abonnement Unibet Coolblue
pi_132745313
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 23:07 schreef OEM het volgende:

[..]

Zoiets?

[ afbeelding ]
*O*

Zo gek is dat toch niet?
En het is waar dat niet de passagier maar de maatschappijen over de aankoop van vliegtuigen beslissen maar Boeing moet natuurlijk ook zorgen dat ie helemaal up to date is.
Als er nu een markt is voor deze grootte dan is dat over 10 jaar ook zo.
Wie dit leest is gek
  woensdag 30 oktober 2013 @ 23:18:01 #77
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_132745567
quote:
99s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 23:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
Zo gek is dat toch niet?
Dat is het wel. 1 zo'n motor gaat een 747 niet de lucht in krijgen, dus er moet een veel krachtigere motor onder. Die wordt nog groter dan een GE90, dat gaat never nooit niet passen.
pi_132745588
quote:
99s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 23:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
*O*

Zo gek is dat toch niet?
En het is waar dat niet de passagier maar de maatschappijen over de aankoop van vliegtuigen beslissen maar Boeing moet natuurlijk ook zorgen dat ie helemaal up to date is.
Als er nu een markt is voor deze grootte dan is dat over 10 jaar ook zo.
Het is een relatief 'goedkope' vernieuwing aangezien ze kunnen voortborduren op een ruim 40 jaar oud ontwerp. Niet zoals Airbus een compleet nieuw ontwerp waar decennia werk in zit en waarschijnlijk nooit quite gaat spelen qua financiën.

Plus het heeft voor vracht nog wat leuke punten maar voor pax; weinig.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 23:18 schreef OEM het volgende:
Dat is het wel. 1 zo'n motor gaat een 747 niet de lucht in krijgen, dus er moet een veel krachtigere motor onder. Die wordt nog groter dan een GE90, dat gaat never nooit niet passen.
En dit inderdaad...

Een helemaal lege kist met zo'n GE90 kan een piloot met ballen nog wel de lucht in krijgen, maar een volgeladen met tientallen tonnen brandstof, passagiers en bagage; ehm...nee...
pi_132745844
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 23:18 schreef OEM het volgende:

[..]

Dat is het wel. 1 zo'n motor gaat een 747 niet de lucht in krijgen, dus er moet een veel krachtigere motor onder. Die wordt nog groter dan een GE90, dat gaat never nooit niet passen.
Wel als de onderkant afgeplat is, zoals bij de 737.
Bovendien zou dat nog veel strakker ogen.
Wie dit leest is gek
  woensdag 30 oktober 2013 @ 23:59:56 #80
285853 PH-KCD
Beroemde 99.999.999ste poster
pi_132747044
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 22:39 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Zou die A380's die daar voor ingezet worden ook aangepast zijn?

De 747's die daar voor bedoeld waren (de -400D Domestic) of de SP hadden bijvoorbeeld landing gear, brandstoftanks e.d. aangepast voor zulke korte routes.
Maar de A380 kan in z'n huidige vorm misschien ook wel overgedimensioneerd zijn aangezien er plannen waren/zijn om grotere/zwaardere versies te produceren.
De SP was bedoeld voor ultra long haul, totdat de 744 kwam, niet voor de korte ritjes. Alle 747s met de benaming SR en idd de -400D was voor domestic Japan. Hoe de A380 ontworpen is en wat hij kan weet ik niet want ik weet bar weinig van dat ding behalve dat het echt een afzichtelijk geval is :P
pi_132747202
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 23:59 schreef PH-KCD het volgende:
De SP was bedoeld voor ultra long haul, totdat de 744 kwam, niet voor de korte ritjes. Alle 747s met de benaming SR en idd de -400D was voor domestic Japan. Hoe de A380 ontworpen is en wat hij kan weet ik niet want ik weet bar weinig van dat ding behalve dat het echt een afzichtelijk geval is :P
SP of SR; een letter verschil maar toch groot verschil. Foutje :@ ...

Er waren een -900 versie gepland (groter) en een vrachtversie.
Beiden uitgesteld, niet geheel verrassend...

En afzichtelijk? Ach, je went er aan. In ieder geval wat interessants naast het eentonige two-holer spul. Want zodra de 747 en A340 is dat het enige grote spul dat afwijkt van de rest, op de sporadische 747-8 na...
pi_132761688
quote:
14s.gif Op maandag 28 oktober 2013 17:12 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Richting zuidwesten idd, maar niet helemaal met de Kaagbaan mee. Maar om een beeld te geven:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Had geen zin om met dit weer het platform op te gaan, vandaar achter het hek en tegenlicht
Hier nog een:


Nog een van Flickr; iets wat ze over niet al te lange tijd niet meer zullen zien:


De Facebookpagina van de Luchtverkeersleiders heeft soms ook gave foto's er bij staan:











Man, wat wou ik wel graag dat ze een 1 (of nog liever meer) webcam daar bovenin de verkeerstoren hadden hangen :9~

  donderdag 31 oktober 2013 @ 16:33:30 #83
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_132763703
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 22:39 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Zou die A380's die daar voor ingezet worden ook aangepast zijn?

De 747's die daar voor bedoeld waren (de -400D Domestic) of de SP SR hadden bijvoorbeeld landing gear, brandstoftanks e.d. aangepast voor zulke korte routes.
Maar de A380 kan in z'n huidige vorm misschien ook wel overgedimensioneerd zijn aangezien er plannen waren/zijn om grotere/zwaardere versies te produceren.

[..]

True, maar wat heb je daar als maatschappij aan? Als bij een lange vlucht tegen de 50% van de kosten brandstof is, je meer en duurder onderhoud hebt; waarom zou je de 747 dan nog houden?

Geloof me; ik zou het liefst ook nog voor decennia de 747 vorm in gebruik willen zien; maar als bijna alle cijfers dit product tegenspreken, dan zit er gewoon geen toekomst meer in.

[..]

De 747-8 gebruikt de GEnx-2B67 met zo'n 67,400 lbf. max. trust. Maal 4 is dat 269,600 lbf.
(op de -400 is het wat minder)
's Werelds krachtigste motor (GE90-115B) biedt 115,300 lbf max, maal 2 is dat 130,600.

Nou heeft de -8 (lang) niet al die kracht om in de lucht te komen maar echt lekker gedimensioneerd is dat niet hè. ;)
Zo'n GE90 kan 'm overigens wel in z'n eentje in de lucht houden, zelfs met de drag van de overige 3 motoren. Hier getest (kun je zien hoe gigantisch zo'n GE90 is):
[ afbeelding ]

Maar een 747 met 2 motoren is ook geen zicht hè. Maar goed; Boeing heeft ook eens het plan gehad om hem met 3 uit te rusten:
[ afbeelding ]

Ik zou nog kunnen zeggen dat de vleugels niet gebouwd zijn voor 2 motoren en compleet opnieuw ontworpen moet worden en nog meer aanpassingen; maar dat is voor de -8 ook al voor een groot deel gedaan.
Het is al vaker langsgekomen maar het is toch overduidelijk dat Boeing zijn 747-8 als het ware uit de markt heeft gezet met de komst van de 777. Daarom zou het ook helemaal geen zin hebben lijkt me om een 747 met 2 motoren uit te brengen aangezien het dan neer komt op een 777.



Schijnt dus exclusief te worden gebruikt voor het vervoeren van 787 onderdelen. Hiermee vraag ik me gelijk af of er geen vraag naar nog grotere vliegtuigen is danwel een compleet nieuw ontwerp ala Concorde.

[ Bericht 7% gewijzigd door Woods op 31-10-2013 16:38:58 ]
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_132763888
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:33 schreef Woods het volgende:
Het is al vaker langsgekomen maar het is toch overduidelijk dat Boeing zijn 747-8 als het ware uit de markt heeft gezet met de komst van de 777. Daarom zou het ook helemaal geen zin hebben lijkt me om een 747 met 2 motoren uit te brengen aangezien het dan neer komt op een 777.
Dat is dus eigenlijk ook wat ik daar (en eerder) zeg hè ;)
pi_132764625
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:33 schreef Woods het volgende:

Schijnt dus exclusief te worden gebruikt voor het vervoeren van 787 onderdelen. Hiermee vraag ik me gelijk af of er geen vraag naar nog grotere vliegtuigen is danwel een compleet nieuw ontwerp ala Concorde.
Supersoon vliegen is zo belachelijk brandstofverslindend, dat er in deze tijd met alleen maar stijgende brandstofprijzen gewoon geen toekomst in zit.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 17:22:23 #86
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_132765482
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:57 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

Supersoon vliegen is zo belachelijk brandstofverslindend, dat er in deze tijd met alleen maar stijgende brandstofprijzen gewoon geen toekomst in zit.
Zelf vind ik de huidige manier met turbofans ook niet optimaal. Het is natuurlijk voor nu de efficiënte manier van vliegen maar ik heb zo'n idee alsof we al veel verder zouden kunnen zijn qua techniek in deze branche.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_132775087
Ultimate Airport Dubai op National Geographic nu, kats vergeten...

En kwam deze week ook dit tegen; nog maar zó weinig 747's over? :o ;(


EDIT: beter lijstje:


En kwam ook net dit tegen:
quote:
Based on the week of 29OCT13′s OAG Schedules Analyser listing update, KLM currently plans to operate FINAL MD11 service on 25OCT14. In October 2014, KLM’s MD11 operation as follow.

Amsterdam – Montreal
KL671 AMS1525 – 1645YUL M11 D
KL672 YUL1900 – 0735+1AMS M11 D

Amsterdam – Toronto
KL691 AMS0935 – 1140YYZ M11 D
KL692 YYZ1735 – 0645+1AMS M11 D

Planned MD11 Final service remains subject to change.
Montreal en Toronto dus weer als laatste bestemmingen, en laatste service op zaterdag 25 oktober 2014.

[ Bericht 49% gewijzigd door Iemand91 op 31-10-2013 22:17:18 ]
  donderdag 31 oktober 2013 @ 22:11:28 #88
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132777504
pi_132777987
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 17:22 schreef Woods het volgende:

[..]

Zelf vind ik de huidige manier met turbofans ook niet optimaal. Het is natuurlijk voor nu de efficiënte manier van vliegen maar ik heb zo'n idee alsof we al veel verder zouden kunnen zijn qua techniek in deze branche.
Fanmotoren zijn zeker niet optimaal. Maar in de commerciële sector waar gevlogen word met subsone snelheden, op ongeveer 40.000 voet, is het de beste oplossing.

Trouwens vandaag in Hangar 14 even een kijkje genomen bij de PH-BFY. Combi-kist die ze omgebouwd hebben naar pax. Gaat lekker met de cargo :')
pi_132778183


De PH-KCK is trouwens ook van zijn plek. Zullen binnen wel druk bezig zijn :'(
pi_132778442
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 22:22 schreef blingbling11 het volgende:
Trouwens vandaag in Hangar 14 even een kijkje genomen bij de PH-BFY. Combi-kist die ze omgebouwd hebben naar pax. Gaat lekker met de cargo :')
:o

Dan gaat het wel héél slecht met cargo inderdaad; hij krijgt momenteel een C-check dus kan enigszins samen maar dan nog kost het flink ¤¤¤. (vracht is geloof ik zo rond 2/3 gevuld en gaat héél klein beetje beter geloof ik)
Dus straks 14 combi en 8 full-pax?
Of staan er nog meer gepland om omgebouwd te worden?; want als dat al gebeurd moet dat 'nu' gebeuren.
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 22:39 schreef Sunri5e het volgende:
Echt? Dat is een van de nieuwere 747's
Dat het een van de nieuwere is maakt niet zoveel uit; alle 747 kisten ondergaan momenteel checks en worden van binnen omgebouwd (nieuwe business class). Maar toch apart dat er een wordt omgebouwd van combi naar full pax.

[ Bericht 22% gewijzigd door Iemand91 op 31-10-2013 22:44:15 ]
  donderdag 31 oktober 2013 @ 22:39:43 #92
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132778611
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 22:22 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

Fanmotoren zijn zeker niet optimaal. Maar in de commerciële sector waar gevlogen word met subsone snelheden, op ongeveer 40.000 voet, is het de beste oplossing.

Trouwens vandaag in Hangar 14 even een kijkje genomen bij de PH-BFY. Combi-kist die ze omgebouwd hebben naar pax. Gaat lekker met de cargo :')
Echt? Dat is een van de nieuwere 747's
pi_132778826
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 22:35 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

:o

Dan gaat het wel héél slecht met cargo inderdaad; hij krijgt momenteel een C-check dus kan enigszins samen maar dan nog kost het flink ¤¤¤. (vracht is geloof ik zo rond 2/3 gevuld en gaat héél klein beetje beter geloof ik)
Dus straks 14 combi en 8 full-pax?
Of staan er nog meer gepland om omgebouwd te worden?; want als dat al gebeurd moet dat 'nu' gebeuren.
Het gaat echt belachelijk slecht met de Cargo.
Ik heb wel gehoord dat er nog meer kisten omgebouwd gaan worden. Maar ik weet niet precies hoeveel en welke.
pi_132778902
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 22:44 schreef blingbling11 het volgende:
Het gaat echt belachelijk slecht met de Cargo.
Dat is bekend.
quote:
Ik heb wel gehoord dat er nog meer kisten omgebouwd gaan worden. Maar ik weet niet precies hoeveel en welke.
Dat is wel apart. Ik ga eens hier eens in verdiepen.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 22:49:35 #95
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132778998
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 22:46 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dat is bekend.

[..]

Dat is wel apart. Ik ga eens hier eens in verdiepen.
Laat je ons ook weten wat eruit komt? :P
  donderdag 31 oktober 2013 @ 22:50:11 #96
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132779022
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 22:44 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

Het gaat echt belachelijk slecht met de Cargo.
Ik heb wel gehoord dat er nog meer kisten omgebouwd gaan worden. Maar ik weet niet precies hoeveel en welke.
Waren faseren ze die 747 combi niet eerder uit ipv alles ombouwen? Ik denk dat ze daardoor veel meer kosten besparen.
pi_132779176
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 22:49 schreef Sunri5e het volgende:
Laat je ons ook weten wat eruit komt? :P
will do
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 22:50 schreef Sunri5e het volgende:
Waren faseren ze die 747 combi niet eerder uit ipv alles ombouwen? Ik denk dat ze daardoor veel meer kosten besparen.
Vanaf 2016 gaan de eersten er al uit en dat is opzich al vrij rap.
Je moet die wegvallende stoelen natuurlijk wel kunnen opvangen.
pi_132791390
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 22:28 schreef blingbling11 het volgende:


De PH-KCK is trouwens ook van zijn plek. Zullen binnen wel druk bezig zijn :'(
Zo dan! Dat is gaaf. Alsof het toestel zijn Dynamo momentje heeft. :D
pi_132800646
Boeing will increase the production of their 737s to 47 airplanes per month in 2017, the highest rate ever for the best-selling airliner in history. Once implemented, the 737 program will build more than 560 airplanes per year, and will have increased output by nearly 50 percent since 2010.

Boeing currently produces 38 airplanes per month from its Renton, Washington, factory and will increase the rate to 42 per month in the first half of 2014. First delivery of the 737 MAX is on track for third quarter of 2017.

Boeing’s 737 family serves to date 266 customers worldwide, with more than 11,200 orders including more than 6,500 for the Next-Generation 737 and more than 1,600 orders for the 737 MAX.

Boeing’s order portfolio currently has more than 3,400 aircraft that still need to be produced.

Source: Boeing

Wie dit leest is gek
  zondag 3 november 2013 @ 16:40:30 #100
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_132857556
Hoeveel vlieguren maakt een piloot zo doorgaans in een jaar, en hoeveel daarvan worden er in een Simulator afgenomen?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')