Om het dan meteen maar zo politiek correct mogelijk te maken:quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:53 schreef Friek_ het volgende:
Het feest is ook allang niet meer van deze tijd. We moeten die Zwarte Piet gewoon vervangen met allerlei kleurenpieten, zodat niemand zich mogelijk buitengesloten voelt bij het vieren van feesten. Zo is het voor iedereen een feest.
Jawel, Israël.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:51 schreef bijdehand het volgende:
Gelukkig hebben ze niks beters te veroordelen
bronquote:Onze Zwarte Pieten liggen onder vuur van de Verenigde Naties. De mensenrechtenraad van de VN in het Zwitserse Genève onderzoekt of de helpende hand van Sinterklaas een ’racistisch stereotype’ is. Dat is des te opvallender omdat de club grove schendingen in allerlei andere landen links laat liggen.
De VN-onderzoekers hebben Nederland een brief gestuurd waarin staat dat ze informatie hebben gekregen dat Zwarte Piet het stereotype voedt van Afrikanen als ’tweederangs burgers’. De VN-ambassadeur voor ons land in Genève heeft teruggeschreven dat de regering Sinterklaas als een traditioneel kinderfeest beschouwt en op de hoogte is dat de rol van Zwarte Piet soms onderwerp van publieke discussie is.
De betreffende mensenrechtenraad van de VN krijgt dikwijls kritiek. De club met 47 leden wordt gecontroleerd door landen uit het MiddenOosten, Afrika en China. Slechts zeven westerse landen, waaronder België en de VS, hebben een stem in het forum. Israël is door de raad vaker veroordeeld dan alle 191 VN-lidstaten bij elkaar, maar schendingen in China (Tibet), Darfur, Noord-Korea of Zimbabwe komen niet aan bod.
Eind november komen de VN-rapporteurs met hun conclusies over ons Sinterklaasfeest. Een van de onderzoekers, de Jamaicaanse hoogleraar Verene Shepherd, gaat eerst nog naar Suriname om met de commissie voor herstelbetalingen te spreken. Zij vindt dat financiële genoegdoening voor de slavernij in de discussie moet worden betrokken.
Conclusies van de raad zijn overigens niet bindend en kunnen door Nederland naast zich neer worden gelegd.
Ik denk dat het hele probleem hier ligt. Misschien zijn 1 op de 50.000 mensen serieus... De rest zijn trollen.quote:
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:52 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De enige echte relevante vraag is echter: So what?
En dan China, Darfur, Noord-Korea en Zimbabwe laten liggenquote:
Dit is natuurlijk weer een stemmingmakende kop. De VN kan niks verbieden. Als de VN van mening is dat het een racistisch feest is, dan mogen wij dat gewoon aan onze laars lappen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:58 schreef Sunshineboy91 het volgende:
VN wil Sintfeest volledig verbieden
De onderzoeker in kwestie pleit voor het afschaffenquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:03 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk weer een stemmingmakende kop. De VN kan niks verbieden. als de VN van mening is dat het een racistisch feest is, dan mogen wij dat gewoon aan onze laars lappen.
Nu snap ik wel waarom alle tokkies weer om het hardst roepen dat we maar uit de VN moeten stappen
Je bent op de goede weg, maar hij kan nog scherper, nog concreter, zodat er geen twijfel over is aan wie die lekkere middelvinger is gericht.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:02 schreef jogy het volgende:
Alvast de mijter van volgend jaar ontworpen.
[ afbeelding ]
Gatver, wat een corrupt zooitje zeg! Niet te geloven dit. Ik zette al grote vraagtekens bij dat onderzoek over de positie van vrouwen in de wereld (gefinancierd door feministische organisaties, lekker objectief dus) maar dit is wat mij betreft de laatste nagel in de doodskist. Totaal ongeloofwaardig.quote:
Ze kan ook pleiten voor een nieuwe Holocaust, wil niet zeggen dat die er komtquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:03 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
De onderzoeker in kwestie pleit voor het afschaffen
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:02 schreef jogy het volgende:
Alvast de mijter van volgend jaar ontworpen.
[ afbeelding ]
Nee maar het is belachelijk. De commissie is bezig met een onderzoek en er wordt NU al een conclusie getrokken? Objectief hoor.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:04 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ze kan ook pleiten voor een nieuwe Holocaust, wil niet zeggen dat die er komt
Nee, het is nog geen officiele conclusie, dit is gewoon wat die neger zelf wil.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:05 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Nee maar het is belachelijk. De commissie is bezig met een onderzoek en er wordt NU al een conclusie getrokken? Objectief hoor.
En dat mag die onderzoeker best vinden. Dat betekent niet dat ze het ons op kan leggen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:03 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
De onderzoeker in kwestie pleit voor het afschaffen
Ik vind enige mate van objectiviteit, vooral voor een vrouw met een dergelijke titel, wel van belang eigenlijk.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:05 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, het is nog geen officiele conclusie, dit is gewoon wat die neger zelf wil.
Ik ben het met je eens, goed verwoord.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:06 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
En dat mag die onderzoeker best vinden. Dat betekent niet dat ze het ons op kan leggen.
Daarnaast is duidelijk dat ze niet zo veel locatieonderzoek heeft gedaan en haar feiten niet op orde heeft. Maar het is ook duidelijk dat wij in Nederland niet goed snappen waarom mensen hier aanstoot aan nemen. In andere culturen is het ontzettend not done om negers op deze manier af te beelden. Ik snap wel dat ze het racistisch vinden. Maar ik vind ook dat wij ons er niks van aan moeten trekken, omdat kinderen hiermee geen racisme wordt aangeleerd.
Het is de VN. Als je dan nog objectiviteit verwacht dan verwacht je ook te veel.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:06 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Ik vind enige mate van objectiviteit, vooral voor een vrouw met een dergelijke titel, wel van belang eigenlijk.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:07 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het is de VN. Als je dan nog objectiviteit verwacht dan verwacht je ook te veel.
Wat is er zo lastig aan het vervangen van een Zwarte Piet met een kleurenpiet? Kleine moeite, lijkt me.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |