Daar had hij aan, moeten denken voordat hij vandalisme ging plegen.quote:Activist Greenpeace vanuit cel: 'Dat vlees kun je beter niet eten'
Greenpeaceactivist Frank Hewetson heeft in een brief aan de Britse krant The Independent on Sunday geschreven over het leven in de gevangenis in Moermansk, Rusland. De voormalige restaurantrecensent hield een dagboek bij over het eten dat hij voorgeschoteld kreeg.
In de lunch is 'ergens wel een aardappel te vinden', schrijft hij. 'De truc is om de deeltjes vlees eruit te vissen en vast te stellen dat het echt om vlees gaat alvorens het te consumeren. Het is vaak wijs ze niet op te eten.'
Ook schrijft hij over de schoonmaakploeg die zijn cel om 7 uur 's ochtends komt schoonmaken 'maar de kamer vaak viezer achterlaat dan toen ze kwamen'.
Hewetson schrijft in een cel te zitten van 5 bij 2 meter. Hij opent zijn brief met een beschrijving van het noordpoolgebied. 'Mijn observaties zijn enigszins beperkt tot een muur van 9 meter hoog, rollen prikkeldraad, een hondenhek, een wachttoren en meer prikkeldraad.'
Hewetson zit in Rusland met 29 andere activisten, onder wie twee Nederlanders, vast op verdenking van vandalisme. Het onder Nederlandse vlag varende schip Arctic Sunrise werd in september opgebracht door de Russische autoriteiten na een protestactie bij een boorplatform van Gazprom in de Petsjorazee. De opvarenden werden eerst beschuldigd van piraterij, maar sinds kort van vandalisme. Daar staat in Rusland maximaal 7 jaar gevangenisstraf op.
Hewetson was voorheen redacteur, reisverslaggever en restaurantrecensent bij The Independent on Sunday.
Bron: AD
Zal vast niet lang, meer duren voordat ze veroordeelt zijn als vandalist.quote:Op zondag 27 oktober 2013 11:06 schreef -Strawberry- het volgende:
Ze worden verdacht van vandalisme TS, dat is wat anders dan daadwerkelijk vandalist zijn.
Omdat je anders elk half jaar nieuwe cellen mag bouwen omdat de voorgaande tot beschermd natuurreservaat zijn uitgeroepen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 11:38 schreef Leandra het volgende:
Waarom wordt een gevangeniscel schoongemaakt door schoonmakers?
Even los van waarvan de Russen ze beschuldigen: wat hebben de activisten exact allemaal gedaan?quote:Op zondag 27 oktober 2013 11:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
deze actie doet ie vast geen 2e keer in Rusland dus dan is de cel toch een goed afschrikmiddel, beter dan ons staatshotel
In de 500 meter zone geweest van een installatie en de installatie beklommen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 11:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Even los van waarvan de Russen ze beschuldigen: wat hebben de activisten exact allemaal gedaan?
Protesteren tegen olieboringenquote:Op zondag 27 oktober 2013 11:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Even los van waarvan de Russen ze beschuldigen: wat hebben de activisten exact allemaal gedaan?
Dat is toch precies het doel van die lui?quote:Op zondag 27 oktober 2013 11:52 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Omdat je anders elk half jaar nieuwe cellen mag bouwen omdat de voorgaande tot beschermd natuurreservaat zijn uitgeroepen.
Beter lees je je in waarom ze zijn gearresteerd.quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:09 schreef TweeGrolsch het volgende:
Waarom zijn sommige fokkers zo vrolijk om dit soort zaken? Het is niet alsof die greenpeace gekkies dat platform gingen opblazen. Ze wouden er een spandoekje ophangen...
Of zijn dit wellicht dezelfde mensen die graag die waxinelichtgooier voor 10 jaar achter de tralies zetten.
Omdat ze die andere olieramp alweer zijn vergeten..quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:09 schreef TweeGrolsch het volgende:
Waarom zijn sommige fokkers zo vrolijk om dit soort zaken? Het is niet alsof die greenpeace gekkies dat platform gingen opblazen. Ze wouden er een spandoekje ophangen...
Of zijn dit wellicht dezelfde mensen die graag die waxinelichtgooier voor 10 jaar achter de tralies zetten.
Je mag er vanuit gaan dat die 'schoonmakers' ook gewoon gevangen zijn lijkt me.quote:Op zondag 27 oktober 2013 11:38 schreef Leandra het volgende:
Waarom wordt een gevangeniscel schoongemaakt door schoonmakers?
Omdat het achterlijke idioten zijn gewoon?quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:09 schreef TweeGrolsch het volgende:
Gewoon een kwestie van 'if you can't do the time...'quote:Op zondag 27 oktober 2013 18:25 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Omdat het achterlijke idioten zijn gewoon?
De usual suspects zitten hier weer te juichen over de pijn van anderen. Je zou het ze bijna toewensen, die randebielen. Maar wel huilen als iemand iets gemeens over Piet zegt.
Moet jij niet emotioneel doen over Piet?quote:Op zondag 27 oktober 2013 18:32 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Gewoon een kwestie van 'if you can't do the time...'
Haha meteen op de man spelen. Niveautje!quote:Op zondag 27 oktober 2013 18:34 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Moet jij niet emotioneel doen over Piet?
Omdat Rusland geen fuck geeft.quote:Op zondag 27 oktober 2013 18:42 schreef -Kadesh- het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)op-Eiffeltoren.dhtml
Waarom die actie in Parijs? Moskou lijkt me een betere locatie.
Omdat ze bang zijn opgepakt te worden nu ze weten dat ze daar niet onschendbaar zijn.quote:Op zondag 27 oktober 2013 18:42 schreef -Kadesh- het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)op-Eiffeltoren.dhtml
Waarom die actie in Parijs? Moskou lijkt me een betere locatie.
Ik zou ook wat rustiger aan doen als ik het risico zou lopen 2 jaar in een werkkamp te zitten vanwege m'n principes.quote:Op zondag 27 oktober 2013 18:50 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Omdat ze bang zijn opgepakt te worden nu ze weten dat ze daar niet onschendbaar zijn.
Greenpeace: grote bek, moedig en daadkrachtig, totdat het een beetje tegenzit.
Ik ook. Maar ik zou sowieso geen misdaden begaan in Rusland als ik eerlijk benquote:Op zondag 27 oktober 2013 18:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik zou ook wat rustiger aan doen als ik het risico zou lopen 2 jaar in een werkkamp te zitten vanwege m'n principes.
Ze hadden dit niet echt verwacht.quote:Op zondag 27 oktober 2013 18:32 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Gewoon een kwestie van 'if you can't do the time...'
Nee, oke. Als je misdaden pleegt en je verwacht niet gestraft te worden, moet je vrijuit gaan. Toch? Of wat wil je hiermee zeggen? Of kom je weer met zo'n ubergeile ad hominem?quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:10 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Ze hadden dit niet echt verwacht.
Je snapt het weer niet, wat mij niet verbaast.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:12 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, oke. Als je misdaden pleegt en je verwacht niet gestraft te worden, moet je vrijuit gaan. Toch? Of wat wil je hiermee zeggen? Of kom je weer met zo'n ubergeile ad hominem?
Leg. Dan. Uit. Of snap je het zelf ook niet?quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:13 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Je snapt het weer niet, wat mij niet verbaast.
Ze hebben helemaal geen misdaad gepleegd, ze hebben geprotesteerd tegen de olieboringen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:14 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Leg. Dan. Uit. Of snap je het zelf ook niet?
Ze hebben ook nog geprobeerd om ze van drugsbezit te beschuldigen, want tja, die olieboringenquote:Hewetson zit in Rusland met 29 andere activisten, onder wie twee Nederlanders, vast op verdenking van vandalisme. Het onder Nederlandse vlag varende schip Arctic Sunrise werd in september opgebracht door de Russische autoriteiten na een protestactie bij een boorplatform van Gazprom in de Petsjorazee. De opvarenden werden eerst beschuldigd van piraterij, maar sinds kort van vandalisme. Daar staat in Rusland maximaal 7 jaar gevangenisstraf op.
quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:23 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Beter lees je je in waarom ze zijn gearresteerd.
Ja, zo ver was ik al, maar zijn ze niet wederrechtelijk op het boorplatform geklommen? Hebben ze daar geen schade aangericht? Dat zijn de vragen die er imho toe doen, niet of er kans is op een nieuwe ramp.quote:
Ga je maar inlezen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:31 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, zo ver was ik al, maar zijn ze niet wederrechtelijk op het boorplatform geklommen? Hebben ze daar geen schade aangericht? Dat zijn de vragen die er imho toe doen, niet of er kans is op een nieuwe ramp.
Het zijn meer retorische vragen maar bedankt voor het antwoorden.quote:
Gelukkig maarquote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/2035396
21 oktober 2013, 21:00
Rutte belt met Poetin: Nederland-Ruslandjaar gaat door
[ afbeelding ]
Waarom ga je niet lekker je domme opmerkingen hier spuienquote:
Omdat ik niet op powned actief ben en daar ook geen zin in heb. Kan jij niet naar joop.nl ofzo?quote:
Hij hoort daar meer thuis inderdaad af en toe.quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Waarom ga je niet lekker je domme opmerkingen hier spuien
http://www.powned.tv/nieu(...)ist_vindt_russi.html
Dan vreet je maar niks.
naaktopdefiets | 27-10-13 | 10:52 | niet ok!
Ik had me ook aangemeld voor een Greenpeace actie maar ze hadden geen Van Dobben croquetten.
löl met vingers | 27-10-13 | 10:52 | niet ok!
Mmmmmmm, een goede borsjtsj kan erg lekker zijn, ook al gruwen West-Europeanen al bij het horen van het woord.
Boer Harm uut Twente | 27-10-13 | 10:52 | niet ok!
Greenpeace haald ook vieze streken uit dus vies eten is ook goed voor dat tuig.
gerrit5042 | 27-10-13 | 10:53 | niet ok!
Die mensen eten sowieso toch alleen gras en tofu?
Deipnosophist | 27-10-13 | 10:53 | niet ok!
Whahahahahahaha dan had je maar niet moeten denken dat je als greenpies lul overal mee weg kan komen.
Iets met kont branden en blaren zitten.
Scheetje Beef | 27-10-13 | 10:54 | niet ok!
Daarom drinken ze er ook sloten wodka bij.
sodeja | 27-10-13 | 10:54 | niet ok!
Veel mensen in Nederland zouden anno 2013 heel blij zijn met 'n gratis hapje, aangezien na aftrek van alle belastingen over belastingen waar je weer belasting over moet betalen en dan om het niet af te leren nog eens belasting over dokt, je niet zo heel veel meer overhoudt
Vindt het dan ook helemaal niet netjes wat Frank doet!
S. Choft | 27-10-13 | 10:54 | niet ok!
FREE GREENPEACE! Kebab is trouwens ook niet te vreten, en wat dacht je van McDonalds? Nooit van mijn leven Meer naar de MAC...
jan de patatboer | 27-10-13 | 10:55 | niet ok!
Ach wat zielig. Ik stuur een lekkere walvisbiefstuk op.
Rommelende Onderbuik | 27-10-13 | 10:55 | niet ok!
Het zijn wel meer jouw type mensen. #tipquote:Op zondag 27 oktober 2013 19:49 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Omdat ik niet op powned actief ben en daar ook geen zin in heb. Kan jij niet naar joop.nl ofzo?
Ze zijn helemaal nergens onschendbaar.quote:Op zondag 27 oktober 2013 18:50 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Omdat ze bang zijn opgepakt te worden nu ze weten dat ze daar niet onschendbaar zijn.
Greenpeace: grote bek, moedig en daadkrachtig, totdat het een beetje tegenzit.
Klopt. Maar in bijvoorbeeld Nederland kunnen ze ver gaan zonder enige consequentie waardoor het idee van onschendbaarheid zich toch wel in hun beperkte verstand ging worstelen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:42 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Ze zijn helemaal nergens onschendbaar.
Je lult ook maar wat uit je nek hè.quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:45 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Klopt. Maar in bijvoorbeeld Nederland kunnen ze ver gaan zonder enige consequentie waardoor het idee van onschendbaarheid zich toch wel in hun beperkte verstand ging worstelen.
Wanneer zijn ze ver gegaan zonder dat daar juridische consequenties aan waren verbonden dan?quote:Op zondag 27 oktober 2013 20:45 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Klopt. Maar in bijvoorbeeld Nederland kunnen ze ver gaan zonder enige consequentie waardoor het idee van onschendbaarheid zich toch wel in hun beperkte verstand ging worstelen.
Ze zijn op de vlucht geslagen en ontkomen. Geen goed voorbeeld.quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:20 schreef bijdehand het volgende:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article20833150.ece
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |