Je hoort nog van m'n advocaat.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb Pax' antwoord gebruikt en niet de jouwe, sorryIk kan geen veertig seconden van je uurloon ophoesten zo aan het eind van de maand.
Berg/de Bary is wel een bekende casus:) en zal jullie wellicht verder helpen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:52 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja
In beginsel is er gewoon een geldige eigendomsoverdracht tot stand gekomen (3:84 jo. 3:86) maar levering CP werkt nog niet tegenover derden met een ouder recht op de zaak, Marijke dus (3:90 lid 2). Voor haar geldt dan dat er nog geen geldige eigendomsoverdracht tot stand is gekomen, tot het moment dat (3:90 lid 2) de zaak niet meer in handen van de vervreemder is, een jaar na de overeenkomst, wanneer Sammy het bezit aan Lex verschaft.
Zo zit het geloof ik.
quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:57 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
slotje!
[..]
Berg/de Bary is wel een bekende casus:) en zal jullie wellicht verder helpen.
Ben je niet je eigen adv-quote:
Oh hai.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:57 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hallo. Bij deze laat ik wat van me horen.
Eens. Vooral bij vakken die veel directe wetstoepassing vergen ontkom je er niet aan om het simpelweg (eindeloos) te oefenenquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:54 schreef Valid het volgende:
[..]
Maar juist als je te soepel nakijkt is het handig om het uit te schrijven zonder antwoordmodel erbij. Dan dwing je jezelf immers om op eigen kracht tot een antwoord te komen, in plaats van te denken 'zo zou ik het ook doen' terwijl je naar het antwoord kijkt.
je kan/kon daar wel lekker eten:)quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:03 schreef Paxcon het volgende:
Deze uitspraak gaat trouwens over rechtmatige overheidsdaad en welk nadeel tot het normale ondernemersrisico moet worden gerekend. Niet echt baanbrekend ofzo.
Beoordelen naar de omstandigheden van het geval en goed motiveren.
Waarom oefenen? je moet weten waar het staat en dan zie je op jouw tentamen wel wat je nodig heb, maar ieder zijn move.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:02 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Eens. Vooral bij vakken die veel directe wetstoepassing vergen ontkom je er niet aan om het simpelweg (eindeloos) te oefenen
Not sure if serious.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:03 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
Waarom oefenen? je moet weten waar het staat en dan zie je op jouw tentamen wel wat je nodig heb, maar ieder zijn move.
Ik huntte nietquote:Op maandag 21 oktober 2013 18:04 schreef Ties02 het volgende:
Lapo hunteren dan ook nog zo'n rukarrest
quote:18. Zwentibald heeft een vordering van ¤ 4000 op Govert. Deze vordering wil hij cederen aan Peter. Op 12 mei maken Zwentibald en Peter een onderhandse cessieakte op. Op 16 mei wordt de cessie door Peter medegedeeld aan Govert. Deze is het aanvankelijk helemaal niet eens met de cessie, maar gaat op 17 mei er toch mee akkoord.
Ja. heb jij dan wel eens LSD gebruikt? of andere soort drugs? of was dat je enige experimentdrug?quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Not sure if serious.
Generaal, ben jij tijdens je jeugd (of meer recentelijk) wel eens in een vat LSD gevallen?
quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:09 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Ja. weet jij wat een LSDgevoel is?:P of was dat je enige experimentdrug?
Neuh, de constructie van dit topic zit op dusdanige wijze in elkaar dat je nooit kunt procederen en allerhande users zomaar baantjes in het leven kunnen roepen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:12 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Misschien kun je een bezwaarprocedure starten
Omdat je ook moet begrijpen hoe ze moeten worden toegepast in samenhang met jurisprudentie e.d.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:14 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Ja:)
maar waarom zou je gaan oefenen als je weet waar de artikelen staan?
wat dacht je van zaaksgevolg?quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:15 schreef Tchock het volgende:
Waarom?
5. Alexander koopt een stuk land van Fanny. Op het land rust een erfdienstbaarheid ten behoeve van zijn buurman Martin die op grond hiervan dagelijks zijn roedel Deense doggen mag laat ravotten op het desbetreffende land. Deze erfdienstbaarheid is door verjaring ontstaan en is niet ingeschreven in de openbare registers. Alexander is niet op de hoogte van de erfdienstbaarheid.
Blijft de erfdienstbaarheid na de verkoop en levering aan Alexander op diens grond rusten?
1. Ja, de erfdienstbaarheid is een afhankelijk recht is en gaat van rechtswege mee over met het goed waarop het rust.
2. Nee, de erfdienstbaarheid is een inschrijfbaar feit en Alexander wordt tegen de onjuistheid van de registers beschermd.
3. Ja, een erfdienstbaarheid die door verjaring ontstaat, kan tegen de nieuwe verkrijger worden ingeroepen, ondanks het ontbreken van registratie.
Niet dan?quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:17 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Volgens jouw redenering zou iedere beunhaas met een wetboek jurist/fiscalist kunnen zijn
quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:17 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Omdat je ook moet begrijpen hoe ze moeten worden toegepast in samenhang met jurisprudentie e.d.
Volgens jouw redenering zou iedere beunhaas met een wetboek jurist/fiscalist kunnen zijn
Dan zou het A zijnquote:Op maandag 21 oktober 2013 18:17 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
wat dacht je van zaaksgevolg?
Alsnog kun je zonder oefenen niets. Ga jij op je tentamen maar uitvogelen hoe je een hypotheek vestigt zonder het van te voren door te nemenquote:Op maandag 21 oktober 2013 18:18 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]iedere nederlander behoort toch de wet te kennen.
Ja, jurisprudentie is natuurlijk een ander verhaal. Ik had het alleen over het wetboek zelf:)
Was dat niet een arrest?quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:15 schreef Tchock het volgende:
Waarom?
5. Alexander koopt een stuk land van Fanny. Op het land rust een erfdienstbaarheid ten behoeve van zijn buurman Martin die op grond hiervan dagelijks zijn roedel Deense doggen mag laat ravotten op het desbetreffende land. Deze erfdienstbaarheid is door verjaring ontstaan en is niet ingeschreven in de openbare registers. Alexander is niet op de hoogte van de erfdienstbaarheid.
Blijft de erfdienstbaarheid na de verkoop en levering aan Alexander op diens grond rusten?
1. Ja, de erfdienstbaarheid is een afhankelijk recht is en gaat van rechtswege mee over met het goed waarop het rust.
2. Nee, de erfdienstbaarheid is een inschrijfbaar feit en Alexander wordt tegen de onjuistheid van de registers beschermd.
3. Ja, een erfdienstbaarheid die door verjaring ontstaat, kan tegen de nieuwe verkrijger worden ingeroepen, ondanks het ontbreken van registratie.
Ja, oke. het beperkte recht gaat wel over, maar :p ze willen weten hoe je dat kan tegenwerpen.quote:
Ja, maar wanneer oefen je dan? tijdens je onderwijsgroep of na je onderwijsgroep(net voor je tentamen)?quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Alsnog kun je zonder oefenen niets. Ga jij op je tentamen maar uitvogelen hoe je een hypotheek vestigt zonder het van te voren door te nemen
Niet voor zover ik weet. De enige rechtsgrond die ik zou kunnen bedenken is 3:24 lid 2 onder e.quote:
In dit geval mijn neefje van 2 dat momenteel afgaat als een luchtalarm en er is geen verbetering in zichtquote:
Is dit een serieuze vraag?quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:14 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Ja:)
maar waarom zou je gaan oefenen als je weet waar de artikelen staan?
Nee.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:27 schreef [ur l=http://forum.fok.nl/user/profile/128002]Maharbal[/url] het volgende:
[..]
Is dit een serieuze vraag?
quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:21 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
In dit geval mijn neefje van 2 dat momenteel afgaat als een luchtalarm en er is geen verbetering in zicht
Heb je iets aan p. 465-466 van Pitlo? Heb het slechts gescreend, maar zou goed kunnen als daar iets relevants staat. Zou het antwoord zo niet precies weten.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niet voor zover ik weet. De enige rechtsgrond die ik zou kunnen bedenken is 3:24 lid 2 onder e.
Ik neem aan dat je het nieuwe contract in hebt gezien voor je het tekende? Heb je er toen iets van gezegd? Sideshowbobbie is de beste op het gebied van arbeidsrecht hier, maar ik las iets met jankende kinderen dus ik weet niet of hij dit leest.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:27 schreef DanielBackward het volgende:
Hoi hoi,
Klein vraagje, omdat ik ietsjes minder ga werken heb ik van mijn werkgever een nieuw contract gekregen, echter zijn in dit nieuwe contract ook dingen gewijzigd omtrent mijn vakantiedagen. Dit laatste heeft hij er niet bij vermeld. Is hier juist gehandeld door mijn werkgever?
Ik vraag mij dit af aangezien een van mijn collega's, die meer is gaan werken, simpelweg een 'amendement' bij zijn oude contract kreeg met hierin het nieuwe aantal werkuren.
Mijn functie blijft inhoudelijk overigens gewoon hetzelfde.
waarom? kijken of ik iemand de kast op kan jagen.quote:
quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:32 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
waarom? kijken of ik iemand de kast op kan jagen.jij hapt wel graag he
...een echte advocaat
Ik mag hopen dat je niet blind hebt getekend.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:27 schreef DanielBackward het volgende:
Hoi hoi,
Klein vraagje, omdat ik ietsjes minder ga werken heb ik van mijn werkgever een nieuw contract gekregen, echter zijn in dit nieuwe contract ook dingen gewijzigd omtrent mijn vakantiedagen. Dit laatste heeft hij er niet bij vermeld. Is hier juist gehandeld door mijn werkgever?
Ik vraag mij dit af aangezien een van mijn collega's, die meer is gaan werken, simpelweg een 'amendement' bij zijn oude contract kreeg met hierin het nieuwe aantal werkuren.
Ik heb nog niks getekendquote:Op maandag 21 oktober 2013 18:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het nieuwe contract in hebt gezien voor je het tekende? Heb je er toen iets van gezegd? Sideshowbobbie is de beste op het gebied van arbeidsrecht hier, maar ik las iets met jankende kinderen dus ik weet niet of hij dit leest.
Dit is het huiswerktopic van Tchock; sorry. Probeer het anders eens in de Rechten-SC.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:27 schreef DanielBackward het volgende:
Hoi hoi,
Thanks, scheelt mij weer typen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:32 schreef Tchock het volgende:
[..]Een debiele opmerking maken en het afdoen als trollen als blijkt dat iedereen het debiel vindt. Hulde!
Ik geloof dat onze definities van happen verschillen. Ik vraag me vaak oprecht af of je nou onbewust debiele opmerkingen plaatst, of niet. Dat is geen positief iets, overigens.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:32 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
waarom? kijken of ik iemand de kast op kan jagen.jij hapt wel graag he
...een echte advocaat
Dan mail/bel/schreeuw je naar je baas dat je graag een contract wil zoals je collega en niet akkoord gaat met de wijziging van je vakantiedagen?quote:
Ik moet me eigenlijk concentreren op dat kind jaquote:Op maandag 21 oktober 2013 18:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het nieuwe contract in hebt gezien voor je het tekende? Heb je er toen iets van gezegd? Sideshowbobbie is de beste op het gebied van arbeidsrecht hier, maar ik las iets met jankende kinderen dus ik weet niet of hij dit leest.
Dit zal ik, uiteraard, doen. Vroeg mij simpelweg af of hij juridisch correct heeft gehandeld.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan mail/bel/schreeuw je naar je baas dat je graag een contract wil zoals je collega en niet akkoord gaat met de wijziging van je vakantiedagen?
Er is in principe niets mis mee, volgens mij. Jij bent er alleen niet aan gebonden tot je het tekent.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:35 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Dit zal ik, uiteraard, doen. Vroeg mij simpelweg af of hij juridisch correct heeft gehandeld.
Nu durf ik niets meer te vragenquote:Op maandag 21 oktober 2013 18:33 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dit is het huiswerktopic van Tchock; sorry. Probeer het anders eens in de Rechten-SC.
Let wel even op of je nog minstens viermaal je overeengekomen arbeidsduur als vakantie hebt. Verder heeft je werkgever niet perse verkeerd gehandeld. Het is een vrij logisch gevolg dat je vakantiedagen worden aangepast bij een andere arbeidsomvangquote:Op maandag 21 oktober 2013 18:35 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Dit zal ik, uiteraard, doen. Vroeg mij simpelweg af of hij juridisch correct heeft gehandeld.
Ik kan je melden, dat is best prettig.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:39 schreef Valid het volgende:
Ik zag dat je bij advocatenkantoor Kennedy Van der Laan maar liefst 30 vakantiedagen krijgt.
Toevallig sprak ik iemand van de FNV vandaag, die hebben er ook 30.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:39 schreef Valid het volgende:
Ik zag dat je bij advocatenkantoor Kennedy Van der Laan maar liefst 30 vakantiedagen krijgt.
Helder, dank!quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:38 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Let wel even op of je nog minstens viermaal je overeengekomen arbeidsduur als vakantie hebt. Verder heeft je werkgever niet perse verkeerd gehandeld. Het is een vrij logisch gevolg dat je vakantiedagen worden aangepast bij een andere arbeidsomvang
quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mijn seCracktaresse stuurt je wel een factuur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik dacht twee, omdat het overdrachtsverbod de beschikkingsbevoegdheid van Egbert ten aanzien van het overdragen van de vordering beperkt. Het antwoord is 3. Waarom?![]()
quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:44 schreef Tchock het volgende:
Gaat helemaal goedkomen dat tentamen, TSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik dacht twee, omdat het overdrachtsverbod de beschikkingsbevoegdheid van Egbert ten aanzien van het overdragen van de vordering beperkt. Het antwoord is 3. Waarom?
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
Wel een flinke studiebelasting.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:44 schreef DanielBackward het volgende:
Moet mij binnenkort maar eens gaan inschrijven voor fiscaal recht. Ben benieuwd naar die toelatingstest.
Schijnt voornamelijk arbeidsrechtelijk van aard te zijn.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:44 schreef DanielBackward het volgende:
Moet mij binnenkort maar eens gaan inschrijven voor fiscaal recht. Ben benieuwd naar die toelatingstest.
Van dit tentamen had ik er 'maar' 7 fout van de 20, dus er zit verbetering in. En het is niets voor niets dat dit het enige vak is wat ik niet gehaald hebquote:Op maandag 21 oktober 2013 18:45 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Gaat helemaal goedkomen dat tentamen, T
waar constateer jij dan " iedereen" ?quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:32 schreef Tchock het volgende:
[..]Een debiele opmerking maken en het afdoen als trollen als blijkt dat iedereen het debiel vindt. Hulde!
Mijn eerste vraag aan jou; zou het mij iets uitmaken of het een positief iets is of niet.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:33 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Thanks, scheelt mij weer typen.
[..]
Ik geloof dat onze definities van happen verschillen. Ik vraag me vaak oprecht af of je nou onbewust debiele opmerkingen plaatst, of niet. Dat is geen positief iets, overigens.
Vervelend vak is het hoor. Je gaat zo snel de fout in.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Van dit tentamen had ik er 'maar' 7 fout van de 20, dus er zit verbetering in. En het is niets voor niets dat dit het enige vak is wat ik niet gehaald heb
Ik snap helemaal niets van deze post.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:47 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
Mijn eerste vraag aan jou; zou het mij iets uitmaken of het een positief iets is of niet.
MIjn tweede vraag; Even los van de opmerkingen/meningen. Ik heb wel vaker een opmerking geplaatst en daar had jij " kritiek op". Ik vind dat natuurlijk niet erg, want kritiek doet de mens goed. Anderzijds kan je ook wereldvreemd zijn. Misschien moet je af en toe ook vanuit andere perspectieven willen leren kijken. Hoe dan ook. je blijft een aardige knul.
even terug op dernet.
hoe dan ookde essentie van dernet was; Je hebt les gehad. Je weet waar de wetsartikelen zijn en ik begreep dat je die artikelen nog eens ging oefenen?
Het beste is, en dat vind ik en blijkbaar jij niet, dat je het tentamen op je af te laten komen. Ik heb nog nooit een tentamen gehad waarvan ik dacht; He! dat is taak 23 of taak 12. Nog nooit.
Ieder zijn ding
Is het niet eerder een titelgebrek dan beschikkingonbevoegdheid?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik dacht twee, omdat het overdrachtsverbod de beschikkingsbevoegdheid van Egbert ten aanzien van het overdragen van de vordering beperkt. Het antwoord is 3. Waarom?
Geen idee eerlijk gezegd.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:46 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Wel een flinke studiebelasting.
Jaquote:Op maandag 21 oktober 2013 18:47 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Vervelend vak is het hoor. Je gaat zo snel de fout in.
Althans dat wordt door anderen aangegeven. Ga je op kamers? Dan kun je je reistijd alvast aftrekken.quote:
Dit was wel een arrest. Het cessie-verbod tast de beschikkingsbevoegdheid niet aan, maar maakt de vordering onoverdraagbaar in de zin van art. 3:83 lid 2. DSM/FOX, zo dat kunnen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik dacht twee, omdat het overdrachtsverbod de beschikkingsbevoegdheid van Egbert ten aanzien van het overdragen van de vordering beperkt. Het antwoord is 3. Waarom?
Jep sowieso op kamers.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Althans dat wordt door anderen aangegeven. Ga je op kamers? Dan kun je je reistijd alvast aftrekken.
Hihiquote:Op maandag 21 oktober 2013 18:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Althans dat wordt door anderen aangegeven. Ga je op kamers? Dan kun je je reistijd alvast aftrekken.
Zo'n veelzijdig arrest hč.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:52 schreef Valid het volgende:
[..]
Dit was wel een arrest. Het cessie-verbod tast de beschikkingsbevoegdheid niet aan, maar maakt de vordering onoverdraagbaar in de zin van art. 3:83 lid 2. DSM/FOX, zo dat kunnen?
Dat arrest is hier niet voorgeschreven maar ik zal het onthoudenquote:Op maandag 21 oktober 2013 18:52 schreef Valid het volgende:
[..]
Dit was wel een arrest. Het cessie-verbod tast de beschikkingsbevoegdheid niet aan, maar maakt de vordering onoverdraagbaar in de zin van art. 3:83 lid 2. DSM/FOX, zo dat kunnen?
quote:
Hahaquote:Op maandag 21 oktober 2013 18:54 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Goed zo. De studie is op zich al een flinke aanslag.
Maar het komt vast goed. Box!
Hmm... ik zie dat het niet dsm/fox is. Ik weet zo niet meer welk arrest het was.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat arrest is hier niet voorgeschreven maar ik zal het onthouden
Oryx/ Van Eesteren?quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:56 schreef Valid het volgende:
[..]
Hmm... ik zie dat het niet dsm/fox is. Ik weet zo niet meer welk arrest het was.
Oryx/Van Eesterenquote:Op maandag 21 oktober 2013 18:56 schreef Valid het volgende:
[..]
Hmm... ik zie dat het niet dsm/fox is. Ik weet zo niet meer welk arrest het was.
2 jaarquote:Op maandag 21 oktober 2013 18:59 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hoe lang geleden is het voor jou?
Ongesteld?quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:59 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dat soort pracht arresten niet voorgeschreven maar wel MC tentamens!
Begrijp ik nou dat je op de UvA simpel een diplomaatje kan halen?quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:59 schreef Ties02 het volgende:
[..]
DSM/FOX is onder andere cao-norm naast haviltex.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:56 schreef Valid het volgende:
[..]
Nee maar het verbaast me, dat werd bij ons al bij burgerlijk 1/2 voorgeschreven. Net als DSM/FOX toch wel vrij essentiële arresten lijkt mequote:
Ja stelt niks voor daar johquote:Op maandag 21 oktober 2013 19:00 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Begrijp ik nou dat je op de UvA simpel een diplomaatje kan halen?
Al ben ik de strekking al weder vergeten. Kan jij de rechtsregel van DSM/FOX zo uitleggen?quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:01 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nee maar het verbaast me, dat werd bij ons al bij burgerlijk 1/2 voorgeschreven. Net als DSM/FOX toch wel vrij essentiële arresten lijkt me
Zo onthoud ik 'm inderdaad ook. Haviltex, tenzij CAO dan objectivering ivm derden die geen partij waren bij de onderhandelingen: DSM/Fox.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:01 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
DSM/FOX is onder andere cao-norm naast haviltex.
Ja zeg, ik post het niet voor niets hequote:Op maandag 21 oktober 2013 19:01 schreef Valid het volgende:
[..]
Al ben ik de strekking al weder vergeten. Kan jij de rechtsregel van DSM/FOX zo uitleggen?
Nee, het verschil tussen die CAO-norm en de Haviltex zit er bij mij ook totaal niet inquote:Op maandag 21 oktober 2013 19:01 schreef Valid het volgende:
[..]
Al ben ik de strekking al weder vergeten. Kan jij de rechtsregel van DSM/FOX zo uitleggen?
quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:02 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zo onthoud ik 'm inderdaad ook. Haviltex, tenzij CAO dan objectivering ivm derden die geen partij waren bij de onderhandelingen: DSM/Fox.
Heb jij Oryx gelezen? Misschien komt het doordat ik de rechtsregel van internet pluk en pas in de bus op weg naar het tentamen (daarvoor kwam er nooit van) in m'n kop stamp. Alweer kwijt als ik de tentamenhal uitloop.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:03 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nee, het verschil tussen die CAO-norm en de Haviltex zit er bij mij ook totaal niet in
Maar Oryx wist ik nog wel, goederenrecht
quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:04 schreef Valid het volgende:
[..]
Heb jij Oryx gelezen? Misschien komt het doordat ik de rechtsregel van internet pluk en pas in de bus op weg naar het tentamen (daarvoor kwam er nooit van) in m'n kop stamp. Alweer kwijt als ik de tentamenhal uitloop.
Pieterse/Nationale Nederlanden is ook een juweeltjequote:Op maandag 21 oktober 2013 19:02 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zo onthoud ik 'm inderdaad ook. Haviltex, tenzij CAO dan objectivering ivm derden die geen partij waren bij de onderhandelingen: DSM/Fox.
Oh ik vind arresten en ook feiten lezen altijd heel leuk en met veel vakken ben ik daar ook best veel mee bezigquote:Op maandag 21 oktober 2013 19:04 schreef Valid het volgende:
[..]
Heb jij Oryx gelezen? Misschien komt het doordat ik de rechtsregel van internet pluk en pas in de bus op weg naar het tentamen (daarvoor kwam er nooit van) in m'n kop stamp. Alweer kwijt als ik de tentamenhal uitloop.
Ik doe het nu ook anders hoor, vanaf Europees recht ben ik arresten gaan lezen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:05 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Oh ik vind arresten en ook feiten lezen altijd heel leuk en met veel vakken ben ik daar ook best veel mee bezig
Cry me a river.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:59 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dat was echt heel vet.quote:
Vier keer hetzelfde tentamen?quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:40 schreef Tchock het volgende:
Aantal goed:
Poging #1 11/20
Poging #2 13/20
Poging #3 11/20
Poging #4 18/20
quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:41 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Vier keer hetzelfde tentamen?
[..]
There you go!quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:40 schreef Tchock het volgende:
Aantal goed:
Poging #1 11/20
Poging #2 13/20
Poging #3 11/20
Poging #4 18/20
[..]
[..]
Ik ga de hele avond verder met oefenen, op dit moment heb ik nog niet het idee dat ik er klaar voor ben.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:52 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Is iedereen een beetje klaar voor het tentamen?
