal al.
Misschien nog enkele naar maatschappijen als Corsair o.i.d. die ze volproppen met stoelen maar dat is het ook wel gok ik.
Ze hebben inderdaad A, B, C en D-checks waarbij de D-check het groots/duurst is.quote:Op woensdag 13 november 2013 12:35 schreef The_stranger het volgende:
Vergeet ook niet de onderhoudskosten. Na een X aantal jaar (weet de getallen niet precies) moet een vliegtuig een bepaalde grote beurt hebben. Kan best dat er rond de 13 jaar een dermate grote beurt staat gepland dat het goedkoper is ze door te verkopen en gloednieuwe toestellen aan te schaffen.
Ryanair deed/doet dat met succes, ze verdienen soms zelfs op hun tweedehandsjes...
Krijgen we dit spul ook vaker/makkelijker te zien, hangar 10 dus vanaf panoramaterras te zien.quote:SCHIPHOL-OOST - DDA Classic Airlines keert terug van Lelystad Airport naar Schiphol-Oost. De beide DC-3 Dakota’s van de historische luchtvaartmaatschappij hebben onderdak gekregen in Hangar 10 op Schiphol-Oost, waar KLM onderhoud uitvoert aan Boeing 737’s. De Technische Dienst was al verhuisd, de overige afdelingen volgen in de week van 11 november
week.
DDA Class Airlines, ofwel de Dutch Dakota Association, had jarenlang haar thuisbasis op Schiphol-Oost. Vanwege een fusie met Luchtvaart-Themapark Aviodrome werd verhuisd naar Lelystad Airport. Het museum ging in 2011 echter failliet, waardoor de samenwerking werd beëindigd. Bijna twee jaar later wordt Schiphol-Oost weer de basis voor alle DDA-activiteiten.
De verhuizing naar KLM-Hangar 10 is geen toeval, want de luchtvaartmaatschappij steunt DDA Classic Airlines al jaren. Onlangs is deze samenwerking weer voor twee jaar verlengd. Eén van beide DDA-Dakota's is voorzien van een historisch KLM-kleurenschema uit de jaren zestig. Het toestel wordt door KLM regelmatig ingezet voor promotiedoeleinden in heel Europa.
De tweede Dakota heeft een historisch Martin’s Air Charter (Martinair) kleurenschema. Dit vliegtuig staat sinds vorig jaar met een defecte motor aan de grond. Om een nieuwe motor aan te schaffen is vorig jaar een fundraising actie gestart, waarmee inmiddels de helft van het benodigde budget is binnengehaald. Volgens DDA Classic Airlines wordt de PH-DDZ in ere hersteld "zodra de exploitatie het toelaat".
DDA Classic Airlines heeft nog twee vliegtuigen, een nog te restaureren DC-2 en een DC-4 Skymaster, die al jaren in Zuid-Afrika staat. Voor beide toestellen wordt een koper gezocht. "Er is belangstelling, maar wij kunnen nog niet zeggen welke partijen daarbij zijn betrokken", zegt Anneke van den Berg van DDA Classic Airlines.
Die olie raakt een keer op, om die reden proberen ze Dubai nu tot een toeristische trekpleister te maken en de airport zo groot mogelijk te laten worden. Zodat ze daar straks op kunnen terenquote:Op woensdag 13 november 2013 19:28 schreef PH-KCD het volgende:
Strontmaatschappij, die Emirates. Concurreert alle bestaande maatschappijen kapot met hun ultravloot aan long haul toestellen met schijtprijzen, allemaal gefinancierd door lokale olieindustrie. Bah.
Dat vluchtnummer lijkt wel vervloektquote:Op woensdag 13 november 2013 23:27 schreef Iemand91 het volgende:
Hagelstorm (AF447 vanuit Rio gisteren):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron: Airliners.net / avherald
quote:Op woensdag 13 november 2013 23:27 schreef Iemand91 het volgende:
Hagelstorm (AF447 vanuit Rio gisteren):
Sacre bleu! Zelfs de fransen flikken het niet om door te blijven vliegen op zo'n nummer. Dit was AF443quote:Op donderdag 14 november 2013 08:19 schreef The_stranger het volgende:
Dat vluchtnummer lijkt wel vervloekt
In de Aircraft Maintenance Manuals staan bepaalde procedures omschreven die gevolgd moeten worden bij bijzondere omstandigheden zoals landing met hot brakes, blikseminslag, maar ook bijvoorbeeld een hagelbui als deze. De kist wordt dan op allerlei punten gecontroleerd. Er zit dus aardig wat werk aan voordat ie weer mag vliegen.quote:Op donderdag 14 november 2013 08:14 schreef valentijn101 het volgende:
Wat gebeurt er nu met zo n schade? Kapot raam vervangen en hop vliegen met die handel (lakwerk komt later wel) of meteen er uit, alles vervangen/ herstellen en dan pas weer inzetten?
Waar ga je heen?quote:Op donderdag 14 november 2013 10:58 schreef Piles het volgende:
Morgen eindelijk in de 777Na 4 keer 767 nu dan eindelijk het echte werk
Hopen dat er binnenkort ook nog een 747 in zit, maar dat denk ik niet. MD-11 ga ik nooit meemaken vrees ik
Houston, met Unitedquote:
Dat zeg ik, ga ik niet meemaken vrees ikquote:En de MD11; die vliegt afhankelijk van datum naar Montreal, Dubai, San Francisco of Toronto.
(incidentele vluchten niet meegerekend).
Allerlaatste MD11 vlucht is of vanuit Montreal of vanuit Toronto op 25 oktober 2014.
Tof, veel plezier.quote:Op donderdag 14 november 2013 12:15 schreef Piles het volgende:
Houston, met United
En daarna nog verder met een 737
Ticket kopen en vliegen hèquote:Dat zeg ik, ga ik niet meemaken vrees ik
quote:Manager Khalil helpt een gezin dat op de terminal is gestrand, terwijl controller Nargis een lading vlees van de woestijnhitte redt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |