Werk voor 't zelfde bedrijf als jij.. (vliegdienst)quote:Op zondag 27 oktober 2013 16:18 schreef blingbling11 het volgende:
Vroeg me af of er hier nog meer mensen werkzaam zijn in de luchtvaart?
Ikzelf werk bijvoorbeeld bij KLM Engineering & Maintenance.
Maar dat is met de 737-600 en A318 tegenwoordig zwaar achterhaald.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:30 schreef Iemand91 het volgende:
Het heeft z'n na- en voordelen ja.
Nadeel is dat het onderhoud vraagt (daar zijn ze berucht om) maar voordelen zijn;
- Veel vermogen dus handig bij vliegvelden in/bij stad (denk aan London City) en higher altitudes.
- De Avro RJ heeft geen trust reverse; dus ook stil bij het remmen.
- En omdat het ietwat over gedimensioneerd zijn kunnen ze rustiger werken en zijn ze een stuk stiller.
Hij heeft ook luchtremmen in de staart die ze kunnen uitklappen tijdens de landing; waardoor ze dus ook erg stijl kunnen landen.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)37149.jpg]afbeelding[/url] ]
Er zijn een aantal redenen waarom de BAe 146, later dus de Avro RJ, is ontworpen met vier motoren.quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:40 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Maar dat is met de 737-600 en A318 tegenwoordig zwaar achterhaald.
En volgens mij hadden ze makkelijk 2 motoren op de RJ85 kunnen bouwen.
Verschillende vliegtuigen hebben limieten voor het openen en open hebben van vracht/passagiers deuren die onder de huidige wind(stoten) liggen. Ook de bruggen hebben een windlimiet. En geen passagiers in of uit (plus vracht en bagage) is geen afhandeling.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:37 schreef Iemand91 het volgende:
Schiphol zal vandaag een interessante dag hebben met dit weer. Genoeg afgebroken landingen (i.i.g. al een Thai Cargo 747 net), en traag vliegende kisten.
Oostbaan is weer in gebruik voor landingen, ik heb echter nog niet gezien dat ze afbogen naar de Kaagbaan.
En dan woon je 100km. verderop.
EDIT: heb je van dit weer; doen de webcams het niet![]()
![]()
EDIT @ 11:30 uur: ik lees net dat er een afhandelingsverbod zou gelden.![]()
Er is geloof ik al een Lufthansa rechtsomkeert gegaan...quote:Op maandag 28 oktober 2013 11:36 schreef Thetallguy het volgende:
Alles komt iig nog gewoon binnen hoor. Vanuit kantoor mooi zicht op de approaches op de Oostbaan. Schudt allemaal lekker door elkaar afentoe
Zo héquote:Op maandag 28 oktober 2013 14:01 schreef Fiorano het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)len_de_wind_ook.html
Holy crap, die 747 maakt het best spannend
Beetje loeren:twitter:geertwilderspvv twitterde op maandag 28-10-2013 om 11:04:58Net geland op Schiphol, complimenten voor de KLM-piloot. Nu in wiebelend stilstaand toestel wachten op 'n vrije gate. http://t.co/VCeE9EcB4d
reageer retweet
Die gate is niet nieuw hoor. Ze hebben alleen gewoon een voorkeur voor G09, geen idee waarom eigenlijk. Zal wel minder ver rijden zijn ofzo.quote:Op maandag 28 oktober 2013 14:30 schreef Iemand91 het volgende:
EDIT: en de A380 aan de nieuwe gate:
[ afbeelding ]
Als deze webcam het deed konden we hem zien staan.
Gaaf. Ze moeten daar gewoon een paar HD webcams ophangen; dat zou zo gaaf zijn.quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:33 schreef Fiorano het volgende:
Ook gaaf:
https://www.facebook.com/(...)21116&type=2&theater
Fimpje vanaf de luchtverkeersleidingstoren op Schiphol
Klopt; G09 en G18 zijn aangepast voor de A380. Maar Emirates dumpt het altijd bij G09 maar moet nu naar E18 omdat ze aan het verbouwen zijn. (dat bedoelde ik met 'nieuwe gate')quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:45 schreef KomtTijd... het volgende:
Die gate is niet nieuw hoor. Ze hebben alleen gewoon een voorkeur voor G09, geen idee waarom eigenlijk. Zal wel minder ver rijden zijn ofzo.
Klopt, die was er vanmorgen idd even. Verder stonden de freighters bij ons op Romeo met de neus in de wind geparkeerd. Min of meer achterstevoren dus. Dat is best leuk manoeuvreren met inkomende kistenquote:Op maandag 28 oktober 2013 10:37 schreef Iemand91 het volgende:
EDIT @ 11:30 uur: ik lees net dat er een afhandelingsverbod zou gelden.![]()
Hoe ver zijn ze bij jullie met PH-KCK?quote:Op maandag 28 oktober 2013 16:35 schreef blingbling11 het volgende:
Toevallig stond ik net naast Hangar 10 langs de baan toen de KCB opsteeg
Dus zeg maar met de Kaagbaan mee (en dus neus richting zuidwesten?)quote:Op maandag 28 oktober 2013 16:39 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Klopt, die was er vanmorgen idd even. Verder stonden de freighters bij ons op Romeo met de neus in de wind geparkeerd. Min of meer achterstevoren dus. Dat is best leuk manoeuvreren met inkomende kisten
quote:Op maandag 28 oktober 2013 16:18 schreef Iemand91 het volgende:
Ik heb hier wel een .pdf met restricties e.d. voor de A380 op Schiphol, maar ik heb voor een deel geen flauw idee wat bedoelt wordt. Ik bepaalde taxibanen e.d. zoals ze die noemen ken ik niet.
Die staat naast de KCC te niksen. Zal binnenkort wel ontdaan worden van de logo'squote:Op maandag 28 oktober 2013 16:46 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Hoe ver zijn ze bij jullie met PH-KCK?
Richting zuidwesten idd, maar niet helemaal met de Kaagbaan mee. Maar om een beeld te geven:quote:Op maandag 28 oktober 2013 16:46 schreef Iemand91 het volgende:
Dus zeg maar met de Kaagbaan mee (en dus neus richting zuidwesten?)
Grappig. Dat zie je niet vaak. Foto?![]()
Zoiets?quote:Is er ergens ook een goede bron voor dergelijke kaarten? Ik kan bijvoorbeeld wel zoiets vinden maar die is redelijk beperkt.
Ik zoek iets waar eigenlijk (bijna) alles op staat zoals namen van taxibanen, opstelplaatsen e.d.
Toch wel apart dat die -KCC er nog staat. Staat dat ding nou ook nog te koop (las ik geloof ik op Scramble o.i.d.)?quote:Op maandag 28 oktober 2013 16:58 schreef blingbling11 het volgende:
Die staat naast de KCC te niksen. Zal binnenkort wel ontdaan worden van de logo's
Dat is toch wel even apart inderdaad.quote:Op maandag 28 oktober 2013 17:12 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Richting zuidwesten idd, maar niet helemaal met de Kaagbaan mee. Maar om een beeld te geven:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Had geen zin om met dit weer het platform op te gaan, vandaar achter het hek en tegenlicht
Daar komt deze meneer al een stuk verder mee. Bedankt!quote:Zoiets?
http://www.ais-netherland(...)D-2.EHAM-ADC-A2s.pdf
http://www.ais-netherland(...).EHAM-APDC-1-A2s.pdf?
Kijk anders hier eens. En dan even naar AIS Publications.
Jaren geleden is er een A300 (dacht ik) door de wind een flinke hoek gedraaid terwijl hij op het vrachtplatform geparkeerd stond. Gevolg een vleugel en een lantaarnpaal die nader kennis hebben gemaakt, waarbij de vleugel kerosine begon te huilen...quote:Op maandag 28 oktober 2013 17:20 schreef Iemand91 het volgende:
Dat is toch wel even apart inderdaad.
Ja inderdaad, ik dacht dat hij er stond om interieurdelen te kunnen strippen. Maar zoals bij Planes te zien was is het interieur nog compleet.quote:Op maandag 28 oktober 2013 17:20 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Toch wel apart dat die -KCC er nog staat. Staat dat ding nou ook nog te koop (las ik geloof ik op Scramble o.i.d.)?
Ach ja; kunnen kinderen nog blij gemaakt worden (film 'Planes' in de -KCC in hangar)
Saaie A330-350squote:Geen grotere vloot
De komst van de nieuwe toestellen leidt vooralsnog niet tot een grotere vloot. KLM haalt nog dit jaar de eerste van haar MD11's uit de lucht: de toestellen van de inmiddels ter ziele gegane fabrikant McDonnell-Douglas zijn verouderd en inefficiënt.
KLM overbrugt met de A330's ook de tijd tot de komst van de eerste Dreamliners, de Boeings 787 die vanaf 2015 worden verwacht. En de maatschappij verkeert met Airbus in de laatste onderhandelingsfase over de aanschaf van de A350, die rond 2020 de oudste A330's weer zal vervangen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |