SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Why we runOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*********DENK AAN LEDBANDJES/REFLECTIE*********
[ Bericht 1% gewijzigd door motorbloempje op 23-10-2013 18:29:12 ]Ja doei.![]()
WTF? Daar zou ik eens mee naar de schoenenwinkel terug gaan. Dit kan nooit goed zijn.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Dit dus.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:11 schreef mosselmossel het volgende:
WTF? Daar zou ik eens mee naar de schoenenwinkel terug gaan. Dit kan nooit goed zijn.Na een half jaar? Wat is deze. Hoeveel km zit daar 'in'?
Ja doei.![]()
Tevens: wellicht meer overproneerder dan je denkt?Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Volgens Endomondo zo'n 500 km. Is het zo erg?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dit dus.Na een half jaar? Wat is deze. Hoeveel km zit daar 'in'?
![]()
![]()
Nope, mijne ook niet. Daar zie je het niet aan, maar voel je het alleen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:13 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, mijn schoenen zagen er na 1000km erop nog niet zo versleten uit.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Zelfs al zit je 500km in de kofferbak van een rijdende auto met continu je hak op straat, dan nog mag het niet zo zijn.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:12 schreef SEMTEX het volgende:
Tevens: wellicht meer overproneerder dan je denkt?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Als je de goede schoenen hebt moeten ze alleen in het midden versleten zijn toch?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zo ziet-ie er meer uit inderdaadquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:14 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Zelfs al zit je 500km in de kofferbak van een rijdende auto met continu je hak op straat,
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Oef, nog meer voor op de bucket list: http://www.theomm.com/events/omm2013/
En ze doen ook een 'lite' versie, maar daar is nog niets over bekend.
Ja doei.![]()
ze lijken een beetje op de schoenen van m'n zoontje .. die zien er ook zo uit na twee maanden omdat meneer constant loopt te sloffen
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen![]()
Nog even twee fotootjes gemaakt.
De linker schoen heeft het ook wel een klein beetje, maar toch beduidend minder. Wellicht morgen even naar de hardloopwinkel. Schoenen kostten toch een kleine 100 euro, dus het zal wel aan mijn loopstijl liggen...![]()
![]()
![]()
Hmmm geef mij maar een duidelijk bewegwijzerde racequote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:18 schreef motorbloempje het volgende:
Oef, nog meer voor op de bucket list: http://www.theomm.com/events/omm2013/
En ze doen ook een 'lite' versie, maar daar is nog niets over bekend.
Er is hier sprake van een bezoekje aan Madrid... Zo rond de marathon
Die komt nog te vroeg voor mij, maar een halve lijkt me dan prima te doen
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
ben je zwaarlijvig? misschien scheelt dat ook nog. Dan nog vind ik het bizar.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:21 schreef GuitarJJ het volgende:
Nog even twee fotootjes gemaakt.
De linker schoen heeft het ook wel een klein beetje, maar toch beduidend minder. Wellicht morgen even naar de hardloopwinkel. Schoenen kostten toch een kleine 100 euro, dus het zal wel aan mijn loopstijl liggen...![]()
[ afbeelding ][ afbeelding ]Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Nee, totaal niet. BMI van 21quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:33 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
ben je zwaarlijvig? misschien scheelt dat ook nog. Dan nog vind ik het bizar.![]()
![]()
Ik zou zeggen: Til je je voeten wel op?quote:![]()
Nog nooit gezien, redelijke schoenen die na 500km er zo uitzien. Mijn oude (+/- 2000km, alleen nog in t bos aan) zien er beter uit.![]()
Hoe lang ben je? Je kunt ook 2.10 zijn ofzo en daardoor veel/meer wegen en alsnog een bmi van 21 hebben.quote:
Ja doei.![]()
ik kan haast niets anders bedenken dat een fabricage-fout (of een typo en je bent een 0 vergeten)... een schoen hoort er na 500km niet zo uit te zien.
Ik snap zelfs niet hoe je dat voor elkaar krijg.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
1.85 meter, 75 kg.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 19:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hoe lang ben je? Je kunt ook 2.10 zijn ofzo en daardoor veel/meer wegen en alsnog een bmi van 21 hebben.
Maar het lijkt me wel een idee om eens langs de Runnersworld te gaan![]()
![]()
Ben je echt niet aan het sloffen?
De voorkant is zo goed als amper versleten!Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Dit was na 4 maanden (denk zo'n 350 km):quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:08 schreef GoWithIt het volgende:
Heel bizar. Terug naar de winkel maar. Is dat al lang zo?
Gekocht bij Actiesport omdat ze daar toen wat mooie aanbiedingen hadden.![]()
Dan bestaat de kans dat dit type schoen gewoon niet optimaal geschikt is voor jouw loopstijlquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:19 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Dit was na 4 maanden (denk zo'n 350 km):
[ afbeelding ]
Gekocht bij Actiesport omdat ze daar toen wat mooie aanbiedingen hadden.F means you're fucked![]()
Ik zou echt even langs de Runnersworld om een paar nieuwe sloffen aan te laten meten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:19 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gekocht bij Actiesport omdat ze daar toen wat mooie aanbiedingen hadden.![]()
Zijn t wel loopschoenen? Of indoor tennis schoenen voor op tapijt of cross-trainers ofzo?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:19 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gekocht bij Actiesport omdat ze daar toen wat mooie aanbiedingen hadden.Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Dus niet aan laten meten? Ga inderdaad even langs een goeie loopwinkel en laat wat aanmeten. Wat zal je lekker lopen daarnaquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:19 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gekocht bij Actiesport omdat ze daar toen wat mooie aanbiedingen hadden.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
quote:
Jazeker, heb me er wel laten informeren. (al is de Actiesport nou niet echt een winkel met professioneel advies)quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 20:43 schreef Frsh het volgende:
[..]
Zijn t wel loopschoenen? Of indoor tennis schoenen voor op tapijt of cross-trainers ofzo?Nee, klopt. Dit zijn mijn eerste schoenen, gekocht toen ik net begon met lopen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:04 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Dus niet aan laten meten? Ga inderdaad even langs een goeie loopwinkel en laat wat aanmeten. Wat zal je lekker lopen daarna
Had expres nog geen duurdere schoenen gekocht (en laten aanmeten) aangezien ik nog niet wist of ik het hardlopen uberhaupt leuk vond.In Apeldoorn. Valt op zich nog wel mee. Maar ik loop ook redelijk wat op zandpaden in het bos.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:06 schreef Zwabberhark het volgende:
Waar woon jij, GuitarJJ? Klopt het dat de fiets- en voetpaden daar van schuurpapier zijn?![]()
Check: http://www.endomondo.com/workouts/261203631/602446quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:31 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Dan ga je toch vanavond later een rondje..
Heerlijke temperatuur, ongeloofelijk veel regen tegengekomen maar fijn gelopen. Coopertest was de bedoeling voor vanavond, nieuw PR kunnen lopen. Heerlijk
All management is Strategic Management.![]()
En hoe hield je (knie?) het. Die was wat stijf toch?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:24 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Check: http://www.endomondo.com/workouts/261203631/602446
Heerlijke temperatuur, ongeloofelijk veel regen tegengekomen maar fijn gelopen. Coopertest was de bedoeling voor vanavond, nieuw PR kunnen lopen. HeerlijkJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Logische vraag is dan nu: hoe is dat nu? Vind je het leuk genoeg om nog wat extra te investeren in nieuwe schoenen?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:14 schreef GuitarJJ het volgende:
Nee, klopt. Dit zijn mijn eerste schoenen, gekocht toen ik net begon met lopen.
Had expres nog geen duurdere schoenen gekocht (en laten aanmeten) aangezien ik nog niet wist of ik het hardlopen uberhaupt leuk vond.
[..]Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Dat ging prima, lijkt een spier te zijn die met hardlopen niet gebruikt wordt. Voelt nu ook beter aan dan van te voren, ook wel wat tijgerbalsem opgesmeerd voor ik vertrok. Als ik er op druk "voel" ik de spier. Training rest van de week op rustiger tempo, kijken hoe het reageertquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:24 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
En hoe hield je (knie?) het. Die was wat stijf toch?
Kan ook gevolg zijn van voetballen, dat draaien is wat lastiger denk ik.All management is Strategic Management.![]()
Ik had ook graag een rondje willen doen. Maar de blaar op mn voet doet nog wat pijn. Dus misschien morgen
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."![]()
Wat voor een schoenen zijn het, het lijken Asics, maar toch ook weer niet.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
blaren lijken me echt zo kut. heb er godzijdank nog nooit last van gehad. wel van eelt en zwemmerseczeem, kan zo lekker jeuken als je onderweg bentquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:26 schreef _MvN_ het volgende:
Ik had ook graag een rondje willen doen. Maar de blaar op mn voet doet nog wat pijn. Dus misschien morgen
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
ik loop regelmatig tussen voorthuizen en Apeldoorn in de bossen en heb dit echt niet met m'n schoenen. Geen van de 3 paar die ik gehad heb.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:14 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
[..]
In Apeldoorn. Valt op zich nog wel mee. Maar ik loop ook redelijk wat op zandpaden in het bos.![]()
te veel zweefmomenten......quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
ik loop regelmatig tussen voorthuizen en Apeldoorn in de bossen en heb dit echt niet met m'n schoenen. Geen van de 3 paar die ik gehad heb.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
ik ben zo lichtvoetigquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:42 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
te veel zweefmomenten......![]()
![]()
Of goed tegen je blessures?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Das wel goed voor mijn blessures denk ik?F means you're fucked![]()
quote:"Dear Gaby, Thank you for entering the Harewood 10 Mile Trail Race to be held at Harewood, Leeds on Sunday 27th October 2013."Ja doei.![]()
Zeker, maar dan wil ik wel een soort van garantie hebben dat dit niet weer zo snel gebeurd!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:26 schreef Guard het volgende:
[..]
Logische vraag is dan nu: hoe is dat nu? Vind je het leuk genoeg om nog wat extra te investeren in nieuwe schoenen?
Heb ook geen flauw idee aan wat voor prijs ik moet denken bij schoenen die extra bestand zijn tegen overpronatie (mocht dat het probleem zijn)... 100-150 euro?Klopt, Asics Gel Galaxy 5 inderdaad.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:34 schreef slacker_nl het volgende:
Wat voor een schoenen zijn het, het lijken Asics, maar toch ook weer niet.![]()
![]()
Rond de 125-135 euro. Is mijn ervaring iig.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:11 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Zeker, maar dan wil ik wel een soort van garantie hebben dat dit niet weer zo snel gebeurd!
Heb ook geen flauw idee aan wat voor prijs ik moet denken bij schoenen die extra bestand zijn tegen overpronatie (mocht dat het probleem zijn)... 100-150 euro?
[..]
Klopt, Asics Gel Galaxy 5 inderdaad.
[ afbeelding ]"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."![]()
Garantie kan niemand je geven dat dat niet zo snel meer gebeurd. Denk dat het vooral je looptechniek is. Betere schoenen kunnen zeker verschil maken, maar je manier van landen (denk ik) zorgt voor de slijtage.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:11 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Zeker, maar dan wil ik wel een soort van garantie hebben dat dit niet weer zo snel gebeurd!
Heb ook geen flauw idee aan wat voor prijs ik moet denken bij schoenen die extra bestand zijn tegen overpronatie (mocht dat het probleem zijn)... 100-150 euro?
[..]
[ afbeelding ]![]()
http://shop.runnersworld.(...)270-stabil-cs-3.htmlquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:11 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Dat zijn mijn nieuwe sloffen, anti-pronatie model. ¤150,-
Maar ergens tussen de 100-150 is goed te doen idd.
Zou voor de andere ook teruggaan naar aktiesport, wel erg overmatig qua slijtage.All management is Strategic Management.![]()
Oh oh... zondag 10 mijl trail evenementje met Mo.quote:Congratulations, you are in!
Als het goed is op een rustig tempo, eennalaatste lange loopje voor de 7^^.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
http://biastee.blogspot.n(...)utsole-wear.html?m=1
Iemand met hetzelfde type schoen en hetzelfde probleem. Dit zijn blijkbaar Asics die speciaal zijn gemaakt voor budget sportzaken. Zijn ook niet te vinden op de site van Asics. Krijg nu wel het vermoeden dat het gewoon prutschoenen zijn.![]()
![]()
Op amazon lees ik soortgelijke reviews over een crappy zool. Maar het zijn ook de cheap ass versie van Asics. Hebben niet meer dan 50 euro gekost denk ik.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:11 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Beetje jammer dat het op deze manier ten koste gaat van de kwaliteit. Tijd voor een fatsoenlijke schoenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:30 schreef GuitarJJ het volgende:
http://biastee.blogspot.n(...)utsole-wear.html?m=1
Iemand met hetzelfde type schoen en hetzelfde probleem. Dit zijn blijkbaar Asics die speciaal zijn gemaakt voor budget sportzaken. Zijn ook niet te vinden op de site van Asics. Krijg nu wel het vermoeden dat het gewoon prutschoenen zijn.
Kan dus ook aan meer dan de stand van je voeten liggen als ik zo lees.All management is Strategic Management.![]()
Donderdag opent de inschrijving voor de CPC al.
Toch maar eens even navragen hoe zeker het is dat ik aanspraak kan maken op een startbewijs in een business run.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ohja, goeie... ik moet me dus ook nog niet inschrijvenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:37 schreef Guard het volgende:
Toch maar eens even navragen hoe zeker het is dat ik aanspraak kan maken op een startbewijs in een business run.
F means you're fucked![]()
Ik schrijf me pas in december in. Duur grapje, dat verhuizen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:44 schreef YUR het volgende:
[..]
Ohja, goeie... ik moet me dus ook nog niet inschrijven![]()
Oe, ja! Maar, hoe snel is CPC vol? Of is december inschrijven ook nog makkelijk? Wil even kosten sparen ivm de verhuizing nogquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:37 schreef Guard het volgende:
Toch maar eens even navragen hoe zeker het is dat ik aanspraak kan maken op een startbewijs in een business run.
edit: lol, half minuutje te laat
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Mijn glazen bol is helaas van melkglas, dus die zal me niet veel helpen.
Maar: Afgelopen jaren zat hij niet supersnel vol, maar de algemene trend is wel dat evenementen populairder zijn geworden...F means you're fucked![]()
Ja, klopt.. nou ja, zal ergens november nog wel kunnen denk ik. En hoop eigenlijk dat mams ook zich voor de 5K in wil schrijven. Maar zal nog niet pushen! Al had ze 't ook al van anderen gehoord dat dat 'wel een leuk idee/streven was'
Ja doei.![]()
Denk dat ik ook gewoon wacht tot na de verhuizing. Het zal allemaal wel meevallen en desnoods kan ik nog wel een kaartje overnemen van iemand.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
De CPC is ook helemaal niet leuk, want je moet dan trainen in de sneeuwperiode. En dat is bah. En dat zeg ik niet omdat ik lopen in de sneeuw niet leuk vind. Want dat is het wel. Maar je kan geen intervallen doen en het is na 3x lopen spekglad, meer kans op ijzel en alles. In die periode moet je eigenlijk gewoon lopen omdat het mooi is om door de sneeuw te hollen en geen schema. Dus. Daarom. CPC is te vroeg.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Als ik het mij goed herinner waren ze in de aanbieding van 89,95 voor 59,95 euro.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 22:37 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Op amazon lees ik soortgelijke reviews over een crappy zool. Maar het zijn ook de cheap ass versie van Asics. Hebben niet meer dan 50 euro gekost denk ik.![]()
Je vakantie beter plannen. Kun je trainen op de antillen voor de CPC.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:00 schreef slacker_nl het volgende:
De CPC is ook helemaal niet leuk, want je moet dan trainen in de sneeuwperiode. En dat is bah. En dat zeg ik niet omdat ik lopen in de sneeuw niet leuk vind. Want dat is het wel. Maar je kan geen intervallen doen en het is na 3x lopen spekglad, meer kans op ijzel en alles. In die periode moet je eigenlijk gewoon lopen omdat het mooi is om door de sneeuw te hollen en geen schema. Dus. Daarom. CPC is te vroeg."The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."![]()
Das duur. Mijn Asics van 50 euro doen het nog beter dan de jouwe.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:01 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Als ik het mij goed herinner waren ze in de aanbieding van 89,95 voor 59,95 euro.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Is duur, want carnaval.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:04 schreef _MvN_ het volgende:
[..]
Je vakantie beter plannen. Kun je trainen op de antillen voor de CPC.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Dat de voorbereiding niet ideaal kan (dan wel zal) verlopen doet aan het evenement niets af. En dat jij een beetje gaat lopen zuurpruimen doet mij vermoeden dat het juist een topevenment isquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:00 schreef slacker_nl het volgende:
De CPC is ook helemaal niet leuk, want je moet dan trainen in de sneeuwperiode. En dat is bah. En dat zeg ik niet omdat ik lopen in de sneeuw niet leuk vind. Want dat is het wel. Maar je kan geen intervallen doen en het is na 3x lopen spekglad, meer kans op ijzel en alles. In die periode moet je eigenlijk gewoon lopen omdat het mooi is om door de sneeuw te hollen en geen schema. Dus. Daarom. CPC is te vroeg.
LOL, gemiddeld ligt er elf dagen per winter sneeuw. Dat valt dus wel mee.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:00 schreef slacker_nl het volgende:
De CPC is ook helemaal niet leuk, want je moet dan trainen in de sneeuwperiode. En dat is bah. En dat zeg ik niet omdat ik lopen in de sneeuw niet leuk vind. Want dat is het wel. Maar je kan geen intervallen doen en het is na 3x lopen spekglad, meer kans op ijzel en alles. In die periode moet je eigenlijk gewoon lopen omdat het mooi is om door de sneeuw te hollen en geen schema. Dus. Daarom. CPC is te vroeg.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Met de CPC zelf is niks mis, maar je kan er niet lekker naar voorbereiden en dus is het kut. En als ik zuurpruim is het met een verdomd goede reden. Want ik zuurpruim niet vaak.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:06 schreef Guard het volgende:
[..]
Dat de voorbereiding niet ideaal kan (dan wel zal) verlopen doet aan het evenement niets af. En dat jij een beetje gaat lopen zuurpruimen doet mij vermoeden dat het juist een topevenment isIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:04 schreef _MvN_ het volgende:
[..]
Je vakantie beter plannen. Kun je trainen op de antillen voor de CPC.
Toch ga ik je niet op je woord geloven en zelf ervaren of het echt zo kut is..quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:07 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Met de CPC zelf is niks mis, maar je kan er niet lekker naar voorbereiden en dus is het kut. En als ik zuurpruim is het met een verdomd goede reden. Want ik zuurpruim niet vaak.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Voor dat geld zijn ze toch wel heel snel versleten. Heb tijdje geleden hardloopschoenen van Adidas gekocht voor ¤30 en daar is nu na 150km nog niets van slijtage te zien.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:01 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Als ik het mij goed herinner waren ze in de aanbieding van 89,95 voor 59,95 euro.![]()
Geloof mij maar gewoon (niet).quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:09 schreef Guard het volgende:
Toch ga ik je niet op je woord geloven en zelf ervaren of het echt zo kut is..In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Er is altijd een hoger doelquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:08 schreef YUR het volgende:
De CPC is onderdeel van een voorbereiding, dat scheelt al een boel
zelfs mijn nikes en asics van drie tientjes die ik al vijf jaar draag (vrij intensief, niet hardlopend, dat dan weer niet) vertonen nog geen slijtage ...quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:11 schreef Piet90 het volgende:
[..]
Voor dat geld zijn ze toch wel heel snel versleten. Heb tijdje geleden hardloopschoenen van Adidas gekocht voor ¤30 en daar is nu na 150km nog niets van slijtage te zien.Ik heb er één en ik ben er trots op
Zonder die blaar zou je alweer lopen? Ik hou nog zeker een paar dagen rust. De spierpijn neemt inmiddels iets af, maar echt soepel gaat het nog niet. De meeste adviezen geven aan dat je toch minimaal wel een week volledige rust moet houden na de marathon. Hoe heb je dat bij de vorige marathon gedaan?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 21:26 schreef _MvN_ het volgende:
[ Bericht 0% gewijzigd door Tarahumara op 22-10-2013 23:26:30 ]![]()
Oeh CPC. Best spannend om me dan daadwerkelijk voor een HM te gaan inschrijven. Komt eng dichtbij dan...![]()
Toch apart, je zegt nu dat je sowieso een week rust moet houden na de marathon. Maar na de HVT, die je zelfs nog wat zwaarder vond loop je even later dus wel deze marathonquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:20 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Zonder die blaar zou je alweer lopen? Ik hou nog zeker een paar dagen rust. De spierpijn neemt inmiddels iets af, maar echt soepel gaat het nog niet. De meeste adviezen geven aan dat je toch minimaal wel een week volledige rust moet houden na de marathon. Hoe heb je dat bij de vorig marathon gedaan?![]()
. Maar hoe voelt het nu verder bij jou dan, afgezien van het spierpijn natuurlijk. Geen andere rare pijntjes die blessures zouden kunnen worden/zijn?
Ik ben vanavond officieel begonnen met mijn marathonvoorbereiding!![]()
Vanavond gelukkig redelijk op tijd thuis van mijn werk, dus kon mooi nog even lopen voordat Ajax begon. Op het programma stond dus die 5x1000 in 3'40 met 400 rust. Na bij de 1e iets te hard gestart te zijn kon ik het tempo mooi volgen. De keren daarna kon ik gewoon beginnen met lopen, half minuutje later even kijken en dan 1 of 2 seconden van het beoogde tempo afzitten. Dat was wel lekker. Na de 3e werd het wel behoorlijk zwaar, maar gelukkig geen pijntjes gehad. Alleen mijn ademhaling ging nogal rap, maar dat hoort erbij. In ieder geval erg tevreden met deze training en een goed begin voor de marathon!
![]()
http://www.endomondo.com/workouts/261200006/2368823
Volgens Garmin gingen de km's in: 3'39, 3'40, 3'40, 3'41, 3'39. Mooi constant dus.
![]()
Amen!quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
sowieso. En er is genoeg gestrooid op allerlei wegen indien sneeuw... Trainen kan gewoon prima doorgaan, zeker in NL. Hier ook wel.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:09 schreef Guard het volgende:
[..]
Toch ga ik je niet op je woord geloven en zelf ervaren of het echt zo kut is..
En idd, HM wrsch onderdeel van marathon training! Raar idee!
Ja doei.![]()
wh00p!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:31 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Toch apart, je zegt nu dat je sowieso een week rust moet houden na de marathon. Maar na de HVT, die je zelfs nog wat zwaarder vond loop je even later dus wel deze marathon![]()
. Maar hoe voelt het nu verder bij jou dan, afgezien van het spierpijn natuurlijk. Geen andere rare pijntjes die blessures zouden kunnen worden/zijn?
Vanavond gelukkig redelijk op tijd thuis van mijn werk, dus kon mooi nog even lopen voordat Ajax begon. Op het programma stond dus die 5x1000 in 3'40 met 400 rust. Na bij de 1e iets te hard gestart te zijn kon ik het tempo mooi volgen. De keren daarna kon ik gewoon beginnen met lopen, half minuutje later even kijken en dan 1 of 2 seconden van het beoogde tempo afzitten. Dat was wel lekker. Na de 3e werd het wel behoorlijk zwaar, maar gelukkig geen pijntjes gehad. Alleen mijn ademhaling ging nogal rap, maar dat hoort erbij. In ieder geval erg tevreden met deze training en een goed begin voor de marathon!
![]()
Volgens Garmin gingen de km's in: 3'39, 3'40, 3'40, 3'41, 3'39. Mooi constant dus.
Ja doei.![]()
onze duurloop in de Nevis Valley komende zaterdag lijkt zodanig verplaatst te worden dat ik niet mee kan... jammer maar absoluut geen ramp!
want stiekum had ik deze track ook op het oog en dan met een auto aan beide kanten van de track zodat de hele afstand gelopen kan worden...nu alleen nog even wachten op iemand die mee wil
http://www.teararoa.org.nz/southland/longwood-forest-track/'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
knap rondje Jero, dat is bijna net zo snel als mijn wedstrijdsnelheidquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:31 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Toch apart, je zegt nu dat je sowieso een week rust moet houden na de marathon. Maar na de HVT, die je zelfs nog wat zwaarder vond loop je even later dus wel deze marathon![]()
![]()
Jouw wedstrijdsnelheid ligt onder de 3'40/km?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:39 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
knap rondje Jero, dat is bijna net zo snel als mijn wedstrijdsnelheid![]()
![]()
![]()
![]()
ik heb alleen gekeken naar je gemiddelde snelheid
Wat hebben jullie het nu over sneeuw? Die komt dit jaar niet hoor, de global warming gaat eindelijk beginnen. Vandaag 22 oktober was het hier in het zuiden 23 graden!![]()
Dit inderdaad, fietspaden en dergelijke worden hier ook allemaal goed gestrooid. Al zal het hier wel een stuk rustiger zijn dan in Amsterdam natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
sowieso. En er is genoeg gestrooid op allerlei wegen indien sneeuw... Trainen kan gewoon prima doorgaan, zeker in NL. Hier ook wel.
En idd, HM wrsch onderdeel van marathon training! Raar idee!Misschien moet slacker maar gewoon buiten de randstad gaan wonen, veel meer ruimte om lekker rond te kunnen lopen
.
![]()
de enige die last heeft van global warming is Levitas op dit moment...quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:43 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat hebben jullie het nu over sneeuw? Die komt dit jaar niet hoor, de global warming gaat eindelijk beginnen. Vandaag 22 oktober was het hier in het zuiden 23 graden!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ja, die moet een brandje blussen, dat is ook weer overdreven natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:44 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
de enige die last heeft van global warming is Levitas op dit moment...![]()
Wellicht was een week rust na de HVT ook wel verstandig geweestDie heb ik toch wel erg onderschat... De HVT heb ik in een relatief rustig tempo gelopen, maar toch helemaal naar de kloten gegaan.
Ik voel me nu behoorlijk op, leeg, ook mentaal. Echt even rust nodig. Maanden naar toe geleefd en nu is het achter de rug. Raar gevoel, kan het niet echt goed onder woorden brengen.![]()
Misschien kan hij slacker even lenen. Die zeikt dat vuurtje zo uit.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:45 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, die moet een brandje blussen, dat is ook weer overdreven natuurlijk.Ja doei.![]()
Schrijf je in voor de Midwintermarathon, dan komt dat gevoel vanzelf weer terug!quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:45 schreef Tarahumara het volgende:
Wellicht was een week rust na de HVT ook wel verstandig geweestDie heb ik toch wel erg onderschat... De HVT heb ik in een relatief rustig tempo gelopen, maar toch helemaal naar de kloten gegaan.
Ik voel me nu behoorlijk op, leeg, ook mentaal. Echt even rust nodig. Maanden naar toe geleefd en nu is het achter de rug. Raar gevoel, kan het niet echt goed onder woorden brengen.![]()
![]()
dat doen ze niet eens zelf, daar hebben ze de kiwi's voor nodig..quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:45 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, die moet een brandje blussen, dat is ook weer overdreven natuurlijk.
waarom heb jij je dan nog niet aangemeld als vrijwilliger?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:51 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dat doen ze niet eens zelf, daar hebben ze de kiwi's voor nodig..![]()
inderdaad, als motiviatie werkt er imo niets beter dan de volgende uitdaging aan gaanquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:46 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Schrijf je in voor de Midwintermarathon, dan komt dat gevoel vanzelf weer terug!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
omdat ik een urban fire fighter ben en geen bush bunnyquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:52 schreef DJMO het volgende:
[..]
waarom heb jij je dan nog niet aangemeld als vrijwilliger?
Ik ben er nog niet uit of ik m ga lopen. Eerst even aankijken hoe ik herstel.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:46 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Schrijf je in voor de Midwintermarathon, dan komt dat gevoel vanzelf weer terug!
Ik weet nog niet of het weer op kan brengen om weer 5 keer in de week te trainen, zeker in de winter.
Wellicht is de 50 km sallandtrail ook wel wat. Of dat ik me op de kortere afstanden, 15 km/HM, ga richten. Keuzes, keuzes...![]()
Je kan ook gewoon 1 of 2 weken luieren toch? Dan merk je vanzelf waar je weer zin in krijgt!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:00 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet uit of ik m ga lopen. Eerst even aankijken hoe ik herstel.
Ik weet nog niet of het weer op kan brengen om weer 5 keer in de week te trainen, zeker in de winter.
Wellicht is de 50 km sallandtrail ook wel wat. Of dat ik me op de kortere afstanden, 15 km/HM, ga richten. Keuzes, keuzes...Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
misschien iets minder intensief gaan trainen en je voorlopig toeleggen op het in stand houden van je conditie en op die manier doortrainen naar een volgende wedstrijd binnenkort, zodat je wel de motivatie hebt om te blijven lopen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:00 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Wellicht is de 50 km sallandtrail ook wel wat. Of dat ik me op de kortere afstanden, 15 km/HM, ga richten. Keuzes, keuzes...Ik heb er één en ik ben er trots op
Sallandtrail, die 50km wou ik dit jaar eigenlijk ook doen. Maar zonder na te denken had ik me ingeschreven voor de mudmasters, die dus blijkbaar een dag erna is. Maar dat is echt een mooie trail! Dan kan je mooi de Midwintermarathon als lange duurloop doen, of desnoods de Asselronde.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:00 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Wellicht is de 50 km sallandtrail ook wel wat. Of dat ik me op de kortere afstanden, 15 km/HM, ga richten. Keuzes, keuzes...
Ook kan je nu denk ik best wat minder gaan trainen. Het volume is er op zich al, dus je hoeft weer minder op te bouwen dan. De HVT heb ik ook gelopen met 2 a 3x trainen in de week. Misschien dat je dan een iets mindere tijd loopt, maar misschien werkt het voor jou juist wel heel goed. En als je er maar van geniet natuurlijk, vooral als je de trail loopt!![]()
![]()
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:54 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
omdat ik een urban fire fighter ben en geen bush bunny
Ja doei.![]()
Ik zou ook graag toegevoegd willen worden. Dit gaat mijn eerste lange afstand ooit worden.
14 december 2013 - N201 Run (Aalsmeer)
• Devv - 10km
Ik ga wel een beetje rustig doen, want de week daarop moet ik weer topfit zijn voor de wintersport.
![]()
zegt de man die menig keer "pijn is fijn" post... practice what you preach brother!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:21 schreef Devv het volgende:
Ik ga wel een beetje rustig doen, want de week daarop moet ik weer topfit zijn voor de wintersport.
maar in ieder geval al veel plezier in je voorbereidingen.
[ Bericht 10% gewijzigd door rechtsedirecte op 23-10-2013 01:46:41 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Nog geen mailtje van de trainer wat voor training we morgen doen.. Ik kan daar niet tegen *autist* en twijfel nu of ik wel zal gaan of gewoon de tempoloop uit mijn schema ga doenMaarja hij heeft nog tot morgenochtend om te mailen
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 03:49 schreef La_Tramposa het volgende:
Nog geen mailtje van de trainer wat voor training we morgen doen.. Ik kan daar niet tegen *autist* en twijfel nu of ik wel zal gaan of gewoon de tempoloop uit mijn schema ga doen![]()
[ Bericht 4% gewijzigd door rechtsedirecte op 23-10-2013 04:51:12 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Klopt, ik heb idd weer zin om te lopen. Spierpijnn is weg gelukkig.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:20 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Zonder die blaar zou je alweer lopen? Ik hou nog zeker een paar dagen rust. De spierpijn neemt inmiddels iets af, maar echt soepel gaat het nog niet. De meeste adviezen geven aan dat je toch minimaal wel een week volledige rust moet houden na de marathon. Hoe heb je dat bij de vorige marathon gedaan?
Vorig jaar na de marathon was mijn motivatie en plezier in het lopen weg. Toen heb ik 2-3 maanden heel onregelmatig gelopen, en vooral korte stukjes. Denk dat het een flinke aanslag op mijn lichaam is geweest. Gelukkig kom ik daar nu veel beter uit."The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."![]()
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 23:22 schreef Quoi het volgende:
Oeh CPC. Best spannend om me dan daadwerkelijk voor een HM te gaan inschrijven. Komt eng dichtbij dan...![]()
![]()
![]()
Wil iemand nog eenmaal die url posten met linkjes naar mp3 schema's?
Ik zag hem vorige week voorbij komen en ik meen hem te hebben toegevoegd aan de favorieten maar zie hem niet staan..Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Thuiswerkdag ivm bruiloft vanmiddag![]()
Ik heb dus vanmiddag een afspraak met journalist AD + een fotograaf. We spreken af bij het clubhuis van de hardloopclub (die op woensdag niet open is). Omdat ik toch een rondje wil lopen, doe ik het maar in hardloopoutfit, vonden ze ook wel leuk. Vind het alleen tamelijk absurd om daar als hardlopert ergens in het loopgebied een afspraak met 2 heren te hebben![]()
![]()
én ik moet nog bedenken wat ik ga zeggenMisschien niet de mooiste en snelste, maar toch best een leuke eerste HM toch?quote:
Loop jij 'm?![]()
Maar waar gaat je inteview over dan? Als het over hardlopen gaat is het niet raar...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:06 schreef Quoi het volgende:
Thuiswerkdag ivm bruiloft vanmiddag![]()
Ik heb dus vanmiddag een afspraak met journalist AD + een fotograaf. We spreken af bij het clubhuis van de hardloopclub (die op woensdag niet open is). Omdat ik toch een rondje wil lopen, doe ik het maar in hardloopoutfit, vonden ze ook wel leuk. Vind het alleen tamelijk absurd om daar als hardlopert ergens in het loopgebied een afspraak met 2 heren te hebben![]()
![]()
én ik moet nog bedenken wat ik ga zeggen
[..]
Misschien niet de mooiste en snelste, maar toch best een leuke eerste HM toch?
Loop jij 'm?
Over het HM trainingsgroepje dat we 1 november startenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:11 schreef Guard het volgende:
[..]
Maar waar gaat je inteview over dan? Als het over hardlopen gaat is het niet raar...
Raar is het gewoon een beetje om ergens bij een bankje te hebben afgesproken met 2 wildvreemden. Maareh... I'll manage![]()
![]()
Als ze allebei een lange regenjas aan hebben, moet je gewoon doorlopen hequote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:15 schreef Quoi het volgende:
[..]
Over het HM trainingsgroepje dat we 1 november starten
Raar is het gewoon een beetje om ergens bij een bankje te hebben afgesproken met 2 wildvreemden. Maareh... I'll manage
Zijn er toevallig mensen uit omgeving Haarlem? Waar is het daar relaxed hardlopen? Ik woon zelf in Den Hout (dus loop nu in de Haarlemmerhout), maar dat bos ben je in 10 minuten doorheen. En ik heb het idee dat ik aan het ijsberen ben als ik heen en terug ga rennen door dat stukkie bos.
Zit al te denken over NP Zuid-Kennemerland of de duinen/strand Bloemendaal, maar dat is ook weer zo'n aanslag voor een beginner.Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.![]()
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:17 schreef YUR het volgende:
[..]
Als ze allebei een lange regenjas aan hebben, moet je gewoon doorlopen heOf wat dacht je van omdraaien!
![]()
Ik woon niet in Haarlem, maar ken het wel beetje omdat er vrienden wonen, maar ri. Aerdenhout / Bloemendaal / Overveen en het nationale park daar, is het echt schitterend! Maar zo te horen is dat nog wat te ver om naar toe heen en terug te lopen voor je, maar je kan natuurlijk ook altijd een stukje op de fiets heen en weer ernaartoe doen, want qua omgeving is het daar echt schitterend, zou daar graag zelf trainen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:18 schreef Skv het volgende:
Zijn er toevallig mensen uit omgeving Haarlem? Waar is het daar relaxed hardlopen? Ik woon zelf in Den Hout (dus loop nu in de Haarlemmerhout), maar dat bos ben je in 10 minuten doorheen. En ik heb het idee dat ik aan het ijsberen ben als ik heen en terug ga rennen door dat stukkie bos.
Zit al te denken over NP Zuid-Kennemerland of de duinen/strand Bloemendaal, maar dat is ook weer zo'n aanslag voor een beginner.
Jack does it in real time...![]()
Daar zat ik ook aan te denken inderdaad! En rennen ze dan ín het nationaal park (ingang de Zandwaaier) of gewoon tussen de villa's door?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:21 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik woon niet in Haarlem, maar ken het wel beetje omdat er vrienden wonen, maar ri. Aerdenhout / Bloemendaal / Overveen en het nationale park daar, is het echt schitterend! Maar zo te horen is dat nog wat te ver om naar toe heen en terug te lopen voor je, maar je kan natuurlijk ook altijd een stukje op de fiets heen en weer ernaartoe doen, want qua omgeving is het daar echt schitterend, zou daar graag zelf trainen.Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ik zou gewoon doen waar je zin in hebt.Als jij tussen de villa's wil sightseen, dat lekker doen, maar het is bij die ingang misschien wat rustiger op de fietspaden, al is er ook weinig doorgaand verkeer in de wijken tussen Haarlem en de duinen in een hoop straten.
Zelfs de mogelijkheid om wat te off-roaden in het nationale park, ook wel tof, volgens mij loopt iemand van hier ook regelmatig daar (alleen iets noordelijker vanuit IJmuiden ofzo dacht ik).
Zelf een beetje 'globetrotten' om leuke routes in je omgeving te ontdekken is juist leuk![]()
Heel af en toe loop je je een bult te zoeken, maar heel vaak ontdek je dan zelf de fijnste routes.![]()
Ga je hem in de middag doen of in de avond?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:21 schreef Devv het volgende:
Ik zou ook graag toegevoegd willen worden. Dit gaat mijn eerste lange afstand ooit worden.
• Devv - 10km
Ik wilde misschien de 15km doen, maar daar staat dan weer "wedstrijd" bij, daar word ik nerveus van![]()
![]()
![]()
Spaarnwoude.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:18 schreef Skv het volgende:
Zit al te denken over NP Zuid-Kennemerland of de duinen/strand Bloemendaal, maar dat is ook weer zo'n aanslag voor een beginner.
Kennermerduinen (ik pak ingang koevlak).
Haarlem - Zandvoort.
Haarlem - Sloterdijk.
Volgens mij zit je ook in de buurt vqn de Amsterdamse waterzuiveringsduinen, daar kan je denk ik ook wel knap lopen. (@jero ik ken de leuke plekjes om te lopen wel, daarvoor hoef ik Amsterdam niet uit).
@quoi niet vreemder dan ergers afspreken en dan vragen: zit jij ook op fok?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik doe ook mee met die, ook de 10 km. Om 12.00 uur.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 00:21 schreef Devv het volgende:
• Devv - 10km
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Hoezo?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:33 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Ik wilde misschien de 15km doen, maar daar staat dan weer "wedstrijd" bij, daar word ik nerveus van![]()
Gewoon je eigen wedstrijd lopen
Ik heb me vorig jaar half december ingeschreven voor de CPC, dus die zit inderdaad niet zo snel vol. Vraag me af of de CPC dit jaar wel volgeraakt was? Druk is het wel, ik kan me herinneren dat het ergens in een krappe bocht na een kilometer of 2 wandelen werd. Maar het is wel een leuke wedstrijd. Mooiste punt vond ik na de eerste bocht, dan loopt het naar beneden en zie je die deinende mensenmassa voor je. Ik ga me zeker weer inschrijven en hoop vooral dat het dit jaar warmer is dan +1, er geen sneeuwbuien vallen én er geen windkracht 5 tegen staat op de boulevard.![]()
Waterzuiveringsduinen vind ik wat te ver weg; het is al 5 km van mijn huis naar de ingang van de zandwaaier (maar dat kan prima op de fiets). Ik ga het van 't weekend proberen! Spaarnwoude vind ik ook nog wel een idee.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:34 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Spaarnwoude.
Kennermerduinen (ik pak ingang koevlak).
Haarlem - Zandvoort.
Haarlem - Sloterdijk.
Volgens mij zit je ook in de buurt vqn de Amsterdamse waterzuiveringsduinen, daar kan je denk ik ook wel knap lopen. (@jero ik ken de leuke plekjes om te lopen wel, daarvoor hoef ik Amsterdam niet uit).
@quoi niet vreemder dan ergers afspreken en dan vragen: zit jij ook op fok?Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Naast de N201 run lijkt het me ook wel leuk om de Zandvoort circuit run weer mee te pakken. Paar jaar geleden ook eens gedaan. http://www.zandvoortcircuitrun.nl/Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ik wil geen bezemwagen achter me aan!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:35 schreef Guard het volgende:
[..]
Hoezo?
Gewoon je eigen wedstrijd lopen
Volgens de website is het enige verschil tussen de wedstrijd en de rest dat je bij de wedstrijd geld kunt winnen. Dus misschien moet ik gewoon niet zo zeuren en gewoon doen![]()
![]()
Dan moet je harder lopenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:45 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Ik wil geen bezemwagen achter me aan!
That's the spirit!quote:Volgens de website is het enige verschil tussen de wedstrijd en de rest dat je bij de wedstrijd geld kunt winnen. Dus misschien moet ik gewoon niet zo zeuren en gewoon doenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik wil ook wel harder lopen... Binnenkort weer braaf aan de interval dus...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:48 schreef Guard het volgende:
[..]
Dan moet je harder lopen
[..]
That's the spirit!
Mijn benen voelen trouwens verrassend goed na mijn eerste HM. Toen ik vorig jaar de DtD voor het eerst liep had ik veel meer moeite met trappen enzo![]()
![]()
Hoe kan dat nu? Zit je wel genoeg in je nieuwe stoel?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:56 schreef hatsaflats het volgende:
Met m'n benen gaat het prima, de rest van m'n lijf lijkt aardig uitgeput.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Aaargh de CPC leek me ook mooi. Maar de dag ervoor is de SallandTrail.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
In 2015 zijn ze vast weerquote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:11 schreef Daywalk3r het volgende:
Aaargh de CPC leek me ook mooi. Maar de dag ervoor is de SallandTrail.F means you're fucked![]()
Doen! Leuk hoor om eens over een circuit te mogen rennenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:39 schreef Skv het volgende:
Naast de N201 run lijkt het me ook wel leuk om de Zandvoort circuit run weer mee te pakken. Paar jaar geleden ook eens gedaan. http://www.zandvoortcircuitrun.nl/
Het was alleen vorig jaar wel bar koud.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
De keer dat ik 'm liep was het ook ijskoud en windkracht 5/6 tegen. En dan daar tegenin ploeteren op een omgeploegd strand.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:19 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Doen! Leuk hoor om eens over een circuit te mogen rennen
Het was alleen vorig jaar wel bar koud.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Zul je zien dat het dan weer tegelijk valt. Maar als ik dan nog geen 50KM kan (vast niet) dan kan ik dan idd de CPC doenquote:
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Bij mij is het juist andersom, lijf voelt goed, benen voelen zwaar.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:56 schreef hatsaflats het volgende:
Met m'n benen gaat het prima, de rest van m'n lijf lijkt aardig uitgeput.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Oh?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:11 schreef Daywalk3r het volgende:
Aaargh de CPC leek me ook mooi. Maar de dag ervoor is de SallandTrail.![]()
25K Salland Trail klinkt óók aantrekkelijk
Ja doei.![]()
Komt door de driekwartleggings. Die werken als geinverteerde compressiekousen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:29 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Bij mij is het juist andersom, lijf voelt goed, benen voelen zwaar.
Vraagje he, zijn jullie nu allemaal begonnen met hardlopen met een schema (zoveel minuten rennen, zoveel wandelen blabla)?
Want (zoals al een keer eerder gepost:P) ben ik zo'n kleine twee maanden geleden begonnen met hardlopen, maar zo'n schema is echt niks voor mijWel eens geprobeerd maar na twee lessen weer gaan lopen zoals ik zelf wil en waar ik me lekker bij voel.
Alleen nu heb ik één vriend die maar zit te zanikken dat een schema een must is, wil ik mezelf serieus kunnen nemen met hardlopen.
Overdrijft hij nou zo of mis ik iets?Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.![]()
De meesten wel, maar niet iedereen. Je moet vooral uitkijken dat je jezelf niet voorbij loopt en geen vals gevoel van zekerheid hebt met betrekking tot het kennen van je eigen lichaam.Ja doei.![]()
Ik liep in het begin nooit met schema's eigenlijk.
Het eerste schema waar ik mee liep was die voor een HM.![]()
ligt eraan natuurlijk, wat je doel is.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:47 schreef KaBuf het volgende:
Vraagje he, zijn jullie nu allemaal begonnen met hardlopen met een schema (zoveel minuten rennen, zoveel wandelen blabla)?
Want (zoals al een keer eerder gepost:P) ben ik zo'n kleine twee maanden geleden begonnen met hardlopen, maar zo'n schema is echt niks voor mijWel eens geprobeerd maar na twee lessen weer gaan lopen zoals ik zelf wil en waar ik me lekker bij voel.
Alleen nu heb ik één vriend die maar zit te zanikken dat een schema een must is, wil ik mezelf serieus kunnen nemen met hardlopen.
Overdrijft hij nou zo of mis ik iets?
Als je lekker gewoon op jezelf wil hardlopen en verder niet zo veel geeft om tempo's en tijden enzo, dan zou ik geen schema's doen.
Wil je wedstrijden gaan lopen en steeds verder en sneller dan zijn schema's wel zo handig ja.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me ook niet echt aan één schema heb gehouden, meer mix and match.
Binnenkort ga ik me wel aan 1 schema committen, om die HM tijdens de CPC te lopenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik ben ook met een schema begonnen en ben daar ondanks de saaiheid in het begin nu wel blij mee, maar ik had eigen sinds mijn 14e niet meer aan sport gedaan en is zo'n schema dus best wel nuttig. Ben nu 34.
Nu ook met een schema bezig voor een HM, maar die HM heb ik nu stiekum halverwege het schema al gelopen![]()
![]()
Het blijft een oneindige discussie. Eindconclusie: geen antwoord op te geven. Wat wil je bereiken en wat heeft je eigen voorkeur?
Voor mij was een schema onmisbaar toen ik begon, maar dat heeft met mezelf te maken: ik startte met 0 conditie en functioneer nu eenmaal goed met schema's enzo..
Onderschat alleen die minuutjes hardlopen en wandelen niet van de beginnersschema's, ze zijn er niet voor niks. Dus als je door ongeduld die schema's opzij legtAls het is omdat je een schema zelf niet fijn vind: OK.
![]()
Zo'n schema bouwt niet voor niks langzaam op.
Spieren, gewrichten dit dat alles. Alles moet gewoon wennen aan het feit dat jij gaat hardlopen. En dat duurt lang. Dus als je net begint met hardlopen -> Schema. Achteraf heb je daar meer profijt van.![]()
Ik loop nu inderdaad meer voor mezelf dan voor resultaten, dus ik blijf nog even zonder schema denk ik![]()
Als ik echt het gevoel heb dat ik iets wil bereiken, ga ik wel eens zoeken. Dank allen!Please consider the environment before printing this post.
De waarheid ligt ergens in het midden. Ik ben zelf wel van de schema's omdat ik dan rust in m'n hoofd heb. Want dan kan ik lekker iets volgen en dan heb ik het idee dat ik daadwerkelijk iets doe wat nuttig is. Doelgericht trainen vind ik fijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:47 schreef KaBuf het volgende:
Voor anderen is het juist helemaal niks want die vinden het beklemmend. Op Prorun was er vd week nog een artikel over: http://prorun.nl/columns/op-het-gevoelIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Denk het wel. Ga vanavond eens ff kijken op m'n kalender voor 2014quote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:06 schreef Quoi het volgende:
Misschien niet de mooiste en snelste, maar toch best een leuke eerste HM toch?
Loop jij 'm?![]()
![]()
Mede-hardlopertjes,
Ik loop al jaren op Nikes en dit puur omdat ik ze qua uiterlijk gewoon simpelweg mooier vindt dan zijn concurrenten, nu loop al ik al 2 jaar op verschillende nike free run +2 maar ik merk dat bij lange afstanden mijn tenen beginnen te tintelen. Ik loop pas sinds kort duurlopen en merk wel dat deze schoen daarvoor niet geschikt is. Nu wil ik nog een paar aanschaffen voor de lange duur loop en mijn vraag was wie heeft er wijze raad op t gebied van duurloop schoenen?![]()
Ik heb spierpijn in de onderkant van m'n spieren in m'n dijen, dus net boven de knie. Niet heel ernstig, maar genoeg om aanwezig te zijn bij iedere stap die ik zet. En dat alles als beloning voor les 1![]()
![]()
hardloopschoenen niet uitkiezen omdat je ze mooi vind, maar uitkiezen omdat ze het beste bij je loopstijl passen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:26 schreef nexusje het volgende:
Mede-hardlopertjes,
Ik loop al jaren op Nikes en dit puur omdat ik ze qua uiterlijk gewoon simpelweg mooier vindt dan zijn concurrenten, nu loop al ik al 2 jaar op verschillende nike free run +2 maar ik merk dat bij lange afstanden mijn tenen beginnen te tintelen. Ik loop pas sinds kort duurlopen en merk wel dat deze schoen daarvoor niet geschikt is. Nu wil ik nog een paar aanschaffen voor de lange duur loop en mijn vraag was wie heeft er wijze raad!?Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik heb mijn vier nachten weer gehad en na een goede nacht helemaal gebroken wakker geworden. Slaap ik een keer goed, voel ik me vermoeider dan na een nacht woelen.
Vrijdag voor het laatst gelopen dus ik moet van mezelf straks een rondje maken. Het weer zit mee, mijn zin nog niet. Ga even een stapje terug omdat mijn knie na vier dagen veel trappen lopen toch wel weer wat gevoelig is en ik het niet wil forceren. Ik weet dat ik me waarschijnlijk stukken fitter voel als ik het gehad heb maar wat is dat omschakelen soms toch lastig!!!
Vier dagen ook niets gelezen hier, ga ik vanmiddag even lekker voor zitten. Als ik wat motivatie mis dan doet het me vaak wel goed om hier de verhalen van anderen te lezen. Het is ook gewoon een kwestie van doen.
Gek hier doen de smileys het niet, internet loopt ook niet helemaal lekker sinds de update naar Windows 8.1 maar dat is weer een ander verhaalThis whole world is wild at heart and weird on top![]()
Ja, uiteraard, dat ben ik nu ook van plan nu ik het hardlopen in z'n geheel serieuzer aanpak. Is het, zoals iedereen zegt, naar een hardloopwinkel gaan en je laten informeren? Omstreken Rotterdam, wie weet een fijne winkel waar ze passend advies geven? Bij voorbaat dank!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:28 schreef Guard het volgende:
[..]
hardloopschoenen niet uitkiezen omdat je ze mooi vind, maar uitkiezen omdat ze het beste bij je loopstijl passen.![]()
Runnersworld is eigenlijk altijd wel goed.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:34 schreef nexusje het volgende:
[..]
Ja, uiteraard, dat ben ik nu ook van plan nu ik het hardlopen in z'n geheel serieuzer aanpak. Is het, zoals iedereen zegt, naar een hardloopwinkel gaan en je laten informeren? Omstreken Rotterdam, wie weet een fijne winkel waar ze passend advies geven? Bij voorbaat dank!
Hardloopwinkel Rotterdam lijkt me ook een prima winkel om juist schoeisel aangemeten te krijgenMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Danku, ga ik daar morgen direct langs!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:37 schreef Guard het volgende:
[..]
Runnersworld is eigenlijk altijd wel goed.
Hardloopwinkel Rotterdam lijkt me ook een prima winkel om juist schoeisel aangemeten te krijgen![]()
Neem ook je oude schoenen mee!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:42 schreef nexusje het volgende:
[..]
Danku, ga ik daar morgen direct langs!Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
De hardloopwinkel op de Groenendaal inderdaad hele goede ervaringen meequote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:42 schreef nexusje het volgende:
[..]
Danku, ga ik daar morgen direct langs!![]()
![]()
Damn, net clubjasje in de was...En als ik 'm vies aantrek dan is 'ie gekreukeld...
Nou ja, dan maar zonder, het is toch een stom jasje eigenlijk![]()
![]()
Ja.... ja...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:12 schreef Quoi het volgende:
Damn, net clubjasje in de was...En als ik 'm vies aantrek dan is 'ie gekreukeld...
Nou ja, dan maar zonder, het is toch een stom jasje eigenlijkIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Geloof me, dat zijn belangrijke keuzes in mijn leven, die ik toch even wil delen hier.quote:
Nou, off I go. Eerst 5x1000m![]()
![]()
Ik snap er niks van. Geniet van je 5.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Of je maakt zelf een schema, en hebt ergens een doel of een plan. Dat is wat ik gedaan heb samen met een maat.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:47 schreef KaBuf het volgende:
Hoeveel wil ik lopen? (toen: 7km) Wanneer is dat? (over 16 weken) Hoeveel keer wil ik lopen per week? (toen: 2 a 3x per week).
Als je ergens een doel aanhangt, dan is al terugredenerend wel een schema te maken.Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
nou bij mij schiet het niet op. Mn heup kan het allemaal gelukkig aan maar nu begint het steeds in mn kuit te schieten en kan ik amper nog lopen. Gaat vervolgens wel weer over met rust en tijdens de eerste de beste volgende keer hardlopen heb ik er eerst ook niet last van maar komt het later wel weer opzetten. Loopt niet fijn als je weet dat je heup of je kuit weer gaat zeuren... Ik doe warming up, cooling down en elke avond die core stability oefeningen als planken.
ik heb echt geen marathon als doel , maar er moet wel IETS van vooruitgang inzitten wat het motiverend houdt...
just give a second thought
what if we don't get caught...![]()
Offtopic:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 13:50 schreef Frsh het volgende:
Offtopic:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:03 schreef Wolve000 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Le Tour loves Yorkshire!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Kunnen ze er beter Tour d' Europe van maken denk ik.![]()
Ik ben net terug van de Fysio, had een tijdje terug last van mijn rug en toen ook nog achterin mijn knie. Dit was gewoon een check-up hoe het daar nu mee ging. Mijn rug is helemaal ok, maar aangezien ik mijn knie nog wat voel af en toe ging hij toch nog even kijken. Vond een stijf/gevoelig plekje achterop mijn knie en kon daar wel wat aan doen zei hij. Nu ben ik dus gedryneedled. Eens even kijken of dat helpt!
![]()
En over dat zonder schema lopen, als je een klein beetje inleest over hardlopen en wat een beetje nodig is om op te bouwen en/of snelheid te verkrijgen kan je het ook makkelijk zonder schema doen. Ik heb ook al die tijd gewoon op gevoel gelopen en dat is me goed bevallen. Nu net voor het eerst met een schema begonnen voor mijn eerste marathon.![]()
![]()
Ohh dat heb ik een keer in mijn rug gehad, best wel vreemd. Maar het hielp wel bij mij.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:17 schreef Jero_nimo het volgende:
Kunnen ze er beter Tour d' Europe van maken denk ik.![]()
Ik ben net terug van de Fysio, had een tijdje terug last van mijn rug en toen ook nog achterin mijn knie. Dit was gewoon een check-up hoe het daar nu mee ging. Mijn rug is helemaal ok, maar aangezien ik mijn knie nog wat voel af en toe ging hij toch nog even kijken. Vond een stijf/gevoelig plekje achterop mijn knie en kon daar wel wat aan doen zei hij. Nu ben ik dus gedryneedled. Eens even kijken of dat helpt!
![]()
En over dat zonder schema lopen, als je een klein beetje inleest over hardlopen en wat een beetje nodig is om op te bouwen en/of snelheid te verkrijgen kan je het ook makkelijk zonder schema doen. Ik heb ook al die tijd gewoon op gevoel gelopen en dat is me goed bevallen. Nu net voor het eerst met een schema begonnen voor mijn eerste marathon.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Eindelijk mailtje van de trainer:
"The workout this week is about getting those last races to PR. When you come up to your last races you want to run the best times. This means race efforts have to be harder and you can take more out of yourself. This type of racing does hurt recovery, and you truly have to dig deep in order to bring it out. The Work out will be 6x600 with 200 meter jog. The 600's will be split into three parts: the first 200 will be slightly slower than 5k pace, the second 200 will be at mile pace and the final 200 will be and attempt to run 5k pace effortlessly. This is more of a fartlek speed work out so make sure your hydrated with the short rest!"
Klinkt weer als een bitse sessie. In mijn schema zou ik dit moeten doen: Tempoloop
Afst: 8 km, inc. Warm; 5 km in 5:10 min/km; uitlopen. Maar ik ga maar wel gewoon naar de club, desnoods doe ik het wat langzamer dan 5k/mile pace.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zo, dat was een leuk interview (Slacker: ik ging én hardlopen en een interview geven) Ze hebben me hardlopend gefotografeerd met het trainingsboekje in mijn hand. Ben superbenieuwd!
Heb er even wat wijze lessen bijgedaan over rustig opbouwen, mijn eigen beginnersfout en verder ging het ook over mijn eigen aanstaande HM![]()
Nu omkleden, want bruiloft![]()
![]()
Leuk! Zeker hier delen als het uitkomt!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:11 schreef Quoi het volgende:
Zo, dat was een leuk interview (Slacker: ik ging én hardlopen en een interview geven) Ze hebben me hardlopend gefotografeerd met het trainingsboekje in mijn hand. Ben superbenieuwd!
Heb er even wat wijze lessen bijgedaan over rustig opbouwen, mijn eigen beginnersfout en verder ging het ook over mijn eigen aanstaande HM![]()
Nu omkleden, want bruiloftIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Wel grappig dat die trainer aan de ene kant zegt dat dit soort trainingen eens per maand moeten, maar aan de andere kant ze toch gewoon stug elke keer weer inplant.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 14:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Eindelijk mailtje van de trainer:
"The workout this week is about getting those last races to PR. When you come up to your last races you want to run the best times. This means race efforts have to be harder and you can take more out of yourself. This type of racing does hurt recovery, and you truly have to dig deep in order to bring it out. The Work out will be 6x600 with 200 meter jog. The 600's will be split into three parts: the first 200 will be slightly slower than 5k pace, the second 200 will be at mile pace and the final 200 will be and attempt to run 5k pace effortlessly. This is more of a fartlek speed work out so make sure your hydrated with the short rest!"
Klinkt weer als een bitse sessie. In mijn schema zou ik dit moeten doen: Tempoloop
Afst: 8 km, inc. Warm; 5 km in 5:10 min/km; uitlopen. Maar ik ga maar wel gewoon naar de club, desnoods doe ik het wat langzamer dan 5k/mile pace.![]()
'This means race efforts have to be harder and you can take more out of yourself. This type of racing does hurt recovery, and you truly have to dig deep in order to bring it out.'
Dit soort teksten gaan ook echt precies tegen het idee van trainen in, in mijn ogen. Want hoe ga je nu goede wedstrijdprestaties levert als je trainingsprestaties al zodanig zijn dat je niet genoeg herstelt en dus vermoeid en niet optimaal aan de start komt...
Ik ga zo even een mix doen van core-training en spinning, heb het fietsen sinds een paar weken weer opgepakt naast het lopen. Vind het altijd wel een goede afwisseling, want het is een (zware) intervaltraining, maar de belasting is minder op je spieren en pezen dan wanneer je lopend een uur lang interval doet, dus ik herstel er wel prima van. Plus, de afwisseling houdt het ook wel leuk.
Het tocht hier vandaag lekker door. Dik windkracht 5 uit het zuidwesten. Gelukkig is het een zeer aangename 17 graden buiten en vergeten we dat ene buitje. Ik heb 15x200 gedaan en dat ging goed. Ik heb zelfs niet alle 200 meters met wind mee gedaan. Het bleek ook niet zoveel uit te maken of ik dat wel of niet deed. 200 meter is denk ik te kort om er echt last van te hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Volgens mij gaat die quote over de wedstrijd, en niet over de training. Maarja het is wel lastig, want 6x200 meter op je mijl pace betekent toch eigenlijk dat je maximaal aan het rennen bent, en dat terwijl er zaterdag nog een 5k race gelopen is. En ik ben ook niet voor mijn laatste races van het seizoen aan het trainen maar juist voor een HM in januari, dus het is waarschijnlijk niet echt de juiste training.. Maar ik vind het wel een toegevoegde waarde om met een groep te trainen en op de baan, dus ik ga de training wel doen maar dan gewoon langzamer denk ik.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:35 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Wel grappig dat die trainer aan de ene kant zegt dat dit soort trainingen eens per maand moeten, maar aan de andere kant ze toch gewoon stug elke keer weer inplant.![]()
'This means race efforts have to be harder and you can take more out of yourself. This type of racing does hurt recovery, and you truly have to dig deep in order to bring it out.'
Dit soort teksten gaan ook echt precies tegen het idee van trainen in, in mijn ogen. Want hoe ga je nu goede wedstrijdprestaties levert als je trainingsprestaties al zodanig zijn dat je niet genoeg herstelt en dus vermoeid en niet optimaal aan de start komt...
Ik ga zo even een mix doen van core-training en spinning, heb het fietsen sinds een paar weken weer opgepakt naast het lopen. Vind het altijd wel een goede afwisseling, want het is een (zware) intervaltraining, maar de belasting is minder op je spieren en pezen dan wanneer je lopend een uur lang interval doet, dus ik herstel er wel prima van. Plus, de afwisseling houdt het ook wel leuk.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 15:35 schreef Zwabberhark het volgende:
Het tocht hier vandaag lekker door. Dik windkracht 5 uit het zuidwesten. Gelukkig is het een zeer aangename 17 graden buiten en vergeten we dat ene buitje. Ik heb 15x200 gedaan en dat ging goed. Ik heb zelfs niet alle 200 meters met wind mee gedaan. Het bleek ook niet zoveel uit te maken of ik dat wel of niet deed. 200 meter is denk ik te kort om er echt last van te hebben.lekker gelopen dusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ik hoef niet eens te hardlopen, als ik omhoog spring word ik zo vooruit geblazen
Ons loopje van komende zondag is stuk in de WLWW lijst...
Voor Brabo's die aan de Hm van Egmond mee willen doen:quote:Busreis naar Egmond 12 januari 2014
Op zondag 12 januari 2014 staat alweer de 42e halve marathon van Egmond op het programma. Naast de halve marathon staat ook een kwartmarathon op het programma. Deze gaat over een vergelijkbaar parcours, dus met duinen en strand.
Al een aantal jaren organiseert Eindhoven Atletiek een supergezellige busreis naar deze wedstrijd, waar lopers van vele atletiekverenigingen en loopgroepen graag bij aanhaken. Bij de vorige editie hebben ruim 350 hardlopers/wandelaars/supporters in 6 bussen met veel plezier gebruik gemaakt van deze gelegenheid. Files en slecht weer zijn echt heel wat draaglijker in een bus, waar je gratis van eten en drinken wordt voorzien. Het vertrek- en aankomstpunt is net als vorig jaar van het Eef Kamerbeek Atletiekcentrum op sportpark de Hondsheuvels aan de Orpheuslaan te Eindhoven. Hier kunnen fietsen en auto’s worden gestald. Vertrektijd van de bussen is om 07.30 uur vanuit Eindhoven en om 16.30 uur vertrekken we weer naar Eindhoven.
Bij deze nodigen we lo(o)p(st)ers/supporters etc. van harte uit om deel te nemen aan deze busreis. De ervaring heeft geleerd dat het echt heel comfortabel reist per bus, die tot in het centrum van Egmond doorrijdt. De kosten voor deze busreis bedragen slechts 18,50 euro per persoon, inclusief gratis drankjes en hapjes in de bus.
De aanmelding voor de busreis sluit op 31 december 2013. Mocht een van de bussen onderbezet zijn, is de volgorde van aanmelden bepalend of je wel of niet mee kunt.
Je kunt je inschrijven voor de busreis via deze link Je IBAN- en Bic-nummer kun je eenvoudig vinden op deze website.
Er is een extra veld waarop je aan kunt geven bij welke vereniging of groep je hoort. Geef s.v.p. duidelijk op bij welke (loopgroep) je hoort, zodat we kunnen zorgen dat je in dezelfde bus komt te zitten als je loopmaatjes.
De inschrijvingskosten voor de wedstrijd zijn niet inbegrepen. Je moet niet vergeten zelf in te schrijven voor de wedstrijd. Wacht hier niet te lang mee want vorig jaar was de limiet voor het maximale aantal deelnemers erg snel bereikt. Voor verdere details over de wedstrijden en inschrijven voor de wedstrijd verwijzen we naar de website van de halve van EgmondKierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
http://www.runnersworld.c(...)ungestHalfMarathoner
Een 6-jarige die een HM loopt,. Wel met rust ertussendoor (foto's nemen enzo) schijnt en ze hadden een akkoord van de dokter. Maarja, of het echt slim is?
Ook wil ze nog wel op haar 10e een marathon lopen..![]()
Wel lief dat ze het voor een goed doel doet in ieder geval!![]()
![]()
Wordt een druk weekend! 12 mensen actief op 8 verschillende loopjes volgens de kalender!Dan zou ik toch eens op zoek gaan naar een andere dokter...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:33 schreef Jero_nimo het volgende:
Een 6-jarige die een HM loopt,. Wel met rust ertussendoor (foto's nemen enzo) schijnt en ze hadden een akkoord van de dokter. Maarja, of het echt slim is?
Wel lief dat ze het voor een goed doel doet in ieder geval!
Waarschijnlijk kan de training meer kwaad dan de halve marathon zelfWij deden op vakantie ook wel vaak lange wandeltochten toen we klein waren (is natuurlijk nog niet hetzelfde als die afstand rennen, maar toch), maar het probleem met kinderen is volgens mij vooral dat als je veel traint, je energie daar naar toe gaat ipv naar je groei en ontwikkeling van je botten en spieren.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Het filmpje op de site waar het artikel naar linkt laat vooral een apathisch kind zien. Ik vraag me af in hoeverre dat kind daadwerkelijk zelf heeft gezegd "ik wil een HM lopen voor het goeie doel mam!"quote:Op woensdag 23 oktober 2013 17:33 schreef Jero_nimo het volgende:
Wel lief dat ze het voor een goed doel doet in ieder geval!!
Dat ze aangestoken is door hardlopende/sportende ouders wil ik graag geloven, maar de rest?
Ja doei.![]()
Zolang je veel blijft eten is daar niks mis mee. Ik heb ook jaren 6x per week gesport toen ik jonger was (ok 12-18 jaar).quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Waarschijnlijk kan de training meer kwaad dan de halve marathon zelfWij deden op vakantie ook wel vaak lange wandeltochten toen we klein waren (is natuurlijk nog niet hetzelfde als die afstand rennen, maar toch), maar het probleem met kinderen is volgens mij vooral dat als je veel traint, je energie daar naar toe gaat ipv naar je groei en ontwikkeling van je botten en spieren.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
12-18 is al heel wat anders he. Er is best wel veel bewijs dat kinderen onder de 10 geen duurtraining moeten doen, en kinderen onder de 18 geen krachttraining..quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:04 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Zolang je veel blijft eten is daar niks mis mee. Ik heb ook jaren 6x per week gesport toen ik jonger was (ok 12-18 jaar).Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Omdat ik toch een keer de Andrej Sacharovbrug overmoet voor ik naar Brabant verkas zo maar even een uurtje lopen.![]()
![]()
Dat zouden ze hier eens in de sportscholen moeten weten, waar gastjes van 12 zonder begeleiding staan te 'pompen'quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:06 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
12-18 is al heel wat anders he. Er is best wel veel bewijs dat kinderen onder de 10 geen duurtraining moeten doen, en kinderen onder de 18 geen krachttraining..
Ja doei.![]()
Nou bij de meeste sportscholen mag je pas lid worden vanaf je 16e volgens mij? Misschien zien ze er uit als 12 omdat je zelf ouder wordt, dat heb ik wel eensquote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat zouden ze hier eens in de sportscholen moeten weten, waar gastjes van 12 zonder begeleiding staan te 'pompen'
Waarschijnlijk wilde ze een HM lopen, ouders waren bang voor kritiek en maken er dan maar een goed doel aan vast. Dat vinden de mensen mooi en schattigquote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:03 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het filmpje op de site waar het artikel naar linkt laat vooral een apathisch kind zien. Ik vraag me af in hoeverre dat kind daadwerkelijk zelf heeft gezegd "ik wil een HM lopen voor het goeie doel mam!"!
Dat ze aangestoken is door hardlopende/sportende ouders wil ik graag geloven, maar de rest?"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."![]()
Ik word heul niet ouder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar serieus, ze zien er echt heel jong uit![]()
Ja doei.![]()
Ze hadden beter kunnen zeggen: "nou, zullen we eerst gewoon een paar keer (jaarquote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:11 schreef _MvN_ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wilde ze een HM lopen, ouders waren bang voor kritiek en maken er dan maar een goed doel aan vast. Dat vinden de mensen mooi en schattig) 5K's doen? En dan kun je daarna, als je groter bent, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel snel op de halve marathon rennen"..
Maar 'nee' zeggen tegen je kinderen is vrij 2011 geloof ik. Zó vintage!
Ja doei.![]()
De andere kant van dit argument blijft altijd dat alle topsporters een beetje gek in hun hoofd en onverstandig zijnMisschien gaat ze wel hele grote dingen doen in de sport, en of ze het dan erg vindt dat ze 10 cm kleiner wordt dan anders en misschien een jaar of 5 minder leeft?
Gisteren deze docu gezien op TV: http://www.itv.com/sport/(...)es-cracknell-on-itv/quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:16 schreef La_Tramposa het volgende:
De andere kant van dit argument blijft altijd dat alle topsporters een beetje gek in hun hoofd en onverstandig zijnMisschien gaat ze wel hele grote dingen doen in de sport, en of ze het dan erg vindt dat ze 10 cm kleiner wordt dan anders en misschien een jaar of 5 minder leeft?
Wat een baas. Wel een 'beetje gek'
Ja doei.![]()
Ja, hij is misschien wel het beste voorbeeld. Is uiteindelijk ook net niet fataal afgelopen, en zijn vrouw heeft het er ook best wel lastig mee dat hij dat soort dingen wil blijven doen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Gisteren deze docu gezien op TV: http://www.itv.com/sport/(...)es-cracknell-on-itv/
Wat een baas.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Cracknellquote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Gisteren deze docu gezien op TV: http://www.itv.com/sport/(...)es-cracknell-on-itv/
Wat een baas.
Ultieme baas idd...Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Echt, die trainingscommitment.. niet normaal. Roeien tot je letterlijk omvalt. Echt.
EnDe MDS gewoon gefinished als beste Brit
Ja doei.![]()
Rock on!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:08 schreef Gogo83 het volgende:
Omdat ik toch een keer de Andrej Sacharovbrug overmoet voor ik naar Brabant verkas zo maar even een uurtje lopen.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Dat laatste is onzin, ik heb ook KT gedaan in die periode... Sterker nog, KT onder de 18 is een hoax, waar is het wetenschappelijke bewijs dat het niet goed is. Nergens.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:06 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
12-18 is al heel wat anders he. Er is best wel veel bewijs dat kinderen onder de 10 geen duurtraining moeten doen, en kinderen onder de 18 geen krachttraining..
[ Bericht 0% gewijzigd door slacker_nl op 23-10-2013 18:31:41 ]In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Maak daar maar 11 mensen van, ik heb me afgemeld voor de Halloweenrun...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:01 schreef Wolve000 het volgende:
Wordt een druk weekend! 12 mensen actief op 8 verschillende loopjes volgens de kalender![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ja? Ik probeer het echt heel rustig aan te doen, niet door te lopen als ik pijn heb, goed te luisteren naar mijn lichaam. Zeven maanden trainen voor een HM is toch op zich niet zo gek?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 15:31 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Welkom, en om maar meteen met de deur in huis te vallen je traint zeer waarschijnlijk veel te hard. Dat kan je vroeg of laat flink opbreken met vervellende blessures.We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox![]()
Je natte jasje aandoen nadat het een paar dagen in de wasmand heeft liggen fermenteren is een groot succes.
Moet maar een extra jasje kopen om dit in de toekomst te allen tijde te voorkomen. Het is niet anders.
Maar vanavond stink ik naar natte hond.Ja doei.![]()
Vriendin gaat straks naar yoga. Dan ga ik een rustig 5 KM rondje lopen
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."![]()
Zulke lange trainingen op het tempo van een wedstrijd doet eigenlijk niemand. Vandaar :-)quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:16 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja? Ik probeer het echt heel rustig aan te doen, niet door te lopen als ik pijn heb, goed te luisteren naar mijn lichaam. Zeven maanden trainen voor een HM is toch op zich niet zo gek?All management is Strategic Management.![]()
Ik ga zo ook maar weer een lesje Evy doen, maar die wind staat me een beetje tegen.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2013 19:20:59 ]![]()
Dan moet je de andere kant op lopenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik ga zo ook maar weer een lesje Evy doen, maar die wind staat me een beetje tegen.
Neem een föhn mee en blaas terug.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik ga zo ook maar weer een lesje Evy doen, maar die wind staat me een beetje tegen.Ja doei.![]()
De Oosterschelde, de zon achter de televisietoren in de verte, een goudkleurige Kattendijksedijk, toptemperatuurtje, 813 vogels in de lucht, het was heerlijk!
Was ook onder het mom van: hoe vaak ga ik nog de tijd vinden om langs de Oosterschelde te gaan lopen. Verhuizing komt snel dichterbij.
15km gedaanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik woon in Haarlem, iets verder naar het westen dan jij. Ik steek altijd de randweg over en loop vaak een rondje Elswout, dat is wel prima, allemaal fietspad. Verder inderdaad de duinen: je kunt, als je niet te ver wilt, bv fietsen naar Kraantje Lek en dan een stuk door de duinen, verhard of onverhard. Daar vlakbij heb je Middenduin, een rondje van ongeveer 4-5 km, maar dat gaat wel behoorlijk op en neerquote:Op woensdag 23 oktober 2013 09:18 schreef Skv het volgende:
Zit al te denken over NP Zuid-Kennemerland of de duinen/strand Bloemendaal, maar dat is ook weer zo'n aanslag voor een beginner..
Ik ren ook wel vaak (zeker nu in het donker) twee of drie rondjes om de Hout. Beetje saai, maar wel verlicht. De duinen mag je sowieso niet meer in na zonsondergang.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
De aarde is rond, door blijven lopen dus... Beetje zwemmen hier en daarquote:Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ok.:)quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:20 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Zulke lange trainingen op het tempo van een wedstrijd doet eigenlijk niemand. Vandaar :-)
Nouja, ik probeer het enigszins comfortabel te houden voor mezelf, maar misschien moet ik eens gaan experimenteren met een hartslagmeter.We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Wat hij zegt.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:20 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Zulke lange trainingen op het tempo van een wedstrijd doet eigenlijk niemand. Vandaar :-)![]()
Probeer anders eens wat schema's off wisselende trainingssnelheden. Runnersweb staan wat calculators geloof ik, moet site even zoeken als ik pc aan heb staan :-)quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:34 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ok.:)
Nouja, ik probeer het enigszins comfortabel te houden voor mezelf, maar misschien moet ik eens gaan experimenteren met een hartslagmeter.All management is Strategic Management.![]()
dan hoop ik wel dat hij ouder is dan 18, onder de 18 is het erg ongezondquote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Hoi, ik ben nu een paar maanden lekker aan het lopen en heb me ingeschreven voor twee loopjes (VUmc gebouwenloop en N201run). Nu heb ik een heel suffe vraag: moet ik zelf zorgen voor veiligheidsspeldjes om zo'n startnummer op mijn shirt te bevestigen of regelt de organisatie dat gewoonlijk?![]()
Dat doe ik ook wel hoor, ik loop nu ongeveer drie keer per week: één keer kort (5 - 6 km) zo hard mogelijk, één keer iets langer (10 - 12 km) op lager tempo, en dan een lange duurloop. Maar die zou eigenlijk dus wat langzamer moeten. Hoewel mijn Runkeeper-schema ook af en toe een LDL op wedstrijdtempo aangeeft.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:47 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Probeer anders eens wat schema's off wisselende trainingssnelheden. Runnersweb staan wat calculators geloof ik, moet site even zoeken als ik pc aan heb staan :-)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
normaal gesproken wordt dat voor je geregeld.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:49 schreef Angel-A het volgende:
Hoi, ik ben nu een paar maanden lekker aan het lopen en heb me ingeschreven voor twee loopjes (VUmc gebouwenloop en N201run). Nu heb ik een heel suffe vraag: moet ik zelf zorgen voor veiligheidsspeldjes om zo'n startnummer op mijn shirt te bevestigen of regelt de organisatie dat gewoonlijk?
maar ik heb altijd een extra setje in mijn tas, just in case'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Dank je, ik denk dat ik dat ook maar doe.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
normaal gesproken wordt dat voor je geregeld.
maar ik heb altijd een extra setje in mijn tas, just in case![]()
Ik doe hetzelfde, maar kan inmiddels een peuterspeelzaal een maand lang voorzien van luierspeldjes.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
maar ik heb altijd een extra setje in mijn tas, just in caseZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
En dan heb je niet eens speldjes nodig voor luiersquote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:55 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik doe hetzelfde, maar kan inmiddels een peuterspeelzaal een maand lang voorzien van luierspeldjes.
Nee, dat kan prima met Bibbits!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:56 schreef YUR het volgende:
[..]
En dan heb je niet eens speldjes nodig voor luiers
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Preciesquote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:57 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Nee, dat kan prima met Bibbits!
ervaringsdeskundigequote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:56 schreef YUR het volgende:
[..]
En dan heb je niet eens speldjes nodig voor luiers
Ik heb een probleempje. Zondag HM lopen (ik sta niet in de OP dus +1 voor het aantal actievelingen dit weekend) en ik wil een gelletje nemen in de hoop de man met de hamer te vermijden. Liefst dat ie gaat werken rond km 18, dus ik dacht m rond km17 te nemen.
Probleem is alleen dat ik nooit eerder zo'n ding genomen heb dus mn lichaam is er niet aan gewend. Tot aan zondag ga ik alleen morgen of vrijdag nog een klein rondje doen dus ik kan het niet meer testen.
Wat denken jullie; risico nemen of maar gewoon zonder gelletje stuk gaan?![]()
Dan moet je snel beslissen want de inschrijving start volgend weekend en die is denk ik snel volquote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Oh?![]()
25K Salland Trail klinkt óók aantrekkelijk
Als het je puur gaat om of je misselijk wordt tijdens het rennen kun je hem ook tijdens je korte rondje testen toch?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:58 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik heb een probleempje. Zondag HM lopen (ik sta niet in de OP dus +1 voor het aantal actievelingen dit weekend) en ik wil een gelletje nemen in de hoop de man met de hamer te vermijden. Liefst dat ie gaat werken rond km 18, dus ik dacht m rond km17 te nemen.
Probleem is alleen dat ik nooit eerder zo'n ding genomen heb dus mn lichaam is er niet aan gewend. Tot aan zondag ga ik alleen morgen of vrijdag nog een klein rondje doen dus ik kan het niet meer testen.
Wat denken jullie; risico nemen of maar gewoon zonder gelletje stuk gaan?
Overigens heb ik mijn HM gelopen met alleen water en dat ging prima..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
a. een gelletje lijkt met voor de HM niet echt nodig, je lichaam zou genoeg in voorraad moeten hebben voor die afstandquote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:58 schreef Stefanovic83 het volgende:
Wat denken jullie; risico nemen of maar gewoon zonder gelletje stuk gaan?
b. als je het toch wil doen dan zou ik zeggen rond de 15km, dat geeft je lichaam een kwartiertje om het op te nemen'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik krijg het richting eind vaak een beetje koud, licht hongerig gevoel, vandaar het plan. Misselijkheid geen last van![]()
Ik bedoel misselijk van het gelletje zelfquote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:03 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik krijg het richting eind van een beetje koud, licht hongerig gevoel, vandaar het plan. Misselijkheid geen last van
Ik lees overal dat je in ieder geval niet moet gaan experimenteren op de dag zelve.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:58 schreef Stefanovic83 het volgende:
Wat denken jullie; risico nemen of maar gewoon zonder gelletje stuk gaan?We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
En misschien eet je normaal niet zoveel voor je LDL, en op de wedstrijddag let je er meestal wel op dat je de avond van tevoren en die ochtend veel gegeten hebt toch? En je zal ook wat sneller gaan dan in een LDL dus misschien komt dat gevoel niet eens.. Maarja zonder getest te hebben zou ik het niet snel doen..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik heb altijd bibbits mee, en een extra setje speltjes, waar ik al vaak iemand mee geholpen hebquote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
maar ik heb altijd een extra setje in mijn tas, just in case
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
De afstand mag dan wel minder zijn, je tempo ligt dan wel weer een stuk hoger en is voorraad ook sneller leeg.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:00 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
a. een gelletje lijkt met voor de HM niet echt nodig, je lichaam zou genoeg in voorraad moeten hebben voor die afstand
b. als je het toch wil doen dan zou ik zeggen rond de 15km, dat geeft je lichaam een kwartiertje om het op te nemen![]()
Ja dat is waarquote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:09 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
De afstand mag dan wel minder zijn, je tempo ligt dan wel weer een stuk hoger en is voorraad ook sneller leeg.Het zal ook wel per persoon verschillen, ik vind lopen met een beetje honger een stuk fijner dan dat ik voel dat mijn lichaam druk bezig is met suikers verbranden.
Mwa.. om de een of andere reden loop ik het loopje voor een wedstrijd onbevredigend, zo ook vandaag. Misschien last van de wind maar had toch het idee dat ik harder en constanter liep dan dat de cijfers aantonen, het was ook best zwaar vandaag.
Nou dan kan het zaterdag alleen maar weer meevallen.
Rustig aan beginnen, Holterberg op hobbelen, constant doorcruisen en de laatste paar kilometer kijken wat ik over heb om te versnellen. Het is dan bergaf, dat kan een voordeel wezen. Verder lekker van genieten.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Ik wou eigenlijk intervallen vandaag maar heb hele middag een cv lopen schuren en ik zat helemaal onder dus heb lekker gedoucht en heb ook flink gegeten.
Kan ik morgenvroeg nog interval doen en dan zaterdag de wedstrijd of morgen een rustiger rondje?Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Waar is die Ant stick nou gebleven?!?
11km in 1:07:xx en nothing to show for
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Aruba?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:32 schreef slacker_nl het volgende:
Waar is die Ant stick nou gebleven?!?[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ligt eraan, wil je vlammen in de wedstrijd? Dan kan je beter rustig aan doen nu...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:29 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik wou eigenlijk intervallen vandaag maar heb hele middag een cv lopen schuren en ik zat helemaal onder dus heb lekker gedoucht en heb ook flink gegeten.
Kan ik morgenvroeg nog interval doen en dan zaterdag de wedstrijd of morgen een rustiger rondje?Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Nee, ik had 'm zaterdag nog vast volgens mij.quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
In dat geval, opruimen tot je hem tegenkomt... Er zit niks anders op. Sterktequote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:33 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Nee, ik had 'm zaterdag nog vast volgens mij.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Allright. Dan ga ik morgen lekker een eind loslopen.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik zou vandaag mijn les 12 doen, maar zo'n last van mijn rug dat ik toch maar twee dagen rust neem. Volgens Evy's schema mag dat zelfs ook nog
Dus. Dat.![]()
in zo'n geval ga ik lekker op de bank zitten, beetje voor de pit hangen. Dan krijg ik ineens een helder moment en weet ik het verloren gewaande object weer te vinden. Beter dan opruimenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
In dat geval, opruimen tot je hem tegenkomt... Er zit niks anders op. Sterkte
Niks mis meequote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:35 schreef GoWithIt het volgende:
Ik zou vandaag mijn les 12 doen, maar zo'n last van mijn rug dat ik toch maar twee dagen rust neem. Volgens Evy's schema mag dat zelfs ook nog
Really?? Dat werkt dus nooit bij mijquote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:36 schreef Guard het volgende:
[..]
in zo'n geval ga ik lekker op de bank zitten, beetje voor de pit hangen. Dan krijg ik ineens een helder moment en weet ik het verloren gewaande object weer te vinden. Beter dan opruimen
IK ga pizza halen, telt ook als bankhangen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:36 schreef Guard het volgende:
[..]
in zo'n geval ga ik lekker op de bank zitten, beetje voor de pit hangen. Dan krijg ik ineens een helder moment en weet ik het verloren gewaande object weer te vinden. Beter dan opruimenIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Nou, ook weer 6 KM gelopen. Lesje 23 van Evy zit er weer op. Begonnen met stuk van 10 minuten. Minuutje wandelen en toen nog 2 x 12 met 1 minuutje pauze er tussen. Ging prima. Wind viel ook mee.
Dus niet hoeven liften...
[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2013 20:46:41 ]![]()
Bij werkt opruimen niet. En ik zeg opruimen, maar ik bedoel natuuulijk rotzooi van de ene naar de andere kant van mijn huis verplaatsen, zodat ik helemaal niets meer kan vinden...quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:37 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Really?? Dat werkt dus nooit bij mij
lijkt me wel.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:38 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
IK ga pizza halen, telt ook als bankhangen.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Eerste keer 5km binnen 30 min (net) gehaald
En dat met m'n verkoudheid
Please consider the environment before printing this post.
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:50 schreef KaBuf het volgende:
En dat met m'n verkoudheidToppers!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
Nou, ook weer 6 KM gelopen. Lesje 23 van Evy zit er weer op. Begonnen met stuk van 10 minuten. Minuutje wandelen en toen nog 2 x 12 met 1 minuutje pauze er tussen. Ging prima. Wind viel ook mee.
Dus niet hoeven liften...Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Thanksquote:
Please consider the environment before printing this post.
beste manier om iets terug te vinden is een nieuwe kopenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:37 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Really?? Dat werkt dus nooit bij mij'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dus niet hoeven liften...Goed bezig!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:50 schreef KaBuf het volgende:
En dat met m'n verkoudheidZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Hahaha, dat zou een mooie boel worden hierquote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
beste manier om iets terug te vinden is een nieuwe kopen
Geen brug, geen lekker rondje. In plaats daarvan met lood in de benen drie kilometer weten te lopen, die aanvoelden alsof het er 10 waren. Godsamme, wat kan lopen soms stom zijn.
Gelukkig wordt het altijd weer leuk.![]()
![]()
Netjes!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 20:50 schreef KaBuf het volgende:
En dat met m'n verkoudheid![]()
Verkoudheid sucks met lopen. Loopneus (haha) kan echt vervelend zijn, vind ik.![]()
Heerlijk om te lezen al die loopverhalen, ook de minder geslaagde! Volgende rondje kan alleen maar beter gaan, makkelijke gedachte voor erbij
Ik mag morgen weer, rustig rondje op de rol staan om mijn nieuwe schoenen uit te proberen. Schema heeft het over 3,5km op 7min/km. Wil er toch wel iets meer uithalen morgen, met een langer stukje inwandelen aan het begin.
Hoe doen jullie dat met nieuwe schoenen? Eerst een aantal keer wandelen, eerst korte training of direct voor alles gebruiken?All management is Strategic Management.![]()
Ik heb ze gelijk aangetrokken, maar toen liep ik nog niet verder dan vijf kilometer.. En je hebt helemaal gelijk; een volgend rondje kan alleen maar beter gaan. Zaterdag staat mijn (voorlopig) laatste rondje over het Zeeuwse platteland op de planning.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:12 schreef GodsSon het volgende:
Heerlijk om te lezen al die loopverhalen, ook de minder geslaagde! Volgende rondje kan alleen maar beter gaan, makkelijke gedachte voor erbij
Ik mag morgen weer, rustig rondje op de rol staan om mijn nieuwe schoenen uit te proberen. Schema heeft het over 3,5km op 7min/km. Wil er toch wel iets meer uithalen morgen, met een langer stukje inwandelen aan het begin.
Hoe doen jullie dat met nieuwe schoenen? Eerst een aantal keer wandelen, eerst korte training of direct voor alles gebruiken?![]()
Had jij die versleten schoenen?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:12 schreef GodsSon het volgende:
Hoe doen jullie dat met nieuwe schoenen? Eerst een aantal keer wandelen, eerst korte training of direct voor alles gebruiken?Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Heb zaterdagmorgen training van 10km op de planning dus even goed nadenken in welke volgorde ik alles ga aanpakken
Haha, nee dan was de keus een stuk makkelijkerquote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:18 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Had jij die versleten schoenen?
Edit:
Oude schoenen zijn 2,5 jaar oud. Totaal 500-600km op hardgelopen ongeveer. Rek was er wel ver uit, demping een stuk minder geworden. Maar gisteren nog een goed rondje op kunnen lopen. Dus helemaal op zijn ze niet
Als je nieuwe schoenen helemaal perfect zitten kun je gewoon in een keer overschakelen denk ik. Het grootste gevaar is blaren als je ze niet goed hebt ingelopen, maar daar had ik bij mijn laatste paar schoenen totaal geen last van..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Hebben jullie ook wel eens na een hardloopwedstrijd dat je je neerslachtig voelt. Ik heb na de halve van zondag nergens zin in en kan me ook nergens voor motiveren.![]()
Even opgezocht:quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:34 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ok.:)
Nouja, ik probeer het enigszins comfortabel te houden voor mezelf, maar misschien moet ik eens gaan experimenteren met een hartslagmeter.
http://www.runnersweb.nl/Training.htm (heel algemeen met verdieping naar iedere afstand toe)
http://www.runnersweb.nl/Training/Calculators.htm
http://www.runnersweb.nl/Training/Calculators/Trainingstempo.htmAll management is Strategic Management.![]()
Jazeker na Rotterdam kon ik me moeilijk motiveren en ging het ookvolmen ruk. Je hebt je doel gehaald en valt dan in een soort gat.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:24 schreef AtseBenjamin het volgende:
Hebben jullie ook wel eens na een hardloopwedstrijd dat je je neerslachtig voelt. Ik heb na de halve van zondag nergens zin in en kan me ook nergens voor motiveren.![]()
met elk paar dat ik gekocht heb (tot nu toe drie) kreeg ik de tip om ze een dag of twee als 'gewone' schoen te dragen zodat ze goed ingelopen worden. Daarna zou het geen probleem meer moeten zijn om er langere afstanden op te lopen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:12 schreef GodsSon het volgende:
Hoe doen jullie dat met nieuwe schoenen? Eerst een aantal keer wandelen, eerst korte training of direct voor alles gebruiken?Ik heb er één en ik ben er trots op
Zware spieren van de circuittraining, maar was wel heerlijk weer eens als afwisseling op het lopen.
Altijd als ik dat doe vind ik binnen een paar dagen inderdaad datgene wat ik zocht terug. Beetje jammer altijd.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:02 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
beste manier om iets terug te vinden is een nieuwe kopen![]()
Blijf het leuk vinden om steeds de geslaagde loopjes te lezen, ieder op zijn of haar eigen manier![]()
Zojuist zelf ook 6 KM gelopen. Op slakkentempo langs het water. Beetje lopen denken over mijn volgende marathon.
Eindhoven valt af. 2 keer hetzelfde rondje lijkt me niks.
Iemand suggesties voor een leuke binnenlandse marathon?
Ben van de week al een paar kilometer gaan wandelen, zal dat vanavond en morgen ook nog eens doenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:31 schreef DJMO het volgende:
[..]
met elk paar dat ik gekocht heb (tot nu toe drie) kreeg ik de tip om ze een dag of twee als 'gewone' schoen te dragen zodat ze goed ingelopen worden. Daarna zou het geen probleem meer moeten zijn om er langere afstanden op te lopen.thanks
Owowow!!!quote:Op woensdag 23 oktober 2013 19:59 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Dan moet je snel beslissen want de inschrijving start volgend weekend en die is denk ik snel volstress!
![]()
Paar nachtjes slapen dan maar.
Heerlijke speed session gehad vanavond: http://www.endomondo.com/workouts/261582779/881511
Samen met Wolve geparlaufd, en dat ging best lekker! 7 rondjes gedaan, elk, en ook nog een rustige heuvelaf warming up en een stevige heuvelop cooling down! TevredenNu maar 's douchen en eten. Want HONGER
Ja doei.![]()
Westlandmarathon in mei, als die doorgaat?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:31 schreef _MvN_ het volgende:
Blijf het leuk vinden om steeds de geslaagde loopjes te lezen, ieder op zijn of haar eigen manier![]()
Zojuist zelf ook 6 KM gelopen. Op slakkentempo langs het water. Beetje lopen denken over mijn volgende marathon.
Ja doei.![]()
Doelen blijven stellen dusquote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:28 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Jazeker na Rotterdam kon ik me moeilijk motiveren en ging het ookvolmen ruk. Je hebt je doel gehaald en valt dan in een soort gat.kleine, midden, en grote! Voor mij: HM, Sallandtrail, nog meer HM, meer trails en dan eens een M. En vast wel ooit een ultra
Etten-Leur schijnt ook wel aardig te zijnquote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:31 schreef _MvN_ het volgende:
Ik zou niet meteen voor alles gebruiken, maar ligt er ook wel aan hoe snel/vaak je last krijgt van blaren als je schoenen voor de eerste (paar) keer aanhebt. Heb zelf namelijk vaak blaren als ik schoenen meteen voor lange tijd aandoe.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:12 schreef GodsSon het volgende:
Hoe doen jullie dat met nieuwe schoenen? Eerst een aantal keer wandelen, eerst korte training of direct voor alles gebruiken?![]()
Ff opgezocht. Die lijkt mij wel leuk. Omdat het nog een eenmalig evenement is.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:33 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Westlandmarathon in mei, als die doorgaat?
Etten-Leur spreekt mij om de een of andere reden dan weer niet aan. Straks toch eens opzoeken"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."![]()
Wat is dat?quote:Samen met Wolve geparlaufdIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:55 schreef YUR het volgende:
Het kan altijd jonger:
http://www.runners-high.n(...)singh-loop-marathon/Op z'n 3e al 6 HM's op zijn naam staan... Ik weet niet of ik daar van moet lachen of huilen.
Maar zo bereik je in zo'n land misschien wel wat, wat die coach ook zegt...
Als je dit maar niet als inspiratie gaat gebruiken voor Thias..![]()
![]()
M'n moeder vond de 10km daar erg... saai...?quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:36 schreef YUR het volgende:
[..]
Etten-Leur schijnt ook wel aardig te zijn
Al wordt die wel voor een voormalig werkgever van mij gesponsord, da's dan wel weer leuk
ik heb er iig wel veel aan gehad. ik kocht bv op donderdag nieuwe schoenen en liep er de zaterdag erna de vredesloop op. Had geen centje last ..quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:32 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Ben van de week al een paar kilometer gaan wandelen, zal dat vanavond en morgen ook nog eens doenthanks
paarloopquote:
Handjes vasthoudend?quote:
Etten-Leur is trouwens al over 3 dagen he.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:42 schreef _MvN_ het volgende:
[..]
Ff opgezocht. Die lijkt mij wel leuk. Omdat het nog een eenmalig evenement is.
Etten-Leur spreekt mij om de een of andere reden dan weer niet aan. Straks toch eens opzoeken[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Forum Opties Forumhop: Hop naar: