quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:07 schreef Ditty het volgende:
heb mijn jiayu 3gt nu week in gebruik en hij werkt zoveel beter dan faea f1Batterij is ook echt een plus punt en bouw kwaliteit is gewoon goed.
Net als Kapiteinkoala, die had hetzelfde, en toen hij met garantie moest aankloppen deden ze erg moeilijk, en pas nadat hier iets stond gingen ze wat doen en opeens was zijn reactie wegquote:Op woensdag 27 november 2013 11:55 schreef Tomatenboer het volgende:
Zojuist een witte Jiayu G4 advanced besteld bij een webshop in Belgi (inclusief 2 jaar garantie).
Ligt eraan bij welke webshop hij 'm destijds heeft aangeschaft. Ik heb de webshop wel nagetrokken en heb vrijwel alleen maar positieve reacties kunnen vinden.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:00 schreef rene90 het volgende:
[..]
Net als Kapiteinkoala, die had hetzelfde, en toen hij met garantie moest aankloppen deden ze erg moeilijk, en pas nadat hier iets stond gingen ze wat doen en opeens was zijn reactie weg.
Kortom, je had hem net zo goed uit China kunnen halen, ook prijstechnisch volgens mij
Ik heb altijd gehad als hij bij NLAMSA is dat het nog maar een paar dagen duurt, meestal vraag ik dan een 3s code via twitter omdat ze daar ook soms een vertraging hebben en je dus vandaag een 3s code aanvraagt en ze pas dinsdag reageren.quote:Op maandag 2 december 2013 17:26 schreef Ebbao het volgende:
Mijn g4a is eindelijk in het land.. 30-10 verstuurd, 30-11 bij NLAMSA. Dit is, neem ik aan, de douane? Als ik het zo lees op internet kan dit alsnog 3-4 weken duren? Don't get my hopes up
Thanks for the info. Ik heb zelf geen Twitter, is er een andere manier om aan de 3s code te komen?quote:Op maandag 2 december 2013 17:35 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ik heb altijd gehad als hij bij NLAMSA is dat het nog maar een paar dagen duurt, meestal vraag ik dan een 3s code via twitter omdat ze daar ook soms een vertraging hebben en je dus vandaag een 3s code aanvraagt en ze pas dinsdag reageren.
Bellen:quote:Op maandag 2 december 2013 18:07 schreef Ebbao het volgende:
[..]
Thanks for the info. Ik heb zelf geen Twitter, is er een andere manier om aan de 3s code te komen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
quote:Op maandag 2 december 2013 19:18 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Bellen:Thanks! Morgen maar eens proberen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan heb je zeer waarschijnlijk mazzel ja als je gewoon een bezorgdatum ziet staanquote:Op woensdag 4 december 2013 10:10 schreef Ebbao het volgende:
Het is allemaal gelukt en ik kan sinds vandaag de tel ook in NL tracen, sterker nog, hij wordt vanavond bezorgdik heb de op nog even doorgenomen en daar staat dat je een brief kan krijgen van de douane ivm inklaringskosten en btw, maar als je geen brief hebt ontvangen betekent dat dan dat je er doorheen bent geglipt?
Ha, dat zou top zijnquote:Op woensdag 4 december 2013 10:12 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dan heb je zeer waarschijnlijk mazzel ja als je gewoon een bezorgdatum ziet staan![]()
welke shop had je hem vandaan?
Ik zou er vanuit gaan dat je niks hoeft te dokken hoorquote:Op woensdag 4 december 2013 10:18 schreef Ebbao het volgende:
[..]
Ha, dat zou top zijnVoor de zekerheid wel even wat contant geld voor handen hebben. Al ben ik vanavond waarschijnlijk zelf niet thuis en vriendin ook niet, dus dan wordt het toch weer morgen
![]()
Ik had hem bij Mixeshop besteld en met registered airmail (geloof ik) verstuurd.
quote:Op woensdag 4 december 2013 19:11 schreef Ebbao het volgende:
Hij is er en ik hoefde inderdaad niet bij te betalen![]()
Leuk speelgoed, eens kijken hoe en of alles werkt
Leuk dure "speelgoed"quote:Op woensdag 4 december 2013 19:11 schreef Ebbao het volgende:
Hij is er en ik hoefde inderdaad niet bij te betalen![]()
Leuk speelgoed, eens kijken hoe en of alles werkt
Truequote:
Originele siliconen coverquote:Op vrijdag 6 december 2013 11:18 schreef Ebbao het volgende:
[..]
True![]()
Hij bevalt echter wel uitstekend. Scherm is prachtig, toestel zit goed in elkaar qua constructie en reageert erg vlot. Batterij is tot nu toe ook prima maar het is nog wat kort dag om daar iets zinvols over te zeggen.
De meegeleverde flipcover (of hoe dat dan ook heet) is echter wel te lelijk voor woorden. Ik kreeg een witte cover bij mijn zwarte toestel, what the hell were they thinking. Maar goed, iets met gegevens paard en bek enzo. Welke accessoires gebruiken jullie om hem te beschermen? Ik zit er aan te denken om even een siliconen bumper oid te bestellen, de Nederlandse en Belgische webshops zijn echter wel bijzonder overpriced.
quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:52 schreef Ebbao het volgende:
[..]
Deze?
[ afbeelding ]
Is dat motief niet te opvallend?
Thanksquote:
Zal een mooie rekening worden als je eruit wordt gepikt, zullen wel allemaal bij elkaar zitten als n pakketquote:Op vrijdag 6 december 2013 22:43 schreef Riot- het volgende:
Jiayu G4T 1.5 GHz 2/32GB is nu 2 dagen $247 hier: http://www.aliexpress.com(...)b-rom/937573178.html
Heb er zelf 3 besteld voor $259 per stuk een week geleden helaas, weet niet of de 14 dagen regeling ook op AliExpress teltTevens traceercodes gehad van seller maar deze laten vooralsnog niks zien op singpost.com
Jouw toestel is dan toch gewoon de g4 advanced en niet de g4t? Of wat is het verschil?quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:43 schreef Riot- het volgende:
Jiayu G4T 1.5 GHz 2/32GB is nu 2 dagen $247 hier: http://www.aliexpress.com(...)b-rom/937573178.html
Heb er zelf 3 besteld voor $259 per stuk een week geleden helaas, weet niet of de 14 dagen regeling ook op AliExpress teltTevens traceercodes gehad van seller maar deze laten vooralsnog niks zien op singpost.com
Je had/hebt:quote:Op zaterdag 7 december 2013 11:05 schreef Ebbao het volgende:
[..]
Jouw toestel is dan toch gewoon de g4 advanced en niet de g4t? Of wat is het verschil?
Lekker duidelijk dusquote:Op zaterdag 7 december 2013 11:26 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Je had/hebt:
- Jiayu G4 = 1GB / 4GB / 1.2GHz
- Jiayu G4T = 1GB / 4GB / 1.5GHz
- Jiayu G4T advanced = 2GB / 32GB / 1.5GHz
Daarnaast ook nog 1850 / 3000mAh versies van de eerste 2 toestellen
Advanced is dus altijd 1.5GHz
Ik die een rechtzaak van Jiayu aankomenquote:Op maandag 9 december 2013 13:41 schreef Mehari het volgende:
Vanochtend was ik even bij de Mediamarkt en mijn G3 naast een HTC One gehouden,
het lijkt toch wel veel op elkaar, zelfs de afmetingen.
Gigantisch met GPS, maar naar zeggen heeft de Jiayu 5 geen last van slechte GPS.quote:Op woensdag 11 december 2013 15:16 schreef RobertNL het volgende:
Staat tussen de lijst met apps die ik kan installeren, dus ja(maar werkt het niet deels met GPS?)
Waren er voor de G3 niet verschillende schermen (en firmware)?quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:06 schreef Mehari het volgende:
Nou, G4 gelukt, alleen camera flitsled doet het niet maar G3 van collega wil niet.
Tweede display ontvangen van supplier bij Aliexpress en ook deze geeft geen plaatje indien aangesloten.
Pfffff, ik denk dat ik het maar opgeef, misschien deze displays maar terugsturen in 1 verpakking.
Ik heb hem gevraagd of hij wel zeker weet dat de displays voor de G3 zijn.
Nog even getest op mijn eigen G3 maar precies het zelfde, alleen backlight.
Eens zien hoe dit opgelost gaat worden.
De seller claimt voor alle versie's G3.quote:Op woensdag 18 december 2013 22:32 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Waren er voor de G3 niet verschillende schermen (en firmware)?
Als ze dit er niet opzetten dan pakt de douane het en gaan ze janken.quote:Op donderdag 19 december 2013 00:49 schreef Repelsteeltju het volgende:
Op het pakketje waarin ik mijn Jiayu G4 Advanced kreeg stond hilarisch genoeg dat het een geschenk was en dat de waarde $20 bedroeg.
Misschien kan ik Pandawill daar nog eens over aanschrijven dat ze me het verschil tussen de waarde en wat ik er voor betaald heb terug betalen.
In de standaard app staan de instellingen op default.quote:Op woensdag 25 december 2013 22:36 schreef Mehari het volgende:
Heel wilekeurig ook een paar keer gehad dat de kleuren van de camera helemaal fout waren bij verschillende telefoons
Alle keren kwam dat goed door in de standaard camera app instellingen standaard waarden te kiezen.
Ah ik kon nog een stukje naar beneden in het menu. Dat zag ik gisteren niet.quote:Op donderdag 26 december 2013 16:00 schreef Mehari het volgende:
Alleen de camera.
Bij de instellingen van de standaard camera app is de optie standaard waarden herstellen.
Dat hielp al enkele keren bij een camera die wat kleur betrof aardig van slag was.
Welke Jiayu versie??quote:Op donderdag 26 december 2013 03:26 schreef dud0r het volgende:
[..]
In de standaard app staan de instellingen op default.![]()
Alledrie binnen! Tof ding, ziet er stukken gelikter uit dan de G3. Echter hoe bevestig je nou dat het een echte Jiayu G4 1.5 GHz 32/2GB is?quote:Op donderdag 21 november 2013 15:03 schreef Riot- het volgende:
[..]
http://www.aliexpress.com(...)b-rom/937573178.html
Als je CWM hebt wel:quote:Op maandag 30 december 2013 19:32 schreef J.B. het volgende:
Is het mogelijk om op een of andere manier Nederlands woordenboek toe te voegen aan de telefoon? Ik heb een G4 Advanced en Engels, Duits, Frans en Russisch werken prima maar bij Nederlands krijg ik niets te zien. Is daar een oplossing voor?
Hier ook, 10 cent deal toen dacht ikquote:Op maandag 30 december 2013 20:02 schreef rene90 het volgende:
Ik heb gewoon swiftkey, kostte wel 80 cent destijds maar ik vind het erg prettig werken.
mijn G4 heeft al meerdere valpartijen en kraspartijen positief doorstaanquote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:17 schreef Repelsteeltju het volgende:
Mijn G4 heeft zijn eerste val overleeft vandaag.
Ik kwam er wel achter dat ik zelfs een app moet downloaden om kleine notities bij te houden. Dat is wel wat minder. En alle spellen die ik er op wil moet ik er ook op zetten. Dat is wel wat minder.
Nu moet ik google mijn telefoonnummer geven of alles via de computer downloaden en dan op mijn telefoon zetten maar dat kost me te veel moeite.
Lijkt me toch niet goed.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:45 schreef skunkasaur het volgende:
Ik heb nu een week ongeveer een G2S, maar ben er niet echt over te spreken.
Hij is traag. Het scherm is niet secuur (scrollen gaat in "stapjes" en soms is de response op een andere plek dan waar ik touch). De batterij laadt ontzettend traag op (slechts 80% in 8u aan de lader, drie verschillende laders geprobeerd) en de wifi en 3g vallen regelmatig weg. Zijn dit rom issues? Ofwel, te verhelpen door bijvoorbeeld Cyanogenmod 10 te flashen?
GPS is hier wisselend, soms direct een stabiele fix en de andere keer geen fix te krijgenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:33 schreef Mehari het volgende:
Bij een directe vergelijking van de camera van de G4 en de G4 advanced lijkt de laatste toch echt wel beter.
Dat was ook wel af te leiden uit de berichten over de verschillen maar ik dacht dat de gewone G4 diafragma 2.4 en de avanced 2.2.
Dat bleek ook uit de exif van op het internet gevonden foto's maar mijn gewone G4 heeft ook diafragma 2.2.
Toch is het echt niet een zelfde camera.
De GPS van beide G4's lijkt net zo onnauwkeurig als de G3 ondanks een lager accuracy waarde in Gpstest.
Wel is een fix sneller.
Hoe had je het dan gewild? Dat het er standaard op stondquote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:17 schreef Repelsteeltju het volgende:
Mijn G4 heeft zijn eerste val overleeft vandaag.
Ik kwam er wel achter dat ik zelfs een app moet downloaden om kleine notities bij te houden. Dat is wel wat minder. En alle spellen die ik er op wil moet ik er ook op zetten. Dat is wel wat minder.
Nu moet ik google mijn telefoonnummer geven of alles via de computer downloaden en dan op mijn telefoon zetten maar dat kost me te veel moeite.
Nee dat is zeker niet goed. Wellicht inderdaad een Eotalkje inderdaad. (Die passen vaak aan en meestal niet ten goedequote:Op zaterdag 4 januari 2014 09:51 schreef Mehari het volgende:
[..]
Lijkt me toch niet goed.
De standaard rom zou het gewoon behoorlijk moeten doen.
Waar uit zich dat in? Opstarten van apps? lagg in de interfacequote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:45 schreef skunkasaur het volgende:
Ik heb nu een week ongeveer een G2S, maar ben er niet echt over te spreken.
Hij is traag.
Dat is niet goed, test het scherm eens met een test app (dan kan je zien waar je hem aanraakt en of hij daar wel registreert.quote:Het scherm is niet secuur (scrollen gaat in "stapjes" en soms is de response op een andere plek dan waar ik touch).
Laden gaat bij Jiayu nooit super snel maar 8 uur voor 1800mah is wel heel traag.quote:De batterij laadt ontzettend traag op (slechts 80% in 8u aan de lader, drie verschillende laders geprobeerd) en de wifi en 3g vallen regelmatig weg. Zijn dit rom issues? Ofwel, te verhelpen door bijvoorbeeld Cyanogenmod 10 te flashen?
Inderdaad erg wisselend, laatste paar dagen redelijk nauwkeurig.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:17 schreef RobertNL het volgende:
[..]
GPS is hier wisselend, soms direct een stabiele fix en de andere keer geen fix te krijgen.
Laats overigens met een goede stabiele fix het halve land zonder problemen door genavigeerd.
Heb het idee dat dat het isquote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:01 schreef Mehari het volgende:
[..]
Inderdaad erg wisselend, laatste paar dagen redelijk nauwkeurig.
Vorig jaar nog met de G3 dwars door Amsterdam genavigeerd, probleemloos.
Overigens, doet bij jou de EPO update het ook niet meer sinds een tijdje?
Nadat ik "touch" duurt het even voordat deze aanraking geregistreerd wordt. Het is met gewoon gebruik niet eens zo storend, het duidelijkst is bijvoorbeeld met een spelletje.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 11:17 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Waar uit zich dat in? Opstarten van apps? lagg in de interface? De MTK6577T moet het wel kunnen draaien (helemaal op de resolutie).
quote:[..]
Dat is niet goed, test het scherm eens met een test app (dan kan je zien waar je hem aanraakt en of hij daar wel registreert.
Met deze app lijkt er niet zoveel mis te gaan. Hij detecteert redelijk voor zover ik kan zien. Toch is bijvoorbeeld een whatsapp schrijven een hel, een q registreren als ik op de x druk, random smiley tab aan zodat ik ineens in plaats van letters in iconen tik, toetsenbord in ene weg...quote:Op zaterdag 4 januari 2014 09:51 schreef Mehari het volgende:
[..]
Lijkt me toch niet goed.
De standaard rom zou het gewoon behoorlijk moeten doen.
Sommige leveranciers zetten er een eigen rom op wat niet altijd beter uitpakt.
Je kan op Needrom.com kijken voor een vervangende of juist de originele rom om te flashen.
Zelf doe ik dat het liefst met de flashtool via de usb, vind ik simpel en betrouwbaar.
Het kan ook zijn dat er een issue is met de touchscreen waardoor bepaalde zones niet goed gedetecteerd worden.
In de app Mobileuncle via de playstore zit een tooltje om de touchscreen te testen.
Kijk ik even naar...! Dank!quote:[..]
Laden gaat bij Jiayu nooit super snel maar 8 uur voor 1800mah is wel heel traag.
Probeer ook het volgende eens; installeer CPU-Z , draai daarnaast eens een Antutu benchmark en geef van CPU-Z de gegevens van de SOC eens door (screenshot) en van Antutu de benchmark score. Mag ik daarnaast vragen bij welke shop je hem hebt aangeschaft?
Ja, top. Beter even checken voordat we een andere ROM aanradenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:21 schreef skunkasaur het volgende:
Cpu-Z soc:
[ afbeelding ]
Antutu benchmark:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de chipset:
[ afbeelding ]
(Heb ik het goede gescreend?)
Ok, ga ik dat proberen.quote:Op zondag 5 januari 2014 01:47 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Ja, top. Beter even checken voordat we een andere ROM aanraden
Ik zou dan een andere ROM proberen. Hier kan je er een heel aantal vinden:
http://www.needrom.com/phone-roms/jiayu/g2s/
Ja, Antutu Benchmarkquote:Mocht dat niet werken dan moet er een ander probleem zijn.
Had je overigens een app op de achtergrond aanstaan bij de CPU-Z app, omdat hij 100% load heeft en het toch geen zware app is.
Daar zijn app's voor dacht ik.quote:Op zondag 5 januari 2014 11:16 schreef mschol het volgende:
hoe lang houdt de G4 zijn call logs bij? ik kan maar terug zien tot ergens 10 december ofzo
juist, een lousy 200 entries heeft hij dus, waarom worden calls niet gewoon standaard van het laatste jaar bewaard, is geen rocket science ofzo (en ruimte is ook geen issue, die paar kb)
wat ik zo lees is een chinese spambot die google translate gebruikt en zijn linkje is vergetenquote:Op maandag 6 januari 2014 12:33 schreef Mehari het volgende:
Het is wat vermoeiend lezen zo ja.
Tussen de (niet)regels lees ik dat hij een nep samsung heeft gekocht en daar tevreden over is en tevens over de leverancier.
AndroidOS Jellybean 4.2.2!!!quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:21 schreef rene90 het volgende:
Dit bericht al gezien heren: http://www.gizchina.com/2(...)full-specifications/
Jiayu F1 voor 50 dollar
Het kan ergerquote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:04 schreef eleganza het volgende:
Valt me wel op dat er wel een accu van 2400mah in zit. Niet nodig toch, met zo'n resolutie?
Heb je wat foto's van het toestel? Waar gekocht trouwens?quote:Op zondag 19 januari 2014 23:10 schreef niettegleuven het volgende:
Ik heb sinds een paar dagen de JiaYu S1 in huis. Er staat Android 4.1.2 op (software-version S1-JYS1N011-20131219; kernel version 3.4.0).
Tot mijn spijt kom ik er achter dat een groot aantal apps niet kan worden geinstalleerd. Bijv. NS reisplanner Xtra (versie 3.0.2) vereist Android 2.2 en hoger, maar op de Jiayu S1 met Android 4.1.2 krijg ik de melding “Deze app is niet compatibel met uw apparaat.”. En voor veel meer doodnormale apps, die het gewoon zouden moeten doen op Android 2.2 of hoger, hetzelfde gezeur (we hebben ook een JiaYu G5 met Android 4.2.1 en daarop kan wel alles geinstalleerd worden).
Weet iemand of dit is op te lossen? Ligt het aan de software, of aan de hardware? Weet iemand of en hoe je de JiaYu S1 kunt upgraden naar Android 4.2 of hoger? Of toch maar gewoon een andere telefoon kopen?
Hier gekocht:quote:Op zondag 19 januari 2014 23:36 schreef rene90 het volgende:
[..]
Heb je wat foto's van het toestel? Waar gekocht trouwens?
Volgens mij ben je n van de eerste hier die dit toestel heeft, dus zodoende dat ik (en de andere vast ook wel) benieuwd zijn wat je ervaringen zijn qua afwerking bijv, draadloos opladen etc.quote:Op zondag 19 januari 2014 23:46 schreef niettegleuven het volgende:
[..]
Hier gekocht:
http://www.mixeshop.com/j(...)martphone_p3294.html
Het is gewoon het ding dat je daar op de foto's ziet. Identiek. Speciale reden waarom je om foto's vraagt?
Ik vind het een mooi toestelmaar ik kan er zoals gezegd een aantal voor mij cruciale apps niet op installeren. Als ik dat niet kan verhelpen, is het een complete miskoop geweest
. Niet te gleuven
.
Als ik over USB verbind met het toestel zie ik geen build.prop staan. Alleen het volgende:quote:Op maandag 20 januari 2014 00:32 schreef shiznuts het volgende:
Moet je ff de build.prop aanpassen zodat het een 'Samsung Galaxy S4 is' ofzo. Of een custom ROM erop pletteren die dat al voor je heeft gedaan. Dan is die compatibilty-issue van apps waarschijnlijk verleden tijd.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 | . ./LOST.DIR ./Android ./Android/data ./Android/data/com.android.browser ./Android/data/com.android.browser/files ./Android/data/.nomedia ./Android/data/com.android.gallery3d ./Android/data/com.android.gallery3d/cache ./Android/data/com.android.gallery3d/cache/imgcache.idx ./Android/data/com.android.gallery3d/cache/imgcache.0 ./Android/data/com.android.gallery3d/cache/imgcache.1 ./baidu ./baidu/ime ./baidu/ime/skins ./baidu/ime/skink ./baidu/ime/theme ./baidu/ime/.emoji ./baidu/ime/.freshword ./baidu/ime/noti ./baidu/ime/noti/.html ./baidu/ime/noti/msgVer.txt ./baidu/ime/noti/msgRecord.txt ./baidu/ime/noti/msgTime.txt ./baidu/ime/noti/notifications.txt ./baidu/.cuid ./Music ./Podcasts ./Ringtones ./Ringtones/doina.mp3 ./Alarms ./Notifications ./Pictures ./Pictures/Screenshots ./Movies ./Download ./DCIM ./DCIM/100UCDSC ./DCIM/.thumbdata3--1967290299 ./DCIM/.thumbnails ./diag_logs ./diag_logs/cfg ./.Trashes ./.Trashes/501 ./.Trashes/._501 ./.android_secure ./._.Trashes ./._. ./.config_p56 ./VoiceRecorder ./VoiceRecorder/my_sounds |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |