abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132429321
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:04 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ze kan ook pleiten voor een nieuwe Holocaust, wil niet zeggen dat die er komt :)
Nee maar het is belachelijk. De commissie is bezig met een onderzoek en er wordt NU al een conclusie getrokken? Objectief hoor.
pi_132429346
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:05 schreef Sunshineboy91 het volgende:

[..]

Nee maar het is belachelijk. De commissie is bezig met een onderzoek en er wordt NU al een conclusie getrokken? Objectief hoor.
Nee, het is nog geen officiele conclusie, dit is gewoon wat die neger zelf wil.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_132429356
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:03 schreef Sunshineboy91 het volgende:

[..]

De onderzoeker in kwestie pleit voor het afschaffen
En dat mag die onderzoeker best vinden. Dat betekent niet dat ze het ons op kan leggen.

Daarnaast is duidelijk dat ze niet zo veel locatieonderzoek heeft gedaan en haar feiten niet op orde heeft. Maar het is ook duidelijk dat wij in Nederland niet goed snappen waarom mensen hier aanstoot aan nemen. In andere culturen is het ontzettend not done om negers op deze manier af te beelden. Ik snap wel dat ze het racistisch vinden. Maar ik vind ook dat wij ons er niks van aan moeten trekken, omdat kinderen hiermee geen racisme wordt aangeleerd.
pi_132429367
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:05 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee, het is nog geen officiele conclusie, dit is gewoon wat die neger zelf wil.
Ik vind enige mate van objectiviteit, vooral voor een vrouw met een dergelijke titel, wel van belang eigenlijk.
pi_132429384
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:06 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

En dat mag die onderzoeker best vinden. Dat betekent niet dat ze het ons op kan leggen.

Daarnaast is duidelijk dat ze niet zo veel locatieonderzoek heeft gedaan en haar feiten niet op orde heeft. Maar het is ook duidelijk dat wij in Nederland niet goed snappen waarom mensen hier aanstoot aan nemen. In andere culturen is het ontzettend not done om negers op deze manier af te beelden. Ik snap wel dat ze het racistisch vinden. Maar ik vind ook dat wij ons er niks van aan moeten trekken, omdat kinderen hiermee geen racisme wordt aangeleerd.
Ik ben het met je eens, goed verwoord.
pi_132429398
Een Canadese vrouw die ik ken kwam in Nederland wonen en was ontzettend geschrokken over die Blokker-achtige winkel die Wigwam heet. Met een indiaantje in het logo. "That's so racist!!!"

Zo denkt men er daar echt over. Dat wij dat niet begrijpen is geen tekortkoming van de rest van de wereld, maar van ons.
pi_132429399
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:06 schreef Sunshineboy91 het volgende:

[..]

Ik vind enige mate van objectiviteit, vooral voor een vrouw met een dergelijke titel, wel van belang eigenlijk.
Het is de VN. Als je dan nog objectiviteit verwacht dan verwacht je ook te veel.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_132429408
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:07 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Het is de VN. Als je dan nog objectiviteit verwacht dan verwacht je ook te veel.
:') Je hebt gelijk
pi_132429417
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:55 schreef Skv het volgende:

[..]

Dit meen je toch niet serieus? :')
Wat is er zo lastig aan het vervangen van een Zwarte Piet met een kleurenpiet? Kleine moeite, lijkt me.
pi_132429420
Alle journaals zullen hier wel mee openen, en ook wel begrijpelijk hoor, maar het gaat hier om de mening van een domme negerin uit Jamaica die geen bedoel heeft waar ze over praat.

En de aanleiding is een groepje van een stuk op 20 negers in Nederland die ieder jaar publiciteit zoekt, allen dit jaar maken ze het wel erg bont.
٩๏̯͡๏)۶
pi_132429440
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:07 schreef Mystikvm het volgende:
Een Canadese vrouw die ik ken kwam in Nederland wonen en was ontzettend geschrokken over die Blokker-achtige winkel die Wigwam heet. Met een indiaantje in het logo. "That's so racist!!!"

Zo denkt men er daar echt over. Dat wij dat niet begrijpen is geen tekortkoming van de rest van de wereld, maar van ons.
Net zoals stenigen door mensen in het MO en dergelijke dat beschouwen wij ook als not done. Is ook hun tekortkoming dan? ( offttopic dit )
pi_132429441
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 13:41 schreef Xaryna het volgende:
Het hele ironische aan deze discussie vind ik nog wel dat kinderen Zwarte Piet adoreren en Sinterklaas een enge man vinden. Als zij Zwarte Piet inderdaad zouden associëren met negers, dan zou dat toch juist tegen discriminatie moeten werken?

Zwarte Piet is dé held van het Sinterklaasfeest. zij brengen pakjes, halen kattekwaad uit, brengen Sint in Nederland, maken grapjes en maken het hele feest (voor de kinderen). Sinterklaas is een enge, strenge man die de kinderen beoordeeld op goed gedrag.

Zwarte Pieten zijn slimme mensen, werken hard, zijn atletisch, maken kinderen blij. Waar zou je nou niet mee geassocieerd willen worden? :)
Ik was vroeger bang voor zwarte pieten en veel klasgenootjes ook. Nooit voor sinterklaas. Piet neemt je mee in een zak naar Spanje etc.
pi_132429443
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:08 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Wat is er zo lastig aan het vervangen van een Zwarte Piet met een kleurenpiet? Kleine moeite, lijkt me.
Ik vind dat tradities zoveel mogelijk moeten bestaan in hun oude vorm, maar voor het plezier van kinderen zou het niks uit moeten maken, inderdaad.
pi_132429454
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik was vroeger bang voor zwarte pieten en veel klasgenootjes ook. Nooit voor sinterklaas. Piet neemt je mee in een zak naar Spanje etc.
Ik juist andersom en mijn klasgenootjes ook!
pi_132429458
quote:

Een tekortkoming ja?
pi_132429463
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 13:41 schreef remlof het volgende:

[..]

Sinterklaas ook zwart maken, opgelost.
Bij de Jumbo waar ik kom verkopen ze zwarte sinterklaasjes. Heb geen witte gezien. Zag er nog best grappig uit ook.
pi_132429465
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:08 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Ooit gedaan. Huilende kinderen was het gevolg.
pi_132429470
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:08 schreef Ronaldsen het volgende:
Alle journaals zullen hier wel mee openen, en ook wel begrijpelijk hoor, maar het gaat hier om de mening van een domme negerin uit Jamaica die geen bedoel heeft waar ze over praat.

En de aanleiding is een groepje van een stuk op 20 negers in Nederland die ieder jaar publiciteit zoekt, allen dit jaar maken ze het wel erg bont.
"Domme negerin" :')
pi_132429472
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:09 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik vind dat tradities zoveel mogelijk moeten bestaan in hun oude vorm, maar voor het plezier van kinderen zou het niks uit moeten maken, inderdaad.
In een keer die verandering doorvoeren lijkt me niet handig
  Moderator dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:10:24 #260
249559 crew  Lavenderr
pi_132429477
quote:

Weg met ons. Vieze racisten.
pi_132429482
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:09 schreef Sunshineboy91 het volgende:

[..]

Net zoals stenigen door mensen in het MO en dergelijke dat beschouwen wij ook als not done. Is ook hun tekortkoming dan?
Ja. Zij zouden moeten begrijpen dat wij daar met gefronste wenkbrauwen naar kijken en er schande over spreken. Dat betekent nog niet dat zij dan maar moeten stoppen met stenigen, omdat wij dat zo graag willen.

Overigens zit er wel wat verschil tussen gebruiken waarbij mensen letsel wordt toegebracht, of een Zwarte Piet :')
pi_132429484
quote:

Of juist een tekortkoming van die Canadese vrouw
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:11:32 #263
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_132429504
quote:

Ieder land en iedere cultuur heeft z'n eigen gevoeligheden. Er zullen in Canada ook dingen gebeuren die wij afkeuren.
pi_132429515
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:09 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ach, tradities moeten ook met hun tijd mee. Dat ervaart de SGP ook met hun vrouwenstandpunt.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:12:08 #265
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_132429519
Op de Frontpage:

quote:
Dit jaar kan wel eens het laatste jaar zijn waarin Sinterklaas wordt gevierd. De Verenigde Naties willen namelijk niet alleen Zwarte Piet verbieden, maar het volledige Sinterklaasfeest.

Professor Verene Shepherd van de VN doet namelijk onderzoek naar ons Snieklaasfeest. Shepherd, die als Jamaicaanse zelf wel wat wegheeft van Zwarte Piet, bezoekt dit jaar ons land om het feest mee te maken. Als het aan haar ligt, zal het het laatste keer zijn dat de goedheiligman zijn verjaardag viert.

Het VN-onderzoek is nog lang niet afgerond, maar toch wil het VN-hoofd al haar conclusies trekken. "De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer naar de slavernij is en dat in de 21ste eeuw dit feest moet stoppen", aldus de professor.

Niemand minder dan Mark Rutte zal het feest een halt moeten toeroepen. "De premier heeft de macht om dit te veranderen en om zijn invloed uit te oefenen op de groep die deze gewoonte in stand houdt."
VN wil Sintfeest volledig verbieden

Schandalig, het onderzoek is nog amper begonnen en ze heeft nu al een oordeel. Daar kun je toch geen werkgroep mee vormen? |:(

quote:
2s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik niet hoor, ik vond de pieten leuk en Sinterklaas een enge, strenge man. En al mijn vriendjes ook, geloof ik. Pieten strooiden lekkers, deden leuke grapjes en kunstjes en brachten de zak met kadootjes!
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_132429520
Van mij mogen ze het Sinterklaasfeest veranderen of afschaffen (kerst vieren dan maar), alleen niet door bemoeienis van de VN. :r Laat ons land lekker zelf bepalen welke tradities we wel of niet in stand houden.
pi_132429527
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:10 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Of juist een tekortkoming van die Canadese vrouw
Nee, want zij en een groot deel van de rest van de wereld groeit op met het idee dat zoiets ernstig racistisch is. Daar kunnen wij op zijn minst begrip voor opbrengen. Dat betekent niet dat we zwarte Piet moeten afschaffen en de Wigwam moeten hernoemen.

Het is niet zo zwartwit (ha ha :') ). Het is geen kwestie van wie er gelijk heeft. Voor hun is het racistisch, voor ons niet. Dat zouden we van elkaar moeten begrijpen. Zij zijn geen aanstellers, en wij zijn geen onverbeterlijke racisten.

Ik snap niet wat er zo moeilijk aan is om te begrijpen dat dit gevoelig kan liggen bij andere mensen.
pi_132429539
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:12 schreef Xaryna het volgende:
Ik niet hoor, ik vond de pieten leuk en Sinterklaas een enge, strenge man. En al mijn vriendjes ook, geloof ik. Pieten strooiden lekkers, deden leuke grapjes en kunstjes en brachten de zak met kadootjes!
Misschien kwam het doordat bij ons op school zwarte piet altijd inbrak en ondeugend was. En ze renden altijd op je af in de stad, dat vond ik eng of zo.
pi_132429544
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:12 schreef -Strawberry- het volgende:
Van mij mogen ze het Sinterklaasfeest veranderen of afschaffen (kerst vieren dan maar), alleen niet door bemoeienis van de VN. :r Laat ons land lekker zelf bepalen welke tradities we wel of niet in stand houden.
Wie is 'ze' dan? Sinterklaas kan nooit worden afgeschaft, hooguit de landelijke intocht.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:13:19 #270
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_132429546
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:12 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Ach, tradities moeten ook met hun tijd mee. Dat ervaart de SGP ook met hun vrouwenstandpunt.
Tradities MOGEN mee gaan met de tijd, ze moeten niet mee gaan met de tijd. 't Zelfde geldt voor de SGP en het vrouwenstandpunt. Belachelijk dat ze dat wordt opgelegd het is een mening waarbij de mond wordt gesnoerd.
pi_132429552
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:12 schreef -Strawberry- het volgende:
Waarom afschaffen? Weet je hoe goed het voor de economie is :')
pi_132429553
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:12 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Nee, want zij en een groot deel van de rest van de wereld groeit op met het idee dat zoiets ernstig racistisch is.

Ze denken ook dat Amsterdam de hoofdstad van Denemarken is, dus ik begrijp niet zo goed waarom wij ons iets moeten aantrekken van de achterlijkheid van anderen. Maar ik hoor graag van je waarom Amerikanen en Canadezen en hun moraal superieur zouden moeten worden geacht aan het onze.
pi_132429560
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:13 schreef eQuaL het volgende:

[..]

Wie is 'ze' dan? Sinterklaas kan nooit worden afgeschaft, hooguit de landelijke intocht.
De overheid.
pi_132429564
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ze denken ook dat Amsterdam de hoofdstad van Denemarken is, dus ik begrijp niet zo goed waarom wij ons iets moeten aantrekken van de achterlijkheid van anderen. Maar ik hoor graag van je waarom Amerikanen en Canadezen en hun moraal superieur zouden moeten worden geacht aan het onze.
Dat zeg ik nergens. Je windt je teveel op.
pi_132429565
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

De overheid.
Dat gaat dus nooit gebeuren
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:14:39 #276
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_132429586
En vooral deze uitspraak van die leidster van die werkgroep:
quote:
"En wat is er mis met één Sinterklaas, waarom moeten jullie er twee hebben'', vraagt Shepherd zich af, waarbij ze doelt op de kerstman.
Werkelijk. Dan heb je toch helemaal geen kaas gegeten van cultuur. Probleem met Zwarte Piet, mag je het best over hebben. Maar als je het over het hele Sinterklaasfeest gaat hebben neem ik je echt niet meer serieus.
pi_132429589
quote:

[..]

De overheid.
En de economie dan? :')
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:14:44 #278
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_132429590
quote:

[..]

Misschien kwam het doordat bij ons op school zwarte piet altijd inbrak en ondeugend was. En ze renden altijd op je af in de stad, dat vond ik eng of zo.
Ah, jeugdtrauma! Maar vond je negers dan ook eng of maakte je die connectie niet?
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_132429601
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:14 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Ah, jeugdtrauma! Maar vond je negers dan ook eng of maakte je die connectie niet?
Ik en iedereen die ik ken iig niet :)
pi_132429602
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:13 schreef Sunshineboy91 het volgende:

[..]

Waarom afschaffen? Weet je hoe goed het voor de economie is :')
Omdat het wel degelijk mensen kwetst en het niet zoveel moeite is om de overschakeling te maken naar kerst, wat ook nog in dezelfde maand is en waar de economie net zo goed van kan profiteren. Maar niets moet, mij kan het eigenlijk niet schelen wat er met het feest gebeurt. Als de VN zich er maar buiten houdt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')