abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 oktober 2013 @ 09:09:00 #76
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_132645507
Lekker voor dat smerige tuig. Een paar jaren laten wegrotten daar. Laat het een les zijn voor al dat dieren/milieu extremistische tuig.
pi_132645584
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 09:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Lekker voor dat smerige tuig. Een paar jaren laten wegrotten daar. Laat het een les zijn voor al dat dieren/milieu extremistische tuig.
:O
pi_132645618
Moermansk , daar begint het nu ook al koud te worden. Gaan die hippies vanzelf wel een toontje lager zingen.
pi_132646361
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 08:04 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Waarom op die manier je idealen opdringen aan anderen? Alhoewel geweldloos, zorgen ze wel voor schade, hinder, en inkomstenderving. Ik heb niks tegen hun idealen, maar wel de manier waarop ze die aan de man menen te moeten brengen.
Op welke manier precies? Overdrijf je nou niet? Je doet het voorkomen alsof Greenpeace de maatschappij volledig ontwricht.
pi_132647751
Dat ze op een normale manier geen aandacht krijgen, betekent niet dat je dan maar schade aan moet richten. Ik ben het ook niet eens met sommige bedrijven, moet ik ze dan maar platleggen? Als iedereen dat doet wordt het een mooie troep.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_132649018
quote:
14s.gif Op maandag 28 oktober 2013 09:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:O
Je zou bijna gaan hopen dat er een nieuwe ramp gebeurt :'(

Gewoon niet reageren op dat soort mensen lijkt me het beste :+
pi_132663036
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 10:50 schreef Me_Wesley het volgende:
Dat ze op een normale manier geen aandacht krijgen, betekent niet dat je dan maar schade aan moet richten. Ik ben het ook niet eens met sommige bedrijven, moet ik ze dan maar platleggen? Als iedereen dat doet wordt het een mooie troep.
In veel gevallen de enige manier om er aandacht voor te vragen. En die schade valt over het algemeen ook wel mee.
pi_132663308
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 18:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In veel gevallen de enige manier om er aandacht voor te vragen. En die schade valt over het algemeen ook wel mee.
Dus als het de enige manier is, is het goed? Ga lekker flyeren of lobbyen, reclamespotjes, etc.
Niet alleen schade, er is ook gewoon hinder. Tankstations afzetten, gewassen vernietigen, boten aan kettingen leggen, noem maar op.
Stel nou dat er een lobbygroep ter verbieden van Zwarte Piet de boot tegenhoudt, dan is Nederland te klein. Maar gaat het om het milieu, dan moet het allemaal maar mogen. Dat irriteert me, de arrogantie van "ja maar het is voor het milieu!!!". En ik ben daar niet alleen in.
'And I called your name,
pi_132664834
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 18:16 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dus als het de enige manier is, is het goed? Ga lekker flyeren of lobbyen, reclamespotjes, etc.
Niet alleen schade, er is ook gewoon hinder. Tankstations afzetten, gewassen vernietigen, boten aan kettingen leggen, noem maar op.
Stel nou dat er een lobbygroep ter verbieden van Zwarte Piet de boot tegenhoudt, dan is Nederland te klein. Maar gaat het om het milieu, dan moet het allemaal maar mogen. Dat irriteert me, de arrogantie van "ja maar het is voor het milieu!!!". En ik ben daar niet alleen in.
Nee écht :') Als je een lobbygroep tegen Zwarte Piet gaat vergelijken met Greenpeace dat houdt
het toch wel op.

De acties van Greenpeace zijn altijd doelgericht en geweldloos en gaan ook wel om iets belangrijkere
zaken dan dat Zwarte Piet geneuzel, maar omdat jij je waarschijnlijk totaal niet interesseert voor het
Milieu zie jij natuurlijk alleen een paar vervelende Gekkies.

Als jij naar dit filmpje kijkt weet je vast ook niet waar het over gaat.

Maar hier ging het dus om foute palmolie, zegt jou hélemaal niks natuurlijk.

http://www.online-persber(...)-greenpeace-campage/

Nestlé stopt met gebruik van foute palmolie na Greenpeace campage
17-05-2010

Nestlé, het grootste voedingsmiddelenbedrijf ter wereld, heeft vandaag gezegd geen grondstoffen zoals palmolie meer te zullen accepteren waarvoor regenwoud is gekapt. Deze stap komt na een twee maanden lange campagne van Greenpeace, gericht tegen het gebruik van foute palmolie door Nestlé. De uitbreiding van plantages voor palmolie en papierpulp is de hoofdoorzaak van de razendsnelle ontbossing in Indonesië en het uitsterven van de orang-oetan.
pi_132671057
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 18:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nee écht :') Als je een lobbygroep tegen Zwarte Piet gaat vergelijken met Greenpeace dat houdt
het toch wel op.

De acties van Greenpeace zijn altijd doelgericht en geweldloos en gaan ook wel om iets belangrijkere
zaken dan dat Zwarte Piet geneuzel, maar omdat jij je waarschijnlijk totaal niet interesseert voor het
Milieu zie jij natuurlijk alleen een paar vervelende Gekkies.

Als jij naar dit filmpje kijkt weet je vast ook niet waar het over gaat.

Maar hier ging het dus om foute palmolie, zegt jou hélemaal niks natuurlijk.

http://www.online-persber(...)-greenpeace-campage/

Nestlé stopt met gebruik van foute palmolie na Greenpeace campage
17-05-2010

Nestlé, het grootste voedingsmiddelenbedrijf ter wereld, heeft vandaag gezegd geen grondstoffen zoals palmolie meer te zullen accepteren waarvoor regenwoud is gekapt. Deze stap komt na een twee maanden lange campagne van Greenpeace, gericht tegen het gebruik van foute palmolie door Nestlé. De uitbreiding van plantages voor palmolie en papierpulp is de hoofdoorzaak van de razendsnelle ontbossing in Indonesië en het uitsterven van de orang-oetan.
Nee, foute palmolie zegt mij inderdaad niks.
Nogmaals, niet iedereen heeft dezelfde idealen en streefdoelen, en dat is maar goed ook.

Ludieke acties etc heb ik ook helemaal niks op tegen, en aandacht vragen voor wat jij belangrijk vindt is ook een belangrijk recht.

Alleen daar zijn grenzen aan, en ik vind dat die overschreden worden als je actief mensen die conflicteren met jouw belangen in de weg gaat zitten of schade toebrengt.

Dat zou een celstraf van 7 jaar overigens niet goedpraten, laat dat duidelijk zijn. Alles binnen proporties. Ik vind het alleen niet meer dan logisch dat je gestraft wordt en schadevergoedingen moet betalen voor aangerichte schades.

Ik vind het ook niet meer dan logisch dat mensen die milieu niet als dusdanig belangrijk zien geen zin hebben in tankstations die zijn afgesloten. Die daarom zich dus aan GreenPeace en hun arrogante houding tegenover bedrijven en burgers irriteren. En die het dus ook 'prima vinden' dat GreenPeace ook zelf lastig wordt gevallen af en toe.

Ze hebben ludieke acties, maar meer dan eens proberen ze hún waarheid en hún idealen er op bijna chanterende wijze doorheen te drukken.
'And I called your name,
pi_132673411
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 19:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Maar gelukkig gaat dit wel door :')

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)slandjaar-gaat-door/

21 oktober 2013, 21:00
Rutte belt met Poetin: Nederland-Ruslandjaar gaat door

[ afbeelding ]
Tuurlijk gaat dit door, we zijn niet voor niets aan die 400 jaar gekomen. Binnenkort wordt dit gewoon afgehandeld nadat Wimlex en Poetin gesproken hebben. In dit soort gevallen is een koningshuis nou ideaal, althans Bea was hier altijd erg sterk in.

Nu een 'statement' maken om het af te zeggen zou imho het domste en naiefste zijn wat je kunt doen.
pi_132675152
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 20:55 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Nee, foute palmolie zegt mij inderdaad niks.
Nogmaals, niet iedereen heeft dezelfde idealen en streefdoelen, en dat is maar goed ook.

Ludieke acties etc heb ik ook helemaal niks op tegen, en aandacht vragen voor wat jij belangrijk vindt is ook een belangrijk recht.

Alleen daar zijn grenzen aan, en ik vind dat die overschreden worden als je actief mensen die conflicteren met jouw belangen in de weg gaat zitten of schade toebrengt.

Dat zou een celstraf van 7 jaar overigens niet goedpraten, laat dat duidelijk zijn. Alles binnen proporties. Ik vind het alleen niet meer dan logisch dat je gestraft wordt en schadevergoedingen moet betalen voor aangerichte schades.

Ik vind het ook niet meer dan logisch dat mensen die milieu niet als dusdanig belangrijk zien geen zin hebben in tankstations die zijn afgesloten. Die daarom zich dus aan GreenPeace en hun arrogante houding tegenover bedrijven en burgers irriteren. En die het dus ook 'prima vinden' dat GreenPeace ook zelf lastig wordt gevallen af en toe.

Ze hebben ludieke acties, maar meer dan eens proberen ze hún waarheid en hún idealen er op bijna chanterende wijze doorheen te drukken.
Die bedrijven zijn juist fout bezig niet Greenpeace :N
pi_132675242
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 21:35 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Tuurlijk gaat dit door, we zijn niet voor niets aan die 400 jaar gekomen. Binnenkort wordt dit gewoon afgehandeld nadat Wimlex en Poetin gesproken hebben. In dit soort gevallen is een koningshuis nou ideaal, althans Bea was hier altijd erg sterk in.