Bedrijfseconomie ging vandaag prima.Woensdag IB voor het MKB, gaat ook zeker lukken.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:52 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik ben nog even bezigquote:Op maandag 21 oktober 2013 19:52 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Goed zo. Mja, ik heb wel het idee dat ik alles doorzie. Het is in ieder geval MC (hoi Ties) dus er is weinig spanningquote:Op maandag 21 oktober 2013 19:55 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Bedrijfseconomie ging vandaag prima.Woensdag IB voor het MKB, gaat ook zeker lukken.
Gaat accounting morgen lukken bij jou?
Neequote:Op maandag 21 oktober 2013 19:52 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Is dat vak trouwens onderdeel van je curriculum of doe het gewoon 'voor erbij' ?quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:59 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Goed zo. Mja, ik heb wel het idee dat ik alles doorzie. Het is in ieder geval MC (hoi Ties) dus er is weinig spanning
Huiswerkvraag.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:04 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Een hele goede avond.
Syrië is onlangs vaak in het nieuws geweest. Hier hoort ook het 'ronselen' van jihadisten bij. Enkele Nederlanders zijn hierop aangehouden omdat ze verdacht werden van ronselen.
Ik vroeg mij af op grond van welk(e) artikel(len) zij schuldig kunnen worden gevonden aan het ronselen (van jihadisten). Ik neem aan dat het 'ronselen' juncto 'terrorisme' moet zijn, maar onder welk artikelen valt ronselen dan?
Wat zegt je boek?quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:04 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Een hele goede avond.
Syrië is onlangs vaak in het nieuws geweest. Hier hoort ook het 'ronselen' van jihadisten bij. Enkele Nederlanders zijn hierop aangehouden omdat ze verdacht werden van ronselen.
Ik vroeg mij af op grond van welk(e) artikel(len) zij schuldig kunnen worden gevonden aan het ronselen (van jihadisten). Ik neem aan dat het 'ronselen' juncto 'terrorisme' moet zijn, maar onder welk artikelen valt ronselen dan?
Vrije ruimte. Ik wil graag een bedrijfscomponent aan mijn studie toevoegen en daarom doe ik management accounting, financial accounting, rechtspersonenrecht 1&2, administratieve accounting en administratieve processen. Je krijgt er ook een getuigschrift Financiële Verslaggeving voor.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:01 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Is dat vak trouwens onderdeel van je curriculum of doe het gewoon 'voor erbij' ?
Het is niet relevant voor school. Ben zelf gewoon benieuwd, gezien het Syrië-conflict mij boeit.quote:
quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:34 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Nederlands paspoort afnemen en er niks meer mee te maken hebben.
Als ze oud genoeg zijn om in een ander land een terrorist uit te kunnen hangen, zijn ze ook oud genoeg om de gevolgen te onderzien.
Wat zei Syrië toen je belde?quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:04 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Een hele goede avond.
Misschien 'aanzetten tot'?quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:07 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Het is niet relevant voor school. Ben zelf gewoon benieuwd, gezien het Syrië-conflict mij boeit.
Dat is mijn tekst.quote:
quote:
quote:
quote:
Inderdaad.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:13 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Beetje jammer dat Tchock er doorheen zit te kletsen.
Ikzelf zat te denken aan een gevalletje 'doen plegen'.quote:
Geen idee verder. Zit totaal niet in strafrecht en wil dat graag zou houden. Helaas gaat dat niet lukken, heb rond kerst zowel materieel strafrecht als strafprocesrecht tentamen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:14 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ikzelf zat te denken aan een gevalletje 'doen plegen'.
En in ieder geval 140a Sr?
Maar als jezelf mensen gaat ronselen is er dan spraken van een organisatie?
Dat is de beste tijd.quote:
Ik neem even heel naīef aan dat dit geen huiswerk is; maar het zal neerkomen op aanzetten tot geweld, dreiging met openlijke geweldpleging (285), bevolking vrees aanjagen (83a) of iets wat daar op lijkt. Het leuke van terrorismewetgeving is dat je iets al heel snel in heel veel verschillende delictsomschrijvingen kunt proppen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:04 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik om de beste tijd; 14-17:00. Laat genoeg om te kunnen uitslapen van een nacht hard leren maar vroeg genoeg dat het in een normaal dagritme past.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:19 schreef SpotlessMind00 het volgende:
En hoe laat moet iedereen? Ik om 18:00.
Dat vind ik echt een hoerentijd. Echt studeren doe je voor die tijd niet, maar je (of in elk geval ik) zet toch redelijk vroeg de wekker om nog wat laatste dingen door te kijken. Resultaat: vanaf 9:00 uur niks uit je handen laten komen en gewoon een beetje zitten te SOG'gen en wachten. Bij mij dan.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik om de beste tijd; 14-17:00. Laat genoeg om te kunnen uitslapen van een nacht hard leren maar vroeg genoeg dat het in een normaal dagritme past.
Dat heb ik dus wel als het nog later is, maar voor een tentamen om twee uur kun je tot een uur of elf uitslapen, rustig eten, nog wat doorlezen en op je dooie gemakje naar de tentamenzaal.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:26 schreef Valid het volgende:
[..]
Dat vind ik echt een hoerentijd. Echt studeren doe je voor die tijd niet, maar je (of in elk geval ik) zet toch redelijk vroeg de wekker om nog wat laatste dingen door te kijken. Resultaat: vanaf 9:00 uur niks uit je handen laten komen en gewoon een beetje zitten te SOG'gen en wachten. Bij mij dan.
Heul niet.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:24 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Voor mensen met een arbeidersritme wel ja
Gewoon chillen na tentamens tog jwzquote:Op maandag 21 oktober 2013 20:28 schreef Tchock het volgende:
Woensdag heb ik een tentamen om 9:00; dát vind ik een hoerentijdIk slaap meestal laat dus dan heb je een überkorte nacht en dan ben je om 12:00 helemaal klaar maar te moe om verder nog iets met je dag te doen.
Hmm, ja vind ik juist wel lekker. Eerst even naar huis om uitgebreid koffie te zetten en de (mits geslaagd) overwinning te vieren. Ik laat de rest van de dag altijd leeg qua planning (als dat kan), dus alles wat er verder uit m'n handen komt is winst. Heerlijk.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:28 schreef Tchock het volgende:
Woensdag heb ik een tentamen om 9:00; dát vind ik een hoerentijdIk slaap meestal laat dus dan heb je een überkorte nacht en dan ben je om 12:00 helemaal klaar maar te moe om verder nog iets met je dag te doen.
Bier drinken, bittergarnituur alles.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:29 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Gewoon chillen na tentamens tog jwz
Geen tijd voor, moet nog een essay geschreven wordenquote:Op maandag 21 oktober 2013 20:29 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Gewoon chillen na tentamens tog jwz
quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:30 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Bier drinken, bittergarnituur alles.
Oh jaquote:Op maandag 21 oktober 2013 20:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen tijd voor, moet nog een essay geschreven worden
Dit. Zalig om de rest van de dag lekker in de euforie te wentelen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:30 schreef Valid het volgende:
[..]
Hmm, ja vind ik juist wel lekker. Eerst even naar huis om uitgebreid koffie te zetten en de (mits geslaagd) overwinning te vieren. Ik laat de rest van de dag altijd leeg qua planning (als dat kan), dus alles wat er verder uit m'n handen komt is winst. Heerlijk.
Tuurlijk wel tijd. Voor hetzelfde geld had je het tentamen 's avonds. Zie alles wat je doet als winst, dan heb je (mits je toch iets doet) een heerlijke dag. Het werkt trouwens ook mee als het tentamen goed ging.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen tijd voor, moet nog een essay geschreven worden
Dat kan ook na vijf uur.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:31 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dit. Zalig om de rest van de dag lekker in de euforie te wentelen.
Punt is dus dat ik na drie/vier uur slaap en het maken van een tentamen zo productief ben als natte ontbijtkoek.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:31 schreef Valid het volgende:
[..]
Tuurlijk wel tijd. Voor hetzelfde geld had je het tentamen 's avonds. Zie alles wat je doet als winst, dan heb je (mits je toch iets doet) een heerlijke dag. Het werkt trouwens ook mee als het tentamen goed ging.
Drie/vier uur slaap? Je staat om 11 uur op en gaat dus pas rond 7 a 8 uur morgenochtend naar bed?quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Punt is dus dat ik na drie/vier uur slaap en het maken van een tentamen zo productief ben als natte ontbijtkoek.
Wut? Ik had het over een tentamen dat om 9:00 begint.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:33 schreef Valid het volgende:
[..]
Drie/vier uur slaap? Je staat om 11 uur op en gaat dus pas rond 7 a 8 uur morgenochtend naar bed?
Das echt überkut ja. Wat voor mij in zo'n geval nog enigszins effectief is is om af te spreken met studiegenoten en de stof door te spreken. Je kunt dan beetje half chillen / half elkaar bijpraten en overhoren. Je hebt dan wel een lekkere dag alsnog en soms heb je er nog wat aan ook.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:33 schreef Tchock het volgende:
Maar ik had vorig jaar een tentamen van half zeven tot half tien 's avonds, dat is wel echt afschuwelijkHele dag niets anders te doen dan stressen over je tentamen maar echt voorbereiden komt er niet van.
Da's wel een voordeel van tentamens na het werk. Geen enkele stress.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:33 schreef Tchock het volgende:
Maar ik had vorig jaar een tentamen van half zeven tot half tien 's avonds, dat is wel echt afschuwelijkHele dag niets anders te doen dan stressen over je tentamen maar echt voorbereiden komt er niet van.
Ah ok, ik had het over productiviteit na je tentamen van morgen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wut? Ik had het over een tentamen dat om 9:00 begint.
Oh, indien je de MSFT APPL discussie bedoelt, daar ga ik natuurlijk niet meer op in. Maar het is voor mij alles zeggend over een persoon als je een 1500 euro laptop haalt voor een opleiding waar tekstverwerken toch je enige gebruik isquote:Op maandag 21 oktober 2013 20:48 schreef NotGuilty het volgende:
Het heeft deze keer nog redelijk lang geduurd
quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:52 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Oh, indien je de MSFT APPL discussie bedoelt, daar ga ik natuurlijk niet meer op in. *anti-Apple bullshit*
Mooi stuk over ernstige vertraging (vliegtuig) en schadevergoeding.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:52 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Oh, indien je de MSFT APPL discussie bedoelt, daar ga ik natuurlijk niet meer op in. Maar het is voor mij alles zeggend over een persoon als je een 1500 euro laptop haalt voor een opleiding waar tekstverwerken toch je enige gebruik is
Verder: vers gebakken appeltaart met appels uit eigen tuinEn natuurlijk stukje meegenomen naar m'n kamer, zo treintje pakken en rustig Ars Aequi lezen.
Ik win. Vrijdagavond om half zeven.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:33 schreef Tchock het volgende:
Dit is helemaal niet waar wat je nu zegt; het gaat over wat keuzes mij over een persoon zeggen. Niet over producten.quote:
om 14:00 uur maar dan wel 'pas' aanstaande donderdag.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:19 schreef SpotlessMind00 het volgende:
En hoe laat moet iedereen? Ik om 18:00.
Daar is iedereen stil van zie ik.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:02 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
om 14:00 uur maar dan wel 'pas' aanstaande donderdag.
Probeer het ook eens, heb je misschien een stage.quote:Op maandag 21 oktober 2013 20:24 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Voor mensen met een arbeidersritme wel ja
Echt te makkelijk ditquote:Op maandag 21 oktober 2013 21:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Probeer het ook eens, heb je misschien een stage.
Inderdaad, excuus.quote:
Wat voor tentamen is dat? Voor je advocatenopleiding?quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:29 schreef Maharbal het volgende:
Ik heb m'n eerstvolgende tentamen op een zaterdag. Cry more people, cry more.
Rowrrrrr.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Echte mannen hebben dat.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:29 schreef Maharbal het volgende:
Ik heb m'n eerstvolgende tentamen op een zaterdag. Cry more people, cry more.
LFS.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat voor tentamen is dat? Voor je advocatenopleiding?
quote:
Civiel, dus. Tof.quote:Welkom op de website van de Law Firm School ('LFS'). Hier vind je informatie over de opleiding die de LFS verzorgt voor de advocaat-stagiaires van de 15 internationale LFS kantoren. De LFS is een door de Orde van Advocaten (de Orde) geaccrediteerde instelling voor de leerlijn Burgerlijk recht, met de minor Bestuursrecht.
De LFS verzorgt de opleiding voor de cognitieve vakken van de Beroepsopleiding Advocaten (BA) voor advocaat-stagiaires van de 15 LFS kantoren. Deze cognitieve vakken zijn een onderdeel van de verplichte opleiding van de Orde.
quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Deed ik ook niet.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:33 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Zo hoef je die post van mij nou ook weer niet op te vatten
Dan zitten we op dezelfde lijn.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Deed ik ook niet.
De beste tactiek is het lanceren van een opzichtige sneer met zo'n standaard excuus.
Is dit een voorzetje?quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:38 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Dan zitten we op dezelfde lijn.
Het blijft af en toe lastig de nuances op te pikken met enkel wat tekst en een PI
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#dagboek
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2013 21:45:00 ]
Is er nou nog geen meet geweest? Djeesz ik denk die luitjes hebben elkaar al 5x gezien. Pffffquote:
Ja, maar tochquote:Op maandag 21 oktober 2013 21:46 schreef Ansu het volgende:
Hij iswas banger voor jou dan jij voor hem.
Sta je dan met je babbels hé. Trotseer M niet.quote:
quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:44 schreef Paxcon het volgende:
Ben me net helemaal kapot geschrokken door een gruwelijk enge spin die op me af kwam en na een half uur heb ik hem gevonden en in de stofzuiger gezogen
Zo iets was het:Boerenland he. Dan heb je dat, hooiwagens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#dagboek
Pak nou gewoon je nachtrust hé! Niet eindeloos blijven oefenen.quote:
Behalve dat dit een huisspin is.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:59 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Boerenland he. Dan heb je dat, hooiwagens.
Ik kan sowieso niet slapen als ik de meest basisdingen fout blijf doenquote:Op maandag 21 oktober 2013 22:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
Pak nou gewoon je nachtrust hé! Niet eindeloos blijven oefenen.
Spinnenquote:Op maandag 21 oktober 2013 22:03 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Behalve dat dit een huisspin is.
Oh, en Pax. Waarschijnlijk leeft ie nog in je stofzuiger en klimt ie er 's nachts uit
Hoe kan dat nou als je je al zo lang hebt voorbereid?quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kan sowieso niet slapen als ik de meest basisdingen fout blijf doenIk ken gewoon de absolute basis niet
En het meest complexe ook niet trouwens.
Meen je dit...quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:03 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Behalve dat dit een huisspin is.
Oh, en Pax. Waarschijnlijk leeft ie nog in je stofzuiger en klimt ie er 's nachts uit
Geen idee.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:04 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou als je je al zo lang hebt voorbereid?
quote:
quote:De huisspin – de mannetjes gaan in deze tijd van het jaar in huizen op zoek naar warmte, vrouwtjes en romantiek – heeft grotere overlevingskansen. Met zijn dikke lijf van minimaal anderhalve centimeter en zijn lange, harige poten kruipt hij met gemak de stofzuiger uit. „Tenzij je daarna nog veel stof opzuigt, dan zal ook hij stikken.” En de methode van kattengrit of hamstervoer? Van Helsdingen, griezelend: „Dat is stenigen! Natuurlijk torpedeer je ze dan dood! Gruwelijk!”
quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:05 schreef Paxcon het volgende:
Ik zet die stofzuiger wel even in een afgesloten ruimte
NEEquote:Op maandag 21 oktober 2013 22:12 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Jup. En ze zijn altijd samen.
Ik moet er niet aan denken, grafbeesten.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Zeg ik altijd tegen mijn vrouw als ik er een vang. Freaks her out every time.
Ze kunnen toch niks doen Pax rustig maarquote:Op maandag 21 oktober 2013 22:15 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken, grafbeesten.
quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:18 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ze kunnen toch niks doen Pax rustig maar
behalve dat ze je mond in kruipen als je slaapt
Ho ho, huisspinnen kunnen bijten. Verder niet gevaarlijk, doet wel pijn. Naast natuurlijk dat ze over je gezicht en in je mond kruipen als je slaapt.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:18 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ze kunnen toch niks doen Pax rustig maar
behalve dat ze je mond in kruipen als je slaapt
Hij kan de spin nog altijd doodslaan met de Awb in zijn hand!quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:24 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Maak die arme pax nou niet zo bang.
Iets doodslaan met de Awb, dat gun je zelfs je ergste vijand niet.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:25 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Hij kan de spin nog altijd doodslaan met de Awb in zijn hand!
Wat vind je van Climie Fisher?quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:26 schreef eriksd het volgende:
Everything changes but you, ook zo'n kraker.
Ben je dr klaar voor, of ga je nog een paar uur door?quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:25 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Hij kan de spin nog altijd doodslaan met de Awb in zijn hand!
Wetransfer?quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:41 schreef Maharbal het volgende:
Hoe heette de site ook alweer waar je je bestanden kon uploaden en iemand anders ze daar (tijdelijk) kon downloaden?
Ik doel niet op Dropbox of iets dergelijks.
Ken ik niet.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:35 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Wat vind je van Climie Fisher?
Ik ga nog 1 keer alle oefenvragen af (ben nu bij H6)quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:39 schreef Valid het volgende:
[..]
Ben je dr klaar voor, of ga je nog een paar uur door?
Ah, ik ga zo ook aan de boardwalkquote:Op maandag 21 oktober 2013 22:49 schreef Speedy_T het volgende:
Ben er klaar mee voor vandaag.
Nu boardwalk empire en wellicht een glaasje whisky
Je bent ondetussen te veel en te gefrustreerd bezig. Lees de stof nog eens en ga slapen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:56 schreef Tchock het volgende:
Als ik dit tentamen voor de derde keer niet haal moet ik echt van een brug springen of zo. Het lukt allemaal niet meer nu.
Ik kijk nu nog maar een hoorcollege terug.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:57 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je bent ondetussen te veel en te gefrustreerd bezig. Lees de stof nog eens en ga slapen.
quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:57 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je bent ondetussen te veel en te gefrustreerd bezig. Lees de stof nog eens en ga slapen.
Hoorcolleges kijken is ook bij mij een beproefd recept. Het liefst volgen/terug kijken tijdens het semester + boek lezen en dan twee weken voor het tentamen alle hoorcolleges achter elkaar kijken (in een dag of 3-4) en vervolgens oefenen. Echt super, ik hoor tijdens het tentamen vaak gewoon in m'n hoofd de docent praten en antwoord geven op de vraag omdat ik het allemaal twee keer gezien en gehoord heb.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kijk nu nog maar een hoorcollege terug.Nog wel nuttig want er zitten tentamentips in.
Ja jullie hebben misschien gelijk dat ik niet meer de maximale studieopbrengst heb nu maar als ik ga slapen leer ik per definitie niets er bij.quote:
Ik vind het nog niet eens zo'n goede tip. De stof lezen terwijl je gefrustreerd bent dringt toch niet door. Het beste zou zijn om een kopje thee te drinken, rustig even een half uurtje ontspannen (luister bijvoorbeeld een mooi album, hoe lang is dat geleden dat je specifiek muziek ging luisteren? of lees even een stukje - geen stof-) en ga dan lekker naar bed. Rust doet je goed enzo en dan gewoon volgende dag even overkijken.quote:
Blijft kennis ook hangen na een tentamen?quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:00 schreef Valid het volgende:
[..]
Hoorcolleges kijken is ook bij mij een beproefd recept. Het liefst volgen/terug kijken tijdens het semester + boek lezen en dan twee weken voor het tentamen alle hoorcolleges achter elkaar kijken (in een dag of 3-4) en vervolgens oefenen. Echt super, ik hoor tijdens het tentamen vaak gewoon in m'n hoofd de docent praten en antwoord geven op de vraag omdat ik het allemaal twee keer gezien en gehoord heb.
Wat maakt dat nou uit? Het gaat toch om dat papiertje? Als je eenmaal werk hebt drink je toch alleen maar koffie.quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Blijft kennis ook hangen na een tentamen?
Eergisteren. Miles Davis - Kind Of Blue.quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:05 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
hoe lang is dat geleden dat je specifiek muziek ging luisteren?
quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:08 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wat maakt dat nou uit? Het gaat toch om dat papiertje? Als je eenmaal werk hebt drink je toch alleen maar koffie.
Chill out! Ga even rustig een rondje lopen, of iets chillen. Ga dan desnoods nog even wat doen, of slapen, gestresste hersens onthouden toch nauwelijks iets.quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja jullie hebben misschien gelijk dat ik niet meer de maximale studieopbrengst heb nu maar als ik ga slapen leer ik per definitie niets er bij.
De stof die op de HC's langskomt over het algemeen wel ja, vaak wederom met de stem van de docent erbij. Hoezo, zou je denken van niet?quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Blijft kennis ook hangen na een tentamen?
Oi beterquote:Op maandag 21 oktober 2013 23:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eergisteren. Miles Davis - Kind Of Blue.
[..]
quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eergisteren. Miles Davis - Kind Of Blue.
Ik had niet de indruk (in mijn geval) dat hc's inhoudelijk hielpen. Maargoed, ik heb dan ook maar 1 semester hc's gevolgd.quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:10 schreef Valid het volgende:
[..]
De stof die op de HC's langskomt over het algemeen wel ja, vaak wederom met de stem van de docent erbij. Hoezo, zou je denken van niet?
Deze man weet. Hc's zijn overrated en vaak op kuttijden.. werkgroepen zijn veel chillen indien je beetje actief meedoet.quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:11 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik had niet de indruk (in mijn geval) dat hc's inhoudelijk hielpen. Maargoed, ik heb dan ook maar 1 semester hc's gevolgd.
Hc's? Wasda?quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:13 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Deze man weet. Hc's zijn overrated en vaak op kuttijden.. werkgroepen zijn veel chillen indien je beetje actief meedoet.
Deze week in elk geval niets voorbereid ivm ferkansie, we will see.
Meeste jazz is niet leergeschikt. Coltrane werd ik gestoord van tijdens het studeren.quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:14 schreef Ties02 het volgende:
Wat je vooral niet op moeten zetten van Miles tijdens het studeren: Bitches Drew
Brew.quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:14 schreef Ties02 het volgende:
Wat je vooral niet op moeten zetten van Miles tijdens het studeren: Bitches Drew
Ik las een keer dat klassieke muziek het meest geschikt is ofzoquote:Op maandag 21 oktober 2013 23:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Meeste jazz is niet leergeschikt. Coltrane werd ik gestoord van tijdens het studeren.
Bitches Brew is fusion, geen jazz.quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Meeste jazz is niet leergeschikt. Coltrane werd ik gestoord van tijdens het studeren.
Onderzoek dat immer is uitgevoerd door grijze bromsnorren. Ik las ook een keer dat Beethoven planten aanmerkelijk sneller laat groeien dan rockmuziek.quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:17 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik las een keer dat klassieke muziek het meest geschikt is ofzo
Dat vind ik altijd zulk gemierenneuk, was gewoon een heel experimentaal album maar nog steeds wel gewoon onder de hoofdcategorie jazzquote:
Jazzrock dan.quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:19 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zulk gemierenneuk, was gewoon een heel experimentaal album maar nog steeds wel gewoon onder de hoofdcategorie jazz
Snap jij waarom dat bij vraag 6 van H3 niet kan?quote:
Lig al in bed, dus heb de vraag hier niet.quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:26 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Snap jij waarom dat bij vraag 6 van H3 niet kan?
Je weet toch niet wat de nominale waarde is daar? Of is het een vervolg vraag op 4
Hoe vroeg ga je eruit?quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:27 schreef Valid het volgende:
[..]
Lig al in bed, dus heb de vraag hier niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |