abonnement Unibet Coolblue
pi_132858191
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 16:40 schreef Woods het volgende:
Hoeveel vlieguren maakt een piloot zo doorgaans in een jaar, en hoeveel daarvan worden er in een Simulator afgenomen?
Was pas nog 'in het nieuws':

EU-parlement stemt in met nieuwe vliegtijden piloten
quote:
SCHIPHOL - Piloten in Europa zullen tijdens nachtvluchten niet langer dan 11 uur achter de stuurknuppel mogen zitten. Bovendien mogen ze niet meer dan 1000 uur in 1 jaar tijd vliegen. Dat zijn enkele van de nieuwe, strengere vliegtijden, waarmee het Europees Parlement (EP) woensdag toch instemde.

Een voorstel om de plannen van de Europese Commissie over de nieuwe vliegtijden af te wijzen, redde het woensdag in het EP in Straatsburg niet. De transportcommissie van het EU-parlement zag niets in de plannen, maar is nu teruggefloten door de collega’s. Inhoudelijk konden de Europarlementariërs niets veranderen aan de voorstellen.

De nieuwe regels zijn een doorn in het oog van veel piloten. Die lobbyden de afgelopen weken en dagen intensief om de Europarlementariërs op andere gedachten te brengen. Zij vinden de nieuwe regels te streng.

Europarlementariërs Dennis de Jong (SP), Peter van Dalen (ChristenUnie) en Marije Cornelissen (GroenLinks) snappen niets van het besluit van het EP. Ze wijzen er op dat piloten en cabinepersoneel nu al vaak oververmoeid zijn. Hun CDA-collega Corien Wortmann-Kool stelt dat vliegen in Europa juist veiliger wordt. „Bijna voor alle EU-landen betekent dit voorstel een aanzienlijke verbetering.”
1000 uur is omgerekend naar 40-urige werkweken 25 weken. Dat lijkt bijzonder weinig maar je moet wel bedenken dat dit dus vlieguren zijn. Feit dat werktijden nou niet echt 'gangbaar' zijn, tijdverschil, overnachtingen enz. enz. zijn niet meegerekend.
Deze eis van 1000 uur is dus strenger wat er nu is; wat nu geldt weet ik zo niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 03-11-2013 17:04:12 ]
pi_132859254
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 16:58 schreef Iemand91 het volgende:

[..]
1000 uur is omgerekend naar 40-urige werkweken 25 weken. Dat lijkt bijzonder weinig maar je moet wel bedenken dat dit dus vlieguren zijn. Feit dat werktijden nou niet echt 'gangbaar' zijn, tijdverschil, overnachtingen enz. enz. zijn niet meegerekend.
Deze eis van 1000 uur is dus strenger wat er nu is; wat nu geldt weet ik zo niet.
Ten eerste is die 1000 uur niet strenger dan wat nu geldt, nu is het maximum 900 uur per jaar. Ten tweede is het probleem met deze nieuwe wet niet zozeer die 100 uur extra, maar de nieuwe maximale werktijd die je per dag mag maken. Onder bepaalde voorwaarden kan een piloot nu 22 uur wakker zijn als hij de laatste landing moet maken.
Probeer jij eens 22 uur wakker te blijven door de nacht en probeer dan eens een vrij lastige tak te volbrengen. Helaas is deze wet tegen alle wetenschappelijke kennis in aangenomen, de Amerikanen en zelfs de Chinezen hebben deze verruiming afgewezen vanwege (on)veiligheid.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_132859510
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 17:30 schreef The_stranger het volgende:
Ten eerste is die 1000 uur niet strenger dan wat nu geldt, nu is het maximum 900 uur per jaar.
I stand corrected :P
quote:
Ten tweede is het probleem met deze nieuwe wet niet zozeer die 100 uur extra, maar de nieuwe maximale werktijd die je per dag mag maken. Onder bepaalde voorwaarden kan een piloot nu 22 uur wakker zijn als hij de laatste landing moet maken.
Probeer jij eens 22 uur wakker te blijven door de nacht en probeer dan eens een vrij lastige tak te volbrengen.
Dat vindt ik inderdaad wel knap ja. Zoals pas met de storm hier. Kom je als piloot na een vlucht van aan half etmaal aan op Schiphol mag je 'm met zulk weer ook nog even aan de grond zetten...
quote:
Helaas is deze wet tegen alle wetenschappelijke kennis in aangenomen, de Amerikanen en zelfs de Chinezen hebben deze verruiming afgewezen vanwege (on)veiligheid.
Ik heb even een blond moment; in het artikel hierboven staat dat ze niet langer dan 11 achter de knuppel mogen zitten en niet meer dan 1000 uur per jaar.
De hele toon die daar gezet wordt is dat dit beide minder is dan nu het geval is. Maar die 1000 uur dus niet; en die 11 uur; hoe zit dat dan?

Wat is concreet nú het geval en wat is het geval als bovenstaande doorgaat?
Sorry, weet niet precies hoe dit zit. :@
pi_132865204
Momenteel op BBC2 (20:00 - 21:00 uur):

How to build a Jumbo Jet engine

quote:
The story of the thousands of people who design, build and test jet engines at Rolls-Royce's manufacturing plants across the UK, and the astonishing technology behind the engines.
pi_132881097
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 17:36 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

I stand corrected :P

[..]

Dat vindt ik inderdaad wel knap ja. Zoals pas met de storm hier. Kom je als piloot na een vlucht van aan half etmaal aan op Schiphol mag je 'm met zulk weer ook nog even aan de grond zetten...

[..]

Ik heb even een blond moment; in het artikel hierboven staat dat ze niet langer dan 11 achter de knuppel mogen zitten en niet meer dan 1000 uur per jaar.
De hele toon die daar gezet wordt is dat dit beide minder is dan nu het geval is. Maar die 1000 uur dus niet; en die 11 uur; hoe zit dat dan?

Wat is concreet nú het geval en wat is het geval als bovenstaande doorgaat?
Sorry, weet niet precies hoe dit zit. :@
Zowel de toon als de feiten van dat artikel zijn lichtelijk verkeerd.
Nu is het maximum in principe ook 11 uur, terwijl al jaren bekend is, uit wetenschappelijke hoek, dat 10 eigenlijk wel de limiet is. Let wel, dit gaat over vlieguren in de nacht (het maximum is afhankelijk van wanneer je begint). Onder bepaalde voorwaarden is dat nu te verlengen tot 11:45 , in de nieuwe regels wordt dat 12:30.
Er is vanuit de werknemers flink geprotesteerd om de huidige regels (tijdens de nacht) terug te brengen naar maximaal 10 uur, met als reden de vele wetenschappelijke onderzoeken. In plaats daarvan zijn de regels juist op punt iets verruimd. Begin je overdag je dienst, dan is het goed mogelijk dat je eerst 6 uur op reserve staat, dus wachtend op een telefoontje om daarna binnen een uur op je werk te verschijnen en dan een dienst te mogen doen van 16 uur. Dat is een stuk langer dan nu.
https://www.eurocockpit.b(...)t-safety-compromised
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_132883202
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 09:10 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Zowel de toon als de feiten van dat artikel zijn lichtelijk verkeerd.
Nu is het maximum in principe ook 11 uur, terwijl al jaren bekend is, uit wetenschappelijke hoek, dat 10 eigenlijk wel de limiet is. Let wel, dit gaat over vlieguren in de nacht (het maximum is afhankelijk van wanneer je begint). Onder bepaalde voorwaarden is dat nu te verlengen tot 11:45 , in de nieuwe regels wordt dat 12:30.
Er is vanuit de werknemers flink geprotesteerd om de huidige regels (tijdens de nacht) terug te brengen naar maximaal 10 uur, met als reden de vele wetenschappelijke onderzoeken. In plaats daarvan zijn de regels juist op punt iets verruimd. Begin je overdag je dienst, dan is het goed mogelijk dat je eerst 6 uur op reserve staat, dus wachtend op een telefoontje om daarna binnen een uur op je werk te verschijnen en dan een dienst te mogen doen van 16 uur. Dat is een stuk langer dan nu.
https://www.eurocockpit.b(...)t-safety-compromised
Duidelijk!
  maandag 4 november 2013 @ 15:18:39 #107
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132890253

Een maand geleden gefilmd. Een MD83. Hij lijkt wel aan de baan vastgekleefd! :o
  maandag 4 november 2013 @ 18:19:32 #108
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_132896350
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 15:18 schreef Sunri5e het volgende:

Een maand geleden gefilmd. Een MD83. Hij lijkt wel aan de baan vastgekleefd! :o
Volgens de papieren zou de lading bestaan uit 20 ton veren maar in werkelijkheid ging het om 20 ton lood :{
Wie dit leest is gek
  maandag 4 november 2013 @ 21:08:57 #109
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132904916
quote:
Toekomst Groningen Airport Eelde is somber'

ASSEN -
Groningen Airport Eelde (GAE) zal waarschijnlijk nooit op eigen benen kunnen staan en kan niet overleven zonder blijvende overheidssteun. Dat concludeert de Noordelijke Rekenkamer in een maandag bekendgemaakt onderzoek naar de financiële situatie van het vliegveld.

Foto: ANP XTRA
Het achterland van 'Eelde' is dunbevolkt en er is een moordende concurrentie met andere luchthavens zoals Lelystad en Eindhoven. Die zijn bovendien door het Rijk aangewezen als overloopluchthaven voor Schiphol, GAE niet. „Dat vormt een reëel risico voor de nabije toekomst”, concludeert de Rekenkamer. Ook veel noordelijke reizigers laten het vliegveld links liggen en vliegen vanaf Schiphol of andere luchthavens.
De provincies Groningen en Drenthe, twee belangrijke aandeelhouders van GAE, bemoeien zich te weinig met het reilen en zeilen van het vliegveld, stelt de Rekenkamer verder vast. De provinciebesturen beroepen zich steeds op „gedateerde en rooskleurige toekomstverwachtingen” en „negeren de economische realiteit”. Ook de informatievoorziening aan Provinciale Staten van Groningen en Drenthe schiet tekort. Een debat over nut en noodzaak van een noordelijke luchthaven zijn de provinciebesturen de laatste jaren „structureel” uit de weg gegaan, aldus de Rekenkamer.
Groningen Airport Eelde kreeg in het voorjaar nog een verlengde start- en landingsbaan, na een juridische strijd van 35 jaar. Het vliegveld kan sindsdien grotere toestellen ontvangen en zou als gevolg daarvan meer vluchten naar verder gelegen bestemmingen kunnen uitvoeren. Daar is tot dusverre weinig van terechtgekomen. „De provincies negeren de sombere vooruitzichten”, aldus de Rekenkamer.
Dit had iedereen wel aan zien komen toch....?
  maandag 4 november 2013 @ 21:16:25 #110
285853 PH-KCD
Beroemde 99.999.999ste poster
pi_132905315
quote:
99s.gif Op maandag 4 november 2013 18:19 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Volgens de papieren zou de lading bestaan uit 20 ton veren maar in werkelijkheid ging het om 20 ton lood :{
_O- _O- _O- _O-
pi_132907630
Nu we het toch over 3 motorigen hebben:
De falcon 7x met fly-by wire en EASy control system
pi_132909939
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 21:08 schreef Sunri5e het volgende:
Ook veel noordelijke reizigers laten het vliegveld links liggen en vliegen vanaf Schiphol of andere luchthavens.
Ja vind je het gek. Ik kan daar nog steeds alleen maar naar Allicante en Mallorca in de zomer of naar skipistes in de winter vliegen. Vieze chartervluchten. :r

Als ze nou eindelijk eens vluchten naar Londen introduceren vind je mij niet meer terug op Schiphol hoor.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 4 november 2013 @ 22:53:41 #113
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_132910132
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 22:49 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ja vind je het gek. Ik kan daar nog steeds alleen maar naar Allicante en Mallorca in de zomer of naar skipistes in de winter vliegen. Vieze chartervluchten. :r

Als ze nou eindelijk eens vluchten naar Londen introduceren vind je mij niet meer terug op Schiphol hoor.
Als er geld te verdienen is komen de transportfirma's vanzelf. Maar misschien willen er gewoon te weinig noorderlingen naar Londen
Wie dit leest is gek
  maandag 4 november 2013 @ 22:53:50 #114
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_132910139
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 22:02 schreef BergGeit95 het volgende:
Nu we het toch over 3 motorigen hebben:
De falcon 7x met fly-by wire en EASy control system
Post dan op z'n minst een plaatje ervan. Bijvoorbeeld onderstaande tijdens de wereldwijde grounding van alle 7X's:

pi_132911320
quote:
99s.gif Op maandag 4 november 2013 22:53 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Als er geld te verdienen is komen de transportfirma's vanzelf. Maar misschien willen er gewoon te weinig noorderlingen naar Londen
Ik ben er bang voor ja. Toch te lage bevolkingsdichtheid kennelijk.

Het lijkt mij zo heerlijk om niet nog 2.5u in de trein te moeten zitten elke keer als ik naar NL ga... ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_132911759
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 21:08 schreef Sunri5e het volgende:
Dit had iedereen wel aan zien komen toch....?
Had eigenlijk een heel verhaal willen opdragen; maar ik hou het maar kort:

- Bereikbaarheid: bizar slecht. Geen station, ver weg van alles in Nederland. (vanaf Zwolle wordt het pas interessant).
- Bestemmingen; weinig.

Heb pas nog iemand van Eelde horen zeggen dat ze met BA bezig waren, dat kan misschien nog interessant zijn.
Of Ryanair o.i.d. die daar ook al opvliegt; en die kist dan kan gebruiken.

Als uitbreiding voor Schiphol is het ook niets. Schiphol is weliswaar vooral overstap, maar daarvoor ligt Eelde gewoon véél te ver weg. NS geeft 2 uur aan om naar Assen te komen.
In die tijd kon je vanaf AMS al (haast) overal in Europa geland zijn.

Eelde kan alleen vrij kleine kisten aan; kisten voor Europa dus. Niemand gaat dus eerst 2 uur in de trein zitten en vervolgens net zo lang (of nog korter) in een kist naar een plek in Europa.
Of andersom; eerst nog geen 2 uur in vliegtuig, 2 uur in trein en dan vanaf AMS ver weg.

Wel jammer, want de bovenste provincies schreeuwen om werk; maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet van burgerluchtvaart in Eelde helaas.
pi_132913859
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 23:29 schreef Iemand91 het volgende:
Heb pas nog iemand van Eelde horen zeggen dat ze met BA bezig waren, dat kan misschien nog interessant zijn.
Ja, ik heb daar ook wat over gehoord en dat lijkt me geweldig, kan ik m'n frequent flyer status aanhouden EN ik hoef geen RyanAir te vliegen. *O*
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_132920665
Hallo allemaal
Ik heb dit topic net ontdekt en lees dat er ook luchtvaartmedewerkers zijn. Ik heb al een tijdje een vraag.
Er komen steeds meer prijsvechters en ticketprijzen worden zo goedkoop mogelijk gehouden. Daarnaast worden toestellen steeds luxer (entertainment schermen in elke stoel e.d.) Nu vraag ik me af of maatschappijen tegenwoordig meer op onderhoud zijn gaan bezuinigen. Zo ja, gebeurt dit meer bij de budgetmaatschappijen tov de grote maatschappijen? Of is hier geen verschil in?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 5 november 2013 @ 13:15:31 #119
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_132922180
Corendon doet ook mee met Movember:
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_132925902
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 12:25 schreef valentijn101 het volgende:
Hallo allemaal
Ik heb dit topic net ontdekt en lees dat er ook luchtvaartmedewerkers zijn. Ik heb al een tijdje een vraag.
Er komen steeds meer prijsvechters en ticketprijzen worden zo goedkoop mogelijk gehouden. Daarnaast worden toestellen steeds luxer (entertainment schermen in elke stoel e.d.) Nu vraag ik me af of maatschappijen tegenwoordig meer op onderhoud zijn gaan bezuinigen. Zo ja, gebeurt dit meer bij de budgetmaatschappijen tov de grote maatschappijen? Of is hier geen verschil in?
In (west) Europa wordt er vrij steng gecontroleerd op onderhoud. Een bekend gezegde in de luchtvaart is "als je denkt dat onderhoud duur is, probeer eens een ongeluk" (loopt beter in het Engels).
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_132928178
Nostalgietrip #zoveel met Iemand91:

Trip in een 37 jaar oude 707 (Saha Air 707; bezit de enige 2 707's die nog voor commercieel passagiersdiensten worden gebruikt; maar staan momenteel stil; onduidelijk of ze weer gaan vliegen):



Ook iets wat best apart was; een 747 van Pan Am op Berlin Tempelhof; dat is dus onderstaand vliegveld midden in Berlijn:




Hier nog een foto van Pan Am; gemaakt in 1976. Een jaar later crashte de 2e kist van voren in Tenerife, 12 jaar later de derde boven Lockerbie.



En omdat Kai Tak mooi blijft; en dan moest de kist nog draaien hier:



Ook leuk:



En wat moet het in de (begin)jaren '70 een uniek gezicht zijn geweest; de 747 die ruim 2x zo groot was als alles wat eerder (passagiers) gevlogen had.



Ook erg leuk om onderstaande docu eens te kijken; verteld het verhaal van Pan Am; erg mooi om te zien:

En nog een leuke vergelijking om af te sluiten :P :



2e toestel is een 747-400 van Corsair die het record heeft met 587 stoelen in een 747, ter vergelijking; KLM heeft er 408 in hun full-pax 747.
Zit je daar op die middelste stoel in een 11 uur durende vlucht naar Cancun, Mexico. :')

Oh, en hier een 707,717,727,737,747,757,767 en 777 op een rij.
Wat 'klopt' hier niet aan?



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 50% gewijzigd door Iemand91 op 05-11-2013 16:18:37 ]
pi_132928866
Super foto's! Een mooi stukje historie.
-
  dinsdag 5 november 2013 @ 16:28:39 #123
414266 JamesBontkraag
Heerlijk zacht.
pi_132928941
Mooie foto's, iemand91. Pan Am is natuurlijk wel een begrip, helaas veel pech gehad met ongelukken.
.
  dinsdag 5 november 2013 @ 19:56:27 #124
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132936218
Mooie post :9~
  dinsdag 5 november 2013 @ 20:31:34 #125
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_132937928
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 16:06 schreef Iemand91 het volgende:
Oh, en hier een 707,717,727,737,747,757,767 en 777 op een rij.
Wat 'klopt' hier niet aan?

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)33297.jpg]afbeelding[/url] ]
Wat trivia over deze foto:

deze lineup was tijdens het weekend van de rollout van de 787, op July 8th, 2007 (7-8-7)

De kisten in deze lineup landden op de zaterdagavond in Seattle:
de 707 om 7:07 PM
de 717 om 7:17 PM
de 727 om 7:27 PM
de 737 om 7:37 PM
de 747 om 7:47 PM
de 757 om 7:57 PM
de 767 om 8:07 PM
de 777 om 8:17 PM
pi_132939143
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:31 schreef OEM het volgende:
Wat trivia over deze foto:

deze lineup was tijdens het weekend van de rollout van de 787, op July 8th, 2007 (7-8-7)

De kisten in deze lineup landden op de zaterdagavond in Seattle:
de 707 om 7:07 PM
de 717 om 7:17 PM
de 727 om 7:27 PM
de 737 om 7:37 PM
de 747 om 7:47 PM
de 757 om 7:57 PM
de 767 om 8:07 PM
de 777 om 8:17 PM
Ik lees het. Dat is best wel 8-)

En hier vanuit een andere hoek:


Daarover gesproken; die 707 is de Omega Tanker; en deze komt vanavond aan beurt bij 'Mighty Planes' om 22:00 uur op Discovery Channel.



[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 05-11-2013 21:00:52 ]
pi_132940686
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 12:25 schreef valentijn101 het volgende:
Hallo allemaal
Ik heb dit topic net ontdekt en lees dat er ook luchtvaartmedewerkers zijn. Ik heb al een tijdje een vraag.
Er komen steeds meer prijsvechters en ticketprijzen worden zo goedkoop mogelijk gehouden. Daarnaast worden toestellen steeds luxer (entertainment schermen in elke stoel e.d.) Nu vraag ik me af of maatschappijen tegenwoordig meer op onderhoud zijn gaan bezuinigen. Zo ja, gebeurt dit meer bij de budgetmaatschappijen tov de grote maatschappijen? Of is hier geen verschil in?
KLM bezuinigd zeker (helaas) op onderhoud. De D-checks werden vroeger altijd bij ons in Hangar 14 uitgevoerd. Tegenwoordig worden deze uitgevoerd in Maleisië. Ze werden ook een tijdje gedaan in China, maar nadat ze een keer een hele rits isolatiedekens waren vergeten terug te plaatsen, en in een vleugel gewoon een rits van ongeveer 14 schroeven ontbrak (en nog wel meer incidenten), zijn ze daar maar vanaf gestapt.

Over de budgetmaatschappijen kan ik niet zoveel zeggen. Ik heb wel gehoord dat het onderhoud dat op Charleroi aan de Ryanairkisten wordt uitgevoerd echt zwaar belabberd is. (Plaatjes kijken in de manuals omdat het personeel geen Engels kan.) En Ryanair kennende hebben we hier waarschijnlijk te maken met een gevalletje 'Pay peanuts, get monkeys'.

Punt is wel dat er voor de airlines weinig mogelijkheden zijn om te bezuinigen. Elke airline moet zijn vloot in onderhoud hebben bij een Part-145 onderhoudsorganisatie. Dit is een certificering die een bedrijf alleen onder strikte voorwaarden krijgt.
  dinsdag 5 november 2013 @ 21:27:54 #128
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132940875
Dit vind ik ook altijd leuke series om te kijken!








Helaas staan niet alle afleveringen online (of ik kan ze niet vinden). Kennen jullie nog meer van dit soort series?
pi_132943446
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:24 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

KLM bezuinigd zeker (helaas) op onderhoud. De D-checks werden vroeger altijd bij ons in Hangar 14 uitgevoerd. Tegenwoordig worden deze uitgevoerd in Maleisië. Ze werden ook een tijdje gedaan in China, maar nadat ze een keer een hele rits isolatiedekens waren vergeten terug te plaatsen, en in een vleugel gewoon een rits van ongeveer 14 schroeven ontbrak (en nog wel meer incidenten), zijn ze daar maar vanaf gestapt.

Nu heb ik ook gehoord dat er enkele malen drugs gevonden zijn in China in een paar KLM vliegtuigen die ze voor onderhoud hadden en daarom niet meer welkom zijn.
KLM kon niet garanderen dat dat niet meer zou gebeuren.
Maar ja, geruchten hè.
pi_132944353
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:24 schreef blingbling11 het volgende:

[..]
'.

Punt is wel dat er voor de airlines weinig mogelijkheden zijn om te bezuinigen. Elke airline moet zijn vloot in onderhoud hebben bij een Part-145 onderhoudsorganisatie. Dit is een certificering die een bedrijf alleen onder strikte voorwaarden krijgt.
Oke, dat is duidelijk. Maar als alle airlines aan dit soort eissen moeten voldoen waarom zijn er dan maatschappijen die niet in nederland mogen landen of vliegen. (heb gehoord dat er vage maatschappijen in afrika e.d. Zijn die dat niet mogen. Of ben ik weer in een broodje aap gestonken?)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_132945969
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 22:19 schreef Mehari het volgende:

[..]

Nu heb ik ook gehoord dat er enkele malen drugs gevonden zijn in China in een paar KLM vliegtuigen die ze voor onderhoud hadden en daarom niet meer welkom zijn.
KLM kon niet garanderen dat dat niet meer zou gebeuren.
Maar ja, geruchten hè.
Ja dit geloof ik wel. Ik ben er ook wel enigzins van overtuigd dat de MD11's die jaren op de Antillen hebben gevlogen nog wel wat pakketjes verstopt hebben liggen.

Maar dat dit de hoofdreden is dat het onderhoud niet meer in China wordt gedaan, dat vraag ik me af. Waarom zou dit in Maleisië wel geaccepteerd worden?

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 22:37 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Oke, dat is duidelijk. Maar als alle airlines aan dit soort eissen moeten voldoen waarom zijn er dan maatschappijen die niet in nederland mogen landen of vliegen. (heb gehoord dat er vage maatschappijen in afrika e.d. Zijn die dat niet mogen. Of ben ik weer in een broodje aap gestonken?)
Klopt,
Er zijn wereldwijd 2 grote regelgevende partijen. De FAA (VS, Zuid-Amerika, Australië enz.) en de EASA (Europa) (En dan is er nog de ICAO, maar die staat hier even los van). Veel regels, wetten en richtlijnen die door de EASA zijn opgesteld worden door de FAA geaccepteerd, en vice versa.

De Part-145 regelingen zijn opgesteld door de EASA. De airlines die hieraan voldoen mogen dus ook in de FAA landen vliegen. De Part-145 wetgeving is inmiddels zover doorgevoerd dat in FAA landen ook een Part-145 certificering te behalen valt.

Veel Afrikaanse airlines trekken zich niks/niet veel aan van de FAA of van de EASA. Veiligheid wordt daar niet serieus genomen, en mogen om die reden hier niet vliegen.
  dinsdag 5 november 2013 @ 23:14:29 #132
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_132946246
Maar goed, het is ook duidelijk dat als gevolg van de prijzenslag de maatschappijen de randen van de regels opzoeken. Ryanair doet dat vrij agressief met de reservebrandstof die meegenomen wordt dus zal het met het geldverslindende onderhoud zeker niet anders zijn.
En de anderen moeten mee om te overleven.
Wie dit leest is gek
pi_132946718
En denk ook aan steeds bijbetalen voor zaken. Van reserveren van stoelen (ook afhankelijk van gangpad, raam enz.), bagage, eten & drinken aan boord. Eigenlijk alles kun je uiteindelijk wel geld voor vragen.

Jammer is dat dit ook doorsijpelt naar de grotere/"luxere" maatschappijen.
pi_132947051
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 23:27 schreef Iemand91 het volgende:
En denk ook aan steeds bijbetalen voor zaken. Van reserveren van stoelen (ook afhankelijk van gangpad, raam enz.), bagage, eten & drinken aan boord. Eigenlijk alles kun je uiteindelijk wel geld voor vragen.

Jammer is dat dit ook doorsijpelt naar de grotere/"luxere" maatschappijen.
Dat vind ik qua budgetoplossing niet erg. Ook het verkoppraatje overleef ik wel. Dat verklaart de lagere ticketprijzen. Oke. Wil ik dat niet betaal ik meer voor een luxere maatschappij. (beetje zoald de wachtrijen bij de aldi :{ )
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 5 november 2013 @ 23:40:00 #135
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_132947135
Mijn eerste vlucht ooit, was in een Boeing 727, die inmiddels niet meer vliegt en in gebruik is als "brand-oefen-toestel"

Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_132947187
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 23:37 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Dat vind ik qua budgetoplossing niet erg. Ook het verkoppraatje overleef ik wel. Dat verklaart de lagere ticketprijzen. Oke. Wil ik dat niet betaal ik meer voor een luxere maatschappij. (beetje zoald de wachtrijen bij de aldi :{ )
Maar aangezien verreweg de meeste reizigers toch een goedkoop ticket willen moeten de luxere maatschappijen ook steeds meer luxe opofferen of ze houden alleen nog wat zakenreizigers over, da's het probleem.

Mocht RyanAir ooit intercontinentaal gaan vliegen, dan word ik echt bang. -O-
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_132947482
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 23:41 schreef LintuxCx het volgende:
Maar aangezien verreweg de meeste reizigers toch een goedkoop ticket willen moeten de luxere maatschappijen ook steeds meer luxe opofferen of ze houden alleen nog wat zakenreizigers over, da's het probleem.

Mocht RyanAir ooit intercontinentaal gaan vliegen, dan word ik echt bang. -O-
Dit bedoel ik inderdaad.

En dat gaat alleen maar erger worden. Aan de ene kant heb je maatschappijen zoals Ryanair die alles uitpersen en aan de andere kant maatschappijen zoals Emirates die gewoon de hele boel overnemen met veel geld. (en lagere kosten; moet je voor de gein maar eens kijken naar die 'docu' op National Geographic naar de mensen die voor Emirates werken. Zelfde als hier in Nederland gebeurd maar dan nog net een tikkeltje erger.

Als bedrijfsstructuur van Ryanair 'wint' betaal je straks voor alles extra, enige luxe is dan weg bezuinigd. En dat gebeurd nu al (zie bagage bij KLM). Waardoor je uiteindelijk voor een leuke vlucht minstens zo veel (of meer) kwijt bent als nu.

Gaan praktijken zoals Emirates 'winnen' dan krijgen zij volledige markten in bezit met als gevolgd dat andere maatschappijen failliet gaan. En dan ben je aan hun grillen overgeleverd.
  woensdag 6 november 2013 @ 01:01:17 #139
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_132949236
quote:
Die heb ik hier allebei staan :P (crappy foto)

  woensdag 6 november 2013 @ 08:48:40 #140
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132951611
Nog nooit zo'n lelijk ding zien vliegen.
pi_132952680
Die Kulula Flying 101 is tof man. The This Way Up is grappig maar verder niet heel boeiend. Al met al toch een stuk beter dan de gemiddelde Air France, Iberia (Express), en andere eurowhite kisten die er rondvliegen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_132987699
Kulula staat wel bekend om hun humor, ja. Volgens mij hadden zij ook humoristische flight safety instructions, en meer.
.
pi_133019159
De EK A380 aan de tijdelijke E18 pier:



En dit is toch wel vet, wat je ook van de A380 vindt:



Persoonlijk vindt ik dit altijd wel erg mooie foto's (hier nog gewoon bij G09; zie Schipholtunnel erachter):




3 oudjes:

1953:

1980:

1984:


En wat overzicht:





Blijft toch wel leuk die overzichtsfoto's. Dan lijkt het enorme terrein van Schiphol ineens een heel stuk logischer/overzichtelijker. :P

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 07-11-2013 22:09:02 ]
pi_133019269
En voor de liefhebber; straks om 21:00 uur op National Geographic aflevering 5 v. 8 van Ultimate Airport Dubai.
quote:
An emergency in air traffic control requires a runway closure, creating the huge task of re-numbering 800 departure gates – while the airport remains fully operational.
Je moet even om de typische Discovery Channel/National Geographic 'tijdsdruk' commentaar heenkijken :+

[ Bericht 50% gewijzigd door Iemand91 op 07-11-2013 20:46:34 ]
pi_133019680
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2013 09:53 schreef Thetallguy het volgende:
Die Kulula Flying 101 is tof man. The This Way Up is grappig maar verder niet heel boeiend. Al met al toch een stuk beter dan de gemiddelde Air France, Iberia (Express), en andere eurowhite kisten die er rondvliegen.
This way up heeft te maken met "product placing" het is heel belangrijk dat je een product goed op de markt brengt. Vandaar this site up.... Vond het wel grappig :)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_133022091
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:39 schreef Iemand91 het volgende:

Persoonlijk vindt ik dit altijd wel erg mooie foto's:

[ afbeelding ]
Vind het altijd heerlijk om als ik ga vliegen wat eerder naar schiphol te komen om aan de gate ff een tijdje op het platform te kijken :)

En vind die A380 toch wel een prachtige kist. Hoop er toch snel nog eens mee te vliegen.
pi_133023581
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:41 schreef Iemand91 het volgende:
En voor de liefhebber; straks om 21:00 uur op National Geographic aflevering 5 v. 8 van Ultimate Airport Dubai.

[..]

Je moet even om de typische Discovery Channel/National Geographic 'tijdsdruk' commentaar heenkijken :+
Gezien.
Komt toch meer kijken bij een opleiding naar stewardes als ik dacht. Is niet alleen veiligheidspraatje houden en koffie brengen. c_/
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_133024041
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 22:02 schreef valentijn101 het volgende:
Gezien.
Komt toch meer kijken bij een opleiding naar stewardes als ik dacht. Is niet alleen veiligheidspraatje houden en koffie brengen. c_/
Als er wat gebeurd moet je wel tussen de 80 en de 580 passagiers in veiligheid stellen. Dat vergeten mensen al snel.

't is dat het gelukkig bijna nooit hoeft, maar als het moet is het wel zo fijn als de cabin crew weet wat te doen.

Al vond ik die glijbaan 'test' wel wat flauw, kom op. :')
pi_133024525
Trainen alle maatschappijen op zo n manier? (zo n simulator lijkt me erg duur, heeft iedere maatschappij zo n ding?)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_133025548
Nee niet zo'n simulator. Ze hebben vaak wel een mockup waar in getraind wordt. En anders wordt er getraind in een vrije kist.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')