Dit is toch niet echt janken? Hij beschrijft zijn situatie gewoon.quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:39 schreef raptorix het volgende:
Als je echt hardcore activist bent dan ga je niet klagen, wacht je netjes tot je voor de rechter staat en een statement maakt, en vervolgens je straf als een vent dragen, dan ben je voor mij pas een activist. Dit zijn gewoon huilie hulie activisten.
Hoezo zou het eigenlijk geen echt vlees zijn? Alsof die Russen zoveel moeite zouden doen om een paar figuren die toch al hard genakt zijn, nogmaals te nakken.quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:41 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dit is toch niet echt janken? Hij beschrijft zijn situatie gewoon.
Het is een brief aan zijn vrouw, waar zie je hem janken dan?quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:39 schreef raptorix het volgende:
Als je echt hardcore activist bent dan ga je niet klagen, wacht je netjes tot je voor de rechter staat en een statement maakt, en vervolgens je straf als een vent dragen, dan ben je voor mij pas een activist. Dit zijn gewoon huilie hulie activisten.
Of janken als de kat van de buurman in hun tuin schijtquote:Op zondag 27 oktober 2013 18:25 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Omdat het achterlijke idioten zijn gewoon?
De usual suspects zitten hier weer te juichen over de pijn van anderen. Je zou het ze bijna toewensen, die randebielen. Maar wel huilen als iemand iets gemeens over Piet zegt.
Ga janken..quote:Op maandag 28 oktober 2013 00:27 schreef Gruj0 het volgende:
"Nek uitsteken" om olieramp te voorkomen.![]()
![]()
Ze doen niets anders dan alleen wat spandoeken ophangen en de boel bekliederen. Op open zee stelt Greenpeace niets voor.
Ze kunnen eigenlijk niets doen, elk land verricht olieboringen als er indicaties zijn dat er olie aanwezig is. Ze kunnen gewoonweg niet genoeg druk/invloed uitoefenen om een regering af te laten zien van olieboringen.
Ik ben benieuwd hoe Nederland zou reageren op zo'n actie op een van haar platformen?
Wat mij nog bij staat is dat Greenpeace niet zo vrolijk is onthaald bij kerncentrales, spoorwegen e.d. waar dan ook in Europa. En nu kijken we opeens vreemd op als Rusland actie onderneemt.
Ja, meten met dubbele maten en niet tegen de waarheid kunnen.quote:
Sorry, maar als iemand jankt dan zijn het wel de pro-Greenpeace mensen. Ad hominems, zeggen dat mensen naar een ander forum moeten omdat ze het niet eens zijn met de meningengestapo en dat soort crapquote:
Heb jij je al ingelezen? Je wist niet eens waar het over gingquote:Op maandag 28 oktober 2013 00:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Sorry, maar als iemand jankt dan zijn het wel de pro-Greenpeace mensen. Ad hominems, zeggen dat mensen naar een ander forum moeten omdat ze het niet eens zijn met de meningengestapo en dat soort crap_!
? Ik weet niet waar het over gaat omdat ik het je niet met je eens ben?quote:Op maandag 28 oktober 2013 00:38 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Heb jij je al ingelezen? Je wist niet eens waar het over ging
quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:14 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Leg. Dan. Uit. Of snap je het zelf ook niet?
quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)eenpeace-in-rusland/
18 oktober 2013, 13:23
Inbraak in tijdelijk kantoor Greenpeace in Rusland
Greenpeace Greenpeace
BREAKING: CCTV footage shows 6 men in balaclavas breaking into grounds of our office in Murmansk #FreetheArctic30 http://t.co/ch0qiDiW2J
18 oktober
Bij de inbraak is een kooi meegenomen die activisten wilden gebruiken bij een protest tegen de arrestatie van de dertig opvarenden van de Arctic Sunrise. Zij zitten sinds vorige maand vast in Moermansk.
Het schip is 19 september geënterd bij een olieplatform waar een protestactie zou plaatsvinden tegen plannen van Gazprom en Shell om naar olie te boren in de Pechora Zee. Vervolgens is het schip naar Moermansk gesleept en zijn de opvarenden gearresteerd. Alle dertig zijn ze aangeklaagd voor piraterij. Hierop staat een celstraf van maximaal vijftien jaar.
quote:
En dat mag dus niet he? Beetje gevaarlijk namelijk. En niet alleen voor de Greenpeace-activisten.quote:Actievoerders Greenpeace op boorplatform Gazprom
Buitenland
Twee actievoerders van Greenpeace hangen sinds vannacht aan een boorplatform van het Russische Gazprom in de Pechora Zee, tussen Rusland en de Noordpool in. De milieuorganisatie meldt het booreiland zo lang mogelijk te willen bezetten.
Twitter avatar gp_sunrise Arctic Sunrise FIRST PHOTO: Our brave climber hosed with freezing water during attempt to scale Gazprom’s Arctic rig. #SaveTheArctic http://t.co/xr8yr1pJsE 18 september
Vijf rubberbootjes met ieder twee actievoerders zijn vannacht vanaf de ijsbreker Arctic Sunrise, die onder Nederlandse vlag vaart, richting het boorplatform gevaren. Een bootje werd door de Russische kustwacht onderschept, waarna de twee opvarenden zijn gearresteerd. Momenteel zou de kustwacht toegang tot de ijsbreker eisen om een inspectie uit te voeren.
Bij deze tweede poging tot protest in een maand tijd is een Nederlandse campagneleider, Faiza Oulahsen (26), aan boord van de ijsbreker gekomen. De milieuorganisatie is in het gebied om te protesteren tegen plannen van Gazprom om samen met Shell naar olie te boren in de Pechora Zee. Het platform waarmee dat moet gebeuren, Prirazlomnaya, verkeert volgens Greenpeace in slechte staat. Ook zijn er vrijwel nooit schepen in de buurt om noodhulp te verlenen in het geval van een olielek.
Tjonge jonge, jullie zijn het echt al vergetenquote:Op maandag 28 oktober 2013 00:46 schreef bijdehand het volgende:
[..]
[..]
En dat mag dus niet he? Beetje gevaarlijk namelijk. En niet alleen voor de Greenpeace-activisten.
Ja, je redenatie wordt een beetje sneu. 'Er is ooit een ramp gebeurt, dus zijn alle boorplatformen gevaarlijk en is criminele actie daartegen gerechtvaardigd.'quote:Op maandag 28 oktober 2013 00:49 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Tjonge jonge, jullie zijn het echt al vergeten
NWS / Activist Greenpeace vanuit cel: 'Dat vlees kun je beter niet eten'
Nou nog veel plezier met Greenpeace afzeiken dan maar
Jij weet echt niet waar je het over hebt geloof ik, jammer is dat toch weer...quote:Op maandag 28 oktober 2013 00:51 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, je redenatie wordt een beetje sneu. 'Er is ooit een ramp gebeurt, dus zijn alle boorplatformen gevaarlijk en is criminele actie daartegen gerechtvaardigd.'Toch wel jammer dat het op zo'n manier gaat en men meteen gaat kankeren dat je naar een ander forum moet
Omdat ik het niet met je eens ben? Jammer is dat, zo kan je alles wel makkelijk af doen. Jij snapt niet waar het over gaat, me dunkt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 00:53 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Jij weet echt niet waar je het over hebt geloof ik, jammer is dat toch weer...
Lezen valt niet mee.quote:Op maandag 28 oktober 2013 00:51 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, je redenatie wordt een beetje sneu. 'Er is ooit een ramp gebeurt, dus zijn alle boorplatformen gevaarlijk
Mensen vinden dit niet prima. Er is een klein clubje lawaaimakers die dit wel prima vinden. De meeste mensen vinden dit gelukkig nog steeds niet prima. Daar zitten ook veel mensen tussen die totaal geen affiniteit hebben met Greenpeace. Het is nogal primitief en verontrustend als je denkt dat het in orde is dat de manier waarop je je proces of straf af moet wachten afhangt van wat je denkt of welke idealen je hebt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 06:37 schreef Me_Wesley het volgende:
Hoofdreden dat mensen dit wel prima vinden is omdat ze de eindeloze arrogantie van GreenPeace zat zijn.
Doe nou niet alsof Greenpeace het dagelijks leven zo ontzettend overheerst. Dat is namelijk ook niet zo.quote:Hele tijd dat opdringen van hun idealen aan de rest. Bedrijfsprocessen verstoren, burgers dwarszitten, etc. Telkens komen ze er mee weg, maar nu even niet. Ik snap het sentiment van de meesten dus ook wel.
