abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132422737
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 01:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Waar en wanneer worden Zwarte Pieten vernederd? En door wie?
Dat bedoelde ik niet. Ik zeg dat er in het algemeen ergens een grens moet worden getrokken. Dat staat los van het Sinterklaasfeest.

Dus dat "vrijheid boven alles" niet opgaat.
pi_132422744
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 07:08 schreef Ringo het volgende:

[..]

Google Translate is je vriend, :r.

In het Duits is het best leesbaar.
Dan moet je maar net Duits kunnen. Eens met Koos dat het een slecht stuk is.
pi_132426384
"And I can't wait, to see the sunrise again"
pi_132427791
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 14:03 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

"Had je hier maar niet moeten komen wonen" zeggen tegen mensen die hier gewoon geboren zijn :') lol
Als ik dit zeg bedoel ik toch de mensen die zijn geëmigreerd naar Nederland? Waarom verdraai jij het naar 'mensen die hier geboren zijn'? Dat staat nergens in mijn post. Dat maak je er zelf van ;)
pi_132428439
Zwarte Piet is een archetype, een verzonnen figuur. Net zoals koning winter, pierrot, moeder natuur en Tijl Uylenspiegel (om maar even een paar dwarsstraten te noemen). Ja, het is inderdaad een neger en ja, hij is inderdaad de knecht van Sinterklaas, maar kan iemand mij uitleggen wat die link met slavernij dan precies is, want die kan ik maar niet vinden.

En ALS je al kunt spreken van een vernedering of bespotting van Zwarte Piet, dan is dat nog steeds geen enkele reden voor negeroïde mensen om zich aangesproken te voelen, TENZIJ zij daar ZELF voor kiezen!

De hele discussie heeft iets bizars. Moeten mensen met dwerggroei zich beledigd voelen vanwege allerlei sprookjes/verhalen omtrent dwergen? Moeten films/boeken/optochten (in Disneyland Parijs bijv) verboden worden, of moet Sneeuwwitje haar dwergen missen?

Jezus christus zeg waar ZIJN we nou mee bezig! Dat er nog zoveel aandacht naar deze mensen gaat vind ik nog het meest wonderlijk.

Verder is het natuurlijk van een wel heel bijzonder laag niveau dat je geld probeert te verkrijgen over de rug van de slaven van generaties geleden. IK zou er niet mee ge-associëerd willen worden en dat geldt zowel voor de actie, als voor de actievoerders.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:39:11 #206
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_132428663
https://scontent-b-ams.xx(...)654_1436191904_n.jpg

[ Bericht 49% gewijzigd door kaatje50 op 22-10-2013 12:56:18 ]
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:43:12 #207
7889 tong80
Spleenheup
pi_132428755
AMSTERDAM - Nederland moet helemaal stoppen met het Sinterklaasfeest. Dat zegt professor Verene Shepherd, hoofd van de werkgroep van de Verenigde Naties die onderzoek doet naar Zwarte Piet. De werkgroep bezoekt binnenkort Nederland om zelf het Sinterklaasfeest mee te maken. Maar wat Shepherd betreft is het ook meteen de laatste keer dat het feest gevierd wordt.

Hoewel het onderzoek van de VN nog in volle gang is, heeft de van oorsprong Jamaicaanse Sheperd haar conclusie al klaar, zo blijkt uit een interview met EenVandaag. ,,De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer naar de slavernij is en dat in de 21ste eeuw dit feest moet stoppen", zo stelt ze onomwonden. Wat haar betreft moet premier Rutte persoonlijk ingrijpen. ,,De premier heeft de macht om dit te veranderen en om zijn invloed uit te oefenen op de groep die deze gewoonte in stand houdt.”

Eerder liet Rutte nog weten dat het geen taak van de overheid is om het Zwarte Piet-debat te beslechten. Volgens de premier staat het iedereen vrij om een witte piet op te voeren, maar hij wees erop dat het hulpje van de Sint volgens de overlevering altijd zwart is geweest. „Zwarte Piet is zwart, daar kunnen we weinig aan veranderen.”

Uit een rondgang van De Telegraaf langs gemeenten in Nederland blijkt bovendien dat buiten Amsterdam eigenlijk vrijwel niemand zich druk maakt om Zwarte Piet. Ook niet in plaatsen met grote Antilliaanse of Surinaamse gemeenschappen zoals Den Helder en Dordrecht of in andere grote steden als Rotterdam en Den Haag.

http://www.telegraaf.nl/b(...)e_sinterklaas__.html

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_132428778
quote:
Afschaffen
De werkgroep bezoekt binnenkort Nederland om zelf het sinterklaasfeest mee te maken. Wat Shepherd betreft is het ook meteen de laatste keer dat het feest gevierd wordt. “Wat is er mis met 1 Santa Claus, waarom twee Santa Clauses?”.
http://www.eenvandaag.nl/(...)nij_en_moet_stoppen_

Sterf de moord met je stomme Amerikaanse kutfeest zeg. Sowieso onbegrijpelijk dat iemand die 'onafhankelijk onderzoek' uitvoert, zelf zo een mening loopt te verkondigen. Rot op en sterf.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_132428791
Ik vind dit altijd een teken van een minderwaardigheidscomplex van mensen met een bepaalde huidskleur
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:45:05 #210
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_132428801
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:29 schreef stopnaald het volgende:
maar kan iemand mij uitleggen wat die link met slavernij dan precies is, want die kan ik maar niet vinden
Gezien de vorm die Zwarte Piet heeft gekregen en de tijd waarin hij is verzonnen (ergens voor 1845) is het zeer waarschijnlijk dat hij inderdaad gewoon een negerknecht is. In die tijd bestond en volgens mij geen sociale context in Nederland waar zo'n persoon iets anders dan een slaaf zou zijn. Ookal was slavenhandel toen officieel verboden.

Het vervelende is dat de VS nogal een sterke culturele invloed heeft op Europa. In de VS was slavernij een dagelijks feit waar het hogere segment van de burgerbevolking dankbaar misbruik van maakte, daar waar Europese landen het (afgezien van het af en toe doorvoeren via een Europese haven) het slavernij gebeuren vooral uitvoerde in de koloniën vanuit de corporaties.

Hoe dan ook is dat directe Amerikaanse burgerschuldgevoel overgewaaid naar Europa. Politiek correcte Amerikanen lijken overigens een sterk gevoel voor erfzonde te hebben die ze lijken te koppelen aan huidskleur. Hypokriet, much?

Hoe dan ook. Al die factoren dragen er aan bij dat dit soort symbolen met een verkeerde context worden beoordeeld. En naarmate de jaren verstrijken en er geen solide verhaal aan wordt vastgeplakt zullen de tegengeluiden alleen maar sterker worden.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_132428829
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:43 schreef tong80 het volgende:

Hoewel het onderzoek van de VN nog in volle gang is, heeft de van oorsprong Jamaicaanse Sheperd haar conclusie al klaar..
Didn't see that one coming :') :') :')
pi_132428866
quote:
Wat haar betreft moet premier Rutte persoonlijk ingrijpen. ,,De premier heeft de macht om dit te veranderen en om zijn invloed uit te oefenen op de groep die deze gewoonte in stand houdt.”
Misschien is dat zo in de bananenrepubliek (no pun intended) waar zij vandaan komt maar in Nederland heeft die gelukkig niet zo veel macht.
pi_132428878
quote:
Verene Shepherd
Verene Shephard is zwart.
pi_132428887
quote:
AMSTERDAM - Nederland moet helemaal stoppen met het Sinterklaasfeest. Dat zegt professor Verene Shepherd, hoofd van de werkgroep van de Verenigde Naties die onderzoek doet naar Zwarte Piet. De werkgroep bezoekt binnenkort Nederland om zelf het Sinterklaasfeest mee te maken. Maar wat Shepherd betreft is het ook meteen de laatste keer dat het feest gevierd wordt.

Hoewel het onderzoek van de VN nog in volle gang is, heeft de van oorsprong Jamaicaanse Sheperd haar conclusie al klaar, zo blijkt uit een interview met EenVandaag. ,,De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer naar de slavernij is en dat in de 21ste eeuw dit feest moet stoppen", zo stelt ze onomwonden. Wat haar betreft moet premier Rutte persoonlijk ingrijpen. ,,De premier heeft de macht om dit te veranderen en om zijn invloed uit te oefenen op de groep die deze gewoonte in stand houdt.”

Eerder liet Rutte nog weten dat het geen taak van de overheid is om het Zwarte Piet-debat te beslechten. Volgens de premier staat het iedereen vrij om een witte piet op te voeren, maar hij wees erop dat het hulpje van de Sint volgens de overlevering altijd zwart is geweest. „Zwarte Piet is zwart, daar kunnen we weinig aan veranderen.”

Uit een rondgang van De Telegraaf langs gemeenten in Nederland blijkt bovendien dat buiten Amsterdam eigenlijk vrijwel niemand zich druk maakt om Zwarte Piet. Ook niet in plaatsen met grote Antilliaanse of Surinaamse gemeenschappen zoals Den Helder en Dordrecht of in andere grote steden als Rotterdam en Den Haag.

http://www.telegraaf.nl/b(...)e_sinterklaas__.html

:') _____!!!!!!!!!!
Meer valt er niet over te zeggen eigenlijk :|W
"Echte gangsters hebben geen haast!" - Clubvan90
Oprichter van De Masculiene Partij
pi_132428895
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:45 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Gezien de vorm die Zwarte Piet heeft gekregen en de tijd waarin hij is verzonnen (ergens voor 1845) is het zeer waarschijnlijk dat hij inderdaad gewoon een negerknecht is. In die tijd bestond en volgens mij geen sociale context in Nederland waar zo'n persoon iets anders dan een slaaf zou zijn. Ookal was slavenhandel toen officieel verboden.

Het vervelende is dat de VS nogal een sterke culturele invloed heeft op Europa. In de VS was slavernij een dagelijks feit waar het hogere segment van de burgerbevolking dankbaar misbruik van maakte, daar waar Europese landen het (afgezien van het af en toe doorvoeren via een Europese haven) het slavernij gebeuren vooral uitvoerde in de koloniën vanuit de corporaties.

Hoe dan ook is dat directe Amerikaanse burgerschuldgevoel overgewaaid naar Europa. Politiek correcte Amerikanen lijken overigens een sterk gevoel voor erfzonde te hebben die ze lijken te koppelen aan huidskleur. Hypokriet, much?

Hoe dan ook. Al die factoren dragen er aan bij dat dit soort symbolen met een verkeerde context worden beoordeeld. En naarmate de jaren verstrijken en er geen solide verhaal aan wordt vastgeplakt zullen de tegengeluiden alleen maar sterker worden.
Maar dat laatste is dus het hele probleem. Er is helemaal geen solide verhaal nodig geweest omdat Zwarte Piet nooit slaaf was of als slaaf werd gezien.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:49:01 #216
403186 Walder_Frey
Dirty old man
pi_132428899
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:48 schreef Zolder het volgende:

[..]

Verene Shephard is zwart.
Joh, echt :')
pi_132428916
f

[ Bericht 99% gewijzigd door Skv op 22-10-2013 12:50:36 ]
pi_132428936
:r
Gelukkig hebben ze niks beters te veroordelen :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_132428944
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:49 schreef Walder_Frey het volgende:

[..]

Joh, echt :')
Objectiviteit _O_
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:52:26 #220
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_132428954
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:48 schreef Ulx het volgende:

[..]

Maar dat laatste is dus het hele probleem. Er is helemaal geen solide verhaal nodig geweest omdat Zwarte Piet nooit slaaf was of als slaaf werd gezien.
Ik denk dat het wel aantoonbaar is dat Zwarte Piet een slaaf was. Ik denk dat het gezond is om dat met zijn allen te onderkennen.
De enige echte relevante vraag is echter: So what?

Gebruik het liever als leermoment voor onze kinderen en de wereld dan 150 jaar geschiedenis en cultuur door de shredder te gooien. En laat vooral de bevolking zelf kiezen hoe ze het willen vieren. Vrijheid eerst. Als mensen zelf aanpassingen willen maken dan doen ze dat. Zo niet dan niet.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_132428980
Het feest is ook allang niet meer van deze tijd. We moeten die Zwarte Piet gewoon vervangen met allerlei kleurenpieten, zodat niemand zich mogelijk buitengesloten voelt bij het vieren van feesten. Zo is het voor iedereen een feest.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2013 12:53:54 ]
pi_132428990
quote:
Arabische 'zwarte piet' beschermd in VN resolutie
In veel Arabische landen bestaat al eeuwenlang een islamitisch, traditioneel feestje wat ieder jaar opnieuw gevierd wordt rond 20 maart. Dit feestje heet "Nowruz" en duurt 13 dagen. De day of Nowruz (een soort van pakjesavond) is een grote feestdag omdat dan aan de hand van de Persische kalender het nieuwe jaar en tegelijkertijd het begin van de lente wordt ingeluid. Iedereen is op deze dag van Nowruz erg opgetogen en veel mensen kopen insha'allah cadeautjes voor elkaar.

In Iran zijn er tijdens dit feest ook zwarte mannetjes aanwezig om het feestende volk te vermaken. Dit zwarte personage heet Hajji Firuz. Hajji is een geschminkt figuur (van oorsprong Arabisch met naam Firooz) met rode lippen en gehuld in een rood glimmend pakje. Hij vermaakt de mensen in de straten en winkels met dansjes en zang (hoor wie klopt daar kinderen). Er is ook een oudere blanke, wijze, gerespecteerde man met witte baard aanwezig, zijn naam is Amoo Norooz. Hajji is de clowneske side-kick van Amoo.

Ja inderdaad u merkt het al goed op; er zijn veel overeenkomsten met onze eigen Zwarte Pieten en onze eigen oude Sint Nicolaas.

Nu kwam dit weekend het bericht naar buiten dat zelfs de Verenigde Naties een onderzoek gaan instellen of wij in Nederland sedert 1850 een racistisch kinderfeest hebben gevierd. Alle lof hiervoor aan deze volksmenners natuurlijk. De Hoge Commissaris voor de Mensenrechten, wil weten of Zwarte Piet een uiting van een racistische stereotype is (geen grap!).

Opmerkelijk aan dit verhaal is dat deze zelfde Verenigde Naties in 2009 het culturele feestje Nowruz met hun eigen zwarte piet Hajji Firuz heeft vastgelegd in de UNESCO lijst van 'immaterieel cultureel erfgoed van de mensheid'. Dit omdat dit culturele feestje onder andere de vrede bevordert en de solidariteit tussen diverse generaties. Mwah in veel islamitische landen gaat het inderdaad 'uitstekend' met de vrede. In Nederland echter wordt de solidariteit tussen bevolkingsgroepen telkens weer op de spits gedreven nu Quinsy Gario met zijn racismesekte een aantal jaren hardnekkig bezig zijn om een onschuldig kinderfeestje af te schaffen (of te veranderen) omwille van hun traumatische racismekronkel.

Iran heeft ook zijn eigen Quincy Gario huilneger en deze heeft net als Quincy Gario een soort van "zwarte piet is racisme" facebook huilpagina geopend. Deze Arabische huilpagina legt het wel af qua aantal likes tegen de Nederlandse anti Pieten Facebook pagina.Tja je kan veel negatiefs over de Arabieren en moslims zeggen maar zoveel zelfhaat als wij hebben kennen zij niet.

Nu wachten wij met smart af totdat ons cultureel Sinterklaasfeestje ook vastgelegd wordt in de UNESCO lijst van cultureel erfgoed en dat de Gario sekte dan misschien wat meer respect kunnen gaan opbrengen voor de oorspronkelijke cultuur van het land waarin zij vrijwillig in zijn gaan wonen. Anders is Nederland verloren, de minderheid die het keer op keer voor de meerderheid denken te kunnen verzieken.
http://politiekincorrectb(...)beschermd-in-vn.html
pi_132429025
Dat deze discussie al zo lang kan voortduren. :')
Je raekt an de dinge geweun.
pi_132429049
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:53 schreef Friek_ het volgende:
Het feest is ook allang niet meer van deze tijd. We moeten die Zwarte Piet gewoon vervangen met allerlei kleurenpieten, zodat niemand zich mogelijk buitengesloten voelt bij het vieren van feesten. Zo is het voor iedereen een feest.
Dit meen je toch niet serieus? :')
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:56:09 #225
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_132429057
De wereld gaat kapot aan drammende zeur clubjes.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_132429061
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:53 schreef Friek_ het volgende:
Om het dan meteen maar zo politiek correct mogelijk te maken:
"Echte gangsters hebben geen haast!" - Clubvan90
Oprichter van De Masculiene Partij
pi_132429117
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:51 schreef bijdehand het volgende:
:r
Gelukkig hebben ze niks beters te veroordelen :')
Jawel, Israël.

quote:
Onze Zwarte Pieten liggen onder vuur van de Verenigde Naties. De mensenrechtenraad van de VN in het Zwitserse Genève onderzoekt of de helpende hand van Sinterklaas een ’racistisch stereotype’ is. Dat is des te opvallender omdat de club grove schendingen in allerlei andere landen links laat liggen.

De VN-onderzoekers hebben Nederland een brief gestuurd waarin staat dat ze informatie hebben gekregen dat Zwarte Piet het stereotype voedt van Afrikanen als ’tweederangs burgers’. De VN-ambassadeur voor ons land in Genève heeft teruggeschreven dat de regering Sinterklaas als een traditioneel kinderfeest beschouwt en op de hoogte is dat de rol van Zwarte Piet soms onderwerp van publieke discussie is.

De betreffende mensenrechtenraad van de VN krijgt dikwijls kritiek. De club met 47 leden wordt gecontroleerd door landen uit het MiddenOosten, Afrika en China. Slechts zeven westerse landen, waaronder België en de VS, hebben een stem in het forum. Israël is door de raad vaker veroordeeld dan alle 191 VN-lidstaten bij elkaar, maar schendingen in China (Tibet), Darfur, Noord-Korea of Zimbabwe komen niet aan bod.

Eind november komen de VN-rapporteurs met hun conclusies over ons Sinterklaasfeest. Een van de onderzoekers, de Jamaicaanse hoogleraar Verene Shepherd, gaat eerst nog naar Suriname om met de commissie voor herstelbetalingen te spreken. Zij vindt dat financiële genoegdoening voor de slavernij in de discussie moet worden betrokken.

Conclusies van de raad zijn overigens niet bindend en kunnen door Nederland naast zich neer worden gelegd.
bron
pi_132429121
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:55 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik denk dat het hele probleem hier ligt. Misschien zijn 1 op de 50.000 mensen serieus... De rest zijn trollen.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_132429125
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:52 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De enige echte relevante vraag is echter: So what?
pi_132429205
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:58 schreef Mylene het volgende:

[..]

Jawel, Israël.
En dan China, Darfur, Noord-Korea en Zimbabwe laten liggen _O- Of wat te denken van de rebellen die in Syrie burgers uitmoorden, Turkije waar de weeskindjes op straat leven en meer van dat soort heerlijke niet-racistische perikelen _O_
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:02:12 #232
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_132429226
Alvast de mijter van volgend jaar ontworpen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_132429246
quote:

[..]

Jawel, Israël.

[..]

bron
Israël. O+ O+
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_132429254
quote:
Dit is natuurlijk weer een stemmingmakende kop. De VN kan niks verbieden. Als de VN van mening is dat het een racistisch feest is, dan mogen wij dat gewoon aan onze laars lappen.

Nu snap ik wel waarom alle tokkies weer om het hardst roepen dat we maar uit de VN moeten stappen :')
pi_132429267
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:03 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk weer een stemmingmakende kop. De VN kan niks verbieden. als de VN van mening is dat het een racistisch feest is, dan mogen wij dat gewoon aan onze laars lappen.

Nu snap ik wel waarom alle tokkies weer om het hardst roepen dat we maar uit de VN moeten stappen :')
De onderzoeker in kwestie pleit voor het afschaffen
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:03:55 #236
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_132429281
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:02 schreef jogy het volgende:
[ afbeelding ]
Je bent op de goede weg, maar hij kan nog scherper, nog concreter, zodat er geen twijfel over is aan wie die lekkere middelvinger is gericht.
pi_132429288
Eigenlijk had dat onderzoek ook geleid moeten worden door een albino, om onafhankelijkheid te waarborgen :P
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:04:21 #238
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_132429293
quote:

[..]

Jawel, Israël.

[..]

bron
Gatver, wat een corrupt zooitje zeg! Niet te geloven dit. Ik zette al grote vraagtekens bij dat onderzoek over de positie van vrouwen in de wereld (gefinancierd door feministische organisaties, lekker objectief dus) maar dit is wat mij betreft de laatste nagel in de doodskist. Totaal ongeloofwaardig.
pi_132429295
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:03 schreef Sunshineboy91 het volgende:

[..]

Ze kan ook pleiten voor een nieuwe Holocaust, wil niet zeggen dat die er komt :)
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:04:35 #240
7889 tong80
Spleenheup
pi_132429307
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:02 schreef jogy het volgende:
[ afbeelding ]
:)

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_132429321
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:04 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ze kan ook pleiten voor een nieuwe Holocaust, wil niet zeggen dat die er komt :)
Nee maar het is belachelijk. De commissie is bezig met een onderzoek en er wordt NU al een conclusie getrokken? Objectief hoor.
pi_132429346
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:05 schreef Sunshineboy91 het volgende:

[..]

Nee maar het is belachelijk. De commissie is bezig met een onderzoek en er wordt NU al een conclusie getrokken? Objectief hoor.
Nee, het is nog geen officiele conclusie, dit is gewoon wat die neger zelf wil.
pi_132429356
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:03 schreef Sunshineboy91 het volgende:

[..]

En dat mag die onderzoeker best vinden. Dat betekent niet dat ze het ons op kan leggen.

Daarnaast is duidelijk dat ze niet zo veel locatieonderzoek heeft gedaan en haar feiten niet op orde heeft. Maar het is ook duidelijk dat wij in Nederland niet goed snappen waarom mensen hier aanstoot aan nemen. In andere culturen is het ontzettend not done om negers op deze manier af te beelden. Ik snap wel dat ze het racistisch vinden. Maar ik vind ook dat wij ons er niks van aan moeten trekken, omdat kinderen hiermee geen racisme wordt aangeleerd.
pi_132429367
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:05 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee, het is nog geen officiele conclusie, dit is gewoon wat die neger zelf wil.
Ik vind enige mate van objectiviteit, vooral voor een vrouw met een dergelijke titel, wel van belang eigenlijk.
pi_132429384
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:06 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

En dat mag die onderzoeker best vinden. Dat betekent niet dat ze het ons op kan leggen.

Daarnaast is duidelijk dat ze niet zo veel locatieonderzoek heeft gedaan en haar feiten niet op orde heeft. Maar het is ook duidelijk dat wij in Nederland niet goed snappen waarom mensen hier aanstoot aan nemen. In andere culturen is het ontzettend not done om negers op deze manier af te beelden. Ik snap wel dat ze het racistisch vinden. Maar ik vind ook dat wij ons er niks van aan moeten trekken, omdat kinderen hiermee geen racisme wordt aangeleerd.
Ik ben het met je eens, goed verwoord.
pi_132429398
Een Canadese vrouw die ik ken kwam in Nederland wonen en was ontzettend geschrokken over die Blokker-achtige winkel die Wigwam heet. Met een indiaantje in het logo. "That's so racist!!!"

Zo denkt men er daar echt over. Dat wij dat niet begrijpen is geen tekortkoming van de rest van de wereld, maar van ons.
pi_132429399
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:06 schreef Sunshineboy91 het volgende:

[..]

Ik vind enige mate van objectiviteit, vooral voor een vrouw met een dergelijke titel, wel van belang eigenlijk.
Het is de VN. Als je dan nog objectiviteit verwacht dan verwacht je ook te veel.
pi_132429408
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 13:07 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Het is de VN. Als je dan nog objectiviteit verwacht dan verwacht je ook te veel.
:') Je hebt gelijk
pi_132429417
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 12:55 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat is er zo lastig aan het vervangen van een Zwarte Piet met een kleurenpiet? Kleine moeite, lijkt me.
pi_132429420
Alle journaals zullen hier wel mee openen, en ook wel begrijpelijk hoor, maar het gaat hier om de mening van een domme negerin uit Jamaica die geen bedoel heeft waar ze over praat.

En de aanleiding is een groepje van een stuk op 20 negers in Nederland die ieder jaar publiciteit zoekt, allen dit jaar maken ze het wel erg bont.
٩๏̯͡๏)۶
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')