abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132610168
quote:
Activist Greenpeace vanuit cel: 'Dat vlees kun je beter niet eten'

Greenpeaceactivist Frank Hewetson heeft in een brief aan de Britse krant The Independent on Sunday geschreven over het leven in de gevangenis in Moermansk, Rusland. De voormalige restaurantrecensent hield een dagboek bij over het eten dat hij voorgeschoteld kreeg.

In de lunch is 'ergens wel een aardappel te vinden', schrijft hij. 'De truc is om de deeltjes vlees eruit te vissen en vast te stellen dat het echt om vlees gaat alvorens het te consumeren. Het is vaak wijs ze niet op te eten.'

Ook schrijft hij over de schoonmaakploeg die zijn cel om 7 uur 's ochtends komt schoonmaken 'maar de kamer vaak viezer achterlaat dan toen ze kwamen'.

Hewetson schrijft in een cel te zitten van 5 bij 2 meter. Hij opent zijn brief met een beschrijving van het noordpoolgebied. 'Mijn observaties zijn enigszins beperkt tot een muur van 9 meter hoog, rollen prikkeldraad, een hondenhek, een wachttoren en meer prikkeldraad.'

Hewetson zit in Rusland met 29 andere activisten, onder wie twee Nederlanders, vast op verdenking van vandalisme. Het onder Nederlandse vlag varende schip Arctic Sunrise werd in september opgebracht door de Russische autoriteiten na een protestactie bij een boorplatform van Gazprom in de Petsjorazee. De opvarenden werden eerst beschuldigd van piraterij, maar sinds kort van vandalisme. Daar staat in Rusland maximaal 7 jaar gevangenisstraf op.

Hewetson was voorheen redacteur, reisverslaggever en restaurantrecensent bij The Independent on Sunday.
Bron: AD
Daar had hij aan, moeten denken voordat hij vandalisme ging plegen. :W
Ура для россии
pi_132610219
_O_ deze actie doet ie vast geen 2e keer in Rusland dus dan is de cel toch een goed afschrikmiddel, beter dan ons staatshotel
pi_132610300
Ze worden verdacht van vandalisme TS, dat is wat anders dan daadwerkelijk vandalist zijn.
pi_132610951
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:06 schreef -Strawberry- het volgende:
Ze worden verdacht van vandalisme TS, dat is wat anders dan daadwerkelijk vandalist zijn.
Zal vast niet lang, meer duren voordat ze veroordeelt zijn als vandalist.
Ура для россии
  zondag 27 oktober 2013 @ 11:38:48 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132611103
Waarom wordt een gevangeniscel schoongemaakt door schoonmakers?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132611525
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:38 schreef Leandra het volgende:
Omdat je anders elk half jaar nieuwe cellen mag bouwen omdat de voorgaande tot beschermd natuurreservaat zijn uitgeroepen. ;)
  zondag 27 oktober 2013 @ 11:54:27 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_132611582
Bij Greenpeace zitten en niet vega zijn :')
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_132611587
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
_O_ deze actie doet ie vast geen 2e keer in Rusland dus dan is de cel toch een goed afschrikmiddel, beter dan ons staatshotel
Even los van waarvan de Russen ze beschuldigen: wat hebben de activisten exact allemaal gedaan?
pi_132612446
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:54 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Even los van waarvan de Russen ze beschuldigen: wat hebben de activisten exact allemaal gedaan?
In de 500 meter zone geweest van een installatie en de installatie beklommen.
Dat is gewoon verboden volgens de wet.

Iig. wat ik me door FOK!ers heb laten vertellen ;)
pi_132612465
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:54 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Protesteren tegen olieboringen

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-24427153

Spill risk
The Prirazlomnaya rig, when it comes into sight, is a sturdy structure set about 20m (66ft)-deep on the seabed. The visible part of the platform - the "topside" - sits on a massive concrete and steel structure. The weight of this box is what keeps it in position.

Gazprom, the Russian state-owned company which operates the rig, says that this base is so heavy that it cannot be moved, even by thick ice. The company insists that drilling here is no different just because it is in the Arctic. It says there are many rigs - off Sakhalin Island in the far east for example - which have to cope with frozen seas.

Continue reading the main story

Start Quote

Gazprom's Artur Akopov
By coming so close Greenpeace could have damaged the base of the platform”

Artur Akopov
Rig manager
But environmental campaigners - and not only Greenpeace - insist that the Arctic is different. They say the nature here is unique. The polar bears, walruses, narwhals that live there have nowhere else to go. They warn that the Arctic Ocean only has two narrow entrances - one by Iceland and the other by Alaska. That means there is little mixing with other seas, so any oil spill would not disperse. Then there is the cold.

Igor Chestin, chief executive of the environmental group WWF Russia, warns that because of the low temperatures an oil spill in the Arctic could be catastrophic.

"If you look at oil spills which happen in tropical waters, normally within a few years you don't find the oil anymore," he said, "because there are bacteria which actually absorb the oil and the oil disappears.

"But if you look at the northern environment, and for example the famous Exxon Valdez accident near Alaska, you still find the oil there. It's still poisoning the environment 24 years after the accident happened. It's still there. It didn't disappear - there are no micro-organisms which can absorb the oil."

He says that an oil spill that might disperse in three years in warmer waters might take 100 years to disperse in the Arctic.

"Not a single oil company currently has the technology to deal with an oil spill under the ice. Some of them know how to collect oil from the surface of the water, or from the surface of the ice, which is like land. But under the ice? There are no technologies which can deal with that, and that means that the oil can spread over the place."

http://www.bbc.co.uk/news/uk-24530870

15 October 2013 Last updated at 11:20 GMT

Greenpeace Briton Frank Hewetson denied bail in Russia

A British Greenpeace activist held in Russia on piracy charges has been denied bail.

Frank Hewetson, 45, a logistics co-ordinator on Greenpeace ship the Arctic Sunrise, is among 30 people being held in the city of Murmansk.

The Arctic Sunrise was seized nearly four weeks ago by Russian security forces after some activists tried to scale an offshore oil platform.

So far all bail applications in the case have been refused.

Piracy in Russia carries a maximum sentence of 15 years.
pi_132617805
Wat een sukkel.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_132618512
quote:
2s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:52 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Omdat je anders elk half jaar nieuwe cellen mag bouwen omdat de voorgaande tot beschermd natuurreservaat zijn uitgeroepen. ;)
Dat is toch precies het doel van die lui?
  zondag 27 oktober 2013 @ 17:09:03 #14
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_132622925
Waarom zijn sommige fokkers zo vrolijk om dit soort zaken? Het is niet alsof die greenpeace gekkies dat platform gingen opblazen. Ze wouden er een spandoekje ophangen...
Of zijn dit wellicht dezelfde mensen die graag die waxinelichtgooier voor 10 jaar achter de tralies zetten.
  zondag 27 oktober 2013 @ 17:19:30 #15
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_132623286
Denken dat mensen medelijden hebben met een stel GroenLinksers achter de tralies. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_132623398
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 17:09 schreef TweeGrolsch het volgende:
Waarom zijn sommige fokkers zo vrolijk om dit soort zaken? Het is niet alsof die greenpeace gekkies dat platform gingen opblazen. Ze wouden er een spandoekje ophangen...
Of zijn dit wellicht dezelfde mensen die graag die waxinelichtgooier voor 10 jaar achter de tralies zetten.
Beter lees je je in waarom ze zijn gearresteerd. :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_132623524
quote:
Omdat ze die andere olieramp alweer zijn vergeten..
http://www.greenpeace.nl/news/greenpeace-in-actie-tegen-risk/

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)xico-teisteren.dhtml

"Olieramp Golf van Mexico oorzaak van misvormde vis"
BP-ramp blijft Golf van Mexico teisteren
21/10/13, 22:00

Drie jaar na de olieramp met de Deepwater Horizon blijven de gevolgen voor de Golf van Mexico aanhouden. Een dalende visvangst en misvormingen bij zeedieren wijzen op een ecosysteem in diepe crisis.
pi_132624142
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:38 schreef Leandra het volgende:
Je mag er vanuit gaan dat die 'schoonmakers' ook gewoon gevangen zijn lijkt me.
pi_132625512
quote:
Omdat het achterlijke idioten zijn gewoon?

De usual suspects zitten hier weer te juichen over de pijn van anderen. Je zou het ze bijna toewensen, die randebielen. Maar wel huilen als iemand iets gemeens over Piet zegt. :r
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_132625739
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:25 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

De usual suspects zitten hier weer te juichen over de pijn van anderen. Je zou het ze bijna toewensen, die randebielen. Maar wel huilen als iemand iets gemeens over Piet zegt. :r
Gewoon een kwestie van 'if you can't do the time...'
pi_132625791
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:32 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Moet jij niet emotioneel doen over Piet?
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_132625836
quote:
5s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:34 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Moet jij niet emotioneel doen over Piet?
Haha meteen op de man spelen. Niveautje!
  zondag 27 oktober 2013 @ 18:42:33 #23
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_132626053
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)op-Eiffeltoren.dhtml

Waarom die actie in Parijs? Moskou lijkt me een betere locatie.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_132626287
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:42 schreef -Kadesh- het volgende:

Omdat Rusland geen fuck geeft.
pi_132626377
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:42 schreef -Kadesh- het volgende:

Omdat ze bang zijn opgepakt te worden nu ze weten dat ze daar niet onschendbaar zijn.

Greenpeace: grote bek, moedig en daadkrachtig, totdat het een beetje tegenzit.
pi_132626809
quote:
6s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:50 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Omdat ze bang zijn opgepakt te worden nu ze weten dat ze daar niet onschendbaar zijn.

Ik zou ook wat rustiger aan doen als ik het risico zou lopen 2 jaar in een werkkamp te zitten vanwege m'n principes.
pi_132627331
quote:
14s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik zou ook wat rustiger aan doen als ik het risico zou lopen 2 jaar in een werkkamp te zitten vanwege m'n principes.
Ik ook. Maar ik zou sowieso geen misdaden begaan in Rusland als ik eerlijk ben :')
pi_132627362
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:32 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ze hadden dit niet echt verwacht.
pi_132627475
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 19:10 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Ze hadden dit niet echt verwacht.
Nee, oke. Als je misdaden pleegt en je verwacht niet gestraft te worden, moet je vrijuit gaan. Toch? Of wat wil je hiermee zeggen? Of kom je weer met zo'n ubergeile ad hominem?
pi_132627526
quote:
6s.gif Op zondag 27 oktober 2013 19:12 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee, oke. Als je misdaden pleegt en je verwacht niet gestraft te worden, moet je vrijuit gaan. Toch? Of wat wil je hiermee zeggen? Of kom je weer met zo'n ubergeile ad hominem?
Je snapt het weer niet, wat mij niet verbaast.
pi_132627605
quote:
6s.gif Op zondag 27 oktober 2013 19:13 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Je snapt het weer niet, wat mij niet verbaast.
Leg. Dan. Uit. Of snap je het zelf ook niet? ;)
pi_132628239
quote:
6s.gif Op zondag 27 oktober 2013 19:14 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Leg. Dan. Uit. Of snap je het zelf ook niet? ;)
Ze hebben helemaal geen misdaad gepleegd, ze hebben geprotesteerd tegen de olieboringen.

Eerst werden ze van piraterij beschuldigd, maar dat klopte niet...

http://www.volkskrant.nl/(...)eter-niet-eten.dhtml

quote:
Hewetson zit in Rusland met 29 andere activisten, onder wie twee Nederlanders, vast op verdenking van vandalisme. Het onder Nederlandse vlag varende schip Arctic Sunrise werd in september opgebracht door de Russische autoriteiten na een protestactie bij een boorplatform van Gazprom in de Petsjorazee. De opvarenden werden eerst beschuldigd van piraterij, maar sinds kort van vandalisme. Daar staat in Rusland maximaal 7 jaar gevangenisstraf op.
Ze hebben ook nog geprobeerd om ze van drugsbezit te beschuldigen, want tja, die olieboringen
moeten natuurlijk doorgaan, of er nu kans is op een nieuwe ramp zoals in Mexico of niet.

http://www.nu.nl/binnenla(...)eace-activisten.html

21 oktober 2013 17:17
Nederland naar Zeerechttribunaal om Greenpeace-activisten

Nederland stapt naar het Internationaal Zeerechttribunaal voor het vrijlaten van alle dertig activisten van het Greenpeace-schip Arctic Sunrise.

Dat maakt minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken maandag bekend.
Nederland begon over de zaak twee weken geleden een arbitrageprocedure. Tijdens deze procedure is Rusland gevraagd om schip en activisten direct vrij te laten.

Omdat Rusland hier binnen twee weken geen gehoor aan heeft gegeven, kan Nederland het tribunaal in Hamburg nu via een spoedprocedure verzoeken dit de Russen op te dragen.
De zitting is naar verwachting binnen twee of drie weken in Hamburg. Het tribunaal komt binnen ongeveer een maand met een oordeel.

De arbitrageprocedure loopt intussen gewoon door. Ook via andere diplomatieke wegen zal Timmermans blijven proberen de kwestie op te lossen, aldus zijn woordvoerder. Het is de eerste keer dat Nederland een dergelijk verzoek indient bij het Zeerechttribunaal.
Greenpeace laat in een reactie weten ''heel blij'' te zijn dat Nederland naar het Zeerechttribunaal stapt. ''We gaan ervan uit dat het recht zal zegevieren. Onze mensen zijn aangeklaagd voor piraterij. Daar is geen enkele sprake van. We hopen heel erg dat ze vrijkomen'', zegt een woordvoerster maandagmiddag.

Volgens Greenpeace gaat het naar omstandigheden goed met de bemanning. ''Maar die omstandigheden zijn natuurlijk absoluut niet prettig. Dat is een gevangenis nooit, en zeker daar niet. Ze zijn gelukkig gezonde mensen, ze houden zich kranig.''
Piraterij

De Arctic Sunrise werd vorige maand na een actie bij een boorplatform bij Nova Zembla geënterd door de Russische autoriteiten. Het schip is daarna overgebracht naar Moermansk. De opvarenden, onder wie twee Nederlanders, worden beschuldigd van piraterij. Daar staat in Rusland maximaal vijftien jaar gevangenisstraf op.
Nederland is overigens bereid de hele procedure in Hamburg te staken als de Russen bereid zijn de kwestie in nauw overleg met Nederland op te lossen. Maar Timmermans zal de procedure pas stoppen als het schip en de bemanning zijn vrijgelaten en vertrokken uit Rusland.
Drugs
Twee weken geleden meldden Russische onderzoekers dat er drugs zijn gevonden aan boord van het schip. Hierdoor zou de gevangenisstraf van de opvarenden verlengd kunnen worden.
Volgens Jasper Teulings, hoofd juridische zaken van Greenpeace, zijn de beschuldigingen tekenen dat Rusland op zoek is naar nieuwe gronden om de opvarenden van het schip vast te houden, omdat steeds duidelijker wordt dat de aanklacht voor piraterij nergens op is gebaseerd.
''Het is glashelder dat het schip geen illegale drugs aan boord had'', aldus Teulings.
De Arctic Sunrise vaart onder Nederlandse vlag. Bovendien komen twee van de dertig opvarenden uit Nederland.

Dat stukje uit de TT komt uit een brief die deze man naar zijn vrouw heeft gestuurd.

http://www.independent.co(...)-russia-8906307.html
pi_132628497
quote:
6s.gif Op zondag 27 oktober 2013 17:23 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Beter lees je je in waarom ze zijn gearresteerd. :)
pi_132628562
quote:
Ja, zo ver was ik al, maar zijn ze niet wederrechtelijk op het boorplatform geklommen? Hebben ze daar geen schade aangericht? Dat zijn de vragen die er imho toe doen, niet of er kans is op een nieuwe ramp.
pi_132628611
quote:
6s.gif Op zondag 27 oktober 2013 19:31 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, zo ver was ik al, maar zijn ze niet wederrechtelijk op het boorplatform geklommen? Hebben ze daar geen schade aangericht? Dat zijn de vragen die er imho toe doen, niet of er kans is op een nieuwe ramp.
Ga je maar inlezen.
pi_132628670
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 19:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ga je maar inlezen.
Het zijn meer retorische vragen maar bedankt voor het antwoorden.
pi_132628827
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 29-10-2013 04:51:40 ]
pi_132629202
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)eenpeace-in-rusland/

18 oktober 2013, 13:23
Inbraak in tijdelijk kantoor Greenpeace in Rusland

Greenpeace Greenpeace
BREAKING: CCTV footage shows 6 men in balaclavas breaking into grounds of our office in Murmansk #FreetheArctic30 http://t.co/ch0qiDiW2J
18 oktober

Bij de inbraak is een kooi meegenomen die activisten wilden gebruiken bij een protest tegen de arrestatie van de dertig opvarenden van de Arctic Sunrise. Zij zitten sinds vorige maand vast in Moermansk.

Het schip is 19 september geënterd bij een olieplatform waar een protestactie zou plaatsvinden tegen plannen van Gazprom en Shell om naar olie te boren in de Pechora Zee. Vervolgens is het schip naar Moermansk gesleept en zijn de opvarenden gearresteerd. Alle dertig zijn ze aangeklaagd voor piraterij. Hierop staat een celstraf van maximaal vijftien jaar.

Maar gelukkig gaat dit wel door :')

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)slandjaar-gaat-door/

21 oktober 2013, 21:00
Rutte belt met Poetin: Nederland-Ruslandjaar gaat door

pi_132629239
quote:
0s.gif [b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/2035396
21 oktober 2013, 21:00
Rutte belt met Poetin: Nederland-Ruslandjaar gaat door

[ afbeelding ]
Gelukkig maar _O_
pi_132629441
quote:
6s.gif Op zondag 27 oktober 2013 19:43 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Gelukkig maar _O_
Waarom ga je niet lekker je domme opmerkingen hier spuien

http://www.powned.tv/nieu(...)ist_vindt_russi.html

Dan vreet je maar niks.
naaktopdefiets | 27-10-13 | 10:52 | niet ok!

Ik had me ook aangemeld voor een Greenpeace actie maar ze hadden geen Van Dobben croquetten.
löl met vingers | 27-10-13 | 10:52 | niet ok!

Mmmmmmm, een goede borsjtsj kan erg lekker zijn, ook al gruwen West-Europeanen al bij het horen van het woord.

Boer Harm uut Twente | 27-10-13 | 10:52 | niet ok!
Greenpeace haald ook vieze streken uit dus vies eten is ook goed voor dat tuig.
gerrit5042 | 27-10-13 | 10:53 | niet ok!

Die mensen eten sowieso toch alleen gras en tofu?
Deipnosophist | 27-10-13 | 10:53 | niet ok!

Whahahahahahaha dan had je maar niet moeten denken dat je als greenpies lul overal mee weg kan komen.
Iets met kont branden en blaren zitten.
Scheetje Beef | 27-10-13 | 10:54 | niet ok!

Daarom drinken ze er ook sloten wodka bij.
sodeja | 27-10-13 | 10:54 | niet ok!

Veel mensen in Nederland zouden anno 2013 heel blij zijn met 'n gratis hapje, aangezien na aftrek van alle belastingen over belastingen waar je weer belasting over moet betalen en dan om het niet af te leren nog eens belasting over dokt, je niet zo heel veel meer overhoudt

Vindt het dan ook helemaal niet netjes wat Frank doet!
S. Choft | 27-10-13 | 10:54 | niet ok!

FREE GREENPEACE! Kebab is trouwens ook niet te vreten, en wat dacht je van McDonalds? Nooit van mijn leven Meer naar de MAC...
jan de patatboer | 27-10-13 | 10:55 | niet ok!
Ach wat zielig. Ik stuur een lekkere walvisbiefstuk op.
Rommelende Onderbuik | 27-10-13 | 10:55 | niet ok!
pi_132629495
quote:
Omdat ik niet op powned actief ben en daar ook geen zin in heb. Kan jij niet naar joop.nl ofzo?
pi_132629502
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 19:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Waarom ga je niet lekker je domme opmerkingen hier spuien

http://www.powned.tv/nieu(...)ist_vindt_russi.html

Dan vreet je maar niks.
naaktopdefiets | 27-10-13 | 10:52 | niet ok!

Ik had me ook aangemeld voor een Greenpeace actie maar ze hadden geen Van Dobben croquetten.
löl met vingers | 27-10-13 | 10:52 | niet ok!

Mmmmmmm, een goede borsjtsj kan erg lekker zijn, ook al gruwen West-Europeanen al bij het horen van het woord.

Boer Harm uut Twente | 27-10-13 | 10:52 | niet ok!
Greenpeace haald ook vieze streken uit dus vies eten is ook goed voor dat tuig.
gerrit5042 | 27-10-13 | 10:53 | niet ok!

Die mensen eten sowieso toch alleen gras en tofu?
Deipnosophist | 27-10-13 | 10:53 | niet ok!

Whahahahahahaha dan had je maar niet moeten denken dat je als greenpies lul overal mee weg kan komen.
Iets met kont branden en blaren zitten.
Scheetje Beef | 27-10-13 | 10:54 | niet ok!

Daarom drinken ze er ook sloten wodka bij.
sodeja | 27-10-13 | 10:54 | niet ok!

Veel mensen in Nederland zouden anno 2013 heel blij zijn met 'n gratis hapje, aangezien na aftrek van alle belastingen over belastingen waar je weer belasting over moet betalen en dan om het niet af te leren nog eens belasting over dokt, je niet zo heel veel meer overhoudt

Vindt het dan ook helemaal niet netjes wat Frank doet!
S. Choft | 27-10-13 | 10:54 | niet ok!

FREE GREENPEACE! Kebab is trouwens ook niet te vreten, en wat dacht je van McDonalds? Nooit van mijn leven Meer naar de MAC...
jan de patatboer | 27-10-13 | 10:55 | niet ok!
Ach wat zielig. Ik stuur een lekkere walvisbiefstuk op.
Rommelende Onderbuik | 27-10-13 | 10:55 | niet ok!
Hij hoort daar meer thuis inderdaad af en toe.
pi_132629529
quote:
6s.gif Op zondag 27 oktober 2013 19:49 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Omdat ik niet op powned actief ben en daar ook geen zin in heb. Kan jij niet naar joop.nl ofzo?
Het zijn wel meer jouw type mensen. #tip
pi_132630092
Kunnen ze die boot niet slopen voor het oud ijzer. :P
Ура для россии
  zondag 27 oktober 2013 @ 20:42:44 #45
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_132632184
quote:
6s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:50 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ze zijn helemaal nergens onschendbaar.
pi_132632346
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:42 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Ze zijn helemaal nergens onschendbaar.
Klopt. Maar in bijvoorbeeld Nederland kunnen ze ver gaan zonder enige consequentie waardoor het idee van onschendbaarheid zich toch wel in hun beperkte verstand ging worstelen.
pi_132632795
quote:
6s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:45 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Klopt. Maar in bijvoorbeeld Nederland kunnen ze ver gaan zonder enige consequentie waardoor het idee van onschendbaarheid zich toch wel in hun beperkte verstand ging worstelen.
Je lult ook maar wat uit je nek hè.
  zondag 27 oktober 2013 @ 21:15:55 #48
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_132634302
quote:
6s.gif Op zondag 27 oktober 2013 20:45 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wanneer zijn ze ver gegaan zonder dat daar juridische consequenties aan waren verbonden dan?
pi_132634667
  zondag 27 oktober 2013 @ 21:25:15 #50
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_132635071
quote:
Ze zijn op de vlucht geslagen en ontkomen. Geen goed voorbeeld.
pi_132635989
Als je echt hardcore activist bent dan ga je niet klagen, wacht je netjes tot je voor de rechter staat en een statement maakt, en vervolgens je straf als een vent dragen, dan ben je voor mij pas een activist. Dit zijn gewoon huilie hulie activisten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 27 oktober 2013 @ 21:41:06 #52
395200 deadprez
One more rail
pi_132636083
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 21:39 schreef raptorix het volgende:
Als je echt hardcore activist bent dan ga je niet klagen, wacht je netjes tot je voor de rechter staat en een statement maakt, en vervolgens je straf als een vent dragen, dan ben je voor mij pas een activist. Dit zijn gewoon huilie hulie activisten.
Dit is toch niet echt janken? Hij beschrijft zijn situatie gewoon.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_132638973
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 21:41 schreef deadprez het volgende:

[..]

Dit is toch niet echt janken? Hij beschrijft zijn situatie gewoon.
Hoezo zou het eigenlijk geen echt vlees zijn? Alsof die Russen zoveel moeite zouden doen om een paar figuren die toch al hard genakt zijn, nogmaals te nakken.

We kunnen ons beter afvragen of het vlees dat wij hier in het Westen eten wel echt vlees is en zo ja, dan wel niet in aanraking is gekomen met de darminhoud van geslachte dieren.
pi_132639048
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 21:39 schreef raptorix het volgende:
Het is een brief aan zijn vrouw, waar zie je hem janken dan?

Dear Lisa…
As the previous features editor, travel writer and food critic for this paper I thought I might be able to supply you with some home truths and current observations of the Russian Arctic.
Well, the observations may be a trifle limited to 30’ wall, rolls of barbed wire, dog fence, watch tower and more barbed wire but one does get smells and some ambience of location.

Murmansk, being the final destination of the heroic Arctic convoys in WWII does not seem to have cleared the harbour of sunken wrecks, abandoned submarines and decomposed nuclear ice breakers. All this was observed by planting my face against a porthole on the Arctic Sunrise as we were towed into port under armed guard over three weeks [editor’s note: now five weeks] ago. Surprisingly we weren’t allowed on deck.

Since arriving at and being processed through the system at Murmansk State Prison Hostel I have been keeping a mental and digestive diary of food substances supplied through the security hatch of our cell door, three times a day.

Breakfast, 06:00 It looks like porridge… It is porridge.

Lunch/abyet, 13:00 Potato is in there somewhere. The trick is to sieve out the suspected meat particles and positive ID them before consumption. It is often quite wise not to consume them.

Dinner/oozhin, 19:00 Potato makes a comeback on most evenings, indeed lunch makes a comeback on some evenings, but that’s quite often well before 19:00. If one gets extra boiled water and uses bread, dinner can actually be quite palatable.

Once inside the accommodation one can really appreciate the protection and enveloping sensation of a 5m x 2m cubicle. I think these are somewhat larger than the variety I have stayed in at Shinjuku station and downtown Osaka but some of the features differ in quite remarkable fashion.

I am old enough to remember the smoking carriages on London Underground and I feel the general enthusiasm for all out fumigation is alive and well in “Room” 320. Fortunately the decorative bars crisscrossing the rather high window are strong enough to support my weight. I make my way to the ceiling and reach my arm through a slot and prize open an icebound window.

By this stage my two companions are halfway through the first packet. I assure you this is no exaggeration. At about 07:00 “house cleaning” pop in, all dressed surprisingly in the same combat blue fatigues. It seems as if all the broom heads have fallen off their rather stout broom handles and I may be mistaken but the room seems rather messier than when they arrived. I might try to write a letter to the management and leave it in the “comments” box attached to the 5” plate steel partition to the hallway.

There’s a bit of excitement tonight as we have kindly been provided with what I think is a chess set. My two colleagues were only too keen to get started and casually asked how many traveller’s cheques I normally travel with.

Yours… FH
  zondag 27 oktober 2013 @ 22:37:47 #55
395200 deadprez
One more rail
pi_132639324
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_132639328
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:25 schreef De_Coulance het volgende:

[..]

Of janken als de kat van de buurman in hun tuin schijt :') maar als er mensen hun nek uitsteken
om een nieuwe olieramp te voorkomen krijg je dit ...

Letterlijk stank voor dank.
pi_132642980
"Nek uitsteken" om olieramp te voorkomen. :'( :')
Ze doen niets anders dan alleen wat spandoeken ophangen en de boel bekliederen. Op open zee stelt Greenpeace niets voor.

Ze kunnen eigenlijk niets doen, elk land verricht olieboringen als er indicaties zijn dat er olie aanwezig is. Ze kunnen gewoonweg niet genoeg druk/invloed uitoefenen om een regering af te laten zien van olieboringen.

Ik ben benieuwd hoe Nederland zou reageren op zo'n actie op een van haar platformen?
Wat mij nog bij staat is dat Greenpeace niet zo vrolijk is onthaald bij kerncentrales, spoorwegen e.d. waar dan ook in Europa. En nu kijken we opeens vreemd op als Rusland actie onderneemt.
pi_132643022
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 00:27 schreef Gruj0 het volgende:
"Nek uitsteken" om olieramp te voorkomen. :'( :')
Ze doen niets anders dan alleen wat spandoeken ophangen en de boel bekliederen. Op open zee stelt Greenpeace niets voor.

Ze kunnen eigenlijk niets doen, elk land verricht olieboringen als er indicaties zijn dat er olie aanwezig is. Ze kunnen gewoonweg niet genoeg druk/invloed uitoefenen om een regering af te laten zien van olieboringen.

Ik ben benieuwd hoe Nederland zou reageren op zo'n actie op een van haar platformen?
Wat mij nog bij staat is dat Greenpeace niet zo vrolijk is onthaald bij kerncentrales, spoorwegen e.d. waar dan ook in Europa. En nu kijken we opeens vreemd op als Rusland actie onderneemt.
Ga janken..
pi_132643107
quote:
6s.gif Op maandag 28 oktober 2013 00:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ga janken..
Ja, meten met dubbele maten en niet tegen de waarheid kunnen. _O-
Greenpeace was gewoon fout bezig. Rusland was al pissig en zo'n moment zat er aan te komen.

Wij vinden onze bemoeienis met interne Russische gelegenheden zeer normaal, maar als de VN bij de pietenkwestie komt meekijken, dan is dat weer teveel van het goede.

Ik wijs het ideale streven van Greenpeace niet af, maar het streven dat zij hebben is gelijk aan het streven van wereldvrede. Dat zal er nooit zijn. Je daarvoor inzetten is onbegonnen werk.
pi_132643178
quote:
6s.gif Op maandag 28 oktober 2013 00:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ga janken..
Sorry, maar als iemand jankt dan zijn het wel de pro-Greenpeace mensen. Ad hominems, zeggen dat mensen naar een ander forum moeten omdat ze het niet eens zijn met de meningengestapo en dat soort crap :')_!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')