Triest inderdaad.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:30 schreef Danny het volgende:
[..]
En alles wat daartegen ageert wordt gewoon weggezet als racist of xenofoob. Wel zo makkelijk.
Het is geen kwestie van eigen schuld, maar aan minder geliefde meningen uiten zit altijd een risico. De vraag is of het in sommige gevallen waard is om een bepaald risico te nemen. Nu zou het natuurlijk in en in triest zijn als iemand Gario iets zou aan doen vanwege dit debacle. In dat geval is hetgeen wat Gario heeft veroorzaakt alleen een aanleiding van een daadwerkelijke racist om zijn gevoelens te uiten en niet de oorzaak.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:46 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
ja, maar het is natuurlijk niet zo dat als er straks een baksteen door die Gario z'n ruit vliegt (of erger), dat het dan z'n eigen schuld is
Ik ben er dus nog steeds niet uit of je nu aan het trollen bent of net zo'n plaat voor je kop hebt als degene die gechargeerde uitspraken doen over het behoud van zwarte piet.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:49 schreef Friek_ het volgende:
Het valt mij juist op in de discussie hoezeer Nederlanders maar een weinig zelfkritisch volkje zijn.
Noem 1 volk dat wel zelf kritisch is.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:49 schreef Friek_ het volgende:
Het valt mij juist op in de discussie hoezeer Nederlanders maar een weinig zelfkritisch volkje zijn.
Qua slavernij heb je niet zoveel aan de VOC dan moet je bij de WIC zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:52 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Noem 1 volk dat wel zelf kritisch is.
Ik denk dat je dat een maatschappij niet kwalijk kan nemen.
Daarnaast gaat het nog altijd om Zwarte Piet. Iedereen die over suikerfeest of VOC begint negeer ik standaard.
Daarnaast hebben zulke uitspraken een nogal hoog 'kijk mij ik ben slimmer als de gemiddelde Nederland ik durf kritisch naar onze geschiedenis te kijken' gehalte. Walgelijk.
Omdat het debat niet alleen op FOK! wordt gevoerd.quote:
Er wordt ook om het aftreden van die vrouw gevraagtquote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:59 schreef Heufd het volgende:
Die Pietitie trouwensHelemaal níemand, behalve Verene Shepherd, vindt dat het Sinterklaasfeest afgeschaft moet worden. Pathetische oproep. Enige wat de tegenstanders willen is Zwarte Piet aanpassen.
waar heb jij kritiek op jezelf? ik zie vooral kritiek op anderen, zolang ze niet tot een minderheid behoren.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:49 schreef Friek_ het volgende:
Ik weet niet of het aan je computervaardigheden of leeskunst ligt, maar voor de duidelijkheid hier nog maar eens de inhoud van de 'Pietitie':quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:59 schreef Heufd het volgende:
Die Pietitie trouwensHelemaal níemand, behalve Verene Shepherd, vindt dat het Sinterklaasfeest afgeschaft moet worden. Pathetische oproep. Enige wat de tegenstanders willen is Zwarte Piet aanpassen.
De oproep van Verene Shepherd is natuurlijk wel extra koren op de molen.quote:PETITIE
Wij
Alle Nederlanders voor de traditie van Sinterklaas zijn (dus ook Zwarte Piet)
constateren
Het is een traditie die al jaren lang in Nederland is. Zwarte Piet wordt in deze tijd nooit meer vergeleken met de slavernij. En heeft niks met discriminatie te maken!
en verzoeken
Zwarte Piet moet zwart/bruin blijven!
Wat voor zin heeft het de racisme troefkaart te blijven verdedigen om een handjevol idioten?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat het debat niet alleen op FOK! wordt gevoerd.
Altijd weer die verrekte minderheden.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:02 schreef Danny het volgende:
[..]
waar heb jij kritiek op jezelf? ik zie vooral kritiek op anderen, zolang ze niet tot een minderheid behoren.
Dit lees ik op de Facebookquote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik weet niet of het aan je computervaardigheden of leeskunst ligt, maar voor de duidelijkheid hier nog maar eens de inhoud van de 'Pietitie':
[..]
De oproep van Verene Shepherd is natuurlijk wel extra koren op de molen.
quote:Uiteraard is pietitie.nl ook tegen de afschaffing van het Sinterklaasfeest. Middels een hele simpele manier willen wij van pietitie.nl zoveel mogelijk 'likes' verzamelen voor we te laat zijn.
ja, ik wil best tolerant zijn, maar ze moeten gvd wel gewoon normaal doen en het eens zijn met mij, ze zijn hier te gastquote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Altijd weer die verrekte minderheden.
Oke man.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:04 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wat voor zin heeft het de racisme troefkaart te blijven verdedigen om een handjevol idioten?
Zo kun je je eigen achterban ook van tafel vegen omdat daar ook extreme uitwassen tussen zitten. Doe je ook niet.
Dus wat betreft pavlov-reactie voldoe je met die houding er perfect eraan.
de minderheden zijn het probleem niet. De mensen die ervoor proberen te zorgen dat de minderheid het hier voor het zeggen heeft zijn het probleem.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Altijd weer die verrekte minderheden.
ze zijn 'ook' tegen de afschaffing van het sinterklaasfeest, als in 'ook' naast al die andere mensen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik zou zeggen: Zoek het woord "ook" eens op in het woordenboek.
minderheden moeten gvd hun bek dicht houden, het zijn halve mensenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:06 schreef Danny het volgende:
[..]
de minderheden zijn het probleem niet. De mensen die ervoor proberen te zorgen dat de minderheid het hier voor het zeggen heeft zijn het probleem.
maar dat is ook een minderheidquote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:06 schreef Danny het volgende:
[..]
de minderheden zijn het probleem niet. De mensen die ervoor proberen te zorgen dat de minderheid het hier voor het zeggen heeft zijn het probleem.
Behalve Verene Shepherd is er niemand vóór de afschaffing van het Sinterklaasfeest.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik zou zeggen: Zoek het woord "ook" eens op in het woordenboek.
Hihi.quote:
Ik neem een bakje chipsquote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:07 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
ze zijn 'ook' tegen de afschaffing van het sinterklaasfeest, als in 'ook' naast al die andere mensen.
'ik neem een cola'
'lekker ik neem ook een cola'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |