abonnement Unibet Coolblue
pi_132939143
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 20:31 schreef OEM het volgende:
Wat trivia over deze foto:

deze lineup was tijdens het weekend van de rollout van de 787, op July 8th, 2007 (7-8-7)

De kisten in deze lineup landden op de zaterdagavond in Seattle:
de 707 om 7:07 PM
de 717 om 7:17 PM
de 727 om 7:27 PM
de 737 om 7:37 PM
de 747 om 7:47 PM
de 757 om 7:57 PM
de 767 om 8:07 PM
de 777 om 8:17 PM
Ik lees het. Dat is best wel 8-)

En hier vanuit een andere hoek:


Daarover gesproken; die 707 is de Omega Tanker; en deze komt vanavond aan beurt bij 'Mighty Planes' om 22:00 uur op Discovery Channel.



[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 05-11-2013 21:00:52 ]
pi_132940686
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 12:25 schreef valentijn101 het volgende:
Hallo allemaal
Ik heb dit topic net ontdekt en lees dat er ook luchtvaartmedewerkers zijn. Ik heb al een tijdje een vraag.
Er komen steeds meer prijsvechters en ticketprijzen worden zo goedkoop mogelijk gehouden. Daarnaast worden toestellen steeds luxer (entertainment schermen in elke stoel e.d.) Nu vraag ik me af of maatschappijen tegenwoordig meer op onderhoud zijn gaan bezuinigen. Zo ja, gebeurt dit meer bij de budgetmaatschappijen tov de grote maatschappijen? Of is hier geen verschil in?
KLM bezuinigd zeker (helaas) op onderhoud. De D-checks werden vroeger altijd bij ons in Hangar 14 uitgevoerd. Tegenwoordig worden deze uitgevoerd in Maleisië. Ze werden ook een tijdje gedaan in China, maar nadat ze een keer een hele rits isolatiedekens waren vergeten terug te plaatsen, en in een vleugel gewoon een rits van ongeveer 14 schroeven ontbrak (en nog wel meer incidenten), zijn ze daar maar vanaf gestapt.

Over de budgetmaatschappijen kan ik niet zoveel zeggen. Ik heb wel gehoord dat het onderhoud dat op Charleroi aan de Ryanairkisten wordt uitgevoerd echt zwaar belabberd is. (Plaatjes kijken in de manuals omdat het personeel geen Engels kan.) En Ryanair kennende hebben we hier waarschijnlijk te maken met een gevalletje 'Pay peanuts, get monkeys'.

Punt is wel dat er voor de airlines weinig mogelijkheden zijn om te bezuinigen. Elke airline moet zijn vloot in onderhoud hebben bij een Part-145 onderhoudsorganisatie. Dit is een certificering die een bedrijf alleen onder strikte voorwaarden krijgt.
  dinsdag 5 november 2013 @ 21:27:54 #128
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132940875
Dit vind ik ook altijd leuke series om te kijken!








Helaas staan niet alle afleveringen online (of ik kan ze niet vinden). Kennen jullie nog meer van dit soort series?
pi_132943446
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:24 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

KLM bezuinigd zeker (helaas) op onderhoud. De D-checks werden vroeger altijd bij ons in Hangar 14 uitgevoerd. Tegenwoordig worden deze uitgevoerd in Maleisië. Ze werden ook een tijdje gedaan in China, maar nadat ze een keer een hele rits isolatiedekens waren vergeten terug te plaatsen, en in een vleugel gewoon een rits van ongeveer 14 schroeven ontbrak (en nog wel meer incidenten), zijn ze daar maar vanaf gestapt.

Nu heb ik ook gehoord dat er enkele malen drugs gevonden zijn in China in een paar KLM vliegtuigen die ze voor onderhoud hadden en daarom niet meer welkom zijn.
KLM kon niet garanderen dat dat niet meer zou gebeuren.
Maar ja, geruchten hè.
pi_132944353
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 21:24 schreef blingbling11 het volgende:

[..]
'.

Punt is wel dat er voor de airlines weinig mogelijkheden zijn om te bezuinigen. Elke airline moet zijn vloot in onderhoud hebben bij een Part-145 onderhoudsorganisatie. Dit is een certificering die een bedrijf alleen onder strikte voorwaarden krijgt.
Oke, dat is duidelijk. Maar als alle airlines aan dit soort eissen moeten voldoen waarom zijn er dan maatschappijen die niet in nederland mogen landen of vliegen. (heb gehoord dat er vage maatschappijen in afrika e.d. Zijn die dat niet mogen. Of ben ik weer in een broodje aap gestonken?)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_132945969
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 22:19 schreef Mehari het volgende:

[..]

Nu heb ik ook gehoord dat er enkele malen drugs gevonden zijn in China in een paar KLM vliegtuigen die ze voor onderhoud hadden en daarom niet meer welkom zijn.
KLM kon niet garanderen dat dat niet meer zou gebeuren.
Maar ja, geruchten hè.
Ja dit geloof ik wel. Ik ben er ook wel enigzins van overtuigd dat de MD11's die jaren op de Antillen hebben gevlogen nog wel wat pakketjes verstopt hebben liggen.

Maar dat dit de hoofdreden is dat het onderhoud niet meer in China wordt gedaan, dat vraag ik me af. Waarom zou dit in Maleisië wel geaccepteerd worden?

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 22:37 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Oke, dat is duidelijk. Maar als alle airlines aan dit soort eissen moeten voldoen waarom zijn er dan maatschappijen die niet in nederland mogen landen of vliegen. (heb gehoord dat er vage maatschappijen in afrika e.d. Zijn die dat niet mogen. Of ben ik weer in een broodje aap gestonken?)
Klopt,
Er zijn wereldwijd 2 grote regelgevende partijen. De FAA (VS, Zuid-Amerika, Australië enz.) en de EASA (Europa) (En dan is er nog de ICAO, maar die staat hier even los van). Veel regels, wetten en richtlijnen die door de EASA zijn opgesteld worden door de FAA geaccepteerd, en vice versa.

De Part-145 regelingen zijn opgesteld door de EASA. De airlines die hieraan voldoen mogen dus ook in de FAA landen vliegen. De Part-145 wetgeving is inmiddels zover doorgevoerd dat in FAA landen ook een Part-145 certificering te behalen valt.

Veel Afrikaanse airlines trekken zich niks/niet veel aan van de FAA of van de EASA. Veiligheid wordt daar niet serieus genomen, en mogen om die reden hier niet vliegen.
  dinsdag 5 november 2013 @ 23:14:29 #132
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_132946246
Maar goed, het is ook duidelijk dat als gevolg van de prijzenslag de maatschappijen de randen van de regels opzoeken. Ryanair doet dat vrij agressief met de reservebrandstof die meegenomen wordt dus zal het met het geldverslindende onderhoud zeker niet anders zijn.
En de anderen moeten mee om te overleven.
Wie dit leest is gek
pi_132946718
En denk ook aan steeds bijbetalen voor zaken. Van reserveren van stoelen (ook afhankelijk van gangpad, raam enz.), bagage, eten & drinken aan boord. Eigenlijk alles kun je uiteindelijk wel geld voor vragen.

Jammer is dat dit ook doorsijpelt naar de grotere/"luxere" maatschappijen.
pi_132947051
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 23:27 schreef Iemand91 het volgende:
En denk ook aan steeds bijbetalen voor zaken. Van reserveren van stoelen (ook afhankelijk van gangpad, raam enz.), bagage, eten & drinken aan boord. Eigenlijk alles kun je uiteindelijk wel geld voor vragen.

Jammer is dat dit ook doorsijpelt naar de grotere/"luxere" maatschappijen.
Dat vind ik qua budgetoplossing niet erg. Ook het verkoppraatje overleef ik wel. Dat verklaart de lagere ticketprijzen. Oke. Wil ik dat niet betaal ik meer voor een luxere maatschappij. (beetje zoald de wachtrijen bij de aldi :{ )
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 5 november 2013 @ 23:40:00 #135
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_132947135
Mijn eerste vlucht ooit, was in een Boeing 727, die inmiddels niet meer vliegt en in gebruik is als "brand-oefen-toestel"

Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_132947187
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2013 23:37 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Dat vind ik qua budgetoplossing niet erg. Ook het verkoppraatje overleef ik wel. Dat verklaart de lagere ticketprijzen. Oke. Wil ik dat niet betaal ik meer voor een luxere maatschappij. (beetje zoald de wachtrijen bij de aldi :{ )
Maar aangezien verreweg de meeste reizigers toch een goedkoop ticket willen moeten de luxere maatschappijen ook steeds meer luxe opofferen of ze houden alleen nog wat zakenreizigers over, da's het probleem.

Mocht RyanAir ooit intercontinentaal gaan vliegen, dan word ik echt bang. -O-
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_132947482
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 23:41 schreef LintuxCx het volgende:
Maar aangezien verreweg de meeste reizigers toch een goedkoop ticket willen moeten de luxere maatschappijen ook steeds meer luxe opofferen of ze houden alleen nog wat zakenreizigers over, da's het probleem.

Mocht RyanAir ooit intercontinentaal gaan vliegen, dan word ik echt bang. -O-
Dit bedoel ik inderdaad.

En dat gaat alleen maar erger worden. Aan de ene kant heb je maatschappijen zoals Ryanair die alles uitpersen en aan de andere kant maatschappijen zoals Emirates die gewoon de hele boel overnemen met veel geld. (en lagere kosten; moet je voor de gein maar eens kijken naar die 'docu' op National Geographic naar de mensen die voor Emirates werken. Zelfde als hier in Nederland gebeurd maar dan nog net een tikkeltje erger.

Als bedrijfsstructuur van Ryanair 'wint' betaal je straks voor alles extra, enige luxe is dan weg bezuinigd. En dat gebeurd nu al (zie bagage bij KLM). Waardoor je uiteindelijk voor een leuke vlucht minstens zo veel (of meer) kwijt bent als nu.

Gaan praktijken zoals Emirates 'winnen' dan krijgen zij volledige markten in bezit met als gevolgd dat andere maatschappijen failliet gaan. En dan ben je aan hun grillen overgeleverd.
  woensdag 6 november 2013 @ 01:01:17 #139
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_132949236
quote:
Die heb ik hier allebei staan :P (crappy foto)

  woensdag 6 november 2013 @ 08:48:40 #140
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_132951611
Nog nooit zo'n lelijk ding zien vliegen.
pi_132952680
Die Kulula Flying 101 is tof man. The This Way Up is grappig maar verder niet heel boeiend. Al met al toch een stuk beter dan de gemiddelde Air France, Iberia (Express), en andere eurowhite kisten die er rondvliegen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_132987699
Kulula staat wel bekend om hun humor, ja. Volgens mij hadden zij ook humoristische flight safety instructions, en meer.
.
pi_133019159
De EK A380 aan de tijdelijke E18 pier:



En dit is toch wel vet, wat je ook van de A380 vindt:



Persoonlijk vindt ik dit altijd wel erg mooie foto's (hier nog gewoon bij G09; zie Schipholtunnel erachter):




3 oudjes:

1953:

1980:

1984:


En wat overzicht:





Blijft toch wel leuk die overzichtsfoto's. Dan lijkt het enorme terrein van Schiphol ineens een heel stuk logischer/overzichtelijker. :P

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 07-11-2013 22:09:02 ]
pi_133019269
En voor de liefhebber; straks om 21:00 uur op National Geographic aflevering 5 v. 8 van Ultimate Airport Dubai.
quote:
An emergency in air traffic control requires a runway closure, creating the huge task of re-numbering 800 departure gates – while the airport remains fully operational.
Je moet even om de typische Discovery Channel/National Geographic 'tijdsdruk' commentaar heenkijken :+

[ Bericht 50% gewijzigd door Iemand91 op 07-11-2013 20:46:34 ]
pi_133019680
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2013 09:53 schreef Thetallguy het volgende:
Die Kulula Flying 101 is tof man. The This Way Up is grappig maar verder niet heel boeiend. Al met al toch een stuk beter dan de gemiddelde Air France, Iberia (Express), en andere eurowhite kisten die er rondvliegen.
This way up heeft te maken met "product placing" het is heel belangrijk dat je een product goed op de markt brengt. Vandaar this site up.... Vond het wel grappig :)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_133022091
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:39 schreef Iemand91 het volgende:

Persoonlijk vindt ik dit altijd wel erg mooie foto's:

[ afbeelding ]
Vind het altijd heerlijk om als ik ga vliegen wat eerder naar schiphol te komen om aan de gate ff een tijdje op het platform te kijken :)

En vind die A380 toch wel een prachtige kist. Hoop er toch snel nog eens mee te vliegen.
pi_133023581
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 20:41 schreef Iemand91 het volgende:
En voor de liefhebber; straks om 21:00 uur op National Geographic aflevering 5 v. 8 van Ultimate Airport Dubai.

[..]

Je moet even om de typische Discovery Channel/National Geographic 'tijdsdruk' commentaar heenkijken :+
Gezien.
Komt toch meer kijken bij een opleiding naar stewardes als ik dacht. Is niet alleen veiligheidspraatje houden en koffie brengen. c_/
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_133024041
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2013 22:02 schreef valentijn101 het volgende:
Gezien.
Komt toch meer kijken bij een opleiding naar stewardes als ik dacht. Is niet alleen veiligheidspraatje houden en koffie brengen. c_/
Als er wat gebeurd moet je wel tussen de 80 en de 580 passagiers in veiligheid stellen. Dat vergeten mensen al snel.

't is dat het gelukkig bijna nooit hoeft, maar als het moet is het wel zo fijn als de cabin crew weet wat te doen.

Al vond ik die glijbaan 'test' wel wat flauw, kom op. :')
pi_133024525
Trainen alle maatschappijen op zo n manier? (zo n simulator lijkt me erg duur, heeft iedere maatschappij zo n ding?)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_133025548
Nee niet zo'n simulator. Ze hebben vaak wel een mockup waar in getraind wordt. En anders wordt er getraind in een vrije kist.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')