abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132471886
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:31 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

dat zei Danny al
Ja, en??
pi_132471894
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:30 schreef Danny het volgende:

[..]

En alles wat daartegen ageert wordt gewoon weggezet als racist of xenofoob. Wel zo makkelijk.
Dat is een pavlovreactie inderdaad. Werkt altijd.
pi_132471904
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:31 schreef Walder_Frey het volgende:

[..]

Ja, en??
relax man
  woensdag 23 oktober 2013 @ 13:33:25 #104
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_132471931
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:23 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Racisme is niet aangeboren. Racisme onstaat pas door diverse denkpatronen. Deze denkpatronen zijn gelukkig nog niet bij het Sinterklaas feest naar voren getreden.
Maar door een onschuldig Sinterklaas feest opeens een 'wij vs zij' discussie op basis van ras te maken (wij zwarten worden gediscrimineerd door jullie blanken) wordt er weldegelijk een racistisch gebeuren van gemaakt. En dat is toch wel triest.

Of zoals Morgan Freeman het zei: Racisme roei je uit door het er nooit meer over te hebben.
Hier gebeur dus exact het tegenovergestelde gedaan en wordt racisme juist aangewakkerd. Is dat de bedoeling van de tegenstanders?
Rob Wijnberg zegt dat er in zijn wereldbeeld geen rassen en daarom geen racisme bestaat en dat deze discussie onzinnig. Hij maakt zich er hier erg makkelijk vanaf. Want dat rassen in zijn ogen niet bestaat wil niet zeggen dat die constructie racisme niet bestaat en dat er mensen zich gediscrimineerd voelen.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 13:33:38 #105
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_132471937
Het ironische is dat ik er nog nooit op die manier over heb nagedacht, tot die oproerlaaiers kwamen. En ik denk dat ik voor vele spreek als ik dat zeg. Hoe is het mogelijk dat ze het gewoon vies hebben gemaakt. Bah, optieven.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 13:33:52 #106
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132471940
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

jup. en als je daar vervolgens wat kwaad om wordt dan is dat meteen reden om te roepen 'zie je wel...' Valt totaal niet mee te praten, zulke mensen. Die hebben zo'n compleet debiel beeld van de wereld en geloven daar heilig in. Bijna vergelijkbaar met een sekte of religie.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Redactie Sport woensdag 23 oktober 2013 @ 13:35:43 #107
274204 crew  Mexicanobakker
pi_132471994
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jup.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 13:36:07 #108
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132472003
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:33 schreef richolio het volgende:
Het ironische is dat ik er nog nooit op die manier over heb nagedacht, tot die oproerlaaiers kwamen. En ik denk dat ik voor vele spreek als ik dat zeg. Hoe is het mogelijk dat ze het gewoon vies hebben gemaakt. Bah, optieven.
Ze hebben het voor mij helemaal niet vies gemaakt. Ze maken wel dat bepaalde bevolkingsgroepen op minder begrip kunnen rekenen van mijn kant en ik durf te beweren dat ik daarin beslist niet de enige ben. Het enige dat hiermee bereikt wordt is dat er weer haat gaat groeien. En dat allemaal omdat je een kinderfeest probeert te verzieken om je eigen ego een boost te geven. Slimme zet :')
pi_132472008
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:33 schreef Heufd het volgende:

[..]

Rob Wijnberg zegt dat er in zijn wereldbeeld geen rassen en daarom geen racisme bestaat en dat deze discussie onzinnig. Hij maakt zich er hier erg makkelijk vanaf. Want dat rassen in zijn ogen niet bestaat wil niet zeggen dat die constructie racisme niet bestaat en dat er mensen zich gediscrimineerd voelen.
Inderdaad, hoe had bv MLK kunnen strijden tegen racisme zonder dat hij het over het concept ras heeft.
pi_132472034
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:36 schreef Danny het volgende:

[..]

Ze hebben het voor mij helemaal niet vies gemaakt. Ze maken wel dat bepaalde bevolkingsgroepen op minder begrip kunnen rekenen van mijn kant en ik durf te beweren dat ik daarin beslist niet de enige ben. Het enige dat hiermee bereikt wordt is dat er weer haat gaat groeien. En dat allemaal omdat je een kinderfeest probeert te verzieken om je eigen ego een boost te geven. Slimme zet :')
Dus zij zijn verantwoordelijk voor de haat die bij jou gaat groeien?
pi_132472061
quote:

[..]

En alles wat daartegen ageert wordt gewoon weggezet als racist of xenofoob. Wel zo makkelijk.
Als figuren roepen dat die 'apen maar moeten op moeten kankeren naar hun eigen land', dan mag je best spreken van een beetje racisme, niet? En ja, dergelijke reacties zijn de afgelopen dagen veel voorbij gekomen. Hier niet overigens.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_132472072
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:36 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

Inderdaad, hoe had bv MLK kunnen strijden tegen racisme zonder dat hij het over het concept ras heeft.
Vergelijk je Quinsy nou met MLK :')
pi_132472096
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:38 schreef Walder_Frey het volgende:

[..]

Vergelijk je Quinsy nou met MLK :')
hihi
pi_132472101
Dit gaat voor een burgeroorlog zorgen!
pi_132472109
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:37 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

Ja daar zijn zij verantwoordelijk voor, ze kweken nu veel meer haat.
pi_132472111
quote:

[..]

Nee, dat wordt meestal gedaan op je argumenten en manier van discussiėren, want ondanks dat ik het wel met je eens ben dat dit fenomeen niet zomaar moet worden verandert omdat dit wordt geforceerd door een heel klein groepje relschoppers, moet ik zeggen dat je het vooral heel erg op een onderbuik huilmanier uit waardoor je jezelf inderdaad neerzet als een xenofoob: "Alle mensen die cultureel anders zijn moeten het land uit" getuigd ook niet van inlevingsvermogen of enig respect.
pi_132472169
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:39 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Nee, dat wordt meestal gedaan op je argumenten en manier van discussiėren, want ondanks dat ik het wel met je eens ben dat dit fenomeen niet zomaar moet worden verandert omdat dit wordt geforceerd door een heel klein groepje relschoppers, moet ik zeggen dat je het vooral heel erg op een onderbuik huilmanier uit waardoor je jezelf inderdaad neerzet als een xenofoob: "Alle mensen die cultureel anders zijn moeten het land uit" getuigd ook niet van inlevingsvermogen of enig respect.
QFT
pi_132472179
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:36 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

Martin Luther King probeerde de denkbeelden die toen golden (zwart is inferieur aan wit) juist tegen te gaan.
In de Zwarte Pieten discussie is men juist een onderscheid aan het aanmaken terwijl vrijwel niemand dat zag. Oftewel totaal niet te vergelijken.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_132472208
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:37 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

Je moet nu niet gaan doen alsof degenen die deze discussie hebben aangewakkerd niets te verwijten valt. Ze roepen inderdaad weerstand op door op een hele negatieve manier een fenomeen zwart te maken dat door een meerderheid geliefd en als positief wordt ervaren.
pi_132472224
quote:

[..]

Eens, maar laat ik erbij opmerken dat die "bepaalde bevolkingsgroepen" niks met huidskleur te maken hebben.

Ik zal geen Ghanees, Somaliėr of Tanzaniaan scheef aan gaan kijken op grond van het gedrag van een Quincy of Prem.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2013 13:42:19 ]
  Admin woensdag 23 oktober 2013 @ 13:42:27 #121
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_132472238
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:39 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Uit je reactie blijkt in ieder geval dat je nogal wat moeite hebt met daadwerkelijk lezen wat ik typ. Je vervangt steekwoorden willekeurig in verzonnen alternatieven zodat je een punt lijkt te hebben. Misschien zou je moeten lezen wat ik typ in plaats van wat je DENKT te lezen dat ik typ.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 13:42:37 #122
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_132472244
quote:

[..]

Goed, ze hebben het dan niet vies gemaakt, maar zoals je zegt zijn ze het aan het proberen. Dit jaar zijn ze dan ook verder gekomen dan ooit. Verder klopt het ook helemaal wat je zegt. En niet alleen bevolkingsgroepen, maar ook buitenlanders. Hoe kunnen zij een oordeel vellen over een traditie waar ze zelf niet in zitten en niks van af weten.

Ik vind ook dat we als volk en tevens voorstander van Zwarte Piet iets moeten doen op 5 december. Maar goed, zeggen kunnen we wel, het doen is iets anders.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_132472294
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:42 schreef Danny het volgende:

[..]

Uit je reactie blijkt in ieder geval dat je nogal wat moeite hebt met daadwerkelijk lezen wat ik typ. Je vervangt steekwoorden willekeurig in verzonnen alternatieven zodat je een punt lijkt te hebben. Misschien zou je moeten lezen wat ik typ in plaats van wat je DENKT te lezen dat ik typ.
Vertel eens Danny, welke steekwoorden heb ik vervangen om een heel ander verhaal van jouw mening te maken?
pi_132472376
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:41 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Je moet nu niet gaan doen alsof degenen die deze discussie hebben aangewakkerd niets te verwijten valt. Ze roepen inderdaad weerstand op door op een hele negatieve manier een fenomeen zwart te maken dat door een meerderheid geliefd en als positief wordt ervaren.
ja, maar het is natuurlijk niet zo dat als er straks een baksteen door die Gario z'n ruit vliegt (of erger), dat het dan z'n eigen schuld is
pi_132472404
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als figuren roepen dat die 'apen maar moeten op moeten kankeren naar hun eigen land', dan mag je best spreken van een beetje racisme, niet? En ja, dergelijke reacties zijn de afgelopen dagen veel voorbij gekomen. Hier niet overigens.
Waarom meld je het dan?

Oh en
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')