echt in en in triest inderdaad, het is zo frustrerend dat de mensen die verstandig leven worden gestraft in dit land.quote:Op maandag 28 oktober 2013 09:19 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Inderdaad, echt een idiote regeling. En eigen zorg betalen als je je huis hebt afgelost? Wtf. Wat zijn dat voor debiele regels? Zo nodig je toch mensen uit om vooral niet verstandig om te gaan met geld, vooral zielig te zijn en vooral niet verstandig met je geld om te gaan maar alles te verbrassen?
Zijn ze soms bang dat mensen die verstandig met geld omgaan veel geld in bezit krijgen ofzo? Gatverdamme. Nou ik los wel niks af en pleur mijn geld wel in een oude sok. Spaarrente is toch 3x niks momenteel.
Zoals hierboven ook gezegd, sparen heb je ook maar weinig aan. Pas vanaf 5800 euro en lager kun je bijstand krijgen. Dus of je het nou in je huis stopt of spaart, heel veel verschil maakt het nietquote:Op maandag 28 oktober 2013 16:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk dat het vaker voorkomt dan jij nu denkt. Je zal maar eind 40 zijn en slecht aan de bak komen, bijv. Dan heb je zat tijd gehad voor 42.000 aflossing op je hypotheek in de betere tijden.
En dat spaargeld raakt ook een keer op.
Verklaar je naderquote:Op maandag 28 oktober 2013 19:17 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
echt in en in triest inderdaad, het is zo frustrerend dat de mensen die verstandig leven worden gestraft in dit land.
Dan spaar je toch niet en maak je schulden. Probleem opgelost.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:17 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
echt in en in triest inderdaad, het is zo frustrerend dat de mensen die verstandig leven worden gestraft in dit land.
Lijkt me nogal een verschil, eigenlijk.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:48 schreef Blik het volgende:
[..]
Zoals hierboven ook gezegd, sparen heb je ook maar weinig aan. Pas vanaf 5800 euro en lager kun je bijstand krijgen. Dus of je het nou in je huis stopt of spaart, heel veel verschil maakt het niet
Ok, stel je hebt 100K spaargeld, en raakt werkloos. Je hebt 2 jaar een WW uitkering. Na een jaar en 600 sollicitaties begin je hem te knijpen. Dan kun je je spaargeld van de bank halen, en als je WW afloopt bijstand aanvragen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 17:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
maar om voor de bijstand in aanmerking te komen mag je ook maar maximaal 5975 euro spaargeld hebben. Dus ook sparen heeft dan nog minder nut. Dan moet je al je vermogen altijd in cash omzetten en in een oude sok bewaren.
Integendeel, dat is een wereld van verschil. Wat je in je huis stopt krijg je er niet meer uit als de nood aan de man is. Wat op de bank staat kan alle kanten op.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:48 schreef Blik het volgende:
Zoals hierboven ook gezegd, sparen heb je ook maar weinig aan. Pas vanaf 5800 euro en lager kun je bijstand krijgen. Dus of je het nou in je huis stopt of spaart, heel veel verschil maakt het niet
Het gaat niets eens om het aflossen ansich, maar om de overwaarde.quote:Op maandag 28 oktober 2013 08:24 schreef Blik het volgende:
Als je 42k kunt aflossen op je huis heb je heel waarschijnlijk geen bijstand nodig.
Dat dus. Je moet ook bankrekeningen overleggen waaruit je tegoeden blijken uit de periode vóór de bijstand aanvraag. En die mogen niet te hard zijn afgenomen, niet sneller dan de bijstand erbij stort.quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:14 schreef Basp1 het volgende:
Denk je echt dat er door de uitkeringsorganisatie geen vragen gesteld gaan worden waaraan je 100.000 euro spaargeld zomaar verdwenen is?
Men kijkt een jaar terug. Maar dan nog, zolang ik geen uitkering heb en/of aanvraag mag ik (en jij) gewoon zelf doen met je geld wat je wilt hoor. Zal ff lekker worden.quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:14 schreef Basp1 het volgende:
Denk je echt dat er door de uitkeringsorganisatie geen vragen gesteld gaan worden waaraan je 100.000 euro spaargeld zomaar verdwenen is?
Ze kijken maar een jaar terug als ik het goed heb.quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:17 schreef blomke het volgende:
Dat dus. Je moet ook bankrekeningen overleggen waaruit je tegoeden blijken uit de periode vóór de bijstand aanvraag. En die mogen niet te hard zijn afgenomen, niet sneller dan de bijstand erbij stort.
Sterker nog, zolang ik er voordeel bij heb, heb ik geen problemen met welke fraude dan ook.quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:28 schreef Blik het volgende:
Bijvlagenzinvol heeft al wel vaker in dit topic door laten schemeren dat hij nul problemen heeft met bijstandsfraude
Het laatste is legaal en dus geen fraude.quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Sterker nog, zolang ik er voordeel bij heb, heb ik geen problemen met welke fraude dan ook.![]()
Maar jij noemt het nu bijstandsfraude, hoe heet het straks als je niet afgelost hebt, en je zorg betaald wordt voor je? Zorgfraude
Legaal? Als ik 100K in een sok heb liggen?quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:44 schreef Blik het volgende:
Het laatste is legaal en dus geen fraude.
Jij moet wel de hele post beantwoorden.quote:
Ik moet helemaal niks, het heeft geen zin om allerlei fictieve scenario's te bedenken en te beantwoordenquote:Op maandag 28 oktober 2013 22:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Jij moet wel de hele post beantwoorden.
Vooral dit: 'Krijg je dan je geld terug i.v.m. een fictieve overwaarde?'
Dus jij moet niks, maar ik moet van jou wel wat? Jij komt er wel....quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:18 schreef Blik het volgende:
Ik moet helemaal niks, het heeft geen zin om allerlei fictieve scenario's te bedenken en te beantwoorden
Je hoeft geen 42K afgelost te hebben om 42K overwaarde te hebben hoor. Je kunt prima (zonder ooit af te lossen) 300K schuld hebben en toch een overwaarde van 100K............quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:41 schreef Ill-Skillz het volgende:
Allereerst denk ik dat je, wanneer je in de situatie komt waarin je eventueel recht zou hebben op bijstand, veel grotere problemen hebt dan te checken of je wel of niet 42k hebt afgelost.
Dus dat betekent dat je huis 400k waard is. En dat betekent dat je geen recht hebt op bijstand, omdat je ineen kast van een huis woont. Dus: verkopen die handel en de opbrengsten uitgeven aan je levensonderhoud.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je hoeft geen 42K afgelost te hebben om 42K overwaarde te hebben hoor. Je kunt prima (zonder ooit af te lossen) 300K schuld hebben en toch een overwaarde van 100K............
Dus je huis verkopen (duurt tegenwoordig ff), duur een woning gaan huren om erachter te komen dat je hypotheek de helft lager was dan je nieuwe huur? Nee, dank je. Dat laat ik wel aan jou over.quote:Op maandag 28 oktober 2013 22:54 schreef Ill-Skillz het volgende:
Dus dat betekent dat je huis 400k waard is. En dat betekent dat je geen recht hebt op bijstand, omdat je ineen kast van een huis woont. Dus: verkopen die handel en de opbrengsten uitgeven aan je levensonderhoud.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |