quote:
Op woensdag 30 oktober 2013 22:18 schreef PH-KCD het volgende:Dat zal de domestic 747 in Japan en de 747 tussen Taiwan en Hong Kong vast en zeker uiteindelijk vervangen ja... helaas. Heb een fucking afgunst voor die A380.
Zou die A380's die daar voor ingezet worden ook aangepast zijn?
De 747's die daar voor bedoeld waren (de -400D Domestic) of de
SP SR hadden bijvoorbeeld landing gear, brandstoftanks e.d. aangepast voor zulke korte routes.
Maar de A380 kan in z'n huidige vorm misschien ook wel overgedimensioneerd zijn aangezien er plannen waren/zijn om grotere/zwaardere versies te produceren.
quote:
True, maar wat heb je daar als maatschappij aan? Als bij een lange vlucht tegen de 50% van de kosten brandstof is, je meer en duurder onderhoud hebt; waarom zou je de 747 dan nog houden?
Geloof me; ik zou het liefst ook nog voor decennia de 747 vorm in gebruik willen zien; maar als bijna alle cijfers dit product tegenspreken, dan zit er gewoon geen toekomst meer in.
quote:
Voor mijn part met verbeterde vleugels en met 2 motoren maar de rompvorm zouden ze kunnen behouden.
De 747-8 gebruikt de GEnx-2B67 met zo'n 67,400 lbf. max. trust. Maal 4 is dat 269,600 lbf.
(op de -400 is het wat minder)
's Werelds krachtigste motor (GE90-115B) biedt 115,300 lbf max, maal 2 is dat 130,600.
Nou heeft de -8 (lang) niet al die kracht om in de lucht te komen maar echt lekker gedimensioneerd is dat niet hè.
Zo'n GE90 kan 'm overigens wel in z'n eentje in de lucht houden, zelfs met de drag van de overige 3 motoren. Hier getest (kun je zien hoe gigantisch zo'n GE90 is):
![Ge-747-N747GE-020918-03.jpg]()
Maar een 747 met 2 motoren is ook geen zicht hè. Maar goed; Boeing heeft ook eens het plan gehad om hem met 3 uit te rusten:
![tri_747.jpg]()
Ik zou nog kunnen zeggen dat de vleugels niet gebouwd zijn voor 2 motoren en compleet opnieuw ontworpen moet worden en nog meer aanpassingen; maar dat is voor de -8 ook al voor een groot deel gedaan.
[ Bericht 22% gewijzigd door Iemand91 op 31-10-2013 00:05:55 ]