Nu een 'statement' maken om het af te zeggen zou imho het domste en naiefste zijn wat je kunt doen.
Ja, ja weet ik wel dat dat dom en naief zou zijn en dat ben ik nou ook weer niet.
pi_132679839
Die boten van Greenpeace draaien zeker op zonne-energie. :')

Olie in de arctic is gewoon de toekomst. En ja, aan elke actie kleven risico's, of dat nu boringen of platformeteringen zijn. Greenpeace accepteert andermans risico's niet en hun eigen risico's brengen ze aan de man alsof ze zwaar mishandeld zijn. :')

Laten die Russen ze mooi voor 15 jaar opsluiten, mooi signaal aan andere idioten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_132681644
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 22:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Die bedrijven zijn juist fout bezig niet Greenpeace :N
Wat is fout? Fout volgens GreenPeace? Fout volgens de wet? Wat de ene groepering fout vindt hoeft niet de absolute waarheid te zijn. Daar zit hem nou net de crux.
'And I called your name,
pi_132681705
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 23:58 schreef El_Matador het volgende:

Olie in de arctic is gewoon de toekomst. En ja, aan elke actie kleven risico's, of dat nu boringen of platformeteringen zijn. Greenpeace accepteert andermans risico's niet
Was het maar alleen 'andermans risico', maar dat is het niet en dat is nu precies het punt.
pi_132681721
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 05:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Was het maar alleen 'andermans risico', maar dat is het niet en dat is nu precies het punt.
Je kan niet aan de ene kant boten laten varen op stookolie en protesteren tegen olieboringen, dan ben je gewoon keihard hypocriet en niet serieus te nemen.

Als die Greenpeacelui in milieuvriendelijke op zonne-energie draaiende boten zouden protesteren zouden ze nog enigszins geloofwaardig zijn. Maar nee.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_132681735
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 06:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je kan niet aan de ene kant boten laten varen op stookolie en protesteren tegen olieboringen, dan ben je gewoon keihard hypocriet en niet serieus te nemen.

Als die Greenpeacelui in milieuvriendelijke op zonne-energie draaiende boten zouden protesteren zouden ze nog enigszins geloofwaardig zijn. Maar nee.
Dit was geen protest tegen olieboringen in het algemeen, maar specifiek tegen het boren naar olie in zeer riskante omstandigheden in een van de meest kwetsbare gebieden ter wereld.
pi_132681828
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 06:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dit was geen protest tegen olieboringen in het algemeen, maar specifiek tegen het boren naar olie in zeer riskante omstandigheden in een van de meest kwetsbare gebieden ter wereld.
Wat dus onzin is. De veiligheidsmaatregelen in dr poolgebieden zijn enorm, de regels streng en Gazprom is echt niet uit op grote lekkages (dat de Russen kleine lekken accepteren is helaas genoeg bekend).

Het is prestige voor Greenpeace, geen idealistiache organisatie maar een miljoenenbedrijf op zoek naar publiciteit.

Als ze werkelijk begaan zijn met het milieu, raad ik ze aan in Kazachstan of Azerbeidzjan te protesteren. Niet door juist olieboringen te gaan verstoren met het risico van een blowout (schip entert en juist dan let men niet zo op de boring -door de afleiding van Greenpeace- en volgt een blowout).

Die lui zijn niet serieus te nemen en zoeken slechts makkelijke publiciteit, that's all. Maar dan ook de lasten, en dan gaan die veganisten ineens jammeren :') :')

pi_132681898
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 06:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat dus onzin is. De veiligheidsmaatregelen in dr poolgebieden zijn enorm, de regels streng en Gazprom is echt niet uit op grote lekkages (dat de Russen kleine lekken accepteren is helaas genoeg bekend).
quote:
The Prirazlomnaya rig, when it comes into sight, is a sturdy structure set about 20m (66ft)-deep on the seabed. The visible part of the platform - the "topside" - sits on a massive concrete and steel structure. The weight of this box is what keeps it in position.

Gazprom, the Russian state-owned company which operates the rig, says that this base is so heavy that it cannot be moved, even by thick ice. The company insists that drilling here is no different just because it is in the Arctic. It says there are many rigs - off Sakhalin Island in the far east for example - which have to cope with frozen seas.

But environmental campaigners - and not only Greenpeace - insist that the Arctic is different. They say the nature here is unique. The polar bears, walruses, narwhals that live there have nowhere else to go. They warn that the Arctic Ocean only has two narrow entrances - one by Iceland and the other by Alaska. That means there is little mixing with other seas, so any oil spill would not disperse. Then there is the cold.

Igor Chestin, chief executive of the environmental group WWF Russia, warns that because of the low temperatures an oil spill in the Arctic could be catastrophic.

"If you look at oil spills which happen in tropical waters, normally within a few years you don't find the oil anymore," he said, "because there are bacteria which actually absorb the oil and the oil disappears.

"But if you look at the northern environment, and for example the famous Exxon Valdez accident near Alaska, you still find the oil there. It's still poisoning the environment 24 years after the accident happened. It's still there. It didn't disappear - there are no micro-organisms which can absorb the oil."

He says that an oil spill that might disperse in three years in warmer waters might take 100 years to disperse in the Arctic.

"Not a single oil company currently has the technology to deal with an oil spill under the ice. Some of them know how to collect oil from the surface of the water, or from the surface of the ice, which is like land. But under the ice? There are no technologies which can deal with that, and that means that the oil can spread over the place."
On Russia's controversial Arctic oil rig Prirazlomnaya

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2013 07:06:32 ]
pi_132685265
quote:
FANN, normaliter waardeer ik je posts enorm, en vind ze vaak een waardevolle toevoeging.

Maar in dit topic (en andere gerelateerde GP topics) ben je wel heel erg fel, en ook kortaf (met een stukje onredelijkheid) jegens mensen die niet zo heel begaan zijn met (de activisten) van Greenpeace.

Ik kan duidelijk zien dat dat voortkomt uit een liefde voor de natuur en het behoud daarvan, maar dit begint een beetje op simpele propaganda te kijken. Andere meningen worden simpelweg afgedaan als onzin, je gebruikt veel emotionele argumenten en ik zie je op de man spelen, en dat ben ik toch echt niet van je gewend.

(en nu zal jij wss denken, wie de fuck is probeer .. klopt, ik lees gewoon veel mee.)
"Pools are perfect for holding water"
pi_132685361
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 11:06 schreef probeer het volgende:

[..]

FANN, normaliter waardeer ik je posts enorm, en vind ze vaak een waardevolle toevoeging.

Maar in dit topic (en andere gerelateerde GP topics) ben je wel heel erg fel, en ook kortaf (met een stukje onredelijkheid) jegens mensen die niet zo heel begaan zijn met (de activisten) van Greenpeace.

Ik kan duidelijk zien dat dat voortkomt uit een liefde voor de natuur en het behoud daarvan, maar dit begint een beetje op simpele propaganda te kijken. Andere meningen worden simpelweg afgedaan als onzin en ik zie je op de man spelen, en dat ben ik toch echt niet van je gewend.

(en nu zal jij wss denken, wie de fuck is probeer .. klopt, ik lees gewoon veel mee.)
Ik speel juist niet op de man, daarom was dit het laatste wat ik had toe te voegen, wie denkt dat
Greenpeace goed werk doet kan tekenen en wie er anders over denk tekent gewoon niet, wat
heeft het voor zin om een beetje herrie te gaan schoppen?

Het lijkt de Zwarte Piet discussie wel hier :+
pi_132716898
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:06 schreef -Strawberry- het volgende:
Ze worden verdacht van vandalisme TS, dat is wat anders dan daadwerkelijk vandalist zijn.
Dat is nu zelfs hooliganisme geworden.

http://www.nu.nl/buitenla(...)eel-aangeklaagd.html

29 oktober 2013 09:31
Nog vier Greenpeace-activisten formeel aangeklaagd

Justitie in Rusland heeft nog eens vier opvarenden van het Greenpeace-ship Arctic Sunrise formeel in staat van beschuldiging gesteld wegens hooliganisme.

Het gaat om drie Britten en een Nieuw-Zeelander. Maandag werden al drie andere opvarenden formeel aangeklaagd. Dat meldde persbureau RIA Novosti in de nacht van maandag op dinsdag.
Volgens een woordvoerder zijn vorige week de drie eerste opvarenden, twee Russen en een Turk, in staat van beschuldiging gesteld.

Hooliganisme is volgens het Russisch een strafbaar feit waarop maximaal zeven jaar gevangenisstraf staat.

Nederlanders
Onder de dertig opvarenden zijn ook twee Nederlanders. Den Haag probeert hun vrijlating te bewerkstelligen. De Arctic Sunrise vaart bovendien onder Nederlandse vlag.
Het schip werd vorige maand na een actie bij een boorplatform bij Nova Zembla geënterd door de Russische autoriteiten. Het schip is daarna overgebracht naar Moermansk.

Aanvankelijk werden de opvarenden aangeklaagd voor piraterij, waarop een straf van maximaal vijftien jaar staat. Die aanklacht liet de Russische justitie vorige week vallen in ruil voor de mildere aantijging van hooliganisme.

Vorige week wees een rechtbank in Moermansk alle aanvragen tot borgtocht en huisarrest af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')