Jammer dat mensen zich wel druk om geweldloze acties, maar niet om de risico’s die kleven aan boren naar olie in de barre omstandigheden van het Noordpoolgebied.quote:Op maandag 28 oktober 2013 06:37 schreef Me_Wesley het volgende:
Hoofdreden dat mensen dit wel prima vinden iso mdat ze de eindeloze arrogantie van GreenPeace zat zijn.
Hele tijd dat opdringen van hun idealen aan de rest. Bedrijfsprocessen verstoren, burgers dwarszitten, etc. Telkens komen ze er mee weg, maar nu even niet. Ik snap het sentiment van de meesten dus ook wel.
dus als er iets mis gaat zal dat SHELL ook wel lukken.quote:15 november 2012
‘BP bekent schuld olieramp en betaalt miljarden voor schade’
Blusboten van de Amerikaanse kustwacht doen pogingen om de brand op het boorplatform Deepwater Horizon te blussen, april 2010.
BUITENLAND Oliebedrijf BP en de Amerikaanse overheid staan op het punt een schikking te treffen waarin BP schuld bekent voor de olieramp bij platform Deepwater Horizon in 2010, en enkele miljarden aan boete betaalt.
Dat meldt een anonieme bron vanochtend tegenover persbureau Reuters. Het oliebedrijf zou in ruil voor de schuldbekentenis niet verder vervolgd worden. De opgelegde schadevergoeding kan oplopen tot enkele miljarden dollars. Er is nog geen definitieve deal gesloten, benadrukt de bron.
Update 14.30 uur: Dezelfde anonieme bron meldt vanmiddag tegenover Reuters dat twee BP-medewerkers strafrechtelijk zullen worden vervolgd voor doodslag. Ze worden verantwoordelijk gehouden voor de elf doden die zijn gevallen door de ramp.
Het Britse BP heeft eerder een noodfonds in het leven geroepen naar aanleiding van de ramp. Daarnaast is eerder dit jaar een gedeeltelijke schikking getroffen van zes miljard met private partijen. Hierbij ging het onder anderen om de meer dan honderdduizend vissers die door de ramp hun werk verloren, maar ook schoonmakers die ziek werden als gevolg van het olielek.
Deze schikking leek al de grootste schikking in de geschiedenis van de VS te worden. Het vorige ‘record’ stond op naam van Exxon Valdez, dat na een olieramp in 1989 een schikking van omgerekend 1,4 miljard euro trof met de Amerikaanse regering.
ACHTHONDERD MILJOEN LITER OLIE WEGGELEKT
De olieramp in de Golf van Mexico ontstond in april 2010 toen op boorplatform Deepwater Horizon een explosie plaatsvond, die aan elf mensen het leven kostte. Tijdens bluspogingen zonk het platform en brak de boorstang, waarna gedurende zo’n drie maanden olie in zee lekte. De ramp resulteerde in miljarden dollars aan schade. In totaal lekte zo’n achthonderd miljoen liter ruwe olie in zee en werden honderden kilometers kust besmeurd.
Een onderzoek van de Amerikaanse kustwacht wees BP in september vorig jaar als hoofdverantwoordelijke aan voor de olieramp.
Maar er zijn vast wel weer van die gekkies die de rotzooi op gaan ruimen.quote:25 februari 2013 07:34
Mankementen gevonden aan boorschip Shell
ANCHORAGE - De Amerikaanse kustwacht heeft zeker 16 mankementen geconstateerd aan de Noble Discoverer, een van de twee schepen waarmee Shell naar olie boort in het Noordpoolgebied bij Alaska.
Dat melden Amerikaanse media.
Volgens de kustwacht voldoet de Noble Discoverer niet aan een aantal veiligheidsvoorwaarden.
Zo zou er brandgevaar zijn en zou het schip niet de snelheid kunnen maken die nodig is om op zee veilig in alle richtingen te manoeuvreren.
De kustwacht heeft de Amerikaanse justitie gevraagd de overtredingen verder te onderzoeken.
De Noble Discoverer en het andere boorschip, de Kulluk, zouden binnenkort naar Azië worden gebracht voor onderhoud. Ze vertoonden beide afgelopen jaar veel technische mankementen. Daardoor kwam Shell in 2012 amper aan olie- en gasboringen toe in het poolgebied.
Kulluk
De Kulluk liep op oudejaarsdag aan de grond terwijl het schip op weg was naar Seattle voor onderhoud en kon pas na een week worden vlotgetrokken.
Het boren naar olie en gas in de wateren bij Alaska is omstreden. Milieuorganisaties als Greenpeace noemen het gebied te ontstuimig om er naar olie te boren. Keer op keer laten oliemaatschappijen zien dat ze daar niet tegen zijn opgewassen, zegt Greenpeace.
Of we kunnen het overlaten aan de lokale bevolking....quote:Olie moet snel worden verwijderd uit gezonken tanker
Olie vormt nog steeds een bedreiging voor de Spaanse kust
Nieuwsartikel - 19 november, 2002
Galicië, Spanje — Voor de kust van Spanje is de tanker 'Prestige' in twee stukken gebroken en gezonken. De indruk bestaat dat de Spaanse overheid meer prioriteit heeft gegeven aan het wegslepen dan aan het leegpompen. Greenpeace roept op de olie zo snel mogelijk op te ruimen. 'Bij het vrijkomen van de olie drijven lichtere bestanddelen naar de oppervlakte van de oceaan en kunnen alsnog de kust bedreigen', zegt Greenpeace-campaigner Eco Matser.
De olie in de tanker vormt ook op de zeebodem een probleem. 'Zelfs wanneer de tanks van het schip intact blijven als het is gezonken', aldus Eco Matser. 'Het is nog onduidelijk wanneer de olie vrijkomt. Maar als de olie vrijkomt wordt het leven op de zeebodem aangetast'.
Grote olierampen
Het is niet de eerste keer dat er een grote olieramp plaatsvindt op zee. Denk maar bijvoorbeeld aan de tankers Exxon Valdez in 1989 en aan de Erika uit 1999. Acht van de tien olietankers is in slechte staat. Er zit vaak een slecht opgeleide bemanning op die slecht of helemaal niet wordt betaald. Gevolg: talloze olierampen. Ook bij olieplatforms gaat het soms mis. Bij ongelukken lekken jaarlijks honderdduizenden tonnen olie in zee. Zie ook het overzicht van grote olierampen op zee.
Alternatieven
'Deze olieramp heeft weer bewezen dat het gebruik en het transport van fossiele brandstoffen vol gevaren en risico's zit. Er zijn genoeg schone energiebronnen voorhanden die als alternatief kunnen dienen', zegt Greenpeace. Schone alternatieven voor vuile energie uit olie, kolen, gas en kernenergie bestaan al lang
Nee gewoon weg laten rotten die mensen van Greenpeacequote:Thailand zoekt hulp bij opruimen olie
31-07-2013 11:57 | gewijzigd 31-07-2013 14:29 | ANP
Thailand heeft niet voldoende middelen om een olievlek in de Golf van Thailand snel op te ruimen. De autoriteiten moeten hulp gaan zoeken bij Singapore, zo heeft de vicepremier van Thailand, Plodprasop Suraswadi, vanuit Afrika aan Thaise media gemeld. Hij is samen met de premier op werkbezoek in onder meer Mozambique en Tanzania.
Volgens Plodprasop moet alles op alles gezet worden om te voorkomen dat de olievlek het vasteland bereikt, waar stranden zijn en visserijbedrijven zijn gevestigd.
Dit weekend lekte zeker 50.000 liter ruwe olie weg uit een pijpleiding in zee. De olievlek bereikte zondag het toeristeneiland Koh Samet, waar die enkele stranden aan de westkust vervuilde, onder meer Ao Phrao. Duizenden mensen zijn al dagen bezig om de dikke zwarte laag van de stranden op te ruimen. Hoewel de stranden al redelijk hun eigen kleur terugkrijgen, kan het volgens de Thaise minister van Energie nog wel een jaar duren voordat het strand weer in de oude staat is hersteld. De olie bedreigt ook een kwetsbaar koraalgebied.
Volgens wetenschappers zal de schade aan het milieu en de ecologische systemen in het gebied groot en langdurig zijn. Zo bestaat het risico dat de chemicaliën die gebruikt zijn om de olievlek op te lossen, ervoor zorgen dat oliedruppels naar beneden zakken en het koraal eronder doden. Dit soort chemicaliën wordt meestal in diepere wateren gebruikt.
Waarom op die manier je idealen opdringen aan anderen? Alhoewel geweldloos, zorgen ze wel voor schade, hinder, en inkomstenderving. Ik heb niks tegen hun idealen, maar wel de manier waarop ze die aan de man menen te moeten brengen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 07:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Jammer dat mensen zich wel druk om geweldloze acties, maar niet om de risico’s die kleven aan boren naar olie in de barre omstandigheden van het Noordpoolgebied.
Ach ja, BP kwam er ook vanaf met een boete.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ljarden-voor-schade/
[..]
dus als er iets mis gaat zal dat SHELL ook wel lukken.
http://www.nu.nl/economie(...)boorschip-shell.html
[..]
Maar er zijn vast wel weer van die gekkies die de rotzooi op gaan ruimen.
[ afbeelding ]
Of wacht... dat laten we ook gewoon die Greenpeace mafketels doen want dat zijn ze immers gewend.
http://www.greenpeace.nl/news/olie-moet-snel-worden-verwijde/
[..]
Of we kunnen het overlaten aan de lokale bevolking....
http://www.greenpeace.nl/(...)en-helpen-de-aanges/
[ afbeelding ]
http://www.refdag.nl/nieu(...)ruimen_olie_1_758315
[..]
Nee gewoon weg laten rotten die mensen van Greenpeace![]()
[ afbeelding ]
Misschien moeten ze met een spandoekje op het Malieveld gaan staan dan.quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:04 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Waarom op die manier je idealen opdringen aan anderen? Alhoewel geweldloos, zorgen ze wel voor schade, hinder, en inkomstenderving. Ik heb niks tegen hun idealen, maar wel de manier waarop ze die aan de man menen te moeten brengen.
Wat moeten ze dan doen? Een petitie laten ondertekenen en die aan een of andere sufkut overhandigen die het vervolgens in de prullenbak dumpt?quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:04 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Waarom op die manier je idealen opdringen aan anderen? Alhoewel geweldloos, zorgen ze wel voor schade, hinder, en inkomstenderving. Ik heb niks tegen hun idealen, maar wel de manier waarop ze die aan de man menen te moeten brengen.
quote:Op maandag 28 oktober 2013 09:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Lekker voor dat smerige tuig. Een paar jaren laten wegrotten daar. Laat het een les zijn voor al dat dieren/milieu extremistische tuig.
Op welke manier precies? Overdrijf je nou niet? Je doet het voorkomen alsof Greenpeace de maatschappij volledig ontwricht.quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:04 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Je zou bijna gaan hopen dat er een nieuwe ramp gebeurtquote:
In veel gevallen de enige manier om er aandacht voor te vragen. En die schade valt over het algemeen ook wel mee.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:50 schreef Me_Wesley het volgende:
Dat ze op een normale manier geen aandacht krijgen, betekent niet dat je dan maar schade aan moet richten. Ik ben het ook niet eens met sommige bedrijven, moet ik ze dan maar platleggen? Als iedereen dat doet wordt het een mooie troep.
Dus als het de enige manier is, is het goed? Ga lekker flyeren of lobbyen, reclamespotjes, etc.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
In veel gevallen de enige manier om er aandacht voor te vragen. En die schade valt over het algemeen ook wel mee.
Nee échtquote:Op maandag 28 oktober 2013 18:16 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dus als het de enige manier is, is het goed? Ga lekker flyeren of lobbyen, reclamespotjes, etc.
Niet alleen schade, er is ook gewoon hinder. Tankstations afzetten, gewassen vernietigen, boten aan kettingen leggen, noem maar op.
Stel nou dat er een lobbygroep ter verbieden van Zwarte Piet de boot tegenhoudt, dan is Nederland te klein. Maar gaat het om het milieu, dan moet het allemaal maar mogen. Dat irriteert me, de arrogantie van "ja maar het is voor het milieu!!!". En ik ben daar niet alleen in.
Nee, foute palmolie zegt mij inderdaad niks.quote:Op maandag 28 oktober 2013 18:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee échtAls je een lobbygroep tegen Zwarte Piet gaat vergelijken met Greenpeace dat houdt
het toch wel op.
De acties van Greenpeace zijn altijd doelgericht en geweldloos en gaan ook wel om iets belangrijkere
zaken dan dat Zwarte Piet geneuzel, maar omdat jij je waarschijnlijk totaal niet interesseert voor het
Milieu zie jij natuurlijk alleen een paar vervelende Gekkies.
Als jij naar dit filmpje kijkt weet je vast ook niet waar het over gaat.
Maar hier ging het dus om foute palmolie, zegt jou hélemaal niks natuurlijk.
http://www.online-persber(...)-greenpeace-campage/
Nestlé stopt met gebruik van foute palmolie na Greenpeace campage
17-05-2010
Nestlé, het grootste voedingsmiddelenbedrijf ter wereld, heeft vandaag gezegd geen grondstoffen zoals palmolie meer te zullen accepteren waarvoor regenwoud is gekapt. Deze stap komt na een twee maanden lange campagne van Greenpeace, gericht tegen het gebruik van foute palmolie door Nestlé. De uitbreiding van plantages voor palmolie en papierpulp is de hoofdoorzaak van de razendsnelle ontbossing in Indonesië en het uitsterven van de orang-oetan.
Tuurlijk gaat dit door, we zijn niet voor niets aan die 400 jaar gekomen. Binnenkort wordt dit gewoon afgehandeld nadat Wimlex en Poetin gesproken hebben. In dit soort gevallen is een koningshuis nou ideaal, althans Bea was hier altijd erg sterk in.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Maar gelukkig gaat dit wel door![]()
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)slandjaar-gaat-door/
21 oktober 2013, 21:00
Rutte belt met Poetin: Nederland-Ruslandjaar gaat door
[ afbeelding ]
Die bedrijven zijn juist fout bezig niet Greenpeacequote:Op maandag 28 oktober 2013 20:55 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee, foute palmolie zegt mij inderdaad niks.
Nogmaals, niet iedereen heeft dezelfde idealen en streefdoelen, en dat is maar goed ook.
Ludieke acties etc heb ik ook helemaal niks op tegen, en aandacht vragen voor wat jij belangrijk vindt is ook een belangrijk recht.
Alleen daar zijn grenzen aan, en ik vind dat die overschreden worden als je actief mensen die conflicteren met jouw belangen in de weg gaat zitten of schade toebrengt.
Dat zou een celstraf van 7 jaar overigens niet goedpraten, laat dat duidelijk zijn. Alles binnen proporties. Ik vind het alleen niet meer dan logisch dat je gestraft wordt en schadevergoedingen moet betalen voor aangerichte schades.
Ik vind het ook niet meer dan logisch dat mensen die milieu niet als dusdanig belangrijk zien geen zin hebben in tankstations die zijn afgesloten. Die daarom zich dus aan GreenPeace en hun arrogante houding tegenover bedrijven en burgers irriteren. En die het dus ook 'prima vinden' dat GreenPeace ook zelf lastig wordt gevallen af en toe.
Ze hebben ludieke acties, maar meer dan eens proberen ze hún waarheid en hún idealen er op bijna chanterende wijze doorheen te drukken.
Ja, ja weet ik wel dat dat dom en naief zou zijn en dat ben ik nou ook weer niet.quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:35 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Tuurlijk gaat dit door, we zijn niet voor niets aan die 400 jaar gekomen. Binnenkort wordt dit gewoon afgehandeld nadat Wimlex en Poetin gesproken hebben. In dit soort gevallen is een koningshuis nou ideaal, althans Bea was hier altijd erg sterk in.
Nu een 'statement' maken om het af te zeggen zou imho het domste en naiefste zijn wat je kunt doen.
Wat is fout? Fout volgens GreenPeace? Fout volgens de wet? Wat de ene groepering fout vindt hoeft niet de absolute waarheid te zijn. Daar zit hem nou net de crux.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Die bedrijven zijn juist fout bezig niet Greenpeace
Was het maar alleen 'andermans risico', maar dat is het niet en dat is nu precies het punt.quote:Op maandag 28 oktober 2013 23:58 schreef El_Matador het volgende:
Olie in de arctic is gewoon de toekomst. En ja, aan elke actie kleven risico's, of dat nu boringen of platformeteringen zijn. Greenpeace accepteert andermans risico's niet
Je kan niet aan de ene kant boten laten varen op stookolie en protesteren tegen olieboringen, dan ben je gewoon keihard hypocriet en niet serieus te nemen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 05:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Was het maar alleen 'andermans risico', maar dat is het niet en dat is nu precies het punt.
Dit was geen protest tegen olieboringen in het algemeen, maar specifiek tegen het boren naar olie in zeer riskante omstandigheden in een van de meest kwetsbare gebieden ter wereld.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 06:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je kan niet aan de ene kant boten laten varen op stookolie en protesteren tegen olieboringen, dan ben je gewoon keihard hypocriet en niet serieus te nemen.
Als die Greenpeacelui in milieuvriendelijke op zonne-energie draaiende boten zouden protesteren zouden ze nog enigszins geloofwaardig zijn. Maar nee.
Wat dus onzin is. De veiligheidsmaatregelen in dr poolgebieden zijn enorm, de regels streng en Gazprom is echt niet uit op grote lekkages (dat de Russen kleine lekken accepteren is helaas genoeg bekend).quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 06:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dit was geen protest tegen olieboringen in het algemeen, maar specifiek tegen het boren naar olie in zeer riskante omstandigheden in een van de meest kwetsbare gebieden ter wereld.
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 06:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat dus onzin is. De veiligheidsmaatregelen in dr poolgebieden zijn enorm, de regels streng en Gazprom is echt niet uit op grote lekkages (dat de Russen kleine lekken accepteren is helaas genoeg bekend).
On Russia's controversial Arctic oil rig Prirazlomnayaquote:The Prirazlomnaya rig, when it comes into sight, is a sturdy structure set about 20m (66ft)-deep on the seabed. The visible part of the platform - the "topside" - sits on a massive concrete and steel structure. The weight of this box is what keeps it in position.
Gazprom, the Russian state-owned company which operates the rig, says that this base is so heavy that it cannot be moved, even by thick ice. The company insists that drilling here is no different just because it is in the Arctic. It says there are many rigs - off Sakhalin Island in the far east for example - which have to cope with frozen seas.
But environmental campaigners - and not only Greenpeace - insist that the Arctic is different. They say the nature here is unique. The polar bears, walruses, narwhals that live there have nowhere else to go. They warn that the Arctic Ocean only has two narrow entrances - one by Iceland and the other by Alaska. That means there is little mixing with other seas, so any oil spill would not disperse. Then there is the cold.
Igor Chestin, chief executive of the environmental group WWF Russia, warns that because of the low temperatures an oil spill in the Arctic could be catastrophic.
"If you look at oil spills which happen in tropical waters, normally within a few years you don't find the oil anymore," he said, "because there are bacteria which actually absorb the oil and the oil disappears.
"But if you look at the northern environment, and for example the famous Exxon Valdez accident near Alaska, you still find the oil there. It's still poisoning the environment 24 years after the accident happened. It's still there. It didn't disappear - there are no micro-organisms which can absorb the oil."
He says that an oil spill that might disperse in three years in warmer waters might take 100 years to disperse in the Arctic.
"Not a single oil company currently has the technology to deal with an oil spill under the ice. Some of them know how to collect oil from the surface of the water, or from the surface of the ice, which is like land. But under the ice? There are no technologies which can deal with that, and that means that the oil can spread over the place."
FANN, normaliter waardeer ik je posts enorm, en vind ze vaak een waardevolle toevoeging.quote:
Ik speel juist niet op de man, daarom was dit het laatste wat ik had toe te voegen, wie denkt datquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 11:06 schreef probeer het volgende:
[..]
FANN, normaliter waardeer ik je posts enorm, en vind ze vaak een waardevolle toevoeging.
Maar in dit topic (en andere gerelateerde GP topics) ben je wel heel erg fel, en ook kortaf (met een stukje onredelijkheid) jegens mensen die niet zo heel begaan zijn met (de activisten) van Greenpeace.
Ik kan duidelijk zien dat dat voortkomt uit een liefde voor de natuur en het behoud daarvan, maar dit begint een beetje op simpele propaganda te kijken. Andere meningen worden simpelweg afgedaan als onzin en ik zie je op de man spelen, en dat ben ik toch echt niet van je gewend.
(en nu zal jij wss denken, wie de fuck is probeer .. klopt, ik lees gewoon veel mee.)
Dat is nu zelfs hooliganisme geworden.quote:Op zondag 27 oktober 2013 11:06 schreef -Strawberry- het volgende:
Ze worden verdacht van vandalisme TS, dat is wat anders dan daadwerkelijk vandalist zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |