abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132672927
Net langs PH-KCK gereden. Ik heb weinig met de MD-11 (alleen 1× mee naar SFO gevlogen), maar het ziet er wel zielig uit zo eigenlijk. ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_132673616
Voor mij is het nog altijd DC10
Wie dit leest is gek
  maandag 28 oktober 2013 @ 21:44:30 #53
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132673944
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 21:26 schreef LintuxCx het volgende:
Net langs PH-KCK gereden. Ik heb weinig met de MD-11 (alleen 1× mee naar SFO gevlogen), maar het ziet er wel zielig uit zo eigenlijk. ;(
747, MD11, Concorde. Stuk voor stuk iconen in de luchtvaart omdat ze iets aparts hebben wat de rest niet heeft.
  maandag 28 oktober 2013 @ 21:48:16 #54
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132674171
Er is een petitie gestart voor behoud van de md11

http://www.petities24.com(...)e_luchtvaarthistorie
  maandag 28 oktober 2013 @ 22:29:47 #55
285853 PH-KCD
Beroemde 99.999.999ste poster
pi_132676317
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 21:48 schreef Sunri5e het volgende:
Er is een petitie gestart voor behoud van de md11

http://www.petities24.com(...)e_luchtvaarthistorie
:')

Er is een tijd van komen en gaan.

Besides, een getekende petitie dekt de kosten niet.
  maandag 28 oktober 2013 @ 23:10:24 #56
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_132678159
Jammer dat ik moest werken vandaag. Zou wel erg tof geweest zijn om even bij Schiphol te kijken.
  maandag 28 oktober 2013 @ 23:24:28 #57
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_132678730
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 21:44 schreef Sunri5e het volgende:
747, MD11, Concorde. Stuk voor stuk iconen in de luchtvaart omdat ze iets aparts hebben wat de rest niet heeft.
De 747 en Concorde okee, maar de MD11 :?
  maandag 28 oktober 2013 @ 23:51:41 #58
285853 PH-KCD
Beroemde 99.999.999ste poster
pi_132679611
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 23:24 schreef OEM het volgende:

[..]

De 747 en Concorde okee, maar de MD11 :?
Een bovengemiddeld slecht safety record bedoeld hij denk ik ;)
pi_132699031
Vorige week nog langs een antonov an 124 gereden bij leipzig
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:00:22 #60
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_132701180
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 23:51 schreef PH-KCD het volgende:

[..]

Een bovengemiddeld slecht safety record bedoeld hij denk ik ;)
Wat dat betreft is de More Death II een waardige opvolger van de Death Cruiser 1.0
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:27:31 #61
285853 PH-KCD
Beroemde 99.999.999ste poster
pi_132702433
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 20:00 schreef OEM het volgende:

[..]

Wat dat betreft is de More Death II een waardige opvolger van de Death Cruiser 1.0
Het is triest, maar inderdaad.

Bijna alle ongelukken met de MD-11 hebben te maken met het slechte, gehaaste ontwerp van de horizontal stabilisers en de center of gravity die veel te ver naar achteren is. Daardoor zijn bijna alle crashes ook gebeurd tijdens of net voor de landing. Het vliegtuig is veel minder vergevensgezind dan bijv. een 747. Vooral met harde winden is ze berucht om haar moeilijke landingen.
pi_132706720
Qua onderhoud is het verder ook een bitch
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:57:32 #63
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132706873
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 21:54 schreef blingbling11 het volgende:
Qua onderhoud is het verder ook een bitch
Anna Paulowna is zeker een bitch!
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:04:33 #64
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132707251
Foto van vandaag!

  dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:08:52 #65
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132707471
pi_132709848
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 20:27 schreef PH-KCD het volgende:

[..]

Vooral met harde winden is ze berucht om haar moeilijke landingen.
Het kielvlak lijkt me ook wezenlijk kleiner dan bij vergelijkbare vliegtuigen.
Wie dit leest is gek
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 23:46:15 #67
285853 PH-KCD
Beroemde 99.999.999ste poster
pi_132712003
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 22:52 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het kielvlak lijkt me ook wezenlijk kleiner dan bij vergelijkbare vliegtuigen.
Lijkt zo, maar is verder niets mis mee. Het gaat om de horizontal stabilisers die een stuk kleiner zijn dan die van de DC-10.



Links MD-11, rechts DC-10.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 21:50:46 #68
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132741604
  woensdag 30 oktober 2013 @ 21:56:39 #69
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132741879
Ik ben benieuwd hoe lang de 747 nog in dienst zal zijn.
pi_132742506
quote:
Die van KLM?

2016-2020 gaan alle 15 combi-varianten eruit. De overige 7 full-pax zullen dan ook wel weggaan.
Vrachtversies bij andere maatschappijen zullen nog wel wat langer doorvliegen. De -8 verwacht ik eerlijk gezegd bijzonder weinig meer van. De nieuwe generatie (777-xX, A350, 787) etc. is beter/efficiënter op bijna alle vlakken.

Er is gewoon geen toekomst meer voor kisten met meer dan 2 motoren.
Op bizarre maatschappijen zoals Emrates na is er voor de A380 aan onze kant van de planeet ook niet meer zoveel markt. Waar hij ingezet kan worden wordt hij wel zo ongeveer ingezet.

Maar in Azië zit nog wel een grote markt; ook voor dergelijk grote toestellen als de A380. Daar gaat de luchtvaartindustrie pas écht groeien. Je hebt daar massa's mensen die het nu ook economisch goed (gaan) krijgen. Denk ook aan geografisch korte routes waar wel veel mensen van gebruik maken; er zijn daar genoeg routes waar een A380 maar een uur of 2 in de lucht hangt. Ook 747 kisten worden daar in gezet op (zeer) korte routes tussen bijv. Shanghai, Hong Kong, Manilla, Phuket, Bangkok, Taiwan etc.

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 30-10-2013 22:31:24 ]
  woensdag 30 oktober 2013 @ 22:18:25 #71
285853 PH-KCD
Beroemde 99.999.999ste poster
pi_132743047
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 22:08 schreef Iemand91 het volgende:
Denk ook aan geografisch korte routes waar wel veel mensen van gebruik maken; er zijn daar genoeg routes waar een A380 maar een uur of 2 in de lucht hangt.
Dat zal de domestic 747 in Japan en de 747 tussen Taiwan en Hong Kong vast en zeker uiteindelijk vervangen ja... helaas. Heb een fucking afgunst voor die A380.
pi_132743845
De 747 heeft anders wel een unique selling point: de herkenbaarheid.
Voor mijn part met verbeterde vleugels en met 2 motoren maar de rompvorm zouden ze kunnen behouden.
Wie dit leest is gek
pi_132744063
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 22:18 schreef PH-KCD het volgende:
Dat zal de domestic 747 in Japan en de 747 tussen Taiwan en Hong Kong vast en zeker uiteindelijk vervangen ja... helaas. Heb een fucking afgunst voor die A380.
Zou die A380's die daar voor ingezet worden ook aangepast zijn?

De 747's die daar voor bedoeld waren (de -400D Domestic) of de SP SR hadden bijvoorbeeld landing gear, brandstoftanks e.d. aangepast voor zulke korte routes.
Maar de A380 kan in z'n huidige vorm misschien ook wel overgedimensioneerd zijn aangezien er plannen waren/zijn om grotere/zwaardere versies te produceren.

quote:
99s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 22:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
De 747 heeft anders wel een unique selling point: de herkenbaarheid.
True, maar wat heb je daar als maatschappij aan? Als bij een lange vlucht tegen de 50% van de kosten brandstof is, je meer en duurder onderhoud hebt; waarom zou je de 747 dan nog houden?

Geloof me; ik zou het liefst ook nog voor decennia de 747 vorm in gebruik willen zien; maar als bijna alle cijfers dit product tegenspreken, dan zit er gewoon geen toekomst meer in.
quote:
Voor mijn part met verbeterde vleugels en met 2 motoren maar de rompvorm zouden ze kunnen behouden.
De 747-8 gebruikt de GEnx-2B67 met zo'n 67,400 lbf. max. trust. Maal 4 is dat 269,600 lbf.
(op de -400 is het wat minder)
's Werelds krachtigste motor (GE90-115B) biedt 115,300 lbf max, maal 2 is dat 130,600.

Nou heeft de -8 (lang) niet al die kracht om in de lucht te komen maar echt lekker gedimensioneerd is dat niet hè. ;)
Zo'n GE90 kan 'm overigens wel in z'n eentje in de lucht houden, zelfs met de drag van de overige 3 motoren. Hier getest (kun je zien hoe gigantisch zo'n GE90 is):


Maar een 747 met 2 motoren is ook geen zicht hè. Maar goed; Boeing heeft ook eens het plan gehad om hem met 3 uit te rusten:


Ik zou nog kunnen zeggen dat de vleugels niet gebouwd zijn voor 2 motoren en compleet opnieuw ontworpen moet worden en nog meer aanpassingen; maar dat is voor de -8 ook al voor een groot deel gedaan.

[ Bericht 22% gewijzigd door Iemand91 op 31-10-2013 00:05:55 ]
  woensdag 30 oktober 2013 @ 23:07:12 #74
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_132745107
quote:
99s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 22:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
De 747 heeft anders wel een unique selling point: de herkenbaarheid.
Voor mijn part met verbeterde vleugels en met 2 motoren maar de rompvorm zouden ze kunnen behouden.
Zoiets?

pi_132745169
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 23:07 schreef OEM het volgende:
Zoiets?

[ afbeelding ]
_O-

Wat een gezicht :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')