Je hoort nog van m'n advocaat.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb Pax' antwoord gebruikt en niet de jouwe, sorryIk kan geen veertig seconden van je uurloon ophoesten zo aan het eind van de maand.
Berg/de Bary is wel een bekende casus:) en zal jullie wellicht verder helpen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:52 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja
In beginsel is er gewoon een geldige eigendomsoverdracht tot stand gekomen (3:84 jo. 3:86) maar levering CP werkt nog niet tegenover derden met een ouder recht op de zaak, Marijke dus (3:90 lid 2). Voor haar geldt dan dat er nog geen geldige eigendomsoverdracht tot stand is gekomen, tot het moment dat (3:90 lid 2) de zaak niet meer in handen van de vervreemder is, een jaar na de overeenkomst, wanneer Sammy het bezit aan Lex verschaft.
Zo zit het geloof ik.
quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:57 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
slotje!
[..]
Berg/de Bary is wel een bekende casus:) en zal jullie wellicht verder helpen.
Ben je niet je eigen adv-quote:
Oh hai.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:57 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Hallo. Bij deze laat ik wat van me horen.
Eens. Vooral bij vakken die veel directe wetstoepassing vergen ontkom je er niet aan om het simpelweg (eindeloos) te oefenenquote:Op maandag 21 oktober 2013 17:54 schreef Valid het volgende:
[..]
Maar juist als je te soepel nakijkt is het handig om het uit te schrijven zonder antwoordmodel erbij. Dan dwing je jezelf immers om op eigen kracht tot een antwoord te komen, in plaats van te denken 'zo zou ik het ook doen' terwijl je naar het antwoord kijkt.
je kan/kon daar wel lekker eten:)quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:03 schreef Paxcon het volgende:
Deze uitspraak gaat trouwens over rechtmatige overheidsdaad en welk nadeel tot het normale ondernemersrisico moet worden gerekend. Niet echt baanbrekend ofzo.
Beoordelen naar de omstandigheden van het geval en goed motiveren.
Waarom oefenen? je moet weten waar het staat en dan zie je op jouw tentamen wel wat je nodig heb, maar ieder zijn move.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:02 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Eens. Vooral bij vakken die veel directe wetstoepassing vergen ontkom je er niet aan om het simpelweg (eindeloos) te oefenen
Not sure if serious.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:03 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
Waarom oefenen? je moet weten waar het staat en dan zie je op jouw tentamen wel wat je nodig heb, maar ieder zijn move.
Ik huntte nietquote:Op maandag 21 oktober 2013 18:04 schreef Ties02 het volgende:
Lapo hunteren dan ook nog zo'n rukarrest
quote:18. Zwentibald heeft een vordering van ¤ 4000 op Govert. Deze vordering wil hij cederen aan Peter. Op 12 mei maken Zwentibald en Peter een onderhandse cessieakte op. Op 16 mei wordt de cessie door Peter medegedeeld aan Govert. Deze is het aanvankelijk helemaal niet eens met de cessie, maar gaat op 17 mei er toch mee akkoord.
Ja. heb jij dan wel eens LSD gebruikt? of andere soort drugs? of was dat je enige experimentdrug?quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Not sure if serious.
Generaal, ben jij tijdens je jeugd (of meer recentelijk) wel eens in een vat LSD gevallen?
quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:09 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Ja. weet jij wat een LSDgevoel is?:P of was dat je enige experimentdrug?
Neuh, de constructie van dit topic zit op dusdanige wijze in elkaar dat je nooit kunt procederen en allerhande users zomaar baantjes in het leven kunnen roepen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:12 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Misschien kun je een bezwaarprocedure starten
Omdat je ook moet begrijpen hoe ze moeten worden toegepast in samenhang met jurisprudentie e.d.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:14 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Ja:)
maar waarom zou je gaan oefenen als je weet waar de artikelen staan?
wat dacht je van zaaksgevolg?quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:15 schreef Tchock het volgende:
Waarom?
5. Alexander koopt een stuk land van Fanny. Op het land rust een erfdienstbaarheid ten behoeve van zijn buurman Martin die op grond hiervan dagelijks zijn roedel Deense doggen mag laat ravotten op het desbetreffende land. Deze erfdienstbaarheid is door verjaring ontstaan en is niet ingeschreven in de openbare registers. Alexander is niet op de hoogte van de erfdienstbaarheid.
Blijft de erfdienstbaarheid na de verkoop en levering aan Alexander op diens grond rusten?
1. Ja, de erfdienstbaarheid is een afhankelijk recht is en gaat van rechtswege mee over met het goed waarop het rust.
2. Nee, de erfdienstbaarheid is een inschrijfbaar feit en Alexander wordt tegen de onjuistheid van de registers beschermd.
3. Ja, een erfdienstbaarheid die door verjaring ontstaat, kan tegen de nieuwe verkrijger worden ingeroepen, ondanks het ontbreken van registratie.
Niet dan?quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:17 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Volgens jouw redenering zou iedere beunhaas met een wetboek jurist/fiscalist kunnen zijn
quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:17 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Omdat je ook moet begrijpen hoe ze moeten worden toegepast in samenhang met jurisprudentie e.d.
Volgens jouw redenering zou iedere beunhaas met een wetboek jurist/fiscalist kunnen zijn
Dan zou het A zijnquote:Op maandag 21 oktober 2013 18:17 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
wat dacht je van zaaksgevolg?
Alsnog kun je zonder oefenen niets. Ga jij op je tentamen maar uitvogelen hoe je een hypotheek vestigt zonder het van te voren door te nemenquote:Op maandag 21 oktober 2013 18:18 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]iedere nederlander behoort toch de wet te kennen.
Ja, jurisprudentie is natuurlijk een ander verhaal. Ik had het alleen over het wetboek zelf:)
Was dat niet een arrest?quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:15 schreef Tchock het volgende:
Waarom?
5. Alexander koopt een stuk land van Fanny. Op het land rust een erfdienstbaarheid ten behoeve van zijn buurman Martin die op grond hiervan dagelijks zijn roedel Deense doggen mag laat ravotten op het desbetreffende land. Deze erfdienstbaarheid is door verjaring ontstaan en is niet ingeschreven in de openbare registers. Alexander is niet op de hoogte van de erfdienstbaarheid.
Blijft de erfdienstbaarheid na de verkoop en levering aan Alexander op diens grond rusten?
1. Ja, de erfdienstbaarheid is een afhankelijk recht is en gaat van rechtswege mee over met het goed waarop het rust.
2. Nee, de erfdienstbaarheid is een inschrijfbaar feit en Alexander wordt tegen de onjuistheid van de registers beschermd.
3. Ja, een erfdienstbaarheid die door verjaring ontstaat, kan tegen de nieuwe verkrijger worden ingeroepen, ondanks het ontbreken van registratie.
Ja, oke. het beperkte recht gaat wel over, maar :p ze willen weten hoe je dat kan tegenwerpen.quote:
Ja, maar wanneer oefen je dan? tijdens je onderwijsgroep of na je onderwijsgroep(net voor je tentamen)?quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Alsnog kun je zonder oefenen niets. Ga jij op je tentamen maar uitvogelen hoe je een hypotheek vestigt zonder het van te voren door te nemen
Niet voor zover ik weet. De enige rechtsgrond die ik zou kunnen bedenken is 3:24 lid 2 onder e.quote:
In dit geval mijn neefje van 2 dat momenteel afgaat als een luchtalarm en er is geen verbetering in zichtquote:
Is dit een serieuze vraag?quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:14 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Ja:)
maar waarom zou je gaan oefenen als je weet waar de artikelen staan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |